Σουηδία Πόλη να ζεις. Ποιότητα ζωής. (Δηλαδή Στοκχόλμη).

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.732

Κεφάλαιο 6

Skansen. Επιστροφή στο κέντρο. Opera. Νυχτερινή έξοδος.


Όπως προαναφέρθηκε, το μουσείο Skansen θεωρείται το μεγαλύτερο υπαίθριο μουσείο του κόσμου, πρόκειται για μια εντυπωσιακή Σουηδία σε μινιατούρα, ιδρύθηκε το έτος 1891, από τον Artur Hazelius, ώστε να μπορεί να βλέπει ο επισκέπτης, το πως ζούσαν οι Σουηδοί τα παλιότερα χρόνια.
Από την κύρια είσοδο, ανέβηκα με την αυτόματη σκάλα και βρέθηκα στη Σουηδία του 19ου αιώνα.



Σήμερα, στο Skansen, υπάρχουν περίπου 150 παραδοσιακά σπίτια, καταστήματα εποχής και άλλα εκθέματα απ' όλη τη Σουηδία.
Τα καταστήματα ήταν διαφόρων ειδών, από φούρνους έως κατασκευή υαλικών, ξύλινων κατασκευών κλπ. Αυτά τα μαγαζιά πουλούσαν παραδοσιακά προϊόντα. Ένα από τα παραδοσιακά προϊόντα της Σουηδίας ήταν και το φυσητό γυαλί, που προ ετών είχα παρακολουθήσει επίδειξη κατασκευής στο εργοστάσιο της Κosta Boda, στη νοτιοδυτική Σουηδία, φιλοξενούμενος για άλλο ζήτημα. Η επίδειξη της παραγωγής υαλικών είναι μια από τις συνήθεις τουριστικές ατραξιόν της Σουηδίας, οπότε για λόγους ευγένειας, παρακολούθησα μία ακόμα, σε ένα μικρό μαγαζάκι στο Skansen.



Συνέχισα τον περίπατο στο μουσείο, παρατηρώντας τις στέγες των προηγούμενων αιώνων,



τα σοκάκια με τα σπιτάκια και τα μικρά καταστήματα,







με τους κατοίκους με τις παραδοσιακές στολές,



στον φούρνο υπήρχε ουρά,



συνέχισα να προχωρώ και κάποια στιγμή σταμάτησα σε ένα υπαίθριο καφέ για να πιω μια μπύρα και ένα τοπικό απόσταγμα,



ποτά τα οποία παίρνεις από το εσωτερικό του μπαρ.



Ο κόσμος είχε αρχίσει να αραιώνει, έφτανε άλλωστε και η ώρα να κλείσει το μουσείο, οπότε όταν σηκώθηκα από το υπαίθριο καφέ, παρατήρησα ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι αποχωρούσαν από το μουσείο.



Συνέχισα τον περίπατο πιο βιαστικά, υπήρχαν ακόμα σημεία με δραστηριότητες, όπως η επεξεργασία ξύλου, ενώ στο βάθος διακρινόταν η εκκλησία Seglora,



η οποία έχει μεταφερθεί στο Skansen, το έτος 1918, συνέχισα το βιαστικό περπάτημα γιατί ο κόσμος είχε αραιώσει,





περνώντας από το θεατράκι



και φτάνοντας προς τη θέση που θα κατέβαινα με τις αυτόματες κυλιόμενες σκάλες, απόλαυσα για λίγο τη θέα προς τα κάτω προς την είσοδο του μουσείου, προς το μεγάλο λούνα παρκ Γκρόνα Λουντ και προς τα απέναντι νησάκια. Η θέα μάλιστα έφτανε και έως το Ericsson Globe Arena.







Όταν βγήκα από το Skansen, σκέφτηκα ότι δεν ήταν σκόπιμο να ξαναπερπατήσω, στην αντίθετη βέβαια κατεύθυνση, όλη τη λεωφόρο Djurgårdsvägen, δηλαδή τον κεντρικό δρόμο του νησιού. Έτσι έψαξα να βρω ταξί. Αλλά δεν υπήρχε πουθενά ταξί. Η ώρα ήταν περασμένη, το μουσείο Skansen έκλεινε, αφού ήμουν από τους τελευταίους επισκέπτες και ταξί δεν υπήρχαν. Έχοντας επιλέξει ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης και έχοντας χρησιμοποιήσει, μόνο, μια φορά ταξί, την προηγούμενη νύχτα από το Sodermalm, δεν είχα προβλέψει να έχω εισιτήριο ή κάρτα ΜΜΜ, θεωρώντας ότι δεν υπάρχει λόγος για το μέγεθος της Στοκχόλμης. Άλλωστε είμαι του περπατήματος. Έτσι καταλαβαίνω την πόλη, όταν βέβαια είναι σε ανθρώπινη κλίμακα όπως η Στοκχόλμη.
Κοίταξα μήπως βρω κιόσκι το οποίο να πουλά εισιτήρια ΜΜΜ. Πουθενά κιόσκι. Ενώ είχα αποφασίσει να περπατήσω τα δύο περίπου χιλιόμετρα έως τη γέφυρα Djurgårdsbron, εκείνη τη στιγμή βλέπω ένα λεωφορείο να έρχεται προς τον τερματικό σταθμό. Τρέχω και ρωτώ τον οδηγό που μπορώ να βγάλω εισιτήριο για το λεωφορείο. Μου απάντησε ευγενικά, ότι δεν μπορώ να βρω εισιτήριο, αλλά ότι μπορώ να μπω στο λεωφορείο και να με κατεβάσει όπου θέλω. Τον ευχαρίστησα και ανέβηκα στο λεωφορείο. Ανοίγω αμέσως τις εφαρμογές στο κινητό (here, maps.me κλπ), ελέγχω το νούμερο του λεωφορείου, ήταν το 67 με τελικό προορισμό τη Solna, βόρεια της Στοκχόλμης. Αποφάσισα να κατέβω μετά τη γέφυρα Djurgårdsbron, ώστε να κάνω μια μικρή βόλτα στο ανατολικό τμήμα του Östermalm. Το λεωφορείο πέρασε το Nordiska museet,



τη γέφυρα Djurgårdsbron και έκανε μια στάση επί της κεντρικής λεωφόρου Narvavägen του Östermalm, κοντά στην εκκλησία Oscarskyrkan.
Ευχαρίστησα τον οδηγό και κατέβηκα από το λεωφορείο. Παρατήρησα την εκκλησία.



Η εκκλησία Oscarskyrkan (πήρε το όνομά της από τον βασιλιά Όσκαρ Β ο οποίος έβαλε το θεμέλιο της εκκλησίας επί αντιβασιλείας του), είναι νεογοτθικής αρχιτεκτονικής, σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Gustaf Hermansson και άνοιξε το έτος 1903. Συνέχισα να περπατώ κατά μήκος της κεντρικής λεωφόρου Narvavägen προς βορρά (για την ακρίβεια βόρειο-βορειοδυτικά),



πέρασα από το Ιστορικό Μουσείο της Σουηδίας, το οποίο ιδρύθηκε το έτος 1934 και σχεδιάστηκε από τους αρχιτέκτονες Bengt Romare και Γκιόργκ Σέρμαν. Η είσοδος στο Ιστορικό Μουσείο της Σουηδίας, είναι δωρεάν, μπήκα για λίγο μέσα στο μουσείο, ένα μεγάλο τμήμα του οποίου είναι αφιερωμένο στην περίοδο των Vikings. Δεν είχα πολύ ώρα, άλλωστε το μουσείο έκλεινε, βγήκα έξω, συνέχισα να προχωρώ κατά μήκος της κεντρικής λεωφόρου Narvavägen προς βορρά και έφτασα έως την πλατεία Karlaplan, η οποία είχε σχεδιαστεί ως θέση σύγκλισης των λεωφόρων του νέου πολεοδομικού σχεδίου της Στοκχόλμης, αλλά τελικά κατέληξε να είναι η θέση σύγκλισης των δύο λεωφόρων του Östermalm και συγκεκριμένα της λεωφόρου Narvavägen και της λεωφόρου Karlavägen, στην αρχή της οποίας είχα περπατήσει το πρωί, μετά το πάρκο Humlegården.
Η πλατεία Karlaplan, δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1890 και σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Lindhagen, με το πρότυπο της Place de l' Etoile του Παρισιού. Ο μεγάλος δραματουργός August Strindberg, έζησε στην Karlaplan, από το έτος 1901 έως το έτος 1908, όπου και μετακόμισε στον, επί του πεζόδρομου Drottninggatan 85, μπλε πύργο (Bla Tornet) και το τότε διαμέρισμά του έχει σήμερα μετατραπεί σε μουσείο, το Strindbergsmuseet, το οποίο είχα επισκεφτεί την προηγούμενη ημέρα, όπως έχω ήδη αναφέρει. Η πλατεία Karlaplan, η οποία κατά τον Α παγκόσμιο πόλεμο χρησιμοποιήθηκε για καλλιέργεια λαχανικών, σήμερα είναι από τις πιο ακριβές περιοχές για κατοικία στη Στοκχόλμη, μαζί με την πλατεία Stureplan και τις λεωφόρους Narvavägen και Karlavägen, οι οποίες συγκλίνουν στην πλατεία Karlaplan, όπως έχει προαναφερθεί. Περπάτησα για λίγο κατά μήκος της λεωφόρου Karlavägen, με δυτική κατεύθυνση προς Stureplan, αλλά επειδή δεν ήθελα να επιστρέψω στο ξενοδοχείο, έκανα μεταβολή και επέστρεψα στην πλατεία Karlaplan.
Αφού έκλεισα τον κύκλο του Östermalm, άρχισα να επιστρέφω προς νότο (για την ακρίβεια νότια-νοτιοανατολικά) και συγκεκριμένα προς την παραλιακή λεωφόρο Strandvägen.



Περπάτησα ακόμα μια φορά κατά μήκος της παραλιακής λεωφόρου Strandvägen, με αντίθετη κατεύθυνση από τη μεσημεριανή, κινούμενος προς το Berzelii park και προς το βασιλικό δραματικό θέατρο. Αυτός ο παραλιακός περίπατος ήταν μια βόλτα που μου άρεσε πολύ στη Στοκχόλμη, αφού έχει θέα και στα απέναντι νησάκια και στην ηπειρωτική πόλη.





Όταν έφτασα στο Berzelii park, θαύμασα ακόμα μια φορά το βασιλικό δραματικό θέατρο και στη συνέχεια ακολούθησα την οδό Arsenalsgatan και έφτασα στο πάρκο Kungsträdgården, πάρκο το οποίο είναι ο κήπος των ανακτόρων (Kungsträdgården, σημαίνει King's garden).



Το πάρκο Kungsträdgården, είναι από τους δημοφιλείς χώρους συναντήσεων στη Στοκχόλμη. Στο πάρκο πραγματοποιούνται συναυλίες και λοιπές πολιτιστικές εκδηλώσεις το καλοκαίρι, ενώ τον χειμώνα όπου είχα βρεθεί δυο - τρεις φορές είχα δει ότι τμήμα του χώρου είχε μετατραπεί σε παγοδρόμιο.
Στη δυτική πλευρά του πάρκου βρίσκεται η εκκλησία του Αγίου Ιακώβου (St. Jacobs Kyrka).



Η εκκλησία του Αγίου Ιακώβου άρχισε να κατασκευάζεται τη δεκαετία του 1580, αλλά ολοκληρώθηκε το έτος 1643.
Το πάρκο Kungsträdgården, έχει πρόσωπο στη θάλασσα και απέναντι διακρίνεται το βασιλικό παλάτι (The Royal Palace), σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια. Ξεκουράστηκα για λίγο σε ένα παγκάκι παρατηρώντας και φωτογραφίζοντας το παλάτι.



Έστριψα το βλέμμα μου προς τα αριστερά. Μπροστά στην παραλιακή λεωφόρο Södra Blasieholmshamnen, διέκρινα το περίφημο ξενοδοχείο Grand Hotel, στο οποίο έχουν γυριστεί σκηνές από πολλές γνωστές κινηματογραφικές ταινίες.



Θυμήθηκα μια ταινία που είχα δει πρόσφατα "The Hundred Year-Old Man Who Climbed Out ofthe Window and Disappeared" του Σουηδού σκηνοθέτη Felix Herngren, όπου μια σκηνή διαδραματιζόταν στο ξενοδοχείο και άλλη μία στoν παραλιακό πεζοδρόμιο και γέλασα. Μου άρεσε αυτή η ταινία.

Όταν ξεκουράστηκα σηκώθηκα από το παγκάκι και προχώρησα κατά μήκος της παραλιακής λεωφόρου Strömgatan, διερχόμενος μπροστά από τη νότια όψη της όπερας φτάνοντας μέχρι την πλατεία Gustav Adolfs torg, η οποία είναι μπροστά από τη βασιλική όπερα και απέναντι από το νησί του Κοινοβουλίου. Το δυτικό τμήμα της πλατείας Gustav Adolfs, καλύπτεται από το κτίριο του Υπουργείου Εξωτερικών της Σουηδίας. Στο κέντρο της πλατείας δεσπόζει το άγαλμα του Gustav Adolfs (1594-1632), θεωρούμενου ως ιδρυτή της σουηδικής υπερδύναμης.



Από την πλατεία Gustav Adolfs διακρίνεται και το παλάτι. Το ανατολικό τμήμα της πλατείας Gustav Adolfs, καλύπτεται από την πρόσοψη της Royal Swedish Opera.



Η βασιλική όπερα της Σουηδίας, είναι η εθνική σκηνή της χώρας για την όπερα και το μπαλέτο και άνοιξε στη σημερινή της μορφή, στις 19-09-1898. Το κτίριο της όπερας σχεδίασε ο αρχιτέκτονας Axel Anderberg (1860-1937). Αφού παρατήρησα την πλατεία, την όπερα και τα γύρω επιβλητικά κτίρια, προχώρησα προς τα δυτικά έως τον πεζόδρομο Drottninggatan και κατευθύνθηκα στο ξενοδοχείο μου για ένα σύντομο ντους και λίγη ξεκούραση.

Ήταν Κυριακή βράδυ και είχα αποφασίσει να κατέβω για φαγητό στο ισόγειο του ξενοδοχείου, στο υπέροχο bar-restaurant Belgobaren. Μου είχε κάνει πολύ καλή εντύπωση η άριστη ποιότητα του πρωινού, αλλά και οι αγαπημένες βελγικές μπύρες που είχα πιει και την προηγούμενη νύχτα. Μετά από σύντομη ξεκούραση κατεβαίνω από το δωμάτιό μου, λέω στο Belgobaren, ότι θα επιστρέψω αργότερα για φαγητό, μου απαντούν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα κράτησης θέσης, λόγω Κυριακής και ότι απλώς ότι η κουζίνα κλείνει τα μεσάνυχτα, οπότε βρίσκω την ευκαιρία να εξορμήσω στην ευρύτερη περιοχή.
Βγήκα και ακολούθησα αρχικά τη λεωφόρο Vasagatan, με βόρεια κατεύθυνση,





στη συνέχεια έστριψα ανατολικά στην οδό Kungsgatan, παρατηρώντας ότι σε όλη τη Στοκχόλμη υπήρχαν παντού θέατρα,





έκανα μια μεγάλη βόλτα στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, στη συνέχεια αφού διέσχισα πάλι τη λεωφόρο Vasagatan κατευθύνθηκα δυτικά, πέρασα από το μεγαλύτερο πολυκατάστημα της Στοκχόλμης το Ahlens city, πέρασα από την εκκλησία της Αγίας Κλάρας



και αφού έφτασα στην κεντρική πλατεία Sergels,



όπου στην ευρύτερη περιοχή κατασκευάζονται έργα, κάποια στιγμή, μέσω του κεντρικού πεζόδρομου Drottninggatan,



επέστρεψα στο ξενοδοχείο μου και στο Belgobaren. Παρήγγειλα τη σπεσιαλιτέ του καταστήματος, δηλαδή μύδια συνοδευόμενα με τηγανιτές πατάτες και μαγιονέζα.



Προφανώς το φαγητό το συνόδευσα με μπλε Chimay, από βαρέλι.



Καθαρά βέλγικο φαγητό.
Μου έκανε εντύπωση, ότι ενώ στο πρωινό τα κηροπήγια ήταν κανονικά από φυσητό γυαλί, το βράδυ στο Belgobaren, είχαν αντικατασταθεί από μπουκάλια βέλγικης μπίρας.



Μου άρεσε αυτή η αλλαγή. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος της μπίρας, όπως και των λοιπών αλκοολούχων ποτών, στη Σουηδία εξαρτάται από το βαθμό του αλκοόλ. Για παράδειγμα η μπλε Chimay (9%), είναι πιο ακριβή από την κόκκινη Chimay (7%).
Το φαγητό ήταν υπέροχο και οι μπίρες οι οποίες επέλεξα ήταν εξαιρετικές.
Όταν το Belgobaren έτεινε προς κλείσιμο, ακολούθησα τη γνωστή πορεία. Βγήκα από το ξενοδοχείο, στην οδό Bryggargatan, έστριψα δεξιά (βόρεια) και προχώρησα κατά μήκος της λεωφόρου Vasagatan, στη συνέχεια έστριψα αριστερά (δυτικά) στη λεωφόρο Kungsgatan και βρέθηκα για ακόμα μια φορά στο jazz bar Fasching. Μπήκα μέσα στο bar.



Ήταν Κυριακή βράδυ και ζωντανή μουσική δεν υπήρχε. Άλλωστε και η ώρα ήταν πολύ προχωρημένη. Όμως εκεί ήπια μερικά ποτήρια εξαιρετικού Ardbeg Single Malt Whisky,



ακούγοντας jazz.
Άλλη μια νύχτα, στην οποία γράφτηκε ο ομορφότερος επίλογος της ημέρας, μιας ημέρας αφιερωμένης σε μια πόλη με υψηλή ποιότητα ζωής.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Αγαπάμε τα χλιδάτα ταξίδια του @gelf , αγαπάμε Σκανδιναβία και ειδικά Στοκχόλμη. 2 χρόνια πριν ήμουν στην πανέμορφη φθινοπωρινή Στοκχόλμη και δεν μπορώ να την ξεχάσω. Περιμένω να την δω κι απ' τη ματιά σου.
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.354
Likes
4.331
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Αγαπάμε τα χλιδάτα ταξίδια του @gelf , αγαπάμε Σκανδιναβία και ειδικά Στοκχόλμη. 2 χρόνια πριν ήμουν στην πανέμορφη φθινοπωρινή Στοκχόλμη και δεν μπορώ να την ξεχάσω. Περιμένω να την δω κι απ' τη ματιά σου.
Συμφωνώωωωωωωω :D
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.340
Likes
14.203
το τέλος να δεις. τύφλα θα φύγουμε:haha::bleh:
Εντάξει,έχουμε συνηθίσει(και μας αρέσουν) στις ιστορίες με αλκοόλ του gelf...Προσωπικά όταν αρχίζει ιστορία μειώνω λίγο την πραγματική κατανάλωση και έρχομαι στα ίσα μου με την virtual...:haha:
 

Triplover

Member
Μηνύματα
1.186
Likes
4.036
νούσαν μας πέρασαν από το εργοστάσιο της Κosta Boda, το οποίο
Σκεπτόμενος, με χαρά, τις μπίρες που θα πίνω,
Η Στοκχόλμη πραγματικά διαθέτει απίστευτη ποιότητα μπυραριών. Το κορυφαίο πιθανόν, με βάση αξιολογήσεις σε ιστοσελίδες μπυρόβιων, Akkurat, βρίσκεται εκεί. Εμείς είχαμε πάει στο Oliver Twist και στο Man in the Moon. Επίσης, υπάρχουν μπυραρίες της Omnipollo, της Brewdog, της Flying Dog και φυσικά Mikkeller. Πραγματικός παράδεισος για τους λάτρεις της ποιοτικής μπύρας.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
Η Στοκχόλμη πραγματικά διαθέτει απίστευτη ποιότητα μπυραριών. Το κορυφαίο πιθανόν, με βάση αξιολογήσεις σε ιστοσελίδες μπυρόβιων, Akkurat, βρίσκεται εκεί. Εμείς είχαμε πάει στο Oliver Twist και στο Man in the Moon. Επίσης, υπάρχουν μπυραρίες της Omnipollo, της Brewdog, της Flying Dog και φυσικά Mikkeller. Πραγματικός παράδεισος για τους λάτρεις της ποιοτικής μπύρας.
Καταγράφηκε η πληροφορία :)
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.732
Σας ευχαριστώ, όλους, για τα καλά σας λόγια (γραπτά) και για τα εύστοχα σχόλιά σας.
Επίσης σας ευχαριστώ πολύ για τα likes.
Πρέπει όμως να επισημάνω κάτι, που όλοι το γνωρίζετε. Το αλκοόλ σε όλες τις χώρες της Σκανδιναβίας (σε άλλη περισσότερο, σε άλλη λιγότερο) είναι ακριβό. Άλλωστε πολλές ταινίες έχουν γυριστεί με αυτό το θέμα.
Μάλιστα στη Σουηδία, όπως και σε άλλες χώρες, το αλκοόλ φορολογείται ανάλογα με τους βαθμούς. Το αναφέρω και στην ιστορία μου:
"Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος της μπίρας, όπως και των λοιπών αλκοολούχων ποτών, στη Σουηδία εξαρτάται από το βαθμό του αλκοόλ. Για παράδειγμα η μπλε Chimay (9%), είναι αρκετά πιο ακριβή από την κόκκινη Chimay (7%)."
Το μπουκάλι κρασί (από τα φτηνά) κοστίζει όσο τρεις μερίδες φαγητό.
Το ποτήρι Cragganmore Malt Whisky (μεζούρα) κοστίζει γύρω στα 12-13 ευρώ.
Το ποτήρι Ardbeg Single Malt Whisky (μεζούρα) κοστίζει γύρω στα 15 ευρώ.
Με αυτές τις τιμές, πόσο να πιείς; Θα πτωχεύσεις.
Όταν πήγαινα για δουλειά στα νοτιοδυτικά της Σουηδίας, εκεί όπου τα μπαρ έκλειναν νωρίς, έπαιρνα δυο-τρία μπουκάλια Malt Whisky, από το αεροδρόμιο.

Τώρα είχα πάει χαλαρός.

Ήπια και σ' αυτό το ταξίδι, αλλά χαλαρά, σκεπτόμενος ότι στη Λευκορωσία, με ένα ευρώ, έπινες τρεις βότκες σε εξαιρετικό μπαρ.
Το σκεπτόμουν αυτό και μελαγχολούσα.
Σκεπτόμουν ότι στην Κρακοβία συναντούσα συνεχώς πινακίδες που έγραφαν "24 ώρες αλκοόλ", ενώ στη Στοκχόλμη οι μπίρες οι οποίες πωλούνται στα super market είναι έως 3,5 βαθμούς αλκοόλ, δηλαδή δεν πίνονται.
Με αυτές τις συνθήκες πίνεις χαλαρά.

Ευχαριστώ όλους τους φίλους για τα σχόλια και συγκεκριμένα:

@giannismits. Σ' ευχαριστώ. Εσύ ήσουν στη φθινοπωρινή Στοκχόλμη, εγώ στην ανοιξιάτικη, αν και μέσα Μάη η θερμοκρασία κυμάνθηκε από 4 έως 16 βαθμούς Κελσίου. Πάντως επειδή έχω βρεθεί (έστω και για λίγο), όλες τις εποχές του χρόνου η Στοκχόλμη είναι υπέροχη. Όσον αφορά στα περί χλιδής, απλώς αξιοποιώ τα προνόμια του χρυσού μέλους, βοηθώ στην ανανέωση της κάβας του lounge του αεροδρομίου στο οποίο κάθε φορά βρίσκομαι και επίσης εξυπηρετώ την Aegean, με την αναβάθμιση της θέσης σε business σε κάποια ταξίδια.

@vickokka. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σου.

@makisg. Μάκη μου, μακάρι η ευχή (πρόβλεψή) σου, να γίνει πραγματικότητα.

@dina Z. Σ' ευχαριστώ, ελπίζω στη συνέχεια, να μην σας απογοητεύσω.

@fotast. Κακώς μειώνεις την πραγματική κατανάλωση. Να βρεις γιατρό να σου συνταγογραφεί malt whiskey ή whisky. Κάνει καλό. Αποδεδειγμένα. Σ' ευχαριστώ για τα σχόλιά σου, αλλά δεν θυμάμαι να υπάρχει, ιδιαίτερα, αλκοόλ στις ιστορίες μου.

@paefstra. Σ' ευχαριστώ για το ζήτημα που έθεσες περί γευστικών ιστοριών. Ύστερα από το σχόλιό σου, μόλις βγήκα σήμερα το απόγευμα από τη θάλασσα, έβγαλα το μπουκάλι με το καπνιστό Lagavulin, ώστε να πιω δυο - τρία ποτήρια (όχι μεζούρες) στην υγειά σου.

001.jpg


@Triplover. Σ' ευχαριστώ για την επισήμανσή σου, για τις μπυραρίες της Στοκχόλμης. Έχεις δίκιο, αλλά όπως ξέρεις, οι μπύρες αυτές φορολογούνται δυσανάλογα με τις σουηδικές μπύρες στα super market με χαμηλό αλκοολικό βαθμό. Στη Σκανδιναβία δεν πίνω πολύ μπύρα, εξαρτάται βέβαια και από την εποχή που βρίσκομαι εκεί. Έχω την ταπεινή άποψη ότι οι μπύρες σε Τσεχία και Γερμανία (κυρίως) αλλά και σε άλλες χώρες της κεντρικής Ευρώπης είναι εξαιρετικές. Ιδιαίτερα, εάν είναι απαστερίωτες ή προέρχονται από δεξαμενή (βλ. σχετικές ιστορίες:
"Στις μπυραρίες της Πράγας – Σύντομη ταξιδιωτική ιστορία μπυροποσίας" και "Η τριλογία του Σεπτέμβρη (2016) - Τρίτο μέρος. Στο μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου." ). Επίσης στοιχεία έχουν γραφτεί και στο θέμα "Μπίρες του κόσμου", όπου παρουσιάζονται μπίρες απ' όλη τη γη.
Η διαφορά του να πιείς μπύρα από δεξαμενή ή μπύρα βαρελίσια ή ακόμα χειρότερα μπουκαλιού είναι τεράστια. Πίνοντας μπύρα από δεξαμενή δεν φουσκώνεις. Το ανθρακικό δεν εκρήγνυται στο στομάχι σου.
Παρακάτω παραθέτω φωτογραφίες από μπυραρία όπου η μπύρα με σύστημα σωληνώσεων από τη δεξαμενή, καταλήγει απ ευθείας στο τραπέζι σου. Μάλιστα εκτός από τις κάνουλες και το σύστημα ψύξης των ποτηριών, υπάρχει και μετρητής ο οποίος καταγράφει τα λίτρα τα οποία καταναλώνονται στο τραπέζι.

DSCN0023.JPG


DSCN0036.JPG


DSCN0039.JPG


Δεν αναφέρω μια ακόμα ιστορία «Η τριλογία του Σεπτέμβρη (2016) - Πρώτο μέρος. Στις pubs του Δουβλίνου.», ιστορία η οποία αφορά και στις ιρλανδικές μπίρες, αλλά κυρίως στα malt irish whiskey.
Αυτά, βέβαια δεν αναιρούν τις επισημάνσεις σου για τις μπίρες στη Στοκχόλμη.
Πάντως επειδή αγαπώ τις βέλγικες μπίρες (πιθανώς λόγω μεγάλου βαθμού αλκοόλ), επέλεξα το ξενοδοχείο Freys Hotel, το οποίο στο ισόγειό του, φιλοξενεί το μπαρ-εστιατόριο Belgobaren, το οποίο διαθέτει τουλάχιστον, τριακόσια (300) είδη βέλγικης μπίρας.

@Sassenach77. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σου. Τις απόψεις μου περί μπύρας, αν και δεν είμαι ο πιο ειδικός (ειδικός είμαι στα Malt Whisky), τις έχω καταθέσει παραπάνω και στα τόπικς που αναφέρω.

Συγγνώμη για τα παραπάνω, αλλά βγήκα εκτός τόπικ, ιδιαίτερα με τις μπίρες. Απλά θυμήθηκα, την παλιά μου ιστορία για τις μπυραρίες της Πράγας.

Η ιστορία της Στοκχόλμης θα συνεχιστεί άμεσα.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
"Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος της μπίρας, όπως και των λοιπών αλκοολούχων ποτών, στη Σουηδία εξαρτάται από το βαθμό του αλκοόλ. Για παράδειγμα η μπλε Chimay (9%), είναι αρκετά πιο ακριβή από την κόκκινη Chimay (7%)."
Με βλέπω να κοιμάμαι στα παγκάκια για να πιώ μπύρα :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.113
Μηνύματα
880.813
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom