Κούβα Con Cuba no te metas (Με την Κούβα μην τα βάζεις)

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Αξίζει να πας στην Κούβα τέτοιες εποχές, με περιορισμούς, με ταλαιπωρία, με, με ,με; Με ρωτούν φίλοι και γνωστοί μετά το ταξίδι μου.

Την απάντηση την δίνει ο καθένας μόνος του ανάλογα με το χαρακτήρα του και τα ρίσκα που είναι διατεθειμένος να πάρει.

Η δική μου απάντηση είναι πως την Κουβα ΠΡΕΠΕΙ να τη δεις. Το δυνατόν συντομότερα.
Κανένας ταξιδευτής δεν περνάει αδιάφορα από κει, θα σε συγκινήσει, θα σε αγγίξει θα σου δώσει τροφή για σκέψη, με το που θα βρεθείς εκεί ,θα σε ταξιδέψει από μόνη της χωρίς να χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια.
Η μουσική ακόμα κι αν δεν υπάρχει στους δρόμους όπως άλλοτε, υπάρχει παντού στην ατμόσφαιρα.
Ακούγεται μέσα από κάθε σπίτι, από τα λίγα ανοιχτά μαγαζιά από τον κάθε άνθρωπο της χώρας. Το παρουσιαστικό τους, τα κορμιά τους, η κίνησή τους όλη είναι η ίδια η μουσική...Χορεύουν με τη φυσικότητα που εμείς περπατάμε. Ο τρόπος που σπάει το κορμί δε διδάσκεται, είναι απλά έμφυτος.
Γι αυτό και όταν χορεύουν απλά τους παρατηρείς και χάνεσαι στη μαγεία και τον υπνωτισμό του λικνίσματος.
Τι λόγια υπάρχουν και τι να πεις για να περιγράψεις ένα λαό που ανεξάρτητα από την τόση ταλαιπωρία που υπομένει, είναι τόσο πρόσχαρος, φιλικός ακόμα και φιλότιμος θα τολμούσα να πω σαν τη δική μας ράτσα .
Ακόμα και με τους όσους ψιλοαπατεωνάκους, κομπιναδόρους, μαέστρους της πατέντας και έξυπνους σα το διάολο! Σε κοροϊδεύουν με ευγένεια, χαμόγελο και τόση μαλαγανιά που σχεδόν το απολαμβάνεις ;)

Και πόσες όμως περιπτώσεις που απλά σε αφήνουν άφωνο!
'Οπως όταν μείναμε λίγο εκτός κέντρου και νύχτωσε, η κίνηση ήταν ανύπαρκτη και δεν βρίσκαμε ταξί.
Σταμάτησε ένα παλικαράκι που έβγαζε το σκύλο του βόλτα, πήρε χαμπάρι ότι ψάχναμε μέσο και είπε θα σας βρω εγώ...Τον βλέπαμε να χτυπάει πόρτες απέναντι, να ρωτάει, να φεύγει να ψάχνει στην επόμενη και σε λιγότερο από 5 λεπτά μας έφερε άνθρωπο να μας πάει σπίτι σε προσυμφωνημένη τιμή....κι όταν βγάλαμε να του δώσουμε ένα ψιλό για τον κόπο του, το αρνήθηκε! και μας χαιρετούσε όλο χαρά που μπόρεσε να μας βοηθήσει :clap:Ναι υπάρχουν και αυτά...
Εμείς τους αγαπήσαμε. 'Ολους. Δεν μας έτυχε ούτε ένας μπαγλαμάς, ούτε μία άσχημη ανάμνηση.
Σε πόσες χώρες του κόσμου νιώθεις άνετα να κυκλοφορείς χωρίς να νιώθεις ότι πρέπει να έχεις το νου σου στα νώτα σου;
Πως δε θα σου βγάλουν μαχαίρι , δε θα κινδυνέψεις σοβαρά;
Δεν ξέρω αν εγώ το ένιωσα τόσο παιδική χαρά , πάντως φόβο δεν ένιωσα ούτε....μισή στιγμή!

Και όλο αυτό το συναίσθημα πολλαπλασιάζεται όταν αναλογιστείς το τι ακριβώς πέρασε αυτός ο λαός , όταν διαβάσεις, μάθεις, μιλήσεις και αναλογιστείς το τι έχει συμβεί στην ιστορία και το πως το συγκεκριμένο σήμερα τους οδηγεί σ ένα ακόμα πιο αβέβαιο αύριο..
Από την εποχή της Ισπανικής αποικιοκρατίας μέχρι τη δικτατορία του Μπατίστα , την απόλυτη διαφθορά και την επέλαση της Μαφίας από τη χώρα, μέχρι την ίδια την επανάσταση του Κάστρο και την επικράτηση των εμβληματικών Τσε Γκεβάρα και Φιδέλ Κάστρο στη συνείδηση του κόσμου.
Από το 1959 που ανέλαβε ο Φιδέλ έχουν ήδη μεγαλώσει 3 γενιές ανθρώπων χωρίς να έχουν ποτέ γνωρίσει τίποτα άλλο...Δεν υπάρχει μακροβιότερη διακυβέρνηση ενός μόνο ηγέτη ανά τον κόσμο!
Είναι πλέον αδύνατο για ένα Κουβανό που δεν έχει φύγει ούτε μέρα από τον τόπο του να διατηρεί την ικανότητα να κρίνει αμερόληπτα δίχως συναισθηματική φόρτιση και με πόσο καθαρό μυαλό; 'Οταν η προπαγάνδα είναι διαρκής και ανελέητη....
'Ολος ο κόσμος μιλάει για το νησί της Επανάστασης όμως τελικά κι αυτή η ίδια η Επανάσταση, του λαού όπως ισχυρίζεται το διακύβευμά της...είναι κι αυτή ένας μύθος.
Ο Φιδέλ Κάστρο ήταν ένας εξαιρετικός λαοπλάνος, άψογος χειριστής των μέσων προβολής της εποχής του. Κατάφερε να πείσει πως ερχόταν στην Αβάνα με αναρίθμητο στρατό, ώθησε τον Μπατίστα να εγκαταλείψει το.... πλοίο μόνος του (αν και προφανώς ήταν και οι άλλες συνθήκες ώριμες) και τελικά ο δρόμος προς την πρωτεύουσα και τη διακυβέρνηση στρώθηκε ορθάνοιχτος χωρίς να ανοίξει ούτε μύτη!
Ακόμα κι ο κομμουνισμός....στην πορεία τους βρήκε! Ο Κάστρο αρχικά ουδεμία πρόθεση δεν είχε αλλά λίγο τα γεγονότα της εποχής, λίγο η επιρροή του Τσε, συγκυριακά τους ήρθε κι αυτό.
Ο ίδιος ο Τσε παρέμεινε ο μεγάλος θεωρητικός, ονειρευόταν διακαώς έναν ιδεατό κομμουνισμό που επί του πρακτέου δεν εφαρμόστηκε ποτέ και πουθενά και ήδη είχε αρχίσει να αντιτίθεται στις πρακτικές των σοβιέτ, ωστόσο ο πρόωρος θάνατός του τον μετέτρεψε σε ιδανικό και άφθαρτο σύμβολο της αιώνιας επανάστασης των λαών...
Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι θα συνέβαινε αν ζούσε, αν θα κατάφερνε να εφαρμόσει αυτός το μοντέλο στο οποίο πίστευε ή αν τελικά τον κατάπινε και αυτόν το colpo grosso των μεγάλων συμφερόντων.
Κάποιοι λίγο μεγαλύτεροι στο φόρουμ ήταν ήδη ζωντανοί κατά την κρίση στον κόλπο των Χοίρων το 1961 και κανείς από μας δεν θα ζούσε πλέον αν δεν επικρατούσε η λογική εκείνα τα ελάχιστα λεπτά πριν γεμίσουν οι ουρανοί πυρηνικά όπλα και αφανιστούν τα πάντα.
ΤΟΣΟ σημαντική ήταν γεωγραφικά και όχι μόνο η θέση της χώρας.
'Ερμαιο στις ορέξεις των υπερδυνάμεων.

Οι οποίες τόσες δεκαετίες βγάζουν τα απωθημένα τους στις πλάτες ενός ολόκληρου έθνους. Κι ενός ευλογημένου τόπου που αν αφήνονταν σε μια συνετή δημοκρατική διακυβέρνηση, σε μια ελεύθερη χωρίς όρια και εμπάργκο αγορά να αναδείξει το τουριστικό της προϊόν όπως και τα διεθνώς αναγνωρισμένα και λαοφιλή πούρα θα μπορούσε όχι μόνο να καλυτερέψει αισθητά τη ζωή του λαού αλλά ακόμα και να διαπρέψει εμπορικά σε όλο το γεωγραφικό χώρο της Κεντρικής Αμερικής και όχι μόνο..

Αντίθετα ο λαός υποφέρει καθημερινά, στερούμενος βασικών αγαθών και ελευθεριών, τα στόματα είναι κλειστά όπως μας έλεγαν όσοι είχαν διάθεση να μιλήσουν για το καθεστώς, γιατί αν ανοίξουν οι συνέπειες είναι ολέθριες. Ζουν περίπλοκα σε ένα κρατικοδίαιτο και αστυνομοκρατούμενο καθεστώς που χρησιμοποιεί ότι έσοδο υπάρχει από τον τουρισμό για να καταφέρει να συντηρηθεί.
Με μέσο μισθό 25-30 δολάρια το μήνα ο λαός απλά πεινάει....Η μαύρη αγορά κυριαρχεί και διακριτικά αφήνεται από το κράτος ώστε να αποφεύγεται η εξαθλίωση και ενδεχομένως η εξέγερση που θα ακολουθούσε, ενώ το μόνο που τους επιτρέπουν είναι να έχουν κάποια έσοδα από την τουριστική πίτα μέσω των ενοικίων από τα casa particulares.
Κι από όσα ακούγαμε, αρκετοί την...έκαναν προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, όλοι έχουν έναν αδερφό, έναν ξάδερφο που στέλνει πολύτιμα δολάρια, ρούχα και εξοπλισμό.
Παρηγοριά στον άρρωστο...

Το αύριο εξίσου αμφίβολο....Ωστόσο κάτι αλλάζει. 'Εστω βασανιστικά.
'Ηδη υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στο ιντερνέτ. 'Οσοι επισκέφτηκαν τη χώρα προ κόβιντ γράφουν παραστατικά στις ιστορίες τους πως έμπαιναν για λίγα λεπτά της μέρας με τα ξυστό από δημόσιους χώρους.
Αναρωτιέμαι μήπως αυτή η εξέλιξη είναι μια αρχή ενός τέλους. Η πρόσβαση θα δώσει την ευκαιρία στον κόσμο να ενημερωθεί....να διαβάσει, να επικοινωνήσει, να ανοίξει τα μάτια του. Πιθανώς και να οργανωθεί; ή μήπως όχι; αναρωτιέμαι....θα συμβαδίσει ίσως η νέα γενιά με την τεχνολογία;
Οι συνθήκες στις σχέσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες μετά τη διακυβέρνηση του Τραμπ χαλαρώνουν και πάλι. Η ανοικοδόμηση των ξενοδοχειακών μονάδων στο νησί είναι πυρετώδης.
'Ισως το αύριο να ξημερώνει και να φέρνει μαζί του μια Κούβα διαφορετική.

Συζητήσαμε άπειρες φορές τις μέρες που μείναμε εκεί....για το πως θα μπορούσε να μοιάζει το αύριο αυτό.
Οι αρχιτέκτονες της παρέας ονειρεύτηκαν πως θα έμοιαζαν όλα αυτά τα εξαιρετικά κτίσματα αφού έχουν συντηρηθεί και βαφεί με περιποιημένους τους κήπους τους!
θα ήταν η πιο όμορφη πρωτεύουσα στον κόσμο έλεγαν!

Εγώ έχοντας στο αίμα μου το σαράκι των οικονομικών σκεφτόμουν πως θα μετέτρεπε το νησί μια μετάβαση στην ελεύθερη αγορά....Θα γινόταν άραγε το πλιάτσικο όπως με τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ όπου είδαμε απότομη άνοδο της μαφίας και ακολουθως της εγκληματικότητας καθώς και άπληστη στροφή του στερημένου κόσμου σε μια ακόρεστη καταναλωτική μανία;
Θα εξαφανιστούν οι αντίκες; Θα υπάρχουν μόνο ρέπλικες για τους τουρίστες και σύγχρονα αυτοκίνητα για το λαό;
Θα καταπιεί τη γοητεία της πόλης μια ομοιογενής παγκοσμιοποίηση όπως υπάρχει παντού.
Δύσκολες οι απαντήσεις.
Το μόνο που αισθάνομαι βέβαιη να ισχυριστώ είναι πως θα φύγει ένα κομμάτι της αυθεντικότητας, του αυθορμητισμού, του κουβανικού αέρα που αναπνέεις και νιώθεις πως είναι ένας και μοναδικός και δεν θα τον μυρίσεις πουθενά αλλού σ ολόκληρη τη γη.

Γι αυτό ΝΑ ΠΑΣ στην Κούβα...ΤΩΡΑ. Γιατί ίσως αυτή να είναι η μόνη σου ευκαιρία. Και μεις η τελευταία γενιά που θα προλάβει το πριν. Από το αμφίβολο μετά.

Ζητώ μια εκ των υστέρων συγνώμη για την-έστω και μέσες άκρες πολιτική ανάλυση. Δηλώνω παντελώς άσχετη να κάνω κάτι τέτοιο και αυτά είναι ξεκάθαρα προσωπικά μου συμπεράσματα μέσα από τη δική μου και μόνο οπτική από όσα διάβασα, είδα και κουβέντιασα, προσπαθώντας να τηρήσω ίσες αποστάσεις από κομματικές και άλλες πεποιθήσεις και εστιασμένη κυρίως στον άνθρωπο.
Δεκτές οι διαφωνίες -αν υπάρχουν με τα ανάλογα επιχειρήματα.


Κόστος Ταξιδίου

Να επισημάνω πως στην Κούβα κάποια πράγματα υποχρεωτικά πληρώνονται σε Ευρώ (όπως τα σπίτια) και άλλα σε πέσο ή ευρώ αναλόγως την περίπτωση.
Οτιδήποτε είναι σε πέσο προφανώς λόγω ασταθούς ισοτιμίας και πληθωρισμού εμείς ενδεχομένως το πληρώσαμε ακριβότερα από ότι ισχύει τώρα.

-Το αεροπορικό εισιτήριο ήταν με ΑirFrance Ρώμη-Παρίσι-Αβάνα και επιστροφή και στοίχησε
399,00 ευρώ.
Η τιμή περιλάμβανε χειραποσκευή 10 κιλών και μια μικρή τσάντα ή σακίδιο σύνολο μέχρι 12 κιλά τα δύο. Στην πράξη κανείς δεν μέτρησε ή ζύγισε τίποτα παρότι δεν υπερέβηκα τα 13 κιλά.

-Χρειάστηκε άλλο ένα εισιτήριο με Ryanair Θεσσαλονίκη-Ρώμη με προσθήκη 2 χειραποσκευών και στοίχισε 64 ευρώ.

-Βίζα για Κούβα. Βγαίνει πανεύκολα σε 1 μέρα από εξουσιοδοτημένο τουριστικό πρακτορείο και
κοστίζει 35 ευρώ

- Ασφάλεια. Μετά από αρκετό κόπο διότι οι περισσότεροι δεν καλύπτουν παρά μόνο την
περίπτωση νοσηλείας από κόβιντ, βρήκα τη Heymondo (με τη βοήθεια του @psilos3 ) η οποία συνεργάζεται με την AXA και ήταν η μόνη που έδινε αποζημίωση για καραντίνα λόγω θετικού αποτελέσματος (ημερήσια αποζημίωση) χωρίς νοσηλεία, αλλά δεν κάλυπτε χαμένα αεροπορικά εισιτήρια αυτά όμως πλέον είναι flex oπότε θα είχα μόνο να πληρώσω τη διαφορά σε αυτή την περίπτωση. Κόστος 61 ευρώ το άτομο για 14 ημέρες ασφάλισης.

-Casa Particulares Κλείσαμε κάποια μέσω aibnb και τα υπόλοιπα μέσω του Γιώργου. Οι τιμές καταβάλλονται σε ευρώ και οι τιμές είναι πολύ λογικές, εμείς για ολόκληρο σπίτι δίναμε από 40-80 ευρώ τη βραδιά ανάλογα με την περιοχή και την κατηγορία.

-Φαγητό-ποτά. Το φαγητό το βρήκαμε κάπως...τσιμπημένο αλλά τρώγαμε σε σχετικά καλά εστιατόρια. 'Οχι πως έχει και τρομερή ποικιλία αυτή την εποχή. Κάποια κακής ποιότητας ταχυφαγεία μόνο και εστιατόρια στα οποία με την ισοτιμία που αλλάξαμε οι τιμές ήταν τις περισσότερες φορές όπως εδώ. Τα ποτά είναι σε τιμές αστείες. Από 1 ευρώ το φθηνότερο έως 3,5-4 το ακριβότερο. (σε πέσο πληρώναμε) . Οι φίλοι μου άνοιξαν μπουκάλι ρούμι σε μαγαζί με 5 ευρώ. Οπότε @travelbreak μου, όχι δεν ήταν τα μοχίτο που μας ξόδεψαν :p

- Μετακινήσεις και μουσεία. Το αυτοκίνητο ίσως είναι το μεγαλύτερο έξοδο στην Κούβα. Εμείς είχαμε νοικιάσει με οδηγό, διότι είμασταν 5 άτομα και συνέφερε. Μπορείς να βρεις σχετικά καλές τιμές για ενοικίαση αλλά η οδήγηση στους δρόμους τους και χωρίς αξιόπιστη οδική βοήθεια σε περίπτωση στραβής είναι μια πρόκληση. Πιστεύω πως θα χρησιμοποιούσα τα shared taxis σε άλλη περίπτωση, ειδικά αυτή την εποχή δεν έχουν δουλειά κ έχουν πολύ καλές τιμές.
Τα όσα λίγα μουσεία βρήκαμε ανοιχτά είχαν λογικότατες τιμές, από τσάμπα (του Κάστρο) έως 200 πέσο. (λιγότερα από 3 ευρώ)
Τα ταξί πάλι, ανάλογα την περίπτωση....Τα νόμιμα κυβερνητικά χρεώνουν 500 πέσο για μια μέτρια διαδρομή αλλά έχουμε πληρώσει και το διπλάσιο όταν μας έπαιρναν μαζί και τους πέντε. 1000 πέσο ως το αεροδρόμιο.

- Πούρα. Εάν θέλετε να φέρετε σφραγισμένο κουτί αγοράζετε όπως τα φωνάζει ξανά κ ξανά ο Γιώργος, ΜΟΝΟ από το επίσημο κυβερνητικό κατάστημα στο ξενοδοχείο που βρίσκεται απέναντι από το Coppelia στο Βεδάδο. Η από το αεροδρόμιο. Ωστόσο χύμα πούρα μπορείτε να έχετε από οπουδήποτε μέσα στις αποσκευές δεν τους ενδιαφέρει. Σύνολο μέχρι 50 πούρα ανά άτομο. Εμείς από όλα όσα δοκιμάσαμε αυτά που μας άρεσαν περισσότερο σαν γεύση και άρωμα ήταν αυτά που πήραμε από τους παραγωγούς στο Βινιάλες. Δεν έχουν ούτε σφραγίδα ούτε κουτί , αυτά τα πήραμε κάποια για δική μας χρήση ή για δωράκια.
Τιμές μόνο σε ευρώ και από το κατάστημα ΜΟΝΟ με πιστωτική κάρτα. Τιμές σχετικά υψηλές από 10 ευρώ το κομμάτι ξεκινάνε και φτάνουν ως το....Θεό! Εγώ από Βινιάλες ψώνισα μερικά με 10 ευρώ το ένα (ποικιλία Montechristo)

-Pcr test . 30 ευρώ στοίχισε στην Κούβα κλινική Camilo de Cienfuegos (δεν υπάρχει άλλη δομή από όσο γνωρίζω)

- Φάρμακα. Δεν υπάρχει πουθενά τίποτε. Στα φαρμακεία τους έχουν μόνο ματζούνια.'Αρα παίρνουμε μαζί μας παυσίπονα, αντιεμετικά, αντισταμινικά, οτιδήποτε μπορούμε. Πριν φύγουμε τα άφησα όλα στην γλυκύτατη Μάρτα που μας φρόντιζε και μόνο τα χέρια που δε μου φίλησε...τόση ανάγκη έχουν. Μονάχα τα Immodium κρατήσαμε και ξηλωθήκαμε όλα τα υπόλοιπα. Μέχρι μια γιαγιά στη γειτονιά μου είπε θα βολέψει που έψαχνε αντιβιωτικά και δεν έβρισκε και γω είχα ένα κουτί μαζί (καλού κακού)

Νομίζω χοντρικά τα ανέφερα όλα...Αν κάτι ξεχνάω ρωτήστε με να το συμπληρώσω.
Συνολικά το ταξίδι μου στοίχισε 1.600 ευρώ , όμως είχα 2 διανυκτερεύσεις Ιταλία μαζί με μεταφορές από και προς τα εκεί αεροδρόμια , γεύματα κλπ. 'Αρα ναι μπορεί να βγει και φθηνότερα.

Επίσης σημαντικό. Χρειάστηκαν Plf για Ιταλία, Υπεύθυνη δήλωση Υγείας για Γαλλία (που δεν μας ζητήθηκε όμως) , documento de Viajeros για Κούβα, ομοίως ξαναμανά plf για Ιταλία στην επιστροφή και Plf για Ελλάδα, όρεξη να έχεις να συμπληρώνεις έγγραφα! καλά ξεμπερδέματα...

Ευχαριστώ και εύχομαι υγεία και καλά μας ταξίδια, δεν σταματάμε πάμε για άλλα τώρα...
 
Last edited:

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.765
Likes
14.583
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Ακριβώς μια μέρα πριν την πτήση πήραμε στα χέρια μας το αρνητικό pcr και τότε μόνο ένιωσα τον ενθουσιασμό να φουντώνει μέσα μου. Επιτέλους μπορούσα να αφεθώ να πιστέψω ότι θα το ζήσω στην πραγματικότητα...
Το έχω νιώσει πρόσφατα αυτό το συναίσθημα και σε καταλαβαίνω απόλυτα!
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
21/01 πρωί πρωί πετάξαμε για Ρώμη. Η μέρα ήταν ηλιόλουστη και τέλεια για βόλτες.

Τρίτη φορά για μένα στη Ρώμη αλλά η τελευταία ήταν ακριβώς δέκα χρόνια πριν οπότε είχε τρελή διάθεση να την περπατήσω ξανά.

Προσγειωθήκαμε στο Ciampino και εφόσον είμαστε 5 άτομα ψάξαμε για ταξί να μας πάει στο Termini για να κλειδώσουμε κάπου τις αποσκευές και να κάνουμε με άνεση τις βόλτες μας.

Ψάξαμε για ένα βανάκι να μας κατεβάσει στην πόλη μας είπε 50 ευρώ για όλους-μια χαρά αλλά έπρεπε πρώτα να φύγουν τα ταξί που περίμεναν μπροστά για να έρθει η σειρά μας. Εν τω μεταξύ κάποια στιγμή έφυγαν όσα ταξί ήταν να φύγουν, έφυγαν και τα λεωφορεία και εμείς μείναμε αμανάτι.

Λέει ο Ιταλός ταρίφας πως πλέον περιμένουμε να κατέβει η επόμενη πτήση…όποτε κι αν κατέβει αυτή και πως δεν μπορεί να παρακάμψει τη σειρά εκτός κι αν υπάρχει έκτακτη ανάγκη ας πούμε λέει αν κάποια είναι έγκυος μπορούμε να πούμε πως δε νιώθει καλά και πρέπει να πάει σύντομα στο γιατρό

Καθόλου δεν μου είχε περάσει τέτοια ιδέα από το μυαλό-φαινόμαστε σε αναπαραγωγική ηλικία; Αλλά είχα όρεξη για πλάκα και λέω στην κολλητή μου που είναι και νιόπαντρη , μόλις έμεινες έγκυος και δε νιώθεις καλά! :oops:

Ήρθε και ένας σεκιουριτάς να διαπιστώσει την κατάσταση κ εντέλει έδωσε προτεραιότητα στο βανάκι κ φύγαμε.

Και κει που νόμιζα ότι στις ψιλοαπάτες ήταν …μανούλες οι Ιταλοί και εμείς ακολουθούσαμε καταϊδρωμένοι, ξαφνικά μας πλευρίζει αμάξι με φάρο και μας πάει συνοδεία μέχρι το Termini! Εξηγεί ο ταρίφας πως είναι ασφάλεια και λογικά τους ειδοποίησαν επειδή παρακάμψαμε τη σειρά να διαπιστώσουν αν όντως πάμε στο γιατρό. Αν είναι δυνατόν!

Και όντως με το που φτάνουμε κατεβαίνουμε και περνάνε τον ταρίφα έλεγχο κόσκινο. Εμείς κάναμε πως δε μιλάμε αγγλικά, η φίλη μου έπιανε την κοιλιά της και μ αυτά και μ αυτά τη σκαπουλάραμε….

Αποφασίσαμε να κάνουμε την κλασσική βόλτα και περάσαμε από Fontana di trevi και μετά Piazza Navona για καφεδάκι και καταλήξαμε μετά από μια μεγάλη βόλτα στα στενά του Trastevere για φοβερή πίτσα και μακαρονάδα.

20220121_124522.jpg
20220121_132219.jpg
20220121_133100.jpg
20220121_133452.jpg
20220121_144716.jpg
20220121_144731.jpg
20220121_151801.jpg
20220121_153519.jpg
20220121_171230.jpg


και σούρουπο ξεκινήσαμε για πίσω και ήταν μαγεία....

20220121_173026.jpg
20220121_172920.jpg
20220121_173037.jpg


Γυρίσαμε στο Termini , μαζέψαμε τα πράγματα και με τον ίδιο ταρίφα που είχαμε ήδη δώσει ραντεβού από το πρωί πήγαμε στο ξενοδοχείο δίπλα στο Fiumicino διότι η πτήση μας έφευγε 6 το πρωί κ έπρεπε να σηκωθούμε από τις 3,30....

Είχα κλείσει το μεταμεσονύκτιο ταξί από το Booking και είχα ένα άγχος γιατί δεν είχα χρησιμοποιήσει ξανά τη συγκεκριμένη υπηρεσία και δεν είχα ιδέα πόσο αξιόπιστη είναι. Αφού έκανα συμφωνία με τον ξενοδόχο ότι θα τον ξυπνήσουμε να μας πάει αυτός σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά, ησύχασα και πήγα για ύπνο.
Τελικά αποδείχθηκαν λίρα εκατό! στην ώρα τους και ευγενέστατοι. Φτάσαμε στο αεροδρόμιο σε μερικά λεπτά και τσεκάραμε όλες τις πτήσεις, η airfrance μάλιστα πήρε τις χειραποσκευές κανονικά κάτω στο αεροσκάφος και είμασταν πιο άνετοι στις μετακινήσεις μας.
Πρώτη πτήση Ρώμη Παρίσι. Στο Charles de Gaulle ένας χαμούλης και ατέλειωτο περπάτημα μέχρι να βρούμε το σωστό Terminal.
'Ελεγχοι σε κάθε σημείο, ξανά μανά πιστοποιητικά, Plf, τεστ, πραγματικά δεν κατάλαβα γιατί μέσα στο τράνζιτ πρέπει να τα βλέπουν ξανά και ξανά αφού ξέρουν ότι δε γίνεται να μπεις αν δεν ελεγχθείς.
Εντέλει βρήκαμε την πύλη και από τον κόσμο που περίμενε καταλάβαμε πως η πτήση θα ήταν γεμάτη.
'Ηδη γνώριζα από τον Γιώργο πως η Airfance ακύρωνε μία στις δύο πτήσεις προκειμένου να συμπτύξει τους επιβάτες, προφανώς λόγω των αυξημένων ακυρώσεων εξαιτίας της 'Ομικρον.

Αυτό θα μας πήγαινε στην Κούβα...
20220122_093918.jpg
 
Last edited:

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Στο διάστημα που οργάνωνα το ταξίδι αφού (εννοείται) πρώτα ξεσκόνισα το travelstories και διάβασα ότι πιο πρόσφατο υπήρχε για Κούβα με έμφαση στις ιστορίες του @psilos3 και της @maria_va που αντιλαμβάνομαι πως έχουμε παρόμοια γούστα, επίσης ξεσκόνισα και ότι υπήρχε σε ντοκιμαντέρ, κινηματογράφο κλπ.
Είδα το εκπληκτικό CubaLibre 8 επεισοδίων γύρω από την ιστορία της Κούβας από τις εποχές της Ισπανικής Κυριαρχίας και μέχρι το θάνατο του Φιδέλ, ένα πολύ ωραίο ντοκιμαντέρ του Νέτφλιξ Ο κάμεραν και η Κούβα και αρκετά αφιερώματα σε Κάστρο και Τσε Γκεβάρα. Αφού τελείωσαν αυτά έπιασα τις κινηματογραφικές συστάσεις του Γιώργου και είδα το ο Θάνατος ενός Γραφειοκράτη (Muerte de un Burocraca) το οποίο και καταευχαριστήθηκα, το αριστούργημα Μνήμες Υποανάπτυξης (Memorias de Subdesarollo) και το Soy Cuba.
Δεν έχω διαβάσει ποτέ τόσο πολύ για κανένα άλλο μέρος στο οποίο έχω ταξιδέψει. Αλλά πάλι κανένα άλλο μέρος δεν είναι σαν την Κούβα...
'Ηθελα να διαβάσω, να μορφωθώ, να μπω όσο γίνεται στο κλίμα, να καταλάβω...
Στο τέλος ένιωθα πως ξέρω περισσότερες λεπτομέρειες για τον τόπο αυτό από ότι για τη δική μου πατρίδα.

Η 10ωρη πτήση της Aifrance ήταν άψογη και παρότι δεν είχα ακούσει καλά λόγια για τη συγκεκριμένη αεροπορική εγώ έχω εντελώς αντίθετη άποψη.
Μου έκατσε και τυχερό θέση στο διάδρομο με άδεια την διπλανή (ομοίως και στην επιστροφή) οπότε ήμουν υπεράνετα. Σέρβιραν φαγητό κ ελεύθερο αλκοόλ....ήπια 2 κρασιά μπας και ξεραθώ και είδα και το No time to Die που το είχα χάσει...Πριν την άφιξη σέρβιραν και πάλι σάντουιτς και καφέ ή αναψυκτικό, ενώ κατά τη διάρκεια της πτήσης έπινες ότι γούσταρες ελεύθερα.

20220122_192652.jpg


'Αφιξη στην Αβάνα στις 15.00 μεσημέρι και μετά από κανένα 20λεπτο χασομέρι όπου 20χρονοι κουβανοί τελωνειακοί καταγράφουν τα στοιχεία σου βγαίνεις και παθαίνεις το πρώτο σοκ...
Ζέστη, φοίνικες και αυτοκίνητα παλιά, παμπάλαια του 1950, άντε και κανά μεταγενέστερο Lada αυτές ήταν οι πρώτες εικόνες...

Σύντομα βρήκαμε το αμάξι με τον οδηγό που είχαμε κλείσει για να κάνει τις μεταφορές μας από το αεροδρόμιο και αργότερα μέσα στο νησί

Με αυτό θα μετακινούμασταν!

20220122_164556.jpg


Η διαδρομή μέχρι το Vedado όπου θα μέναμε ήταν καθηλωτική. 'Οχι πως είχε κάποια ιδιαίτερη ομορφιά. Αλλά είχε όλο αυτό για το οποίο είχαμε προετοιμαστεί.
Αυτό που τόσο εμφατικά όλοι αναφέρουν σαν ταξίδι στο χρόνο.
Πίσω σε μια Ελλάδα ίσως του 50: μια εποχή μου εμείς δε ζήσαμε ποτέ.
Κτίρια παλιά, ασοβάντιστα, ταλαιπωρημένα , παρατημένα....Αυτοκίνητα όπως τα ανέφερα πριν...Και μια εντελώς ξεχασμένη εικόνα....Παντού παιδιά να παίζουν στο δρόμο! Οπως κάποτε εμείς. Μια από τις ομορφότερες εικόνες που είδα όλες τις μέρες μου εκεί. Μου έφερε μνήμες, συγκίνηση, σκέψεις...
Δώστα από ένα τάμπλετ και ένα videogame και θα φυτευτούν. Δεν τα έχουν και παίζουν. Μαλώνουν, τα βρίσκουν, χτυπιούνται, βρίζονται επικοινωνούν...Κρίμα που όλο αυτό γίνεται...the hard way...

Φτάσαμε στο σπίτι του Γιώργου που είχαμε κανονίσει και μας υποδέχθηκε η Mάρτα που φροντίζει το σπίτι. Ενθουσιασμένοι τακτοποιηθήκαμε στο ευρύχωρο διαμέρισμα που μας χώρεσε άνετα όλους , πάρτε και μια γεύση πόσο ομορφούλι είναι.

20220122_180322.jpg

20220122_180357.jpg


Κάναμε τα μπάνια μας και είπαμε να ξεκουραστούμε λίγο για να βγούμε για φαγητό. 'Ελα όμως που ο καιρός είχε τη δική του άποψη και κάπου εκεί άνοιξαν οι ουρανοί!
Μιλάμε για βροχή όμως...Ασταμάτητα. Δε νομίζω να έχω ξαναζήσει τόσο δυνατή μπόρα. Δεν ήταν μόνο η ένταση ήταν κυρίως ότι δεν έλεγε να σταματήσει.
Κάποια στιγμή απλά έπρεπε να βγούμε για φαγητό...το πρώτο ταξί μας το κάλεσε η Μάρτα μια και δεν είχαμε ακόμη πρόσβαση από τα κινητά μας.
Πήγαμε σ ένα από τα καλύτερα εστιατόρια που φάγαμε στην Αβάνα , το Cafe Laurent λίγο πιο μακριά και παραγγείλαμε από αστακούς και γαρίδες μέχρι ropa vieja που είναι το κλασσικό τους. Συνήθως με μοσχάρι, ρύζι και μαύρα φασόλια.

20220122_204521.jpg


Δεν ήταν φθηνά τύπου τσάμπα...αλλά για το είδος του εστιατορίου και αυτά που παραγγείλαμε ήταν παραπάνω από καλά!
Επίσης εγώ δεν πλήρωσα τίποτα σ αυτό το τραπέζι διότι έκανα όλη την οργάνωση και ήθελαν να με ευχαριστήσουν....:)

Η βροχή βροχή αλλά ευτυχώς έκανε ζέστη. Λίγο παρακάτω είχα σημειώσει ένα από τα μπαρ που μου είχε πει ο Γιώργος. Κομμάτια είμασταν αλλά ένα ποτό το πρώτο βράδυ να μην το πίναμε;
Βγήκαμε έξω και γίναμε μούσκεμα. Φάγαμε και πόρτα από το μπαρ γιατί ήταν Σάββατο και ήταν γεμάτο και συνεχίσαμε λίγο πιο κάτω που βρισκόταν το εμβληματικό ξενοδοχείο Nacional.
Εκεί φανήκαμε πιο τυχεροί....άδειο ήταν βασικά. Παραγγείλαμε το πρώτο Mojito του ταξιδιού και ...παραδώσαμε πνεύμα.
Με το ζόρι γυρίσαμε σπίτι και πέσαμε να ξεκουραστούμε. Η επόμενη μέρα είχε καλύτερη καιρική πρόβλεψη και είχαμε πολλααααά να δούμε

20220122_220834.jpg
 

Attachments

Last edited:

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.765
Likes
14.583
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
είδα και το No time to Die που το είχα χάσει
Μα όλες οι αεροπορικές το έχουν!!!! Εγώ δεν βλέπω Μποντ αλλά έτυχε να το βλέπει η διπλανή μου και μόλις είδα τον τύπο από το Robot, το γύρισα εκεί προς το τέλος!!!
Αν δεν είναι σπόιλερ, πόσο κόστισε η ενοικίαση αυτοκινήτου και οδηγού;
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Αν δεν είναι σπόιλερ, πόσο κόστισε η ενοικίαση αυτοκινήτου και οδηγού;
θα τα γραψω στο τέλος τα οικονομικά σκέψου ακόμη δεν έχω ούτε εγώ την τελική εικόνα από κάρτες κλπ
Το αυτοκίνητο στοίχιζε 130 ευρώ την ημέρα τα πάντα μέσα, αλλά η κράτηση έγινε μέσω του ΓΙώργου.
Το καλο του να είσαι τόσα άτομα είναι ότι μοιράζονται αυτά τα έξοδα και συ το ξέρεις άλλωστε αφού ταξιδεύεις με παρέα.
Εϊχα κάνει έρευνα για ενοικίαση ενός πχ suv και ήταν λίγο φθηνότερο αλλά έπρεπε να οδηγήσουμε εμείς στους δρόμους της Κούβας και κανείς δεν είχε διάθεση...Θεωρήσαμε ότι είναι και εμπειρία να μετακινηθούμε με την αντίκα και σίγουρα μας γλύτωσε πολύ χρόνο διότι ήξερε τους δρόμους και το γκάζωνε το ρημάδι όσο δε φαντάζεσαι!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.765
Likes
14.583
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
θα τα γραψω στο τέλος τα οικονομικά σκέψου ακόμη δεν έχω ούτε εγώ την τελική εικόνα από κάρτες κλπ
Το αυτοκίνητο στοίχιζε 130 ευρώ την ημέρα τα πάντα μέσα, αλλά η κράτηση έγινε μέσω του ΓΙώργου.
Το καλο του να είσαι τόσα άτομα είναι ότι μοιράζονται αυτά τα έξοδα και συ το ξέρεις άλλωστε αφού ταξιδεύεις με παρέα.
Εϊχα κάνει έρευνα για ενοικίαση ενός πχ suv και ήταν λίγο φθηνότερο αλλά έπρεπε να οδηγήσουμε εμείς στους δρόμους της Κούβας και κανείς δεν είχε διάθεση...Θεωρήσαμε ότι είναι και εμπειρία να μετακινηθούμε με την αντίκα και σίγουρα μας γλύτωσε πολύ χρόνο διότι ήξερε τους δρόμους και το γκάζωνε το ρημάδι όσο δε φαντάζεσαι!
Μια χαρά η τιμή. Όταν με το καλό πάμε, θα τον προτιμήσουμε τον Bucanero. Το όνομα μου θυμίζει και ένα φίλο μου από το γυμνάσιο, που τον λέγαμε μπουκανάρα.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
με το καλό πάμε, θα τον προτιμήσουμε τον Bucanero
Bucanero είναι το όνομα της τοπικής μπύρας που όμως δε βρήκαμε πουθενά μάλλον έκλεισε το εργοστάσιο λόγω πανδημίας.
Ξεκίνα από τώρα να μαθαίνεις βασικά ισπανικά!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.324
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.765
Likes
14.583
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Bucanero είναι το όνομα της τοπικής μπύρας που όμως δε βρήκαμε πουθενά μάλλον έκλεισε το εργοστάσιο λόγω πανδημίας.
Ξεκίνα από τώρα να μαθαίνεις βασικά ισπανικά!
Αυτά δεν είναι βασικά ισπανικά. Είναι βασικά......μπυρικά!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.691
Likes
50.589
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Bucanero είναι το όνομα της τοπικής μπύρας που όμως δε βρήκαμε πουθενά μάλλον έκλεισε το εργοστάσιο λόγω πανδημίας.
Ξεκίνα από τώρα να μαθαίνεις βασικά ισπανικά!
Δεν υπάρχει χρήμα για αγορά βρώμης, χρωστάμε εις τους προμηθευτας. Πλέον εγχώρια μπύρα βρίσκεις πιο δύσκολα από εισαγόμενη.
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.221
Μηνύματα
884.150
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom