Ιταλία Μάλτα Καλοκαιρινές διακοπές για πάντα… σε Μάλτα και Σικελία!

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?

Gozo - Victoria & πρώην Azure Window!

H 3η ημέρα στη Μάλτα είναι γεγονός και την σημερινή μέρα την περίμενα περισσότερο απ’ όλες μιας και είχε εκδρομή στα νησιά Gozo και Comino. Ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο μας αγοράσαμε ακόμα μια κάρτα των 12 διαδρομών με 15€ αφού θα είχαμε αρκετές μετακινήσεις με τα αστικά και θα περίσσευαν και 2 διαδρομές που θέλαμε για την επόμενη ημέρα μέχρι το αεροδρόμιο. Το ψιλικατζίδικο φυσικά δεν είχε μηχάνημα pos κι έτσι έδωσα το τελευταίο 20ρικο από το κοινό ταμείο. Με 5€ στο πορτοφόλι που πας ρε Καραμήτρο? Βρήκαμε ένα ΑΤΜ πολύ κοντά στη στάση αλλά ήταν εκτός λειτουργίας! Και τώρα? Πάμε να πάρουμε το αστικό, ας φτάσουμε στο λιμάνι Cirkewwa και βλέπουμε!

Από τη στάση μας Chalet πήραμε το αστικό 222 και θα κατεβαίναμε στο Cirkewwa Ferry Terminal. Για άλλη μια φορά βρήκαμε θέσεις. Ευτυχώς γιατί η διαδρομή είναι 65 λεπτά, και πολλοί ήταν όρθιοι σε όλη τη διάρκεια. Η ώρα πέρασε εύκολα αφού κάναμε και τη γνωριμία μας. Δίπλα μας καθόταν μια γυναίκα που διάβαζε εφημερίδα ενώ ο άντρας της ήταν όρθιος. Ο Rose έδειξε ενδιαφέρον για το άρθρο της εφημερίδας και η γυναίκα πήρε θάρρος νομίζοντας πως καιγόμαστε πάρα πολύ να μάθουμε για την Βασιλική οικογένεια της Αγγλίας. Η κοπέλα ήταν από το Μπέρμιγχαμ ομιλητικότατη και ζωηρή και ξεκίνησε μια απίστευτη συζήτηση με τον Rose για την Νταιάνα, τον Κάρολο την Καμίλα… Να μας λέει την άποψη της ότι η Ελισάβετ έβαλε να δολοφονήσουν την Νταιάνα, ότι την ήθελαν μόνο για να κάνει παιδιά με τον Κάρολο, ότι είχε σχέση με την Καμίλα από πριν και ότι η Καμίλα μοιάζει με άντρα! Ρίξαμε ΤΟ γέλιο. Όταν την αποκάλεσα σκατόφατσα ο Rose της έκανε τη μετάφραση λέγοντας shitface και η Αγγλίδα φίλη μας συμφώνησε! Μετά από μόνη της και ούτε ξέρω πως ήρθε η συζήτηση, άρχισε να αναλύει τη Eurovision που είναι φαν, για ελληνικές συμμετοχές που της αρέσουν, για το φετινό διαγωνισμό, και συμμετείχε διακριτικά και ο άντρας της στην κουβέντα. Ένα αστικό γεμάτο, να επικρατεί ησυχία και να ακούγονται τρείς τρελοί να μιλάνε δυνατά και να συζητάνε για την Καμίλα και τον Κάρολο και για το ότι η Πορτογαλία φέτος δεν άξιζε την πρώτη θέση στη Eurovision! Την συμπάθησα ακόμα περισσότερο όταν εμένα με πέρασε για 25 χρονών χαχα. Της είπα θα σε κεράσω ένα γεύμα! Ενώ και στον Rose έκοψε αρκετά χρονάκια αφού τον πέρασε για 30! Κι εμείς όμως την κολακέψαμε αφού την κάναμε για 38 χρονών ενώ ήταν 43 και όπως μας είπε δεν της αρέσει γιατί φτάνει στα 50!

Μ’ αυτά και με κείνα και ενώ μάλλον ζαλίσαμε ένα ολόκληρο λεωφορείο φτάσαμε στον τελικό προορισμό μας το λιμάνι Cirkewwa. Έξω από τον επιβατικό σταθμό των ferry υπάρχουν πάρα πολλοί που διαφημίζουν τουριστικές εκδρομές για το Comino ή συνδυασμό Gozo και Comino. Τέτοιες εκδρομές είδαμε να τις πουλάνε φυσικά και στη Σλιέμα, όπου τα εκδρομικά σκάφη ξεκινούν από εκεί στις 10 το πρωί και επιστρέφουν 17:30 το απόγευμα. Η εκδρομές περιλαμβάνουν ξενάγηση σε αρκετά μέρη του Gozo ή και στο Comino και πωλούνται συνήθως με 35 ή 20 ευρώ αντίστοιχα. Επειδή όμως θέλαμε ευελιξία χρόνου και θα μας έβγαινε πολύ οικονομικότερα, επιλέξαμε να κινηθούμε μόνοι μας. Και καλά κάναμε.

Πρώτο μας μέλημα ήταν να βγάλουμε εισιτήριο για να περάσουμε απέναντι στο λιμάνι του Mgarr (Gozo Ferry Terminal) . Όσο για το πώς θα πηγαίναμε στο Comino θα το αποφασίζαμε όσο ήμασταν στο Gozo. Η δημόσια εταιρεία Gozo Channel http://www.gozochannel.com/en/schedules.htm κάνει τη διαδρομή από/προς Μάλτα (λιμάνι Cirkewwa) και Gozo (λιμάνι Mgarr). Ξαναλέω πως στο Comino στη blue lagoon μπορείς να πας μόνο με τουριστικά σκάφη είτε από Cirkewwa ή Mgarr ή Sliema ή άλλα μέρη της Μάλτας τέλος πάντων. Μέσα στον επιβατικό σταθμό του λιμανιού είχε πολύ κόσμο. Είχα ένα άγχος γιατί το μετρητό τελείωσε και μπορούσα να πληρώσω μόνο με κάρτες. Ο Rose πήγε στον γκισέ να κόψει εισιτήριο και επιβεβαίωσε ευτυχώς πως έχουν μηχάνημα pos. Όμως η υπάλληλος του είπε πως βγάζει μόνο εισιτήρια με επιστροφή ενώ εμείς θέλαμε μονής διαδρομής. Και πως θα γίνει ρε παιδιά, από πού θα αγοράσουμε εισιτήριο? Πάνω στο πλοίο?

Λίγο μετά επιβιβαστήκαμε. Όσο κι αν ψάξαμε δεν βρήκαμε πουθενά έναν υπάλληλο να μας πληροφορήσει πως θα αγοράσουμε εισιτήριο. Τελικά το πήραμε απόφαση ότι είμαστε λαθρεπιβάτες. Δηλαδή έτσι απλά θα τη βγάλουμε στο τζάμπα? Να πω πως βδομάδες μετά ο @James με πληροφόρησε πως η μονή διαδρομή είναι έτσι και αλλιώς δωρεάν! Με ποια λογική? Όχι ότι μας χάλασε αλλά μου κάνει εντύπωση γιατί να πληρώνεις μόνο τα εισιτήρια με επιστροφή. Στο site άλλωστε λέει πως η διαδρομή κοστίζει 4,65€ και δεν ξεκαθαρίζει ότι είναι με επιστροφή ενώ δωρεάν αναφέρει μόνο για τους κατόχους της κάρτας μεταφορών "Karta Anzjan". Αρκετά όμως μ’ αυτά, ας περάσουμε επιτέλους στο μίνι ταξίδι μας!

Βλέποντας τα νερά εκεί στο λιμάνι, πριν ξεκινήσουμε, μου έκανε εντύπωση πόσο κρυστάλλινα ήταν.
Θα μπορούσαμε να πέσουμε από το πλοίο να κάνουμε μια βουτιά!


H 20λεπτη διαδρομή ήταν ευχάριστη και λίγο πριν φτάσουμε απέναντι στο Gozo, στα δεξιά μας περάσαμε το νησάκι Comino που θα πηγαίναμε λίγες ώρες μετά.


Φτάνοντας στο λιμανάκι του Mgarr




Κατεβαίνοντας το πρώτο πράγμα που κάναμε είναι να πάμε στη στάση Vapur να πάρουμε το αστικό 301 που πάει στην πρωτεύουσα του Gozo τη Victoria.


Το Γκότζο είναι το λιγότερο τουριστικό νησί της Μάλτας, αυθεντικό, ήσυχο με τοπικό χρώμα και με ξεχωριστό χαρακτήρα. Η παράδοση λέει ότι το Gozo είναι η αρχαία Ωγυγία, το νησί της Καλυψώς (άλλοι υποστηρίζουν ότι είναι η Γαύδος). Όπως αναφέρεται στην Οδύσσεια του Ομήρου, η αθάνατη νεράιδα Καλυψώ κράτησε εκεί τον πολυμήχανο Οδυσσέα για επτά χρόνια. Πρωτεύουσα του νησιού είναι η Victoria, όνομα που δόθηκε προς τιμήν της βασίλισσας Βικτωρίας, όμως οι ντόπιοι προτιμούν το αραβικό της όνομα, Ραμπάτ.

20-25 λεπτά μετά, φτάσαμε στον κεντρικό σταθμό λεωφορείων της Victoria.
Ξεκινήσαμε από την Pjazza San Frangisk κοντά στον σταθμό.




Αναζητώντας την St. George's Square, περάσαμε από όμορφα γραφικά στενά






Η Βασιλική του Αγίου Γεωργίου στην St. George's Square γνωστή ως San Gorg είναι μια μπαρόκ εκκλησία αφιερωμένη στον Αγίο Γεωργίο Μεγαλομάρτυρα, προστάτη της νήσου Γκόζο και πολιούχου της πόλης.


Στην πλατεία κάναμε την πρώτη στάση της ημέρας. Καθίσαμε στο The Grapes Wine Bar. Είπαμε να πιούμε τις μπύρες μας να δροσιστούμε αλλά βλέποντας το μενού τελικά παραγγείλαμε να φάμε. Τι κι αν ήταν μόνο 12 το μεσημέρι? Τα ραβιόλια με γέμιση κουνέλι ήταν υπέροχα αλλά το σπαγγέτι με λουκάνικο και κάπαρη ήταν θεϊκό.
Ίσως η πιο νόστιμη μακαρονάδα που έχω δοκιμάσει ποτέ!


Και ένα παγωτάκι στο τέλος και ήμασταν κομπλέ με τον λογαριασμό να είναι στα 20€ μόνο! Ευτυχώς είχαν pos γιατί ακόμα δεν είχα κάνει ανάληψη. Έκανα όμως λίγο αργότερα από την γειτονική πλατεία Pjazza l-Indipendenza για να αγοράσουμε κάποια σουβενίρ από ένα μαγαζάκι. Τα πιο πεταμένα 20€ που έχω δώσει ποτέ. Ούτε θυμάμαι τι ψώνισα! Κάθε φορά λέω θα κόψω τα περιττά μέτρια σουβενίρ και όλο παρασύρομαι.


Στην πλατεία Indipendenza βρίσκεται και το Δημαρχείο της Victoria






Απέναντι από το Δημαρχείο ανηφορίσαμε τον δρόμο It-Telgha tal-Belt μέχρι την είσοδο της ακρόπολης.


Η Cittadella (Τσιταντέλα) όπως τη λένε οι Μαλτέζοι, μια μικρή πόλη στο λόφο ακριβώς πάνω από την πόλη της Βικτώρια, ήταν οχυρωμένη κατά τη διάρκεια της εποχής του χαλκού γύρω από το 1500 π.χ. και αναπτύχθηκε αργότερα από τους φοίνικες και κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους πολύ πριν από την άφιξη των Ιπποτών του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη. Η μεσαιωνική πολιτεία στην ακρόπολη είχε αναπτυχτεί μέχρι τον 16ο αιώνα, και περιλάμβανε ένα πυκνό αστικό οικισμό. Όταν το νησί δέχτηκε επίθεση από μουσουλμάνους το 1551, αυτό οδήγησε στην εγκατάλειψη του οικισμού και στη μετατροπή του σε ένα αμιγώς στρατιωτικό φυλάκιο. Μέχρι το 1637, οι κάτοικοι του Gozo ήταν υποχρεωμένοι από το νόμο να περνούν τις νύχτες τους μέσα στην Ακρόπολη για τη δική τους ασφάλεια. Αργότερα σε ειρηνικές περιόδους, άρθηκε αυτός ο περιορισμός και άνθρωποι εγκαταστάθηκαν κάτω από τους τοίχους του, δημιουργώντας την ευημερούσα πόλη του Ραμπάτ, τη σημερινή Βικτώρια.


Στην πραγματικότητα η αρχιτεκτονική κληρονομιά της Cittadella, όπως είναι σήμερα, αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από στρατιωτικές δομές. Παρόλα αυτά ορισμένα σημαντικά αρχιτεκτονικά μνημεία κατασκευάστηκαν σε στυλ μπαρόκ πάνω στα ερείπια της μεσαιωνικής πόλης όπως ο Καθεδρικός ναός του 1711.




Πέρα από τον Καθεδρικό ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου, στην μικρή πλατεία Pjazza tal-Katidral βρίσκονται τα δικαστήρια και το παλάτι του επισκόπου. Πολύ κοντά είναι αρκετά μικρά μουσεία όπως το Μουσείο του καθεδρικού ναού, Το Μουσείο Αρχαιολογίας, Το Λαογραφικό Μουσείο, Το Μουσείο φύσης Gozo, η παλιά φυλακή, το Καταφύγιο του β ' Παγκοσμίου Πολέμου καθώς και το ιστορικό εκκλησάκι του Αγίου Ιωσήφ και μια σειρά από Ιερά.

Η γενική εικόνα όμως της παλιάς ακρόπολης εμένα μου φάνηκε πολύ καινούρια και φρέσκια! Λογικό αφού το 2016 εγκαινιάστηκε μετά από μια σημαντική ανανέωση και αποκατάσταση που ξεκίνησε το 2006 και περιλάμβανε αποκατάσταση των οχυρώσεων, την αποκατάσταση των όψεων ιστορικών κτιρίων, της τάφρου, την ανοικοδόμηση των διαδρομών, τις πλατείες και τους δρόμους εντός, την τοποθέτηση ανελκυστήρων και σκαλοπατιών και ανυψωτικές πλατφόρμες για την αύξηση της προσβασιμότητας.

Η σκιά ήταν ανύπαρκτη σε όλο το φρούριο και ο ήλιος μας έκαιγε. Για να προστατευθώ κάλυψα τους ώμους και την πλάτη μου με την πετσέτα θαλάσσης την οποία έβγαζα μόνο όταν έβγαινα φωτογραφίες!


Η βόλτα κατά μήκος των οχυρωμένων επάλξεων μας αντάμειψε με μια εκπληκτική πανοραμική θέα 360 μοιρών του Gozo με λόφους και κοιλάδες, χωριά και εκκλησίες, με θέα στη θάλασσα και φυσικά την πόλη της Victoria. Όλο το σκηνικό θύμιζε Μαρόκο!


















Αν και ο περίπατος κατά μήκος των τειχών της ακρόπολης ήταν εξαιρετικός με υπέροχη θέα, η έλλειψη σκιάς και ο αναθεματισμένος ήλιος μας κούρασε και μας εξάντλησε. Αποχωρήσαμε από την Cittadella και για λίγα λεπτά ξεκουραστήκαμε σε κάτι σκαλιά στην Pjazza l-Indipendenza σε ένα μικρό κομμάτι σκιάς!


Η εφαρμογή για τα δρομολόγια λεωφορείων με ενημέρωσε πως σε 4 λεπτά περνάει το 311 από τη στάση Ursula στην οδό Triq Sant' Orsola. Σαν τρελοί τρέξαμε στη στάση και προς στιγμήν νομίζαμε πως το χάσαμε. Απογοητευμένοι είδαμε στη στάση πως το επόμενο περνάει σε 50 λεπτά κάτι που θα άλλαζε πολύ τα σχέδια. Με μισή καρδιά σκέφτηκα να αναβάλλω την επίσκεψη μας στο πιο ενδιαφέρον κομμάτι του Gozo το Dwejra γιατί δεν θα προλαβαίναμε να πάμε στη blue lagoon στο Comino.

Triq Sant' Orsola και στάση Ursula



Κι ενώ ξεκινήσαμε να φεύγουμε από τη στάση βλέπουμε το 311 να έρχεται. Επιστρέψαμε τρέχοντας και ανακουφισμένοι ανεβήκαμε. Ευτυχώς είχε καθυστερήσει γύρω στα 8 λεπτά.
Επόμενος προορισμός λοιπόν Dwejra και το πρώην μπλε παράθυρο!

Μετά από ένα 20 λεπτά το λεωφορείο έφτασε στον τελικό προορισμό στη στάση Dwejra .
Πολλά τα αυτοκίνητα, ο κόσμος και οι καντίνες. Στο βάθος το παρεκκλήσι της Αγίας Άννας.




Στη μια πλευρά, στον κατηφορικό δρόμο κρυμμένη ανάμεσα στα βράχια είναι η λεγόμενη
εσωτερική θάλασσα (Inland Sea Divesite).


Εμείς όμως φτάσαμε ως εδώ περισσότερο για να δούμε το σημείο που στεκόταν λίγους μήνες πριν ο εντυπωσιακός βράχος Azure Window, προτού γκρεμιστεί από τη μανία της φύσης! Η φυσική καμάρα ήταν το σήμα κατατεθέν του Gozo και ίσως το πιο φωτογραφημένο σημείο ολόκληρης της χώρας. Η πινακίδα μας θύμισε την απώλειά του!


Μετά από δεκαετίες φυσικής διάβρωσης, τμήματα του τόξου έπεφταν στη θάλασσα, με αποτέλεσμα να διευρύνεται σημαντικά η αψίδα αυξάνοντας το μέγεθος του παραθύρου. Η τελευταία πτώση βράχου ήταν το Μάρτιο του 2013. Τέσσερις μήνες αργότερα μια γεωλογική και Γεωτεχνική έκθεση ανέφερε ότι η αψίδα ήταν ''σχετικά σταθερή και θα συνεχίσει να παραμείνει έτσι για πολλά χρόνια'', και ότι δεν υπήρχε κανένας κίνδυνος ''επικείμενης'' κατάρρευσης, αν και προειδοποίησε ότι θα συνεχιστούν οι πτώσεις βράχων και μπορεί να είναι επικίνδυνα για τους ανθρώπους που πάνε κοντά στην αψίδα. Τα επόμενα έτη αναφέρθηκαν περαιτέρω βροχοπτώσεις και ρωγμές και οι αλιείς της περιοχής έβαλαν προειδοποιητικά σημάδια ώστε να αποθαρρύνουν τους ανθρώπους να περπατάνε στην κορυφή της καμάρας, μια συνήθεια που συνεχίστηκε μέχρι την κατάρρευση του. Μάλιστα η κυβέρνηση το Δεκέμβριο του 2016 όρισε ως αδίκημα το περπάτημα πάνω στην αψίδα που τιμωρείται με πρόστιμο 1500€!






Στις 8 Μαρτίου 2017 μετά από θυελλώδεις καιρικές συνθήκες, το Azure Window κατέρρευσε εντελώς και χάθηκε στη θάλασσα χωρίς να μείνει κανένα κομμάτι ορατό πάνω από το νερό. Τα διεθνή και τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η κατάρρευση είναι μια μεγάλη απώλεια για την φυσική κληρονομιά της Μάλτας, ενώ η πολιτική ηγεσία της χώρας δήλωσε ''είναι μια θλιβερή ημέρα για τη Μάλτα. Χάσαμε μια εικόνα από την φυσική ομορφιά της χώρας μας.'' Το γεγονός προκάλεσε λύπη στους κατοίκους και σε όλο τον κόσμο που είχε επισκεφτεί το μπλε παράθυρο στο παρελθόν.

Από την ημέρα της κατάρρευσης, ελάχιστη ώρα μετά την πτώση!


Η κατάρρευση αυτή άλλαζε ριζικά το τοπίο στο μέρος. Πέρα από τις φωτογραφίες, εγώ αδυνατούσα να καταλάβω πως ήταν πριν το τοπίο. Ο βράχος που έχει απομείνει δεν θυμίζει σε τίποτα το πριν. Ενώ αν παρατηρήσετε στις φωτογραφίες στο σημείο της ''κοπής'' με λίγη φαντασία μπορείς να διακρίνεις ένα πρόσωπο μάλλον ζώου!




Ασχέτως όμως με το ότι έχει χαθεί το πιο εντυπωσιακό κομμάτι, η περιοχή Dwejra εξακολουθεί να είναι άγρια όμορφη και ιδιαίτερα δημοφιλής στους ξένους.


Το μέρος όπως είναι λογικό είναι βραχώδες, ξηρό και το καίει ο ήλιος. Μας έκαψε κι εμάς, όμως ο Rose είχε τη λύση στο να δροσιστούμε και να βρούμε λίγη σκιά στα βράχια. Παρατήρησε πως δίπλα από το πρώην μπλε παράθυρο υπάρχει ένα ιδιαίτερα όμορφο μέρος που κολυμπούσε κόσμος. Είναι η ''μπλε τρύπα'' που περιβάλλεται από τεράστια βράχια! Θέλει όμως προσοχή καθώς εγώ δυσκολεύτηκα να κατέβω και δεν το προτείνω να το κάνει κάποιος φορώντας σαγιονάρες όπως εγώ. Το κουφό ήταν ότι είχα παπούτσια μαζί μου αλλά βαρέθηκα να τα βάλω! Κι ενώ ο Rose έφτασε γρήγορα εκεί, εγώ χωρίς βοήθεια δυσκολεύτηκα αρκετά και γλίστρησα στα κοφτερά βράχια και έπεσε και η μηχανή μου με μοναδική απώλεια να ανοίξει το καπάκι με την κάρτα μνήμης, να βγει η κάρτα μνήμης, κάτι που δεν κατάλαβα στην αρχή κι έτσι έχασα καμιά 10αρια λήψεις αφού φωτογράφιζα και δεν αποθηκεύτηκαν πουθενά. Μικρό το κακό.




Με φόβο μη πέσει η μηχανή μου στο νερό και έχουμε δράματα, περπατούσα σαν την κότα. Βρήκα ένα σημείο και αφήσαμε προσεκτικά τσάντες, μηχανές κτλ. και κολυμπήσαμε μαζί με άλλους σαν μια μεγάλη τρελοπαρέα! Ήταν πάρα πολύ ωραία η εμπειρία αν και δεν πλησίασα πολύ την τρύπα που πραγματικά είναι μια μπλε τρύπα με άγνωστο πόσο βάθος έχει. Δεν φημίζομαι και για τις κολυμβητικές μου ικανότητες οπότε μια χαρά ήταν στα ρηχά απλά για να δροσιστώ ο καμένος! Η μπλε τρύπα είναι εξαιρετικό μέρος για καταδύσεις και απ’ ότι έλεγαν κάποιοι αν κάνεις κατάδυση περνάς ένα άνοιγμα στον βράχο στο βυθό και βρίσκεσαι στην άλλη πλευρά της θάλασσας!








Λίγο πριν πάμε στη στάση είδα τη φαεινή ιδέα να ανέβουμε κι εμείς λιγάκι τον βράχο του πρώην Azure Window και να δούμε από τον γκρεμό τη θέα. Οι απαγορευτικές πινακίδες υπάρχουν ακόμα στο σημείο.


Τελικά δεν προχωρήσαμε πολύ. Είδαμε τη γενική θέα της περιοχής, τον βράχο του πρώην μπλε παράθυρου από κοντά και την μπλε τρύπα που κολυμπούσαμε λίγα λεπτά νωρίτερα η οποία φαινόταν πολύ εντυπωσιακή από ψηλά.






Το λεωφορείο 311 ήρθε στην ώρα του και 20 λεπτά μετά μας κατέβασε στον σταθμό λεωφορείων της Victoria. Από εκεί 15 αργότερα αναχώρησε το 301 που σε 20-25 λεπτά μας πήγε στο λιμάνι του Mgarr. Ειλικρινά πήραμε πολλά αστικά όλες τις μέρες, και δεν πίστευα ότι όλα θα είναι τόσο βολικά. Οι ανταποκρίσεις, οι αναμονές, τα χρονοδιαγράμματα ήταν λες και ήταν φτιαγμένα για μας. Καμία ταλαιπωρία και όλα εξαιρετικά βολικά!
Επόμενος προορισμός το νησί Comino!
 
Last edited:

vickokka

Member
Μηνύματα
1.235
Likes
1.931
Ταξίδι-Όνειρο
παντου
Τα τελευταία 6 χρόνια είχα παραμελήσει τις καλοκαιρινές διακοπές επειδή στη ζωή μου μπήκαν τα ταξίδια στο εξωτερικό. Λόγω αδειών, συγκυριών αλλά και προτίμησης, τα ταξίδια αυτά τα κάναμε μαζί με τον σταθερό συνταξιδιώτη μου τον Rose σχεδόν όλους τους μήνες του χρόνου εκτός των καλοκαιρινών. Το περσινό ταξίδι στη Σλοβενία μέσα Ιουνίου δεν μπορώ να το πω καλοκαιρινές διακοπές με 23 βαθμούς και χωρίς μπάνιο στη θάλασσα. Από το καλοκαίρι του 2011 στη Κέρκυρα είχα να νοιώσω την ανεμελιά των διακοπών, το χαλαρό πρόγραμμα, τον ήλιο να καίει το άσπρο δέρμα μου, τις θαλάσσιες διαδρομές , τις διαφορετικές παραλίες κάθε μέρα για μπάνιο και τέλος πάντων όλα τα θετικά και αρνητικά που έχει το καλοκαίρι στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Πρώτη φορά που έκλεινα και οργάνωνα ταξίδι 5 μήνες πριν! Το αρχικό πλάνο ήταν 4 μέρες στη Μάλτα. Όταν όμως εμφανίστηκαν τα 5ευρα της Volotea τον Ιανουάριο, έβαλα στα σχέδια και ολίγη Σικελία κάνοντας έναν πολύπλοκο συνδυασμό με 5 πτήσεις, λεωφορεία και τρένα. Ο Rose τσίνησε γιατί είχε στο μυαλό του κάτι τελείως χαλαρό. Αντέδρασε και πήγε να μου τη φέρει. Όμως το μάτι μου γυάλισε. Δεν δέχομαι αντιρρήσεις. Δεν είχα άλλη επιλογή από το να τον απειλήσω και να τον παγιδεύσω! Δεν ξέρει με ποιόν τα έβαλε!

-Έτσι κάνει κάθε καλός, τίμιος και αθώος πολίτης! Το κατάλαβες ηλίθιε? Πήρες το μάθημα σου?
Θα ξαναπαίξεις τέτοια βρώμικα παιχνίδια σε αθώους ταξιδιώτες? Πες μου!
Θα ξαναπαίξεις? Λέγε! Θα ξαναπαίξεις? Πες μου!


Μετά από όλα αυτά δεν είχε περιθώρια αντίδρασης. Διαπίστωσε ότι με τον Γιάννη δεν μπορεί να τα βάλει εύκολα, δέχτηκε το πρόγραμμα των διακοπών και ήλπιζε να βγει άνετα χωρίς ταλαιπωρίες. Η αλήθεια είναι πως έναν προβληματισμό τον είχα κι εγώ γιατί όταν έχεις τόσες διαδρομές με διαφορετικά μέσα μεταφοράς, μπορεί κάτι να βγει εκτός προγραμματισμού. Όπως επίσης για τον αν θα απολαύσουμε πραγματικά τα μέρη που θα δούμε ή θα τρέχουμε.

Οι πτήσεις ήταν Θες/νικη- Αθήνα, Αθήνα-Μάλτα, Μάλτα-Κατάνια, Παλέρμο-Αθήνα, Αθήνα-Θες/νικη. Όλες με Ryan εκτός του Παλέρμο-Αθήνα που ήταν με Volotea. Το συνολικό κόστος των πτήσεων ήταν 120€.
Από την Σικελία θα παίρναμε μια μυρωδιά και θα βλέπαμε τα δημοφιλή θέρετρα Ταορμίνα και Cefalu και φυσικά το Παλέρμο. Τα της Σικελίας κλείστηκαν όλα από τα αντίστοιχα site και τα εισιτήρια εκτυπώθηκαν.

Από το αεροδρόμιο της Κατάνια μέχρι την Ταορμίνα με λεωφορείο της etna trasporti http://wbus.buscenter.it/Start.rtz?From=Busc το εισιτήριο κόστισε 7,50€ η μονή διαδρομή.

Για τη διαδρομή Ταορμίνα-Cefalu έψαξα αρκετά τις εναλλακτικές με τρένα και λεωφορεία και σύμφωνα με τις ώρες που επιθυμούσα. Τελικά κάναμε το Ταορμίνα-Messina με λεωφορείο και χωρίς να υπάρχει δυνατότητα κράτησης. Απλά πήγαμε στον σταθμό λεωφορείων της Ταορμίνα και επί τόπου αγοράσαμε το εισιτήριο που κόστισε 4,30€ το άτομο η μονή διαδρομή πάλι με λεωφορείο της etna trasporti. Στο επίσημο site μπορείτε να δείτε τα δρομολόγια και τις τιμές http://www.etnatrasporti.it/Home.aspx

Έπειτα με την Trenitalia το Messina-Cefalu το οποίο κόστισε 9,90€ το άτομο και το Cefalu-Palermo που κόστισε 5,60€. Και τα δύο κλεισμένα από το επίσημο site της Trenitalia. http://www.trenitalia.com/tcom-en

Τέλος είχα κλείσει και τα εισιτήρια από το κέντρο του Παλέρμο για το αεροδρόμιο την βάρβαρη ώρα στις 4:00 το πρωί http://www.prestiaecomande.it/?idPlugin=21023&idx=317#booking με 6€ το άτομο.
Αυτά τα κουραστικά και μάλλον αδιάφορα για εσάς όσον αφορά τα διαδικαστικά τις διαδρομές και τις τιμές τους. Για τη Σικελία το είχα πάρει απόφαση ότι θα δούμε ένα πολύ μικρό δείγμα από το τεράστιο νησί που θα μπορούσε να είναι και ξεχωριστή χώρα!

Περισσότερο προβληματιζόμουν για τη Μάλτα. Ήθελα να δω σχεδόν όλο το νησί και παρ’ όλο που είναι μικροσκοπικό οι 3 μέρες μου φαίνονταν λίγες. Μη ξεχνάμε ότι είχαμε στο πλάνο και άραγμα σε παραλίες. Εξ αρχής άφησα απ’ έξω αρχαιολογικά ερείπια και υπόγεια, τους μεγαλιθικούς ναούς και τις κατακόμβες γιατί πολύ απλά δεν χωρούσαν με τίποτα και δεν ταίριαζαν με το πλάνο διακοπές = θάλασσα! Ειδικά για το μνημείο Ουνέσκο το Υπόγειο Χαλ Σαφλιένι (Hal Saflieni Hypogeum) πρέπει να έχεις κάνει κράτηση μήνες πριν και το εισιτήριο των 35€ μάλλον είναι το πιο ακραίο που υπάρχει σε όλη την Ευρώπη! Τελικά την Μάλτα την είδαμε όλη! Ναι όλη και το μοναδικό που δεν προλάβαμε να δούμε και θα το ήθελα είναι το Blue Grotto.

Κινηθήκαμε με λεωφορεία τα οποία ήταν άψογα στην τήρηση των ωραρίων και πάντα με κλιματισμό. Αν και ήμασταν στην περίοδο του καλοκαιριού και το νησί βούλιαζε από κόσμο δεν βγήκαν αληθινά τα όσα αρνητικά διάβαζα για τα λεωφορεία. Ήμασταν βέβαια και τυχεροί γιατί ούτε μια φορά δεν ήμασταν όρθιοι. Πάντα μα πάντα βρίσκαμε θέσεις. Ασφυκτικά γεμάτα ήταν μόνο δύο λεωφορεία, το 222 από Sliema μέχρι το Cirkewwa Ferry Terminal όπου στη διαδρομή των 60 λεπτών κάποιοι ήταν όρθιοι όλη τη διάρκεια της διαδρομής και το 85 από την αφετηρία του σταθμού λεωφορείων στη Βαλέτα που κάνει τη διαδρομή μέχρι το Μάρσασλοκκ. Ήταν και η μοναδική περίπτωση που η ουρά ήταν πολύ μεγάλη. Το λεωφορείο αφού γέμισε έφυγε και πολλοί δεν προλάβαμε να μπούμε. Μικρό το κακό όμως αφού το επόμενο ήρθε 10 λεπτά μετά όπου και πάλι εμείς κύριοι βρήκαμε θέσεις!


Τα λεωφορεία λοιπόν πάνε παντού, είναι τακτικά και μη ξεχάσετε να κατεβάσετε στο κινητό σας μια εφαρμογή που εμένα με βοήθησε πάρα πολύ. Την εφαρμογή του επίσημου φορέα των λεωφορείων της Μάλτας. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mpt.tallinjaapp Ανά πάσα στιγμή έβλεπα πότε έχει το επόμενο λεωφορείο, τι εναλλακτικές έχω, τη διαδρομή, τις στάσεις και κάθε λεπτομέρεια. Χρειαζεται ίντερνετ αλλά με τη δωρεάν χρήση δεδομένων πια κανείς δεν θα έχει πρόβλημα σ’ αυτό.
Και το επίσημο site των δημόσιων λεωφορείων https://www.publictransport.com.mt/

Φυσικά καλοκαίρι στη Μάλτα δεν νοείται να μη χρησιμοποιήσεις και τη δημόσια θαλάσσια συγκοινωνία. Άνετη, γρήγορη και φτηνή. Το εισιτήριο είναι διαφορετικό και δεν σχετίζεται με τις κάρτες μεταφορών για τα λεωφορεία. Το Sliema-Valletta και το Valletta-3 Cities επιβάλλεται. Και από φωτογραφικής άποψης βεβαίως βεβαίως! http://www.vallettaferryservices.com/route_map.html
View attachment 208193


Όπως και η διαδρομή με το δημόσιο πλοίο της Gozo Channel από το Cirkewwa Ferry Terminal μέχρι το λιμάνι Mgarr στο νησί του Gozo. H τιμή είναι 4,65€ η μονή διαδρομή αλλά έγινε το παράδοξο και ταξιδέψαμε τζαμπαντάν! Πως γίνεται αυτό δεν ξέρω αλλά θα σας τα αναλύσω όταν έρθει η ώρα. http://www.gozochannel.com/en/schedules.htm


Μπορεί η Μάλτα να είναι ένα μικροσκοπικό νησάκι και να μη φημίζεται για τις παραλίες της, όμως όποιος κάνει μια έρευνα θα διαπιστώσει ότι η Μάλτα και πολλές παραλίες έχει και σε ποικιλία. Και αμμώδεις, και με βράχια, και φυσικές πισίνες, και σε κόλπους. Άλλες εύκολες και οικογενειακές άλλες για πιο ψαγμένα και επικίνδυνα γούστα! Ελλάδα μπορεί να μην είναι αλλά μη την υποτιμάτε όσον αφορά την ποιότητα των παραλιών. Εμείς σε 3 μέρες επιλέξαμε τις τρείς δημοφιλής παραλίες Golden Bay, Ghajn Tuffieha και βέβαια τη Blue Lagoon . Εσείς μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω link όλη την γκάμα που διαθέτει. Για ψαγμένους ή χαλαρούς τύπους!
http://www.visitmalta.com/en/beaches-and-bays
http://www.malta.com/en/attraction/beaches/top-10-beaches-in-malta-gozo-and-comino

Οι Μαλτέζοι μου φάνηκαν cool τύποι. Φιλικοί και χαλαροί. Οι οδηγοί λεωφορείων εξυπηρετικοί και καθόλου βαριεστημένοι. Όλοι οι επαγγελματίες σε μεταφορές, ξενοδοχεία, καφέ εστιατόρια σωστοί και ευγενικοί. Αγγλομαθείς φυσικά αφού είναι η δεύτερη επίσημη γλώσσα της χώρας και η συνεννόηση μας δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα. Μου έκανε εντύπωση όμως η περίεργη και κακόηχη γλώσσα τους. Τα μαλτέζικα προέρχονται από την Μέση Ανατολή την Βόρεια και Ανατολική Αφρική και είναι η μόνη αφροασιατική γλώσσα (σημιτική όπως λέγεται) που γράφεται με το λατινικό αλφάβητο και είναι επίσης η μόνη σημιτική γλώσσα που ομιλείται ιστορικά στην Ευρώπη. Οπότε είχε μεγάλο ενδιαφέρον για μας να την ακούμε. Έπιασα μάλιστα τον εαυτό μου να σταματάει και να παρατηρεί τους μαλτέζους όταν μιλούσαν μεταξύ τους στη γλώσσα τους!

Ένα θεματάκι που υπήρχε ήταν ότι το πλαστικό χρήμα δεν είναι κάτι αυτονόητο στη Μάλτα. Πήρα πολλές φορές αρνητική απάντηση στο αν μπορώ να πληρώσω με κάρτα. Είχα τη Μάλτα πιο σύγχρονη σ’ αυτό το θέμα. Μάλιστα κάποια στιγμή το πορτοφόλι άδειασε, ένα ΑΤΜ ήταν χαλασμένο και πήγαμε στο λιμάνι για το Gozo μόνο με τις κάρτες μου στο φλου και μέσα στο άγχος.

Στη Μάλτα λοιπόν…

Μέναμε στη Sliema



Και την πρωτεύουσα Valletta είδαμε…









View attachment 208194

Και τις 3 πόλεις (Senglea- Birgu- Cospicua) είδαμε…





Και τη Μόστα είδαμε…


Και το Marsaxlokk είδαμε…


Και στη σιωπηλή πόλη Mdina πήγαμε…




Και την εξαιρετική θέα από τα τείχη της Mdina είδαμε…



Και την πρωτεύουσα του Gozo, Victoria είδαμε…

View attachment 208195


Και μπάνιο κάναμε…







και τέλεια φάγαμε…
View attachment 208196

Όσον αφορά τη Σικελία τι να πω. Μια χώρα από μόνης της. Γοητευτική, με ταπεραμέντο όπως οτιδήποτε ιταλικό. Είδαμε ένα πολύ μικρό κομμάτι της κι όμως ήταν αρκετό για να την ερωτευθώ! Δεν μετανιώνω που την είδα μόνο τρείς μέρες. Άλλωστε μπορεί να μη μου δοθεί ξανά η ευκαιρία να τη δω, αν και θα ήθελα πάρα πολύ να τη γυρίσω όλη και να τη γνωρίσω σε βάθος. Ταορμίνα, Cefalu και Πάλέρμο. Κάθε μια πόλη με ξεχωριστή ομορφιά με τα προτερήματα της ακόμα και με τα ελαττώματα της. Αγαπημένη μου η Ταορμίνα. Ακόμα και με τόσο πολύ κόσμο δεν με χάλασε καθόλου η ζωντάνια της και η υπερτουριστική της όψη. Γραφική, πανέμορφη και με θέα που κόβει την ανάσα. Και η γλυκιά Cefalu όμως έχει την γοητεία της με τα πανέμορφα στενά της, τις ατμοσφαιρικές παραλίες της και τον εξαιρετικό της καθεδρικό ναό. Όσο για το Παλέρμο μου πήρε ώρες να συνηθίσω την παρακμιακή γοητεία του, ενώ η υπέροχη παραλία του Mondello μας χάρισε στιγμές χαλάρωσης.

Taormina






Cefalu




Palermo








Όλα αυτά ήταν μια πρώτη γεύση. Έρχεται το κυρίως γεύμα!

Τι ομορφες φωτογραφιες! Τη Μάλτα την αγαπώ και θέλω να ξαναπάω. Συμφωνώ μαζί σου για τις παραλίες , έχει και μάλιστα πολλές κι ωραίες. Πιστεύω όσοι λένε ότι δεν έχει παραλίες η Μάλτα ειναι οι ίδιοι που λένε δεν έχει παραλίες η Σαντορίνη!
Όσο για τη Σικελία, τι να πω, θέλω ένα μήνα να τη δω όλη!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Τι ομορφες φωτογραφιες! Τη Μάλτα την αγαπώ και θέλω να ξαναπάω. Συμφωνώ μαζί σου για τις παραλίες , έχει και μάλιστα πολλές κι ωραίες. Πιστεύω όσοι λένε ότι δεν έχει παραλίες η Μάλτα ειναι οι ίδιοι που λένε δεν έχει παραλίες η Σαντορίνη!
Όσο για τη Σικελία, τι να πω, θέλω ένα μήνα να τη δω όλη!
Στη συλλογη πληροφοριων για τη Μαλτα σημειωσα και πραγματα απο το blog σου:)

Πραγματικα η Μαλτα ειναι μια απιθανη χωρα. Και παρ'ολο που ειναι τοσο μικρη,πιστευω πως και μια βδομαδα εκει γεμιζει ανετα με διαφορετικα πραγματα και χωρις να βαρεθεις.

Φυσικα και εχει παραλιες και κανει για καλοκαιρινος προορισμος για μπανια. Μη τη μειωνουμε. Περασαμε καταπληκτικα και αν ειχα αλλες δυο μερες θα ηταν το ιδανικο.

Η Σικελια θελει πανω απο 10 μερες για να δεις καλα τα μερη που θες. Οχι ολη φυσικα. Ειναι ομως ερωτας. Οπως εγραψα εστω 3 μερες τη γνωρισα και μου αφησε τις καλυτερες εντυπωσεις.
 

vickokka

Member
Μηνύματα
1.235
Likes
1.931
Ταξίδι-Όνειρο
παντου
Αααα ευχα
Στη συλλογη πληροφοριων για τη Μαλτα σημειωσα και πραγματα απο το blog σου:)

Πραγματικα η Μαλτα ειναι μια απιθανη χωρα. Και παρ'ολο που ειναι τοσο μικρη,πιστευω πως και μια βδομαδα εκει γεμιζει ανετα με διαφορετικα πραγματα και χωρις να βαρεθεις.

Φυσικα και εχει παραλιες και κανει για καλοκαιρινος προορισμος για μπανια. Μη τη μειωνουμε. Περασαμε καταπληκτικα και αν ειχα αλλες δυο μερες θα ηταν το ιδανικο.

Η Σικελια θελει πανω απο 10 μερες για να δεις καλα τα μερη που θες. Οχι ολη φυσικα. Ειναι ομως ερωτας. Οπως εγραψα εστω 3 μερες τη γνωρισα και μου αφησε τις καλυτερες εντυπωσεις.


Ααααα ευχαριστώ πολύ! Που το ανακάλυψες το blog βρε θηρίο? Μάλλον το ανέφερα στο ταξίδι στην Umbria.
Χαίρομαι πολύ κι ελπόιζω να την ξαναδώ!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Ααααα ευχαριστώ πολύ! Που το ανακάλυψες το blog βρε θηρίο? Μάλλον το ανέφερα στο ταξίδι στην Umbria.
Χαίρομαι πολύ κι ελπόιζω να την ξαναδώ!
Ναι το ειχες αναφερει σε μια ιστορια, δεν θυμαμαι ποια αλλα το ματι μου το τσακωσε και μου φανηκε και χρησιμο;)
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.356
Likes
4.333
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
. Αντέδρασε και πήγε να μου τη φέρει. Όμως το μάτι μου γυάλισε. Δεν δέχομαι αντιρρήσεις. Δεν είχα άλλη επιλογή από το να τον απειλήσω και να τον παγιδεύσω! Δεν ξέρει με ποιόν τα έβαλε!
Βρε, βρε, καλως τον! Δυναμικη και .... σκληρη επιστροφη :haha::haha:
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.139
Likes
20.426
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Την λάτρεψα τη Μάλτα !!!! Θα μου μείνει αξέχαστη !
Όλα όσα λές για τα μέσα μεταφοράς ισχύουν και με το παραπάνω ! Γυρίσαμε τρία νησιά και ταλαιπωρία μηδέν !!!
Το Blue Grotto απλά μοναδικό ! Κάναμε βόλτα και με βάρκα, περνώντας κάτω απο τη καμάρα του Blue Grotto ! Τα νερά κάνουν υπέροχους κυματισμούς χρωμάτων....
Ότι και να πώ για τη Μάλτα λίγο θα είναι !
Πολύ όμορφες φωτογραφίες :)
 
Μηνύματα
95
Likes
65
Τι ομορφες φωτογραφιες! Τη Μάλτα την αγαπώ και θέλω να ξαναπάω. Συμφωνώ μαζί σου για τις παραλίες , έχει και μάλιστα πολλές κι ωραίες. Πιστεύω όσοι λένε ότι δεν έχει παραλίες η Μάλτα ειναι οι ίδιοι που λένε δεν έχει παραλίες η Σαντορίνη!
Όσο για τη Σικελία, τι να πω, θέλω ένα μήνα να τη δω όλη!
Και καηκαν και τα χερια σου απο τον ηλιο ας ειναι μετα το βελιγραδι αλλη φωτια μου βαζεις αλλα προηγειται η σλοβενια μονο θαυμασμο τιποταλλο δε θα πω
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Την λάτρεψα τη Μάλτα !!!! Θα μου μείνει αξέχαστη !
Όλα όσα λές για τα μέσα μεταφοράς ισχύουν και με το παραπάνω ! Γυρίσαμε τρία νησιά και ταλαιπωρία μηδέν !!!
Το Blue Grotto απλά μοναδικό ! Κάναμε βόλτα και με βάρκα, περνώντας κάτω απο τη καμάρα του Blue Grotto ! Τα νερά κάνουν υπέροχους κυματισμούς χρωμάτων....
Ότι και να πώ για τη Μάλτα λίγο θα είναι !
Πολύ όμορφες φωτογραφίες :)
Σ'ευχαριστω.:)
Αχ μη με κανεις και ζηλευω με το Blue Grotto. Ηθελα παρα πολυ να παω. Αν πιεζα πολυ το προγραμμα ισως εβγαινε. Μπορω να πω πως αν δεν πηγαιναμε στο Marsaxlokk δεν θα χαναμε και κατι τρομερο, και στη θεση του θα προτιμουσα το Blue Grotto.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.139
Likes
20.426
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Σ'ευχαριστω.:)
Αχ μη με κανεις και ζηλευω με το Blue Grotto. Ηθελα παρα πολυ να παω. Αν πιεζα πολυ το προγραμμα ισως εβγαινε. Μπορω να πω πως αν δεν πηγαιναμε στο Marsaxlokk δεν θα χαναμε και κατι τρομερο, και στη θεση του θα προτιμουσα το Blue Grotto.
Πίστεψε με, για τρείς μέρες είδατε πολλά !!! Δεν τα λέω για να ζηλέψεις, απλά τα νοσταλγώ... :)
Ποτέ δεν είναι αργά για το Blue Grotto ;)
Εγώ έμεινα 6 μέρες και το μοναδικό για το οποίο μετάνιωσα είναι όταν πήγαμε στο Gozo που δεν το γυρίσαμε πολύ....πήγαμε μόνο στο Mgarr ( το λιμάνι φυσικά ) και στη Victoria....ουσιαστικά δεν το γυρίσαμε το νησάκι και έχει πολλά όμορφα να δείς !!!
Επίσης εντυπωσιακό είναι το Hagar Qim, Mnajdra ( εύχομαι να το γράφω σωστά )....μοναδική εμπειρία να βλέπεις ένα μνημείο 3500 ετών πχ !
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.184
Μηνύματα
883.299
Μέλη
38.894
Νεότερο μέλος
mikesf

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom