hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
ΕL JADIDA
H παραθαλάσσια πόλη της El Jadida ήταν ο πρώτος σταθμός του ταξιδιού στο Μαρόκο, μόλις 100 χλμ νότια της Casablanca.
Η επιλογή δεν έγινε τυχαία. Σκαλίζοντας το διαδίκτυο ανακάλυψα ότι σώζεται μια μικρή ιστορική οχειρωμένη πόλη που έχτισαν οι πορτογάλλοι (μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO).
Κύριο αξιοθέατο είναι η κιστέρνα, υπόδειγμα αρχιτεκτονικής, η οποία ενέπνευσε μέχρι και τον Όρσον Γουέλς ώστε να γυρίσει εκεί σκηνές από τη ταινία του Οθέλλος.
Φύγαμε καρφί από το αεροδρόμιο της Casablanca άμα τη αφιξει, καθώς επιβιβαστήκαμε σε grand taxi (κάτι περισσότερο από μια ώρα, δρόμος αν και μας έλαχε μια παμπάλαια Mercedes). Οι τιμές είναι συγκεκριμένες και αναγράφονται σε πίνακα στην πιάτσα. Όπως κι αλλού, συνειδητοποιήσαμε ότι οι ταξιτζήδες κατανέμουν αναλόγως προορισμού τα δρομολόγια μεταξύ τους.
Εναλλακτικά μπορεί κανείς να πάει με τραίνο από το αεροδρόμιο κάνοντας μετεπιβίβαση στη πόλη της Casablanca. Εμείς είμασταν από τα αξημέρωτα σε αεροδρόμια κι αεροπλάνα οπότε θέλαμε να φτάσουμε στον προορισμό μας μια ώρα νωρίτερα κι έτσι δεν το τολμήσαμε καν.
Εντυπώσεις
Ως παραθαλάσσια πόλη με το αναζωογονητικό αεράκι από τον Ατλαντικό να φυσά, ήταν αρκετή για να μας χαρίσει μια διάθεση καλοκαιρινών διακοπών.
Η παλιά οχειρωμένη πόλη έχει μικρή έκταση και στα στενάκια της έδειχνε σημεία εγκατάλειψης. Ως εκ τούτου δεν ενθουσίασε ιδιαίτερα τους υπόλοιπους που είχαν υψηλότερες προσδοκίες και την περίμεναν πιο ατμοσφαιρική. Εγώ πάλι με τα γκρέμια και τη παρακμή έχω μια λατρεία...
Η θέα όμως από τα τείχη της, η βόλτα στους προμαχώνες μας αποζημίωσαν όλους
Η παλιά συναγωγή. Ενδιαφέρουσα η λεπτομέρεια όπου η ημισέληνος βρίσκεται πάνω από το άστρο του Δαυίδ (για να μη ξεχνιόμαστε που βρισκόμαστε...)
το ίδιο και η γοητευτική κιστέρνα.
Χαλαρωτική μα ενδιαφέρουσα (από κοινωνιολογική άποψη) ήταν κι η βόλτα στη καινούργια πόλη, με τον ταρσανά
και τη παραλία όπου οι οικογένειες βόλταραν, οι νεολαίοι έπαιζαν ποδόσφαιρο, ...μπιλιάρδο, έκαναν βόλτες με άλογο
ή απλώς έκαναν στάση για να φάνε σαλιγκάρια (δημοφιλές street food).
Λίγο πριν την αναχώρησή μας χαθήκαμε λίγο και μέσα στα στενά που στεγάζουν την κεντρική αγορά της πόλης με τα λογής μαγαζιά: από ψαράδικα μέχρι ραφτάδικα.
Πρακτικές λεπτομέρειες
Διαμονή
Το καλοκαίρι γίνεται ο κακός χαμός από εκδρομείς για θαλάσσια μπάνια. Την εποχή που βρεθήκαμε η κίνηση ήταν υποτονική και σίγουρα δεν αποτελεί προορισμό για τους αλλοδαπούς τουρίστες.
Μείναμε μέσα στην παλιά πόλη στο ξενώνα Dar El Jadida. Από τις φθηνότερες αλλά λιγότερο επιτυχημένες επιλογές του ταξιδιού. Ο ιδιοκτήτης ήταν Ιταλός, σκέτο μούτρο, Κύριος οίδε πώς και γιατί ξέμεινε εκεί. Τα λεφτά όλα η ταράτσα του όμως με θέα στη πόλη και ολίγον από Ατλαντικό
Γιατί λατρεύω να φωτογραφίζω ΚΑΙ μπουγάδες; πρέπει να το ψάξω κι αυτό...
Φαγητό
Ο Σ. μας ξεποδάριασε αναζητώντας το Νο1 εστιατόριο της πόλης (La Prive) σύμφωνα με τη λίστα του tripadvisor. Ρωτώντας από δώ κι από κει τελικά το εντοπίσαμε, κάνοντας όμως το στρατηγικό λάθος να μπουκάρουμε στο παντελώς άδειο εσωτερικό του πασιχαρείς από την ευγενέστατη υποδοχή και τους τεμενάδες του ιδιοκτήτη, παραβιάζοντας την βασική αρχή: κοιτάμε πρώτα κατάλογο και τιμές. Μετά την ψυχρολουσία του τιμοκαταλόγου αποφασίσαμε να χαλαρώσουμε και να το απολαύσουμε μετά τοπικού οίνου (το αλκοόλ είναι ιδιαίτερα ακριβό και δυσεύρετο στα εστιατόρια). Καλό το σερβις και το φαγητό, αλλά 28 ευρώ το κεφάλι μ’έκανε να τραβάω τις λιγοστές τρίχες της κεφαλής μου. Μακράν ακριβότερο όλων των υπολοίπων γευμάτων στο Μαρόκο. Τόσο που κατάντησε ανέκδοτο.
H παραθαλάσσια πόλη της El Jadida ήταν ο πρώτος σταθμός του ταξιδιού στο Μαρόκο, μόλις 100 χλμ νότια της Casablanca.
Η επιλογή δεν έγινε τυχαία. Σκαλίζοντας το διαδίκτυο ανακάλυψα ότι σώζεται μια μικρή ιστορική οχειρωμένη πόλη που έχτισαν οι πορτογάλλοι (μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO).
Κύριο αξιοθέατο είναι η κιστέρνα, υπόδειγμα αρχιτεκτονικής, η οποία ενέπνευσε μέχρι και τον Όρσον Γουέλς ώστε να γυρίσει εκεί σκηνές από τη ταινία του Οθέλλος.
Φύγαμε καρφί από το αεροδρόμιο της Casablanca άμα τη αφιξει, καθώς επιβιβαστήκαμε σε grand taxi (κάτι περισσότερο από μια ώρα, δρόμος αν και μας έλαχε μια παμπάλαια Mercedes). Οι τιμές είναι συγκεκριμένες και αναγράφονται σε πίνακα στην πιάτσα. Όπως κι αλλού, συνειδητοποιήσαμε ότι οι ταξιτζήδες κατανέμουν αναλόγως προορισμού τα δρομολόγια μεταξύ τους.
Εναλλακτικά μπορεί κανείς να πάει με τραίνο από το αεροδρόμιο κάνοντας μετεπιβίβαση στη πόλη της Casablanca. Εμείς είμασταν από τα αξημέρωτα σε αεροδρόμια κι αεροπλάνα οπότε θέλαμε να φτάσουμε στον προορισμό μας μια ώρα νωρίτερα κι έτσι δεν το τολμήσαμε καν.
Εντυπώσεις
Ως παραθαλάσσια πόλη με το αναζωογονητικό αεράκι από τον Ατλαντικό να φυσά, ήταν αρκετή για να μας χαρίσει μια διάθεση καλοκαιρινών διακοπών.
Η παλιά οχειρωμένη πόλη έχει μικρή έκταση και στα στενάκια της έδειχνε σημεία εγκατάλειψης. Ως εκ τούτου δεν ενθουσίασε ιδιαίτερα τους υπόλοιπους που είχαν υψηλότερες προσδοκίες και την περίμεναν πιο ατμοσφαιρική. Εγώ πάλι με τα γκρέμια και τη παρακμή έχω μια λατρεία...
Η θέα όμως από τα τείχη της, η βόλτα στους προμαχώνες μας αποζημίωσαν όλους
Η παλιά συναγωγή. Ενδιαφέρουσα η λεπτομέρεια όπου η ημισέληνος βρίσκεται πάνω από το άστρο του Δαυίδ (για να μη ξεχνιόμαστε που βρισκόμαστε...)
το ίδιο και η γοητευτική κιστέρνα.
Χαλαρωτική μα ενδιαφέρουσα (από κοινωνιολογική άποψη) ήταν κι η βόλτα στη καινούργια πόλη, με τον ταρσανά
και τη παραλία όπου οι οικογένειες βόλταραν, οι νεολαίοι έπαιζαν ποδόσφαιρο, ...μπιλιάρδο, έκαναν βόλτες με άλογο
ή απλώς έκαναν στάση για να φάνε σαλιγκάρια (δημοφιλές street food).
Λίγο πριν την αναχώρησή μας χαθήκαμε λίγο και μέσα στα στενά που στεγάζουν την κεντρική αγορά της πόλης με τα λογής μαγαζιά: από ψαράδικα μέχρι ραφτάδικα.
Πρακτικές λεπτομέρειες
Διαμονή
Το καλοκαίρι γίνεται ο κακός χαμός από εκδρομείς για θαλάσσια μπάνια. Την εποχή που βρεθήκαμε η κίνηση ήταν υποτονική και σίγουρα δεν αποτελεί προορισμό για τους αλλοδαπούς τουρίστες.
Μείναμε μέσα στην παλιά πόλη στο ξενώνα Dar El Jadida. Από τις φθηνότερες αλλά λιγότερο επιτυχημένες επιλογές του ταξιδιού. Ο ιδιοκτήτης ήταν Ιταλός, σκέτο μούτρο, Κύριος οίδε πώς και γιατί ξέμεινε εκεί. Τα λεφτά όλα η ταράτσα του όμως με θέα στη πόλη και ολίγον από Ατλαντικό
Γιατί λατρεύω να φωτογραφίζω ΚΑΙ μπουγάδες; πρέπει να το ψάξω κι αυτό...
Φαγητό
Ο Σ. μας ξεποδάριασε αναζητώντας το Νο1 εστιατόριο της πόλης (La Prive) σύμφωνα με τη λίστα του tripadvisor. Ρωτώντας από δώ κι από κει τελικά το εντοπίσαμε, κάνοντας όμως το στρατηγικό λάθος να μπουκάρουμε στο παντελώς άδειο εσωτερικό του πασιχαρείς από την ευγενέστατη υποδοχή και τους τεμενάδες του ιδιοκτήτη, παραβιάζοντας την βασική αρχή: κοιτάμε πρώτα κατάλογο και τιμές. Μετά την ψυχρολουσία του τιμοκαταλόγου αποφασίσαμε να χαλαρώσουμε και να το απολαύσουμε μετά τοπικού οίνου (το αλκοόλ είναι ιδιαίτερα ακριβό και δυσεύρετο στα εστιατόρια). Καλό το σερβις και το φαγητό, αλλά 28 ευρώ το κεφάλι μ’έκανε να τραβάω τις λιγοστές τρίχες της κεφαλής μου. Μακράν ακριβότερο όλων των υπολοίπων γευμάτων στο Μαρόκο. Τόσο που κατάντησε ανέκδοτο.
Last edited by a moderator: