travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ας ξεκινήσει ιστορία
- Abu Dhabi 1η μέρα
- Βόλτα Dubai
- Video
- Ομάν 1η μέρα
- Από τη Sur στη Nizwa
- Διασχίζοντας την έρημο για τη Salalah
- Salalah και πέριξ
- Επιστροφή στη Nizwa
- Περιοχή της Nizwa
- Nizwa[B],[/B]βουνά κ βόλτα στη Μασκάτ
- Βόλτες στην Μασκάτ
- Ψαροχώρια και επιστροφή στο Dubai
- Βόλτα στο Dubai, ανέλπιστα Bahrein
- Bahrein
- Συμπεράσματα
2 Ιανουαρίου της καινούργιας χρονιά, επιστροφή στη Νίζουα
Την επομένη έπρεπε να αναχωρήσουμε για το βορρά και να διασχίσουμε πάλι την έρημο για την πόλη Νίζουα, όπου είχαμε δυο διαδοχικές βραδιές διαμονή στο ίδιο διαμέρισμα που μείναμε και δυο μέρες πριν. Επιτέλους να βλέπαμε αυτή την πόλη και την όμορφη περιοχή. Τότε δεν την είδαμε καθόλου, αφού είχαμε φτάσει βράδυ και φύγαμε αξημέρωτα για να πάμε στην Σαλαλά.
Το πρωί ξεκινήσαμε έχοντας βέβαια στο νου μας ότι έχουμε να καλύψουμε τα 880 χιλιόμετρα τουλάχιστον. Όμως δεν είχαμε τελειώσει τις επισκέψεις μας στην περιοχή, οπότε ξεκινήσαμε αμέσως μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο, δηλαδή στις 8:15, με πρώτο προορισμό την παραλία στην πόλη που είχαμε επισκεφτεί το προηγούμενο βράδυ και μας άρεσε πολύ. Θέλαμε να βγάλουμε φωτογραφίες με το φως της ημέρας. Ήταν πολύ όμορφη εικόνα που είχαμε δει και αν είχαμε διάθεση και χρόνο (σιγά που θα είχαμε χρόνο!) μπορεί να κάναμε και μία βουτιά. Δεν κάναμε.
Η επόμενη κίνησή μας είχε για προορισμό την αγορά των ψαριών, που την ψάχναμε ρωτώντας διάφορους Πακιστανούς, που βρίσκεται η fish market. Δε φτάνει που ήταν 20 χιλιόμετρα από την πόλη αλλά δεν ήταν και ανοιχτή. Όμως και ανοιχτή να ήταν πάλι δεν ήταν αυτό που φανταζόμασταν. Τουλάχιστον βγάλαμε λίγες ωραίες φωτογραφίες με τις βάρκες και τους γλάρους που ήταν σε μία παραλία με αρκετούς μετανάστες που χαλάρωναν.
Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι οι ντόπιοι κάθονται χωρίς να δουλεύουν όπως μας είπε ο Γάλλος το πρώτο βράδυ στη Σαλαλά, διότι παίρνουν τα επιδόματα από το κράτος. Έτσι ό,τι ιδιοκτησία έχουν τη νοικιάζουν σε ινδούς οι οποίοι έχουν πολύ φθηνούς εργάτες από το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές στη δούλεψή τους και οικονομούν αρκετά χρήματα. Συγκεκριμένα ο Γάλλος μας είπε ότι οι Ινδοί στο Ομάν αποτελούν μία μαφία. Πλέον όμως, όλοι οι κάτοικοι αυτής της χώρας δουλεύουν ή αν είναι ντόπιοι παίρνουν το επίδομα, έτσι όλοι έχουν λεφτά να ξοδέψουν ή να στείλουν στην οικογένειά τους στις χώρες καταγωγής τους και γι’ αυτό το λόγο το Ομάν είναι μία σχετικώς ακριβή χώρα. Το διαπιστώσαμε στις διάφορες αγορές. Όμως εδώ δεν θα δεις ούτε άστεγους, ούτε ζητιάνους. Μπορεί κάποιοι να σου προσφέρουν μία υπηρεσία, αλλά όχι πιεστικά, και μετά να απαιτούν κάποιο φιλοδώρημα.
Το πράσινο που βλέπετε στα άκρα του δρόμου δεν είναι ζωντανό γκαζόν, αλλά ψεύτικο. Ο τύπος κάτω αριστερά που φαίνεται λίγο το πλένει, δεν το ποτίζει.
Πάντως και το βράδυ που πήγαμε να παρκάρουμε στο σουπερμάρκετ, ήταν δύο παιδιά και μας ρώτησαν αν θέλουμε να μας πλύνουν το αυτοκίνητο. Εμείς τους είπαμε όχι και σηκώθηκαν και έφυγαν και δεν επέμειναν καθόλου. Τέλος πάντων, εδώ φαίνεται καθαρά ότι πρόκειται για μία πλούσια χώρα με κατοίκους οι οποίοι ξέρουν τι ζητάνε. Και προσπαθούν να φτιάξουν τη χώρα τους ανοικοδομώντας την ώστε να είναι εφάμιλλη των ευρωπαϊκών χωρών. Και θα έλεγα ότι είναι και ανώτερη από πολλές. Οι δρόμοι για παράδειγμα εδώ είναι πολύ καλοί, το έχω ξαναπεί, με πολλές λωρίδες και τα περισσότερα χιλιόμετρα που έχουμε κάνει στους σχετικά μεγάλους δρόμους, έχουν το βράδυ επαρκέστατο φωτισμό. Το πολύ πολύ να πετύχεις τίποτα καμήλες:
Τέλος πάντων, μετά την αποτυχία να δούμε την ψαραγορά σε δράση, αποφασίσαμε να πάμε στον επόμενο προορισμό μας. Ήταν και αυτό με σύσταση του Γάλλου της πρώτης βραδιάς, να δούμε τον ναό του Ιώβ. Τον είχα και εγώ στο πρόγραμμά μου αλλά δεν τον είχα σπουδαιολογήσει. Αυτός ο Γάλλος μας τον πρότεινε ως ένα από τους καλύτερους προορισμούς για τουρίστες. Δρόμο πήραμε, δρόμο αφήσαμε, φτάσαμε και είδαμε ένα χώρο ο οποίος ήταν σχεδόν εγκαταλειμμένος, και λίγο βρώμικος, με ελάχιστους επισκέπτες και χωρίς να έχει κανένα ενδιαφέρον, ή τέλος πάντων δεν δικαιολογούσε με κανένα τρόπο την ιδιαιτερότητα την οποία περιμέναμε ότι θα έχει. Σίγουρα απογοητευμένοι πήραμε το δρόμο για να πάμε στην Νίζουα. Δεν ήταν και μικρή η παράκαμψη που είχα κάνει. Και όμως δεν ήταν δύσκολο να βρούμε το δρόμο με το GPS, το οποίο νομίζω ότι δουλεύει αρκετά καλά παρά τις επισημάνσεις του @babaduma , ότι ίσως θα έχουμε πρόβλημα σε ό,τι έχει σχέση με ίντερνετ και τα σχετικά. Για το λόγο αυτό άλλωστε είχα δώσει και δώδεκα ευρώ να αγοράσω μια εφαρμογή, την Nordvpn, που υποτίθεται θα βοηθούσε ώστε να μπαίνω πιο εύκολα στο ίντερνετ. Την είχα συνεχώς απενεργοποιημένη.
Λίγο έξω από την Σαλαλά είχαμε πάλι σαν στόχο να δούμε μία φυτεία με δέντρα λιβανιού. Είναι γνωστό ότι το Ομάν παράγει το καλύτερο λιβάνι του κόσμου και έτσι θέλαμε να δούμε μία φυτεία με τα δέντρα αυτά. Μεμονωμένα είχαμε δει αρκετά από αυτά τα δέντρα, καθώς και μια φυτεία, στην οποία όμως δεν είχαμε μπει μέσα. Δεν είχαμε δει τον τρόπο καλλιέργειάς τους. Έτσι πήγαμε σε μία φυτεία στο δρόμο μας, την επισκεφθήκαμε και δύο εργαζόμενοι εκεί μας έδειξαν μερικά πράγματα για τα δέντρα, τα οποία φυσικά δεν έχουν καμία ομορφιά, όμως βγάζουν το λιβάνι όπως βγαίνει η μαστίχα από τα αντίστοιχα δέντρα στην Χίο.
Φυτεία λιβανιού:
Μέχρι εκείνη τη στιγμή η απόσταση από τη Σαλαλά που είχαμε διανύσει δεν ήταν περισσότερη από 70 χιλιόμετρα, οπότε έμεναν περίπου άλλα 800 μέχρι τη Νίζουα. Η ώρα ήταν 11:30, άρα είχαμε χρόνο αν θέλαμε να φτάσουμε πριν τις εννιά. Για τα επόμενα 300 χιλιόμετρα οδηγούσε ο Γιάννης και στα τελευταία 500 κάθισα εγώ στο τιμόνι, πίνοντας ένα δυνατό καφέ και κατόπιν μασουλώντας φιστίκια για να μη νυστάζω. Πράγματι αυτά τα δύο πράγματα με έκαναν να φέρω το αυτοκίνητο χωρίς να κουραστώ ιδιαίτερα στη διαδρομή.
Τη διαδρομή βέβαια την είχαμε δει πριν από δύο μέρες που την είχαμε περάσει πρώτη φορά. Σήμερα η διαφορά ήταν ότι τελικά μας έπιασε η νύχτα μέχρι να φτάσουμε στη Νίζουα, αλλά αυτό δεν άλλαξε και πολύ το χρόνο που κάναμε. Όμως το ιδιαίτερο ήταν ότι κάπου στο μέσο της διαδρομής είδαμε δύο κακόμοιρες καμήλες στο έδαφος χτυπημένες από κάποιο αυτοκίνητο. Είδαμε κάποια πλαστικά τμήματα του αυτοκινήτου που ήταν δίπλα στο οδόστρωμα. Έκανα μεταβολή και γύρισα για να δω τι είχε γίνει, αν και το συμβάν μπορεί να είχε συμβεί το προηγούμενο βράδυ. Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι η μία καμήλα ήταν νεκρή και η άλλη που ήταν λίγο πιο πέρα φαίνεται είχε χτυπήσει στα πόδια και ήταν ζωντανή η καημένη και κοίταζε προς το μέρος μας. Δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα. Αν μπορούσε κάποιος να κάνει κάτι θα ήταν ένας ντόπιος, ο οποίος τουλάχιστον έχει τηλέφωνο. Ενώ εμείς δεν έχουμε ούτε και από αυτό.
Γι' αυτό τα έχουμε τα σήματα:
Τι να απέγινε άραγε η τραυματίας;
Τελικά φύγαμε και τις αφήσαμε, απλά τραβώντας μερικές φωτογραφίες για την ιστορία. Επίσης θέλω να σημειώσω ότι εδώ η βενζίνη έχει την ίδια τιμή σχεδόν σε όλη τη χώρα. Εννοώ ότι περιμέναμε στη Σαλαλά και στην έρημο να είναι ακριβότερη λόγω της απόστασης. Όμως δεν συμβαίνει αυτό. Ακόμα και στη μέση της ερήμου, η τιμή της ήταν ίδια στα περισσότερα βενζινάδικα. Στα περισσότερα μαγαζιά μπορούμε και πληρώνουμε με κάρτα όμως όχι σε όλα.
Στη Νίζουα φτάσαμε στις 8:30 το βράδυ και περάσαμε από ένα σούπερ μάρκετ για φαγητό. Επιτέλους αυτό το Carrefour ψάχναμε και πριν από τρεις μέρες και δεν μπορούσαμε να το φτάσουμε γιατί ήμασταν στην απέναντι μεριά του δρόμου και ο πλοηγός μας πήγαινε αλλού γι αλλού. Πέσαμε πάνω του τυχαία και ψωνίσαμε φαγώσιμα για τις επόμενες δύο ημέρες. Αλλάξαμε και λίγα χρήματα, αφού είχαμε αρχίσει να αγοράζουμε σουβενίρ. Εμείς πήραμε ένα κοτόπουλο ψητό, το οποίο καταβροχθίσαμε στο δωμάτιο μετά βουλιμίας. Δεν θα το έλεγα και νόστιμο αλλά από το να τρώγω συνέχεια σάντουιτς που έχει μόνο τυρί και φιστίκια, σίγουρα ήταν μία καλή αλλαγή. Φάγαμε και μερικές ντομάτες σκέτες και για επιδόρπιο φρούτο.
Ας σημειώσω λίγα πράγματα για το διαμέρισμα, στο οποίο μείναμε. Είναι ένα μεγάλο διαμέρισμα με 2 υπνοδωμάτια τεράστια, που το καθένα έχει ένα μεγάλο μπάνιο και ένα χώρο για τις βαλίτσες. Με το που ανοίγεις την πόρτα για να μπεις στο διαμέρισμα υπάρχει ένα χωλ το οποίο δεν περιέχει τίποτα και προχωράς σε μία μικρή κουζίνα, η οποία περιέχει μόνο τα απαραίτητα κουζινικά σκεύη και συσκευές. Χωρίς όμως ούτε μία καρέκλα ή ένα τραπέζι για να μπορέσεις να φας. Από αυτή την άποψη είναι πάρα πολύ άσχημο το διαμέρισμα, αφού ούτε το μεγάλο υπνοδωμάτιο έχει κάποια ουσιαστικά βοηθητικά έπιπλα. Για παράδειγμα το ένα από τα δύο δωμάτια δεν έχει ούτε τραπέζι γιατί έχει σπάσει. Έχει όμως ντουλάπα και υπάρχουν και δυο καρέκλες και ένα μικρό κομοδίνο. Την πρώτη φορά που είχαμε έρθει, πριν από τρεις μέρες, μέναμε σε διαφορετικό διαμέρισμα του ίδιου κτηρίου, που το μπάνιο μύριζε πολύ έντονα λόγω προβλήματος στην αποχέτευση. Τούτη τη φορά, στο δωμάτιό μας, δεν μύριζε αλλά είχε πρόβλημα η αποχέτευση της ντουζιέρας. Ενώ είχα τελειώσει μισή ώρα το μπάνιο μου, ακόμα δεν είχε φύγει το νερό στην αποχέτευση, δηλαδή το μπάνιο ήταν πλημμυρισμένο με νερό. Το πρωί ήταν εντάξει.
Την επομένη έπρεπε να αναχωρήσουμε για το βορρά και να διασχίσουμε πάλι την έρημο για την πόλη Νίζουα, όπου είχαμε δυο διαδοχικές βραδιές διαμονή στο ίδιο διαμέρισμα που μείναμε και δυο μέρες πριν. Επιτέλους να βλέπαμε αυτή την πόλη και την όμορφη περιοχή. Τότε δεν την είδαμε καθόλου, αφού είχαμε φτάσει βράδυ και φύγαμε αξημέρωτα για να πάμε στην Σαλαλά.
Το πρωί ξεκινήσαμε έχοντας βέβαια στο νου μας ότι έχουμε να καλύψουμε τα 880 χιλιόμετρα τουλάχιστον. Όμως δεν είχαμε τελειώσει τις επισκέψεις μας στην περιοχή, οπότε ξεκινήσαμε αμέσως μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο, δηλαδή στις 8:15, με πρώτο προορισμό την παραλία στην πόλη που είχαμε επισκεφτεί το προηγούμενο βράδυ και μας άρεσε πολύ. Θέλαμε να βγάλουμε φωτογραφίες με το φως της ημέρας. Ήταν πολύ όμορφη εικόνα που είχαμε δει και αν είχαμε διάθεση και χρόνο (σιγά που θα είχαμε χρόνο!) μπορεί να κάναμε και μία βουτιά. Δεν κάναμε.



Η επόμενη κίνησή μας είχε για προορισμό την αγορά των ψαριών, που την ψάχναμε ρωτώντας διάφορους Πακιστανούς, που βρίσκεται η fish market. Δε φτάνει που ήταν 20 χιλιόμετρα από την πόλη αλλά δεν ήταν και ανοιχτή. Όμως και ανοιχτή να ήταν πάλι δεν ήταν αυτό που φανταζόμασταν. Τουλάχιστον βγάλαμε λίγες ωραίες φωτογραφίες με τις βάρκες και τους γλάρους που ήταν σε μία παραλία με αρκετούς μετανάστες που χαλάρωναν.

Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι οι ντόπιοι κάθονται χωρίς να δουλεύουν όπως μας είπε ο Γάλλος το πρώτο βράδυ στη Σαλαλά, διότι παίρνουν τα επιδόματα από το κράτος. Έτσι ό,τι ιδιοκτησία έχουν τη νοικιάζουν σε ινδούς οι οποίοι έχουν πολύ φθηνούς εργάτες από το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές στη δούλεψή τους και οικονομούν αρκετά χρήματα. Συγκεκριμένα ο Γάλλος μας είπε ότι οι Ινδοί στο Ομάν αποτελούν μία μαφία. Πλέον όμως, όλοι οι κάτοικοι αυτής της χώρας δουλεύουν ή αν είναι ντόπιοι παίρνουν το επίδομα, έτσι όλοι έχουν λεφτά να ξοδέψουν ή να στείλουν στην οικογένειά τους στις χώρες καταγωγής τους και γι’ αυτό το λόγο το Ομάν είναι μία σχετικώς ακριβή χώρα. Το διαπιστώσαμε στις διάφορες αγορές. Όμως εδώ δεν θα δεις ούτε άστεγους, ούτε ζητιάνους. Μπορεί κάποιοι να σου προσφέρουν μία υπηρεσία, αλλά όχι πιεστικά, και μετά να απαιτούν κάποιο φιλοδώρημα.
Το πράσινο που βλέπετε στα άκρα του δρόμου δεν είναι ζωντανό γκαζόν, αλλά ψεύτικο. Ο τύπος κάτω αριστερά που φαίνεται λίγο το πλένει, δεν το ποτίζει.


Πάντως και το βράδυ που πήγαμε να παρκάρουμε στο σουπερμάρκετ, ήταν δύο παιδιά και μας ρώτησαν αν θέλουμε να μας πλύνουν το αυτοκίνητο. Εμείς τους είπαμε όχι και σηκώθηκαν και έφυγαν και δεν επέμειναν καθόλου. Τέλος πάντων, εδώ φαίνεται καθαρά ότι πρόκειται για μία πλούσια χώρα με κατοίκους οι οποίοι ξέρουν τι ζητάνε. Και προσπαθούν να φτιάξουν τη χώρα τους ανοικοδομώντας την ώστε να είναι εφάμιλλη των ευρωπαϊκών χωρών. Και θα έλεγα ότι είναι και ανώτερη από πολλές. Οι δρόμοι για παράδειγμα εδώ είναι πολύ καλοί, το έχω ξαναπεί, με πολλές λωρίδες και τα περισσότερα χιλιόμετρα που έχουμε κάνει στους σχετικά μεγάλους δρόμους, έχουν το βράδυ επαρκέστατο φωτισμό. Το πολύ πολύ να πετύχεις τίποτα καμήλες:

Τέλος πάντων, μετά την αποτυχία να δούμε την ψαραγορά σε δράση, αποφασίσαμε να πάμε στον επόμενο προορισμό μας. Ήταν και αυτό με σύσταση του Γάλλου της πρώτης βραδιάς, να δούμε τον ναό του Ιώβ. Τον είχα και εγώ στο πρόγραμμά μου αλλά δεν τον είχα σπουδαιολογήσει. Αυτός ο Γάλλος μας τον πρότεινε ως ένα από τους καλύτερους προορισμούς για τουρίστες. Δρόμο πήραμε, δρόμο αφήσαμε, φτάσαμε και είδαμε ένα χώρο ο οποίος ήταν σχεδόν εγκαταλειμμένος, και λίγο βρώμικος, με ελάχιστους επισκέπτες και χωρίς να έχει κανένα ενδιαφέρον, ή τέλος πάντων δεν δικαιολογούσε με κανένα τρόπο την ιδιαιτερότητα την οποία περιμέναμε ότι θα έχει. Σίγουρα απογοητευμένοι πήραμε το δρόμο για να πάμε στην Νίζουα. Δεν ήταν και μικρή η παράκαμψη που είχα κάνει. Και όμως δεν ήταν δύσκολο να βρούμε το δρόμο με το GPS, το οποίο νομίζω ότι δουλεύει αρκετά καλά παρά τις επισημάνσεις του @babaduma , ότι ίσως θα έχουμε πρόβλημα σε ό,τι έχει σχέση με ίντερνετ και τα σχετικά. Για το λόγο αυτό άλλωστε είχα δώσει και δώδεκα ευρώ να αγοράσω μια εφαρμογή, την Nordvpn, που υποτίθεται θα βοηθούσε ώστε να μπαίνω πιο εύκολα στο ίντερνετ. Την είχα συνεχώς απενεργοποιημένη.


Λίγο έξω από την Σαλαλά είχαμε πάλι σαν στόχο να δούμε μία φυτεία με δέντρα λιβανιού. Είναι γνωστό ότι το Ομάν παράγει το καλύτερο λιβάνι του κόσμου και έτσι θέλαμε να δούμε μία φυτεία με τα δέντρα αυτά. Μεμονωμένα είχαμε δει αρκετά από αυτά τα δέντρα, καθώς και μια φυτεία, στην οποία όμως δεν είχαμε μπει μέσα. Δεν είχαμε δει τον τρόπο καλλιέργειάς τους. Έτσι πήγαμε σε μία φυτεία στο δρόμο μας, την επισκεφθήκαμε και δύο εργαζόμενοι εκεί μας έδειξαν μερικά πράγματα για τα δέντρα, τα οποία φυσικά δεν έχουν καμία ομορφιά, όμως βγάζουν το λιβάνι όπως βγαίνει η μαστίχα από τα αντίστοιχα δέντρα στην Χίο.
Φυτεία λιβανιού:


Μέχρι εκείνη τη στιγμή η απόσταση από τη Σαλαλά που είχαμε διανύσει δεν ήταν περισσότερη από 70 χιλιόμετρα, οπότε έμεναν περίπου άλλα 800 μέχρι τη Νίζουα. Η ώρα ήταν 11:30, άρα είχαμε χρόνο αν θέλαμε να φτάσουμε πριν τις εννιά. Για τα επόμενα 300 χιλιόμετρα οδηγούσε ο Γιάννης και στα τελευταία 500 κάθισα εγώ στο τιμόνι, πίνοντας ένα δυνατό καφέ και κατόπιν μασουλώντας φιστίκια για να μη νυστάζω. Πράγματι αυτά τα δύο πράγματα με έκαναν να φέρω το αυτοκίνητο χωρίς να κουραστώ ιδιαίτερα στη διαδρομή.




Τη διαδρομή βέβαια την είχαμε δει πριν από δύο μέρες που την είχαμε περάσει πρώτη φορά. Σήμερα η διαφορά ήταν ότι τελικά μας έπιασε η νύχτα μέχρι να φτάσουμε στη Νίζουα, αλλά αυτό δεν άλλαξε και πολύ το χρόνο που κάναμε. Όμως το ιδιαίτερο ήταν ότι κάπου στο μέσο της διαδρομής είδαμε δύο κακόμοιρες καμήλες στο έδαφος χτυπημένες από κάποιο αυτοκίνητο. Είδαμε κάποια πλαστικά τμήματα του αυτοκινήτου που ήταν δίπλα στο οδόστρωμα. Έκανα μεταβολή και γύρισα για να δω τι είχε γίνει, αν και το συμβάν μπορεί να είχε συμβεί το προηγούμενο βράδυ. Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι η μία καμήλα ήταν νεκρή και η άλλη που ήταν λίγο πιο πέρα φαίνεται είχε χτυπήσει στα πόδια και ήταν ζωντανή η καημένη και κοίταζε προς το μέρος μας. Δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα. Αν μπορούσε κάποιος να κάνει κάτι θα ήταν ένας ντόπιος, ο οποίος τουλάχιστον έχει τηλέφωνο. Ενώ εμείς δεν έχουμε ούτε και από αυτό.

Γι' αυτό τα έχουμε τα σήματα:

Τι να απέγινε άραγε η τραυματίας;

Τελικά φύγαμε και τις αφήσαμε, απλά τραβώντας μερικές φωτογραφίες για την ιστορία. Επίσης θέλω να σημειώσω ότι εδώ η βενζίνη έχει την ίδια τιμή σχεδόν σε όλη τη χώρα. Εννοώ ότι περιμέναμε στη Σαλαλά και στην έρημο να είναι ακριβότερη λόγω της απόστασης. Όμως δεν συμβαίνει αυτό. Ακόμα και στη μέση της ερήμου, η τιμή της ήταν ίδια στα περισσότερα βενζινάδικα. Στα περισσότερα μαγαζιά μπορούμε και πληρώνουμε με κάρτα όμως όχι σε όλα.



Στη Νίζουα φτάσαμε στις 8:30 το βράδυ και περάσαμε από ένα σούπερ μάρκετ για φαγητό. Επιτέλους αυτό το Carrefour ψάχναμε και πριν από τρεις μέρες και δεν μπορούσαμε να το φτάσουμε γιατί ήμασταν στην απέναντι μεριά του δρόμου και ο πλοηγός μας πήγαινε αλλού γι αλλού. Πέσαμε πάνω του τυχαία και ψωνίσαμε φαγώσιμα για τις επόμενες δύο ημέρες. Αλλάξαμε και λίγα χρήματα, αφού είχαμε αρχίσει να αγοράζουμε σουβενίρ. Εμείς πήραμε ένα κοτόπουλο ψητό, το οποίο καταβροχθίσαμε στο δωμάτιο μετά βουλιμίας. Δεν θα το έλεγα και νόστιμο αλλά από το να τρώγω συνέχεια σάντουιτς που έχει μόνο τυρί και φιστίκια, σίγουρα ήταν μία καλή αλλαγή. Φάγαμε και μερικές ντομάτες σκέτες και για επιδόρπιο φρούτο.
Ας σημειώσω λίγα πράγματα για το διαμέρισμα, στο οποίο μείναμε. Είναι ένα μεγάλο διαμέρισμα με 2 υπνοδωμάτια τεράστια, που το καθένα έχει ένα μεγάλο μπάνιο και ένα χώρο για τις βαλίτσες. Με το που ανοίγεις την πόρτα για να μπεις στο διαμέρισμα υπάρχει ένα χωλ το οποίο δεν περιέχει τίποτα και προχωράς σε μία μικρή κουζίνα, η οποία περιέχει μόνο τα απαραίτητα κουζινικά σκεύη και συσκευές. Χωρίς όμως ούτε μία καρέκλα ή ένα τραπέζι για να μπορέσεις να φας. Από αυτή την άποψη είναι πάρα πολύ άσχημο το διαμέρισμα, αφού ούτε το μεγάλο υπνοδωμάτιο έχει κάποια ουσιαστικά βοηθητικά έπιπλα. Για παράδειγμα το ένα από τα δύο δωμάτια δεν έχει ούτε τραπέζι γιατί έχει σπάσει. Έχει όμως ντουλάπα και υπάρχουν και δυο καρέκλες και ένα μικρό κομοδίνο. Την πρώτη φορά που είχαμε έρθει, πριν από τρεις μέρες, μέναμε σε διαφορετικό διαμέρισμα του ίδιου κτηρίου, που το μπάνιο μύριζε πολύ έντονα λόγω προβλήματος στην αποχέτευση. Τούτη τη φορά, στο δωμάτιό μας, δεν μύριζε αλλά είχε πρόβλημα η αποχέτευση της ντουζιέρας. Ενώ είχα τελειώσει μισή ώρα το μπάνιο μου, ακόμα δεν είχε φύγει το νερό στην αποχέτευση, δηλαδή το μπάνιο ήταν πλημμυρισμένο με νερό. Το πρωί ήταν εντάξει.