underwater
Member
- Μηνύματα
- 2.902
- Likes
- 13.508
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Τα βασικά: Γενικές πληροφορίες και οργάνωση
- Μπισκέκ μέρος α': Ιστορίες καθημερινής τρέλας
- Μπισκέκ μέρος 'β: sightseeing στην πρωτεύουσα
- Εθνικό πάρκο Ala-Archa
- Καρακόλ: αυθεντικό Κιργιστάν!
- Στο animal market του Καρακόλ
- Μπάνιο στην Issyk-Kul
- Jeti-Oguz, γιούρτες και μεθύσια
- Στις στέπες της Son Kul
- Στο ουδέτερο, άχρωμο, άοσμο Naryn
- Είναι μακρύς ο δρόμος για το Osh!
- Στο ανατολίτικο Osh
- Περί διαμονής-φαγητού-ποτού
- Σκέψεις
Jeti-Oguz, γιούρτες και μεθύσια
Μια από τις ωραιότερες εκδρομές που κάναμε έχοντας ως βάση το Καρακόλ ήταν και αυτή στο Jeti-Oguz, μια κοιλάδα νοτιοδυτικά της πόλης. Γενικώς το Καρακόλ αποτελεί αφετηρία για πολλές εξορμήσεις στα γύρω βουνά και η επιλογή ήταν ομολογουμένως δύσκολη. Ο λόγος που εν τέλει αποφασίσαμε να κινηθούμε προς το Jeti-Oguz ήταν ο συνδυασμός ομορφιάς, ποικιλομορφίας, εύκολης πρόσβασης και ομαλότατης ανάβασης.
Ξεκινήσαμε λοιπόν σχετικά νωρίς το πρωί, αρχικά με κατεύθυνση προς το σταθμό των λεωφορείων. Μας είχαν δασκαλέψει για το πώς θα κινούμασταν-μαρσρούτκα μέχρι το ομώνυμο χωριό και μετά ωτοστόπ ή ταξί ή παζάρεμα με ιδιώτη για ανάβαση στο σανατόριο της περιοχής, 13 χλμ μακριά από το χωριουδάκι. Εν τέλει όλα αποδείχτηκαν απλούστερα-διαπραγματευτήκαμε εξαρχής με τον οδηγό της μαρσρούτκας να μας κάνει την «ταριφιά» με έξτρα χρέωση, όπως και έγινε. Εκτός από εμάς ήταν και 4-5 ακόμα άτομα που ενδιαφέρονταν, οπότε συνεχίσαμε όλοι μαζί. Σε κάποια φάση ο οδηγός προσπάθησε να μας «πασάρει» σε έναν ταξιτζή, αλλά δεν τα βρήκαν στο οικονομικό και εν τέλει κάναμε όλη τη διαδρομή με τη μαρσρούτκα. Καθώς ανηφορίζαμε προς το σανατόριο είδαμε λίγο πιο κάτω μερικές τουριστικές γιούρτες όπου ντόπιοι πουλούσαν τοπικά προϊόντα κι έκαναν επιδείξεις με αετούς, οπότε βάλαμε εξαρχής στόχο ένα πέρασμα προς τα εκεί πριν ξεκινήσουμε την ανάβαση.
Jeti-Oguz λοιπόν, ή αλλιώς «Επτά Ταύροι». Πρόκειται για το landmark της περιοχής και ένα από τα χαρακτηριστικά σημεία του Κιργιστάν-επτά (ή οχτώ, ανάλογα με το μέτρημα) εντυπωσιακοί κόκκινοι βράχοι. Τραβούν το βλέμμα μεν, καμία σχέση με ταύρους δε! Ο λόγος που πήραν αυτή την ονομασία δεν είναι άλλος από ορισμένους τοπικούς θρύλους. Σύμφωνα με τον πρώτο, οι θεοί μεταμόρφωσαν επτά αφηνιασμένους ταύρους σε πέτρα για να φυλάνε το ντόπιο πληθυσμό. Σύμφωνα με έναν άλλο, ένας απατημένος πρίγκιπας (χαν) αποφάσισε να σκοτώσει την κλεμμένη γυναίκα του, σχεδιάζοντας μια πλεκτάνη για να μπορέσει να την προσεγγίσει. Παρευρέθηκαν και οι δύο σε μια γιορτή όπου θυσιάστηκαν επτά ταύροι. Την ώρα που σφαγιαζόταν ο τελευταίος, ο πρίγκιπας άρπαξε ένα μαχαίρι και τη σκότωσε. Το αίμα της καρδιάς της παρέσυρε τα κουφάρια των ζώων στην κοιλάδα κι έτσι δημιουργήθηκαν αυτοί οι εντυπωσιακοί σχηματισμοί (λέμε τώρα!).


Σε εκείνο το σημείο βρίσκεται και το περίφημο σανατόριο, χτίσμα του 1932, στο οποίο έγινε η ιστορική συνάντηση του Boris Yeltsin με τον πρώτο πρόεδρο του ανεξάρτητου Κιργιστάν Askar Akayev το 1991, μετά την ανεπιτυχή προσπάθεια της Μόσχας για πραξικόπημα. Γεγονός βέβαια είναι ότι το σανατόριο καθαυτό δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αντιθέτως δημιουργεί μια αίσθηση παρακμής. Σε εμένα προσωπικά περισσότερο άρεσαν οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις τριγύρω, από όπου μπορεί κανείς να παρατηρήσει σκηνές από την καθημερινότητα των ανθρώπων εκεί.




Κοντά στους βράχους κυλά και ο ποταμός Jeti-Oguz, δημιουργώντας μια αίσθηση χαλάρωσης και μερικές ωραίες εικόνες.

Εμείς όμως δεν αργήσαμε να κατηφορίσουμε λίγο, με στόχο να δούμε τους περίφημους αετούς. Υπάρχουν πολλοί γητευτές αετών στην περιοχή, θεωρείται μέρος της κουλτούρας των Κιργίσιων. Στην πραγματικότητα βέβαια, λίγα είναι τα σημεία όπου μπορεί κανείς να παρακολουθήσει εντυπωσιακές επιδείξεις. Συνήθως απλά κρατούν τα ζωντανά δεμένα για να πηγαίνουν οι τουρίστες να τα παρατηρούν, ενώ αν θες στα δένουν στο χέρι για να τραβήξεις φωτογραφία μαζί τους έναντι αμοιβής. Κάτι τέτοιο συναντήσαμε κι εμείς. Στενοχωρήθηκα πολύ να βλέπω το περήφανο, αγέρωχο αρπακτικό δεμένο δίπλα στις τουριστικές γιούρτες και τα κιόσκια για πώληση μελιού. Και φυσικά, παρά τις παραινέσεις των ιδιοκτητών του, δεν μπήκαμε στη διαδικασία να βγάλουμε φωτογραφία δένοντάς το στα χέρια μας-πόσο εξευτελιστικό! Στον ουρανό έβλεπες συχνά-πυκνά τα "αδέλφια" του να πετούν ιχνηλατώντας, με τον αργό, υπερήφανο και απειλητικό τρόπο των αρπακτικών, γι’ αυτό δηλαδή που η φύση τα έχει προορίσει.


Ανεξάρτητα από το παραπάνω πάντως η περιοχή είχε πολύ ενδιαφέρον για μένα. Έβγαλα αρκετές φωτογραφίες που απεικόνιζαν την καθημερινότητα τόσο των ντόπιων ανθρώπων, όσο και των ζωντανών που κάνουν τόσο αισθητή την παρουσία τους εκεί.









Ιδιαίτερο χρώμα δίνει και το τζαμί της περιοχής. Φυσικά, όπως ανέφερα και σε άλλο κεφάλαιο, τα περισσότερα τζαμιά της χώρας είναι χαμηλά και όχι ιδιαίτερα εντυπωσιακά. Ίσως όλο αυτό να σχετίζεται με το γεγονός ότι το Κιργιστάν είναι μουσουλμανική, αλλά όχι θεοκρατική χώρα.

Σε εκείνο το σημείο και αφού ανεβήκαμε πάλι προς το σανατόριο ξεκινήσαμε μια πολύ εύκολη και ευχάριστη ανάβαση 6 περίπου χλμ προς την Κοιλάδα των Λουλουδιών. Ουσιαστικά δεν πρόκειται για πεζοπορικό μονοπάτι, αλλά για χωματόδρομο, ο οποίος οδηγεί σε ένα jailoo, δηλαδή μια κατασκήνωση από γιούρτες. Η διαδρομή πραγματικά πολύ όμορφη! Η καταπράσινη κοιλάδα ολοένα και στένευε, περπατούσαμε κατά μήκος του ποταμού και σε 5-6 σημεία τον διασχίσαμε περνώντας πάνω από χαριτωμένα γεφυράκια! Όμορφα πουλιά, ζώα και φυτά παντού, μυρωδιές και ήχοι της φύσης, μια αίσθηση ηρεμίας και ψυχικής ευφορίας, την οποία αραιά και πού διέκοπταν τα αυτοκίνητα που ανηφόριζαν για το jailoo. Γενικώς μου έκανε πολύ εντύπωση το γεγονός ότι στο Κιργιστάν είδα κατά κόρον όλων των λογιών τα αυτοκίνητα να διασχίζουν κατσικόδρομους, όπου στην Ελλάδα θα έβλεπες μόνο τζιπ. Η εικόνα μικρών, παμπάλαιων lada σε δρομάκια όλο χώματα και κοτρόνες ομολογώ ότι με ξένιζε.








Καθώς περπατούσαμε λοιπόν και λίγες μόνο εκατοντάδες μέτρα από το jailoo, είδαμε λίγες γιούρτες και ορισμένους ανθρώπους να ασχολούνται με κάποια άλογα, άλλους να συνομιλούν μες στην τρελή χαρά και κάμποσα παιδάκια να παίζουν. Αρχίσαμε να βγάζουμε φωτός, ενώ ο συνταξιδιώτης μου τους χαιρέτησε όλους, μικρούς και μεγάλους. Καθώς (για αδιευκρίνιστους λόγους
) τα παιδιά γενικώς τον λατρεύουν, δεν άργησε να ξεκινήσει ένα χαρούμενο μπλα-μπλα μαζί τους, στο οποίο γρήγορα άρχισαν να συμμετέχουν και κάποιοι μεγάλοι!




Για να μην σας πολυλογώ, γρήγορα καταλάβαμε ότι επρόκειτο για μια μεγάλη εκτεταμένη οικογένεια που κάτι γιόρταζε και για το λόγο αυτό είχε μαζευτεί σε εκείνες τις γιούρτες. Κάπου μέσα σε χαρές και χαχανητά και χωρίς να πολυκαταλάβω πώς, βρεθήκαμε να βγάζουμε τα παπούτσια μας (κιργισιανή παράδοση, σε όλα τα μέρη που μείναμε περπατούσαμε ξυπόλυτοι) για να εισέλθουμε στη γιούρτα-τραπεζαρία. Ναι, μας είχαν καλέσει να φάμε μαζί τους. Και η εμπειρία ήταν μοναδική!
Καθίσαμε σε ένα τραπέζι (ουσιαστικά τα είχαν ενώσει και δημιουργούσαν ένα μεγάλο ημικύκλιο). Μπροστά μας πολλά φαγητά και ποτά! Οι περισσότεροι δεν μιλούσαν αγγλικά, αλλά παρ’ όλα αυτά προσπαθούσαν να μας κάνουν να αισθανθούμε άνετα! Τα παιδάκια πάλι, όπου ήταν κι εκείνα με τα πιο αξιόλογα English skills, είχαν ενθουσιαστεί μαζί μας και είδαν την παρουσία μας σαν μια καλή ευκαιρία να κάνουν πρακτική. Το γεύμα ξεκίνησε με ένα μακρύ λόγο από τη γηραιότερη της οικογένειας, η οποία από ό, τι καταλάβαμε έδωσε ευχές για υγεία, ευημερία και τα σχετικά. Όλοι είχαν σωπάσει και την άκουγαν με προσοχή, ενώ εκείνη δεν έλεγε να σταματήσει!
Το φαγητό ήταν από τα πιο εύγευστα που φάγαμε στο Κιργιστάν, με κάποιες πικάντικες πινελιές. Το αποκορύφωμα βέβαια ήταν όταν άρχισαν να μας γεμίζουν τα ποτηράκια με βότκα, λέγοντάς μας να τα πίνουμε άσπρο πάτο και διευκρινίζοντάς μας ότι αν δεν φτάναμε στα πέντε δεν θα μας άφηναν να φύγουμε! Όσοι με γνωρίζουν προσωπικά μπορούν να φανταστούν ότι του έδωσα και κατάλαβε!
Όχι ότι ο συνταξιδιώτης έμεινε πίσω! Γενικώς επρόκειτο για μια πολύ ωραία στιγμή του ταξιδιού και περάσαμε πολύ καλά!



Σε κάποια φάση συνειδητοποιήσαμε ότι θα χάναμε τη μαρσρούτκα (μας είχαν πει ότι είχε μία που έφτανε μέχρι το σανατόριο), οπότε μετά από πολλές χαιρετούρες και ευχαριστίες αρχίσαμε να κατηφορίζουμε προς τα πίσω! Μισομεθυσμένοι, ψιλοτρεκλίζοντας και μες στην τρελή χαρά! Όταν κάποια στιγμή μετά από κάμποση ώρα φτάσαμε μαρσρούτκα δεν βρήκαμε, αλλά ευτυχώς σε κάποια φάση εμφανίστηκε ένας ταξιτζής ο οποίος μας κατέβασε προς το κεντρικό χωριό από όπου πήραμε ένα άλλο «ταξί» (ο Θεός να το κάνει), το οποίο μας φόρτωσε με 2-3 άλλους και μας πήγε σε αρκετά καλή τιμή στο Καρακόλ.
Η όλη φάση με την οικογένεια ενίσχυσε τις προσδοκίες μας για την επικείμενη διαμονή μας σε jailoo στη λίμνη Son Kul, για την οποία θα αναχωρούσαμε την επομένη της εκδρομής. Θα κατάφερνε άραγε να ανταποκριθεί στον υψηλό πήχη που είχαμε θέσει;
Μια από τις ωραιότερες εκδρομές που κάναμε έχοντας ως βάση το Καρακόλ ήταν και αυτή στο Jeti-Oguz, μια κοιλάδα νοτιοδυτικά της πόλης. Γενικώς το Καρακόλ αποτελεί αφετηρία για πολλές εξορμήσεις στα γύρω βουνά και η επιλογή ήταν ομολογουμένως δύσκολη. Ο λόγος που εν τέλει αποφασίσαμε να κινηθούμε προς το Jeti-Oguz ήταν ο συνδυασμός ομορφιάς, ποικιλομορφίας, εύκολης πρόσβασης και ομαλότατης ανάβασης.
Ξεκινήσαμε λοιπόν σχετικά νωρίς το πρωί, αρχικά με κατεύθυνση προς το σταθμό των λεωφορείων. Μας είχαν δασκαλέψει για το πώς θα κινούμασταν-μαρσρούτκα μέχρι το ομώνυμο χωριό και μετά ωτοστόπ ή ταξί ή παζάρεμα με ιδιώτη για ανάβαση στο σανατόριο της περιοχής, 13 χλμ μακριά από το χωριουδάκι. Εν τέλει όλα αποδείχτηκαν απλούστερα-διαπραγματευτήκαμε εξαρχής με τον οδηγό της μαρσρούτκας να μας κάνει την «ταριφιά» με έξτρα χρέωση, όπως και έγινε. Εκτός από εμάς ήταν και 4-5 ακόμα άτομα που ενδιαφέρονταν, οπότε συνεχίσαμε όλοι μαζί. Σε κάποια φάση ο οδηγός προσπάθησε να μας «πασάρει» σε έναν ταξιτζή, αλλά δεν τα βρήκαν στο οικονομικό και εν τέλει κάναμε όλη τη διαδρομή με τη μαρσρούτκα. Καθώς ανηφορίζαμε προς το σανατόριο είδαμε λίγο πιο κάτω μερικές τουριστικές γιούρτες όπου ντόπιοι πουλούσαν τοπικά προϊόντα κι έκαναν επιδείξεις με αετούς, οπότε βάλαμε εξαρχής στόχο ένα πέρασμα προς τα εκεί πριν ξεκινήσουμε την ανάβαση.
Jeti-Oguz λοιπόν, ή αλλιώς «Επτά Ταύροι». Πρόκειται για το landmark της περιοχής και ένα από τα χαρακτηριστικά σημεία του Κιργιστάν-επτά (ή οχτώ, ανάλογα με το μέτρημα) εντυπωσιακοί κόκκινοι βράχοι. Τραβούν το βλέμμα μεν, καμία σχέση με ταύρους δε! Ο λόγος που πήραν αυτή την ονομασία δεν είναι άλλος από ορισμένους τοπικούς θρύλους. Σύμφωνα με τον πρώτο, οι θεοί μεταμόρφωσαν επτά αφηνιασμένους ταύρους σε πέτρα για να φυλάνε το ντόπιο πληθυσμό. Σύμφωνα με έναν άλλο, ένας απατημένος πρίγκιπας (χαν) αποφάσισε να σκοτώσει την κλεμμένη γυναίκα του, σχεδιάζοντας μια πλεκτάνη για να μπορέσει να την προσεγγίσει. Παρευρέθηκαν και οι δύο σε μια γιορτή όπου θυσιάστηκαν επτά ταύροι. Την ώρα που σφαγιαζόταν ο τελευταίος, ο πρίγκιπας άρπαξε ένα μαχαίρι και τη σκότωσε. Το αίμα της καρδιάς της παρέσυρε τα κουφάρια των ζώων στην κοιλάδα κι έτσι δημιουργήθηκαν αυτοί οι εντυπωσιακοί σχηματισμοί (λέμε τώρα!).


Σε εκείνο το σημείο βρίσκεται και το περίφημο σανατόριο, χτίσμα του 1932, στο οποίο έγινε η ιστορική συνάντηση του Boris Yeltsin με τον πρώτο πρόεδρο του ανεξάρτητου Κιργιστάν Askar Akayev το 1991, μετά την ανεπιτυχή προσπάθεια της Μόσχας για πραξικόπημα. Γεγονός βέβαια είναι ότι το σανατόριο καθαυτό δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αντιθέτως δημιουργεί μια αίσθηση παρακμής. Σε εμένα προσωπικά περισσότερο άρεσαν οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις τριγύρω, από όπου μπορεί κανείς να παρατηρήσει σκηνές από την καθημερινότητα των ανθρώπων εκεί.




Κοντά στους βράχους κυλά και ο ποταμός Jeti-Oguz, δημιουργώντας μια αίσθηση χαλάρωσης και μερικές ωραίες εικόνες.

Εμείς όμως δεν αργήσαμε να κατηφορίσουμε λίγο, με στόχο να δούμε τους περίφημους αετούς. Υπάρχουν πολλοί γητευτές αετών στην περιοχή, θεωρείται μέρος της κουλτούρας των Κιργίσιων. Στην πραγματικότητα βέβαια, λίγα είναι τα σημεία όπου μπορεί κανείς να παρακολουθήσει εντυπωσιακές επιδείξεις. Συνήθως απλά κρατούν τα ζωντανά δεμένα για να πηγαίνουν οι τουρίστες να τα παρατηρούν, ενώ αν θες στα δένουν στο χέρι για να τραβήξεις φωτογραφία μαζί τους έναντι αμοιβής. Κάτι τέτοιο συναντήσαμε κι εμείς. Στενοχωρήθηκα πολύ να βλέπω το περήφανο, αγέρωχο αρπακτικό δεμένο δίπλα στις τουριστικές γιούρτες και τα κιόσκια για πώληση μελιού. Και φυσικά, παρά τις παραινέσεις των ιδιοκτητών του, δεν μπήκαμε στη διαδικασία να βγάλουμε φωτογραφία δένοντάς το στα χέρια μας-πόσο εξευτελιστικό! Στον ουρανό έβλεπες συχνά-πυκνά τα "αδέλφια" του να πετούν ιχνηλατώντας, με τον αργό, υπερήφανο και απειλητικό τρόπο των αρπακτικών, γι’ αυτό δηλαδή που η φύση τα έχει προορίσει.


Ανεξάρτητα από το παραπάνω πάντως η περιοχή είχε πολύ ενδιαφέρον για μένα. Έβγαλα αρκετές φωτογραφίες που απεικόνιζαν την καθημερινότητα τόσο των ντόπιων ανθρώπων, όσο και των ζωντανών που κάνουν τόσο αισθητή την παρουσία τους εκεί.









Ιδιαίτερο χρώμα δίνει και το τζαμί της περιοχής. Φυσικά, όπως ανέφερα και σε άλλο κεφάλαιο, τα περισσότερα τζαμιά της χώρας είναι χαμηλά και όχι ιδιαίτερα εντυπωσιακά. Ίσως όλο αυτό να σχετίζεται με το γεγονός ότι το Κιργιστάν είναι μουσουλμανική, αλλά όχι θεοκρατική χώρα.

Σε εκείνο το σημείο και αφού ανεβήκαμε πάλι προς το σανατόριο ξεκινήσαμε μια πολύ εύκολη και ευχάριστη ανάβαση 6 περίπου χλμ προς την Κοιλάδα των Λουλουδιών. Ουσιαστικά δεν πρόκειται για πεζοπορικό μονοπάτι, αλλά για χωματόδρομο, ο οποίος οδηγεί σε ένα jailoo, δηλαδή μια κατασκήνωση από γιούρτες. Η διαδρομή πραγματικά πολύ όμορφη! Η καταπράσινη κοιλάδα ολοένα και στένευε, περπατούσαμε κατά μήκος του ποταμού και σε 5-6 σημεία τον διασχίσαμε περνώντας πάνω από χαριτωμένα γεφυράκια! Όμορφα πουλιά, ζώα και φυτά παντού, μυρωδιές και ήχοι της φύσης, μια αίσθηση ηρεμίας και ψυχικής ευφορίας, την οποία αραιά και πού διέκοπταν τα αυτοκίνητα που ανηφόριζαν για το jailoo. Γενικώς μου έκανε πολύ εντύπωση το γεγονός ότι στο Κιργιστάν είδα κατά κόρον όλων των λογιών τα αυτοκίνητα να διασχίζουν κατσικόδρομους, όπου στην Ελλάδα θα έβλεπες μόνο τζιπ. Η εικόνα μικρών, παμπάλαιων lada σε δρομάκια όλο χώματα και κοτρόνες ομολογώ ότι με ξένιζε.








Καθώς περπατούσαμε λοιπόν και λίγες μόνο εκατοντάδες μέτρα από το jailoo, είδαμε λίγες γιούρτες και ορισμένους ανθρώπους να ασχολούνται με κάποια άλογα, άλλους να συνομιλούν μες στην τρελή χαρά και κάμποσα παιδάκια να παίζουν. Αρχίσαμε να βγάζουμε φωτός, ενώ ο συνταξιδιώτης μου τους χαιρέτησε όλους, μικρούς και μεγάλους. Καθώς (για αδιευκρίνιστους λόγους




Για να μην σας πολυλογώ, γρήγορα καταλάβαμε ότι επρόκειτο για μια μεγάλη εκτεταμένη οικογένεια που κάτι γιόρταζε και για το λόγο αυτό είχε μαζευτεί σε εκείνες τις γιούρτες. Κάπου μέσα σε χαρές και χαχανητά και χωρίς να πολυκαταλάβω πώς, βρεθήκαμε να βγάζουμε τα παπούτσια μας (κιργισιανή παράδοση, σε όλα τα μέρη που μείναμε περπατούσαμε ξυπόλυτοι) για να εισέλθουμε στη γιούρτα-τραπεζαρία. Ναι, μας είχαν καλέσει να φάμε μαζί τους. Και η εμπειρία ήταν μοναδική!
Καθίσαμε σε ένα τραπέζι (ουσιαστικά τα είχαν ενώσει και δημιουργούσαν ένα μεγάλο ημικύκλιο). Μπροστά μας πολλά φαγητά και ποτά! Οι περισσότεροι δεν μιλούσαν αγγλικά, αλλά παρ’ όλα αυτά προσπαθούσαν να μας κάνουν να αισθανθούμε άνετα! Τα παιδάκια πάλι, όπου ήταν κι εκείνα με τα πιο αξιόλογα English skills, είχαν ενθουσιαστεί μαζί μας και είδαν την παρουσία μας σαν μια καλή ευκαιρία να κάνουν πρακτική. Το γεύμα ξεκίνησε με ένα μακρύ λόγο από τη γηραιότερη της οικογένειας, η οποία από ό, τι καταλάβαμε έδωσε ευχές για υγεία, ευημερία και τα σχετικά. Όλοι είχαν σωπάσει και την άκουγαν με προσοχή, ενώ εκείνη δεν έλεγε να σταματήσει!
Το φαγητό ήταν από τα πιο εύγευστα που φάγαμε στο Κιργιστάν, με κάποιες πικάντικες πινελιές. Το αποκορύφωμα βέβαια ήταν όταν άρχισαν να μας γεμίζουν τα ποτηράκια με βότκα, λέγοντάς μας να τα πίνουμε άσπρο πάτο και διευκρινίζοντάς μας ότι αν δεν φτάναμε στα πέντε δεν θα μας άφηναν να φύγουμε! Όσοι με γνωρίζουν προσωπικά μπορούν να φανταστούν ότι του έδωσα και κατάλαβε!



Σε κάποια φάση συνειδητοποιήσαμε ότι θα χάναμε τη μαρσρούτκα (μας είχαν πει ότι είχε μία που έφτανε μέχρι το σανατόριο), οπότε μετά από πολλές χαιρετούρες και ευχαριστίες αρχίσαμε να κατηφορίζουμε προς τα πίσω! Μισομεθυσμένοι, ψιλοτρεκλίζοντας και μες στην τρελή χαρά! Όταν κάποια στιγμή μετά από κάμποση ώρα φτάσαμε μαρσρούτκα δεν βρήκαμε, αλλά ευτυχώς σε κάποια φάση εμφανίστηκε ένας ταξιτζής ο οποίος μας κατέβασε προς το κεντρικό χωριό από όπου πήραμε ένα άλλο «ταξί» (ο Θεός να το κάνει), το οποίο μας φόρτωσε με 2-3 άλλους και μας πήγε σε αρκετά καλή τιμή στο Καρακόλ.
Η όλη φάση με την οικογένεια ενίσχυσε τις προσδοκίες μας για την επικείμενη διαμονή μας σε jailoo στη λίμνη Son Kul, για την οποία θα αναχωρούσαμε την επομένη της εκδρομής. Θα κατάφερνε άραγε να ανταποκριθεί στον υψηλό πήχη που είχαμε θέσει;
Last edited by a moderator: