Κιργιστάν Περιπέτειες στην Κεντρική Ασία (Κιργιστάν)

underwater

Member
Μηνύματα
2.716
Likes
11.321
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική

Μπισκέκ μέρος 'β: sightseeing στην πρωτεύουσα
Τι να δει λοιπόν κανείς στο Μπισκέκ; Τι ενδιαφέρον έχει; Ομολογώ ότι αυτή είναι μια ερώτηση στην οποία δεν μπορώ να απαντήσω με ακρίβεια. Το Μπισκέκ δεν είναι η πόλη με την πληθώρα των μουσείων και των κλασσικών αξιοθέατων. Τα σημεία ενδιαφέροντος είναι διασκορπισμένα σε πολλές διαφορετικές περιοχές και χρειάζεται να ρίξει κανείς αρκετό περπάτημα. Αυτό ήταν πολύ ευχάριστο μες στο καλοκαίρι με τους χαλαρούς ρυθμούς και τις στάσεις στα ατελείωτα δροσερά πάρκα. Εντάξει, τα πεζοδρόμια δεν ήταν παντού ιδανικά (ας μην ξεχνάμε τις λακκούβες :p ), αλλά ουσιαστικό πρόβλημα δεν αντιμετωπίσαμε!

Το βασικό χαρακτηριστικό του Μπισκέκ είναι ότι πρόκειται για μία πόλη με ξεκάθαρα σοβιετικό χαρακτήρα, στον οποίο προσπαθεί να ενσωματώσει τη νέα της ταυτότητα ως ανεξάρτητο κράτος. Ενδεικτικό ως προς αυτό είναι το αντίστοιχο «Σύνταγμά» τους, η πλατεία Ala-Too στην Chui Prospect. Κατά την περίοδο του καθεστώτος ονομαζόταν πλατεία Λένιν και φιλοξενούσε ένα τεράστιο άγαλμα του σοβιετικού ηγέτη. Το 1991 όλα άλλαξαν (όνομα και άγαλμα), ενώ εκεί τοποθετήθηκε το Μνημείο της Ελευθερίας, το οποίο παρέμεινε μέχρι και το 2011, οπότε και εορτάστηκαν τα 20 χρόνια εθνικής ανεξαρτησίας. Την θέση του τότε πήρε το άγαλμα του Μανάς, του εθνικού ήρωα της χώρας. Σύμφωνα με ένα παλιό έπος του οποίου είναι η κεντρική φιγούρα, ο Μανάς θεωρείται ότι υπήρξε ο ηγέτης που συνένωσε όλες τις Κιργίσιες φυλές και ουσιαστικά δημιούργησε την συγκεκριμένη εθνότητα. Ο Μανάς είναι το σύμβολο της εθνικής συνείδησης του Κιργίσιου λαού, την οποία προσπαθούν να ενισχύσουν, καθώς οι μνήμες του σοβιετικού καθεστώτος είναι ακόμα νωπές.



Στην πλατεία Ala-Too λοιπόν μπορεί κανείς να δει ένα συνδυασμό ανεξάρτητου και σοβιετικού Κιργιστάν. Από τη μία το άγαλμα, από την άλλη σοβιετική αρχιτεκτονική, το Ιστορικό Μουσείο στο βάθος και σε πρώτο πλάνο οι φρουροί με τα τεράστια καπέλα τους που παραπέμπουν σε άλλες εποχές. Η αλλαγή της φρουράς είναι μια ιδιαίτερη εμπειρία!






Αργά το απόγευμα γίνεται χαμός από κόσμο, τόσο τουρίστες όσο και ντόπιους, ενώ μέρος της λεωφόρου πεζοδρομείται, ούτως ώστε να βολτάρει χαλαρά όποιος θέλει, αλλά και να οδηγούν οι μπόμπιρες τα τηλεκατευθυνόμενα αυτοκινητάκια! Εκεί είναι που παρκάρει και η άμαξα-υπερπαραγωγή που σας έδειξα στο προηγούμενο post!

Σε κάποια φάση μας προσέγγισε μια κοπελίτσα γύρω στα 18-19, πολύ καλοντυμένη και περιποιημένη, φοιτήτρια από την επαρχία. Ζήτησε να μάθει την καταγωγή μας και με ρώτησε αν θα θέλαμε να μας κάνει λίγο παρέα! Στην αρχή μου φάνηκε αρκετά κουλό, ειδικά όταν μου είπε ότι είχε συνήθειο να βρίσκει τουρίστες, να βγαίνει μαζί τους και να εξασκεί τα αγγλικά της! Όπως και να ‘χει κάναμε μια βόλτα μαζί της και μας είπε για τον τόπο της, ενώ μετά από κάποιο διάστημα κάπου διάβασα ότι αυτή η συνήθεια είναι πολύ κοινή για τους Κιργίσιους φοιτητές!

Πολύ κοντά στην πλατεία Ala-Too βρίσκεται ο περίφημος «Λευκός Οίκος», το προεδρικό μέγαρο, το οποίο προσωπικά δεν μου έκανε καμία αίσθηση.



Γενικώς η πόλη βρίθει επιβλητικών κτιρίων με τεράστιες διαστάσεις και λιτές, καθαρές γραμμές. Βασικά περισσότερη εντύπωση δεν μου έκαναν τα κτίρια καθαυτά, αλλά τα μεγέθη. Θυμήθηκα την πρώτη φορά που πήγα στις ΗΠΑ και όλα μου φαίνονταν τεράστια (δρόμοι, οικοδομήματα, μεγέθη μερίδων, άνθρωποι). Κάτι τέτοιο μου συνέβη και στο Κιργιστάν! Εντάξει, οι άνθρωποι και οι μερίδες ήταν νορμάλ, αλλά όλα τα άλλα διέφεραν πολύ από τα ευρωπαϊκά στάνταρ! Παντού απέραντες πλατείες, υπερμεγέθη μνημεία και πολλά αγάλματα! Από ένα σημείο και μετά έχασα το μπούσουλα στο τι συμβόλιζε το καθετί!








Ένα διαφορετικό και ξεχωριστό αξιοθέατο είναι σίγουρα η Ρωσική Εκκλησία, η οποία είναι κάπως απομακρυσμένη σε σχέση με τα υπόλοιπα σημεία ενδιαφέροντος. Αρκετά εντυπωσιακή απέξω, με έντονα χρώματα, αλλά πολύ απλή μέσα. Είναι σχετικά καινούρια (το χτίσιμό της ξεκίνησε τη δεκαετία του 1940), αλλά φυσικά έχουν γίνει πολλές προσθήκες, οι οποίες και συνεχίζονται. Η επίσκεψή μου στη συγκεκριμένη εκκλησία με εισήγαγε σε μια βασική διαφορά των Ρώσων σε σχέση με τους Έλληνες Ορθόδοξους. Κατά την είσοδό τους στο ναό οι γυναίκες έχουν καλυμμένο το κεφάλι τους με μαντήλι, το οποίο διατηρούν καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους. Θα το διαπίστωνα πιο έντονα στο Καρακόλ.



Πολύ δημοφιλή αξιοθέατα είναι και τα σοβιετικά αγάλματα που έχουν απομακρυνθεί από τα κεντρικά σημεία στα οποία είχαν τοποθετηθεί αρχικά. Προσπάθεια αποτίναξης του σοβιετικού παρελθόντος και ενίσχυσης της εθνικής συνείδησης. Το παραπάνω είναι βέβαια αρκετά οξύμωρο όταν η ίδια η πόλη μοιάζει με σκηνικό ταινίας ψυχροπολεμικής θεματολογίας.



Δύο από τα βασικότερα σοβιετικά αγάλματα είναι αυτό του Λένιν, το οποίο βρίσκεται σε μια μικρή πλατεία βορείως του Μουσείου Ιστορίας και αυτό που απεικονίζει τον Μαρξ με τον Ένγκελς να συνομιλούν καθισμένοι σε ένα παγκάκι, όπου είναι τοποθετημένο στο πάρκο Oak. Το δεύτερο ομολογώ ότι μου άρεσε πολύ!




Στο πάρκο Oak μπορεί κανείς να δει και άλλα μνημεία που αναφέρονται είτε στη σοβιετική περίοδο (όπως εκείνο της Κόκκινης Φρουράς), είτε στην κιργισιανή παράδοση. Χαρακτηριστικό είναι το άγαλμα της Kurmanjan Datka, γυναίκας-συμβόλου για τους Κιργίσιους, η οποία έδρασε τον 19ο αιώνα και εναντιώθηκε στους Ρώσους κατακτητές.



Η ιστορία της μάλιστα μεταφέρεται φέτος στον κινηματογράφο! Κάποιοι μιλούν για το πρώτο κιργισιανό blockbuster! :p



Ως αξιοθέατα μπορούν να ειδωθούν και κάποια "καθημερινά" κτίρια, τα οποία διαφέρουν όμως από τα δικά μας δεδομένα. Παράδειγμα αυτός ο κινηματογράφος!



Αξιοθέατο και το MIG που έχει τοποθετηθεί κοντά στα κεντρικά της Εθνικής Φρουράς.



Το Μπισκέκ έχει επίσης αρκετά παζάρια, όμως ομολογώ ότι δεν τους δώσαμε την πρέπουσα σημασία. Στο τέλος του ταξιδιού επισκεφτήκαμε το Osh Bazaar, το οποίο βρήκα τελείως ουδέτερο και αδιάφορο. Βέβαια μάλλον φταίει ότι λίγες μέρες πριν είχαμε πάει στο «αυθεντικό» Osh Bazaar στην ομώνυμη πόλη, το οποίο ήταν υπερπαραγωγή.





Για χάζι μπορείτε να κάνετε μια βόλτα και προς το TsUM, το «mall» τους. Πλάκα έχει, άλλο στυλ από τα δικά μας εμπορικά, ενώ στον τελευταίο όροφο μπορεί κανείς να αγοράσει σουβενίρ (πέφτει τρελό παζάρεμα) και καρτ-ποστάλ!

Η πόλη έχει, πέρα από το Ιστορικό, και μερικά ακόμα μουσεία, όμως η αλήθεια είναι ότι δεν είχαμε το κατάλληλο mood. Μας ενδιέφερε περισσότερο να την περπατήσουμε και να βιώσουμε την ατμόσφαιρά της. Άλλωστε είχαμε σοβαρές αμφιβολίες για το κατά πόσο θα υπήρχαν οι κατάλληλες υποδομές (ικανοποιητική χρήση αγγλικών και λοιπά), ούτως ώστε να έχει νόημα η όποια επίσκεψη. Επιπλέον το Μπισκέκ είναι ένα μάθημα ιστορίας από μόνο του και περπατώντας το κάνεις ένα ταξίδι στο χρόνο και στην κουλτούρα αυτού του λαού, όπου ζυμώθηκε σε ποικίλες, διαφορετικές μεταξύ τους, συνθήκες. Οι τεράστιοι δρόμοι και τα ατελείωτα πάρκα κάνουν αυτή την περιήγηση ακόμα πιο απολαυστική! :)

 
Last edited by a moderator:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
ΤΕΛΕΙΑ!
Πόσο ζηλεύω και πόσο θέλω κι εγώ κάποια στιγμή να μπορέσω να επισκευτώ κάποιο ..σταν γιατί αυτές οι χώρες για κάποιο λόγο με γοητεύουν.Άλλη μια τέλεια ιστορία λοιπόν που θα διαβάζω με τεράστιο ενδιαφέρον και θέλω να δω μέσα από τις φωτό σου.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.716
Likes
11.321
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
ΤΕΛΕΙΑ!
Πόσο ζηλεύω και πόσο θέλω κι εγώ κάποια στιγμή να μπορέσω να επισκευτώ κάποιο ..σταν γιατί αυτές οι χώρες για κάποιο λόγο με γοητεύουν.Άλλη μια τέλεια ιστορία λοιπόν που θα διαβάζω με τεράστιο ενδιαφέρον και θέλω να δω μέσα από τις φωτό σου.
Γιάννη άκου με και να πας!
Με την pegasus η πρόσβαση είναι οικονομικότατη και η χώρα πάρα πολύ εύκολη, παρά το γλωσσικό εμπόδιο!
Εμείς μετά που είδαμε πόσο απλά και οικονομικά ήταν όλα σκυλομετανιώσαμε που δεν είχαμε βάλει άλλες 10 ημέρες στο πρόγραμμα να προσθέσουμε και Ουζμπεκιστάν ή έστω λίγο Καζακστάν.
Γνωρίσαμε πολύ κόσμο που έκανε γενικό tour στα -σταν (άνευ Αφγανιστάν όμως, να εξηγούμαστε :p ) και κανείς δεν ανέφερε κάτι ιδιαίτερα δύσκολο ή δυσάρεστο. :)

Παρα πολυ ωραια η αρχη!!! :)
Περιμενουμε και τη συνεχεια!!
Ευχαριστώ πολύ! Η συνέχεια λίαν συντόμως! :)
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.223
Likes
5.761
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Οι ιστορίες στο φόρουμ όχι μόνο πολλαπλασιάζονται αλλά γίνονται όλο και πιο ενδιαφέρουσες. Πολύ χαίρομαι που θα μοιραστείς τις εμπειρίες αυτού του ταξιδιού μαζί μας.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.716
Likes
11.321
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Οι ιστορίες στο φόρουμ όχι μόνο πολλαπλασιάζονται αλλά γίνονται όλο και πιο ενδιαφέρουσες. Πολύ χαίρομαι που θα μοιραστείς τις εμπειρίες αυτού του ταξιδιού μαζί μας.
Σε ευχαριστώ! :) Η αλήθεια ειναι οτι το πλήθος ιστοριών που κατακλύζει το φόρουμ αυτή την περίοδο ήταν νομίζω η βασική ώθηση/έμπνευση να ξεκινήσω ιστορία αμέσως μόλις τελείωσα την προηγούμενη! :)
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Θέλω φώτοζ, θέλω -σταν, θέλω Μογγολόφατσες, θέλω κιργίσια φύση, θέλω ιστορίες για κοπριές και γιούρτες !
Θέλω και τιπς "πώς να πείσουμε κάποιον να έρθει στο Κιργιστάν".
Αναμένουμε εναγωνίως :)
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
μετά από μια μεγάλη περίοδο που κατακλύστηκε το forum από ιστορίες Ευρώπης επιτέλους ήρθε η ανάπτυξη. Κάτι διαφορετικό βρε αδερφέ!!! Αν και ομολογουμένως δε θα το τον θεωρούσα και τον τοπ προορισμό μου, περιμένω να διαβάσω κάτι που θα μου κλείσει το μάτι ;)
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Εσείς οι παραλιόπληκτοι ομολογουμένως είστε μεγάλη μάστιγα . Αντε!
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.716
Likes
11.321
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Θέλω φώτοζ, θέλω -σταν, θέλω Μογγολόφατσες, θέλω κιργίσια φύση, θέλω ιστορίες για κοπριές και γιούρτες !
Θέλω και τιπς "πώς να πείσουμε κάποιον να έρθει στο Κιργιστάν".
Αναμένουμε εναγωνίως :)
Always at your disposal! :D
Σε τουαλέτες να αναφερθώ λες; :p
Όσο για τα tips που λες θα κάνω ό, τι μπορώ! :)

μετά από μια μεγάλη περίοδο που κατακλύστηκε το forum από ιστορίες Ευρώπης επιτέλους ήρθε η ανάπτυξη. Κάτι διαφορετικό βρε αδερφέ!!! Αν και ομολογουμένως δε θα το τον θεωρούσα και τον τοπ προορισμό μου, περιμένω να διαβάσω κάτι που θα μου κλείσει το μάτι ;)
Πάντως εγώ πολλά από τα καλύτερα ταξίδια μου τα έκανα σε προορισμούς που αρχικά δεν είχα σε προτεραιότητα! :) Ποιός θα μου έλεγε ένα χρόνο πριν ότι θα πήγαινα στο Κιργιστάν! :p
 
Last edited:

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
σ'αυτό δεν έχεις και άδικο! Ποτέ μη λες ποτέ!!!!!!! Αλλά σαν την παραλλλλλλίαααα δεν έχει!!!!!! χαχχααχ έτσι Fenia????
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.716
Likes
11.321
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Τα βασικά: Γενικές πληροφορίες και οργάνωση

Γενικά

Το Κιργιστάν είναι μια μικρή χώρα της Κεντρικής Ασίας, με πληθυσμό 5.7 εκατομμύρια κατοίκους.

Οι Κιργίσιοι αποτελούν περίπου το 70% του πληθυσμού, ενώ ακολουθούν οι Ουζμπέκοι (κατά βάση στο Νότο όπου τα δημογραφικά δεδομένα αλλάζουν) και οι Ρώσοι. Υπάρχουν και αρκετές μειονότητες, με πιο χαρακτηριστική τους Dungan, μια μουσουλμανική φυλή κινέζικης καταγωγής.

Οι βασικές γλώσσες που θα ακούσετε να μιλούν είναι τα κιργισιανά (επίσημη), τα ουζμπέκικα (στο Νότο) και τα ρώσικα (επίσημη). Φυσικά κανείς δεν περιμένει να μάθετε βασικές λέξεις στα κιργισιανά, καθώς όλοι γνωρίζουν ρώσικα. Χρησιμοποιούν το κυριλλικό αλφάβητο, απλά ενδέχεται να παρατηρήσετε κάποια γράμματα που δεν υπάρχουν στη ρώσικη γλώσσα. Τα χρησιμοποιούν για την απόδοση κιργισιανών φθόγγων.

Αν εξαιρέσουμε τους Ρώσους, οι υπόλοιποι κάτοικοι είναι κατά βάση μουσουλμάνοι, αλλά πολύ μετριοπαθείς. Εξαίρεση οι περιοχές του Νότου όπου υπερτερούν οι Ουζμπέκοι και η φάση είναι πιο hardcore.

Το εθνικό νόμισμα είναι το Som. 1 Euro=70 Kyrgyz Som.

Γενικά περί οργάνωσης

Το Κιργιστάν είναι μια σχετικά μικρή και «εύκολη» χώρα, η οποία δεν χρειάζεται εξονυχιστικό προγραμματισμό. Τα πάντα (σχεδόν) κλείνονται επί τόπου και θέλει πολύ προσπάθεια για να μην κατορθώσεις να δεις αυτά που θέλεις ή για να ξεμείνεις κάποια βραδιά χωρίς κατάλυμα. Υπάρχει επάρκεια δωματίων, πρακτορείων, δρομολογίων και, όσο να ‘ναι, η χώρα δεν ξεχειλίζει από τουρίστες! Πήγαμε τη high season (δεύτερο μισό του Ιουλίου), μείναμε 2.5 εβδομάδες και πέφταμε όλο πάνω στους ίδιους και τους ίδιους! Την Δεύτερα χαιρετιόμασταν στο Καρακόλ και την Παρασκευή ξαναβρισκόμασταν στο Ναρίν και λέγαμε τα νέα της εβδομάδας. Οικογενειακή ατμόσφαιρα! :p

Από το παραπάνω μπορείτε να καταλάβετε ότι η διαδρομή που ακολουθούν οι τουρίστες είναι λίγο-πολύ η ίδια, με μικρές διαφοροποιήσεις, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του καθενός, αλλά και τις ημέρες που έχει στη διάθεσή του. Γνωρίσαμε άτομα που σκόπευαν να περάσουν έναν ολόκληρο μήνα στη χώρα, επομένως είχαν περίπου 10 μέρες επιπλέον σε σχέση με εμάς και φυσικά επρόκειτο να δουν πολύ περισσότερα! Επίσης, αρκετές διαφοροποιήσεις έχουν τα προγράμματα αυτών που πηγαίνουν στο Κιργιστάν για πεζοπορία ή ορειβασία, οι οποίοι είναι αρκετοί, καθώς οι τεράστιοι ορεινοί όγκοι της χώρας την κάνουν πολύ δελεαστική για τους ταξιδιώτες αυτού του στυλ.

Εμείς θέλαμε να συνδυάσουμε αρκετά διαφορετικά στοιχεία στο ταξίδι μας και μπορώ να πω ότι τα καταφέραμε! :) Εξερεύνηση των πόλεων και της κουλτούρας, χαλαρές πεζοπορίες σε εθνικά πάρκα, κολύμβηση σε αλπική λίμνη, εκδρομή σε άλλη αλπική λίμνη, δύο διανυκτερεύσεις σε γιούρτα, ιππασία (ο Θεός να την κάνει) και αρκετά άλλα! Φεύγοντας από Ελλάδα είχαμε απλά κλείσει τις δυο πρώτες μας διανυκτερεύσεις στην πρωτεύουσα Μπισκέκ και μια εσωτερική πτήση Ος-Μπισκέκ προς το τέλος του ταξιδιού.

Tip: γενικώς δεν χρειάζεται κανένα άγχος στο Κιργιστάν! Την βρίσκεις την άκρη. Μόνο στο Μπισκέκ καλό είναι να κλείσετε εκ των προτέρων τη διαμονή σας, καθώς είναι το μέρος που μαζεύει τον περισσότερο κόσμο, αλλά και λόγω του ότι οι διεθνείς πτήσεις κατά βάση προσγειώνονται τα ξημερώματα. Μετά από κάμποσες ώρες πτήσης και αρκετή κούραση είναι σημαντικό να ξέρεις ότι θα πας κάπου να εναποθέσεις το σαρκίο σου! Κι αν είσαι τυχερός όπως εμείς θα σε αφήσουν να κάνεις check-in από τις 6 το πρωί και απλά θα ξεραθείς! :)

Επίσης: εμείς σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού μας μείναμε σε δίκλινα δωμάτια, με ή χωρίς ιδιωτικό μπάνιο (τις περισσότερες φορές χωρίς, όταν βρίσκαμε κάναμε πάρτυ!). Παρ’ όλα αυτά, στο Μπισκέκ συγκεκριμένα χρειάζεται προκράτηση για να καταφέρεις να χτυπήσεις δίκλινο, καθώς τα hostels έχουν περιορισμένο αριθμό ιδιωτικών δωματίων (και τα ξενοδοχεία της πόλης από ό, τι καταλάβαμε δεν θεωρούνται value for money-υψηλές τιμές για μέτριες παροχές). Έτσι, αν δεν θέλετε να καταλήξετε σε κάποιο dorm, κάντε τα κουμάντα σας!

Μεταφορές

Γενικώς εμείς κατά βάση μετακινηθήκαμε με αστικά ή υπεραστικά ΜΜΜ (κυρίως μαρσρούτκες, αλλά και λεωφορεία και τρόλει). Χρησιμοποιήσαμε άλλα μέσα (βασικά ταξί και shared taxi) όταν δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε ΜΜΜ ή κάποια βράδια που γυρνούσαμε ψιλοαργά. Πιο συγκεκριμένα:

Μπισκέκ: το ζήτημα είναι να ξέρεις τι πηγαίνει πού! Βασικές γνώσεις του κυριλλικού αλφαβήτου κρίνονται απαραίτητες. Από εκεί και πέρα στέκεσαι στην στάση (ή την «στάση») και σηκώνεις το χέρι όταν έρχεται η μαρσρούτκα, το λεωφορείο ή το τρόλει που θες. Πληρώνεις στον οδηγό. Οι τιμές πολύ χαμηλές.

Στα ενδότερα μιας αστικής μαρσρούτκας!


Φυσικά μπορεί κανείς να πάρει και ταξί, αλλά με διαπραγμάτευση της τιμής.

Επαρχιακές πόλεις: και πάλι λίγο-πολύ το ίδιο σύστημα. Μαρσρούτκες και ταξί τα βασικά μέσα μεταφοράς, απλά λόγω μικρότερων μεγεθών η χρήση τους είναι πιο περιορισμένη.

Το λεωφορείο που μας πήγε στη λίμνη Issyk Kul!


Αεροδρόμια: το πιθανότερο είναι ότι θα πάρετε ταξί από-προς το αεροδρόμιο. Διαπραγματευτείτε την ταρίφα. Για την διαδρομή αεροδρόμιο-Μπισκέκ και τούμπαλιν φυσιολογική τιμή θεωρούνται τα 500-550 som (7-8 euro). Οι αντίστοιχες τιμές από/προς το αεροδρόμιο του Ος δεν ξεπερνούν τα 350 som (5 euro). Παρ’ όλα αυτά, αν έχετε μετάβαση σε νορμάλ ώρα μπορείτε να πάρετε και μαρσρούτκα (εμείς το κάναμε για να κατέβουμε στο Μπισκέκ μετά την εσωτερική μας πτήση, όπου φτάσαμε γύρω στις 9 το πρωί). Οι ταξιτζήδες θα σας πουν ότι δεν υπάρχει συγκοινωνία για το κέντρο και θα είναι κάθετοι και επίμονοι ως προς αυτό. Παρ’ όλα αυτά υπάρχει, ενώ η στάση βρίσκεται σε περίοπτη θέση δεξιά της εξόδου.

Υπεραστικές διαδρομές: Και πάλι μαρσρούτκες. Στα δημοφιλή δρομολόγια ξεκινούν μόνο αφού γεμίσουν οι θέσεις. Στα λιγότερο «πιασάρικα» ξεκινούν ακόμα και αν δεν γεμίσουν, καθώς στις μικρές πόλεις υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες όπου λαμβάνουν χώρα κάποιες διαδρομές Οι τιμές πολύ χαμηλές (κάνεις το αντίστοιχο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με 4-4.5 euro). Θεωρείται πιο ασφαλές να πληρώσει κανείς στο ταμείο και όχι κατευθείαν στον οδηγό, καθώς έχουν σημειωθεί κρούσματα αισχροκέρδειας. Φυσικά τα λεωφορειάκια είναι παμπάλαια, οι παροχές για γέλια και η φάση τελείως cult!

Ταξιδεύοντας με μαρσρούτκα από Μπισκέκ προς Καρακόλ

Ο υπερσύγχρονος κλιματισμός!


Ο άλλος τρόπος να ταξιδέψεις είναι τα shared taxi. Μοιράζεσαι με άλλους ένα αυτοκίνητο και σε πάει στον προορισμό σου, αφού πρώτα διαπραγματευτείς την τιμή. Το αυτοκίνητο μπορεί να είναι μια χαρά, αλλά συνήθως δεν είναι! :p Σχεδόν όλα έχουν σπασμένο το μπροστινό τζάμι, καθώς οι δρόμοι είναι αρκετά κακοτράχαλοι (ή επειδή τα βαράνε με μπουκάλια βότκας το βράδυ, ξέρω κι εγώ; )! Οι τιμές νορμάλ, αν εξαιρέσουμε κάποιες διαδρομές για τις οποίες δεν υπάρχει μαρσρούτκα και φυσικά χτυπάνε! Εμείς κάναμε 3 δρομολόγια με shared taxi.

Αεροπλάνο: μολονότι θεωρείται ότι η διαδρομή Ος-Μπισκέκ είναι μία από τις ωραιότερες της χώρας, ομολογώ ότι το να περάσουμε 12 ώρες σε μαρσρούτκα ή ταξί-σαράβαλο δεν συμπεριλαμβανόταν στις προτεραιότητές μας! Κλείσαμε λοιπόν με αεροπλάνο (με pegasus, η οποία έχει ουσιαστικά εξαγοράσει την δική τους air manas και χρησιμοποιεί για την εσωτερική αυτή πτήση τα αεροπλάνα και το προσωπικό του κιργισιανού αερομεταφορέα). Ομολογώ ότι είχα αγχωθεί κάπως με το πώς θα ήταν οι έλεγχοι, το αεροπλάνο και τα σχετικά. Δεν έχω και μεγάλη εμπειρία σε εσωτερικές πτήσεις με αμφίβολες προδιαγραφές (ένα Ναϊρόμπι-Μομπάσα μου έρχεται στο μυαλό όλο και όλο πριν 6 χρόνια, όπου είχα και μεγαλύτερη άγνοια κινδύνου).

Ευτυχώς όλα πήγαν καλά, αν και η κατάσταση ήταν τελείως χύμα. Μια στιγμιαία ματιά στα διαβατήριά μας, κανείς σοβαρός έλεγχος στο τι κουβαλούσαμε, ένα check-in της συμφοράς όπου έβαλαν το καρτελάκι της αποσκευής μου στο backpack του συνταξιδιώτη μου και τούμπαλιν! Γενικώς καμία σχέση με τα ευρωπαϊκά και όχι μόνο δεδομένα.

Η πτήση ευχάριστη γενικώς, με θέα στα πανύψηλα κιργισιανά βουνά! Είχαμε όμως την ατυχία να έχουμε στο πίσω κάθισμα μια παρέα ισλαμιστών, οι οποίοι σε κάθε ανατάραξη άρχιζαν να ψέλνουν όλοι μαζί, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια δυσοίωνη ατμόσφαιρα σε όλο το αεροσκάφος. Οι σύζυγοί τους, καλυμμένες από την κορυφή ως τα νύχια με μαύρες μπούρκες, κάθονταν απέναντι και δεν άρθρωναν λέξη.

Εννοείται πως θα ξαναέκανα τη διαδρομή, αλλά νομίζω και πάλι ένα άγχος θα το είχα! Χαζό μάλλον, δεδομένου ότι οι δρόμοι τους είναι πολύ πιο επικίνδυνοι. :D

Διαμονή και Οργανωμένες Εκδρομές

Γενικώς η οδός που ακολουθεί η πλειοψηφία των ταξιδιωτών στη χώρα είναι η ίδια: άφιξη στην χ,ψ πόλη/χωριό πριν το απόγευμα και βουρ για το CBT office. Όσοι έχουν οποιαδήποτε σχέση με ψυχολογία θα γελάσουν τρελά βλέποντας τα συγκεκριμένα αρχικά να συνδυάζονται με τουριστικές υπηρεσίες! Και όμως, καμία σχέση με cognitive-behavioural therapy! :p Το κιργισιανό CBT σημαίνει community-based tourism και ουσιαστικά πρόκειται για μια οργάνωση που ενισχύει τις τοπικές κοινότητες μέσω του τουρισμού. Έτσι, όταν κάποιος πάει σε ένα γραφείο CBT οι άνθρωποι εκεί (που συνήθως μιλούν πολύ καλά αγγλικά) του βρίσκουν απευθείας διαμονή ή του κανονίζουν κάποιο tour, ανάλογα με την περιοχή και τις επιθυμίες του. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορείς να επιλέξεις μέσω κάποιων εναλλακτικών, σε κάποιες άλλες όχι. Σε γενικές γραμμές πάντως οι υπηρεσίες είναι πολύ καλές. Σκοτεινή εξαίρεση το παράρτημα του Jalal-Abab. Μείνετε μακριά! Λεπτομέρειες εν καιρώ.

Πέρα από το CBT υπάρχουν και διάφορα πρακτορεία που κάνουν την ίδια ή παρόμοια δουλειά. Εμείς πάντως πηγαίναμε καρφί στα CBT και το ψάξαμε μόνο για την εκδρομή μας στη Son Kul με τις γιούρτες, καθώς είχαμε ενημερωθεί ότι κάποια πρακτορεία είχαν πιο συμφέρουσες τιμές. Εν τέλει και πάλι καταλήξαμε στο CBT επειδή εξυπηρετούσε καλύτερα αυτά που θέλαμε. Σε μεγαλύτερες πόλεις πάντως όπως το Ος και το Καρακόλ μπορείτε να βρείτε και μόνοι σας κατάλυμα στις ίδιες περίπου τιμές με το CBT. Από εκεί και πέρα εμένα μου φάνηκε καλή ιδέα η υποστήριξη των τοπικών κοινοτήτων και ήταν ένας επιπλέον λόγος να το προτιμώ.

Η διαδρομή μας

Όπως σας είπα δεν είχαμε κάνει κάποιο σοβαρό προγραμματισμό. Ξέραμε απλά ότι κάποια στιγμή έπρεπε να είμαστε στο Ος για να πάρουμε το αεροπλάνο. Οπότε είχαμε ένα γενικό πλάνο (το «στάνταρ» πλάνο Κιργιστάν που σας ανέφερα και παραπάνω), το οποίο αναδιαμορφωνόταν ανάλογα με το πόσο μας άρεσε ένα μέρος, τι δραστηριότητες θέλαμε να κάνουμε, τι συγκοινωνία υπήρχε και τα σχετικά. Χοντρικά κινηθήκαμε ως εξής:

Μπισκέκ (με μονοήμερη στο εθνικό πάρκο Ala-Archa)-Καρακόλ (με εκδρομές στη λιμνη Issyk Kul και στο Jeti Oguz)-Son Kul μέσω Kochkor-Naryn-Jalal Abad μέσω Kazarman-Osh και πίσω Μπισκέκ. Φυσικά μας ξέφυγαν κάποια μέρη που θέλαμε να δούμε, αλλά νομίζω ότι πήραμε μια γενική εικόνα!

Λεπτομέρειες οσονούπω! :)
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.061
Μέλη
38.910
Νεότερο μέλος
giota789

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom