Ισπανία Ισπανία βήμα δεύτερο. Sevilla, Cordoba y Barcelona.

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland

…στην Κόρδοβα ταξίδι



«σύρε για κείνο το στερνό στην Κόρδοβα ταξίδι,

μέσα απ' τα διψασμένα της χωράφια τα ανοιχτά»

(Νίκος Καββαδίας – Frederico Garcia Lorca – 1945)



Όποτε ακούω τη λέξη Κόρδοβα μου έρχεται στο μυαλό το συγκεκριμένο ποίημα του Νίκου Καββαδία απευθυνόμενο προς τον σπουδαίο Ισπανό ποιητή, μαζί με τη μελωδία που του απέδωσε ο Θάνος Μικρούτσικος, όπου εκτός των άλλων σπουδαίων υπάρχει κι αναφορά προς την πόλη της Κόρδοβα.


Και να που τώρα βρισκόμουν στην ευχάριστη διαδρομή προς τα κει, ατενίζοντας τα περίφημα διψασμένα της ανοιχτά χωράφια από το παράθυρο του τρένου:


DSC_0669b (7).jpg



Το δρομολόγιο κράτησε γύρω στα 50 λεπτά, και μαζί με την αποβίβαση έφερε τον ξακουστό Ανδαλουσιανό ήλιο με την θερμοκρασία ν’ ανεβαίνει πάνω απ’ τους 20 κι εμένα να κάνω άμεση στάση προκειμένου να ξεφορτωθώ το φούτερ και να φορέσω επιτέλους τα γυαλιά ηλίου:


DSC_0670.JPG



Προφανώς έπρεπε ν’ ακολουθήσω κι εκεί όσο γινόταν το πρόγραμμα που είχα καταρτίσει, αρχής γενομένης από τους κήπους «del Duque de Rivas» και την ανοικτή αγορά τους με δερμάτινα είδη:


DSC_0675.JPG



DSC_0677.JPG



Ο πεζόδρομος του εμπορικού κέντρου μ’ έφερε ως την «Plaza de las Tendillas» που για κάποιο λόγο μου θύμισε τη Μαδρίτη:


DSC_0687.JPG



DSC_0691.JPG



DSC_0692.JPG



Όχι πως δεν είχε πολλά αξιοθέατα κι εκεί, όπως ο ναός «San Nicolás de la Villa», εγώ όμως έπρεπε να συνεχίσω δυτικά:


DSC_0695.JPG



Στις σημειώσεις μου βλέπετε βρισκόταν το «Templo romano», αρχαιολογικής ανασκαφής του 1951 και κλειστό για εργασίες συντήρησης, αλλά και ο ναός «Iglesia de san Pablo» που βρισκόταν απέναντι του:


DSC_0697.JPG



DSC_0701.JPG



Ο ναός αποτελεί τμήμα επιμέρους ναών και του χαμένου σήμερα μοναστηριού του San Pablo που αποτελούσε την παλιά είσοδο της πόλης:


DSC_0702.JPG



Έκανα μια γύρα στην περιοχή βλέποντας και το Templo Romano από την κάτω πλευρά του, η ζέστη όμως με είχε γανιάσει, με την πρώτη στάση δροσιάς σε μια Cerveceria να γίνεται σχεδόν αναγκαστικά:


DSC_0704.JPG



DSC_0706b.jpg



Μετά το ολιγόλεπτο διάλειμμα συνέχισα ανακαλύπτοντας για λίγο και την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του κέντρου της πόλης


DSC_0710.JPG



Τα όμορφα δρομάκια με οδήγησαν στην πλατεία «plaza de la Corredera» που από την πρώτη στιγμή μου θύμισε την αντίστοιχη Plaza Mayor και πάλι στη Μαδρίτη:


DSC_0711.JPG



DSC_0715.JPG



Όχι τυχαία όπως αποδεικνύεται, μιας και η τετράγωνη πλατεία κατασκευής του 1683 χρησιμοποιήθηκε αρχικά για ταυρομαχίες αλλά κι εκτελέσεις της Ισπανικής ιεράς εξέτασης:


DSC_0719.JPG



Έφυγα σύντομα ακολουθώντας ακαθόριστη διαδρομή, αντιλαμβανόμενος πολύ καλά πως τα εκπληκτικά στενάκια της Κόρδοβα είναι ο κανόνας στο ιστορικό κέντρο. Θαυμάστε ομορφιά, δίχως ίχνος ανθρώπου τις περισσότερες φορές:


DSC_0724.JPG



DSC_0729.JPG



Όπως είναι λογικό ήταν αδύνατο να μη χαθώ σε τέτοιες διαδρομές, η άφιξη μου όμως στην «Parroquia de El Salvador y Santo Domingo de Silos» με κατατόπισε σχετικά:


DSC_0733.JPG



DSC_0734.JPG



Έτσι συνέχισα προς το κέντρο, περνώντας πρώτα από την πλατεία «de Jerónimo Páez» και το «Palacete de los Burgos»


DSC_0743.JPG



DSC_0748.JPG



Ξαφνικά μια έντονη βαβούρα ήρθε στο ακουστικό μου πεδίο. Να που η Κόρδοβα είχε τελικά τουρισμό και μάλιστα πολύ:


DSC_0752.JPG



DSC_0753.JPG



Περνώντας ενδιάμεσα από μαθητές και δασκάλους που βρισκόταν προφανώς σε σχολική εκδρομή διάβηκα την πύλη του διασημότερου ίσως αξιοθέατου της πόλης:


DSC_0757.JPG



Ο χώρος με το όνομα «Mezquita-Catedral de Córdoba» αφορά όπως είναι αντιληπτό ένα ενδιάμεσο αίθριο που φιλοξενεί το παλιό τζαμί και νυν καθεδρικό ναό, με το πρώτο να χτίζεται κατά το 785 και να μετατρέπεται σε καθεδρικό το 1236:


DSC_0758.JPG



DSC_0761.JPG




Πλήθος κόσμου συγκεντρώνεται στο σημείο καθώς πέρα από μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco από το 1984, αποτελεί κι ένα από τα σημαντικότερα ιστορικά μνημεία γενικότερα της Ισπανίας:


DSC_0766.JPG



Το υγρό στοιχείο δε λείπει από τον χώρο, όπως και τα περίφημα εσπεριδοειδή δέντρα της Ανδαλουσίας, μια εκπληκτική εικόνα:


DSC_0771.JPG



DSC_0771b.jpg



Αφού κάθισα λίγο να ξαποστάσω και ήπια το νεράκι μου, συνέχισα την εξερεύνηση της πανέμορφης πόλης στην οποία βρισκόμουν.


DSC_0772.JPG



DSC_0778.JPG



Πολύς λαός στο δρόμο, τις μπυραρίες και τα ρεστοράν επιβεβαίωναν το τουριστικό του πράγματος.


DSC_0779.JPG



Όχι ότι με χαλούσαν κι εμένα λίγες σταγόνες δροσιάς φυσικά…

 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Προετοιμασία και σχεδιασμός εκδρομής


Ας μη γελιόμαστε, την πτήση αυτή την είχα σταμπάρει από την αρχή, πολλώ δε μάλλον από την ώρα που έμαθα ότι θα μείνει και το χειμώνα, περιμένοντας πάντα την κατάλληλη στιγμή, μιας και οι τιμές εκτός αυτής παραμένουν απλησίαστες για το μέσο Έλληνα. Ήταν Μάιος του 2023 όταν έσκασε επιτέλους αυτή η πολυπόθητη προσφορά της Aegean, με το εισιτήριο να κυμαίνεται 110€ μετ’ επιστροφής, κι εμένα να το σκέφτομαι το πολύ 20 δευτερόλεπτα πριν το επιλέξω.

Είχα τη βάση της εκδρομής αρκετά νωρίς μπορούσα να κάνω παιχνίδι, αυτό που ξέρω καλύτερα και χαίρομαι να πραγματοποιώ, μιλώντας πάντα για οργάνωση εκδρομής. Παιχνίδι με το χρόνο και συγκεκριμένα τη Vueling που διεξάγει τις ενδο-ισπανικές πτήσεις και είναι σταθερή αξία. Μόλις το εισιτήριο για Σεβίλλη έπεσε στα 55€ (μετ’ επιστροφής σε βολικές πάντα ώρες), κλείστηκε με μεγάλη ικανοποίηση, το μήνα Οκτώβριο του 2023 επίσης.

Σε παρόμοια κατάσταση ήταν και το τρένο που χρησιμοποίησα, με την επιφύλαξη πως δεν ήμουν σίγουρος αν πράττω σωστά, κάτι που θα έβλεπα ως τελευταία στιγμή. Για καλό και κακό εκδόθηκε ένα εισιτηριάκι τον Νοέμβρη, από τον κεντρικό σταθμό τις Σεβίλλης ως την Κόρδοβα με επιστροφή σε κόστος 22€ μετ’ επιστροφής. Να ναι καλά η Renfe

Renfe.jpg

Τι έμενε; Μα φυσικά η διαμονή και η μελέτη περί αυτού. Ευτυχώς υπήρχε πολύς χρόνος προκειμένου να καταλήξω στο καλύτερο δυνατό, σε μια εποχή χαμηλού σχετικά τουρισμού όπως ο Φεβρουάριος, πλην όμως σε μια Ευρώπη που ο πληθωρισμός καλπάζει…

Όσο κι αν ήθελα δε μου έβγαινε διανυκτέρευση στην Κόρδοβα, επιλέγοντας απλά τη Σεβίλλη και το πολύ καλό βάσει τοποθεσίας Hostal Jentoft σε τιμή 135€ με πρωινό για τρία βράδια, μέσω της πλατφόρμας της booking.

hotel1.jpg


Στη Βαρκελώνη τα πράγματα ήταν σαφώς δυσκολότερα, έχοντας ως γνώμονα τη μία βραδιά διαμονής που όπως είναι λογικό έπρεπε να γίνει κάπου πολύ κεντρικά. Εξαιρετική επιλογή λοιπόν το ξενοδοχείο Hotel Catalunya, δίπλα στον πεζόδρομο Ramblas και την Plaza Catalunya σε τιμή 52 ευρώ για μονόκλινο από την πλατφόρμα hotels.com. Δε ξέρω αν είναι για πολύ, πάντως για 1-2 ημέρες στην πόλη άξιζε και με το παραπάνω, αν δείτε τι τιμές έπαιζαν στα τριγύρω.

hotel2.jpg


Νόμιζα πως είχα προετοιμαστεί καλά για το ταξίδι, μέχρι που λίγες μέρες πριν αυτό εκκινήσει έκανα τη ζωή μου πιο εύκολη κλείνοντας αρχικά ένα lounge μέσω της Vueling στην τιμή των 32€ για να περάσουν εύκολα οι σχεδόν τέσσερις ώρες αναμονής μεταξύ των πτήσεων, αλλά κι ένα εισιτηριάκι για να το έχω εκ των προτέρων με το Aerobus τη Βαρκελώνης από την επίσημη ιστοσελίδα, κόστους 11,65€ μετ’ επιστροφής.

Aerobus.jpg

Απαραίτητη προϋπόθεση βεβαίως και το ωραιότερο ίσως κομμάτι του ταξιδιού. Διάβασμα, έρευνα & συμπλήρωση των σημείων που ήθελα να δω στον ηλεκτρονικό χάρτη:

map1.jpg map2.jpg map3.jpg



Ήμουν έτοιμος για μια ακόμη ταξιδιωτική περιπέτεια
Έτοιμος για Ισπανία! ;)✌
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Πολλά likes για την περιεκτική και αναλυτική εισαγωγή και αναμένουμε με ανυπομονησία λατρεμένη "Σεβίλια" και Ανδαλουσία!
Σ' ευχαριστώ, έρχεται η Sevilla άμεσα, η καταπληκτική αυτή πόλη! :)

Σε καλωσορίζω στο κλαμπ των Ισπανόφιλων! :clap: :clap: :clap: :clap:

Έχει πολύ ψωμι η χωρα!!!!!!!
Άστο, μάλλον είναι λάθος που έκανα την αρχή και συνέχισα, ποιος βρίσκει εισιτήρια τώρα! :haha: :haha:
 

Viajero93

Member
Μηνύματα
55
Likes
204
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική, Κούβα
Είναι φανερό ότι η Ισπανία έχει αναδείξει ακόμα πιο πολύ τον ποιητή που κρύβεις μέσα σου!
Και πώς να μη γίνει έτσι, απίστευτη χώρα πραγματικά! Περιμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια, η Ανδαλουσία είναι στα άμεσα πλάνα μου και την έχω καημό.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
έχει αναδείξει ακόμα πιο πολύ τον ποιητή που κρύβεις μέσα σου!
Αυτό μη το λέμε παραέξω, γελάει ο κόσμος... :haha:
Περιμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια, η Ανδαλουσία είναι στα άμεσα πλάνα μου και την έχω καημό.
Ελπίζω να δώσω μια καλή πρώτη γεύση και να σε βάλω στη πρίζα!;)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Έλα και φύγαμε για Ισπανία



Σάββατο μεσημέρι δέκα του Φλεβάρη, με σκοτεινιασμένο καιρό στο αεροδρόμιο Μακεδονία, πρόδρομος της βροχής που θ’ ακολουθούσε αλλά ουδόλως μ’ απασχολούσε. Είχα αφήσει τ’ αμάξι σ’ ένα από τα πάρκινγκ και με συνοπτικές διαδικασίες βρέθηκα λίγη ώρα μετά στη σκάλα του αεροπλάνου για την καθιερωμένη φωτογραφία της αναχώρησης:

IMG_20240210_144128.jpg


Η πτήση έφυγε νωρίτερα, διήρκησε λιγότερο του αναμενομένου και ήταν εξαιρετική, μ’ εμένα να βρίσκομαι σε μια άνετη επιτέλους θέση (μέχρι και Τόκιο πήγαινα υπό αυτές τις συνθήκες της Upfront), εκμεταλλευόμενος τα κουπόνια της αναβάθμισης που αν δε τα αξιοποιούσα θα ‘χαν λήξει. Παρέα μου το καλό λευκό κρασί της Aegean και το προαναφερθέν βιβλίο του Καζαντζάκη, έτσι δίχως να το σκεφτώ πέρασαν νεράκι οι 2:30 ώρες ως την προσγείωση στο αεροδρόμιο El Prat της Βαρκελώνης:

IMG_20240210_161639.jpg

IMG_20240210_162701.jpg


Μεγάλη αεροδρομιάρα πολύ καλύτερη του σιχάματος της Μαδρίτης με την ώρα να περνάει ευχάριστα, πόσο μάλλον δε όταν υπάρχει πρόσβαση στο Lounge και μπορείς να δοκιμάσεις όλο το αμπέλι από τα ξακουστά Ισπανικά κρασιά. Για πότε ήρθε η ώρα της επιβίβασης ως τη Sevilla ούτε καν το κατάλαβα:

IMG_20240210_171938.jpg
IMG_20240210_194539.jpg


Επίσης δε κατάλαβα υπό αυτές τις συνθήκες τη μιάμιση περίπου ώρα πτήσης ως τον προορισμό μας. Βγήκα με φούρια από το αεροσκάφος με τις εικόνες των τοπικών ομάδων, πρώτα της Betis και μετά της Sevilla να με καλωσορίζουν στο αεροδρόμιο κάνοντας μου εντύπωση. Για την ιστορία, φέτος λόγω του παικταρά γουστάρουμε την Betis, με το αμιγώς πασοκικό χρώμα:

IMG_20240210_221621.jpg


Η στάση του λεωφορείου που οδηγεί στο κέντρο της πόλης βρίσκεται ακριβώς έξω απ’ τις αφίξεις, με το αντίτιμο των 4€ να πληρώνεται σε αυτόματα μηχανήματα που θα δει κανείς πίσω από τη στάση. Η διαδρομή είναι κοντινή, τα φανάρια όμως τη δυσκολεύουν, τερματίζοντας περίπου 40 λεπτά μετά στο σταθμό Estacion Plz. Armas της πόλης, μόλις λίγα μέτρα μακριά από το ξενοδοχείο μου.

ticketSVQ.JPG


Περιττό να πω ότι οι διαδικασίες του τσεκ ιν και του γνωστού αγαπημένου σουταρίσματος του βαλιτσακίου ολοκληρώθηκαν μέσα σε δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να βρίσκομαι στο δρόμο απαλλαγμένος από φορτία λίγο μετά τις 11:30 του σαββατόβραδου. Πήρα το «παραλιακό» μονοπάτι και βρέθηκα μονομιάς κάτω από την περίφημη γέφυρα «Puente de Isabel II» ,άριστα φωτισμένη την ώρα εκείνη:

IMG_20240210_235224.jpg

IMG_20240210_235258.jpg


Η χαρά μου ήταν απεριόριστη, με αποτέλεσμα να κατευθυνθώ άμεσα από τις σκάλες στον επάνω δρόμο, βρίσκοντας το κιόσκι που είχα σταμπάρει από τη διαδρομή κιόλας του λεωφορείου. Με περισσή αυτοπεποίθηση πήγα με φόρα στον υπάλληλο, έτοιμος να ξεσκονίσω τα άρτια Ισπανικά μου:

IMG_20240210_235441.jpg
IMG_20240210_235446.jpg


  • Una Cerveza
  • No
  • Τι no ρε κόπανε, είσαι σοβαρός; Νο στον ψηλό δεν έχει σε τέτοια ζητήματα…
Κατσούφης και απογοητευμένος κατέβηκα και πάλι τις σκάλες προκειμένου να συνεχίσω τη νυχτερινή φωτογράφιση. Δε βαριέσαι γίνονται αυτά, χαλάλι την εικόνα που έβλεπα:

IMG_20240210_235804.jpg

IMG_20240211_000706.jpg



Βέβαια όσο κι αν ήθελα να πάρω στα σοβαρά το όνομα και τις εικόνες του ποταμού Γουαδαλκιβίρ, κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό, ενθυμούμενος πάντα το τετράστιχο του σπουδαίου, του τεράστιου Χαρυ Κλυν βάζοντας τα γέλια όπως είναι λογικό:

IMG_20240211_000717.jpg

IMG_20240211_000747.jpg


Η δίψα όμως ήταν ένα συναίσθημα που δεν έλεγε να ησυχάσει τούτες τις ώρες, οδηγώντας με κεντρικότερα προς τα ενδότερα της Σεβίλλης, που είχε ήδη αρχίζει να μου γουστάρει πολύ. Οι σημειώσεις μου δε λάθεψαν, οδηγώντας με μετά από μικρή περιήγηση στον πολύ όμορφο εξωτερικά χώρο της «The Merchant pub», την οποία λες και Ιρλανδική:

IMG_20240211_001008.jpg

IMG_20240211_001434.jpg


Για κάποιο αδιευκρίνηστο λόγο έκανα εντύπωση στον μπάρμαν, ο οποίος με τσέκαρε από την πόρτα κιόλας κάνοντας μου σήμα τύπου «έλα-έλα» με το χέρι. Τι διάολο, κι εδώ με ξέρουν, πως γίνεται και τραβάω τέτοιους τύπους;

IMG_20240211_004235.jpg


Ήταν νομοτελειακό πως θα άνοιγαν τα βαρέλια των τοπικών Ισπανικών, καλμάροντας έτσι προς ώρας τη δίψα μου, κάνοντας το βράδυ πολύ καλύτερο μέχρι να κλείσει εν τέλει η Pub γύρω στη μιάμιση, κι εμένα να επιστρέψω στο ξενοδοχείο με μια τεράστια κούραση.

Είχα δύσκολη μέρα την επομένη αλλά δε το ‘ξερα…
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.230
Μηνύματα
884.355
Μέλη
38.919
Νεότερο μέλος
ArgiroPappa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom