underwater
Member
- Μηνύματα
- 2.716
- Likes
- 11.314
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Τα βασικά: Γενικές πληροφορίες και οργάνωση
- Μπισκέκ μέρος α': Ιστορίες καθημερινής τρέλας
- Μπισκέκ μέρος 'β: sightseeing στην πρωτεύουσα
- Εθνικό πάρκο Ala-Archa
- Καρακόλ: αυθεντικό Κιργιστάν!
- Στο animal market του Καρακόλ
- Μπάνιο στην Issyk-Kul
- Jeti-Oguz, γιούρτες και μεθύσια
- Στις στέπες της Son Kul
- Στο ουδέτερο, άχρωμο, άοσμο Naryn
- Είναι μακρύς ο δρόμος για το Osh!
- Στο ανατολίτικο Osh
- Περί διαμονής-φαγητού-ποτού
- Σκέψεις
Εθνικό πάρκο Ala-Archa
Το εθνικό πάρκο Ala-Archa αποτέλεσε την πρώτη μας φυσιολατρική εξόρμηση στο Κιργιστάν, καθώς βρίσκεται πολύ κοντά στο Μπισκέκ (η απόσταση δεν ξεπερνά τα 40 χλμ). Φυσικά στα πλαίσια μιας ημερήσιας εκδρομής δεν μπορέσαμε να δούμε πολλά από αυτά που προσφέρει (μιλάμε για μια περιοχή με ένα εντυπωσιακό φαράγγι, ποταμάκια, πάνω από 50 βουνοκορφές, καταρράκτη, παγετώνες, πλούσια χλωρίδα και πανίδα). Αρκετοί δεινοί πεζοπόροι και ορειβάτες περνούν μέρες εκεί με σοβαρό εξοπλισμό, ο περισσότερος όμως κόσμος απλά κάνει χαλαρές εκδρομούλες για να χαρεί τη φύση. Έτσι κι εμείς! Μαζί μας ήταν μια ντόπια κοπέλα, η οποία μας βοήθησε πολύ καθώς είχε γνώση της γλώσσας, των συγκοινωνιών και όλων των σχετικών!
Αν κάποιος δεν έχει μεταφορικό ή δεν κλείσει με κάποιο πρακτορείο ή ταξί (όπου δε νομίζω ότι έχει νόημα να κλείσει για μια ημερήσια), μπορεί απλά να πάρει μαρσρούτκα, η οποία τον μεταφέρει είτε κοντά στο εθνικό πάρκο είτε στην είσοδό του (σε συγκεκριμένες ώρες). Γενικώς η εμπειρία για εμάς ήταν πολύ ευχάριστη, καθώς είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε τις πρώτες εικόνες της κιργισιανής επαρχίας. Τα χωριουδάκια ψιλομίζερα και πολύ πρόχειρα χτισμένα! Θυμήθηκα λίγο Κένυα!
Είδαμε και τα πρώτα μας τζαμιά! Γενικώς στο Κιργιστάν τα τζαμιά είναι μικρά, λιτά, με χαμηλούς μιναρέδες. Εξαίρεση κάποια στο Νότο, όπου οι άνθρωποι, κατά βάση ουζμπέκικης καταγωγής, είναι πολύ πιο θρησκευόμενοι.
Η μαρσρούτκα (στην οποία πληρώνει κανείς ένα πολύ ευτελές ποσό) αρχικά μας μετέφερε μέχρι ένα χωριουδάκι, μερικά χιλιόμετρα μακριά από το Ala-Archa. Εμείς δώσαμε στον οδηγό λίγα επιπλέον χρήματα και μας πήγε μέχρι την είσοδο του εθνικού πάρκου. Γενικώς το να σου κάνει ο οδηγός της μαρσρούτκας (ενός ΜΜΜ δηλ.) τον ταξιτζή είναι σύνηθες στο Κιργιστάν και το εκμεταλλευτήκαμε και άλλες φορές!
Στην είσοδο του πάρκου πληρώνεις ένα πολύ χαμηλό αντίτιμο εισόδου και ξεκινάς το περπάτημα των 12 χλμ προς το σημείο που ξεκινούν τα πεζοπορικά μονοπάτια. Ο δρόμος, μονολότι ελαφρά ανηφορικός, είναι κανονική άσφαλτος. Όσο προχωρά κανείς προς τα πάνω, η φύση γίνεται πιο πλούσια και η θερμοκρασία πέφτει. Σε διάφορα σημεία μπορείς να βγεις από το δρόμο και να περπατήσεις ή να χαλαρώσεις δίπλα στο ποτάμι.
Μετά από 5-6 χλμ περπάτημα αποφασίσαμε να κάνουμε ωτοστόπ για να προχωρήσουμε συντομότερα προς τα ενδότερα. Γενικώς, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στη χώρα, το ωτοστόπ παίζει ιδιαιτέρως στο Κιργιστάν! Από ένα σημείο και μετά το δουλεύαμε κι εμείς πολύ, ενώ όταν για κάποιες μέρες στη συνέχεια του ταξιδιού είχαμε δικό μας οδηγό, δεν παραβλέψαμε να εξυπηρετήσουμε κι εμείς με τη σειρά μας όποτε χρειάστηκε. Το όχημα που μας πήρε ήταν ένα μίνι βαν που είχε νοικιάσει μια ομάδα Βρετανών πεζοπόρων, ευγενέστατοι άνθρωποι όλων των ηλικιών. Ένας σχετικά ηλικιωμένος κύριος μας ρώτησε την καταγωγή μας και όταν του είπαμε έμεινε να μας κοιτάει μερικά δευτερόλεπτα και μετά είπε σχεδόν συγκινημένος «Ελλάδα; Προέρχεστε από μια ΥΠΕΡΟΧΗ χώρα». Πού να ‘ξερε ο καημένος τι τραβάμε!
Φτάνοντας στο Alplager η θερμοκρασία είχε πέσει αισθητά. Οι βουνοκορφές τριγύρω ήταν χιονισμένες κι ας βρισκόμασταν στα μέσα του Ιουλίου.
Εκεί ήταν που είδαμε και τις πρώτες μας γιούρτες- «Ναι, λοιπόν, είμαστε όντως στην Κεντρική Ασία»! Γενικώς ο κόσμος δεν ήταν πολύς και όσο απομακρυνόμασταν οι συναντήσεις μας περιορίζονταν.
Ξεκινήσαμε να ανηφορίζουμε ένα μονοπάτι το οποίο οδηγεί σε έναν καταρράκτη. Για να είμαι ειλικρινής δεν ολοκληρώσαμε τη συγκεκριμένη διαδρομή, καθώς άρχισε να βρέχει, η ώρα είχε περάσει, το μονοπάτι είχε ψιλοκαταστραφεί (από ένα σημείο και μετά ουσιαστικά δεν υπήρχε μονοπάτι) και σε κάποια φάση εγώ χάλασα την παρέα καθώς γλίστρησα σε κάτι γκρεμνά και από εκεί και πέρα αρνούμουν να συνεχίσω μονολογώντας «αντίο κόσμε» κοιτώντας την άβυσσο που απλωνόταν κάτω μου. Παρ’ όλα αυτά ευχαριστηθήκαμε την όμορφη θέα! Η αλήθεια είναι ότι όλοι όσοι συναντήσαμε στα μονοπάτια είχαν αρκετό εξοπλισμό, όχι σαν εμάς που είχαμε σκάσει μύτη αρκετά χύμα για την ημερήσια μας.
Επομένως κατηφορίσαμε προς την αφετηρία και εν συνέχεια περπατήσαμε χαλαρά σε ένα άλλο μονοπατάκι που κατέληγε σε ένα παραποτάμιο δρομάκι. Η βροχή βροχή βέβαια κι εγώ έφαγα 2-3 γλίστρες ακόμα (αλλά ευτυχώς δεν είχε γκρεμούς και δεν φοβήθηκα). Στο τέλος εννοείται έβγαλα θριαμβευτικές φωτός με το μάχιμο πενταβρώμικο παντελόνι μου! Η φάση δίπλα στο ποτάμι ήταν πολύ ευχάριστη και χαλαρωτική. Το νερό μπούζι φυσικά, αλλά παράλληλα το καλύτερο φάρμακο για να ξεκουράσω τα ποδάρια μου!
Καλοσυντηρημένο γεφυράκι
Κι άλλη γιούρτα!
Η επιστροφή στο Μπισκέκ συνδύασε περπάτημα και δύο διαφορετικά ωτοστόπ με αμάξια ντόπιων (αφού πριν κάποιοι τύποι «προσφέρθηκαν» να μας εξυπηρετήσουν έναντι αδράς αμοιβής). Γενικώς πάντως η πλειοψηφία των Κιργίσιων μας σκλάβωσε με την ευγένεια και την εξυπηρετικότητά τους!
Μπορώ να πω ότι το Ala-Archa αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη εμπειρία και μια καλή εισαγωγή στα βουνά του Κιργιστάν! Εμείς όμως αδημονούσαμε για λίμνες, σοβιετικές παραλίες, τζαμιά-παγόδες και animal bazaars! Εμπειρίες που θα μας προσέφερε το Καρακόλ, για το οποίο θα αναχωρούσαμε την επομένη της συγκεκριμένης εκδρομής (με μαρσρούτκα φυσικά!).
Το εθνικό πάρκο Ala-Archa αποτέλεσε την πρώτη μας φυσιολατρική εξόρμηση στο Κιργιστάν, καθώς βρίσκεται πολύ κοντά στο Μπισκέκ (η απόσταση δεν ξεπερνά τα 40 χλμ). Φυσικά στα πλαίσια μιας ημερήσιας εκδρομής δεν μπορέσαμε να δούμε πολλά από αυτά που προσφέρει (μιλάμε για μια περιοχή με ένα εντυπωσιακό φαράγγι, ποταμάκια, πάνω από 50 βουνοκορφές, καταρράκτη, παγετώνες, πλούσια χλωρίδα και πανίδα). Αρκετοί δεινοί πεζοπόροι και ορειβάτες περνούν μέρες εκεί με σοβαρό εξοπλισμό, ο περισσότερος όμως κόσμος απλά κάνει χαλαρές εκδρομούλες για να χαρεί τη φύση. Έτσι κι εμείς! Μαζί μας ήταν μια ντόπια κοπέλα, η οποία μας βοήθησε πολύ καθώς είχε γνώση της γλώσσας, των συγκοινωνιών και όλων των σχετικών!
Αν κάποιος δεν έχει μεταφορικό ή δεν κλείσει με κάποιο πρακτορείο ή ταξί (όπου δε νομίζω ότι έχει νόημα να κλείσει για μια ημερήσια), μπορεί απλά να πάρει μαρσρούτκα, η οποία τον μεταφέρει είτε κοντά στο εθνικό πάρκο είτε στην είσοδό του (σε συγκεκριμένες ώρες). Γενικώς η εμπειρία για εμάς ήταν πολύ ευχάριστη, καθώς είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε τις πρώτες εικόνες της κιργισιανής επαρχίας. Τα χωριουδάκια ψιλομίζερα και πολύ πρόχειρα χτισμένα! Θυμήθηκα λίγο Κένυα!
Είδαμε και τα πρώτα μας τζαμιά! Γενικώς στο Κιργιστάν τα τζαμιά είναι μικρά, λιτά, με χαμηλούς μιναρέδες. Εξαίρεση κάποια στο Νότο, όπου οι άνθρωποι, κατά βάση ουζμπέκικης καταγωγής, είναι πολύ πιο θρησκευόμενοι.
Η μαρσρούτκα (στην οποία πληρώνει κανείς ένα πολύ ευτελές ποσό) αρχικά μας μετέφερε μέχρι ένα χωριουδάκι, μερικά χιλιόμετρα μακριά από το Ala-Archa. Εμείς δώσαμε στον οδηγό λίγα επιπλέον χρήματα και μας πήγε μέχρι την είσοδο του εθνικού πάρκου. Γενικώς το να σου κάνει ο οδηγός της μαρσρούτκας (ενός ΜΜΜ δηλ.) τον ταξιτζή είναι σύνηθες στο Κιργιστάν και το εκμεταλλευτήκαμε και άλλες φορές!
Στην είσοδο του πάρκου πληρώνεις ένα πολύ χαμηλό αντίτιμο εισόδου και ξεκινάς το περπάτημα των 12 χλμ προς το σημείο που ξεκινούν τα πεζοπορικά μονοπάτια. Ο δρόμος, μονολότι ελαφρά ανηφορικός, είναι κανονική άσφαλτος. Όσο προχωρά κανείς προς τα πάνω, η φύση γίνεται πιο πλούσια και η θερμοκρασία πέφτει. Σε διάφορα σημεία μπορείς να βγεις από το δρόμο και να περπατήσεις ή να χαλαρώσεις δίπλα στο ποτάμι.
Μετά από 5-6 χλμ περπάτημα αποφασίσαμε να κάνουμε ωτοστόπ για να προχωρήσουμε συντομότερα προς τα ενδότερα. Γενικώς, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στη χώρα, το ωτοστόπ παίζει ιδιαιτέρως στο Κιργιστάν! Από ένα σημείο και μετά το δουλεύαμε κι εμείς πολύ, ενώ όταν για κάποιες μέρες στη συνέχεια του ταξιδιού είχαμε δικό μας οδηγό, δεν παραβλέψαμε να εξυπηρετήσουμε κι εμείς με τη σειρά μας όποτε χρειάστηκε. Το όχημα που μας πήρε ήταν ένα μίνι βαν που είχε νοικιάσει μια ομάδα Βρετανών πεζοπόρων, ευγενέστατοι άνθρωποι όλων των ηλικιών. Ένας σχετικά ηλικιωμένος κύριος μας ρώτησε την καταγωγή μας και όταν του είπαμε έμεινε να μας κοιτάει μερικά δευτερόλεπτα και μετά είπε σχεδόν συγκινημένος «Ελλάδα; Προέρχεστε από μια ΥΠΕΡΟΧΗ χώρα». Πού να ‘ξερε ο καημένος τι τραβάμε!
Φτάνοντας στο Alplager η θερμοκρασία είχε πέσει αισθητά. Οι βουνοκορφές τριγύρω ήταν χιονισμένες κι ας βρισκόμασταν στα μέσα του Ιουλίου.
Εκεί ήταν που είδαμε και τις πρώτες μας γιούρτες- «Ναι, λοιπόν, είμαστε όντως στην Κεντρική Ασία»! Γενικώς ο κόσμος δεν ήταν πολύς και όσο απομακρυνόμασταν οι συναντήσεις μας περιορίζονταν.
Ξεκινήσαμε να ανηφορίζουμε ένα μονοπάτι το οποίο οδηγεί σε έναν καταρράκτη. Για να είμαι ειλικρινής δεν ολοκληρώσαμε τη συγκεκριμένη διαδρομή, καθώς άρχισε να βρέχει, η ώρα είχε περάσει, το μονοπάτι είχε ψιλοκαταστραφεί (από ένα σημείο και μετά ουσιαστικά δεν υπήρχε μονοπάτι) και σε κάποια φάση εγώ χάλασα την παρέα καθώς γλίστρησα σε κάτι γκρεμνά και από εκεί και πέρα αρνούμουν να συνεχίσω μονολογώντας «αντίο κόσμε» κοιτώντας την άβυσσο που απλωνόταν κάτω μου. Παρ’ όλα αυτά ευχαριστηθήκαμε την όμορφη θέα! Η αλήθεια είναι ότι όλοι όσοι συναντήσαμε στα μονοπάτια είχαν αρκετό εξοπλισμό, όχι σαν εμάς που είχαμε σκάσει μύτη αρκετά χύμα για την ημερήσια μας.
Επομένως κατηφορίσαμε προς την αφετηρία και εν συνέχεια περπατήσαμε χαλαρά σε ένα άλλο μονοπατάκι που κατέληγε σε ένα παραποτάμιο δρομάκι. Η βροχή βροχή βέβαια κι εγώ έφαγα 2-3 γλίστρες ακόμα (αλλά ευτυχώς δεν είχε γκρεμούς και δεν φοβήθηκα). Στο τέλος εννοείται έβγαλα θριαμβευτικές φωτός με το μάχιμο πενταβρώμικο παντελόνι μου! Η φάση δίπλα στο ποτάμι ήταν πολύ ευχάριστη και χαλαρωτική. Το νερό μπούζι φυσικά, αλλά παράλληλα το καλύτερο φάρμακο για να ξεκουράσω τα ποδάρια μου!
Καλοσυντηρημένο γεφυράκι
Κι άλλη γιούρτα!
Η επιστροφή στο Μπισκέκ συνδύασε περπάτημα και δύο διαφορετικά ωτοστόπ με αμάξια ντόπιων (αφού πριν κάποιοι τύποι «προσφέρθηκαν» να μας εξυπηρετήσουν έναντι αδράς αμοιβής). Γενικώς πάντως η πλειοψηφία των Κιργίσιων μας σκλάβωσε με την ευγένεια και την εξυπηρετικότητά τους!
Μπορώ να πω ότι το Ala-Archa αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη εμπειρία και μια καλή εισαγωγή στα βουνά του Κιργιστάν! Εμείς όμως αδημονούσαμε για λίμνες, σοβιετικές παραλίες, τζαμιά-παγόδες και animal bazaars! Εμπειρίες που θα μας προσέφερε το Καρακόλ, για το οποίο θα αναχωρούσαμε την επομένη της συγκεκριμένης εκδρομής (με μαρσρούτκα φυσικά!).
Last edited by a moderator: