hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
MERZOUGA - FES
Ας το ξεκαθαρίσουμε πρώτα. Όσο κι αν η λέξη Σαχάρα στο μυαλό μας δημιουργεί εικόνες που παραπέμπουν σε ατέρμονους αμμόλοφους όπου καραβάνια σαν το φίδι σέρνουν αργά το βήμα τους, η πραγματικότητα απέχει παρασάγγας. Η πλειονότητα της Σαχάρας είναι ένα σκληρό τοπίο, μια μαύρη πέτρα.
Η τύχη κι οι καιρικές συνθήκες το έφεραν έτσι ώστε σε μια γωνιά της οι αέρηδες να στοιβάξουν άμμο σχηματίζοντας μια μεγάλη έκταση με αμμόλοφους. Κι οι άνθρωποι του χωριού, γνωστού ως Merzouga, κάποιες δεκαετίες πριν ξεχασμένοι, ξαφνικά είδαν στον ήλιο μοίρα από τους χιλιάδες τουρίστες που έρχονται να ζήσουν το όνειρο που λέγεται Σαχάρα (όπως τη φαντάζονται τουλάχιστον).
Προσωπικά θα προτιμούσα να βρίσκομαι στα βάθη της Αλγερινής Σαχάρας, να κατασκηνώνω καθημερινά κάτω από τα αστέρια, όμως κι αυτή η αίσθηση όσο τουριστική κι αν είναι, δεν με άφηνε ασυγκίνητο.
Η διαμονή στους αμμόλοφους κλείστηκε μέσω του booking, όμως οργανώθηκε μέσω τοπικού πρακτορείου (Merzouga camp) στο χωριό Hassilabied. Υπάρχουν πάμπολλα τέτοια στην περιοχή.
Σε μεταφέρουν το απόγευμα με καμήλες στo camp που βρίσκεται χωμένο στους αμμόλοφους, αγναντεύεις το ηλιοβασίλεμα, διανυκτερεύεις στις σκηνές (σε κρεβάτια!) και με το πρώτο φως της μέρας επιστρέφεις πίσω. Μπορείς βέβαια να επιλέξεις να μείνεις περισσότερες μέρες, αλλά για μας έστω κι αυτή η σύντομη εμπειρία ήταν αρκετή. Το πακέτο περιλαμβάνει δείπνο σε ειδικά διαμορφωμένη σκηνή μετά μουσικής γύρω από τη φωτιά, ενώ διαθέτει και τουαλέτα (πολυτέλειες δηλαδή!)
Μιας και είχαμε φτάσει αρκετά νωρίτερα από την προκαθορισμένη ώρα αναχώρησης δεχθήκαμε την πρόταση να κάνουμε ένα σύντομο 3ωρο tour με 4Χ4 στην περιοχή.
Είδαμε χωριά φαντάσματα, ατενίσαμε τη μαύρη Σαχάρα και καταλήξαμε να χαλαρώνουμε μ’ενα τσάι υπό τους ήχους... Σουδανικής μουσικής.
Στο καμηλο-parking χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και η μοίρα με έριξε να είμαι μαζί με μια παραδοσιακή οικογένεια ….κινέζων. Σε πιο άβολο ζώο από την καμήλα δεν νομίζω να έχω ανέβει. Ειδικά στην επιστροφή που μου πλάσαραν μια τζαναμπέτισσα, τα είδα όλα προσπαθώντας να διατηρήσω την ισορροπία μου ειδικά στις κατηφέρειες των αμμόλοφων. 45 μαρτυρικά λεπτά όπου πληγιάσανε τα χέρια μου.
Να περιμένεις πώς και πώς να κατέβεις από την καμήλα, να θέλουν οι κινέζοι κάθε λίγο και λιγάκι φωτό
Η Merzouga είναι αυτό ακριβώς που περιμένει ο επισκέπτης. Τουριστική όπως προείπα, αλλά συνάμα γοητευτική: αμμόλοφοι επί αμμολόφων σε υπέροχο ροζουλί χρώμα να ξεδιπλώνονται στο οπτικό πεδίο.

Την επόμενη μέρα (αφότου επιστρέψαμε από το camp κι αφού γλίτωσα την πτώση εκ καμήλας) ως την Fes το κοντέρ έπρεπε να γράψει 465 χλμ, τουλάχιστον 8-10 ώρες οδήγησης.
Η διαδρομή ευτυχώς δεν ήταν μονότονη, έχει εναλλαγές και κρύβει εκπλήξεις:
- τη πανοραμική θέα στο καταπράσινο Oued Ziz κοντά στην Errachidia
- κυρίως όμως το δάσος με κέδρους κι έλατα (όπου θα συναντήσετε πιθήκους!!) στην κορυφογραμμή του Μεσαίου Άτλαντα πέριξ της Azrou και του Ifrane, όπου τόσο η φύση όσο και το αστικό τοπίο (με τις πάμπολλες βίλες) παραπέμπει σε σκηνικό κεντρικής Ευρώπης (το ίδιο κι η θερμοκρασία που έπεσε στους 12ο C!).
Αξίζει πραγματικά να κάνετε μια στάση και να απολαύσετε μια βόλτα στη φύση.
Eγώ θα πρότεινα να διανυκτερεύσετε κιόλας (από τις παραλείψεις στο σχεδιασμό του ταξιδιού μας). Άλλωστε η Fes απέχει μόλις 70 χλμ. Είναι ένα ανέλπιστα διαφορετικό Μαρόκο!

Ας το ξεκαθαρίσουμε πρώτα. Όσο κι αν η λέξη Σαχάρα στο μυαλό μας δημιουργεί εικόνες που παραπέμπουν σε ατέρμονους αμμόλοφους όπου καραβάνια σαν το φίδι σέρνουν αργά το βήμα τους, η πραγματικότητα απέχει παρασάγγας. Η πλειονότητα της Σαχάρας είναι ένα σκληρό τοπίο, μια μαύρη πέτρα.
Η τύχη κι οι καιρικές συνθήκες το έφεραν έτσι ώστε σε μια γωνιά της οι αέρηδες να στοιβάξουν άμμο σχηματίζοντας μια μεγάλη έκταση με αμμόλοφους. Κι οι άνθρωποι του χωριού, γνωστού ως Merzouga, κάποιες δεκαετίες πριν ξεχασμένοι, ξαφνικά είδαν στον ήλιο μοίρα από τους χιλιάδες τουρίστες που έρχονται να ζήσουν το όνειρο που λέγεται Σαχάρα (όπως τη φαντάζονται τουλάχιστον).

Προσωπικά θα προτιμούσα να βρίσκομαι στα βάθη της Αλγερινής Σαχάρας, να κατασκηνώνω καθημερινά κάτω από τα αστέρια, όμως κι αυτή η αίσθηση όσο τουριστική κι αν είναι, δεν με άφηνε ασυγκίνητο.
Η διαμονή στους αμμόλοφους κλείστηκε μέσω του booking, όμως οργανώθηκε μέσω τοπικού πρακτορείου (Merzouga camp) στο χωριό Hassilabied. Υπάρχουν πάμπολλα τέτοια στην περιοχή.
Σε μεταφέρουν το απόγευμα με καμήλες στo camp που βρίσκεται χωμένο στους αμμόλοφους, αγναντεύεις το ηλιοβασίλεμα, διανυκτερεύεις στις σκηνές (σε κρεβάτια!) και με το πρώτο φως της μέρας επιστρέφεις πίσω. Μπορείς βέβαια να επιλέξεις να μείνεις περισσότερες μέρες, αλλά για μας έστω κι αυτή η σύντομη εμπειρία ήταν αρκετή. Το πακέτο περιλαμβάνει δείπνο σε ειδικά διαμορφωμένη σκηνή μετά μουσικής γύρω από τη φωτιά, ενώ διαθέτει και τουαλέτα (πολυτέλειες δηλαδή!)
Μιας και είχαμε φτάσει αρκετά νωρίτερα από την προκαθορισμένη ώρα αναχώρησης δεχθήκαμε την πρόταση να κάνουμε ένα σύντομο 3ωρο tour με 4Χ4 στην περιοχή.
Είδαμε χωριά φαντάσματα, ατενίσαμε τη μαύρη Σαχάρα και καταλήξαμε να χαλαρώνουμε μ’ενα τσάι υπό τους ήχους... Σουδανικής μουσικής.
Στο καμηλο-parking χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και η μοίρα με έριξε να είμαι μαζί με μια παραδοσιακή οικογένεια ….κινέζων. Σε πιο άβολο ζώο από την καμήλα δεν νομίζω να έχω ανέβει. Ειδικά στην επιστροφή που μου πλάσαραν μια τζαναμπέτισσα, τα είδα όλα προσπαθώντας να διατηρήσω την ισορροπία μου ειδικά στις κατηφέρειες των αμμόλοφων. 45 μαρτυρικά λεπτά όπου πληγιάσανε τα χέρια μου.
Να περιμένεις πώς και πώς να κατέβεις από την καμήλα, να θέλουν οι κινέζοι κάθε λίγο και λιγάκι φωτό
Η Merzouga είναι αυτό ακριβώς που περιμένει ο επισκέπτης. Τουριστική όπως προείπα, αλλά συνάμα γοητευτική: αμμόλοφοι επί αμμολόφων σε υπέροχο ροζουλί χρώμα να ξεδιπλώνονται στο οπτικό πεδίο.

Την επόμενη μέρα (αφότου επιστρέψαμε από το camp κι αφού γλίτωσα την πτώση εκ καμήλας) ως την Fes το κοντέρ έπρεπε να γράψει 465 χλμ, τουλάχιστον 8-10 ώρες οδήγησης.
Η διαδρομή ευτυχώς δεν ήταν μονότονη, έχει εναλλαγές και κρύβει εκπλήξεις:
- τη πανοραμική θέα στο καταπράσινο Oued Ziz κοντά στην Errachidia
- κυρίως όμως το δάσος με κέδρους κι έλατα (όπου θα συναντήσετε πιθήκους!!) στην κορυφογραμμή του Μεσαίου Άτλαντα πέριξ της Azrou και του Ifrane, όπου τόσο η φύση όσο και το αστικό τοπίο (με τις πάμπολλες βίλες) παραπέμπει σε σκηνικό κεντρικής Ευρώπης (το ίδιο κι η θερμοκρασία που έπεσε στους 12ο C!).
Αξίζει πραγματικά να κάνετε μια στάση και να απολαύσετε μια βόλτα στη φύση.
Eγώ θα πρότεινα να διανυκτερεύσετε κιόλας (από τις παραλείψεις στο σχεδιασμό του ταξιδιού μας). Άλλωστε η Fes απέχει μόλις 70 χλμ. Είναι ένα ανέλπιστα διαφορετικό Μαρόκο!
Last edited by a moderator: