hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
ΜΕΚΝΕS - VOLUBILIS
Στην αυτοκρατορική πόλη της Μeknes φτάσαμε παίρνοντας το τραίνο από τη Fes.
Αν και διανυκτερεύσαμε στη πόλη, η πρότασή μου είναι να προτιμήσετε να την επισκεφθείτε σαν μονοήμερη εκδρομή από τη Fes (ειδικά αν έχετε δικό σας όχημα), συνδυάζοντάς την με το Volubilis.
Εντυπώσεις
Τη Meknes τη βρήκα γενικά…. λίγη. Λιγότερο τουριστική από την Fes και το Marrakech (άρα μπορείς να κυκλοφορήσεις με το ραχάτι σου χωρίς ωχλήσεις από διάφορους επιτήδειους), αλλά και λιγότερο ενδιαφέρουσα. Τόσο που αναχωρήσαμε μια ώρα νωρίτερα για Chefchaouen.
Διαθέτει κι αυτή μια πλατεία (Place Lahdim) η οποία ουδεμία σχέση έχει με τον κακό χαμό της Jemaa El Fna στο Marrakech. Υποτονική κίνηση, κάποια εστιατόρια ή καφενέδες, λίγοι υπαίθριοι πωλητές, ένας τύπος που πούλαγε cd με αραβική μουσική την οποία έπαιζε στη διαπασών (εκτός τις ώρες προσευχής) κι αυτό είναι όλο.
Στην πλατεία όμως κάνεις δύο ενδιαφέρουσες στάσεις:
Στην εμβληματική πύλη Bab Mansour
Και στην σκεπαστή αγορά όπου πωλούνται λογής καλούδια από σιροπιαστά γλυκά μέχρι φρούτα, λαχανικά, κρέατα
Τα σουκ μας φάνηκαν ψιλοαδιάφορα, καθώς τόσα καταστήματα μαζεμένα να πουλάνε αθλητικά είδη δεν είχα ματαδεί.
Τα λιγοστά αξιοθέατα είναι διάσπαρτα:
Ο μεντρεσές Bou Inania
Τo παλιό παλάτι Dar Jamai που σήμερα λειτουργεί σαν μουσείο (το πιο ενδιαφέρον ήταν η αναπαράσταση εσωτερικού σε στυλ μαροκαίν, το οποίο πολύ θα ήθελα να το διακτινίσω σπίτι μου)
Κι αφού παλάτι, τζαμιά, το Μαυσωλείο του Moulay Ismail ήταν εκτός πρόσβασης για μας τους άπιστους κοινούς θνητούς, αρκεστήκαμε στην επίσκεψη στους βασιλικούς σταύλους που είχαν ένα φωτογραφικό ενδιαφέρον.
Αφού φρόντισα να ξεποδαριάσω τους συνταξιδιώτες μου μέχρι να φτάσουμε στους σταύλους, ομοφώνως επιλέξαμε να πάρουμε μια άμαξα για να επιστρέψουμε στην πλατεία Lahdim. Η διαδρομή έγινε πέριξ των τειχών που περικλείουν το παλάτι και το βασιλικό γήπεδο του γκόλφ και καταλαμβάνουν μια μεγάλη έκταση στη πόλη, απροσπέλαστη και φρουρούμενη κατά διαστήματα. Ο αμαξάς μας θύμιζε κατά διαστήματα να είμαστε προσεκτικοί πότε και τι φωτογραφίζουμε.
Το Volubilis το επισκεφθήκαμε καθ’οδόν προς Chefachaouen. Απέχει μόλις 30 χλμ από την Meknes και συστήνω ανεπιφύλακτα την επίσκεψη εκεί.
Είναι μια μερικώς ανασκαμένη βερβέρικη - ρωμαϊκή πόλη και θεωρείται η αρχαία πρωτεύουσα του βασιλείου της Μαυριτανίας. Χτισμένη σε μια εύφορη αγροτική περιοχή, αναπτύχθηκε από τον 3ο αιώνα π.Χ. ως Amazigh και στη συνέχεια επεκτάθηκε υπό ρωμαϊκή διοίκηση όταν και κατασκευάστηκαν σημαντικά δημόσια κτίρια συμπεριλαμβανομένης της βασιλικής, του ναού και μιας αψίδας θριάμβου. Η ευημερία της, που προήλθε κυρίως από την ελαιοκαλλιέργεια, οδήγησε στην κατασκευή πολλών ωραίων οικειών με μεγάλα ψηφιδωτά δάπεδα (ίσως όχι τόσο περίτεχνα όπως αλλού). Σταδιακά έπεσε στην αφάνεια κι εγκαταλείφθηκε.
Τα ερείπια παρέμεναν ουσιαστικά άθικτα, αλλά αφενός οι σεισμοί, αφετέρου η λεηλασία από τους μαροκινούς ηγέτες που αναζητούσαν πέτρα για την οικοδόμηση της Meknes, άφησαν πίσω τους ερείπια. Σήμερα αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, ως "ένα εξαιρετικά καλά διατηρημένο παράδειγμα μιας μεγάλης ρωμαϊκής αποικιακής πόλης στα σύνορα της αυτοκρατορίας".
Το Volubilis αξίζει να συνδυαστεί με μια σύντομη επίσκεψη στη γραφική κωμόπολη Moulay Idriss που απλώνεται σε δύο λόφους και είναι ιερή. Ήταν εδώ που ο Moulay Idriss έφτασε το 789, φέρνοντας μαζί του τη θρησκεία του Ισλάμ και ξεκινώντας μια νέα δυναστεία. Ακριβώς στην κεντρική πλατεία βρίσκεται το Μαυσωλείο του Idriss, ένας ιερό προσκύνημα ανοιχτό μόνο στους μουσουλμάνους. Λέγεται στο Μαρόκο ότι έξι προσκυνήματα στον Moulay Idriss κατά τη διάρκεια του ετήσιου φεστιβάλ ισοδυναμούν με ένα Hajj προς τη Μέκκα. Η πανοραμική θέα στη πόλη είναι εξαιρετική λόγω της θέσης της (ωραιότερη από μακρυά παρά από κοντά)
Πρακτικές λεπτομέρειες
Διαμονή - Φαγητό
Riad ma Boheme: οικονομικός ξενώνας με εξαιρετικές κριτικές στο booking (?!), αλλά... μάπα το καρπούζι. Από τις χειρότερες επιλογές μας.
Εκεί λειτουργούσε και το υποτιθέμενο καλύτερο εστιατόριο της πόλης που σέρβιρε μόνο...πίτσα. Δεν το τιμήσαμε. Προτιμήσαμε το συνιστώμενο Ya Hala (καλά το ψιλιαστήκατε, από το tripadvisor) που υποτίθεται σου σερβίρει φρεσκομαγειρεμένο tajine. Ούτε κι αυτό πήρε εύσημα.
Στην αυτοκρατορική πόλη της Μeknes φτάσαμε παίρνοντας το τραίνο από τη Fes.
Αν και διανυκτερεύσαμε στη πόλη, η πρότασή μου είναι να προτιμήσετε να την επισκεφθείτε σαν μονοήμερη εκδρομή από τη Fes (ειδικά αν έχετε δικό σας όχημα), συνδυάζοντάς την με το Volubilis.
Εντυπώσεις
Τη Meknes τη βρήκα γενικά…. λίγη. Λιγότερο τουριστική από την Fes και το Marrakech (άρα μπορείς να κυκλοφορήσεις με το ραχάτι σου χωρίς ωχλήσεις από διάφορους επιτήδειους), αλλά και λιγότερο ενδιαφέρουσα. Τόσο που αναχωρήσαμε μια ώρα νωρίτερα για Chefchaouen.
Διαθέτει κι αυτή μια πλατεία (Place Lahdim) η οποία ουδεμία σχέση έχει με τον κακό χαμό της Jemaa El Fna στο Marrakech. Υποτονική κίνηση, κάποια εστιατόρια ή καφενέδες, λίγοι υπαίθριοι πωλητές, ένας τύπος που πούλαγε cd με αραβική μουσική την οποία έπαιζε στη διαπασών (εκτός τις ώρες προσευχής) κι αυτό είναι όλο.
Στην πλατεία όμως κάνεις δύο ενδιαφέρουσες στάσεις:
Στην εμβληματική πύλη Bab Mansour
Και στην σκεπαστή αγορά όπου πωλούνται λογής καλούδια από σιροπιαστά γλυκά μέχρι φρούτα, λαχανικά, κρέατα
Τα σουκ μας φάνηκαν ψιλοαδιάφορα, καθώς τόσα καταστήματα μαζεμένα να πουλάνε αθλητικά είδη δεν είχα ματαδεί.
Τα λιγοστά αξιοθέατα είναι διάσπαρτα:
Ο μεντρεσές Bou Inania
Τo παλιό παλάτι Dar Jamai που σήμερα λειτουργεί σαν μουσείο (το πιο ενδιαφέρον ήταν η αναπαράσταση εσωτερικού σε στυλ μαροκαίν, το οποίο πολύ θα ήθελα να το διακτινίσω σπίτι μου)
Κι αφού παλάτι, τζαμιά, το Μαυσωλείο του Moulay Ismail ήταν εκτός πρόσβασης για μας τους άπιστους κοινούς θνητούς, αρκεστήκαμε στην επίσκεψη στους βασιλικούς σταύλους που είχαν ένα φωτογραφικό ενδιαφέρον.
Αφού φρόντισα να ξεποδαριάσω τους συνταξιδιώτες μου μέχρι να φτάσουμε στους σταύλους, ομοφώνως επιλέξαμε να πάρουμε μια άμαξα για να επιστρέψουμε στην πλατεία Lahdim. Η διαδρομή έγινε πέριξ των τειχών που περικλείουν το παλάτι και το βασιλικό γήπεδο του γκόλφ και καταλαμβάνουν μια μεγάλη έκταση στη πόλη, απροσπέλαστη και φρουρούμενη κατά διαστήματα. Ο αμαξάς μας θύμιζε κατά διαστήματα να είμαστε προσεκτικοί πότε και τι φωτογραφίζουμε.
Το Volubilis το επισκεφθήκαμε καθ’οδόν προς Chefachaouen. Απέχει μόλις 30 χλμ από την Meknes και συστήνω ανεπιφύλακτα την επίσκεψη εκεί.
Είναι μια μερικώς ανασκαμένη βερβέρικη - ρωμαϊκή πόλη και θεωρείται η αρχαία πρωτεύουσα του βασιλείου της Μαυριτανίας. Χτισμένη σε μια εύφορη αγροτική περιοχή, αναπτύχθηκε από τον 3ο αιώνα π.Χ. ως Amazigh και στη συνέχεια επεκτάθηκε υπό ρωμαϊκή διοίκηση όταν και κατασκευάστηκαν σημαντικά δημόσια κτίρια συμπεριλαμβανομένης της βασιλικής, του ναού και μιας αψίδας θριάμβου. Η ευημερία της, που προήλθε κυρίως από την ελαιοκαλλιέργεια, οδήγησε στην κατασκευή πολλών ωραίων οικειών με μεγάλα ψηφιδωτά δάπεδα (ίσως όχι τόσο περίτεχνα όπως αλλού). Σταδιακά έπεσε στην αφάνεια κι εγκαταλείφθηκε.
Τα ερείπια παρέμεναν ουσιαστικά άθικτα, αλλά αφενός οι σεισμοί, αφετέρου η λεηλασία από τους μαροκινούς ηγέτες που αναζητούσαν πέτρα για την οικοδόμηση της Meknes, άφησαν πίσω τους ερείπια. Σήμερα αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, ως "ένα εξαιρετικά καλά διατηρημένο παράδειγμα μιας μεγάλης ρωμαϊκής αποικιακής πόλης στα σύνορα της αυτοκρατορίας".
Το Volubilis αξίζει να συνδυαστεί με μια σύντομη επίσκεψη στη γραφική κωμόπολη Moulay Idriss που απλώνεται σε δύο λόφους και είναι ιερή. Ήταν εδώ που ο Moulay Idriss έφτασε το 789, φέρνοντας μαζί του τη θρησκεία του Ισλάμ και ξεκινώντας μια νέα δυναστεία. Ακριβώς στην κεντρική πλατεία βρίσκεται το Μαυσωλείο του Idriss, ένας ιερό προσκύνημα ανοιχτό μόνο στους μουσουλμάνους. Λέγεται στο Μαρόκο ότι έξι προσκυνήματα στον Moulay Idriss κατά τη διάρκεια του ετήσιου φεστιβάλ ισοδυναμούν με ένα Hajj προς τη Μέκκα. Η πανοραμική θέα στη πόλη είναι εξαιρετική λόγω της θέσης της (ωραιότερη από μακρυά παρά από κοντά)
Πρακτικές λεπτομέρειες
Διαμονή - Φαγητό
Riad ma Boheme: οικονομικός ξενώνας με εξαιρετικές κριτικές στο booking (?!), αλλά... μάπα το καρπούζι. Από τις χειρότερες επιλογές μας.
Εκεί λειτουργούσε και το υποτιθέμενο καλύτερο εστιατόριο της πόλης που σέρβιρε μόνο...πίτσα. Δεν το τιμήσαμε. Προτιμήσαμε το συνιστώμενο Ya Hala (καλά το ψιλιαστήκατε, από το tripadvisor) που υποτίθεται σου σερβίρει φρεσκομαγειρεμένο tajine. Ούτε κι αυτό πήρε εύσημα.
Last edited by a moderator: