Ανδόρρα Γαλλία Mια πάπια, μα ποιά πάπια; Mια πάπια απ’τη Dordogne!

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.149
Likes
14.426
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει

A pink pig in a pink city: Tolosa

Μην ψάχνετε αδίκως στο χάρτη το όνομα αυτό.
Η Τολόσα ή Τουλούζη αναβιώνει το γλωσσικό της παρελθόν (τα οccitan, συγγενή προς τα καταλανικά) μόνο στις δίγλωσσες πινακίδες των οδών της. Διότι οι σημερινοί τουλουζιανοί, έχουν μαύρα μεσάνυχτα από occitan κι έτσι η πάλαι ποτέ γλώσσα της περιοχής έχει φιλολογικό ενδιαφέρον μόνο.

Η μεγαλούπολη του γαλλικού νότου είναι ευρέως γνωστή για δύο πράγματα.
Πρώτον για το χρώμα των σπιτιών της, γεγονός που της έχει προσδώσει το προσωνύμιο η ροζ πόλη. Ως ροζ γουρούνι ομολογώ ότι επιτέλους ήμουν σε απόλυτη χρωματική αρμονία με τον περιβάλλοντα χώρο.
Το δεύτερον, ότι εκεί βρίσκεται το αρχηγείο ενός κατασκευαστή μέσων μεταφοράς, τα οποία είναι υπεύθυνα που τα μέλη αυτού του φόρουμ έχουν τον ακάθιστο κι έχουν οργώσει σχεδόν κάθε γνωστή γωνιά του πλανήτη. Ως καταλάβατε μιλώ για τα αεροπλάνα και την Airbus.

Οφείλω να απολογηθώ, ομολογώντας ότι για το χρόνο που παρέμεινα στη Τουλούζη δεν είδα όσα θα έπρεπε αφού αναλώθηκα με τους φίλους που με φιλοξένησαν σε χαλαρές βόλτες, καφέδες και κουβεντούλα μέσα στη πόλη. Οπότε το ταξιδιωτικό ρεπορτάζ δεν είναι ολοκληρωμένο (ευτυχώς υπάρχουν αρκετές ιστορίες γραμμένες από άλλους συμφορουμίτες για να καλύψουν τα κενά)

Το να περιηγηθείς στη Τολόσα ή Τουλούζη (διαλέγετε και παίρνετε) είναι εύκολη υπόθεση. Τα αξιοθέατα δεν απέχουν πολύ μεταξύ τους με αποτέλεσμα ο πεζοπορία να είναι μια σοφή επιλογή. Εντούτοις αν ξαφνικά διαπιστώσετε ότι τo οίδημα στα σφυρά δεν οφείλεται σε αδιάγνωστη καρδιακή ανεπάρκεια αλλά στο πολύωρο περπάτημα, τότε έχετε δύο χαριτωμένες εναλλακτικές λύσεις.
Οι λάτρεις της τεχνολογίας θα προτιμήσουν το εντελώς αυτόματο μετρό που κινείται χωρίς οδηγό κι έτσι επιτρέπει στους χαζοτουρίστες σαν κι εμάς να διαγκωνίζονται στο πρώτο βαγόνι για να απολαύσουν ανεμπόδιστα τη θέα του τούνελ στα έγκατα της τουλουζιανής γης. Σε κάθε σταθμό μπορείτε να αγοράσετε τα εισιτήρια με την πιστωτική σας κάρτα (συμφέρει το πακέτο των 10 διαδρομών αν δεν είστε μόνοι ή σκοπεύετε να μείνετε κάποιες μέρες παραπάνω).
Όσοι όμως έχουν ευαγγέλιο τις παραινέσεις της γυμνάστριας Πετρουλάκη, θα προτιμήσουν το VélôToulouse, ένα σύστημα ενοικίασης ποδηλάτου σε αυτοματοποιημένους σταθμούς διάσπαρτους στη πόλη (ενοικίαση ημερήσια, εβδομαδιαία κλπ κλπ). Βέβαια να χύσω και ολίγην χολήν: η μετακίνηση από και προς το αεροδρόμιο γίνεται με λεωφορείο….

Αναπόφευκτα η γνωριμία με την πόλη ξεκινά από τη πλατεία του Καπιτωλίου.

Eξερχόμενοι της ομώνυμης στάσης μετρό, το πρώτο που αντικρύσαμε ήταν η συμπαθητική πλατεία Wilson με το πυργίσκο του 16ου αιώνα που χρησίμευε σαν αρχείο και σήμερα στεγάζει το γραφείο τουρισμού. Αφού πάρετε από κει το χάρτη με τα αξιοθέατα για να μην ψάχνεστε είστε πανέτοιμοι να κατακτήσετε τη Τουλούζη.



Το Καπιτώλιο (Capitole), κτίσμα κατ’εξοχήν του 18ου αιώνα στεγάζει σήμερα το Δημαρχείο και την φημισμένη Όπερα. Την τελευταία δεν την επισκεφθήκαμε όμως τους εσωτερικούς χώρους του Δημαρχείου τους τιμήσαμε δεόντως καθώς επιτρέπεται η δωρεάν επίσκεψη. Τώρα αν θα μαγευτείτε από την περίτεχνα και ολίγον υπερβολικά διακοσμημένη Salle des Illustres όπου γίνονται οι επίσημες τελετές είναι θέμα προσωπικού γούστου. Η παρατήρησή μου είναι ότι οι επώνυμοι τότε καλλιτέχνες που τη διακόσμησαν με τους πίνακες ή τις τοιχογραφίες τους έπεσαν στη δυσμένεια των κριτικών τέχνης και σήμερα είναι χαμένοι στην αφάνεια.


photo by travelogatos
Η ονομασία Capitole παραπέμπει τόσο στο αντίστοιχο ρωμαϊκό (ευφρανθείτε οι ιταλόφιλοι), αλλά προέρχεται και από τους “capitouls”, ευγενείς του μεσαίωνα που εκλέγονταν από διάφορες περιοχές της Τουλούζης για να σχηματίσουν το συμβούλιο της πόλης. Για να γίνεις Capitoul δεν έπρεπε να είσαι ότι κι ότι: ηλικία άνω των 25 ετών, έγγαμος, καθολικός, με έντιμο επάγγελμα (δικηγόρος, έμπορος ή άρχων!!) και με σπίτι στη Τουλούζη. Οι αρμοδιότητές τους δεν ήταν μόνο διοικητικές αλλά δικαστικές και στρατιωτικές. Όπως έγινε και με άλλους μον-ολιγαρχικούς θεσμούς, καταργήθηκε μετά τη γαλλική επανάσταση (με ή άνευ γκιλοτίνας δεν γνωρίζω)

Διασχίσαμε την εσωτερική αυλή όπου το 1632 εκτελέστηκε ο Henri ΙΙ, δούκας του Montomercy που έκανε την απερισκεψία να επαναστατήσει έναντι του πανίσχυρου καρδιναλίου Ρισελιέ. Αντί εγώ να αναζητήσω την σχετική πλάκα που καταγράφει το γεγονός, αποθανάτιζα τις σέξυ αγελάδες του cow parade




love at first sight

Τελικά βρεθήκαμε στην τεράστια πλατεία έκτασης 2 εκταρίων όπου δεσπόζει επιβλητικά η 128 μέτρων πρόσοψη του Capitole σε υπέροχο ροζουλί χρώμα που αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο όταν πέφτει πάνω της το φως του δύοντος ήλιου. Θεωρείται ως μια απο τις ωραιότερες της Ευρώπη. Προσωπικά έχω τις ενστάσεις μου: ούτε ένα ξηλωμένο μάρμαρο από διαδηλώσεις;;; pas sic!
Στο δάπεδο της πλατείας έχει φιλοτεχνηθεί το οικόσημο της περιοχής, ο δωδεκάκτινος σταυρός που σε κάθε άκρη φέρει και ένα σύμβολο του ζωδιακού κύκλου. Στη πλατεία λαμβάνουν χώρα διάφορα δρώμενα: συναυλίες, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, ενώ αυτοσχέδιες εξέδρες δίνουν τη δυνατότητα στον οποιονδήποτε ν’αδράξει ένα μικρόφωνο και να ρητορεύσει επί παντός επιστητού.


photo by travelogatos
Τα κτήρια που περιβάλλουν την πλατεία είναι σε απόλυτη χρωματική αρμονία ενός κοκκινοκεραμιδομπορντώ κι ανάμεσά τους ξεχύνονται ακτινωτά οδοί προς διάφορα μέρη της πόλης.
Αν θέλετε να απολαύσετε τη γοητεία της παλιάς πόλης με κτήρια από το 18ο αιώνα , τότε ακολουθήστε νότια την πεζοδρομημένη Rue Saint Rome & Rue des Changes, κρατώντας το βλέμμα σας ψηλά προς τα περίτεχνα μπαλκόνια και τις προσόψεις των κτηρίων. Σε αντίθετη περιπτωση μάλλον κάνετε οφθαλμόλουτρο στις βιτρίνες των καταστημάτων για ενδεχόμενο shopping therapy. Εκεί σφύζει η εμπορική αγορά της πόλης κι ουχί σωρεία μαγαζιών με σουβενίρ.













Στο τέλος του πεζόδρομου πήραμε κατεύθυνση προς τον ποταμό Garonne. Aποθανατήσαμε αρχικά το Hotel d’Assezat, (μέγαρο του 1550 όπου στις κολώνες της πρόσοψής του εκπροσωπούνται όλοι οι αρχαιοελληνικοί ρυθμοί)


photo by travelogatos

για να καταλήξουμε στην παλιά γέφυρα Pont Neuf του 16ου αιώνα, από τα σήματα κατατεθέν της πόλης.
Το σχόλιό μου είναι πως το υγρό στοιχείο δεν έλκει τους κατοίκους της πόλης, καθώς τα καφέ, τα εστιατόρια, τα μπαρ βρίσκονται όλα διάσπαρτα στα δρομάκια της πόλης. Οι παραποτάμιες οδοί και τα πάρκα προσφέρονται μάλλον σαν χώροι χαλάρωσης και ρέμβης.



Στην αντίπερα όχθη αποθανατίσαμε το ογκώδες Hotel Dieu (Σπίτι του Θεού) το οποίο υπήρξε το καταφύγιο φτωχών και κατατρεγμένων καθώς και των άρρωστων προσκυνητών στο δρόμο για το Santiago de Compostela, αλλά και μεταγενέστερα κέντρο ιατρικής εκπαίδευσης.



Μετά από μια μικρή βόλτα δίπλα από το ποτάμι κι αφού γίναμε μάρτυρες κάποιου διαγωνισμού όπου έπεφταν μπουγέλα και αλεύρι μεταξύ αντίπαλων ομάδων (για την ιστορία νικήτρια η ομάδα Avatar) τρυπώσαμε πάλι στα στενάκια της πόλης.


photo by travelogatos

Η επόμενη στάση ήταν η εντυπωσιακή Eglise de Jacobins του 13ου-14ου αιώνα. Σε σχέση με τα σκοτεινά και γυμνά γοτθικά τερατουργήματα (είμαι αμετανόητα λάτρης της ορθόδοξης εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής) αυτή είχε ξεχωριστό ενδιαφέρον: οι 22μετρες κολώνες δίνουν την εντύπωση φοικικόδενδρων που τα κλαδιά τους διαπλέκονται υποστηρίζοντας την οροφή.


photo by travelogatos

Σε κοντινή απόσταση o επισκέπτης θα απολαύσει και την Βασιλική του Saint Sernin που αποτελεί μνημείο της UNESCO (Δρόμοι για το Santiago de Compostella στη Γαλλία). Ατυχώς την επισκέφθηκα απόγευμα χωρίς φωτογραφική μηχανή κι ομολογώ ότι το μετάνοιωσα, γιατί η συγκεκριμένη απoτελεί εξαίσιο δείγμα ρωμανικής αρχιτεκτονικής του 11ου αιώνα. Με επιρροές που παραπέμπουν σε βυζαντινές εκκλησιές το κτίσμα έχει δεχτεί στο διάβα των αιώνων παρεμβάσεις κι επεκτάσεις. Υπό τους ήχων ψαλμωδιών περιηγηθήκαμε διακριτικά στο εσωτερικό της όπου βρίσκεται ο τάφος του ομώνυμου αγίου, επισκόπου της Τολόσας.

Σε άλλη απογευματινή μας βόλτα νοτιότερα μέσα στα σοκάκια της παλιάς πόλης συναντήσαμε την εντυπωσιακή πρόσοψη της Église Notre-Dame de la Dalbade, ενώ μια δρασκελιά δρόμο ανακαλύπτει κανείς μέγαρα πλουσίων του παρελθόντος όπως το Hotel de Pierre.






Oμολογώ ότι η Τουλούζη έχει να προσφέρει στον επισκέπτη πολλά περισσότερα από αυτά που ήδη ανέφερα: τον Καθεδρικό, κάποια σημαντικά μουσεία, το διαστημικό θεματικό πάρκο Espace καθώς και μια ξενάγηση στις εγκαταστάσεις της Airbus. Aλλά όπως προείπα δεν τα επισκέφθηκα (ίσως με κρυφή επιθυμία να επανακάμψω στο εγγύς μέλλον)

Σ’αυτό που θα σταθώ (γιατί ο ανυποψίαστος επισκέπτης μπορεί να το προσπεράσει) είναι το Canal du Midi. Αυτό που φαίνεται εν πρώτοις ένα γραφικό κανάλι αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO διότι είναι υδάτινος δίαυλος μήκους 240 χιλιομέτρων με πλήθος υδατοφρακτών, γεφυρών και υδαταγωγών που συνδέει την Μεσόγειο με τον Ατλαντικό Ωκεανό. Σχεδιάστηκε τον 17ο αιώνα με απώτερο σκοπό την αποφυγή διάπλου της Ιβηρικής και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά επιτεύγματα της εποχής του.
Tα καφέ, τα μπαρ και τα εστιατόρια περισσεύουν στη Τουλούζη (αν σε καθοδηγήσουν που να κινηθείς) και σε αντίθεση με την υποτονική επαρχία εδώ τα είδαμε ανοικτά και μετά τις 10μμ.
Η Τουλούζη θεωρείται η καλύτερη πόλη για σπουδές στη Γαλλία (εξ’ου κι ο νεαρόκοσμος που πλεονάζει), και 46η παγκοσμίως (σύμφωνα με βρεττανικό περιοδικό).
Προτάσεις για διαμονή δεν θα σας κάνω. Με φιλοξένησαν, με τάισαν και με πότισαν πριγκηπικά και στην μοναδική έξοδο στη πόλη επισκεφθήκαμε.... ιρανικό εστιατόριο όπου μόνο πέρσικο δεν το λες το φαγητό (πού είναι το κεμπαμπ, ε;;;!!!!)




 

Attachments

elenara88

Member
Μηνύματα
1.789
Likes
1.817
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική, Περού, Ινδία
αντε βρε ! επιτελους! μου λειψες... για λεγε για λεγε....:clap:
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.149
Likes
14.426
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει
αντε βρε ! επιτελους! μου λειψες... για λεγε για λεγε....:clap:
με εξαίρεση 4 μερούλες στη Σέριφο ήταν το μοναδικό ως τώρα ταξίδι για φέτος (αν και θα έπρεπε να έχω ολοκληρώσει χρωστούμενες ιστορίες, αλλά το καινούργιο πράγμα που λένε)
 

deka

Member
Μηνύματα
471
Likes
347
Επόμενο Ταξίδι
Mama Africa
Ονειρεμένο Ταξίδι
Περού/Γουατεμάλα/Ν.Πάσχα
Απολαυστικότατη αφήγηση και όμορφες φωτογραφίες από το αγαπημένο μας ροζ γουρουνάκι :) Υπέροχα!!!
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.861
Likes
2.255
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ειρηνικος ..παντου
Μπρε μπρε μπρε το γρουν και σε μας εχεις λειψει...αναμενω εναγωνιως την απολαυστικη σου αφηγηση ...τις κατατοπιστικοτατες φωτογραφιες ,,,παλιοκοιλιοδουλε τι μου θυμησες τωρα ..την παπια που εφαγα στο Παρισι τον περασμενο Ιουνη..νοστιμοτατο ηταν το ζωντανο..αλλα αλμυρουτσικο!!!
Οσο για το μενου της πολιορκιας ..τσ τσ τσ ..υπαγετε οπισω μου.....μπλιαξ
 

wotan1975

Member
Μηνύματα
879
Likes
129
Επόμενο Ταξίδι
Πότε θα κάνει ξαστεριά...
Ονειρεμένο Ταξίδι
Η.Π.Α.
Πολυ ωραια!Περιμενω τη συνεχεια...!
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.797
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ονειρεμένο Ταξίδι
Wuthering Heights
Τα λατρευω τα τοπια της Dordogne:clap::clap:
Περιμενω πως και πως τη συνεχεια της ιστοριας σου.
Κατα τη διαρκεια του δικου μας ταξιδιου στην περιοχη νομιζα οτι βρισκομουν συνεχως σε ενα παραμυθι.
Συμφωνω για τη Sarlat ...Πολυ καλη βαση για τις εξορμησεις στην Perigord Noir
Και οπως αναφωνισε ενας γνωστος μας βλεποντας τα χωρια της : " Τι Ιταλια και κουραφεξαλα ....αχαχααα"
 

GKCAPO

Member
Μηνύματα
767
Likes
305
Ονειρεμένο Ταξίδι
ΚΑΝΑΔΑΣ-Η.Π.Α.
Να το αποτέλεσμα!!!
Περιοχή με στυλ και ο γράφων με άποψη!!!
Συγχαρητήρια, σ' ευχαριστούμε....
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.877
Ονειρεμένο Ταξίδι
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Πάνε 2,5 χρόνια που έκανα το ταξίδι στα μέρη εκείνα (http://www.travelstories.gr/%F4%E1%...EF%F5%F2-%F4%E7%F2-%E3%E1%EB%EB%DF%E1%F2.html) και το θεωρώ ένα από τα ωραιότερα, για να μην πω το ωραιότερο ταξίδι μου. Όπως έγραψα ήταν το μόνο μέρος που δεν βρήκα ψεγάδι. Μπήκε κυριολεκτικά στην καρδιά μου με κορυφαία στιγμή την επίσκεψη στα σπήλαια. Διαβάζοντάς σε τώρα ξαναζωντανεύουν όλα, μιας και δεν μοιάζει να έχει αλλάξει τίποτα.
Όσον αφορά τους δρόμους στη Γαλλία έχουν Autoroutes (αυτοκινητόδρομους με όριο 130χμ/ώρα και τσουχτερά διόδια) και Routes express (σχεδόν ίδιοι με τους προηγούμενους, όριο 110χμ/ώρα αλλά χωρίς διόδια), εκτός του τοπικού και επαρχιακού δικτύου. Πλήρωσα ελάχιστα σε διόδια γιατί οδηγούσα εκτός αυτοκινητοδρόμου. Όσον αφορά τα όρια, οι Γάλλοι δεν τα τηρούν και πολύ (όχι τίποτα εξωφρενικές παραβιάσεις) και πιέζουν και τον προπορευόμενο, πολλές φορές αφόρητα.
Πάντως η Dordogne και γενικά η περιοχή αυτή χωρίς αυτοκίνητο δεν γίνεται. Θα είναι αφάνταστη ταλαιπωρία και θα δεις ελάχιστα πράγματα.
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.797
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ονειρεμένο Ταξίδι
Wuthering Heights
Πάνε 2,5 χρόνια που έκανα το ταξίδι στα μέρη εκείνα (http://www.travelstories.gr/%F4%E1%...EF%F5%F2-%F4%E7%F2-%E3%E1%EB%EB%DF%E1%F2.html) και το θεωρώ ένα από τα ωραιότερα, για να μην πω το ωραιότερο ταξίδι μου. Όπως έγραψα ήταν το μόνο μέρος που δεν βρήκα ψεγάδι. Μπήκε κυριολεκτικά στην καρδιά μου με κορυφαία στιγμή την επίσκεψη στα σπήλαια. Διαβάζοντάς σε τώρα ξαναζωντανεύουν όλα, μιας και δεν μοιάζει να έχει αλλάξει τίποτα.
Όσον αφορά τους δρόμους στη Γαλλία έχουν Autoroutes (αυτοκινητόδρομους με όριο 130χμ/ώρα και τσουχτερά διόδια) και Routes express (σχεδόν ίδιοι με τους προηγούμενους, όριο 110χμ/ώρα αλλά χωρίς διόδια), εκτός του τοπικού και επαρχιακού δικτύου. Πλήρωσα ελάχιστα σε διόδια γιατί οδηγούσα εκτός αυτοκινητοδρόμου. Όσον αφορά τα όρια, οι Γάλλοι δεν τα τηρούν και πολύ (όχι τίποτα εξωφρενικές παραβιάσεις) και πιέζουν και τον προπορευόμενο, πολλές φορές αφόρητα.
Πάντως η Dordogne και γενικά η περιοχή αυτή χωρίς αυτοκίνητο δεν γίνεται. Θα είναι αφάνταστη ταλαιπωρία και θα δεις ελάχιστα πράγματα.
Συμφωνω απολυτα, το ιδιο αντιμετωπισα και εγω.
Καθε φορα που ξεπερνουσα ελαχιστα το οριο ,το alert του GPS χτυπουσε σαν τρελο, ενω διπλα μου ετρεχαν σαν το ανεμο αυτοκινητα με γαλλικες πινακιδες!
Γενικα παντως, η οδηγηση στα συγκεκριμενα μερη ειναι βατη , τα τοπια αψεγαδιαστα και η φυση απαραμιλλης ομορφιας
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.687
Likes
6.257
Ονειρεμένο Ταξίδι
Βερακρούζ
Hydro...:Μην θεωρήσετε ότι αποτελούσαμε την εξαίρεση. Kαι οι περισσότεροι γάλλοι αυτό έκαναν (γαλλιστί pique nique)

Από μένα σίγουρα όχι Παν...
δες εδώ:

"Άλλη συνήθεια των Γάλλων εκδρομέων ήταν η μεταφορά μαζί τους του μεσημεριανού πρόχειρου φαγητού. Φαγητό από το σπίτι, μεγάλα σάντουιτς από γαλλικές φρέσκες μπαγκέτες, φρούτα, μπύρες και αναψυκτικά κι ότι άλλο τρώγεται πρόχειρα. Χώροι γι΄ αυτό υπήρχαν παντού. Ξύλινα μεγάλα τραπέζια με παγάκια, δίπλα στα ποτάμια, κάτω απ’ τη σκιά των δένδρων, ήταν η χαρά των παιδιών, η ελευθερία και η ξεκούραση των μεγάλων από τη μεσημεριανή ζέστη του καλοκαιριού ."
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.877
Ονειρεμένο Ταξίδι
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Γενικα παντως, η οδηγηση στα συγκεκριμενα μερη ειναι βατη , τα τοπια αψεγαδιαστα και η φυση απαραμιλλης ομορφιας
Όχι απλά βατή, η χαρά του οδηγού-ταξιδιώτη. Σε κάθε στροφή να μην πιστεύεις στα μάτια σου!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.013
Μηνύματα
877.302
Μέλη
38.776
Νεότερο μέλος
RoryHadley

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom