Ιταλία Μάλτα Καλοκαιρινές διακοπές για πάντα… σε Μάλτα και Σικελία!

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?

2η ημέρα στο Παλέρμο!

Αισίως έχουμε φτάσει στην 6η ημέρα των διακοπών. Έχουμε δει τόσα διαφορετικά μέρη, έχουμε ταξιδέψει αρκετές φορές με διαφορετικά μέσα μεταφοράς αυτές τις μέρες που έχουμε την αίσθηση ότι οι διακοπές κράτησαν πολλές μέρες παραπάνω. Είμαστε γεμάτοι και υπερπλήρεις αλλά έχουμε να δούμε και ένα Παλέρμο. Το προηγούμενο βράδυ πήραμε μια μικρή γεύση μόνο από την ιστορική σινοικία της περιοχής Κάλσα.
Και πάλι από την Κάλσα θα ξεκινήσουμε.

Η La Kalsa είναι η παλιά Αραβική συνοικία του Παλέρμο και μία από τις τέσσερις ιστορικές συνοικίες της πόλης. Πήρε το όνομά της από το αραβικό Al-Khalisa, που σημαίνει ''καθαρός'' ή ''εκλεκτός''. Το χτίσιμό ξεκίνησε τον ένατο αιώνα, και ήταν μια από τις πρώτες προγραμματισμένες Αραβικές τοποθεσίες να καθιερωθούν στην Ευρώπη! Είναι ένα από τα παλαιότερα μέρη της πόλης και υπέφερε από μαζικούς βομβαρδισμούς κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Μεγάλος αριθμός των φτωχών της πόλης μετακόμισε εκεί για προσιτή στέγαση. Αν και τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια πραγματική ανάκαμψη και πολλά ιστορικά κτίρια ανακαινίστηκαν και μετατράπηκαν σε μοντέρνα καφέ και εστιατόρια, κάποια αγνοήθηκαν κατά τη διάρκεια της ανασυγκρότησης και είναι ακόμα κλειδωμένα στο χρόνο!

Ακόμα και το πρωί στην Κάλσα αιωρούνταν μια μιζέρια! Απεριποίητη να φαίνονται όλες οι ατέλειες της, δεν θα κερδίσει κανένα βραβείο για πεντακάθαρους δρόμους ή για τους σιωπηλούς, ευπρεπείς κατοίκους της! Έχει κάτι όμως. Διαφέρει πολύ απ’ ότι έχουμε συναντήσει σε άλλες χώρες. Έχει μια αυθεντικότητα. Μια γοητευτική παρακμιακή ομορφιά! Δεν θέλω να είμαι όμως υπερβολικός. Φυσικά έχει και περιποιημένα κτίρια και πλακόστρωτα στενά όμως στο σύνολο, σου αφήνει μια πιο ατημέλητη και άξεστη εικόνα!

Σίγουρα είναι ευδιάκριτη η αραβική ατμόσφαιρα και θα μπορούσε εύκολα κάποιος να περάσει όλη τη μέρα του εδώ. Όχι όμως εμείς γιατί είχαμε μια ημέρα να δούμε όλο το Παλέρμο. Όμως ας μη γελιόμαστε. Το Παλέρμο είναι μια μεγάλη πόλη με πολλά σημεία ενδιαφέροντος που δεν μπορεί να εξαντληθεί σε μια μέρα. Κάναμε ότι μπορούσαμε. Χωρίς τρέξιμο και άγχος, είπα θα δούμε το κεντρικό κομμάτι της πόλης με πολλά από τα σημαντικά αξιοθέατα. Μακάρι να είχαμε χρόνο να πάμε στις κατακόμβες, αλλά και στο Monreale 10 χλμ. έξω από το Παλέρμο όμως στο πρόγραμμα δεν μπορούσα να παραλείψω το τελευταίο μας μπάνιο. Οπότε είχαμε μισή μέρα στη διάθεση μας για την πόλη γιατί από το μεσημέρι και μετά μας περίμενε χαλάρωση στην παραλία του Mondello.

Μοναστήρια, εκκλησίες, πύλες, παλάτια, κάστρα, βοτανικούς κήπους. Απ’ όλα έχει η Κάλσα αλλά το θέμα είναι τι είδαμε εμείς. Ελάχιστα από αυτά το ομολογώ. Τα στενά, δαιδαλώδη δρομάκια μας μπέρδεψαν και πάλι. Δεν ξέρω γιατί είχα μπλοκάρει τόσο πολύ σαν πρωτάρης. Ακόμα και οι εξαιρετικές εφαρμογές χαρτών που έχω με μπέρδεψαν. Ίσως να φταίει που ο Rose ήταν αρκετά αρνητικός και με επηρέασε. Υπήρχε μια αρνητική αύρα που με εμπόδισε στο να δω θετικά και να ψάξω καλύτερα τη γειτονιά. Δεν έψαξα πολύ τα αξιοθέατα. Περισσότερο ήθελα να βγούμε από την Κάλσα και να τελειώνουμε μαζί της! Ακόμα και οι φωτογραφίες που έβγαλα εκεί ήταν πολύ λίγες.

Στη Via Magione, η είσοδος του μοναστηριού Della Chiesa Della Magione


Απορίας άξιο πως δεν κατάφερα να εντοπίσω ένα σημαντικό αξιοθέατο, την χωρίς σκεπή Santa Maria dello Spasimo χρονολογίας 1515! Ψάχναμε, πέρασα από το σημείο 2-3 φορές αλλά μάταια. Δεν την βρήκα ποτέ και δεν το πολέμησα άλλο. Συνεχίσαμε γύρω από την Piazza Magione.


Chiesa di Santa Teresa alla Kalsa στην Piazza della Kalsa


Σχεδόν απέναντι η Porta dei Greci (Ελληνική πύλη) του 1500 και το Palazzo Forcella De Seta


Στην τύχη και χωρίς προσανατολισμό είδαμε λίγα ακόμα μέρη στην Kalsa.


Chiesa di Sant'Anna la Misericordia


Επιτέλους βρήκαμε και γνώριμα μέρη, τον δρόμο που περπατήσαμε το προηγούμενο βράδυ. Οκ εδώ δεν χανόμαστε με τίποτα! Στην Piazza della Rivoluzione η Fontana del Genio.


Piazza S. Carlo και Vicolo S. Carlo




Στην Via Alessandro Paternostro η διάσημη Antica Focacceria San Francesco. Το βράδυ ήταν η τελευταία μας ευκαιρία ώστε να απολαύσουμε τα εδέσματά της στο ιστορικό εστιατόριο. Απέναντι η Basilica San Francesco d'Assisi.






Via Vittorio Emanuele


Στη Via Vittorio Emanuele πέσαμε πάλι πάνω στο μικρό αρτοποιείο που φάγαμε το προηγούμενο βράδυ. Φάγαμε ξανά τα γεμιστά αφράτα μπουρεκάκια περπατώντας τον μεγάλο δρόμο. Άρχισα να βλέπω πιο θετικά το Παλέρμο και να μου αρέσει. Μάλλον με ''έκλεινε'' η παλιά συνοικία της Κάλσα. Μου αρέσει η ανοιχτωσιά στις πόλεις. Έξω από την Κάλσα το Παλέρμο είναι πιο πραγματική πόλη! Με κόσμο, κίνηση και με επιβλητικά ιστορικά κτίρια. Λίγα μέτρα μετά φτάσαμε στην εντυπωσιακή οκτάγωνη πλατεία Quattro Canti στην διασταύρωση της Via Vittorio Emanuele με την Via Maqueda. Η αρχιτεκτονική της πλατείας είναι πολύ απλή, τέλεια οκτάγωνη και αποτελείται από τέσσερα κτίρια.




Ακριβώς δίπλα ανεβαίνοντας τις σκάλες είναι η κυκλική Piazza Pretoria με την Fontana Pretoria. Στην καρδιά του ιστορικού κέντρο, η κρήνη χτίστηκε το 1554, αλλά μεταφέρθηκε στο Παλέρμο το 1574. Γίνονται όμως εργασίες γύρω από το σιντριβάνι οπότε δεν την χάρηκα όπως ήθελα. Πίσω από την κρήνη είναι το Palazzo Pretorio και η Chiesa di Santa Caterina.




Συνεχίσαμε στην πεζοδρομημένη πια Vittorio Emanuele και μου άρεσε πολύ η ζωντάνια της. Καφέ, μικρά καταστήματα, σουβενιράδικα, αρκετός κόσμος, κτίρια παλιά και γοητευτικά με έκαναν να αλλάξω γνώμη. Το Παλέρμο έχει τη δική του αύρα και θέλει ώρα και διάθεση για να το συνηθίσεις και να το καταλάβεις!








Ξαφνικά εμφανίστηκε μπροστά μας ο Καθεδρικός ναός του Παλέρμο. Τεράστιος, επιβλητικός και σπουδαίος είναι ένα εξαίρετο παράδειγμα διαφορετικών κοινωνικο-πολιτισμικών στοιχείων από τις κουλτούρες των Δυτικών, ισλαμικών, και βυζαντινών πολιτισμών που πέρασαν από τη Σικελία. Ο Καθεδρικός του Παλέρμο μαζί με αυτόν της Cefalu και του Monreale είναι μέρος Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO της εποχής Arabo-Normanno στη βόρεια Σικελία. Είναι σίγουρα από τους πιο μεγαλοπρεπείς Καθεδρικούς ναούς που έχω δει ποτέ μου.




Ο θεμέλιος λίθος μπήκε το 1185, την εποχή του Βασίλειο της Νορμανδίας στη Σικελία (1130-1194). Το κτίριο εκφράζει έναν μοναδικό συνδυασμό στοιχείων που προέρχονται από τις βυζαντινές, ισλαμικές και δυτικών παραδόσεων αρχιτεκτονικές και καλλιτεχνικές τεχνικές , και υπέστη στο πέρασμα των αιώνων διάφορες τροποποιήσεις. Έτσι η ολοκλήρωση του έγινε τον 18ο αιώνα. Όλο το κτιριακό συγκρότημα του Καθεδρικού ναού είναι εκπληκτικό.




Στο εσωτερικό του ναού το οποίο έχει υποστεί ριζικές αλλαγές στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα, μπήκαμε δωρεάν. Όμως υπάρχει και εισιτήριο των 7€ που περιλαμβάνει το θησαυροφυλάκιο, τις σαρκοφάγους, την κρύπτη και την κορυφή του ναού που προσφέρει πανοραμική θέα. Εμείς αρκεστήκαμε στο να θαυμάσουμε το εσωτερικό του. Το πιο εντυπωσιακό στον ναό είναι το παρεκκλήσι με την ασημένια λειψανοθήκη της Santa Rosalia που είναι η πολιούχος του Παλέρμο.






Μετά από την επίσκεψή μας στον Καθεδρικό συνεχίσαμε στην Vittorio Emanuele. Οι άμαξες έδιναν μια γραφική και νοσταλγική εικόνα και οι φοίνικες στο πάρκο Villa Bonanno μια εξωτική ομορφιά!








Εκεί βρίσκεται και το τεράστιο Palazzo dei Normanni χρονολογίας 1130. Το παλάτι είναι η παλαιότερη βασιλική κατοικία στην Ευρώπη και συγκαταλέγεται και αυτό στη λίστα της Unesco μαζί με τους Καθεδρικούς ναούς της Αραβο-Νορμανδικής περιόδου στο νησί.


Το παλάτι που σήμερα είναι η έδρα του Κοινοβουλίου της Σικελίας και του αστρονομικού παρατηρητήριου του Παλέρμο είναι ένα τεράστιο συγκρότημα και για να το γυρίσεις όλο και να δεις τις αίθουσες, τα μνημεία, τις στοές, τους πύργους και το βασιλικό παρεκκλήσι (Cappella Palatina) θες πάρα πολλές ώρες, 12€ και να κάνεις κράτηση 2 μέρες πριν. http://teatriemusei.ovest.com/it/palazzo-dei-normanni-e-cappella-palatina-a-palermo.php


Φυσικά εμείς χρόνο δεν είχαμε για επίσκεψη γι’ αυτό και συνεχίσαμε περνώντας την Porta Nuovaδίπλα από το παλάτι των Νορμανδών.




Η Porta Nuova από την πλευρά της Corso Calatafimi


Είχε πολύ ζέστη και δεν ήταν το ιδανικό να τριγυρνάμε μέσα στον ήλιο. Μια βρύση πίσω από το παλάτι μας δρόσισε και γέμισε άδεια τα μπουκαλάκια μας! Συνεχίσαμε κυκλικά στην Piazza Indipendenza και Piazza della Pinta γύρω από το Παλάτσο ντέι Νορμάνι. Στρίψαμε στην Via dei Benedettini όπου χωμένη ανάμεσα στους φοίνικες, βρίσκεται άλλο ένα Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Αραβο-Νορμανδικής περιόδου, η Chiesa di San Giovanni degli Eremiti του 1136, χαρακτηριστική για τους κόκκινους τρούλους της που θυμίζουν Βαγδάτη ή Δαμασκό!




Η είσοδος είναι 6€ όμως εγώ είχα άλλο σκοπό. Ακριβώς δίπλα είναι η εκκλησία San Giuseppe Cafasso.


Η chiesa di San Giuseppe Cafasso φημίζεται για την πανοραμική θέα που έχει προς την εκκλησία San Giovanni degli Eremiti και της πόλης του Παλέρμο γενικά. Το εσωτερικό της εκκλησίας δεν το είδα καθόλου. Σκοπός ήταν να ανέβω στην κορυφή του καμπαναριού να απολαύσω την καλύτερη θέα της πόλης. Ο Rose κουρασμένος και πιο πολύ εξαντλημένος από τη ζέστη δεν με ακολούθησε και την άραξε στον καναπέ της εισόδου. Πλήρωσα 2€ στον νεαρό που μου υπέδειξε από πού θα ανέβω στο καμπαναριό, να προσέξω την ελικοειδή σκάλα και γι’ αυτό μου έδωσε ειδικό κράνος!

Πράγματι η σκάλα όσο ανέβαινες είχε δυσκολία και κουτούλησα αρκετές φορές το κεφάλι μου. Γι’ αυτό άλλωστε δίνουν να βάλεις κράνος. Όταν ανέβηκα στην κορυφή είπα αξίζει ο κόπος. Η πανοραμική άποψη του Παλέρμο ήταν εξαιρετική ενώ σε πρώτο πλάνο μπορούσα να δω με λεπτομέρεια το προαύλιο και την εκκλησία Σαν Τζιοβάνι ντέλι Ερέμιτι και στο βάθος τον καθεδρικό ναό. Κι εκεί που αμέριμνος απολαμβάνω τη θέα και βγάζω φωτογραφίες ξαφνικά χτυπάει η καμπάνα δίπλα στο αυτί μου! Η αντίδραση μου έπρεπε να καταγραφεί για να γελάσει κάθε πικραμένος! Μετά το σοκ συνέχιζα απτόητος να τραβάω βίντεο, φωτογραφίες με τη μηχανή και σέλφι με το κινητό!














Via Porta di Castro


Περιπλανηθήκαμε λίγο στην περιοχή και επιστρέψαμε στο Palazzo dei Normanni από το πάρκο Villa Bonanno και περπατήσαμε ξανά τη Vittorio Emanuele μέχρι το Quattro Canti.






Επόμενη επίσκεψη στην ιστορική υπαίθρια αγορά του Παλέρμο, Mercato Vucciria μια από τις τέσσερις κύριες λαϊκές αγορές της πόλης. Η μυρωδιά των κρεάτων και ειδικά των ψαριών είναι διάχυτη παντού και οι φωνές των φασαριόζων Σικελών πωλητών χαρακτηριστική. Όλα τα αγαθά της Σικελικής γης και θάλασσας όπως και κάθε λογής αντικείμενο πωλούνται στην αγορά ενώ ανάμεσα στα σοκάκια και τις μικρές πλατείες της αγοράς Vucciria σε διάφορες γωνιές μπορεί κανείς να βρει μικρά ταβέρνες, φαγητό του δρόμου και μπαρ με φτηνό ποτό. Η αγορά δεν είναι και η πιο προσεγμένη ή καθαρή που έχω δει όμως μου έβγαλε κάτι αυθεντικό και οικείο. Τολμώ να πω πως τη βρήκα πολύ περισσότερο ενδιαφέρουσα από άλλες στιλιζαρισμένες και καθωσπρέπει αγορές στην Ευρώπη! Εικόνες καθημερινής ζωής σε μια πόλη ανάμεσα σε ντόπιους και χωρίς τουρίστες!














Βγαίνοντας από την αγορά ήμασταν στην ωραιότερη για μένα πλατεία του Παλέρμο, την Piazza San Domenico με την εξαιρετική Chiesa di S. Domenico e Chiostro, με υπέροχα κτίρια και γκλαμουράτα καταστήματα επί της Via Roma και με φοίνικες που την κάνουν εξωτική, με αέρα Κούβας? Λατινικής Αμερικής? Κάτι τέτοιο τέλος πάντων!








Περάσαμε απέναντι και περπατήσαμε την Via Bandiera που κι εκεί στο στενό είχε μια λαϊκή αγορά και βγήκαμε στην Via Maqueda. Πριν συνεχίσουμε τον περίπατό μας, το μάτι μας έπεσε σε ένα μικρό μαγαζάκι που πουλάει φρέσκους χυμούς, ρυζόμπαλες arancine και σαντουιτσάκια. Κάναμε ένα διάλειμμα στο ένα και μοναδικό τραπεζάκι του μαγαζιού. Τα δύο σάντουιτς ήταν ότι πιο απλό και γευστικό έχω φάει ποτέ. Το ένα με μελιτζάνα τηγανητή και παναρισμένο κοτόπουλο και το άλλο με φρέσκο τηγανητό καλαμάρι. Όνειρο. Ο ζωηρός μαγαζάτορας που δεν ήξερε λέξη αγγλικά φυσικά, βλέποντας την ευχαρίστηση στο πρόσωπό μας, ρώτησε αν μας αρέσει.
Τι μας ρωτάς άνθρωπέ μου δεν ακούς που μουγκρίζουμε?


Και μετά από αυτό το νόστιμο διάλειμμα, λίγα μέτρα μετά φτάσαμε στην Piazza Verdi και στο Teatro Massimo. Το επιβλητικό κτίριο που άνοιξε το 1897, εμπνευσμένο από την αρχαία και κλασσική αρχιτεκτονική της Σικελίας, είναι η μεγαλύτερη όπερα της Ιταλίας και η 3η μεγαλύτερη στην Ευρώπη μετά του Παρισιού και της Βιέννης. Για όποιον ενδιαφέρεται να ξεναγηθεί στο εσωτερικό του θεάτρου, το κανονικό εισιτήριο κοστίζει 8€. http://www.teatromassimo.it/visita-il-teatro/








Ήμασταν λίγο πριν την ολοκλήρωση της περιήγησης μας. Πολύ κοντά στο Teatro Massimo, είναι το φημισμένο Antico Caffe Spinnato από το 1860 στον πεζόδρομο Via Principe di Belmonte. Είχε έρθει η ώρα για μια ακόμα στάση λίγο πριν να πάμε να λιαστούμε για ώρες στην παραλία.


Επειδή είχε πολλή ζέστη προτιμήσαμε να καθίσουμε μέσα στη δροσιά του κλιματιστικού. Όχι κάτι τρομερό. Ένα κομψό καφέ με ευχάριστο περιβάλλον που ήταν γεμάτο από καλοβαλμένους ντόπιους που οι περισσότεροι μάλλον έκαναν διάλειμμα από τη δουλειά τους. Το Caffe Spinnato έχει πολύ ωραία πιάτα και ποικιλία από σνακ όμως εμείς ήμασταν χορτάτοι. Έτσι εγώ πήρα ένα γλυκό Cassata Siciliana που δεν είχα ξαναφάει και ο Rose έναν freddo. Μας παραξένεψε που τον είχε ο κατάλογος αφού ως γνωστόν, καφές στην Ιταλία είναι μόνο ο εσπρέσσο. Ο σερβιτόρος που ω τι έκπληξη ήξερε να μιλάει καλά αγγλικά, μας ρώτησε αν ξέρουμε τι είναι ο freddo! Ναι φυσικά του λέω εγώ. Τι να σου πω! Κάτι ήξερε και ρώτησε ο άνθρωπος. Εννοείται πως ο freddo που ήρθε δεν είχε καμία σχέση με το κρύο ρόφημα που ξέρουμε εδώ στην Ελλάδα. Ήταν ένα παγωμένο/κρυσταλλωμένο σφηνάκι freddo.

Αντιγράφω αυτό που έχει πει ο @Samion ''caffe freddo (αν τον έχει το μπαρ, γιατί δεν είναι καθόλου μα καθόλου συνηθισμένος) είναι εσπρεσσο που φτιάχνουν συνήθως το πρωί (5-6 εσπρέσσο μαζί σε γυάλινο μπουκάλι) που έχει μείνει στο ψυγείο, στην κατάψυξη κ που ενίοτε "κρυσταλλώνει". Κανείς δεν βαζει παγάκια εκτός αν ζητηθούν. Το ανωτερω "ρόφημα" αν ζητηθεί μπορεί να χτυπηθεί στο σέικερ και να γίνει caffe shakerato, με αφρο δηλαδή''.


Οπότε λογικά αυτό που μας ήρθε είναι αυτό που περιγράφει ο σαμιων. Ο Rose στράβωσε μ' αυτό που αντίκρισε και λογικό γιατί περίμενε ένα μεγάλο ποτήρι και όχι σφηνάκι. Δεν ξέρω αν είχε ζάχαρη μέσα αλλά εγώ το βρήκα εξαιρετικά γευστικό. Για να αυξήσει την ποσότητα του ο Rose έριξε κρύο νερό από το ποτήρι αλλά δεν χάθηκε η γεύση του. Ήταν ακόμα πολύ ωραίος. Όσο για την Cassata μου, δεν ξέρω αν έτσι είναι αυτό το γλυκό ή έτσι το φτιάχνουν στο Caffe Spinnato αλλά το βρήκα επιεικώς μέτριο. Για όσους δεν ξέρουν είναι ένα κέικ φτιαγμένο από ζαχαρούχο τυρί cottage, παντεσπάνι, αμυγδαλωτά και ζαχαρωμένα φρούτα. Βασικά πιο πολύ το γλασάρισμα του με ενόχλησε και μου φάνηκε πολύ λιγωτικό. Έπρεπε τελικά να πάρω cannoli που το ξέρω και μ’ αρέσει.

Σχεδόν δίπλα από το καφέ, είναι η Piazza Ruggero Settimo με το δεύτερο πιο σημαντικό θέατρο στην πόλη μετά από το Teatro Massimo, το Teatro Politeama Garibaldi του 1874.




Ακριβώς απέναντι η Piazza Castelnuovo και ένα μνημείο του 1875,το Palchetto della Musica.




Από το σημείο αυτό αρχίζει η Via della Liberta. Η πιο ακριβή περιοχή του Παλέρμο με τα πιο πολυτελή καταστήματα. Ήθελα να την περπατήσουμε όλη γύρω στο 1 χλμ. μέχρι τον Αγγλικό κήπο (Giardino Inglese).


Αλλά ότι ήταν να δούμε από το Παλέρμο το είδαμε. Ήταν η τελευταία ημέρα και ήθελα να κλείσουν οι διακοπές μας χαλαρά με ηλιοθεραπεία και μπάνιο. Το Mondello μας περίμενε!
 
Last edited:

vickokka

Member
Μηνύματα
1.235
Likes
1.931
Ταξίδι-Όνειρο
παντου
Τα τελευταία 6 χρόνια είχα παραμελήσει τις καλοκαιρινές διακοπές επειδή στη ζωή μου μπήκαν τα ταξίδια στο εξωτερικό. Λόγω αδειών, συγκυριών αλλά και προτίμησης, τα ταξίδια αυτά τα κάναμε μαζί με τον σταθερό συνταξιδιώτη μου τον Rose σχεδόν όλους τους μήνες του χρόνου εκτός των καλοκαιρινών. Το περσινό ταξίδι στη Σλοβενία μέσα Ιουνίου δεν μπορώ να το πω καλοκαιρινές διακοπές με 23 βαθμούς και χωρίς μπάνιο στη θάλασσα. Από το καλοκαίρι του 2011 στη Κέρκυρα είχα να νοιώσω την ανεμελιά των διακοπών, το χαλαρό πρόγραμμα, τον ήλιο να καίει το άσπρο δέρμα μου, τις θαλάσσιες διαδρομές , τις διαφορετικές παραλίες κάθε μέρα για μπάνιο και τέλος πάντων όλα τα θετικά και αρνητικά που έχει το καλοκαίρι στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Πρώτη φορά που έκλεινα και οργάνωνα ταξίδι 5 μήνες πριν! Το αρχικό πλάνο ήταν 4 μέρες στη Μάλτα. Όταν όμως εμφανίστηκαν τα 5ευρα της Volotea τον Ιανουάριο, έβαλα στα σχέδια και ολίγη Σικελία κάνοντας έναν πολύπλοκο συνδυασμό με 5 πτήσεις, λεωφορεία και τρένα. Ο Rose τσίνησε γιατί είχε στο μυαλό του κάτι τελείως χαλαρό. Αντέδρασε και πήγε να μου τη φέρει. Όμως το μάτι μου γυάλισε. Δεν δέχομαι αντιρρήσεις. Δεν είχα άλλη επιλογή από το να τον απειλήσω και να τον παγιδεύσω! Δεν ξέρει με ποιόν τα έβαλε!

-Έτσι κάνει κάθε καλός, τίμιος και αθώος πολίτης! Το κατάλαβες ηλίθιε? Πήρες το μάθημα σου?
Θα ξαναπαίξεις τέτοια βρώμικα παιχνίδια σε αθώους ταξιδιώτες? Πες μου!
Θα ξαναπαίξεις? Λέγε! Θα ξαναπαίξεις? Πες μου!


Μετά από όλα αυτά δεν είχε περιθώρια αντίδρασης. Διαπίστωσε ότι με τον Γιάννη δεν μπορεί να τα βάλει εύκολα, δέχτηκε το πρόγραμμα των διακοπών και ήλπιζε να βγει άνετα χωρίς ταλαιπωρίες. Η αλήθεια είναι πως έναν προβληματισμό τον είχα κι εγώ γιατί όταν έχεις τόσες διαδρομές με διαφορετικά μέσα μεταφοράς, μπορεί κάτι να βγει εκτός προγραμματισμού. Όπως επίσης για τον αν θα απολαύσουμε πραγματικά τα μέρη που θα δούμε ή θα τρέχουμε.

Οι πτήσεις ήταν Θες/νικη- Αθήνα, Αθήνα-Μάλτα, Μάλτα-Κατάνια, Παλέρμο-Αθήνα, Αθήνα-Θες/νικη. Όλες με Ryan εκτός του Παλέρμο-Αθήνα που ήταν με Volotea. Το συνολικό κόστος των πτήσεων ήταν 120€.
Από την Σικελία θα παίρναμε μια μυρωδιά και θα βλέπαμε τα δημοφιλή θέρετρα Ταορμίνα και Cefalu και φυσικά το Παλέρμο. Τα της Σικελίας κλείστηκαν όλα από τα αντίστοιχα site και τα εισιτήρια εκτυπώθηκαν.

Από το αεροδρόμιο της Κατάνια μέχρι την Ταορμίνα με λεωφορείο της etna trasporti http://wbus.buscenter.it/Start.rtz?From=Busc το εισιτήριο κόστισε 7,50€ η μονή διαδρομή.

Για τη διαδρομή Ταορμίνα-Cefalu έψαξα αρκετά τις εναλλακτικές με τρένα και λεωφορεία και σύμφωνα με τις ώρες που επιθυμούσα. Τελικά κάναμε το Ταορμίνα-Messina με λεωφορείο και χωρίς να υπάρχει δυνατότητα κράτησης. Απλά πήγαμε στον σταθμό λεωφορείων της Ταορμίνα και επί τόπου αγοράσαμε το εισιτήριο που κόστισε 4,30€ το άτομο η μονή διαδρομή πάλι με λεωφορείο της etna trasporti. Στο επίσημο site μπορείτε να δείτε τα δρομολόγια και τις τιμές http://www.etnatrasporti.it/Home.aspx

Έπειτα με την Trenitalia το Messina-Cefalu το οποίο κόστισε 9,90€ το άτομο και το Cefalu-Palermo που κόστισε 5,60€. Και τα δύο κλεισμένα από το επίσημο site της Trenitalia. http://www.trenitalia.com/tcom-en

Τέλος είχα κλείσει και τα εισιτήρια από το κέντρο του Παλέρμο για το αεροδρόμιο την βάρβαρη ώρα στις 4:00 το πρωί http://www.prestiaecomande.it/?idPlugin=21023&idx=317#booking με 6€ το άτομο.
Αυτά τα κουραστικά και μάλλον αδιάφορα για εσάς όσον αφορά τα διαδικαστικά τις διαδρομές και τις τιμές τους. Για τη Σικελία το είχα πάρει απόφαση ότι θα δούμε ένα πολύ μικρό δείγμα από το τεράστιο νησί που θα μπορούσε να είναι και ξεχωριστή χώρα!

Περισσότερο προβληματιζόμουν για τη Μάλτα. Ήθελα να δω σχεδόν όλο το νησί και παρ’ όλο που είναι μικροσκοπικό οι 3 μέρες μου φαίνονταν λίγες. Μη ξεχνάμε ότι είχαμε στο πλάνο και άραγμα σε παραλίες. Εξ αρχής άφησα απ’ έξω αρχαιολογικά ερείπια και υπόγεια, τους μεγαλιθικούς ναούς και τις κατακόμβες γιατί πολύ απλά δεν χωρούσαν με τίποτα και δεν ταίριαζαν με το πλάνο διακοπές = θάλασσα! Ειδικά για το μνημείο Ουνέσκο το Υπόγειο Χαλ Σαφλιένι (Hal Saflieni Hypogeum) πρέπει να έχεις κάνει κράτηση μήνες πριν και το εισιτήριο των 35€ μάλλον είναι το πιο ακραίο που υπάρχει σε όλη την Ευρώπη! Τελικά την Μάλτα την είδαμε όλη! Ναι όλη και το μοναδικό που δεν προλάβαμε να δούμε και θα το ήθελα είναι το Blue Grotto.

Κινηθήκαμε με λεωφορεία τα οποία ήταν άψογα στην τήρηση των ωραρίων και πάντα με κλιματισμό. Αν και ήμασταν στην περίοδο του καλοκαιριού και το νησί βούλιαζε από κόσμο δεν βγήκαν αληθινά τα όσα αρνητικά διάβαζα για τα λεωφορεία. Ήμασταν βέβαια και τυχεροί γιατί ούτε μια φορά δεν ήμασταν όρθιοι. Πάντα μα πάντα βρίσκαμε θέσεις. Ασφυκτικά γεμάτα ήταν μόνο δύο λεωφορεία, το 222 από Sliema μέχρι το Cirkewwa Ferry Terminal όπου στη διαδρομή των 60 λεπτών κάποιοι ήταν όρθιοι όλη τη διάρκεια της διαδρομής και το 85 από την αφετηρία του σταθμού λεωφορείων στη Βαλέτα που κάνει τη διαδρομή μέχρι το Μάρσασλοκκ. Ήταν και η μοναδική περίπτωση που η ουρά ήταν πολύ μεγάλη. Το λεωφορείο αφού γέμισε έφυγε και πολλοί δεν προλάβαμε να μπούμε. Μικρό το κακό όμως αφού το επόμενο ήρθε 10 λεπτά μετά όπου και πάλι εμείς κύριοι βρήκαμε θέσεις!


Τα λεωφορεία λοιπόν πάνε παντού, είναι τακτικά και μη ξεχάσετε να κατεβάσετε στο κινητό σας μια εφαρμογή που εμένα με βοήθησε πάρα πολύ. Την εφαρμογή του επίσημου φορέα των λεωφορείων της Μάλτας. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mpt.tallinjaapp Ανά πάσα στιγμή έβλεπα πότε έχει το επόμενο λεωφορείο, τι εναλλακτικές έχω, τη διαδρομή, τις στάσεις και κάθε λεπτομέρεια. Χρειαζεται ίντερνετ αλλά με τη δωρεάν χρήση δεδομένων πια κανείς δεν θα έχει πρόβλημα σ’ αυτό.
Και το επίσημο site των δημόσιων λεωφορείων https://www.publictransport.com.mt/

Φυσικά καλοκαίρι στη Μάλτα δεν νοείται να μη χρησιμοποιήσεις και τη δημόσια θαλάσσια συγκοινωνία. Άνετη, γρήγορη και φτηνή. Το εισιτήριο είναι διαφορετικό και δεν σχετίζεται με τις κάρτες μεταφορών για τα λεωφορεία. Το Sliema-Valletta και το Valletta-3 Cities επιβάλλεται. Και από φωτογραφικής άποψης βεβαίως βεβαίως! http://www.vallettaferryservices.com/route_map.html
View attachment 208193


Όπως και η διαδρομή με το δημόσιο πλοίο της Gozo Channel από το Cirkewwa Ferry Terminal μέχρι το λιμάνι Mgarr στο νησί του Gozo. H τιμή είναι 4,65€ η μονή διαδρομή αλλά έγινε το παράδοξο και ταξιδέψαμε τζαμπαντάν! Πως γίνεται αυτό δεν ξέρω αλλά θα σας τα αναλύσω όταν έρθει η ώρα. http://www.gozochannel.com/en/schedules.htm


Μπορεί η Μάλτα να είναι ένα μικροσκοπικό νησάκι και να μη φημίζεται για τις παραλίες της, όμως όποιος κάνει μια έρευνα θα διαπιστώσει ότι η Μάλτα και πολλές παραλίες έχει και σε ποικιλία. Και αμμώδεις, και με βράχια, και φυσικές πισίνες, και σε κόλπους. Άλλες εύκολες και οικογενειακές άλλες για πιο ψαγμένα και επικίνδυνα γούστα! Ελλάδα μπορεί να μην είναι αλλά μη την υποτιμάτε όσον αφορά την ποιότητα των παραλιών. Εμείς σε 3 μέρες επιλέξαμε τις τρείς δημοφιλής παραλίες Golden Bay, Ghajn Tuffieha και βέβαια τη Blue Lagoon . Εσείς μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω link όλη την γκάμα που διαθέτει. Για ψαγμένους ή χαλαρούς τύπους!
http://www.visitmalta.com/en/beaches-and-bays
http://www.malta.com/en/attraction/beaches/top-10-beaches-in-malta-gozo-and-comino

Οι Μαλτέζοι μου φάνηκαν cool τύποι. Φιλικοί και χαλαροί. Οι οδηγοί λεωφορείων εξυπηρετικοί και καθόλου βαριεστημένοι. Όλοι οι επαγγελματίες σε μεταφορές, ξενοδοχεία, καφέ εστιατόρια σωστοί και ευγενικοί. Αγγλομαθείς φυσικά αφού είναι η δεύτερη επίσημη γλώσσα της χώρας και η συνεννόηση μας δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα. Μου έκανε εντύπωση όμως η περίεργη και κακόηχη γλώσσα τους. Τα μαλτέζικα προέρχονται από την Μέση Ανατολή την Βόρεια και Ανατολική Αφρική και είναι η μόνη αφροασιατική γλώσσα (σημιτική όπως λέγεται) που γράφεται με το λατινικό αλφάβητο και είναι επίσης η μόνη σημιτική γλώσσα που ομιλείται ιστορικά στην Ευρώπη. Οπότε είχε μεγάλο ενδιαφέρον για μας να την ακούμε. Έπιασα μάλιστα τον εαυτό μου να σταματάει και να παρατηρεί τους μαλτέζους όταν μιλούσαν μεταξύ τους στη γλώσσα τους!

Ένα θεματάκι που υπήρχε ήταν ότι το πλαστικό χρήμα δεν είναι κάτι αυτονόητο στη Μάλτα. Πήρα πολλές φορές αρνητική απάντηση στο αν μπορώ να πληρώσω με κάρτα. Είχα τη Μάλτα πιο σύγχρονη σ’ αυτό το θέμα. Μάλιστα κάποια στιγμή το πορτοφόλι άδειασε, ένα ΑΤΜ ήταν χαλασμένο και πήγαμε στο λιμάνι για το Gozo μόνο με τις κάρτες μου στο φλου και μέσα στο άγχος.

Στη Μάλτα λοιπόν…

Μέναμε στη Sliema



Και την πρωτεύουσα Valletta είδαμε…









View attachment 208194

Και τις 3 πόλεις (Senglea- Birgu- Cospicua) είδαμε…





Και τη Μόστα είδαμε…


Και το Marsaxlokk είδαμε…


Και στη σιωπηλή πόλη Mdina πήγαμε…




Και την εξαιρετική θέα από τα τείχη της Mdina είδαμε…



Και την πρωτεύουσα του Gozo, Victoria είδαμε…

View attachment 208195


Και μπάνιο κάναμε…







και τέλεια φάγαμε…
View attachment 208196

Όσον αφορά τη Σικελία τι να πω. Μια χώρα από μόνης της. Γοητευτική, με ταπεραμέντο όπως οτιδήποτε ιταλικό. Είδαμε ένα πολύ μικρό κομμάτι της κι όμως ήταν αρκετό για να την ερωτευθώ! Δεν μετανιώνω που την είδα μόνο τρείς μέρες. Άλλωστε μπορεί να μη μου δοθεί ξανά η ευκαιρία να τη δω, αν και θα ήθελα πάρα πολύ να τη γυρίσω όλη και να τη γνωρίσω σε βάθος. Ταορμίνα, Cefalu και Πάλέρμο. Κάθε μια πόλη με ξεχωριστή ομορφιά με τα προτερήματα της ακόμα και με τα ελαττώματα της. Αγαπημένη μου η Ταορμίνα. Ακόμα και με τόσο πολύ κόσμο δεν με χάλασε καθόλου η ζωντάνια της και η υπερτουριστική της όψη. Γραφική, πανέμορφη και με θέα που κόβει την ανάσα. Και η γλυκιά Cefalu όμως έχει την γοητεία της με τα πανέμορφα στενά της, τις ατμοσφαιρικές παραλίες της και τον εξαιρετικό της καθεδρικό ναό. Όσο για το Παλέρμο μου πήρε ώρες να συνηθίσω την παρακμιακή γοητεία του, ενώ η υπέροχη παραλία του Mondello μας χάρισε στιγμές χαλάρωσης.

Taormina






Cefalu




Palermo








Όλα αυτά ήταν μια πρώτη γεύση. Έρχεται το κυρίως γεύμα!

Τι ομορφες φωτογραφιες! Τη Μάλτα την αγαπώ και θέλω να ξαναπάω. Συμφωνώ μαζί σου για τις παραλίες , έχει και μάλιστα πολλές κι ωραίες. Πιστεύω όσοι λένε ότι δεν έχει παραλίες η Μάλτα ειναι οι ίδιοι που λένε δεν έχει παραλίες η Σαντορίνη!
Όσο για τη Σικελία, τι να πω, θέλω ένα μήνα να τη δω όλη!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Τι ομορφες φωτογραφιες! Τη Μάλτα την αγαπώ και θέλω να ξαναπάω. Συμφωνώ μαζί σου για τις παραλίες , έχει και μάλιστα πολλές κι ωραίες. Πιστεύω όσοι λένε ότι δεν έχει παραλίες η Μάλτα ειναι οι ίδιοι που λένε δεν έχει παραλίες η Σαντορίνη!
Όσο για τη Σικελία, τι να πω, θέλω ένα μήνα να τη δω όλη!
Στη συλλογη πληροφοριων για τη Μαλτα σημειωσα και πραγματα απο το blog σου:)

Πραγματικα η Μαλτα ειναι μια απιθανη χωρα. Και παρ'ολο που ειναι τοσο μικρη,πιστευω πως και μια βδομαδα εκει γεμιζει ανετα με διαφορετικα πραγματα και χωρις να βαρεθεις.

Φυσικα και εχει παραλιες και κανει για καλοκαιρινος προορισμος για μπανια. Μη τη μειωνουμε. Περασαμε καταπληκτικα και αν ειχα αλλες δυο μερες θα ηταν το ιδανικο.

Η Σικελια θελει πανω απο 10 μερες για να δεις καλα τα μερη που θες. Οχι ολη φυσικα. Ειναι ομως ερωτας. Οπως εγραψα εστω 3 μερες τη γνωρισα και μου αφησε τις καλυτερες εντυπωσεις.
 

vickokka

Member
Μηνύματα
1.235
Likes
1.931
Ταξίδι-Όνειρο
παντου
Αααα ευχα
Στη συλλογη πληροφοριων για τη Μαλτα σημειωσα και πραγματα απο το blog σου:)

Πραγματικα η Μαλτα ειναι μια απιθανη χωρα. Και παρ'ολο που ειναι τοσο μικρη,πιστευω πως και μια βδομαδα εκει γεμιζει ανετα με διαφορετικα πραγματα και χωρις να βαρεθεις.

Φυσικα και εχει παραλιες και κανει για καλοκαιρινος προορισμος για μπανια. Μη τη μειωνουμε. Περασαμε καταπληκτικα και αν ειχα αλλες δυο μερες θα ηταν το ιδανικο.

Η Σικελια θελει πανω απο 10 μερες για να δεις καλα τα μερη που θες. Οχι ολη φυσικα. Ειναι ομως ερωτας. Οπως εγραψα εστω 3 μερες τη γνωρισα και μου αφησε τις καλυτερες εντυπωσεις.


Ααααα ευχαριστώ πολύ! Που το ανακάλυψες το blog βρε θηρίο? Μάλλον το ανέφερα στο ταξίδι στην Umbria.
Χαίρομαι πολύ κι ελπόιζω να την ξαναδώ!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Ααααα ευχαριστώ πολύ! Που το ανακάλυψες το blog βρε θηρίο? Μάλλον το ανέφερα στο ταξίδι στην Umbria.
Χαίρομαι πολύ κι ελπόιζω να την ξαναδώ!
Ναι το ειχες αναφερει σε μια ιστορια, δεν θυμαμαι ποια αλλα το ματι μου το τσακωσε και μου φανηκε και χρησιμο;)
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.356
Likes
4.332
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
. Αντέδρασε και πήγε να μου τη φέρει. Όμως το μάτι μου γυάλισε. Δεν δέχομαι αντιρρήσεις. Δεν είχα άλλη επιλογή από το να τον απειλήσω και να τον παγιδεύσω! Δεν ξέρει με ποιόν τα έβαλε!
Βρε, βρε, καλως τον! Δυναμικη και .... σκληρη επιστροφη :haha::haha:
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.139
Likes
20.420
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Την λάτρεψα τη Μάλτα !!!! Θα μου μείνει αξέχαστη !
Όλα όσα λές για τα μέσα μεταφοράς ισχύουν και με το παραπάνω ! Γυρίσαμε τρία νησιά και ταλαιπωρία μηδέν !!!
Το Blue Grotto απλά μοναδικό ! Κάναμε βόλτα και με βάρκα, περνώντας κάτω απο τη καμάρα του Blue Grotto ! Τα νερά κάνουν υπέροχους κυματισμούς χρωμάτων....
Ότι και να πώ για τη Μάλτα λίγο θα είναι !
Πολύ όμορφες φωτογραφίες :)
 
Μηνύματα
95
Likes
65
Τι ομορφες φωτογραφιες! Τη Μάλτα την αγαπώ και θέλω να ξαναπάω. Συμφωνώ μαζί σου για τις παραλίες , έχει και μάλιστα πολλές κι ωραίες. Πιστεύω όσοι λένε ότι δεν έχει παραλίες η Μάλτα ειναι οι ίδιοι που λένε δεν έχει παραλίες η Σαντορίνη!
Όσο για τη Σικελία, τι να πω, θέλω ένα μήνα να τη δω όλη!
Και καηκαν και τα χερια σου απο τον ηλιο ας ειναι μετα το βελιγραδι αλλη φωτια μου βαζεις αλλα προηγειται η σλοβενια μονο θαυμασμο τιποταλλο δε θα πω
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Την λάτρεψα τη Μάλτα !!!! Θα μου μείνει αξέχαστη !
Όλα όσα λές για τα μέσα μεταφοράς ισχύουν και με το παραπάνω ! Γυρίσαμε τρία νησιά και ταλαιπωρία μηδέν !!!
Το Blue Grotto απλά μοναδικό ! Κάναμε βόλτα και με βάρκα, περνώντας κάτω απο τη καμάρα του Blue Grotto ! Τα νερά κάνουν υπέροχους κυματισμούς χρωμάτων....
Ότι και να πώ για τη Μάλτα λίγο θα είναι !
Πολύ όμορφες φωτογραφίες :)
Σ'ευχαριστω.:)
Αχ μη με κανεις και ζηλευω με το Blue Grotto. Ηθελα παρα πολυ να παω. Αν πιεζα πολυ το προγραμμα ισως εβγαινε. Μπορω να πω πως αν δεν πηγαιναμε στο Marsaxlokk δεν θα χαναμε και κατι τρομερο, και στη θεση του θα προτιμουσα το Blue Grotto.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.139
Likes
20.420
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Σ'ευχαριστω.:)
Αχ μη με κανεις και ζηλευω με το Blue Grotto. Ηθελα παρα πολυ να παω. Αν πιεζα πολυ το προγραμμα ισως εβγαινε. Μπορω να πω πως αν δεν πηγαιναμε στο Marsaxlokk δεν θα χαναμε και κατι τρομερο, και στη θεση του θα προτιμουσα το Blue Grotto.
Πίστεψε με, για τρείς μέρες είδατε πολλά !!! Δεν τα λέω για να ζηλέψεις, απλά τα νοσταλγώ... :)
Ποτέ δεν είναι αργά για το Blue Grotto ;)
Εγώ έμεινα 6 μέρες και το μοναδικό για το οποίο μετάνιωσα είναι όταν πήγαμε στο Gozo που δεν το γυρίσαμε πολύ....πήγαμε μόνο στο Mgarr ( το λιμάνι φυσικά ) και στη Victoria....ουσιαστικά δεν το γυρίσαμε το νησάκι και έχει πολλά όμορφα να δείς !!!
Επίσης εντυπωσιακό είναι το Hagar Qim, Mnajdra ( εύχομαι να το γράφω σωστά )....μοναδική εμπειρία να βλέπεις ένα μνημείο 3500 ετών πχ !
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.186
Μηνύματα
883.272
Μέλη
38.893
Νεότερο μέλος
stefanoss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom