panius
Member
- Μηνύματα
- 664
- Likes
- 2.720
Udaipur, ημέρα 3η-4η
Σκηνικό όπως στα παραμύθια. Παλάτια να ξεπηδούν μέσα από το νερό. Ηλιοβασιλέματα βγαλμένα από όνειρα! Μια πόλη φενγκ σούι για το πνεύμα, το μυαλό και την καρδιά. Γι' αυτό, αν θέλετε κι εσείς να ζήσετε τη μαγεία αυτής της πόλης, να πάτε Οκτώβρη - Νοέμβρη όπου το τέλος της εποχής των μουσώνων εγγυάται εικόνα σαν και αυτή:
Αν πάτε Άνοιξη, ρωτήστε πρώτα γιατί υπάρχει ο κίνδυνος αντί για την πιο ειδυλλιακή πόλη της Ινδίας να αντικρίσετε μια λασπερή χαβούζα σαν κι αυτή (εικόνα από ίντερνετ)
Ας γυρίσουμε όμως λίγες ώρες πίσω... Δελχί: ξυπνάμε ξημερώματα και κατεβαίνουμε στο lobby για check out. Έχοντας δουλέψει παλαιότερα σε ξενοδοχεία, ζήλεψα τον ρεσεψιονίστ που τον βρήκα χύμα ξαπλωμένο στον καναπέ (η σαγιονάρα κολλημένη στο πόδι, εννοείται) με την τηλεόραση να παίζει τσιριχτά ινδικά άσματα...
Στο hi tech αεροδρόμιο χαζεύουμε τους χάλκινους ελέφαντες και βγάζουμε τουριστικές φωτογραφίες δίπλα τους.
Ούτε που προσέχουμε ότι η πτήση μας δεν αναγράφεται πουθενά στις οθόνες. Πετάμε με την Kingfisher, πολύ γνωστή ινδική εταιρία (φτιάχνει και μπύρα!!!). Κοιτάμε από 'δω, κοιτάμε από 'κει, πουθενά η πτήση μας! Ψάχνουμε τα γραφεία της εταιρίας, πουθενά γραφεία! Μόνο ένα έρημο counter με λουκέτο στην πόρτα, κλειστά φώτα και άδεια γραφεία. Τότε σκάει η βόμβα: η Kingfisher χρεοκόπησε!!! Εδώ και 10 ημέρες δεν είχαμε πάρει χαμπάρι! Ο Sunwy δηλαδή, γιατί εμείς πού να ξέραμε (εντάξει, δικαιολογείται και αυτός. Μένει εκτός Ινδίας). Τι κάνουμε τώρα; Να ναυλώσουμε αυτοκίνητο; Να πάρουμε τρένο; Η απόσταση είναι απαγορευτική. Κάνουμε την καρδιά μας πέτρα, δοξάζουμε τον εφευρέτη της πιστωτικής και κλείνουμε καινούργια αεροπορικά εισιτήρια με Air India στην εξωφρενική τιμή των... 95 ευρώ. Μας βρήκαν στην ανάγκη βλέπετε και μας χτύπησαν αλύπητα (στην Ινδία η one way εσωτερική πτήση κοστίζει περίπου 40 ευρώ αν κλείσεις εγκαίρως).
Συμβουλή: Στα αεροδρόμια, αμέσως μετά την παραλαβή των αποσκευών να κατευθύνεστε πάντα στα γκισέ με τα pre paid ταξί. Αναφέρετε εκεί τον προορισμό σας, πληρώνετε το αντίτιμο, παίρνετε το voucher στα χέρια και βγαίνετε ήσυχοι έξω. Γλιτώνετε τα σμήνη των ενοχλητικών ταριφάδων που μόλις δουν το voucher, σας αφήνουν στην ησυχία σας και έχετε την σιγουριά ότι θα φτάσετε στον προορισμό σας χωρίς να σας κοροϊδέψουν στην τιμή και σε αποδεκτά οχήματα. Οk είναι πιο ακριβό από έναν τίμιο ταξιτζή που θα βρείτε έξω αλλά... χρειάζεται να εξηγήσω περαιτέρω; Οι λέξεις "τίμιος" και "ταξιτζής" απλά δεν πάνε δίπλα - δίπλα στa τουριστικά μέρη. Αρκεί να σας πω ότι στην Άγκρα είπαμε να το παίξουμε χαζοί τουρίστες σε έναν ταρίφα (ο Sunwy είχε πάει σε ανταλλακτήριο και τον περιμέναμε).
- Hello! Taxi?
(εμείς με χαμένο βλέμμα και τα δάχτυλα στον χάρτη να δείχνουν τη Βομβάη)
- Hmm, well...yes... how much is it for the Taj Mahal?
-Taj Mahal very far, very far. (ναι σιγά! Δίπλα ήταν) But me cheap. Only 200 rupees.
- 200? Not bad! Hey Sunwy come! We found a cheap taxi!
Ο οδηγός μόλις είδε τον Ινδό πάνιασε. Το τρίκυκλο έγινε Εnterprise και εξαφανίστηκε. Θα μας χρέωνε 10πλάσια τιμή! (2,5 ευρώ, αλλά και πάλι κλεψιά!)
Πίσω στην Udaipur...
Μην ξεγελιέστε από την ανέχεια στα πέριξ. Η πόλη είναι αρκετά καθαρή (για τα δεδομένα της Ινδίας πάντα), τα σπίτια περιποιημένα, οι κάτοικοι πιο καλοζωισμένοι και γενικά παρατηρείς μια σχετική ευημερία εδώ.
Το ξενοδοχείο μας (www.aashiyahaveli.com) ήταν ένας καλαίσθητος ξενώνας με roof garden και θέα στη λίμνη, να σου πέφτει το σαγόνι!
View attachment 58572
View attachment 58573
Εκεί κάναμε surprise party στον Sunwy για τα γενέθλιά του την επόμενη ημέρα που ούτε party ήταν γιατί ήμασταν εμείς και εμείς, ούτε surprise γιατί οι υπάλληλοι του ξενοδοχείου, μη εξοικειωμένοι σ' αυτά, μαρτύρησαν όλο χαρά μπροστά του την παραλαβή της τούρτας από το ζαχαροπλαστείο. Και ήταν κρίμα γιατί για να βρούμε τούρτα σοκολατένια στο Rajahstan, που για γλυκά τρώνε σιροπιαστά τυριά και χαλβάδες, κάναμε έρευνα που θα ζήλευε και η Νικολούλη. Το τι χαρά έκανε ο ζαχαροπλάστης που του ζήτησαν ευρωπαϊκό γλυκό δεν περιγράφεται! "REAL Chocolate" μας έλεγε και μας ξανάλεγε κουνώντας ινδικά* το κεφαλάκι του , περιμένοντας εμείς να κλάψουμε από συγκίνηση. Τόσο σπάνια η σοκολάτα στο Rajahstan! "... and in case you didn't realize... here we use REAL Chocolate!!!" Εντάξει άνθρωπέ μου! Wow! Φτιάξε τώρα την ευλογημένη τούρτα.
Και μιας και μιλάμε για γλυκά, ας συνεχίσω γαστρονομικά: πήγαμε για φαγητό το βράδυ στο φημισμένο και recommended από ταξιδιωτικούς οδηγούς Ambrai. ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ! Όπως γράφει και η @@villi στη δική της ιστορία, δεν μας άρεσε καθόλου. Το φαγητό, τίποτα το ιδιαίτερο και αδιάφορο. Και από τιμές, άστο καλύτερα. Κλαίγαμε τα λεφτά μας. Η θέα ομολογουμένως πανέμορφη αλλά εξίσου υπέροχη θέα απολαύσαμε παραδίπλα, στο πολύ καλύτερο και σαφώς φθηνότερο εστιατόριο Food Club το επόμενο βράδυ. (http://www.tripadvisor.co.uk/Restau...-Reviews-The_Food_Club-Udaipur_Rajasthan.html) . To Τikka Chicken ήταν θεϊκό και τα βουτυράτα naan γευστικότατα! Και όλα αυτά τα απολαμβάναμε σαν πασάδες, βυθισμένοι σε αναπαυτικές μαξιλάρες δίπλα στη λίμνη!
Στα αξιοθέατα τώρα...
Στο παλάτι θα πάτε οπωσδήποτε. Θα πληρώσετε το full κομπλέ εισιτήριο με βαρκάδα στη λίμνη και το πάσο για τη φωτογραφική μηχανή. H δυναστεία που έχτισε το παλατάκι αυτό γύρω στο 1550 - ζωή να 'χει - έχει επιβιώσει μέχρι και σήμερα και το ζευγαράκι πιο κάτω έχει τη βαριά ευθύνη να κρατήσει ζωντανό το όνομα για άλλα τόσους αιώνες.
Πολύ τους αγαπάνε τους πρώην βασιλιάδες τους εδώ στην Udaipur. Έχουν φτιάξει σχολεία, νοσοκομεία και φιλανθρωπικά ιδρύματα. Με τι λεφτά; Μα με το εισιτήριο που πληρώσαμε για να μπούμε στο παλάτι. Το μεγαλύτερο στο Ρατζαστάν! Έχει πτέρυγες από δω, προεκτάσεις από 'κει, εσωτερικές αυλές, εξωτερικές αυλές, πάνω μπαλκόνια, κάτω μπαλκόνια, παραπάνω ρετιρέ. Αμφιβάλλω αν το είδαμε όλο. Έχει μουσεία, ναούς, αίθουσες με κρύσταλα, βιτρό, ιστορικά βασιλικά διαμερίσματα, νεότερες προεκτάσεις που έχουν γίνει υπερπολυτελή ξενοδοχεία.
Συμβουλή: να κλείσετε το εισιτήριο για τη βαρκάδα τουλάχιστον 2 ώρες μετά την είσοδο στο παλάτι για να έχετε χρόνο να το απολαύσετε και να μην το κάνετε ξεπέτα.
*πως κουνάνε οι Ινδοί το κεφάλι; Έτσι!
Σκηνικό όπως στα παραμύθια. Παλάτια να ξεπηδούν μέσα από το νερό. Ηλιοβασιλέματα βγαλμένα από όνειρα! Μια πόλη φενγκ σούι για το πνεύμα, το μυαλό και την καρδιά. Γι' αυτό, αν θέλετε κι εσείς να ζήσετε τη μαγεία αυτής της πόλης, να πάτε Οκτώβρη - Νοέμβρη όπου το τέλος της εποχής των μουσώνων εγγυάται εικόνα σαν και αυτή:
Αν πάτε Άνοιξη, ρωτήστε πρώτα γιατί υπάρχει ο κίνδυνος αντί για την πιο ειδυλλιακή πόλη της Ινδίας να αντικρίσετε μια λασπερή χαβούζα σαν κι αυτή (εικόνα από ίντερνετ)
Ας γυρίσουμε όμως λίγες ώρες πίσω... Δελχί: ξυπνάμε ξημερώματα και κατεβαίνουμε στο lobby για check out. Έχοντας δουλέψει παλαιότερα σε ξενοδοχεία, ζήλεψα τον ρεσεψιονίστ που τον βρήκα χύμα ξαπλωμένο στον καναπέ (η σαγιονάρα κολλημένη στο πόδι, εννοείται) με την τηλεόραση να παίζει τσιριχτά ινδικά άσματα...
Στο hi tech αεροδρόμιο χαζεύουμε τους χάλκινους ελέφαντες και βγάζουμε τουριστικές φωτογραφίες δίπλα τους.
Ούτε που προσέχουμε ότι η πτήση μας δεν αναγράφεται πουθενά στις οθόνες. Πετάμε με την Kingfisher, πολύ γνωστή ινδική εταιρία (φτιάχνει και μπύρα!!!). Κοιτάμε από 'δω, κοιτάμε από 'κει, πουθενά η πτήση μας! Ψάχνουμε τα γραφεία της εταιρίας, πουθενά γραφεία! Μόνο ένα έρημο counter με λουκέτο στην πόρτα, κλειστά φώτα και άδεια γραφεία. Τότε σκάει η βόμβα: η Kingfisher χρεοκόπησε!!! Εδώ και 10 ημέρες δεν είχαμε πάρει χαμπάρι! Ο Sunwy δηλαδή, γιατί εμείς πού να ξέραμε (εντάξει, δικαιολογείται και αυτός. Μένει εκτός Ινδίας). Τι κάνουμε τώρα; Να ναυλώσουμε αυτοκίνητο; Να πάρουμε τρένο; Η απόσταση είναι απαγορευτική. Κάνουμε την καρδιά μας πέτρα, δοξάζουμε τον εφευρέτη της πιστωτικής και κλείνουμε καινούργια αεροπορικά εισιτήρια με Air India στην εξωφρενική τιμή των... 95 ευρώ. Μας βρήκαν στην ανάγκη βλέπετε και μας χτύπησαν αλύπητα (στην Ινδία η one way εσωτερική πτήση κοστίζει περίπου 40 ευρώ αν κλείσεις εγκαίρως).
Συμβουλή: Στα αεροδρόμια, αμέσως μετά την παραλαβή των αποσκευών να κατευθύνεστε πάντα στα γκισέ με τα pre paid ταξί. Αναφέρετε εκεί τον προορισμό σας, πληρώνετε το αντίτιμο, παίρνετε το voucher στα χέρια και βγαίνετε ήσυχοι έξω. Γλιτώνετε τα σμήνη των ενοχλητικών ταριφάδων που μόλις δουν το voucher, σας αφήνουν στην ησυχία σας και έχετε την σιγουριά ότι θα φτάσετε στον προορισμό σας χωρίς να σας κοροϊδέψουν στην τιμή και σε αποδεκτά οχήματα. Οk είναι πιο ακριβό από έναν τίμιο ταξιτζή που θα βρείτε έξω αλλά... χρειάζεται να εξηγήσω περαιτέρω; Οι λέξεις "τίμιος" και "ταξιτζής" απλά δεν πάνε δίπλα - δίπλα στa τουριστικά μέρη. Αρκεί να σας πω ότι στην Άγκρα είπαμε να το παίξουμε χαζοί τουρίστες σε έναν ταρίφα (ο Sunwy είχε πάει σε ανταλλακτήριο και τον περιμέναμε).
- Hello! Taxi?
(εμείς με χαμένο βλέμμα και τα δάχτυλα στον χάρτη να δείχνουν τη Βομβάη)
- Hmm, well...yes... how much is it for the Taj Mahal?
-Taj Mahal very far, very far. (ναι σιγά! Δίπλα ήταν) But me cheap. Only 200 rupees.
- 200? Not bad! Hey Sunwy come! We found a cheap taxi!
Ο οδηγός μόλις είδε τον Ινδό πάνιασε. Το τρίκυκλο έγινε Εnterprise και εξαφανίστηκε. Θα μας χρέωνε 10πλάσια τιμή! (2,5 ευρώ, αλλά και πάλι κλεψιά!)
Πίσω στην Udaipur...
Μην ξεγελιέστε από την ανέχεια στα πέριξ. Η πόλη είναι αρκετά καθαρή (για τα δεδομένα της Ινδίας πάντα), τα σπίτια περιποιημένα, οι κάτοικοι πιο καλοζωισμένοι και γενικά παρατηρείς μια σχετική ευημερία εδώ.
Το ξενοδοχείο μας (www.aashiyahaveli.com) ήταν ένας καλαίσθητος ξενώνας με roof garden και θέα στη λίμνη, να σου πέφτει το σαγόνι!
View attachment 58572
View attachment 58573
Εκεί κάναμε surprise party στον Sunwy για τα γενέθλιά του την επόμενη ημέρα που ούτε party ήταν γιατί ήμασταν εμείς και εμείς, ούτε surprise γιατί οι υπάλληλοι του ξενοδοχείου, μη εξοικειωμένοι σ' αυτά, μαρτύρησαν όλο χαρά μπροστά του την παραλαβή της τούρτας από το ζαχαροπλαστείο. Και ήταν κρίμα γιατί για να βρούμε τούρτα σοκολατένια στο Rajahstan, που για γλυκά τρώνε σιροπιαστά τυριά και χαλβάδες, κάναμε έρευνα που θα ζήλευε και η Νικολούλη. Το τι χαρά έκανε ο ζαχαροπλάστης που του ζήτησαν ευρωπαϊκό γλυκό δεν περιγράφεται! "REAL Chocolate" μας έλεγε και μας ξανάλεγε κουνώντας ινδικά* το κεφαλάκι του , περιμένοντας εμείς να κλάψουμε από συγκίνηση. Τόσο σπάνια η σοκολάτα στο Rajahstan! "... and in case you didn't realize... here we use REAL Chocolate!!!" Εντάξει άνθρωπέ μου! Wow! Φτιάξε τώρα την ευλογημένη τούρτα.
Και μιας και μιλάμε για γλυκά, ας συνεχίσω γαστρονομικά: πήγαμε για φαγητό το βράδυ στο φημισμένο και recommended από ταξιδιωτικούς οδηγούς Ambrai. ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ! Όπως γράφει και η @@villi στη δική της ιστορία, δεν μας άρεσε καθόλου. Το φαγητό, τίποτα το ιδιαίτερο και αδιάφορο. Και από τιμές, άστο καλύτερα. Κλαίγαμε τα λεφτά μας. Η θέα ομολογουμένως πανέμορφη αλλά εξίσου υπέροχη θέα απολαύσαμε παραδίπλα, στο πολύ καλύτερο και σαφώς φθηνότερο εστιατόριο Food Club το επόμενο βράδυ. (http://www.tripadvisor.co.uk/Restau...-Reviews-The_Food_Club-Udaipur_Rajasthan.html) . To Τikka Chicken ήταν θεϊκό και τα βουτυράτα naan γευστικότατα! Και όλα αυτά τα απολαμβάναμε σαν πασάδες, βυθισμένοι σε αναπαυτικές μαξιλάρες δίπλα στη λίμνη!
Στα αξιοθέατα τώρα...
Στο παλάτι θα πάτε οπωσδήποτε. Θα πληρώσετε το full κομπλέ εισιτήριο με βαρκάδα στη λίμνη και το πάσο για τη φωτογραφική μηχανή. H δυναστεία που έχτισε το παλατάκι αυτό γύρω στο 1550 - ζωή να 'χει - έχει επιβιώσει μέχρι και σήμερα και το ζευγαράκι πιο κάτω έχει τη βαριά ευθύνη να κρατήσει ζωντανό το όνομα για άλλα τόσους αιώνες.
Πολύ τους αγαπάνε τους πρώην βασιλιάδες τους εδώ στην Udaipur. Έχουν φτιάξει σχολεία, νοσοκομεία και φιλανθρωπικά ιδρύματα. Με τι λεφτά; Μα με το εισιτήριο που πληρώσαμε για να μπούμε στο παλάτι. Το μεγαλύτερο στο Ρατζαστάν! Έχει πτέρυγες από δω, προεκτάσεις από 'κει, εσωτερικές αυλές, εξωτερικές αυλές, πάνω μπαλκόνια, κάτω μπαλκόνια, παραπάνω ρετιρέ. Αμφιβάλλω αν το είδαμε όλο. Έχει μουσεία, ναούς, αίθουσες με κρύσταλα, βιτρό, ιστορικά βασιλικά διαμερίσματα, νεότερες προεκτάσεις που έχουν γίνει υπερπολυτελή ξενοδοχεία.
Συμβουλή: να κλείσετε το εισιτήριο για τη βαρκάδα τουλάχιστον 2 ώρες μετά την είσοδο στο παλάτι για να έχετε χρόνο να το απολαύσετε και να μην το κάνετε ξεπέτα.
*πως κουνάνε οι Ινδοί το κεφάλι; Έτσι!