hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
ΤΕΤΟUAN - ASILAH - RABAT - CASABLANCA
Τις τελευταίες μέρες του ταξιδιού αποφασίστηκε να τις περάσουμε στη Rabat με μια μικρή τζούρα από Casablanca, που ακούει στο αξιοθέατο Tζαμί Hassan ΙΙ.
Από την Chefchaouen πήραμε μισθωμένο όχημα κάνοντας αρχικά στάση στην μεδίνα της Tetouan. Αφού ήταν χαρακτηρισμένη κι αυτή ως μνημείο της UNESCO θα θεωρούσα παράλειψή μου να μην την επισκεφθούμε. Όμως ούτε ο καιρός ήταν σύμμαχος (έβρεχε) αλλά ούτε κι η μεδίνα της Tetouan με σαφείς ανδαλουσιανές επιρροές μας φάνηκε ενδιαφέρουσα. Τόσο απογοητευτική μάλλον είναι που δικαιολογεί την παντελή απουσία αλλοδαπών και δη κινέζων επισκεπτών.
Ο ταξιτζής μας αποχαιρέτησε στην παραθαλάσσια πόλη της Asilah απ’όπου πήραμε τραίνο για Rabat. H Αsilah έχει μια μικρή μεδίνα, πραγματικό μπιζουδάκι. Μια μικρογραφία της Essaouira αλλά πιο καλαίσθητη. Ενθουσιαστήκαμε που βρεθήκαμε εκεί έστω και για λίγο. Λυπηθήκαμε που δεν φροντίσαμε να οργανώσουμε έτσι το χρόνο μας ώστε να διανυκτερεύσουμε εκεί. Την συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Τη Rabat μπορεί να την παρακάμπτουν οι περισσότεροι, όμως το δηλώνω μετά πάσης παρρησίας. Μου άρεσε πάρα πολύ.
Είναι παραθαλάσσια και διαθέτει δυό παραλίες όπου οι πάντες βολτάρουν, παίζουν ποδόσφαιρο, λιάζονται, κάνουν ακόμα μπάνιο ή water sports.
Είναι μια σύγχρονη φροντισμένη μεγαλούπολη με φαρδιές λεωφόρους, χώρους πράσινου, μοντέρνο τραμ.
Έχει μια μικρή μεδίνα με σουκ, όπου εναλλάσσονται τα μαγαζιά με τα σουβενίρ στην Rue des Consuls, μ’εκείνα που πουλάνε όλα τα καλούδια που φτιάχνουν οι κινέζοι κι απευθύντονται στους ντόπιους στην Rue Souka.
Yπάρχει η Κάσμπα των Oudaias, η γραφική μεσαιωνική ακρόπολη, μια μικρογραφία αιγαιοπελαγίτικου σκηνικού, με επιβλητική θέα στον ωκεανό από τη μια και τους αναζωογονητικούς ανδαλουσιανούς κήπους από την άλλη.
Υπάρχει το Corniche, μια υπέροχη περατζάδα δίπλα από την εκβολή του ποταμού, με φόντο την κάσμπα των Oudaias όπου μπορείς να βολτάρεις ή να απολαύσεις ένα γεύμα με θαλασσινά.
Έχει τον πύργο Hassan, μιναρέ απομεινάρι του 12ου αιώνα, ένα φιλόδοξο σχέδιο να χτιστεί το μεγαλύτερο τζαμί στο κόσμο το οποίο εγκαταλείφθηκε σαν πέθανε ο εμπνευστής του.
Μαζί με τις κολώνες του ημιτελούς τζαμιού στον ίδιο χώρο βρίσκεται και το Βασιλικό Μαυσωλείο του Μωχάμεντ E’, πρώτου βασιλιά της χώρας μετά την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας από τους Γάλλους.
Από την θολούρα της ερήμου, τις βροχές και τη συννεφιά στον Άτλαντα και την οροσειρά Rif, η λιακάδα και η διαύγεια της ατμόσφαιρας σε συνδυασμό με το αναζωογοννητικό αεράκι του Ατλαντικού έκανε την πρωτεύουσα του Μαρόκου να φαντάζει σχεδόν ονειρική! Και έχει χαρακτηριστεί Μνημείο της UNESCO !
Στην Casablanca βρεθήκαμε για λίγες ώρες, ίσα για να δούμε το Mεγάλο Tζαμί του Hassan IΙ, το μόνο που είναι επισκέψιμο από αλλόθρησκους (και με μακράν το ακριβότερο εισιτήριο εισόδου). Για την υπόλοιπη πόλη δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη αν αξίζει ή όχι επίσκεψης (εντούτοις από τα λίγα που είδα δεν μου κίνησε το ενδιαφέρον).
Είναι από τα μεγαλύτερα τζαμιά στο κόσμο, όπου χιλιάδες πιστοί μπορούν να συγκεντρωθούν για προσευχή (5.000 μέσα στην αίθουσα του τζαμιού και άλλοι 80.000 στους εξωτερικούς χώρους). Ο μιναρές του είναι ο ψηλότερος στον κόσμο, στα 210 μέτρα. Ολοκληρώθηκε το 1993, σε σχέδια...γάλλου αρχιτέκτονα. Για την διακόσμησή του χρησιμοποιήθηκαν τα καλύτερα υλικά της μαροκινής γης και δούλεψαν ακάματα οι πιο επιδέξιοι μάστορες του είδους. Το τζαμί στέκεται σ’ένα ακρωτήρι στον Ατλαντικό Ωκεανό, κι η ακτίνα λειζερ που φωτίζει το βράδυ από το μιναρέ δείχνει προς την κατεύθυνση της Μέκκας.
Πρακτικές λεπτομέρειες
Διαμονή - Φαγητό
Ο ξενώνας Dar Yanis στη μεδίνα του Rabat ήταν εξαιρετική επιλογή κι από τις φθηνότερες σε μια πόλη που δεν είχε πολλές οικονομικές επιλογές.
Αντίθετα το φαγητό ήταν απλή υπόθεση. Το εστιατόριο Liberation κάποιες δεκάδες μέτρα από τον ξενώνα μας, είναι διαχρονική αξία. Αξιοπρεπές πάμφθηνο φαγητό που το τιμούσαν κατ’εξοχήν οι ντόπιοι. Τα βράδια πολλοί έρχονταν για να φάνε μόνο τη παραδοσιακή σούπα harira έναντι 5 dirham (0,5 ευρώ)! Εμείς πάλι γουρουνιάσαμε σε μια πανδαισία από σουβλάκια και παϊδάκια…
ΥΓ1 Ευχαριστίες στους συμφορουμίτες-συνταξιδιώτες μου @snapper & @travelogatos που συνέβαλαν κι αυτοί ώστε να επενδυθεί φωτογραφικά η ιστορία για το Μαρόκο. Άντε και στα επόμενα…
ΥΓ2 Ευχαριστίες και σε όλους τους συμφορουμίτες που είχαν ήδη γράψει ιστορία για το Μαρόκο κι αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για την οργάνωση του ταξιδιού αυτού.
Τις τελευταίες μέρες του ταξιδιού αποφασίστηκε να τις περάσουμε στη Rabat με μια μικρή τζούρα από Casablanca, που ακούει στο αξιοθέατο Tζαμί Hassan ΙΙ.
Από την Chefchaouen πήραμε μισθωμένο όχημα κάνοντας αρχικά στάση στην μεδίνα της Tetouan. Αφού ήταν χαρακτηρισμένη κι αυτή ως μνημείο της UNESCO θα θεωρούσα παράλειψή μου να μην την επισκεφθούμε. Όμως ούτε ο καιρός ήταν σύμμαχος (έβρεχε) αλλά ούτε κι η μεδίνα της Tetouan με σαφείς ανδαλουσιανές επιρροές μας φάνηκε ενδιαφέρουσα. Τόσο απογοητευτική μάλλον είναι που δικαιολογεί την παντελή απουσία αλλοδαπών και δη κινέζων επισκεπτών.
Ο ταξιτζής μας αποχαιρέτησε στην παραθαλάσσια πόλη της Asilah απ’όπου πήραμε τραίνο για Rabat. H Αsilah έχει μια μικρή μεδίνα, πραγματικό μπιζουδάκι. Μια μικρογραφία της Essaouira αλλά πιο καλαίσθητη. Ενθουσιαστήκαμε που βρεθήκαμε εκεί έστω και για λίγο. Λυπηθήκαμε που δεν φροντίσαμε να οργανώσουμε έτσι το χρόνο μας ώστε να διανυκτερεύσουμε εκεί. Την συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Τη Rabat μπορεί να την παρακάμπτουν οι περισσότεροι, όμως το δηλώνω μετά πάσης παρρησίας. Μου άρεσε πάρα πολύ.
Είναι παραθαλάσσια και διαθέτει δυό παραλίες όπου οι πάντες βολτάρουν, παίζουν ποδόσφαιρο, λιάζονται, κάνουν ακόμα μπάνιο ή water sports.
Είναι μια σύγχρονη φροντισμένη μεγαλούπολη με φαρδιές λεωφόρους, χώρους πράσινου, μοντέρνο τραμ.
Έχει μια μικρή μεδίνα με σουκ, όπου εναλλάσσονται τα μαγαζιά με τα σουβενίρ στην Rue des Consuls, μ’εκείνα που πουλάνε όλα τα καλούδια που φτιάχνουν οι κινέζοι κι απευθύντονται στους ντόπιους στην Rue Souka.
Yπάρχει η Κάσμπα των Oudaias, η γραφική μεσαιωνική ακρόπολη, μια μικρογραφία αιγαιοπελαγίτικου σκηνικού, με επιβλητική θέα στον ωκεανό από τη μια και τους αναζωογονητικούς ανδαλουσιανούς κήπους από την άλλη.
Υπάρχει το Corniche, μια υπέροχη περατζάδα δίπλα από την εκβολή του ποταμού, με φόντο την κάσμπα των Oudaias όπου μπορείς να βολτάρεις ή να απολαύσεις ένα γεύμα με θαλασσινά.
Έχει τον πύργο Hassan, μιναρέ απομεινάρι του 12ου αιώνα, ένα φιλόδοξο σχέδιο να χτιστεί το μεγαλύτερο τζαμί στο κόσμο το οποίο εγκαταλείφθηκε σαν πέθανε ο εμπνευστής του.
Μαζί με τις κολώνες του ημιτελούς τζαμιού στον ίδιο χώρο βρίσκεται και το Βασιλικό Μαυσωλείο του Μωχάμεντ E’, πρώτου βασιλιά της χώρας μετά την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας από τους Γάλλους.
Από την θολούρα της ερήμου, τις βροχές και τη συννεφιά στον Άτλαντα και την οροσειρά Rif, η λιακάδα και η διαύγεια της ατμόσφαιρας σε συνδυασμό με το αναζωογοννητικό αεράκι του Ατλαντικού έκανε την πρωτεύουσα του Μαρόκου να φαντάζει σχεδόν ονειρική! Και έχει χαρακτηριστεί Μνημείο της UNESCO !
Στην Casablanca βρεθήκαμε για λίγες ώρες, ίσα για να δούμε το Mεγάλο Tζαμί του Hassan IΙ, το μόνο που είναι επισκέψιμο από αλλόθρησκους (και με μακράν το ακριβότερο εισιτήριο εισόδου). Για την υπόλοιπη πόλη δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη αν αξίζει ή όχι επίσκεψης (εντούτοις από τα λίγα που είδα δεν μου κίνησε το ενδιαφέρον).
Είναι από τα μεγαλύτερα τζαμιά στο κόσμο, όπου χιλιάδες πιστοί μπορούν να συγκεντρωθούν για προσευχή (5.000 μέσα στην αίθουσα του τζαμιού και άλλοι 80.000 στους εξωτερικούς χώρους). Ο μιναρές του είναι ο ψηλότερος στον κόσμο, στα 210 μέτρα. Ολοκληρώθηκε το 1993, σε σχέδια...γάλλου αρχιτέκτονα. Για την διακόσμησή του χρησιμοποιήθηκαν τα καλύτερα υλικά της μαροκινής γης και δούλεψαν ακάματα οι πιο επιδέξιοι μάστορες του είδους. Το τζαμί στέκεται σ’ένα ακρωτήρι στον Ατλαντικό Ωκεανό, κι η ακτίνα λειζερ που φωτίζει το βράδυ από το μιναρέ δείχνει προς την κατεύθυνση της Μέκκας.
Πρακτικές λεπτομέρειες
Διαμονή - Φαγητό
Ο ξενώνας Dar Yanis στη μεδίνα του Rabat ήταν εξαιρετική επιλογή κι από τις φθηνότερες σε μια πόλη που δεν είχε πολλές οικονομικές επιλογές.
Αντίθετα το φαγητό ήταν απλή υπόθεση. Το εστιατόριο Liberation κάποιες δεκάδες μέτρα από τον ξενώνα μας, είναι διαχρονική αξία. Αξιοπρεπές πάμφθηνο φαγητό που το τιμούσαν κατ’εξοχήν οι ντόπιοι. Τα βράδια πολλοί έρχονταν για να φάνε μόνο τη παραδοσιακή σούπα harira έναντι 5 dirham (0,5 ευρώ)! Εμείς πάλι γουρουνιάσαμε σε μια πανδαισία από σουβλάκια και παϊδάκια…
- ΤΕΛΟΣ -
ΥΓ1 Ευχαριστίες στους συμφορουμίτες-συνταξιδιώτες μου @snapper & @travelogatos που συνέβαλαν κι αυτοί ώστε να επενδυθεί φωτογραφικά η ιστορία για το Μαρόκο. Άντε και στα επόμενα…
ΥΓ2 Ευχαριστίες και σε όλους τους συμφορουμίτες που είχαν ήδη γράψει ιστορία για το Μαρόκο κι αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για την οργάνωση του ταξιδιού αυτού.
Last edited by a moderator: