Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.259
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο. Ταξίδι ως το Ντιγιαρμπακίρ.
- Κεφάλαιο 3ο. Από τη Γη των μπακιριών ως τον τάφο του Αντίοχου.
- Κεφάλαιο 4ο. Στην αρχαία Κομμαγηνή, το μπόνους ταξιδιωτικό highlight
- Κεφάλαιο 5ο. Βέρι νάις έξω, εκεί στο Γιουβάτζαλι.
- Κεφάλαιο 6ο. Ένδοξη Έδεσσα - Σανλιούρφα
- Κεφάλαιο 7ο. Μαρντίν
- Κεφάλαιο 8ο.Ντοχούκ, εισαγωγή στην Αυτόνομη Κουρδική Περιοχή τού Ιράκ.
- Κεφάλαιο 9ο. Ερμπίλ / Άρβηλα / Hweler
- Κεφάλαιο 10ο. Επίσκεψη στο Lalish
- Κεφάλαιο 11ο. Καλημέρα στην πόλη των τριών Mάγων
- Κεφάλαιο 12o. Πέρασμα συνόρων. Μιντιάτ
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο.
- Κεφάλαιο 16ο.
Κεφάλαιο 2ο. Ταξίδι ως το Ντιγιαρμπακίρ.
Τις περισσότερες φορές ταξιδεύω μόνος μου, σπάνια με ταξιδιωτικό γκρουπ. Αυτό θα περίμενε κανείς και για ένα ταξίδι σε μέρη που είναι εκτός τού μενού των ταξιδιωτικών γραφείων.
Ωστόσο στο Κουρδιστάν θα έχω συνταξιδιώτη. Είναι ο επίσης συνταξιούχος φίλος μου Γιάννης. Μεγαλύτερος από εμένα σε ηλικία (65άρης την εποχή του ταξιδιού), ο Γιάννης με στήριζε κάθε φορά που ταξίδευα αλλά μου έκανε και παράπονα. Γιατί να μην ταξιδεύουμε μαζί. Τώρα πώς να του το εξηγήσω. Είναι άλλο η εκδρομή με πούλμαν του πάλαι ποτέ Περιηγητικού πρακτορείου της πλατείας Κάνιγγος με 50 επιβάτες από Αθήνα μέχρι Λονδίνο ή μέχρι Πράγα και άλλο αυτό που έκανα εγώ σόλο το περασμένο Πάσχα (του 2011) στην Υπερκαυκασία (Αρμενία – Γεωργία) κλπ. Αλλά υπήρξε αντίδραση στην οποία υπέκυψα.
Χρειάστηκε βέβαια κάποια συζήτηση, τι εστί Κουρδιστάν (όχι δεν είναι στην Αφρική, στην Τουρκία θα πάμε). Κάποια διπλωματία (δεν του το έκανα λιανά ότι προβλέπεται εκτός Τουρκίας και Ιράκ). Και κάποιος αυταρχισμός (θα πρέπει να με ακολουθεί και να έχει διάθεση για καινούργιες εμπειρίες).
Και οργανωθήκαμε εξαιρετικά νωρίς. Τα αεροπορικά εισιτήρια αγοράστηκαν αρκετούς μήνες πριν την αναχώρηση. (Νομίζω πέντε). Και όλο το καλοκαίρι του 2011 γινόταν συνέχεια συζήτηση και οργάνωση.
Αυτό που επιχειρούσα (πρώτη φορά εμείς οι δυο μαζί στο εξωτερικό) μου έμοιαζε με ένα είδος crash test. Ο φίλος Γιάννης δεν είχε περάσει ως τότε στην Ασιατική ήπειρο, εκτός από μια ημερήσια εκδρομή, μάλλον αγοραστική επιδρομή ήταν, από τη Σάμο ως το Κουσάντασι. Όπου αυτός και η παρέα του ασχολήθηκαν με ψώνια και μόνο.
Λοιπόν οφείλω να σας το πω από τώρα. Συνταξιδέψαμε πολύ καλύτερα από ότι φανταζόμουν, οι φόβοι μου αποδείχθηκαν λαθεμένοι. Τελικά η συντροφιά του Γιάννη με βοήθησε σημαντικά στο να πετύχει αυτό το θεωρητικά δύσκολο ταξίδι.
Τρίτη, 20 Σεπτέμβρη
Ξεκινήσαμε στις 14.00 το απόγευμα με πτήση με Aegean airlines για το διεθνές αεροδρόμιο Ατατούρκ της Κωνσταντινούπολης. Από κει περνάμε δίπλα στο αεροδρόμιο για τις εσωτερικές πτήσεις, για να πετάξουμε μετά λίγες ώρες αναμονής με την Onur Air στο Ντιγιαρμπακίρ.
Καθώς το αεροσκάφος κατεβαίνει προς το αεροδρόμιο του Ντιγιαρμπακίρ την ώρα που σβήνει το φως της ημέρας, η εικόνα που βλέπουμε είναι οι φωτιές που έχουν ανάψει οι αγρότες για να κάψουν τις καλαμιές στα θερισμένα χωράφια του καλαμποκιού. Όταν φτάνουμε με ταξί στην πόλη έχει νυχτώσει.
Πάμε στο ξενοδοχείο μας που λέγεται Surkent. Είναι μικρό και οικονομικό, βρίσκεται μέσα στα τείχη της πόλης. Στη ρεσεψιόν μάς περιμένει ο νεαρός Ομέρ ενημερωμένος με e-mail. Μας προτείνει ξενάγηση της πόλης. Συμφωνούμε λοιπόν (με τίμημα 50 λίρες) να επισκεφθούμε αύριο την πόλη με ξεναγό έναν φίλο του Ομέρ.
Οπότε «ες αύριον τα σπουδαία». Για απόψε βράδυ κάνουμε μια μικρή βόλτα στο κέντρο της πόλης. Βλέπουμε ένα κομμάτι από τα εντυπωσιακά τείχη (από κάτω, χωρίς να ανεβούμε). Και τρώμε για βράδυ σε ένα γειτονικό καλό και πολυσύχναστο εστιατόριο. Ήταν φθηνά και το φαγητό καλό. Αλλά μας ξέφυγε ότι η κουζίνα τους ήταν καυτερή!. Την επόμενη φορά θα το προσέξουμε αυτό.
Τις περισσότερες φορές ταξιδεύω μόνος μου, σπάνια με ταξιδιωτικό γκρουπ. Αυτό θα περίμενε κανείς και για ένα ταξίδι σε μέρη που είναι εκτός τού μενού των ταξιδιωτικών γραφείων.
Ωστόσο στο Κουρδιστάν θα έχω συνταξιδιώτη. Είναι ο επίσης συνταξιούχος φίλος μου Γιάννης. Μεγαλύτερος από εμένα σε ηλικία (65άρης την εποχή του ταξιδιού), ο Γιάννης με στήριζε κάθε φορά που ταξίδευα αλλά μου έκανε και παράπονα. Γιατί να μην ταξιδεύουμε μαζί. Τώρα πώς να του το εξηγήσω. Είναι άλλο η εκδρομή με πούλμαν του πάλαι ποτέ Περιηγητικού πρακτορείου της πλατείας Κάνιγγος με 50 επιβάτες από Αθήνα μέχρι Λονδίνο ή μέχρι Πράγα και άλλο αυτό που έκανα εγώ σόλο το περασμένο Πάσχα (του 2011) στην Υπερκαυκασία (Αρμενία – Γεωργία) κλπ. Αλλά υπήρξε αντίδραση στην οποία υπέκυψα.
Χρειάστηκε βέβαια κάποια συζήτηση, τι εστί Κουρδιστάν (όχι δεν είναι στην Αφρική, στην Τουρκία θα πάμε). Κάποια διπλωματία (δεν του το έκανα λιανά ότι προβλέπεται εκτός Τουρκίας και Ιράκ). Και κάποιος αυταρχισμός (θα πρέπει να με ακολουθεί και να έχει διάθεση για καινούργιες εμπειρίες).
Και οργανωθήκαμε εξαιρετικά νωρίς. Τα αεροπορικά εισιτήρια αγοράστηκαν αρκετούς μήνες πριν την αναχώρηση. (Νομίζω πέντε). Και όλο το καλοκαίρι του 2011 γινόταν συνέχεια συζήτηση και οργάνωση.
Αυτό που επιχειρούσα (πρώτη φορά εμείς οι δυο μαζί στο εξωτερικό) μου έμοιαζε με ένα είδος crash test. Ο φίλος Γιάννης δεν είχε περάσει ως τότε στην Ασιατική ήπειρο, εκτός από μια ημερήσια εκδρομή, μάλλον αγοραστική επιδρομή ήταν, από τη Σάμο ως το Κουσάντασι. Όπου αυτός και η παρέα του ασχολήθηκαν με ψώνια και μόνο.
Λοιπόν οφείλω να σας το πω από τώρα. Συνταξιδέψαμε πολύ καλύτερα από ότι φανταζόμουν, οι φόβοι μου αποδείχθηκαν λαθεμένοι. Τελικά η συντροφιά του Γιάννη με βοήθησε σημαντικά στο να πετύχει αυτό το θεωρητικά δύσκολο ταξίδι.
Τρίτη, 20 Σεπτέμβρη
Ξεκινήσαμε στις 14.00 το απόγευμα με πτήση με Aegean airlines για το διεθνές αεροδρόμιο Ατατούρκ της Κωνσταντινούπολης. Από κει περνάμε δίπλα στο αεροδρόμιο για τις εσωτερικές πτήσεις, για να πετάξουμε μετά λίγες ώρες αναμονής με την Onur Air στο Ντιγιαρμπακίρ.
Καθώς το αεροσκάφος κατεβαίνει προς το αεροδρόμιο του Ντιγιαρμπακίρ την ώρα που σβήνει το φως της ημέρας, η εικόνα που βλέπουμε είναι οι φωτιές που έχουν ανάψει οι αγρότες για να κάψουν τις καλαμιές στα θερισμένα χωράφια του καλαμποκιού. Όταν φτάνουμε με ταξί στην πόλη έχει νυχτώσει.
Πάμε στο ξενοδοχείο μας που λέγεται Surkent. Είναι μικρό και οικονομικό, βρίσκεται μέσα στα τείχη της πόλης. Στη ρεσεψιόν μάς περιμένει ο νεαρός Ομέρ ενημερωμένος με e-mail. Μας προτείνει ξενάγηση της πόλης. Συμφωνούμε λοιπόν (με τίμημα 50 λίρες) να επισκεφθούμε αύριο την πόλη με ξεναγό έναν φίλο του Ομέρ.
Οπότε «ες αύριον τα σπουδαία». Για απόψε βράδυ κάνουμε μια μικρή βόλτα στο κέντρο της πόλης. Βλέπουμε ένα κομμάτι από τα εντυπωσιακά τείχη (από κάτω, χωρίς να ανεβούμε). Και τρώμε για βράδυ σε ένα γειτονικό καλό και πολυσύχναστο εστιατόριο. Ήταν φθηνά και το φαγητό καλό. Αλλά μας ξέφυγε ότι η κουζίνα τους ήταν καυτερή!. Την επόμενη φορά θα το προσέξουμε αυτό.
Last edited by a moderator: