Ισπανία Ισπανία βήμα δεύτερο. Sevilla, Cordoba y Barcelona.

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland

Hola Barcelona


Ξύπνησα αξημέρωτα σε μια πόλη που έτσι κι αλλιώς δε ξημέρωνε πριν τις οκτώ και κατευθύνθηκα προς τον κεντρικό σταθμό των λεωφορείων για να επιβιβαστώ σ’ αυτό του αεροδρομίου.

Η διαδρομή ήταν εκνευριστική, μιας και από τα πολλά φανάρια ολοκληρώθηκε 50 λεπτά μετά, αφήνοντας μας σ’ ένα άδειο αεροδρόμιο. Πέρασα τάχιστα τις διαδικασίες, έφαγα κι ένα πρωινάκι και πριν τις δέκα ήμουν κιόλας στον αέρα:


DSC_0973g.jpg



Η βαρετή πτήση είχε διάρκεια μιάμιση ώρα, με τις εικόνες της άνυδρης κατά κύριο λόγο ισπανικής γης να εναλλάσσονται. 11 και κάτι προσγειωνόμασταν ήδη στο El Prat της Βαρκελώνης:


DSC_0982.JPG



DSC_0986.JPG



Ζορίστηκα λίγο μέχρι να βρω το Aerobus και να μπω στη σειρά αναμονής, όμως στην περίπτωση μου το λεωφορείο αυτό αποτελούσε τον ιδανικό τρόπο μετάβασης στο κέντρο, κάνοντας στο σύνολο τέσσερις στάσεις με τις τελευταίες να είναι η Plaça d'Espanya και η «δική μου» Plaça de Catalunya. Πήρα την αποσκευή και κατηφόρισα τον κατάμεστο πεζόδρομο προκειμένου να προσανατολιστώ:


DSC_0992c.jpg



DSC_0998.JPG



Το δωμάτιο ήθελε 2+ ώρες για να γίνει διαθέσιμο, κάτι που ίσως ήταν για καλό, βγάζοντας με σχεδόν αμέσως στο δρόμο αποφεύγοντας ενδεχόμενο σάπισμα. Ευκαιρίας δοθείσης λοιπόν θα ξεκινούσα αμέσως την περιήγηση, αρχικά ανεβαίνοντας προς την «Plaça de Catalunya»


DSC_0999ab (2).JPG



DSC_0999ab (5).JPG



Δεν ήταν μια πλατεία που χρειαζόταν να ξοδευτεί χρόνος, με την πορεία μου να συνεχίζεται άμεσα ανεβαίνοντας την Pg. de Gràcia :


DSC_0999ab (6).JPG



DSC_0999ab (11).JPG



Η πρώτη κιόλας στάση δεν άργησε να γίνει λίγο πιο κάτω, αντικρύζοντας το «Casa Batlló» , έργο του σπουδαίου Καταλανού αρχιτέκτονα Antoni Gaudí, ένα από τα πολλά δικά του σ’ αυτήν εδώ την πόλη:


DSC_0999ab (16).JPG



DSC_0999ab (18).JPG



Προφανώς και ο χρόνος μου δεν επέτρεπε ενδότερες επισκέψεις στ’ αξιοθέατα παρά μόνο ένα πέρασμα, για τον λόγο αυτό συνέχισα την πορεία μου προς τα πάνω. Η πόλη ήταν όμορφη, η αρχιτεκτονική της χαρακτηριστική και ιδιαίτερη, ωστόσο ακόμα δε μου ‘χε κάνει ούτε κατά διάνοια το κλικ, όπως αντίστοιχα η Σεβίλλη από την οποία ερχόμουν, θυμίζοντας μου απλά μια όμορφη μεν, μεγαλούπολη δε:


DSC_0999ab (23).JPG



Επόμενη μου στάση στην ίδια ευθεία, μαζί με αρκετό ακόμη κόσμο όπως είναι λογικό απέναντι από το «Casa Milà», έργο κι αυτό του σπουδαίου Gaudi:


DSC_0999ab (28)c.jpg



Το Casa Milà κατασκευάστηκε μεταξύ 1906 και 1912 και αποτελεί έως τις μέρες μας ένα σπουδαίο έργο δομικής καινοτομίας για ιδιωτική κατοικία όπως ήταν αρχικά. Το 1984 η Unesco το χαρακτήρισε επισήμως μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς, το οποίο σήμερα μετά από κάποιες ανακατασκευές είναι επισκέψιμο. Ορίστε και μερικές φωτογραφίες με έμφαση στη λεπτομέρεια της κυματοειδούς μορφής του:


DSC_0999ab (34).JPG



DSC_0999ab (35).JPG



Έχοντας καλύψει τα δύο πρώτα σημεία του χάρτη μου, κινήθηκα ανατολικά προς την Av. Diagonal για τη συνέχεια, βλέποντας επί τη ευκαιρία και το «Casa de les Punxes» που ήταν στο δρόμο μου, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στις αρχές του προηγούμενου αιώνα από τον αρχιτέκτονα «Josep Puig i Cadafalch» αυτή τη φορά:


DSC_0999ab (38).JPG



Ένας πολύ ωραίος και μυρωδάτος φούρνος μου έδωσε την ευκαιρία να τσιμπήσω ένα σάντουιτς με Jamon, μιας και είχε κιόλας μεσημεριάσει, ώσπου ξαφνικά βρέθηκα απέναντι σ’ αυτό εδώ το υπερθέαμα:


DSC_0999ab (47).JPG



Αμέσως κατηφόρισα το χωμάτινο δρομάκι με τους μικροπωλητές προκειμένου να φτάσω κι εγώ μπροστά από τον σπουδαίο και πασίγνωστο στον κόσμο όλο δημιούργημα της «Sagrada Família», έργο στο οποίο ο Gaudi είχε βάλει κι εδώ το χεράκι του.


DSC_0999ab (51).JPG



Βέβαια αυτοί οι άχρηστοι δε το ‘χουν ολοκληρώσει ακόμα από το 1882 που ξεκίνησε, συναγωνιζόμενοι δίχως αμφιβολία το Μετρό της Θεσσαλονίκης που παίζει (ΧΑ - ΧΑ, ΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ) να τελειώσει νωρίτερα.

Ο Gaudi που αφιέρωσε τη ζωή του ως το τέλος της το 1926 βρίσκεται θαμμένος στην κρύπτη του μεγαλεπήβολου αυτού ναού.



DSC_0999ab (54).JPG



Η περιοχή που περιστοίχιζε το ναό ήταν αρκετά όμορφη, με πολλά καταστήματα κυρίως σουβενίρ, δυστυχώς όμως μια πολύ ωραία παμπ που βρίσκεται απέναντι ήταν κλειστή για ανακαίνιση:


DSC_0999ab (63).JPG



DSC_0999ab (64).JPG



Έβγαλα τις τελευταίες φωτογραφίες μου κι αναχώρησα νότια για τη συνέχεια του προγράμματος μου, όντας πολύ χαρούμενος που είχα ξεμπερδέψει νωρίς από τα λεγόμενα βαριά αυτά χαρτιά του:


DSC_0999ab (66).JPG



DSC_0999ab (72).JPG



Επόμενο πέρασμα αυτό από την «Plaça de Tetuan» και το μνημείο «Monument al Doctor Robert», γνωστού Καταλανού εθνικιστή και πρώην δημάρχου της πόλης, απ’ ότι βρίσκω στις πηγές:


DSC_0999ab (77).JPG



Κατηφόριζα ήδη την St. Joan με σκοπό να συνεχίσω απτόητος, ώσπου απέναντι…


DSC_0999ab (80).JPG



Ρε τι μου θυμίζει το όνομα, έσπαγα το κεφάλι μου και δε μπορούσα να βρω. Δε βαριέσαι, ας περάσω το κατώφλι της «James Joyce» να πιώ ένα Pint και το βρίσκω αργότερα!
Καταπληκτικό μαγαζί που εκτός των άλλων είχε κόσμο (ντόπιους) που το επισκέπτονταν για φαγητό.


DSC_0999ab (85)b.jpg



Τη χρειαζόμουν τελικά αυτή τη στάση… ;)


(Για την ιστορία, Pub με το ίδιο όνομα είχα πετύχει σε Μαδρίτη & Πράγα και το θυμόμουν τελικά από τις αντίστοιχες ιστορίες μου, διαπιστώνοντας εν τέλει πως ουκ ολίγες Ιρλανδικές Pub αυτού του κόσμου φέρουν το όνομα του διάσημου Ιρλανδού συγγραφέα & ποιητή).

 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Προετοιμασία και σχεδιασμός εκδρομής


Ας μη γελιόμαστε, την πτήση αυτή την είχα σταμπάρει από την αρχή, πολλώ δε μάλλον από την ώρα που έμαθα ότι θα μείνει και το χειμώνα, περιμένοντας πάντα την κατάλληλη στιγμή, μιας και οι τιμές εκτός αυτής παραμένουν απλησίαστες για το μέσο Έλληνα. Ήταν Μάιος του 2023 όταν έσκασε επιτέλους αυτή η πολυπόθητη προσφορά της Aegean, με το εισιτήριο να κυμαίνεται 110€ μετ’ επιστροφής, κι εμένα να το σκέφτομαι το πολύ 20 δευτερόλεπτα πριν το επιλέξω.

Είχα τη βάση της εκδρομής αρκετά νωρίς μπορούσα να κάνω παιχνίδι, αυτό που ξέρω καλύτερα και χαίρομαι να πραγματοποιώ, μιλώντας πάντα για οργάνωση εκδρομής. Παιχνίδι με το χρόνο και συγκεκριμένα τη Vueling που διεξάγει τις ενδο-ισπανικές πτήσεις και είναι σταθερή αξία. Μόλις το εισιτήριο για Σεβίλλη έπεσε στα 55€ (μετ’ επιστροφής σε βολικές πάντα ώρες), κλείστηκε με μεγάλη ικανοποίηση, το μήνα Οκτώβριο του 2023 επίσης.

Σε παρόμοια κατάσταση ήταν και το τρένο που χρησιμοποίησα, με την επιφύλαξη πως δεν ήμουν σίγουρος αν πράττω σωστά, κάτι που θα έβλεπα ως τελευταία στιγμή. Για καλό και κακό εκδόθηκε ένα εισιτηριάκι τον Νοέμβρη, από τον κεντρικό σταθμό τις Σεβίλλης ως την Κόρδοβα με επιστροφή σε κόστος 22€ μετ’ επιστροφής. Να ναι καλά η Renfe

Renfe.jpg

Τι έμενε; Μα φυσικά η διαμονή και η μελέτη περί αυτού. Ευτυχώς υπήρχε πολύς χρόνος προκειμένου να καταλήξω στο καλύτερο δυνατό, σε μια εποχή χαμηλού σχετικά τουρισμού όπως ο Φεβρουάριος, πλην όμως σε μια Ευρώπη που ο πληθωρισμός καλπάζει…

Όσο κι αν ήθελα δε μου έβγαινε διανυκτέρευση στην Κόρδοβα, επιλέγοντας απλά τη Σεβίλλη και το πολύ καλό βάσει τοποθεσίας Hostal Jentoft σε τιμή 135€ με πρωινό για τρία βράδια, μέσω της πλατφόρμας της booking.

hotel1.jpg


Στη Βαρκελώνη τα πράγματα ήταν σαφώς δυσκολότερα, έχοντας ως γνώμονα τη μία βραδιά διαμονής που όπως είναι λογικό έπρεπε να γίνει κάπου πολύ κεντρικά. Εξαιρετική επιλογή λοιπόν το ξενοδοχείο Hotel Catalunya, δίπλα στον πεζόδρομο Ramblas και την Plaza Catalunya σε τιμή 52 ευρώ για μονόκλινο από την πλατφόρμα hotels.com. Δε ξέρω αν είναι για πολύ, πάντως για 1-2 ημέρες στην πόλη άξιζε και με το παραπάνω, αν δείτε τι τιμές έπαιζαν στα τριγύρω.

hotel2.jpg


Νόμιζα πως είχα προετοιμαστεί καλά για το ταξίδι, μέχρι που λίγες μέρες πριν αυτό εκκινήσει έκανα τη ζωή μου πιο εύκολη κλείνοντας αρχικά ένα lounge μέσω της Vueling στην τιμή των 32€ για να περάσουν εύκολα οι σχεδόν τέσσερις ώρες αναμονής μεταξύ των πτήσεων, αλλά κι ένα εισιτηριάκι για να το έχω εκ των προτέρων με το Aerobus τη Βαρκελώνης από την επίσημη ιστοσελίδα, κόστους 11,65€ μετ’ επιστροφής.

Aerobus.jpg

Απαραίτητη προϋπόθεση βεβαίως και το ωραιότερο ίσως κομμάτι του ταξιδιού. Διάβασμα, έρευνα & συμπλήρωση των σημείων που ήθελα να δω στον ηλεκτρονικό χάρτη:

map1.jpg map2.jpg map3.jpg



Ήμουν έτοιμος για μια ακόμη ταξιδιωτική περιπέτεια
Έτοιμος για Ισπανία! ;)✌
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Πολλά likes για την περιεκτική και αναλυτική εισαγωγή και αναμένουμε με ανυπομονησία λατρεμένη "Σεβίλια" και Ανδαλουσία!
Σ' ευχαριστώ, έρχεται η Sevilla άμεσα, η καταπληκτική αυτή πόλη! :)

Σε καλωσορίζω στο κλαμπ των Ισπανόφιλων! :clap: :clap: :clap: :clap:

Έχει πολύ ψωμι η χωρα!!!!!!!
Άστο, μάλλον είναι λάθος που έκανα την αρχή και συνέχισα, ποιος βρίσκει εισιτήρια τώρα! :haha: :haha:
 

Viajero93

Member
Μηνύματα
55
Likes
204
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική, Κούβα
Είναι φανερό ότι η Ισπανία έχει αναδείξει ακόμα πιο πολύ τον ποιητή που κρύβεις μέσα σου!
Και πώς να μη γίνει έτσι, απίστευτη χώρα πραγματικά! Περιμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια, η Ανδαλουσία είναι στα άμεσα πλάνα μου και την έχω καημό.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
έχει αναδείξει ακόμα πιο πολύ τον ποιητή που κρύβεις μέσα σου!
Αυτό μη το λέμε παραέξω, γελάει ο κόσμος... :haha:
Περιμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια, η Ανδαλουσία είναι στα άμεσα πλάνα μου και την έχω καημό.
Ελπίζω να δώσω μια καλή πρώτη γεύση και να σε βάλω στη πρίζα!;)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Έλα και φύγαμε για Ισπανία



Σάββατο μεσημέρι δέκα του Φλεβάρη, με σκοτεινιασμένο καιρό στο αεροδρόμιο Μακεδονία, πρόδρομος της βροχής που θ’ ακολουθούσε αλλά ουδόλως μ’ απασχολούσε. Είχα αφήσει τ’ αμάξι σ’ ένα από τα πάρκινγκ και με συνοπτικές διαδικασίες βρέθηκα λίγη ώρα μετά στη σκάλα του αεροπλάνου για την καθιερωμένη φωτογραφία της αναχώρησης:

IMG_20240210_144128.jpg


Η πτήση έφυγε νωρίτερα, διήρκησε λιγότερο του αναμενομένου και ήταν εξαιρετική, μ’ εμένα να βρίσκομαι σε μια άνετη επιτέλους θέση (μέχρι και Τόκιο πήγαινα υπό αυτές τις συνθήκες της Upfront), εκμεταλλευόμενος τα κουπόνια της αναβάθμισης που αν δε τα αξιοποιούσα θα ‘χαν λήξει. Παρέα μου το καλό λευκό κρασί της Aegean και το προαναφερθέν βιβλίο του Καζαντζάκη, έτσι δίχως να το σκεφτώ πέρασαν νεράκι οι 2:30 ώρες ως την προσγείωση στο αεροδρόμιο El Prat της Βαρκελώνης:

IMG_20240210_161639.jpg

IMG_20240210_162701.jpg


Μεγάλη αεροδρομιάρα πολύ καλύτερη του σιχάματος της Μαδρίτης με την ώρα να περνάει ευχάριστα, πόσο μάλλον δε όταν υπάρχει πρόσβαση στο Lounge και μπορείς να δοκιμάσεις όλο το αμπέλι από τα ξακουστά Ισπανικά κρασιά. Για πότε ήρθε η ώρα της επιβίβασης ως τη Sevilla ούτε καν το κατάλαβα:

IMG_20240210_171938.jpg
IMG_20240210_194539.jpg


Επίσης δε κατάλαβα υπό αυτές τις συνθήκες τη μιάμιση περίπου ώρα πτήσης ως τον προορισμό μας. Βγήκα με φούρια από το αεροσκάφος με τις εικόνες των τοπικών ομάδων, πρώτα της Betis και μετά της Sevilla να με καλωσορίζουν στο αεροδρόμιο κάνοντας μου εντύπωση. Για την ιστορία, φέτος λόγω του παικταρά γουστάρουμε την Betis, με το αμιγώς πασοκικό χρώμα:

IMG_20240210_221621.jpg


Η στάση του λεωφορείου που οδηγεί στο κέντρο της πόλης βρίσκεται ακριβώς έξω απ’ τις αφίξεις, με το αντίτιμο των 4€ να πληρώνεται σε αυτόματα μηχανήματα που θα δει κανείς πίσω από τη στάση. Η διαδρομή είναι κοντινή, τα φανάρια όμως τη δυσκολεύουν, τερματίζοντας περίπου 40 λεπτά μετά στο σταθμό Estacion Plz. Armas της πόλης, μόλις λίγα μέτρα μακριά από το ξενοδοχείο μου.

ticketSVQ.JPG


Περιττό να πω ότι οι διαδικασίες του τσεκ ιν και του γνωστού αγαπημένου σουταρίσματος του βαλιτσακίου ολοκληρώθηκαν μέσα σε δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να βρίσκομαι στο δρόμο απαλλαγμένος από φορτία λίγο μετά τις 11:30 του σαββατόβραδου. Πήρα το «παραλιακό» μονοπάτι και βρέθηκα μονομιάς κάτω από την περίφημη γέφυρα «Puente de Isabel II» ,άριστα φωτισμένη την ώρα εκείνη:

IMG_20240210_235224.jpg

IMG_20240210_235258.jpg


Η χαρά μου ήταν απεριόριστη, με αποτέλεσμα να κατευθυνθώ άμεσα από τις σκάλες στον επάνω δρόμο, βρίσκοντας το κιόσκι που είχα σταμπάρει από τη διαδρομή κιόλας του λεωφορείου. Με περισσή αυτοπεποίθηση πήγα με φόρα στον υπάλληλο, έτοιμος να ξεσκονίσω τα άρτια Ισπανικά μου:

IMG_20240210_235441.jpg
IMG_20240210_235446.jpg


  • Una Cerveza
  • No
  • Τι no ρε κόπανε, είσαι σοβαρός; Νο στον ψηλό δεν έχει σε τέτοια ζητήματα…
Κατσούφης και απογοητευμένος κατέβηκα και πάλι τις σκάλες προκειμένου να συνεχίσω τη νυχτερινή φωτογράφιση. Δε βαριέσαι γίνονται αυτά, χαλάλι την εικόνα που έβλεπα:

IMG_20240210_235804.jpg

IMG_20240211_000706.jpg



Βέβαια όσο κι αν ήθελα να πάρω στα σοβαρά το όνομα και τις εικόνες του ποταμού Γουαδαλκιβίρ, κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό, ενθυμούμενος πάντα το τετράστιχο του σπουδαίου, του τεράστιου Χαρυ Κλυν βάζοντας τα γέλια όπως είναι λογικό:

IMG_20240211_000717.jpg

IMG_20240211_000747.jpg


Η δίψα όμως ήταν ένα συναίσθημα που δεν έλεγε να ησυχάσει τούτες τις ώρες, οδηγώντας με κεντρικότερα προς τα ενδότερα της Σεβίλλης, που είχε ήδη αρχίζει να μου γουστάρει πολύ. Οι σημειώσεις μου δε λάθεψαν, οδηγώντας με μετά από μικρή περιήγηση στον πολύ όμορφο εξωτερικά χώρο της «The Merchant pub», την οποία λες και Ιρλανδική:

IMG_20240211_001008.jpg

IMG_20240211_001434.jpg


Για κάποιο αδιευκρίνηστο λόγο έκανα εντύπωση στον μπάρμαν, ο οποίος με τσέκαρε από την πόρτα κιόλας κάνοντας μου σήμα τύπου «έλα-έλα» με το χέρι. Τι διάολο, κι εδώ με ξέρουν, πως γίνεται και τραβάω τέτοιους τύπους;

IMG_20240211_004235.jpg


Ήταν νομοτελειακό πως θα άνοιγαν τα βαρέλια των τοπικών Ισπανικών, καλμάροντας έτσι προς ώρας τη δίψα μου, κάνοντας το βράδυ πολύ καλύτερο μέχρι να κλείσει εν τέλει η Pub γύρω στη μιάμιση, κι εμένα να επιστρέψω στο ξενοδοχείο με μια τεράστια κούραση.

Είχα δύσκολη μέρα την επομένη αλλά δε το ‘ξερα…
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.231
Μηνύματα
884.389
Μέλη
38.919
Νεότερο μέλος
ArgiroPappa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom