hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
ΜARRAKECH - OUARZAZATE
Τα επόμενα κεφάλαια ως την Fes αφιερώνονται εξαιρετικά στον συμφορουμίτη @panius ως: "δώσε κι άλλο πόνο άτιμο γουρούνι"
Tη διαδρομή από το Marrakech ως την Fes μέσω του Άτλαντα και της ερήμου στη Μerzouga, την καλύψαμε οδικώς με ενοικιαζόμενο όχημα από τη Herz. Ένα Peugeot 508 αυτόματο για να χωράνε όλα τα μπαγκάζια (17 μέρες ήταν αυτές). Σκέτη χλιδή αλλά κόστισε ουκ ολίγα...
Ο καιρός δεν ήταν ο απόλυτος σύμμαχος, καθώς ξύπνησαν οι εαρινοί αέρηδες της ερήμου. Η ορατότητα μειώθηκε καθώς ένα μόνιμο ροζουλί πέπλο κάλυπτε μόνιμα τον ορίζοντα (όπως όταν μας επισκέπτεται η αφρικανική σκόνη στην Αθήνα, αλλά στο χειρότερό του). Αυτό ουδόλως μας απέτρεψε να ανακαλύψουμε μια περιοχή για την οποία έτρεφα πάλι υψηλές προσδοκίες. Ο λόγος; Οι κάσμπες, εμβληματική αρχιτεκτονική του Μαρόκου.
Η κάσμπα ήταν η οικία όπου κατοικούσε ο τοπικός άρχοντας, ενδεικτική του πλούτου του και σημείο άμυνας όταν η πόλη δεχόταν επίθεση, μιας και έχει ψηλά τείχη.
Σαν οδηγό χρησιμοποίησα το εξαιρετικό site: Roger Mimo - The route of the thousand Kasbahs με αναλυτικούς χάρτες που εκτύπωσα. Το θέμα είναι πως μετά πέντε δέκα κάσμπες, παθαίνεις κασμπίαση κάτι ανάλογο με την στουπίαση (φαινόμενο deja vu από τη θέα πολλαπλών στουπών στην ΝΑ Ασία). Οι περισσότερες κάσμπες σήμερα στέκουν ερείπια κάτι που στα μάτια μου προσέδιδε μεγαλύτερη γοητεία (διότι όπου γκρέμι εκεί κι εγώ)
H διαδρομή από το Marrakech ως την Ouarzazate περνά πάνω από τις κορυφογραμμές του Μεγάλου Άτλαντα. Βουνό γυμνό κι αφιλόξενο.
Αντί ν’ακολουθήσουμε την εθνική οδό N9, λίγο μετά το πέρασμα Tizi n’Tichka στα 2260 μέτρα υψόμετρο κάναμε παρακάμψη (P1506) για την πρώτη κάσμπα, αυτή του Telouet.
Μεταξύ του Ait Ben Haddou και του Μarrakech οι επισκέπτες την προσπερνούν συχνά αγνοώντας την. Αλλά η κάσμπα, αν και σχεδον ερείπιο στο μεγαλύτερο τμήμα της μετά την αποχώρηση του τελευταίου πασά Thami El Glaoui, μπορεί να υπερηφανεύεται για κάποια από την καλύτερη ισλαμική αρχιτεκτονική στο Μαρόκο.
Ο θρύλος λέει ότι ο Glaoui ανέθεσε τις εργασίες σε 300 ειδικευμένους τεχνίτες, οι οποίοι εργάστηκαν για 3 χρόνια για να διακοσμήσουν τις οροφές και τους τοίχους.
Ο Glaoui υποστήριξε τους Γάλλους κατά τη διάρκεια της κατοχής τους στο Μαρόκο κι έτσι απέκτησε μεγάλη δύναμη καθιστώντας τον έναν από τους κυριότερους πολιτικούς ηγέτες της χώρας. Όμως αυτό του γύρισε μπούμερανγκ, γιατί όταν έφυγαν οι Γάλλοι από το Μαρόκο χαρακτηρίστηκε προδότης, κάτι που δεν άντεξε πεθαίνοντας στη κάσμπα του το 1956, λίγους μόνο μήνες μετά την κήρυξη της μαροκινής ανεξαρτησίας. Μαζί του άρχισε να ρημάζει κι η κάσμπα. Έτσι σήμερα διασώζονται μόνο μερικές αίθουσες να μαρτυρούν περασμένα μεγαλεία. Η κάσμπα είναι επισκέψιμη και έχει εισιτήριο εισόδου.
Με παρότρυνση των ντόπιων συνεχίσαμε τον παρακαμπτήριο δρόμο (ευτυχώς άσφαλτος εκτός ενός τμήματος καλού χωματόδρομου) προς το Ait Ben Haddou. Η οδήγηση μέσα από το φαράγγι Οunila μας πρόσφερε πραγματικά μοναδικές εικόνες. Χωριά σε απόλυτη χρωματική αρμονία με το γυμνό τοπίο κι ακόμα περισσότερες κάσμπες. Τη συνιστώ ανεπιφύλακτα αν έχετε δικό σας μέσο.
Kάσμπα Tamdakht
Kάσμπα Tamdakht
Για το Ait Ben Haddou τα λόγια περιττεύουν.
Μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO στέκει ευάλωτο στο χρόνο ανάμεσα στις όχθες του ποταμού και τις πλαγιές του λόφου. Eίναι οχυρωμένη πόλη (ksar) πάνω στον δρόμο των καραβανιών μεταξύ της ερήμου Σαχάρα και του Μarrakech.
Η πόλη αποτελεί εξαιρετικό δείγμα πόλης με κάσμπες, είναι αδιαμφισβήτητα ξεχωριστή και φωτογενής τόσο που έχει αποτελέσει φυσικό σκηνικό για κάμποσες ταινίες, από τον Λώρενς της Αραβίας ως τον Μονομάχο. Οι περισσότεροι κάτοικοι της πόλης μένουν πλέον σε ένα σύγχρονο χωριό στην άλλη πλευρά του ποταμού απ’όπου υπάρχει πρόσβαση πεζή.
Αποφεύγοντας ενοχλητικούς αυτόκλητους ξεναγούς, σεργιανίσαμε στα ανηφορικά στενά της, καταλήγοντας στο ακροπύργιο απολαμβάνοντας τη πανοραμική θέα.
Με το ίδιο μαγευτικό σκηνικό απολαύσαμε ολομόναχοι ένα μαροκινό τσάι σ’ένα όμορφο μπαλκονάκι ενός τεϊοποτείου.
Στην υγειά σου @panius
Ο ιδιοκτήτης μας μακάριζε που φτάσαμε τέτοια ώρα όταν οι ορδές των γκρουπ έχουν ήδη αναχωρήσει. Στην ερώτηση τι εθνικότητας επισκέπτες αποτελούν την πλειονότητα των γκρουπ, με μια έκφραση... απελπισίας απάντησε: “Κινέζοι”. Κοιταχτήκαμε με φρίκη μεταξύ μας αφού μεγαλύτερη σύγχρονη ταξιδιωτική κατάρα από το να πέσεις σε αλλεπάλληλα γκρουπ κινέζων τουριστών δεν υπάρχει (όποιος το έχει ζήσει με καταλαβαίνει).
Η μέρα σιγά σιγά μας αποχαιρετούσε κι εμείς οδηγήσαμε τα τελευταία χιλιόμετρα ως το κατάλυμά μας, το Dar Farhana στα περίχωρα της Ouarzazate.
Στην είσοδο της Ouarzazate. προσέξτε φωτιστικά και λεωφόρους
Eξαιρετική και καλόγουστη επιλογή καταλύμματος (αν εξαιρέσεις τις μύγες).
Είχαμε και πισίνα. Μεγαλεία δηλαδή...
Ο ιδιοκτήτης μας φρόντισε τα μάλα, μόνο που επαναλάμβανε με κάθε κουβέντα τη λέξη ”μάρχαμπα”.
- “Ξαποστάστε να πιείτε ένα τσάι. Mάρχαμπα”
- “Σούκραν” εμείς
- "Μάρχαμπα” αυτός
- “Θέλετε να φάτε και για το βράδυ; Σπιτικό φαγητό. Μάρχαμπα”
- “Αμέ” εμείς. "Τι σερβίρετε;"
- "Τajine μοσχάρι με δαμάσκηνα και χορτόσουπα. Μάρχαμπα"
- "Ακούγεται νοστιμότατο"
- “Μάρχαμπα” ξανά μανά αυτός
Κάθε που μας έβλεπε ένα μάρχαμπα το έλεγε.
Μπορεί να μην θυμάμαι το όνομά του, αλλά στη μνήμη μου αποτυπώθηκε σαν ο κύριος Μάρχαμπα.
Eδώ λοιπόν δοκιμάσαμε και το πρώτο (κι ένα από τα καλύτερα) tajine του ταξιδιού.
Mμμμμμ, ολοκληρώνω άρον άρον το κεφάλαιο γιατί με έπιασε λιγούρα...
Τα επόμενα κεφάλαια ως την Fes αφιερώνονται εξαιρετικά στον συμφορουμίτη @panius ως: "δώσε κι άλλο πόνο άτιμο γουρούνι"

Tη διαδρομή από το Marrakech ως την Fes μέσω του Άτλαντα και της ερήμου στη Μerzouga, την καλύψαμε οδικώς με ενοικιαζόμενο όχημα από τη Herz. Ένα Peugeot 508 αυτόματο για να χωράνε όλα τα μπαγκάζια (17 μέρες ήταν αυτές). Σκέτη χλιδή αλλά κόστισε ουκ ολίγα...
Ο καιρός δεν ήταν ο απόλυτος σύμμαχος, καθώς ξύπνησαν οι εαρινοί αέρηδες της ερήμου. Η ορατότητα μειώθηκε καθώς ένα μόνιμο ροζουλί πέπλο κάλυπτε μόνιμα τον ορίζοντα (όπως όταν μας επισκέπτεται η αφρικανική σκόνη στην Αθήνα, αλλά στο χειρότερό του). Αυτό ουδόλως μας απέτρεψε να ανακαλύψουμε μια περιοχή για την οποία έτρεφα πάλι υψηλές προσδοκίες. Ο λόγος; Οι κάσμπες, εμβληματική αρχιτεκτονική του Μαρόκου.
Η κάσμπα ήταν η οικία όπου κατοικούσε ο τοπικός άρχοντας, ενδεικτική του πλούτου του και σημείο άμυνας όταν η πόλη δεχόταν επίθεση, μιας και έχει ψηλά τείχη.
Σαν οδηγό χρησιμοποίησα το εξαιρετικό site: Roger Mimo - The route of the thousand Kasbahs με αναλυτικούς χάρτες που εκτύπωσα. Το θέμα είναι πως μετά πέντε δέκα κάσμπες, παθαίνεις κασμπίαση κάτι ανάλογο με την στουπίαση (φαινόμενο deja vu από τη θέα πολλαπλών στουπών στην ΝΑ Ασία). Οι περισσότερες κάσμπες σήμερα στέκουν ερείπια κάτι που στα μάτια μου προσέδιδε μεγαλύτερη γοητεία (διότι όπου γκρέμι εκεί κι εγώ)
H διαδρομή από το Marrakech ως την Ouarzazate περνά πάνω από τις κορυφογραμμές του Μεγάλου Άτλαντα. Βουνό γυμνό κι αφιλόξενο.
Αντί ν’ακολουθήσουμε την εθνική οδό N9, λίγο μετά το πέρασμα Tizi n’Tichka στα 2260 μέτρα υψόμετρο κάναμε παρακάμψη (P1506) για την πρώτη κάσμπα, αυτή του Telouet.
Μεταξύ του Ait Ben Haddou και του Μarrakech οι επισκέπτες την προσπερνούν συχνά αγνοώντας την. Αλλά η κάσμπα, αν και σχεδον ερείπιο στο μεγαλύτερο τμήμα της μετά την αποχώρηση του τελευταίου πασά Thami El Glaoui, μπορεί να υπερηφανεύεται για κάποια από την καλύτερη ισλαμική αρχιτεκτονική στο Μαρόκο.
Ο θρύλος λέει ότι ο Glaoui ανέθεσε τις εργασίες σε 300 ειδικευμένους τεχνίτες, οι οποίοι εργάστηκαν για 3 χρόνια για να διακοσμήσουν τις οροφές και τους τοίχους.
Ο Glaoui υποστήριξε τους Γάλλους κατά τη διάρκεια της κατοχής τους στο Μαρόκο κι έτσι απέκτησε μεγάλη δύναμη καθιστώντας τον έναν από τους κυριότερους πολιτικούς ηγέτες της χώρας. Όμως αυτό του γύρισε μπούμερανγκ, γιατί όταν έφυγαν οι Γάλλοι από το Μαρόκο χαρακτηρίστηκε προδότης, κάτι που δεν άντεξε πεθαίνοντας στη κάσμπα του το 1956, λίγους μόνο μήνες μετά την κήρυξη της μαροκινής ανεξαρτησίας. Μαζί του άρχισε να ρημάζει κι η κάσμπα. Έτσι σήμερα διασώζονται μόνο μερικές αίθουσες να μαρτυρούν περασμένα μεγαλεία. Η κάσμπα είναι επισκέψιμη και έχει εισιτήριο εισόδου.
Με παρότρυνση των ντόπιων συνεχίσαμε τον παρακαμπτήριο δρόμο (ευτυχώς άσφαλτος εκτός ενός τμήματος καλού χωματόδρομου) προς το Ait Ben Haddou. Η οδήγηση μέσα από το φαράγγι Οunila μας πρόσφερε πραγματικά μοναδικές εικόνες. Χωριά σε απόλυτη χρωματική αρμονία με το γυμνό τοπίο κι ακόμα περισσότερες κάσμπες. Τη συνιστώ ανεπιφύλακτα αν έχετε δικό σας μέσο.
Kάσμπα Tamdakht
Kάσμπα Tamdakht
Για το Ait Ben Haddou τα λόγια περιττεύουν.
Μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO στέκει ευάλωτο στο χρόνο ανάμεσα στις όχθες του ποταμού και τις πλαγιές του λόφου. Eίναι οχυρωμένη πόλη (ksar) πάνω στον δρόμο των καραβανιών μεταξύ της ερήμου Σαχάρα και του Μarrakech.
Η πόλη αποτελεί εξαιρετικό δείγμα πόλης με κάσμπες, είναι αδιαμφισβήτητα ξεχωριστή και φωτογενής τόσο που έχει αποτελέσει φυσικό σκηνικό για κάμποσες ταινίες, από τον Λώρενς της Αραβίας ως τον Μονομάχο. Οι περισσότεροι κάτοικοι της πόλης μένουν πλέον σε ένα σύγχρονο χωριό στην άλλη πλευρά του ποταμού απ’όπου υπάρχει πρόσβαση πεζή.
Αποφεύγοντας ενοχλητικούς αυτόκλητους ξεναγούς, σεργιανίσαμε στα ανηφορικά στενά της, καταλήγοντας στο ακροπύργιο απολαμβάνοντας τη πανοραμική θέα.
Με το ίδιο μαγευτικό σκηνικό απολαύσαμε ολομόναχοι ένα μαροκινό τσάι σ’ένα όμορφο μπαλκονάκι ενός τεϊοποτείου.
Στην υγειά σου @panius
Ο ιδιοκτήτης μας μακάριζε που φτάσαμε τέτοια ώρα όταν οι ορδές των γκρουπ έχουν ήδη αναχωρήσει. Στην ερώτηση τι εθνικότητας επισκέπτες αποτελούν την πλειονότητα των γκρουπ, με μια έκφραση... απελπισίας απάντησε: “Κινέζοι”. Κοιταχτήκαμε με φρίκη μεταξύ μας αφού μεγαλύτερη σύγχρονη ταξιδιωτική κατάρα από το να πέσεις σε αλλεπάλληλα γκρουπ κινέζων τουριστών δεν υπάρχει (όποιος το έχει ζήσει με καταλαβαίνει).
Η μέρα σιγά σιγά μας αποχαιρετούσε κι εμείς οδηγήσαμε τα τελευταία χιλιόμετρα ως το κατάλυμά μας, το Dar Farhana στα περίχωρα της Ouarzazate.
Στην είσοδο της Ouarzazate. προσέξτε φωτιστικά και λεωφόρους
Eξαιρετική και καλόγουστη επιλογή καταλύμματος (αν εξαιρέσεις τις μύγες).
Ο ιδιοκτήτης μας φρόντισε τα μάλα, μόνο που επαναλάμβανε με κάθε κουβέντα τη λέξη ”μάρχαμπα”.
- “Ξαποστάστε να πιείτε ένα τσάι. Mάρχαμπα”
- “Σούκραν” εμείς
- "Μάρχαμπα” αυτός
- “Θέλετε να φάτε και για το βράδυ; Σπιτικό φαγητό. Μάρχαμπα”
- “Αμέ” εμείς. "Τι σερβίρετε;"
- "Τajine μοσχάρι με δαμάσκηνα και χορτόσουπα. Μάρχαμπα"
- "Ακούγεται νοστιμότατο"
- “Μάρχαμπα” ξανά μανά αυτός
Κάθε που μας έβλεπε ένα μάρχαμπα το έλεγε.
Μπορεί να μην θυμάμαι το όνομά του, αλλά στη μνήμη μου αποτυπώθηκε σαν ο κύριος Μάρχαμπα.
Eδώ λοιπόν δοκιμάσαμε και το πρώτο (κι ένα από τα καλύτερα) tajine του ταξιδιού.
Mμμμμμ, ολοκληρώνω άρον άρον το κεφάλαιο γιατί με έπιασε λιγούρα...
Last edited by a moderator: