Ιταλία Μάλτα Καλοκαιρινές διακοπές για πάντα… σε Μάλτα και Σικελία!

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?

Cefalu και πρώτο βράδυ στο Παλέρμο!

Νωρίς το πρωί αποχαιρετήσαμε το ωραίο μας δωμάτιο που δεν το χαρήκαμε και πολύ, και πήγαμε στον σταθμό λεωφορείων της Ταορμίνα. Κόψαμε εισιτήριο για την Messina προς 4,30€ με το λεωφορείο των 9:00. Από τη Messina για τη Cefalu είχαμε κλείσει ήδη εισιτήριο από το site της Trenitalia με το δρομολόγιο των 10:40. Η διάρκεια της διαδρομής Ταορμίνα-Μεσίνα είναι 50 λεπτά και δεν είχαμε μεγάλο περιθώριο καθυστέρησης. Καθυστέρηση όμως είχαμε αφού το λεωφορείο ξεκίνησε στις 09:20 αλλά δεν θα είχαμε κανένα θρίλερ με το να μη προλάβουμε το τρένο. Ήταν η μόνη συννεφιασμένη ημέρα στο ταξίδι κάτι που δεν με χάλασε καθόλου. Η διαδρομή ήταν ωραία αφού πάντα η θέα της θάλασσας μου φτιάχνει τη διάθεση.





Κατεβήκαμε στο τέρμα της διαδρομής, έξω από τον σταθμό τρένων της Μεσίνα. Τα εισιτήρια μας τα είχα εκτυπωμένα, έτσι γρήγορα και εύκολα βρήκαμε την πλατφόρμα αναχώρησης του τρένου με προορισμό το Παλέρμο, μόνο που εμείς θα κατεβαίναμε Cefalu. Το κόστος αυτού του εισιτηρίου ήταν 9,90 και 2 ωρίτσες η διαδρομή. Μια διαδρομή εξίσου όμορφη και παραλιακή. Καθίσαμε στα δεξιά ώστε να έχουμε δίπλα μας τη θάλασσα.
Ο καιρός έχει ανοίγματα αλλά κατά βάση είναι συννεφιασμένος.






Το τρένο έφτασε στην ώρα του, 12:41


Είχαμε καθαρές 7 ώρες στη Cefalu μέχρι το τρένο των 20:00 για Παλέρμο. Φυσικά πρώτο μας μέλημα ήταν να αφήσουμε τις βαλίτσες μας. Ψάχνοντας πριν το ταξίδι, για το που μπορούμε να αφήσουμε τις αποσκευές μας στην Τσεφαλού, βρήκα αντιφατικές απαντήσεις στο tripadvisor. Το σίγουρο είναι ότι όλοι έλεγαν ότι στον σταθμό τρένου δεν υπάρχει χώρος φύλαξής. Έτσι μετά από ψάξιμο βρήκα πως υπάρχει ένα γραφείο υπηρεσιών και προωθήσεων που αναλαμβάνει και φύλαξη αποσκευών. Έστειλα και mail για να το σιγουρέψω και ήταν οκ. Το γραφείο αυτό βρίσκεται στην οδό Via Roma 97 κατηφορικά του σταθμού γύρω στα 8 λεπτά περπάτημα. Όταν φτάσαμε στον σταθμό τυπικά είπαμε να ρωτήσουμε αν φυλάνε αποσκευές και μας είπαν πως ναι μπορούμε να αφήσουμε τις βαλίτσες μας! Άρα στο tripadvisor λένε κάτι που δεν ισχύει και αυτός που διαφημίζει το γραφείο στη Via Roma 97 μάλλον το έκανε με σκοπό να στείλει όλους τους επισκέπτες εκεί εφόσον υποτίθεται δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα στον σταθμό. Τελικά μείναμε στην αρχική μας απόφαση κι αυτό γιατί στον σταθμό μας είπαν ότι μέχρι τις 19:00 είναι ανοιχτά ενώ εμείς θέλαμε πιο μετά.

Έτσι κατηφορίσαμε, βρήκαμε το γραφείο The Shipping Centre στη Via Roma 97 και μπήκαμε. Ο υπάλληλος ήταν πολύ ευγενικός και εξυπηρετικός αλλά μας είπε κι αυτός ότι πρέπει το πολύ 7 να επιστρέψουμε! Άρα το ίδιο πράγμα. Επί τη ευκαιρία τον ρώτησα αν είναι εφικτό να ανέβουμε τον βράχο όπου υπάρχουν κομμάτια των παλαιών οχυρώσεων, μέχρι τα ερείπια του ''Tempio di Diana'', μια αρχαία μεγαλιθική πέτρινη δομή στην κορυφή του βράχου για να δούμε την καλύτερη θέα της πόλης. Χαμογέλασε και μας είπε πως είναι μια ώρα δρόμος και πως η ανάβαση είναι απότομη, και με 32 βαθμούς θερμοκρασία δεν θα μας το πρότεινε! Μου έφυγε στο δευτερόλεπτο η σκέψη. Να σημειώσω πως το κόστος και στον σταθμό και στο γραφείο είναι 1€ η ώρα ανά βαλίτσα. Εννοείται πως στον σταθμό είναι πιο βολικό να αφήσεις τις αποσκευές γιατί αν τις πάρεις από το γραφείο στη Via Roma θα πρέπει μετά να σέρνεις τις βαλίτσες σου στον ανηφορικό δρόμο μέχρι τον σταθμό.

Ο καιρός ήταν μια ήλιος μια σύννεφα και είχε πολύ ζέστη. Η παραλία της Cefalu μας καλούσε και ήταν πολύ κοντά. Πρώτα μπήκαμε σε ένα μανάβικο και αγοράσαμε ροδάκινα! Κάτι υγιεινό ρε παιδί μου! Η παραλία της Cefalu μας κέρδισε αμέσως πρώτα απ’ όλα γιατί έχει backround την γραφική παλιά πόλη.




Για να προστατευθούμε από τον ήλιο που εμφανιζόταν κατά διαστήματα στρώσαμε όπως και πολλοί άλλοι, κάτω από ένα σαν στέγαστρο ανάμεσα σε κάτι σίδερα. Έτσι η κάθε παρέα ήταν χωρισμένη και είχε το δικό της κομμάτι. Δεν μπορώ να το περιγράψω καλύτερα. Το σίγουρο ήταν ότι είχαμε σκιά και ήταν ανετότατα. Φαίνεται κάπως στα αριστερά της φωτογραφίας.


Η θάλασσα ήταν παγωμένη. Εγώ με χίλια ζόρια κατάφερα και μπήκα. Ο Rose πάλι δεν τόλμησε και με συνοπτικές διαδικασίες βγήκε και την άραξε στην άμμο. Στην παραλία της Cefalu για πρώτη φορά είδα τα τεράστια καφτάνια για την παραλία τα οποία πουλούσαν πλανόδιοι. Πάρα πολλοί πλανόδιοι. Τα τεράστια αυτά υφάσματα τα απλώνεις κάτω αντί για πετσέτα και χωράνε σίγουρα 6 άτομα. Ήθελα να πάρω αλλά στο πορτοφόλι είχα μόνο 5€. Δεν είχα προλάβει να κάνω ανάληψη. Ένας πλανόδιος πήρε θάρρος γιατί κατάλαβε πως ενδιαφέρομαι. Το αρχικό κόστος είναι 15€ αλλά φυσικά και το κατέβασε στα 10€. Του είπα αν παίρνεις κάρτα το παίρνω!









Χαλαρώσαμε αρκετή ώρα στην παραλία αλλά είχε έρθει η ώρα να γνωρίσουμε και την παλιά πόλη της Cefalu. Το σημείο αυτό μου θύμισε τη μικρή Βενετία στη Μύκονο!




H Cefalu των 14.000 κατοίκων, είναι ένα δημοφιλές τουριστικό θέρετρο στη βόρεια ακτή της Σικελίας, στην Τυρρηνική θάλασσα. Ανεπιτήδευτη γοητεία και ένα πολύ ελκυστικό μίγμα από ποικίλες επιρροές που δεν είναι μόνο Νορμανδική και Βυζαντινή αλλά και Αραβική, Ισπανική και τελικά Ιταλική! Ο συνδυασμός της γραφικής μεσαιωνικής πόλης στους πρόποδες του εντυπωσιακού βράχου και της αμμώδης παραλίας, κάνουν τη Cefalu ακαταμάχητα όμορφη. Το ιστορικό κέντρο έχει ένα μεσαιωνικό σύστημα που χαρακτηρίζεται από στενά δρομάκια, στρωμένα με βότσαλα από την παραλία και τον ασβεστολιθικό βράχο της Cefalu. Είναι μικρή και πανεύκολη στο να τη δεις όλη. Μπήκαμε στην παλιά πόλη και η αρχή έγινε από την Via Vittorio Emanuele.







Στην αρχή του δρόμου είναι το Lavatoio Medievale, ένα μεσαιωνικό σπίτι που ήταν τα κοινόχρηστα πλυντήρια ρούχων. Κατεβήκαμε την πέτρινη σκάλα από λάβα και βρεθήκαμε χαμηλά σε μια σειρά από δεξαμενές με στηρίγματα που χρησιμοποιήθηκαν για να τρίβουν τα ρούχα. Οι πισίνες γεμίζουν με νερό που ρέει από είκοσι δύο στόματα λιονταριών τοποθετημένα κατά μήκος των τοίχων ενώ από ένα μικρό σπήλαιο, το νερό φτάνει μέχρι τη θάλασσα. Το καλοκαίρι του 1991 είχαν ολοκληρωθεί οι εργασίες αναστήλωσης κι έτσι έχουμε ένα υπέροχο παράδειγμα της μεσαιωνικής ζωής στη Σικελία. Μέσα στη ζέστη του καλοκαιριού το σημείο αυτό ήταν μια όαση δροσιάς!







Περπατήσαμε όλη την Vittorio Emanuele και στο τέρμα, στην Porta Pescara βρεθήκαμε στην μικρή παραλία της Cefalu, Porto Vecchio. Στο σημείο αυτό η θέα και η οπτική της ευρύτερης περιοχής μου άρεσε περισσότερο απ’ ότι στην πιο μεγάλη παραλία.












Είπαμε πως όταν δούμε όλη την πόλη θα ξανάρθουμε εδώ για καμιά βουτιά!
Συνεχίσαμε στα στενά της πόλης μέχρι που φτάσαμε στην Piazza del Duomo.






Εντυπωσιάστηκα από την μικρή πλατεία και την εξωτική ατμόσφαιρα της. Εννοείται αυτό που τραβάει τα βλέμματα είναι ο επιβλητικός Καθεδρικός ναός της Cefalu Παγκόσμιας Kληρονομιάς της Unesco. Σε ύφος Βυζαντινό και αραβό-νορμανδικό, ο καθεδρικός ναός της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος άρχισε να χτίζεται το 1148!






Μπήκαμε για λίγα δευτερόλεπτα στο εσωτερικό του γιατί εκείνη την ώρα γίνονταν ετοιμασίες για έναν γάμο και έφταναν οι καλεσμένοι. Εσωτερικά πάντως ο Καθεδρικός είναι πολύ λιτός και φτωχικός όσον αφορά τη διακόσμηση με λίγα ψηφιδωτά.




Το ίδιο το στυλ του Καθεδρικού ναού, ο βράχος πίσω του και οι φοίνικες έδιναν στην πλατεία όντως μια εξωτική ομορφιά. Τριγύρω έχει πολλά καφέ-εστιατόρια και είπαμε να χαλαρώσουμε και να απολαύσουμε παγωμένη μπύρα μαζί με σνακ αλλά και γλυκό! Οι πειρασμοί ήταν πολλοί. Καθίσαμε στο Bar Duomo και ευχαριστηθήκαμε εξαιρετικά arancine την γεμιστή ρυζόμπαλα που έγινε λατρεία και στο καπάκι φρεσκότατο προφιτερόλ!


Αργότερα συνεχίσαμε ευθεία στην κεντρική Corso Ruggero και στα κάθετα στενά.


Piazza G Battista Spinola - Chiesa del Purgatorio






Σε στενά κοντά στον Καθεδρικό ναό στους πρόποδες του βράχου...




Κι άλλα σοκάκια της Cefalu




Χρόνος υπήρχε γι’ αυτό και πήγαμε ξανά στην μικρή παραλία Vecchio να δοκιμάσουμε την τύχη μας στα παγωμένα νερά. Μάταιος κόπος. Μπήκαμε μέχρι τη μέση και παγώσαμε. Έτσι αρκεστήκαμε στο να χαλαρώσουμε στην παραλία και να θαυμάσουμε ακόμα μια φορά το όμορφο μέρος. Εκεί στο ξαφνικό έπεσαν και 10 μετρημένες ψιχάλες για να βγει αμέσως μετά ο ήλιος ακόμα πιο ζεστός!




Πήραμε τον δρόμο της επιστροφής χαλαρά ώστε να είμαστε κατά τις 7 στο γραφείο στη Via Roma για να πάρουμε τις βαλίτσες μας και να πάμε στον σταθμό τρένων. Περάσαμε ξανά από τον Καθεδρικό, περπατήσαμε όλη την Corso Ruggero και την Piazza Garibaldi.






Chiesa Di MARIA SS. dell'Alemanna






Πήραμε τις βαλίτσες, δώσαμε 12€, ανηφορίσαμε στον σταθμό τρένων και περιμέναμε γύρω στη 1 ώρα μέχρι να έρθει το τρένο στις 19:56 για Παλέρμο. Έφτασε η ώρα της τελευταίας πράξης των διακοπών μας.




Τα 50 λεπτά μέχρι το Παλέρμο πέρασαν γρήγορα και από τα παράθυρα μας είδαμε ένα πανέμορφο ηλιοβασίλεμα!




Επειδή η πτήση την επόμενη ημέρα ήταν στις 6 το πρωί, έπρεπε να φύγουμε από το Παλέρμο στις 4:00. Για το λόγο αυτό επέλεξα διαμέρισμα κοντά στον σταθμό τρένων που αναχωρεί το λεωφορείο για αεροδρόμιο, ώστε να μη τρέχουμε ξημερώματα. Οι πρώτες εικόνες του Παλέρμο στους δρόμους κοντά στον σταθμό μου φάνηκαν άκρως παρακμιακές! Το διαμέρισμα που είχα κλείσει ήταν το Sweet Home, στην via giuseppe garibaldi 8 στην παλιά πόλη του Παλέρμο την Kalsa.
https://www.booking.com/hotel/it/sweet-home-palermo.el.html

Χτυπήσαμε το κουδούνι στην είσοδο και άνοιξε η παλιά βαριά πόρτα. Όλη η οικοδομή ήταν σε καλή κατάσταση αλλά σίγουρα παλιάς χρονολογίας και αυτό φαινόταν κι απ’ το ρετρό ασανσέρ! Η εσωτερική αυλή με το που μπήκαμε από την κεντρική είσοδο.


Η κοπέλα του Sweet Home ευγενική, ντροπαλή και με ελάχιστες γνώσεις αγγλικών. Το διαμέρισμα ένα κανονικό σπίτι. Είχε μια κοινή μεγάλη κουζίνα και νομίζω τρία δωμάτια. Το δωμάτιο μας ήταν μεγάλο και πολύ ωραίο και ειδικά το μπάνιο του ήταν εξαιρετικό. Το κόστος για δύο διανυκτερεύεις ήταν 80€. Τακτοποιηθήκαμε, ντυθήκαμε και βγήκαμε ενθουσιασμένοι για την πρώτη μας γνωριμία με το Παλέρμο. Δεν είχαμε σκοπό να δούμε πολλά βραδιάτικα. Για φαγητό θα πηγαίναμε και θα βλέπαμε λίγο την ιστορική συνοικία την Kalsa . Μια περιοχή ανερχόμενη τα τελευταία χρόνια με δεκάδες εστιατόρια και μπαρ.

Η πρώτη αίσθηση ήταν λίγο περίεργη. Στους δρόμους σε αρκετά σημεία βλέπαμε Αφρικανούς να κάνουν τους παρκαδόρους! Με το έτσι θέλω? Δεν έχω ιδέα τι παίζει. Αλλά γενικά η παραμελημένη εικόνα της πόλης, οι περίεργες φιγούρες, τα σκοτεινά σοκάκια με έκαναν να νιώθω κάπως άβολα. Ομολογώ πως είναι η πρώτη πόλη που μου το προξένησε αυτό! Και ήταν από τις λίγες φορές που δεν ήμουν άνετος στο να βγάζω φωτογραφίες γι’ αυτό άλλωστε έβγαλα πολύ λίγες κι αυτές αποτυχημένες. Αυτή η απεριποίητη όψη της πόλης με βρήκε απροετοίμαστο. Ταυτόχρονα όμως τη βρήκα αυθεντική και γοητευτικά παρακμιακή! Στον Rose πάλι ξεκάθαρα δεν του άρεσε καθόλου. Ίσως μετά από τόσα γραφικά και όμορφα μέρη στην Μάλτα και τη Σικελία, το Παλέρμο να έκατσε βαρύ! Όμως εγώ δεν θα έλεγα σε κανέναν να μη τη δει. Αντίθετα θα έλεγα πως οφείλει να τη γνωρίσει, απλά το βράδυ να είναι προσεκτικός!

Επίσης η Kalsa με δυσκόλεψε με τα στενά, δαιδαλώδη δρομάκια της και ακόμα και με gps με μπέρδεψε και δεν προσανατολίστηκα εύκολα, πράγμα παράξενο για μένα. Δεν είδαμε και πολλά από την Kalsa αυτό το βράδυ ούτε θέλαμε να την εξερευνήσουμε. Θα της δίναμε μια ακόμα ευκαιρία το πρωί. Από την Via Giuseppe Garibaldi λίγα μέτρα μετά φτάσαμε στην πολύβουη Piazza della Rivoluzione. Αν και ημέρα Τετάρτη τα μπαρ και τα εστιατόρια είχαν πολύ κόσμο και η ατμόσφαιρα ήταν ωραία μπορώ να πω.


Συνεχίσαμε ευθεία στην Via Alessandro Paternostro με σκοπό να πάμε για φαγητό στη φημισμένη
Antica Focacceria San Francesco.






Με ανυπομονησία να φάμε και λίγο πριν καθίσουμε στα τραπεζάκια στη μικρή πλατεία, η σερβιτόρα μας ενημέρωσε πως η κουζίνα έκλεισε και μπορούσαμε να καθίσουμε μόνο για ποτό! Ξενέρωμα. Θα σας έρθουμε αύριο είπαμε και φύγαμε. Ήταν γύρω στις 10 και θέλαμε να φάμε. Η διάθεση έπεσε και σε καμία περίπτωση δεν θέλαμε να ψάξουμε εστιατόριο ούτε να ξοδευτούμε. Απλά να φάμε κάτι και να πάμε στο δωμάτιο για ξεκούραση.


Στη Via Vittorio Emanuele μπήκαμε στο πρώτο αρτοποιείο που βρήκαμε μπροστά μας. Κι αν δεν κάνω λάθος ήταν το Panificio Velardi. Το ευγενικό παλικάρι δεν ήξερε λέξη αγγλικά αλλά ήταν χαμογελαστό και εξυπηρετικό. Καθίσαμε στα σταντ του μικρού μαγαζιού και φάγαμε ποικιλία από ολόφρεσκα και πεντανόστιμα μπριός γεμιστά με λουκάνικο, μοτσαρέλα και άλλα υλικά και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείψει και η αγαπημένη μου ρυζόμπαλα arancine. Νόστιμα και πάμφθηνα. Όταν είχαμε τελειώσει, συζητούσαμε με τον Rose έξω από το αρτοποιείο και όπως πάντα είχα κρεμασμένη τη μηχανή μου στον ώμο. Ξαφνικά έρχεται το παιδί από το αρτοποιείο και χωρίς να πει τίποτα, παίρνει τη μηχανή μου και μου τη βάζει χιαστί! Μας κοιτάει και με τα μάτια μόνο κατάλαβα τι ήθελε να μας πει. Εδώ είναι Παλέρμο! Προσοχή! Από τη μια εντυπωσιάστηκα από την ευγενική κίνηση του παιδιού και από την άλλη προβληματίστηκα. Είναι όντως τόσο επικίνδυνα εδώ?

Στην επιστροφή μας για το δωμάτιο χαθήκαμε. Δεν ξέρω γιατί με μπέρδεψε τόσο πολύ η Kalsa. Περάσαμε από όμορφα κεντρικά σημεία με εστιατόρια και κόσμο αλλά κι από έρημα στενά που όμως δεν νοιώσαμε ανασφάλεια. Όμως συνεχίσαμε να βλέπουμε σε διάφορες γωνιές τους Αφρικανούς μυστήριους παρκαδόρους. Η παρουσία τους με έκανε να μη τραβάω με τη μηχανή μου γι’ αυτό δυστυχώς έχω ελάχιστο φωτογραφικό υλικό από αυτό το βράδυ. Με τη βοήθεια του gps με τα χίλια ζόρια βρήκαμε το σωστό δρόμο.


Στην Via Giuseppe Garibaldi γύρω στις 12 δεν μπορώ να πω πως κυκλοφορούσε και ο καλύτερος κόσμος. Εμείς περπατούσαμε κανονικά χωρίς να δίνουμε σημασία και κανείς δεν ασχολήθηκε με μας. Όταν φτάσαμε έξω από την μεγάλη πόρτα της πολυκατοικίας μας είδαμε ένα θέαμα όχι και τόσο ωραίο. Στην Via Giuseppe Garibaldi, στην Corso dei Mille, στην Via Milano και μάλλον και σε άλλους γειτονικούς δρόμους έκαναν πιάτσα εξωτικά κορίτσια! Με λίγα λόγια το μέρος αυτό δεν είναι και το καλύτερο για διαμονή. Οκ ξέρουμε πως σε όλες τις πόλεις οι γειτονιές κοντά σε σταθμό τρένων είναι οι πιο κακόφημες. Εγώ προφανώς και δεν έκανα κάποια σχετική έρευνα για το Παλέρμο. Ήθελα απλά να είμαι κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό για να μην έχουμε μεγάλη απόσταση τα ξημερώματα για την αναχώρησή μας προς το αεροδρόμιο. Και άντε εμείς είμαστε άντρες και δεν επηρεαζόμαστε πολύ από αυτά. Αλλά για γυναίκες αυτή η γειτονιά θα ήταν η χειρότερη επιλογή για διαμονή. Σημειώστε το λοιπόν για όποιον έχει σκοπό να μείνει στην Kalsa σε μελλοντικό ταξίδι.

Αρκετή Decadence αντέξαμε για πρώτη νύχτα στο Παλέρμο! Ανοίξαμε την βαριά ξύλινη πόρτα της πολυκατοικίας αφού πρώτα καληνυχτίσαμε τις τροφαντές έγχρωμες ιερόδουλες!
Buonanotte!
 
Last edited:

vickokka

Member
Μηνύματα
1.235
Likes
1.931
Ταξίδι-Όνειρο
παντου
Τα τελευταία 6 χρόνια είχα παραμελήσει τις καλοκαιρινές διακοπές επειδή στη ζωή μου μπήκαν τα ταξίδια στο εξωτερικό. Λόγω αδειών, συγκυριών αλλά και προτίμησης, τα ταξίδια αυτά τα κάναμε μαζί με τον σταθερό συνταξιδιώτη μου τον Rose σχεδόν όλους τους μήνες του χρόνου εκτός των καλοκαιρινών. Το περσινό ταξίδι στη Σλοβενία μέσα Ιουνίου δεν μπορώ να το πω καλοκαιρινές διακοπές με 23 βαθμούς και χωρίς μπάνιο στη θάλασσα. Από το καλοκαίρι του 2011 στη Κέρκυρα είχα να νοιώσω την ανεμελιά των διακοπών, το χαλαρό πρόγραμμα, τον ήλιο να καίει το άσπρο δέρμα μου, τις θαλάσσιες διαδρομές , τις διαφορετικές παραλίες κάθε μέρα για μπάνιο και τέλος πάντων όλα τα θετικά και αρνητικά που έχει το καλοκαίρι στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Πρώτη φορά που έκλεινα και οργάνωνα ταξίδι 5 μήνες πριν! Το αρχικό πλάνο ήταν 4 μέρες στη Μάλτα. Όταν όμως εμφανίστηκαν τα 5ευρα της Volotea τον Ιανουάριο, έβαλα στα σχέδια και ολίγη Σικελία κάνοντας έναν πολύπλοκο συνδυασμό με 5 πτήσεις, λεωφορεία και τρένα. Ο Rose τσίνησε γιατί είχε στο μυαλό του κάτι τελείως χαλαρό. Αντέδρασε και πήγε να μου τη φέρει. Όμως το μάτι μου γυάλισε. Δεν δέχομαι αντιρρήσεις. Δεν είχα άλλη επιλογή από το να τον απειλήσω και να τον παγιδεύσω! Δεν ξέρει με ποιόν τα έβαλε!

-Έτσι κάνει κάθε καλός, τίμιος και αθώος πολίτης! Το κατάλαβες ηλίθιε? Πήρες το μάθημα σου?
Θα ξαναπαίξεις τέτοια βρώμικα παιχνίδια σε αθώους ταξιδιώτες? Πες μου!
Θα ξαναπαίξεις? Λέγε! Θα ξαναπαίξεις? Πες μου!


Μετά από όλα αυτά δεν είχε περιθώρια αντίδρασης. Διαπίστωσε ότι με τον Γιάννη δεν μπορεί να τα βάλει εύκολα, δέχτηκε το πρόγραμμα των διακοπών και ήλπιζε να βγει άνετα χωρίς ταλαιπωρίες. Η αλήθεια είναι πως έναν προβληματισμό τον είχα κι εγώ γιατί όταν έχεις τόσες διαδρομές με διαφορετικά μέσα μεταφοράς, μπορεί κάτι να βγει εκτός προγραμματισμού. Όπως επίσης για τον αν θα απολαύσουμε πραγματικά τα μέρη που θα δούμε ή θα τρέχουμε.

Οι πτήσεις ήταν Θες/νικη- Αθήνα, Αθήνα-Μάλτα, Μάλτα-Κατάνια, Παλέρμο-Αθήνα, Αθήνα-Θες/νικη. Όλες με Ryan εκτός του Παλέρμο-Αθήνα που ήταν με Volotea. Το συνολικό κόστος των πτήσεων ήταν 120€.
Από την Σικελία θα παίρναμε μια μυρωδιά και θα βλέπαμε τα δημοφιλή θέρετρα Ταορμίνα και Cefalu και φυσικά το Παλέρμο. Τα της Σικελίας κλείστηκαν όλα από τα αντίστοιχα site και τα εισιτήρια εκτυπώθηκαν.

Από το αεροδρόμιο της Κατάνια μέχρι την Ταορμίνα με λεωφορείο της etna trasporti http://wbus.buscenter.it/Start.rtz?From=Busc το εισιτήριο κόστισε 7,50€ η μονή διαδρομή.

Για τη διαδρομή Ταορμίνα-Cefalu έψαξα αρκετά τις εναλλακτικές με τρένα και λεωφορεία και σύμφωνα με τις ώρες που επιθυμούσα. Τελικά κάναμε το Ταορμίνα-Messina με λεωφορείο και χωρίς να υπάρχει δυνατότητα κράτησης. Απλά πήγαμε στον σταθμό λεωφορείων της Ταορμίνα και επί τόπου αγοράσαμε το εισιτήριο που κόστισε 4,30€ το άτομο η μονή διαδρομή πάλι με λεωφορείο της etna trasporti. Στο επίσημο site μπορείτε να δείτε τα δρομολόγια και τις τιμές http://www.etnatrasporti.it/Home.aspx

Έπειτα με την Trenitalia το Messina-Cefalu το οποίο κόστισε 9,90€ το άτομο και το Cefalu-Palermo που κόστισε 5,60€. Και τα δύο κλεισμένα από το επίσημο site της Trenitalia. http://www.trenitalia.com/tcom-en

Τέλος είχα κλείσει και τα εισιτήρια από το κέντρο του Παλέρμο για το αεροδρόμιο την βάρβαρη ώρα στις 4:00 το πρωί http://www.prestiaecomande.it/?idPlugin=21023&idx=317#booking με 6€ το άτομο.
Αυτά τα κουραστικά και μάλλον αδιάφορα για εσάς όσον αφορά τα διαδικαστικά τις διαδρομές και τις τιμές τους. Για τη Σικελία το είχα πάρει απόφαση ότι θα δούμε ένα πολύ μικρό δείγμα από το τεράστιο νησί που θα μπορούσε να είναι και ξεχωριστή χώρα!

Περισσότερο προβληματιζόμουν για τη Μάλτα. Ήθελα να δω σχεδόν όλο το νησί και παρ’ όλο που είναι μικροσκοπικό οι 3 μέρες μου φαίνονταν λίγες. Μη ξεχνάμε ότι είχαμε στο πλάνο και άραγμα σε παραλίες. Εξ αρχής άφησα απ’ έξω αρχαιολογικά ερείπια και υπόγεια, τους μεγαλιθικούς ναούς και τις κατακόμβες γιατί πολύ απλά δεν χωρούσαν με τίποτα και δεν ταίριαζαν με το πλάνο διακοπές = θάλασσα! Ειδικά για το μνημείο Ουνέσκο το Υπόγειο Χαλ Σαφλιένι (Hal Saflieni Hypogeum) πρέπει να έχεις κάνει κράτηση μήνες πριν και το εισιτήριο των 35€ μάλλον είναι το πιο ακραίο που υπάρχει σε όλη την Ευρώπη! Τελικά την Μάλτα την είδαμε όλη! Ναι όλη και το μοναδικό που δεν προλάβαμε να δούμε και θα το ήθελα είναι το Blue Grotto.

Κινηθήκαμε με λεωφορεία τα οποία ήταν άψογα στην τήρηση των ωραρίων και πάντα με κλιματισμό. Αν και ήμασταν στην περίοδο του καλοκαιριού και το νησί βούλιαζε από κόσμο δεν βγήκαν αληθινά τα όσα αρνητικά διάβαζα για τα λεωφορεία. Ήμασταν βέβαια και τυχεροί γιατί ούτε μια φορά δεν ήμασταν όρθιοι. Πάντα μα πάντα βρίσκαμε θέσεις. Ασφυκτικά γεμάτα ήταν μόνο δύο λεωφορεία, το 222 από Sliema μέχρι το Cirkewwa Ferry Terminal όπου στη διαδρομή των 60 λεπτών κάποιοι ήταν όρθιοι όλη τη διάρκεια της διαδρομής και το 85 από την αφετηρία του σταθμού λεωφορείων στη Βαλέτα που κάνει τη διαδρομή μέχρι το Μάρσασλοκκ. Ήταν και η μοναδική περίπτωση που η ουρά ήταν πολύ μεγάλη. Το λεωφορείο αφού γέμισε έφυγε και πολλοί δεν προλάβαμε να μπούμε. Μικρό το κακό όμως αφού το επόμενο ήρθε 10 λεπτά μετά όπου και πάλι εμείς κύριοι βρήκαμε θέσεις!


Τα λεωφορεία λοιπόν πάνε παντού, είναι τακτικά και μη ξεχάσετε να κατεβάσετε στο κινητό σας μια εφαρμογή που εμένα με βοήθησε πάρα πολύ. Την εφαρμογή του επίσημου φορέα των λεωφορείων της Μάλτας. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mpt.tallinjaapp Ανά πάσα στιγμή έβλεπα πότε έχει το επόμενο λεωφορείο, τι εναλλακτικές έχω, τη διαδρομή, τις στάσεις και κάθε λεπτομέρεια. Χρειαζεται ίντερνετ αλλά με τη δωρεάν χρήση δεδομένων πια κανείς δεν θα έχει πρόβλημα σ’ αυτό.
Και το επίσημο site των δημόσιων λεωφορείων https://www.publictransport.com.mt/

Φυσικά καλοκαίρι στη Μάλτα δεν νοείται να μη χρησιμοποιήσεις και τη δημόσια θαλάσσια συγκοινωνία. Άνετη, γρήγορη και φτηνή. Το εισιτήριο είναι διαφορετικό και δεν σχετίζεται με τις κάρτες μεταφορών για τα λεωφορεία. Το Sliema-Valletta και το Valletta-3 Cities επιβάλλεται. Και από φωτογραφικής άποψης βεβαίως βεβαίως! http://www.vallettaferryservices.com/route_map.html
View attachment 208193


Όπως και η διαδρομή με το δημόσιο πλοίο της Gozo Channel από το Cirkewwa Ferry Terminal μέχρι το λιμάνι Mgarr στο νησί του Gozo. H τιμή είναι 4,65€ η μονή διαδρομή αλλά έγινε το παράδοξο και ταξιδέψαμε τζαμπαντάν! Πως γίνεται αυτό δεν ξέρω αλλά θα σας τα αναλύσω όταν έρθει η ώρα. http://www.gozochannel.com/en/schedules.htm


Μπορεί η Μάλτα να είναι ένα μικροσκοπικό νησάκι και να μη φημίζεται για τις παραλίες της, όμως όποιος κάνει μια έρευνα θα διαπιστώσει ότι η Μάλτα και πολλές παραλίες έχει και σε ποικιλία. Και αμμώδεις, και με βράχια, και φυσικές πισίνες, και σε κόλπους. Άλλες εύκολες και οικογενειακές άλλες για πιο ψαγμένα και επικίνδυνα γούστα! Ελλάδα μπορεί να μην είναι αλλά μη την υποτιμάτε όσον αφορά την ποιότητα των παραλιών. Εμείς σε 3 μέρες επιλέξαμε τις τρείς δημοφιλής παραλίες Golden Bay, Ghajn Tuffieha και βέβαια τη Blue Lagoon . Εσείς μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω link όλη την γκάμα που διαθέτει. Για ψαγμένους ή χαλαρούς τύπους!
http://www.visitmalta.com/en/beaches-and-bays
http://www.malta.com/en/attraction/beaches/top-10-beaches-in-malta-gozo-and-comino

Οι Μαλτέζοι μου φάνηκαν cool τύποι. Φιλικοί και χαλαροί. Οι οδηγοί λεωφορείων εξυπηρετικοί και καθόλου βαριεστημένοι. Όλοι οι επαγγελματίες σε μεταφορές, ξενοδοχεία, καφέ εστιατόρια σωστοί και ευγενικοί. Αγγλομαθείς φυσικά αφού είναι η δεύτερη επίσημη γλώσσα της χώρας και η συνεννόηση μας δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα. Μου έκανε εντύπωση όμως η περίεργη και κακόηχη γλώσσα τους. Τα μαλτέζικα προέρχονται από την Μέση Ανατολή την Βόρεια και Ανατολική Αφρική και είναι η μόνη αφροασιατική γλώσσα (σημιτική όπως λέγεται) που γράφεται με το λατινικό αλφάβητο και είναι επίσης η μόνη σημιτική γλώσσα που ομιλείται ιστορικά στην Ευρώπη. Οπότε είχε μεγάλο ενδιαφέρον για μας να την ακούμε. Έπιασα μάλιστα τον εαυτό μου να σταματάει και να παρατηρεί τους μαλτέζους όταν μιλούσαν μεταξύ τους στη γλώσσα τους!

Ένα θεματάκι που υπήρχε ήταν ότι το πλαστικό χρήμα δεν είναι κάτι αυτονόητο στη Μάλτα. Πήρα πολλές φορές αρνητική απάντηση στο αν μπορώ να πληρώσω με κάρτα. Είχα τη Μάλτα πιο σύγχρονη σ’ αυτό το θέμα. Μάλιστα κάποια στιγμή το πορτοφόλι άδειασε, ένα ΑΤΜ ήταν χαλασμένο και πήγαμε στο λιμάνι για το Gozo μόνο με τις κάρτες μου στο φλου και μέσα στο άγχος.

Στη Μάλτα λοιπόν…

Μέναμε στη Sliema



Και την πρωτεύουσα Valletta είδαμε…









View attachment 208194

Και τις 3 πόλεις (Senglea- Birgu- Cospicua) είδαμε…





Και τη Μόστα είδαμε…


Και το Marsaxlokk είδαμε…


Και στη σιωπηλή πόλη Mdina πήγαμε…




Και την εξαιρετική θέα από τα τείχη της Mdina είδαμε…



Και την πρωτεύουσα του Gozo, Victoria είδαμε…

View attachment 208195


Και μπάνιο κάναμε…







και τέλεια φάγαμε…
View attachment 208196

Όσον αφορά τη Σικελία τι να πω. Μια χώρα από μόνης της. Γοητευτική, με ταπεραμέντο όπως οτιδήποτε ιταλικό. Είδαμε ένα πολύ μικρό κομμάτι της κι όμως ήταν αρκετό για να την ερωτευθώ! Δεν μετανιώνω που την είδα μόνο τρείς μέρες. Άλλωστε μπορεί να μη μου δοθεί ξανά η ευκαιρία να τη δω, αν και θα ήθελα πάρα πολύ να τη γυρίσω όλη και να τη γνωρίσω σε βάθος. Ταορμίνα, Cefalu και Πάλέρμο. Κάθε μια πόλη με ξεχωριστή ομορφιά με τα προτερήματα της ακόμα και με τα ελαττώματα της. Αγαπημένη μου η Ταορμίνα. Ακόμα και με τόσο πολύ κόσμο δεν με χάλασε καθόλου η ζωντάνια της και η υπερτουριστική της όψη. Γραφική, πανέμορφη και με θέα που κόβει την ανάσα. Και η γλυκιά Cefalu όμως έχει την γοητεία της με τα πανέμορφα στενά της, τις ατμοσφαιρικές παραλίες της και τον εξαιρετικό της καθεδρικό ναό. Όσο για το Παλέρμο μου πήρε ώρες να συνηθίσω την παρακμιακή γοητεία του, ενώ η υπέροχη παραλία του Mondello μας χάρισε στιγμές χαλάρωσης.

Taormina






Cefalu




Palermo








Όλα αυτά ήταν μια πρώτη γεύση. Έρχεται το κυρίως γεύμα!

Τι ομορφες φωτογραφιες! Τη Μάλτα την αγαπώ και θέλω να ξαναπάω. Συμφωνώ μαζί σου για τις παραλίες , έχει και μάλιστα πολλές κι ωραίες. Πιστεύω όσοι λένε ότι δεν έχει παραλίες η Μάλτα ειναι οι ίδιοι που λένε δεν έχει παραλίες η Σαντορίνη!
Όσο για τη Σικελία, τι να πω, θέλω ένα μήνα να τη δω όλη!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Τι ομορφες φωτογραφιες! Τη Μάλτα την αγαπώ και θέλω να ξαναπάω. Συμφωνώ μαζί σου για τις παραλίες , έχει και μάλιστα πολλές κι ωραίες. Πιστεύω όσοι λένε ότι δεν έχει παραλίες η Μάλτα ειναι οι ίδιοι που λένε δεν έχει παραλίες η Σαντορίνη!
Όσο για τη Σικελία, τι να πω, θέλω ένα μήνα να τη δω όλη!
Στη συλλογη πληροφοριων για τη Μαλτα σημειωσα και πραγματα απο το blog σου:)

Πραγματικα η Μαλτα ειναι μια απιθανη χωρα. Και παρ'ολο που ειναι τοσο μικρη,πιστευω πως και μια βδομαδα εκει γεμιζει ανετα με διαφορετικα πραγματα και χωρις να βαρεθεις.

Φυσικα και εχει παραλιες και κανει για καλοκαιρινος προορισμος για μπανια. Μη τη μειωνουμε. Περασαμε καταπληκτικα και αν ειχα αλλες δυο μερες θα ηταν το ιδανικο.

Η Σικελια θελει πανω απο 10 μερες για να δεις καλα τα μερη που θες. Οχι ολη φυσικα. Ειναι ομως ερωτας. Οπως εγραψα εστω 3 μερες τη γνωρισα και μου αφησε τις καλυτερες εντυπωσεις.
 

vickokka

Member
Μηνύματα
1.235
Likes
1.931
Ταξίδι-Όνειρο
παντου
Αααα ευχα
Στη συλλογη πληροφοριων για τη Μαλτα σημειωσα και πραγματα απο το blog σου:)

Πραγματικα η Μαλτα ειναι μια απιθανη χωρα. Και παρ'ολο που ειναι τοσο μικρη,πιστευω πως και μια βδομαδα εκει γεμιζει ανετα με διαφορετικα πραγματα και χωρις να βαρεθεις.

Φυσικα και εχει παραλιες και κανει για καλοκαιρινος προορισμος για μπανια. Μη τη μειωνουμε. Περασαμε καταπληκτικα και αν ειχα αλλες δυο μερες θα ηταν το ιδανικο.

Η Σικελια θελει πανω απο 10 μερες για να δεις καλα τα μερη που θες. Οχι ολη φυσικα. Ειναι ομως ερωτας. Οπως εγραψα εστω 3 μερες τη γνωρισα και μου αφησε τις καλυτερες εντυπωσεις.


Ααααα ευχαριστώ πολύ! Που το ανακάλυψες το blog βρε θηρίο? Μάλλον το ανέφερα στο ταξίδι στην Umbria.
Χαίρομαι πολύ κι ελπόιζω να την ξαναδώ!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Ααααα ευχαριστώ πολύ! Που το ανακάλυψες το blog βρε θηρίο? Μάλλον το ανέφερα στο ταξίδι στην Umbria.
Χαίρομαι πολύ κι ελπόιζω να την ξαναδώ!
Ναι το ειχες αναφερει σε μια ιστορια, δεν θυμαμαι ποια αλλα το ματι μου το τσακωσε και μου φανηκε και χρησιμο;)
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.356
Likes
4.335
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
. Αντέδρασε και πήγε να μου τη φέρει. Όμως το μάτι μου γυάλισε. Δεν δέχομαι αντιρρήσεις. Δεν είχα άλλη επιλογή από το να τον απειλήσω και να τον παγιδεύσω! Δεν ξέρει με ποιόν τα έβαλε!
Βρε, βρε, καλως τον! Δυναμικη και .... σκληρη επιστροφη :haha::haha:
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.140
Likes
20.428
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Την λάτρεψα τη Μάλτα !!!! Θα μου μείνει αξέχαστη !
Όλα όσα λές για τα μέσα μεταφοράς ισχύουν και με το παραπάνω ! Γυρίσαμε τρία νησιά και ταλαιπωρία μηδέν !!!
Το Blue Grotto απλά μοναδικό ! Κάναμε βόλτα και με βάρκα, περνώντας κάτω απο τη καμάρα του Blue Grotto ! Τα νερά κάνουν υπέροχους κυματισμούς χρωμάτων....
Ότι και να πώ για τη Μάλτα λίγο θα είναι !
Πολύ όμορφες φωτογραφίες :)
 
Μηνύματα
95
Likes
65
Τι ομορφες φωτογραφιες! Τη Μάλτα την αγαπώ και θέλω να ξαναπάω. Συμφωνώ μαζί σου για τις παραλίες , έχει και μάλιστα πολλές κι ωραίες. Πιστεύω όσοι λένε ότι δεν έχει παραλίες η Μάλτα ειναι οι ίδιοι που λένε δεν έχει παραλίες η Σαντορίνη!
Όσο για τη Σικελία, τι να πω, θέλω ένα μήνα να τη δω όλη!
Και καηκαν και τα χερια σου απο τον ηλιο ας ειναι μετα το βελιγραδι αλλη φωτια μου βαζεις αλλα προηγειται η σλοβενια μονο θαυμασμο τιποταλλο δε θα πω
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Την λάτρεψα τη Μάλτα !!!! Θα μου μείνει αξέχαστη !
Όλα όσα λές για τα μέσα μεταφοράς ισχύουν και με το παραπάνω ! Γυρίσαμε τρία νησιά και ταλαιπωρία μηδέν !!!
Το Blue Grotto απλά μοναδικό ! Κάναμε βόλτα και με βάρκα, περνώντας κάτω απο τη καμάρα του Blue Grotto ! Τα νερά κάνουν υπέροχους κυματισμούς χρωμάτων....
Ότι και να πώ για τη Μάλτα λίγο θα είναι !
Πολύ όμορφες φωτογραφίες :)
Σ'ευχαριστω.:)
Αχ μη με κανεις και ζηλευω με το Blue Grotto. Ηθελα παρα πολυ να παω. Αν πιεζα πολυ το προγραμμα ισως εβγαινε. Μπορω να πω πως αν δεν πηγαιναμε στο Marsaxlokk δεν θα χαναμε και κατι τρομερο, και στη θεση του θα προτιμουσα το Blue Grotto.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.140
Likes
20.428
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Σ'ευχαριστω.:)
Αχ μη με κανεις και ζηλευω με το Blue Grotto. Ηθελα παρα πολυ να παω. Αν πιεζα πολυ το προγραμμα ισως εβγαινε. Μπορω να πω πως αν δεν πηγαιναμε στο Marsaxlokk δεν θα χαναμε και κατι τρομερο, και στη θεση του θα προτιμουσα το Blue Grotto.
Πίστεψε με, για τρείς μέρες είδατε πολλά !!! Δεν τα λέω για να ζηλέψεις, απλά τα νοσταλγώ... :)
Ποτέ δεν είναι αργά για το Blue Grotto ;)
Εγώ έμεινα 6 μέρες και το μοναδικό για το οποίο μετάνιωσα είναι όταν πήγαμε στο Gozo που δεν το γυρίσαμε πολύ....πήγαμε μόνο στο Mgarr ( το λιμάνι φυσικά ) και στη Victoria....ουσιαστικά δεν το γυρίσαμε το νησάκι και έχει πολλά όμορφα να δείς !!!
Επίσης εντυπωσιακό είναι το Hagar Qim, Mnajdra ( εύχομαι να το γράφω σωστά )....μοναδική εμπειρία να βλέπεις ένα μνημείο 3500 ετών πχ !
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.189
Μηνύματα
883.390
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom