Ινδία 15 ημέρες στην Ινδία

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720

Ημέρα 13η - 14η: Βομβάη

Βομβάη! Η μοναδική πόλη στον κόσμο όπου αυτοί που ζουν στις παραγκουπόλεις αποτελούν την πλειοψηφία. Η πόλη όπου κάθε χρόνο 600 άνθρωποι βρίσκουν το θάνατο στο σιδηροδρομικό της δίκτυο κυρίως λόγω συνωστισμού (κρέμονται σαν τα τσαμπιά στα βαγόνια και τραυματίζονται θανάσιμα ή πέφτουν από τις αποβάθρες ).
Επειδή γνώριζα ότι εδώ δεν θα είχαμε την πολύτιμη βοήθεια του Ινδού φίλου μας, είχα κάνει ιδιαίτερη προετοιμασία. Διάβασα, είδα αμέτρητα βίντεο στο youtube, παρακολουθούσα συζητήσεις σε φόρουμ. Όλοι σχεδόν λέγανε τα ίδια: δεν αξίζει, δεν έχει τι να δεις, είναι μια βρόμικη, τριτοκοσμική μεγαλούπολη. Είχα επηρεαστεί κιόλας από τις εικόνες στο Δελχί και περίμενα τα χειρότερα! Χάος και βρομιά στο πενταπλάσιο.

Ε, λοιπόν τη λάτρεψα αυτήν την πόλη! Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά; Το οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο αυτής της τόσο ενδιαφέρουσας χώρας δεν γίνεται να είναι τίποτα λιγότερο από συναρπαστικό! Εδώ χτυπάει η καρδιά της Ινδίας. Με ειδικό βάρος ανάλογο της Νέας Υόρκης, η Βομβάη προσελκύει σαν μαγνήτης κάθε χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες εσωτερικούς μετανάστες. Ένα πραγματικό Μανχάταν στην καρδιά της Ασίας, αφού και τοπολογικά ακόμα οι ομοιότητες είναι εμφανείς: όλο το ιστορικό κέντρο της Βομβάης στριμώχνεται σε μια στενόμακρη λωρίδα γης που εισχωρεί μέσα στη θάλασσα. Αυτός ο γεωγραφικός περιορισμός συμβάλλει στη μεγέθυνση των προβλημάτων: έλλειψη χώρου, εκτόξευση των τιμών των ακινήτων σε αδιανόητα για την Ινδία επίπεδα, κυκλοφοριακή ασφυξία, περιβαλλοντική μόλυνση. Ταυτόχρονα όμως, αυτή η αυστηρή γεωγραφική οριοθέτηση αποστασιοποιεί κατά κάποιον τρόπο τη Βομβάη απ' όλη την υπόλοιπη Ινδιά και επιτρέπει καλύτερο έλεγχο και οργάνωση της πόλης. Εδώ, εκ των πραγμάτων, οι τενεκεδομαχαλάδες δεν βρίσκουν χώρο να αναπτυχθούν εις βάρος της πόλης, το αντίθετο μάλιστα! Όσοι θύλακες έχουν απομείνει ισοπεδώνονται με συνοπτικές διαδικασίες για χάρη μεγαλεπήβολων real estate project ή έργων υποδομής (το τι γίνεται στα προάστια είναι άλλη ιστορία). Εδώ, οι αγελάδες τρώνε πόρτα!!! :clap:!επιτέλους!:clap: Εδώ, τα τρίκυκλα ταξί απαγορεύονται δια ροπάλου (κυκλοφορούν μόνο στα προάστια). Το ινδικό μανχάταν είναι το μόνο μέρος σ΄ όλη την χώρα όπου η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος είναι συνεχής και χωρίς διακοπές . Εδώ δεν θα δεις κουρελήδες οδοκαθαριστές με αχυρένιες σκούπες να ανακατεύουν τη σκόνη, αλλά οργανωμένη υπηρεσία καθαριότητας με απορριματοφόρα και κάδους. Εδώ, δεν θα δεις το χάλι με τα σκουπίδια!!! Θα δεις τους δρόμους πιο φροντισμένους, τα πάρκα πιο θαλερά, τις πλατείες πιο καθαρές. Ακόμα και η κυκλοφορία μοιάζει να τηρεί τον Κ.Ο.Κ: λιγότερες κόρνες, λιγότερες σφήνες, υπακοή στους φωτεινούς σηματοδότες.

Γκλαμουράτη, κοσμοπολίτικη, με λονδρέζικο αέρα και τροπική εμφάνιση, η Βομβάη μας εξέπληξε ευχάριστα!

Από το αεροδρόμιο ακόμη νιώσαμε ότι το σκηνικό εδώ αλλάζει. Ο αέρας ζεστός και υγρός μας έκανε να καταλάβουμε ότι μπήκαμε σε τροπική κλιματική ζώνη. Αν και η αίσθηση ήταν ενοχλητική, σε καμιά περίπτωση δεν νιώσαμε δυσφορία. Πάντως είμαι σίγουρος ότι το Καλοκαίρι στη Βομβάη θα είναι ανυπόφορο. Έξω στο αεροδρόμιο επικρατούσε χαλασμός. Το νέο τέρμιναλ του ΤσατραΠάτρα χτιζόταν δίπλα στο παλιό και το ταξί μας ελισσόταν δίπλα σε ημιτελείς ανισόπεδους κόμβους και θεόρατες τσιμεντένιες κολόνες (αλήθεια σας λέω! Έτσι λέγεται το αεροδρόμιο, ή κάπως έτσι τέλος πάντων!).
Το νέο τέρμιναλ είναι πια έτοιμο και είναι εντυπωσιακότατο!
Μα για στάσου... που είναι το σκουπιδομάνι; Πού είναι τα παραπήγματα πάνω στα πεζοδρόμια; Πού είναι τα κάρα και οι βοϊδάμαξες; Τσιμπήστε με!!! Το αμάξι σταμάτησε στο κόκκινο;;;; Είναι δυνατόν;;; Είμαστε ακόμα Ινδία; Και όμως! Στη Βομβάη τα πάντα είναι πιθανά! Ακόμα και να αλλάξει νοοτροπία ο Ινδός. Και αν είναι κάποιος αγύριστο κεφάλι και κουβαλάει τις συνήθειες του χωριού του στη μεγάλη πόλη, τότε τεράστιες ηλεκτρονικές πινακίδες αναλαμβάνουν να τον εκπαιδεύσουν στα νέα δεδομένα και ήθη...

Ο οδηγός του ταξί μας ρωτάει αν θέλουμε να πάμε στο κέντρο από τον καινούργιο περιφερειακό αυτοκινητόδρομο πληρώνοντας διόδια, ή από τον συμβατικό μποντιλιαρισμένο δρόμο καθυστερώντας στην καλύτερη περίπτωση 45 λεπτά. Θέλει και ερώτημα; Πάρε τα λεφτά, πλήρωσε τα διόδια και κράτα και τα ρέστα.
Ο περιφερειακός δρόμος είναι το καμάρι της Βομβάης! Εξολοκλήρου χτισμένος μέσα στη θάλασσα και εντυπωσιακός με τις καλωδιοτές του γέφυρες, παρακάμπτει άθλιες συνοικίες και σε αφήνει στις παρυφές του κέντρου. Φαίνεται όμως πως για την μεγάλη πλειοψηφία των ντόπιων, ο νέος δρόμος αποτελεί απρόσιτη πολυτέλεια αφού όταν τον διασχίσαμε ήταν σχεδόν άδειος - κι ας ήταν ώρα αιχμής.

Προσεγγίζοντας το "ινδικό μανχάταν"...

not bad! not bad at all...

Ειλικρινά δεν περίμενα την Βομβάη τόσο τροπική! Ούτε τόσο πράσινη! Παντού φοίνικες! Πυκνές δεντροστοιχίες, σκιερά πάρκα και με ένα ολόκληρο Εθνικό Πάρκοστις βόρειες παρυφές της, σας είπα αυτή η πόλη είναι συναρπαστική!

Μπήκαμε στο ιστορικό κέντρο με τα παλιά κτήρια αποικιακής αρχιτεκτονικής. Είναι πανέμορφα, εντυπωσιακά, συνδυάζουν ευρωπαϊκά με ινδικά μοτίβα και είναι πάρα πολλά! Ποιος είπε ότι δεν έχει τίποτα να δεις σ' αυτή την πόλη; (ναι, καλά βλέπετε! Οι οδηγοί φοράνε κράνη!!!)

Να και το London style bus!


Φτάνουμε στην περιοχή Marine Drive όπου βρίσκεται το ξενοδοχείο μας. Είναι μια από τις πιο όμορφες γειτονιές της πόλης με αρτ ντεκό κτήρια, κινηματογράφους και το μέρος όπου μαζεύεται ο κόσμος για περαντζάδα δίπλα στη θάλασσα. Κατάλυση στο ξενοδοχείο, ξεκούραση και συνεχίζουμε στο επόμενο μέρος με ακόμα περισσότερη Mumbai!!!

 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
ΠΑΡΑ πολύ Ινδία εφέτος, ΠΑΡΑ πολύ! Και δεν έγραψα κι εγώ...

Καλά αυτό με το Άγγλος Λόρδος, φοβερό!
Πόσες φορές λέω θα με λέτε με το όνομά μου, αυτοί εκεί, συνήθεια βλέπεις, sir και sir!!

Επίσης η Turkish το πάει καλά με τις καθυστερήσεις! Εμείς να δείς ταλαιπώρια...
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
ΠΑΡΑ πολύ Ινδία εφέτος, ΠΑΡΑ πολύ! Και δεν έγραψα κι εγώ...
O Panius πήγε πέρισυ οπότε δε πιάνετε στους ταξιδιώτες του 2013!Γενικά πάντως ισχυει,οι έλληνες φετος ψηφίσαμε Ινδια!

Πολύ ωραία μας τα λες Panius,συμφωνώ και επαυξάνω σε όλα.Πες μου ότι πήγατε Κεράλα να με φτιάξεις!
 

ggonholidays

Member
Μηνύματα
574
Likes
1.164
Ταξίδι-Όνειρο
Νησιά Γκαλαπάγκος
Τα γραφεις πολυ ωραια και οι φωτο ειναι καταπληκτικες!!! Σε παρακολουθω με πολυ ενδιαφερον μιας και σε ενα μηνα θα βρσκομαι εκει!!!
 

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720
Δελχί, ημέρα 2η

Παίρνουμε το πρωινό μας στο roof garden του ξενοδοχείου. Στη διπλανή ταράτσα ένας νεαρός Ινδός έχει ξεντυθεί και με μια πετσέτα τυλιγμένη στη μέση προσπαθεί να κάνει μπάνιο. Στα καλώδια της τηλεφωνίας μικρά σκιουράκια τρέχουν χαρούμενα και στο δρόμο κάτω, οι κόρνες δίνουν ρεσιτάλ.
IMG.jpg

Εμείς πάλι προσπαθούμε να βρούμε λίγο έξτρα βούτυρο να αλείψουμε στο ψωμί. Σπάνιο είδος το βούτυρο στην Ινδία. Μάλλον το μοιράζουν με το δελτίο, τι να πω. Κρίμα τόσες αγελάδες. Τουλάχιστον είχαν ωραία φρούτα σε αφθονία (μπανάνες, ανανά και άλλα τροπικά). Α! όταν λέμε ψωμί, εννοούμε φυσικά το ψωμί του τοστ. Για καρβέλια, φρατζόλες, και λοιπά σφολιατοειδή ούτε λόγος! Είναι άγνωστα είδη σε μια χώρα που τρώει μόνο naan (πεντανόστιμο πολύ λεπτό στρογγυλό πλακουτσωτό ψωμάκι ψημένο σε πυρωμένες πέτρες).

Σήμερα θα δούμε τα 2 τοπ αξιοθέατα στο Δελχί: Το Qutub Minar και το Red Fort. Εδώ θα πρέπει να πω ότι όποιος ενδιαφέρεται για αρχαίους ινδουιστικούς ναούς και μνημεία, θα πρέπει να ταξιδέψει πιο νότια από την πρωτεύουσα και το δημοφιλές Rajasthan. Τα μνημεία του Δελχί, αλλά και όλα τα διάσημα αξιοθέατα της Ινδίας που επισκέπτονται οι ξένοι τουρίστες (Taj Mahal, κάστρα, παλάτια κλπ) είναι κυρίως μουσουλμανικά μνημεία χτισμένα την περίοδο της αυτοκρατορίας των Mughal (βασιλιάδες τουρκομογγολικής καταγωγής που κυβέρνησαν το μεγαλύτερο μέρος της ινδικής χερσονήσου από το 1500 μέχρι την άφιξη των Άγγλων).

To Qutub Minar είναι ακόμα παλαιότερο. Χτίστηκε περίπου το 1200 από τον πρώτο μουσουλμάνο σουλτάνο του Δελχί και σηματοδοτεί την έναρξη της ισλαμικής κυριαρχίας στην Ινδία και την κατάρρευση των αρχαίων ινδουιστικών βασιλείων. Πρόκειται για το αρχαιότερο τζαμί της Ινδίας, για το χτίσιμο του οποίου χρησιμοποιήθηκαν κυρίως μέλη από παλιότερους ινδουιστικούς ναούς που βρίσκονταν εκεί (πράγμα που το κάνει μοναδικό στην όψη).
IMG1.jpg

IMG_0259.JPG

Διαθέτει τον ψηλότερο τούβλινο μιναρέ του κόσμου (73 μέτρα) και αποτελεί αξιολογότατο δείγμα πρώιμης ισλαμικής αρχιτεκτονικής. Διαθέτει και μια σιδερένια στήλη 7 μέτρων από έναν ναό του Βίσνου η οποία χρονολογείται από το 400 μΧ. και εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα διότι τόσους αιώνες δεν έχει σκουριάσει καθόλου! (οι επιστήμονες ακόμα προσπαθούν να εξηγήσουν το φαινόμενο). Είναι μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και συναγωνίζεται το Taj Mahal σε αριθμό επισκεπτών. Όλα αυτά καθιστούν για μένα το Qutub Minar το μοναδικό μνημείο που πρέπει να δει κάποιος στο Δελχί αν δεν έχει πολύ χρόνο στη διάθεσή του. Θα πάτε εκεί με το μετρό απ' όπου θα πάρετε tuk tuk (τρίκυκλο ταξί) για τον αρχαιολογικό χώρο .

Το μετρό του Δελχί είναι πραγματική ευλογία για την πόλη! Είναι καινούργιο, καθαρό και γρήγορο. Δυστυχώς, λόγω του φόβου βομβιστικών επιθέσεων έπρεπε να περάσουμε από αυστηρό έλεγχο αεροπορικού τύπου. Οι ουρές που σχηματίζονται στις εισόδους του μετρό είναι τεράστιες λόγω των ελέγχων. Σε ώρες αιχμής η αναμονή στους κεντρικούς σταθμούς μπορεί να φτάσει και τη 1 ώρα. Εμείς πάλι περιμέναμε γύρω στο 10λεπτο. Μέσα στο βαγόνι ήμασταν το επίκεντρο της προσοχής. Μας χαμογελούσαν, μας έπιαναν την κουβέντα, ένας καλοβαλμένος κύριος μάλιστα σηκώθηκε για να κάτσω! Αμέσως ένας άλλος δίπλα του σηκώθηκε για να κάτσει η Ελευθερία! Πιστέψτε με, δεν είμαστε τόσο μεγάλοι! Δεν σήκωναν όμως κουβέντα! Έπρεπε σώνει και καλά να κάτσουμε (καλά, αφού επιμένετε θα κάτσουμε. Χατήρια δεν χαλάμε.)

Συμβουλή: Στο πρώτο βαγόνι του μετρό ταξιδεύουν αποκλειστικά γυναίκες. Τα άλλα βαγόνια είναι mixed. Οι άντρες επιβάτες για λιγότερο συνωστισμό σταθείτε στον συνδετικό διάδρομο μεταξύ πρώτου και δεύτερου βαγονιού.

Στον αρχαιολογικό χώρο του Qutub Minar μια παρέα νεαρών Ινδών με πλησιάζει.
-Excuse me Sir! One photo please?
-Of course Sir! Certainly
τους απαντώ και κάνω να πάρω τη μηχανή να τους φωτογραφήσω. Αμ δε! Να φωτογραφηθώ μαζί τους ήθελαν!!! Ήταν μέρα σχολικών εκδρομών. Τα παιδάκια όλα με τις ομοιόμορφες στολές τους (άλλη μια βρετανική παράδοση που κράτησε στην Ινδία) μας φώναζαν χαμογελαστά "helloooooooo" και φυσικά έσπευσαν να φωτογραφηθούν μαζί μας. Εντάξει, στην Ελλάδα είμαι συνηθισμένος σε τέτοιες εκδηλώσεις λατρείας καθότι με ξέρουν όλοι (στην πολυκατοικία) αλλά στην Ινδία δεν το περίμενα! Λογικά, αυτή τη στιγμή οι φάτσες μας, πλαισιωμένες από διακριτικές επίχρυσες κορνίζες, κοσμούν περίπου 10 ινδικά σαλόνια δίπλα στο θεό Ganisha και αρωματικά στικάκια μας λιβανίζουν.

Πολύ μου άρεσε το Qutub Minar! Ενδιαφέροντα μνημεία, υπέροχο φυσικό περιβάλλον με σκιουράκια στα γρασίδια και πράσινα παπαγαλάκια να πετούν τριγύρω. Και φυσικά ο λαός μου να με αποθεώνει (ψωνάραααα)!
IMG_0262.JPG

IMG_0230.JPG


Το Red Fort είναι το άλλο τοπ αξιοθέατο στο Δελχί. Η κεντρική του είσοδος, η πύλη της Λαχόρης, έχει μεγάλη σημασία για τους Ινδούς γιατί από εκεί έγινε η διακήρυξη της ανεξαρτησίας από το Βρετανικό στέμμα το 1947.
IMG_0297.JPG

Χτίστηκε γύρω στο 1650 ως φρούριο - ανάκτορο και σήμερα είναι ένας παράδεισος ησυχίας και ηρεμίας στο κέντρο της χαοτικής μεγαλούπολης. Έχει πανέμορφους κήπους με λουλούδια, ρυάκια και σιντριβανάκια.
IMG_0305.JPG

IMG_0340.JPG

Είδαμε μαρμάρινα περίπτερα με περίτεχνες κολώνες, κατακόκκινα εντυπωσιακά τείχη που την ώρα του ηλιοβασιλέματος γίνονται ακόμα πιο κόκκινα, και ένα νιόπαντρο ζευγάρι να φωτογραφίζεται... κάπως ιδιαίτερα: η σύζυγος, ολίγον έγκυος, όρθια και ο σύζυγος σε ψηλότερο επίπεδο σαν Ρωμαίος αυτοκράτορας καθισμένος σε ανάκλιντρο (μόνο η σκλάβα να τον ταΐζει σταφύλια έλειπε) να δηλώνει στο φακό "τα κατάφερα ο Α-ΝΤΡΑ-ΚΛΑΣ".
IMG_0350.JPG

Είχε αρχίσει να νυχτώνει, δεν είχαμε φάει τίποτα όλη την ημέρα και νιώσαμε μια πείνα (μας είχε κόψει η λόρδα βασικά. Μόνο πρωινό είχαμε φάει). Πήγαμε με ταξί στην καρδιά του ισλαμικού Δελχί στο φημισμένο εστιατόριο Karim's. Ο χώρος είναι πολύ απλός και φτωχικός. Το φαγητό όμως... τι θεσπέσιο φαγητό ήταν αυτό Χριστέ μου!!! (ή μάλλον Αλλάχ μου). Αν βρεθείτε ποτέ Δελχί και δεν πάτε στου Karim's... τσ, τσ, τσ... κρίμα. Τα καλύτερα naan στο ταξίδι μας τα φάγαμε εκεί. Το tadoori chicken ήταν αποκάλυψη! Και επιτέλους! Κοκα κόλα σε γυάλινο μπουκάλι σαν αυτά που είχαμε και στην Ελλάδα πριν μας επιβάλλουν τα μπουκάλια - σφηνάκια (τι; δεν σας αρέσει η κοκα κόλα και θέλετε μπύρα;; Είπαμε! Ισλαμικό Δελχί! ΔΕΝ έχει μπύρα!).

SOS Συμβουλή!!! Προσέξτε την ενδυμασία σας στο παλιό (ισλαμικό) Δελχί, ιδίως οι γυναίκες! Είναι πιο συντηρητικοί εκεί οι άνθρωποι. Οι μακριές μπλούζες επιβάλλονται. Όπως τρώγαμε στου Karim'sείχε σηκωθεί λίγο η μπλούζα της Ελευθερίας από πίσω και μια παρέα που καθόταν δίπλα μας σκανδαλίστηκε. Δεν μας είπαν τίποτα αλλά φάνηκε ότι είχαν εκνευριστεί και μας κοίταζαν περίεργα. Έλα όμως που ο Sunwy κατάλαβε τι έλεγαν μεταξύ τους και ...ζήτησε τον λόγο. Αυτό ήταν λέω. Θα μας αποκεφαλίσουν αλαλάζοντας όπως οι ταλιμπάν τα αμερικανάκια. Ο σερβιτόρος τους έβαλε γρήγορα στη θέση τους, εμείς όμως φύγαμε κακήν κακώς κοιτάζοντας διαρκώς πίσω μας για φανατικούς μουτζαχεντίν. Στο μεταξύ η Ελευθερία σκεφτόταν το χρωματάκι τσαντόρ που θα αναδείκνυε καλύτερα τα μάτια της.

Πίσω στο Xοτελ. Αύριο πετάμε για Udaipur.
IMG_0191.JPG
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.094
Likes
23.911
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Πολύ ωραία και ευχάριστη γραφή. Θαυμάσιες φωτογραφίες.
Περιμένουμε τη συνέχεια.
 

echo2011

Member
Μηνύματα
2.398
Likes
3.572
Είδαμε μαρμάρινα περίπτερα με περίτεχνες κολώνες, κατακόκκινα εντυπωσιακά τείχη που την ώρα του ηλιοβασιλέματος γίνονται ακόμα πιο κόκκινα, και ένα νιόπαντρο ζευγάρι να φωτογραφίζεται... κάπως ιδιαίτερα: η σύζυγος, ολίγον έγκυος, όρθια και ο σύζυγος σε ψηλότερο επίπεδο σαν Ρωμαίος αυτοκράτορας καθισμένος σε ανάκλιντρο (μόνο η σκλάβα να τον ταΐζει σταφύλια έλειπε) να δηλώνει στο φακό "τα κατάφερα ο Α-ΝΤΡΑ-ΚΛΑΣ".
Η φωτογραφία κάτω απ'τον ΑΝΤΡΑΚΛΑ δε μου ανοίγει! Και η περιγραφή με έκανε πολύ περίεργη να τη δω!
PS: πολύ μου αρέσει η ιστορία σου!!
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

No members online now.

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.188
Μηνύματα
883.371
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom