Σουηδία Πόλη να ζεις. Ποιότητα ζωής. (Δηλαδή Στοκχόλμη).

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.751

Κεφάλαιο 3

Περπατώντας προς βορρά. Strindbergsmuseet.


Το προηγούμενο απόγευμα βγαίνοντας από το ξενοδοχείο μου είχα προχωρήσει προς νότο, προκειμένου να περπατήσω στα ατμοσφαιρικά σοκάκια της παλιάς πόλης. Την επόμενη ημέρα μετά το άριστο πρωινό του ξενοδοχείου στο Belgobaren, αποφάσισα να προχωρήσω προς βορρά, προς το βόρειο Normalm. Όπως και την προηγούμενη ημέρα, ύστερα από περπάτημα λίγων μέτρων, βγήκα στον κεντρικό πεζόδρομο της Στοκχόλμης, Drottninggatan.
Έριξα μια ματιά προς νότο,



όπου ο πεζόδρομος καταλήγει στη γέφυρα Riksbron, δηλαδή κατευθύνεται προς την παλιά πόλη, βόλτα που έκανα δυο φορές την προηγούμενη ημέρα και στη συνέχεια γύρισα προς βορρά.



Ο πεζόδρομος Drottninggatan, είναι ένας (ο πιο σημαντικός) πεζόδρομος (στο μεγαλύτερο μήκος του) της Στοκχόλμης, στην περιοχή Norrmalm. Στην αρχή η ονομασία του δρόμου ήταν "οδός μεγάλου βασιλιά", αλλά αργότερα πήρε την τελική ονομασία προς τιμή της βασίλισσας Χριστίνας, η οποία κυβέρνησε από το έτος 1632, έως το έτος 1654. Στον πεζόδρομο υπάρχουν πολλά εμπορικά καταστήματα, καταστήματα με σουβενίρ, μπαρ, εστιατόρια κλπ.
Κατευθυνόμενος προς βορρά, γνώριζα ότι στο δρόμο αυτό, στον αριθμό 85, βρίσκεται το κτίριο το οποίο ονομάζεται μπλε πύργος (Bla Tornet). Σ' ένα διαμέρισμα του μπλε πύργου, έζησε τα τέσσερα τελευταία χρόνια της ζωής του ο μεγάλος δραματουργός και πολυσύνθετος καλλιτέχνης, ο αγαπημένος μου θεατρικός συγγραφέας August Strindberg. Το τότε (τελευταίο) σπίτι του έχει σήμερα μετατραπεί σε μουσείο, το Strindbergsmuseet, το οποίο αυτή τη φορά ήθελα οπωσδήποτε να το επισκεφτώ. Άλλωστε ύστερα από τόσες φορές που είχα περάσει από τη Στοκχόλμη, ήταν η πρώτη φορά που θα είχα χρόνο για να αφιερώσω στην πόλη και σ' αυτά που ήθελα να κάνω στη Στοκχόλμη.
Όταν βγήκα στον πεζόδρομο έκανα μια μικρή παράκαμψη και έτσι βρέθηκα πάλι στην πλατεία Hötorget. Ήταν πρωί, οπότε η αγορά λειτουργούσε. Στην αγορά εκείνη την ημέρα (Σάββατο πρωί) επικρατούσε η αγορά των λουλουδιών,



αλλά υπήρχε στους πάγκους και μικρή αγορά φρούτων καθώς και μικρή αγορά βιβλίων και πινάκων.
Όπως έχω προαναφέρει στην πλατεία δεσπόζει το Βασιλικό μέγαρο Μουσικής (αίθουσα συναυλιών) κτίσμα του έτους 1926.



Όπως προαναφέρθηκε, το Βασιλικό μέγαρο Μουσικής (Blue Stockholm Concert Hall) είναι κτίσμα του έτους 1926, είναι ένα από τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα της Στοκχόλμης του 20ου αιώνα, σχεδιασμένο σε νεοκλασικό στιλ και το οποίο κατασκευάστηκε ειδικά για να στεγάσει τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα της Στοκχόλμης. Εκτός από τη διοργάνωση των υψηλής ποιότητας συναυλιών, το κτίριο φιλοξενεί την ετήσια τελετή απονομής βραβείων Νόμπελ και των βραβείων μουσικής. Μπροστά από το κτίριο υπάρχει το άγαλμα του Ορφέα,



ένα από τα ορόσημα της πόλης και ένα δημοφιλές σημείο συνάντησης. Το έργο παρουσιάστηκε το έτος 1936 και είναι δημιουργία του γλύπτη Carl Milles. Προχώρησα προς τη βόρεια πλευρά της πλατείας, δηλαδή προς την κεντρική οδό Kungsgatan



της περιοχής Norrmalm και μέσω αυτής επέστρεψα στον κεντρικό πεζόδρομο Drottninggatan.



Περπατώντας στον κεντρικό πεζόδρομο με κατεύθυνση βόρεια, έκανα μερικές παρακάμψεις για να απολαύσω διάφορα ενδιαφέροντα σημεία του κέντρου της πόλης, της περιοχής Normalm.



Δεν άργησα να φτάσω στον αριθμό 85 του πεζόδρομου Drottninggatan, όπου είναι το Strindbergsmuseet. Το μουσείο άνοιξε το έτος 1973 και όπως προαναφέρθηκε, στο διαμέρισμα το οποίο φιλοξενεί το μουσείο έζησε τα τέσσερα τελευταία χρόνια της ζωής του ο August Strindberg από το έτος 1908 έως τον θάνατό του το έτος 1912 (η τελευταία κατοικία του μεγάλου δραματουργού και πολυσύνθετου καλλιτέχνη).



Το κτίριο εξωτερικά, δεν ήταν μπλε,



αλλά μπαίνοντας μέσα, μου λύθηκε η απορία για την ονομασία του κτιρίου (Bla Tornet, δηλαδή μπλε πύργος), αφού ο τοίχος στη σκάλα είχε μπλε χρώμα σε κτίριο στιλ αρτ νουβό, κατασκευής του έτους 1907.



Το ίδιο και οι πόρτες όλων των διαμερισμάτων.



Το κτίριο ήταν υπερσύγχρονο για την εποχή του (πριν από 110 χρόνια), με ηλεκτρικό ρεύμα, δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης, τουαλέτες, κεντρική θέρμανση, ασανσέρ και λοιπές ανέσεις
Μπήκα στο ασανσέρ, πρωτοποριακό για την εποχή του - αντίκα σήμερα. Το ασανσέρ διαθέτει πόρτα ασφαλείας, ξυλόγλυπτο εσωτερικό, κάθισμα και λοιπά στοιχεία τα οποία σε παραπέμπουν μια εκατονταετία πίσω στον χρόνο.



Όταν έφτασα στο διαμέρισμα το οποίο στεγάζει το Strindbergsmuseet, παρατήρησα μπαίνοντας, ότι ήταν ένα διαμέρισμα τριών δωματίων. Σταμάτησα αμέσως στο πρώτο δωμάτιο, όπου ήταν μια οθόνη στην οποία παρουσιαζόταν η ζωή του μεγάλου δραματουργού.



Όταν ολοκληρώθηκε η (περίπου 20λεπτη) ταινία, έκανα μια περιήγηση στο τελευταίο σπίτι του August Strindberg, όπου η βιβλιοθήκη, τα προσωπικά αντικείμενα και τα λοιπά στοιχεία παρέμεναν άθικτα στο σπίτι του μεγάλου Σουηδού δραματουργού.









Ήμουν τυχερός που βρήκα το Strindbergsmuseet ανοιχτό, γιατί ύστερα από λίγες ημέρες από την επίσκεψή μου και συγκεκριμένα από 01-07-2017 έως 19-01-2018, το μουσείο παραμένει κλειστό λόγω ανακαίνισης. Πάντως επειδή ο Strindberg είναι από τους αγαπημένους μου δραματουργούς, την επίσκεψη στο μουσείο την απόλαυσα σε υπερθετικό βαθμό.
Βγαίνοντας από το Strindbergsmuseet, έριξα μια ματιά προς νότο, όπου ο κεντρικός πεζόδρομος Drottninggatan, από το ύψος του μουσείου έως κατάντη στην παλιά πόλη, ήταν γεμάτος από κόσμο που περπατούσε, καθόταν στα bar, έκανε shopping αλλά και διάφορες άλλες δημοφιλείς δραστηριότητες σε μια πόλη, ένα ηλιόλουστο Σάββατο μεσημέρι και μάλιστα σε μια σκανδιναβική πρωτεύουσα.



Αφού κοίταξα προς νότο (κυριολεκτικά προς νότιο-νοτιοανατολικά) προχώρησα προς βορρά όπου στο τέλος της οδού (πεζόδρομου στο μεγάλο μήκος) Drottninggatan ξεκινά το Πάρκο Observatorielunden.



Το πάρκο είναι ένας λοφώδης σχηματισμός, αποφάσισα να ανέβω στην κορυφή, προκειμένου να έχω θέα προς το κέντρο της πόλης.
Όταν έφτασα στο υψηλότερο σημείο του πάρκου, άκουσα μουσικές από την κεντρική οδό Sveavägen της περιοχής Normalm και είδα παρέλαση.



Όπως είδα την παρέλαση από ψηλά, με τις μουσικές και τα αυτοσχέδια άρματα, μου θύμισε παρέλαση καρναβαλιού. Ρώτησα και η απάντηση ήταν Quarnevalen. Πράγματι στη Στοκχόλμη τις 13-05-2017 είχε καρναβάλι. Μου εξήγησαν, μάλιστα ότι η παρέλαση του καρναβαλιού γίνεται κάθε τρία χρόνια. Η παρέλαση προχωρούσε κατά μήκος της οδού (μάλλον λεωφόρου) Odengatan κατευθυνόμενη δυτικά-νοτιοδυτικά, έστριβε στη διασταύρωση με τη λεωφόρο Sveavägen κατευθυνόμενη νότια-νοτιοανατολικά. Αφού παρατήρησα για αρκετή ώρα τα δρώμενα από ψηλά (όπως και πολλοί Σουηδοί), αποφάσισα να κατέβω από το λοφοειδές πάρκο Observatorielunden και έτσι βρέθηκα στην οδό Odengatan, όπου υπήρχε αρκετός κόσμος που παρακολουθούσε την παρέλαση,



ενώ δεξιά είναι η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Στοκχόλμης



Στη διασταύρωση των κεντρικών λεωφόρων Sveavägen και Odengatan, απέναντι από τη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Στοκχόλμης, στο βόρειο άκρο της περιοχής Normalm, βρίσκεται το Hard Rock Cafe Stockholm,



όπου σταμάτησα για την πρώτη μπίρα της ημέρας, απολαμβάνοντας παράλληλα το θέαμα και τις μουσικές. Η θέση αυτή είναι στα όρια της περιοχής Normalm με τη μοντέρνα περιοχή Vasastan, η οποία βρίσκεται βόρεια του Normalm.



Αφού ξεκουράστηκα, έφυγα από το Hard Rock Cafe, πέρασα από την άλλη πλευρά της λεωφόρου Sveavägen και κατευθυνόμενος νότια-νοτιοανατολικά, παρακολουθούσα την καρναβαλική παρέλαση, η οποία ήταν στα τελειώματά της.





Συνέχισα να προχωρώ κατά μήκος της λεωφόρου, επειδή κάποια αγαπημένα μου πρόσωπα, στην προσπάθειά τους να κόψουν το κάπνισμα, μου είχαν ζητήσει να αγοράσω υγρά για ηλεκτρονικό τσιγάρο από το ευρισκόμενο στη λεωφόρο Sveavägen 96, το Ecigg City αποκλειστικό κατάστημα για ατμιστές. Όταν μου το είχαν ζητήσει, αυτό μου φάνηκε απόλυτα παράλογο, αφού θεώρησα ότι είναι αδύνατο να αγοράσεις πιο φτηνά από την ακριβότερη χώρα (ή μάλλον από μία από τις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης και όχι μόνον). Όμως όταν το έψαξα στο διαδίκτυο κι εγώ, κατάλαβα ότι είχαν απόλυτο δίκιο. Η φορολογία στην Ελλάδα είναι εξωπραγματική και τα υγρά κοστίζουν πέντε (5)! φορές περισσότερο από όσο κοστίζουν στη Σουηδία!!!
Αφού προμηθεύτηκα τα υγρά για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, συνέχισα τη βόλτα μου, κάποια στιγμή τέλειωσε η καρναβαλική παρέλαση, η λεωφόρος Sveavägen άρχισε να αδειάζει από κόσμο



και εγώ άρχισα να κατηφορίζω προς νότο. Περιπλανήθηκα λίγο, πέρασα από την εκκλησία Adolf Fredriks kyrka, εκκλησία που άνοιξε το έτος 1774 και που μου έκανε εντύπωση.





Στον περίβολο της εκκλησίας Adolf Fredriks έχουν ταφεί επιφανείς Σουηδοί, μεταξύ των οποίων και ο μεγάλος ειρηνιστής πρωθυπουργός της Σουηδίας Όλαφ Πάλμε (1927-1986). Ο τάφος του Πάλμε απέχει μόλις λίγα μέτρα από το σημείο της δολοφονίας του.

Όπως θυμούνται οι παλαιότεροι, ο Όλαφ Πάλμε, ο πιο γνωστός Σουηδός πολιτικός, ήταν ηγέτης του Σοσιαλδημοκρατικού κόμματος της Σουηδίας από το έτος 1969 έως το έτος 1986 και πρωθυπουργός της χώρας από τις 14-10-1969 έως τις 08-10-1976 και από τις 08-10-1982 έως τις 28-02-1986, ημέρα της δολοφονίας του. Οι προοδευτικές πολιτικές θέσεις του Πάλμε, όπως η οξύτατη καταδίκη των ΗΠΑ για τον πόλεμο του Βιετνάμ, οι εκστρατείες του κατά της εξάπλωσης των πυρηνικών όπλων, η καταδίκη του απαρχάιντ, η υποστήριξή του σε κινήματα όπως της Οργάνωσης Απελευθέρωσης της Παλαιστίνης και του Αφρικανικού Εθνικού Κογκρέσου και οι λοιπές ειρηνευτικές του δραστηριότητες, του είχαν δημιουργήσει πολλούς εχθρούς. Ο Όλαφ Πάλμε κυκλοφορούσε χωρίς σωματοφύλακες και αστυνομική προστασία. Έτσι τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 1986, επιστρέφοντας πεζός στο σπίτι του, μαζί με τη γυναίκα του, από κινηματογράφο, δέχθηκε επίθεση από ένα δολοφόνο, στη λεωφόρο Sveavägen (στην κεντρική οδό όπου ήμουν πριν από λίγα λεπτά) και σε μια διασταύρωση αυτής με έναν κάθετο δρόμο. Ο Όλαφ Πάλμε πυροβολήθηκε δυο φορές στο στομάχι και πέθανε, ενώ η γυναίκα του πυροβολήθηκε στην πλάτη και επέζησε. Ο δολοφόνος διέφυγε ανατολικά από την κάθετη στην κεντρική λεωφόρο Sveavägen, οδό Tunnelgatan.
Προς τιμή του Όλαφ Πάλμε, ο κάθετος δρόμος της λεωφόρου Sveavägen, στο σημείο της δολοφονίας του (απέναντι από την Tunnelgatan) , ονομάστηκε Olof Palmes gata και είναι ο πρώτος παράλληλος νότια του περιμετρικού δρόμου της εκκλησίας Adolf Fredriks (Adolf Fredriks kyrkogata).
Σκεπτόμενος αυτά και σκεπτόμενος ότι η δολοφονία του μεγάλου σοσιαλδημοκράτη ηγέτη, του ανθρώπου με τη μεγάλη επιρροή στη διεθνή πολιτική σκηνή, παρέμεινε ανεξιχνίαστη, συνέχισα τον περίπατό μου το ηλιόλουστο εκείνο Σάββατο μεσημέρι, επανήλθα στον πεζόδρομο Drottninggatan, όπου σταμάτησα σε ένα μπαράκι για μια μπίρα και συνέχισα προς το ξενοδοχείο μου για ολιγόωρη ξεκούραση.
Φτάνοντας στο ξενοδοχείο μου, δεν αντιστάθηκα στον πειρασμό να πιω στο Belgobaren,



μια βέλγικη μπίρα Trappistes Rochefort.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Αγαπάμε τα χλιδάτα ταξίδια του @gelf , αγαπάμε Σκανδιναβία και ειδικά Στοκχόλμη. 2 χρόνια πριν ήμουν στην πανέμορφη φθινοπωρινή Στοκχόλμη και δεν μπορώ να την ξεχάσω. Περιμένω να την δω κι απ' τη ματιά σου.
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.356
Likes
4.335
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Αγαπάμε τα χλιδάτα ταξίδια του @gelf , αγαπάμε Σκανδιναβία και ειδικά Στοκχόλμη. 2 χρόνια πριν ήμουν στην πανέμορφη φθινοπωρινή Στοκχόλμη και δεν μπορώ να την ξεχάσω. Περιμένω να την δω κι απ' τη ματιά σου.
Συμφωνώωωωωωωω :D
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.374
Likes
14.280
το τέλος να δεις. τύφλα θα φύγουμε:haha::bleh:
Εντάξει,έχουμε συνηθίσει(και μας αρέσουν) στις ιστορίες με αλκοόλ του gelf...Προσωπικά όταν αρχίζει ιστορία μειώνω λίγο την πραγματική κατανάλωση και έρχομαι στα ίσα μου με την virtual...:haha:
 

Triplover

Member
Μηνύματα
1.187
Likes
4.046
νούσαν μας πέρασαν από το εργοστάσιο της Κosta Boda, το οποίο
Σκεπτόμενος, με χαρά, τις μπίρες που θα πίνω,
Η Στοκχόλμη πραγματικά διαθέτει απίστευτη ποιότητα μπυραριών. Το κορυφαίο πιθανόν, με βάση αξιολογήσεις σε ιστοσελίδες μπυρόβιων, Akkurat, βρίσκεται εκεί. Εμείς είχαμε πάει στο Oliver Twist και στο Man in the Moon. Επίσης, υπάρχουν μπυραρίες της Omnipollo, της Brewdog, της Flying Dog και φυσικά Mikkeller. Πραγματικός παράδεισος για τους λάτρεις της ποιοτικής μπύρας.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.139
Likes
20.427
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Η Στοκχόλμη πραγματικά διαθέτει απίστευτη ποιότητα μπυραριών. Το κορυφαίο πιθανόν, με βάση αξιολογήσεις σε ιστοσελίδες μπυρόβιων, Akkurat, βρίσκεται εκεί. Εμείς είχαμε πάει στο Oliver Twist και στο Man in the Moon. Επίσης, υπάρχουν μπυραρίες της Omnipollo, της Brewdog, της Flying Dog και φυσικά Mikkeller. Πραγματικός παράδεισος για τους λάτρεις της ποιοτικής μπύρας.
Καταγράφηκε η πληροφορία :)
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.751
Σας ευχαριστώ, όλους, για τα καλά σας λόγια (γραπτά) και για τα εύστοχα σχόλιά σας.
Επίσης σας ευχαριστώ πολύ για τα likes.
Πρέπει όμως να επισημάνω κάτι, που όλοι το γνωρίζετε. Το αλκοόλ σε όλες τις χώρες της Σκανδιναβίας (σε άλλη περισσότερο, σε άλλη λιγότερο) είναι ακριβό. Άλλωστε πολλές ταινίες έχουν γυριστεί με αυτό το θέμα.
Μάλιστα στη Σουηδία, όπως και σε άλλες χώρες, το αλκοόλ φορολογείται ανάλογα με τους βαθμούς. Το αναφέρω και στην ιστορία μου:
"Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος της μπίρας, όπως και των λοιπών αλκοολούχων ποτών, στη Σουηδία εξαρτάται από το βαθμό του αλκοόλ. Για παράδειγμα η μπλε Chimay (9%), είναι αρκετά πιο ακριβή από την κόκκινη Chimay (7%)."
Το μπουκάλι κρασί (από τα φτηνά) κοστίζει όσο τρεις μερίδες φαγητό.
Το ποτήρι Cragganmore Malt Whisky (μεζούρα) κοστίζει γύρω στα 12-13 ευρώ.
Το ποτήρι Ardbeg Single Malt Whisky (μεζούρα) κοστίζει γύρω στα 15 ευρώ.
Με αυτές τις τιμές, πόσο να πιείς; Θα πτωχεύσεις.
Όταν πήγαινα για δουλειά στα νοτιοδυτικά της Σουηδίας, εκεί όπου τα μπαρ έκλειναν νωρίς, έπαιρνα δυο-τρία μπουκάλια Malt Whisky, από το αεροδρόμιο.

Τώρα είχα πάει χαλαρός.

Ήπια και σ' αυτό το ταξίδι, αλλά χαλαρά, σκεπτόμενος ότι στη Λευκορωσία, με ένα ευρώ, έπινες τρεις βότκες σε εξαιρετικό μπαρ.
Το σκεπτόμουν αυτό και μελαγχολούσα.
Σκεπτόμουν ότι στην Κρακοβία συναντούσα συνεχώς πινακίδες που έγραφαν "24 ώρες αλκοόλ", ενώ στη Στοκχόλμη οι μπίρες οι οποίες πωλούνται στα super market είναι έως 3,5 βαθμούς αλκοόλ, δηλαδή δεν πίνονται.
Με αυτές τις συνθήκες πίνεις χαλαρά.

Ευχαριστώ όλους τους φίλους για τα σχόλια και συγκεκριμένα:

@giannismits. Σ' ευχαριστώ. Εσύ ήσουν στη φθινοπωρινή Στοκχόλμη, εγώ στην ανοιξιάτικη, αν και μέσα Μάη η θερμοκρασία κυμάνθηκε από 4 έως 16 βαθμούς Κελσίου. Πάντως επειδή έχω βρεθεί (έστω και για λίγο), όλες τις εποχές του χρόνου η Στοκχόλμη είναι υπέροχη. Όσον αφορά στα περί χλιδής, απλώς αξιοποιώ τα προνόμια του χρυσού μέλους, βοηθώ στην ανανέωση της κάβας του lounge του αεροδρομίου στο οποίο κάθε φορά βρίσκομαι και επίσης εξυπηρετώ την Aegean, με την αναβάθμιση της θέσης σε business σε κάποια ταξίδια.

@vickokka. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σου.

@makisg. Μάκη μου, μακάρι η ευχή (πρόβλεψή) σου, να γίνει πραγματικότητα.

@dina Z. Σ' ευχαριστώ, ελπίζω στη συνέχεια, να μην σας απογοητεύσω.

@fotast. Κακώς μειώνεις την πραγματική κατανάλωση. Να βρεις γιατρό να σου συνταγογραφεί malt whiskey ή whisky. Κάνει καλό. Αποδεδειγμένα. Σ' ευχαριστώ για τα σχόλιά σου, αλλά δεν θυμάμαι να υπάρχει, ιδιαίτερα, αλκοόλ στις ιστορίες μου.

@paefstra. Σ' ευχαριστώ για το ζήτημα που έθεσες περί γευστικών ιστοριών. Ύστερα από το σχόλιό σου, μόλις βγήκα σήμερα το απόγευμα από τη θάλασσα, έβγαλα το μπουκάλι με το καπνιστό Lagavulin, ώστε να πιω δυο - τρία ποτήρια (όχι μεζούρες) στην υγειά σου.

001.jpg


@Triplover. Σ' ευχαριστώ για την επισήμανσή σου, για τις μπυραρίες της Στοκχόλμης. Έχεις δίκιο, αλλά όπως ξέρεις, οι μπύρες αυτές φορολογούνται δυσανάλογα με τις σουηδικές μπύρες στα super market με χαμηλό αλκοολικό βαθμό. Στη Σκανδιναβία δεν πίνω πολύ μπύρα, εξαρτάται βέβαια και από την εποχή που βρίσκομαι εκεί. Έχω την ταπεινή άποψη ότι οι μπύρες σε Τσεχία και Γερμανία (κυρίως) αλλά και σε άλλες χώρες της κεντρικής Ευρώπης είναι εξαιρετικές. Ιδιαίτερα, εάν είναι απαστερίωτες ή προέρχονται από δεξαμενή (βλ. σχετικές ιστορίες:
"Στις μπυραρίες της Πράγας – Σύντομη ταξιδιωτική ιστορία μπυροποσίας" και "Η τριλογία του Σεπτέμβρη (2016) - Τρίτο μέρος. Στο μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου." ). Επίσης στοιχεία έχουν γραφτεί και στο θέμα "Μπίρες του κόσμου", όπου παρουσιάζονται μπίρες απ' όλη τη γη.
Η διαφορά του να πιείς μπύρα από δεξαμενή ή μπύρα βαρελίσια ή ακόμα χειρότερα μπουκαλιού είναι τεράστια. Πίνοντας μπύρα από δεξαμενή δεν φουσκώνεις. Το ανθρακικό δεν εκρήγνυται στο στομάχι σου.
Παρακάτω παραθέτω φωτογραφίες από μπυραρία όπου η μπύρα με σύστημα σωληνώσεων από τη δεξαμενή, καταλήγει απ ευθείας στο τραπέζι σου. Μάλιστα εκτός από τις κάνουλες και το σύστημα ψύξης των ποτηριών, υπάρχει και μετρητής ο οποίος καταγράφει τα λίτρα τα οποία καταναλώνονται στο τραπέζι.

DSCN0023.JPG


DSCN0036.JPG


DSCN0039.JPG


Δεν αναφέρω μια ακόμα ιστορία «Η τριλογία του Σεπτέμβρη (2016) - Πρώτο μέρος. Στις pubs του Δουβλίνου.», ιστορία η οποία αφορά και στις ιρλανδικές μπίρες, αλλά κυρίως στα malt irish whiskey.
Αυτά, βέβαια δεν αναιρούν τις επισημάνσεις σου για τις μπίρες στη Στοκχόλμη.
Πάντως επειδή αγαπώ τις βέλγικες μπίρες (πιθανώς λόγω μεγάλου βαθμού αλκοόλ), επέλεξα το ξενοδοχείο Freys Hotel, το οποίο στο ισόγειό του, φιλοξενεί το μπαρ-εστιατόριο Belgobaren, το οποίο διαθέτει τουλάχιστον, τριακόσια (300) είδη βέλγικης μπίρας.

@Sassenach77. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σου. Τις απόψεις μου περί μπύρας, αν και δεν είμαι ο πιο ειδικός (ειδικός είμαι στα Malt Whisky), τις έχω καταθέσει παραπάνω και στα τόπικς που αναφέρω.

Συγγνώμη για τα παραπάνω, αλλά βγήκα εκτός τόπικ, ιδιαίτερα με τις μπίρες. Απλά θυμήθηκα, την παλιά μου ιστορία για τις μπυραρίες της Πράγας.

Η ιστορία της Στοκχόλμης θα συνεχιστεί άμεσα.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.139
Likes
20.427
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
"Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος της μπίρας, όπως και των λοιπών αλκοολούχων ποτών, στη Σουηδία εξαρτάται από το βαθμό του αλκοόλ. Για παράδειγμα η μπλε Chimay (9%), είναι αρκετά πιο ακριβή από την κόκκινη Chimay (7%)."
Με βλέπω να κοιμάμαι στα παγκάκια για να πιώ μπύρα :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.188
Μηνύματα
883.371
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom