taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία
- Ημέρα 1η, Σάββατο
- Ημέρα 2η, Κυριακή
- Ημέρα 3η, Δευτέρα
- Ημέρα 4η, Τρίτη
- Ημέρα 5η, Τετάρτη
- Ημέρα 6η, Πέμπτη
- Ημέρα 7η, Παρασκευή
- Ημέρα 8η, Σάββατο
- Ημέρα 9η, Κυριακή
- Ημέρα 10η, Δευτέρα
- Ημέρα 11η, Τρίτη
- Ημέρα 12η, Τετάρτη
- Ημέρα 13η, Πέμπτη
- Ημέρα 14η, Παρασκευή
- Ημέρα 15η, Σάββατο
- Φωτογραφίες
Ξημερώνει Δευτέρα, και το πρόγραμμα σήμερα λέει Yosemite. Και ναι, μπορεί το Yosemite National Park να βρίσκεται σχεδόν 200 μίλια μακριά, εμείς ωστόσο έχουμε αποφασίσει να πάμε και να γυρίσουμε αυθημερόν, και να προσπαθήσουμε να δούμε όσο περισσότερο από αυτό καταφέρουμε.
Έτσι, όσο πιο νωρίς μπορούμε, κατεβαίνουμε για ένα γρήγορο πρωινό στο Hilton, ικανό να μας κρατήσει αρκετές ώρες, παίρνουμε το αυτοκίνητο, και ξεκινάμε. Μπαίνουμε στο Freeway, περνάμε τη bay bridge χωρίς διόδια (έχει μόνο στην αντίθετη κατεύθυνση), συνεχίζουμε σε πολλά χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομων αρχικά, και απλών δρόμων στη συνέχεια. Μετά από 2 στάσεις σε Vista points (πάντα καλά οργανωμένα στην Αμερική, με καλή σήμανση, χώρους στάθμευσης, καθαρές τουαλέτες κλπ), καταλήγουμε στην είσοδο του Εθνικού πάρκου.
Πληρώνουμε $20 για το αυτοκίνητο, και μπαίνουμε στο πάρκο. Η καλή οργάνωση φαίνεται από την αρχή. Αμέσως έδωσαν στον καθένα από μας από ένα πλήρες σετ φυλλαδίων, πολύ καλογραμμένων και με καλό χάρτη. Το υλικό ήταν καλογραμμένο και κατατοπιστικότατο, τόσο καλό που τον οδηγό για το πάρκο που είχαμε πάρει μαζί μας τον αφήσαμε στην άκρη και δεν το μεταχειριστήκαμε καθόλου.
Τα σημεία ενδιαφέροντος στο εθνικό πάρκο είναι καλά σημασμένα, με ταμπέλες που αναφέρουν πάντα τουλάχιστον όνομα του σημείου και αρίθμηση, η οποία με τη σειρά της συμφωνεί απόλυτα αυτή στο χάρτη. Δίπλα σε καθένα υπάρχει χώρος στάθμευσης και βασικές υπηρεσίες για τους επισκέπτες (τουαλέτες, σκουπίδια κλπ). Σε όλο το πάρκο, οι κάδοι σκουπιδιών είναι με καπάκι που πρέπει να κλείνει πάντοτε, για να μην τρώνε από κει οι αρκούδες (και να μη γίνουν εξαρτημένες από τον άνθρωπο, αλλά να κυνηγούν μόνες την τροφή τους). Οι τουαλέτες, πάλι, είναι απλώς ένα ξύλινο κλουβί που καλύπτει μια βρωμερή τρύπα στο χώμα, χωρίς νερό και αποχέτευση…
Το Yosemite National park (προφέρεται Γιοσήμιτη) είναι μια μεγάλη έκταση πάνω στα όρη της Sierra Nevada, αλλά το επίκεντρο του κι αυτό που το κάνει μοναδικό είναι μια κοιλάδα στο κέντρο, η Yosemite Valley. Στο λίγο χρόνο που έχουμε, μόνο αυτή θα μπορέσουμε να δούμε από το πάρκο.

Η πρώτη μας στάση, έτσι όπως μπαίνουμε στο πάρκο από την «πίσω» πλευρά, είναι στο παρατηρητήριο του Big Oak Flat Road. Μάλλον δεν είναι ακριβώς παρατηρητήριο, δεν έχει αρίθμηση ως σημείο ενδιαφέροντος, αλλά πρέπει να το έχουν δημιουργήσει εξ ανάγκης για τους οδηγούς που όπως κι εμείς σταματούν στην προσταγή "Σταμάτα ΤΩΡΑ!" του συνοδηγού, ο οποίος κρέμεται σχεδόν από το παράθυρο με τη φωτογραφική. Δεν έχουμε μπει καλά-καλά στο πάρκο ακόμα, και η θέα κόβει την ανάσα ήδη. Μερικά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του πάρκου, όπως ο βράχος El Capitan, το ύψωμα Half Dome, φαίνονται ήδη από δω.

Απολαμβάνουμε τη θέα, βγάζουμε τις φωτογραφίες μας, και πιο κάτω κάνουμε και τη δεύτερη στάση, σε ένα δεύτερο vista point στον ίδιο δρόμο, ακριβώς στο μέσο της κοιλάδας Yosemite, κάθετα στην κοίτη του ποταμού Merced. Η θέα στην κοιλάδα από ψηλά, με τον καταρράκτη Bridalveil στο βάθος, κάτω από χιονισμένες βουνοκορφές (παρότι έχουμε μέσα Απριλίου) και τον ποταμό Merced να διατρέχει όλη την καταπράσινη κοιλάδα, είναι και πάλι καταπληκτική.

Λες και τα μάτια μας δεν είχαν χορτάσει ανοιξιάτικο καταπράσινο τοπίο βουνού, η επόμενη στάση είναι και πάλι σε σημείο με θέα. Το Tunnel View, ένα σημείο με την καλύτερη ίσως θέα σε όλη την κοιλάδα. Εδώ πια, έχουμε το κάτι άλλο. Εικόνα, σαν από postcard. Οι φωτογραφίες αδικούν πολύ, πάρα πολύ αυτό που βλέπουμε. Εκπληκτική πανοραμική θέα, με πανύψηλα απότομα βράχια, καταρράκτες, χιόνια, και όλο το βάθος και το πλάτος μια κοιλάδας μπροστά μας, με τα δέντρα να σχηματίζουν ένα πράσινο χαλί που κρύβει το έδαφος. Από δω και κάτω, τα δέντρα είναι πανύψηλες σεκόγιες, που όταν περπατάς κάτω από μια συστοιχία τους νιώθεις σα νάνος, ενώ νομίζεις κι ότι νύχτωσε έτσι όπως κρύβουν το φως. Δε λέμε να χορτάσουμε τη θέα, και παρατείνουμε την παραμονή μας εδώ σκαρφιζόμενοι διάφορες ιδέες και περίεργες φωτογραφίες. Μέχρι και φακούς ανταλλάσσουμε με το Β (έχουμε και οι 2 Canon DSLR) για "δοκιμές"…
Μετά από μερικές εκατοντάδες φωτογραφίες (χωρίς υπερβολή), συνεχίζουμε στην επόμενή μας στάση, το Bridalveil fall. Το να φτάσεις στη βάση του καταρράκτη δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση. Η υγρασία εδώ χτυπάει κόκκινο. 50 μέτρα μακριά και είναι ήδη σα να βρέχει, αλλά με το νερό να έρχεται από όλες τις κατευθύνσεις. Με πολλή δυσκολία, και με παρολίγον απώλεια του GPS (έσβησε μόνο του, μάλλον από την υγρασία, και δεν άναβε μέχρι που στέγνωσε λίγο), καταφέρνουμε και φτάνουμε μέχρι τη βάση του καταρράκτη. Γίναμε λίγο μούσκεμα, βέβαια, από την υγρασία, αλλά χαλάλι.

Η συνέχεια είναι παρόμοια. Αυτοκίνητο, περπάτημα, κι άλλοι καταρράκτες (Yosemite falls, μεγάλος και μικρός), πράσινο, γέφυρες, πανύψηλα δέντρα. Στάσεις σε Sentinel Beach, Swinging & sentinel bridges. Σταματάμε και για πίτσα to go (το γεύμα της ημέρας…), σουβενίρ και κανονική τουαλέτα με νερό στο Curry Village, όπου βρίσκεται και ένα από τα 2 κάμπινγκ του πάρκου (αρκετά καλών προδιαγραφών). Τα σκουπίδια πάντα με προσοχή σε κλειστούς κάδους (σώστε κι εσείς μια αρκουδίτσα), και συνεχίζουμε.

Η ώρα έχει περάσει και δεν προλαβαίνουμε να ανέβουμε ως τους καταρράκτες Vernal & Nevada, ένα ακόμη από τα highlights του πάρκου. Έτσι, παρκάρουμε ημιπαράνομα το αυτοκίνητο στο parking ενός ράντσου ιππασίας, και περπατάμε τα 2 χιλιόμετρα ως τη mirror lake. Τόσο η λίμνη, όσο και η διαδρομή ως εκεί, είναι μαγικά. Το τοπίο είναι κλασσικά ορεινό βόρειο-αμερικάνικο, όπως στις ταινίες.
Επιστρέφουμε πάλι πίσω στο αυτοκίνητο, συναντώντας και μια ομάδα από συμπαθέστατα ελαφάκια στη διαδρομή να γευματίζουν (τι καλά που δεν είναι συμπαθέστατες αρκουδίτσες...). Μετά από μια ακόμη γύρα του πάρκου με το αυτοκίνητο, ξεκινάμε το δρόμο της επιστροφής. Το GPS μας στέλνει στο San Francisco από άλλη διαδρομή, αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα, αλλά η διαδρομή κατά μήκος της κοιλάδας του Merced και μετά πάνω μια ορεινή διάβαση είναι επίσης καταπληκτική. Για όσο είναι μέρα ακόμη δηλαδή, γιατί μετά από λίγο έρχεται η νύκτα. Και η νύστα, μαζί της. Οι οδηγοί κάνουν βάρδιες σε οδήγημα και ύπνο (ο συνοδηγός είμαι συνεχώς σε εγρήγορση για το GPS και για να μιλάω στον οδηγό..). Στο τέλος, ο Χ. αποδείχτηκε ήρωας, κατάφερε μόνος του τα τελευταία 150 χιλιόμετρα. Ούτε καν εγώ δεν άντεξα στο ρόλο μου... Αργά το βράδυ φτάνουμε πίσω στο San Francisco, και πάμε αμέσως στο ξενοδοχείο. Και ναι, είμαι μέγας σπασίκλας, μετά από όλα αυτά τους μάζεψα για να κάνουμε την ιεροτελεστία της καταγραφής των εξόδων και των φωτογραφιών (backup!!!), προτού πάρουν την άδεια μου να πέσουν για ύπνο
.
Για το επόμενο πρωί, έχουμε κλείσει εισιτήρια για το Alcatraz!
Έτσι, όσο πιο νωρίς μπορούμε, κατεβαίνουμε για ένα γρήγορο πρωινό στο Hilton, ικανό να μας κρατήσει αρκετές ώρες, παίρνουμε το αυτοκίνητο, και ξεκινάμε. Μπαίνουμε στο Freeway, περνάμε τη bay bridge χωρίς διόδια (έχει μόνο στην αντίθετη κατεύθυνση), συνεχίζουμε σε πολλά χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομων αρχικά, και απλών δρόμων στη συνέχεια. Μετά από 2 στάσεις σε Vista points (πάντα καλά οργανωμένα στην Αμερική, με καλή σήμανση, χώρους στάθμευσης, καθαρές τουαλέτες κλπ), καταλήγουμε στην είσοδο του Εθνικού πάρκου.
Πληρώνουμε $20 για το αυτοκίνητο, και μπαίνουμε στο πάρκο. Η καλή οργάνωση φαίνεται από την αρχή. Αμέσως έδωσαν στον καθένα από μας από ένα πλήρες σετ φυλλαδίων, πολύ καλογραμμένων και με καλό χάρτη. Το υλικό ήταν καλογραμμένο και κατατοπιστικότατο, τόσο καλό που τον οδηγό για το πάρκο που είχαμε πάρει μαζί μας τον αφήσαμε στην άκρη και δεν το μεταχειριστήκαμε καθόλου.
Τα σημεία ενδιαφέροντος στο εθνικό πάρκο είναι καλά σημασμένα, με ταμπέλες που αναφέρουν πάντα τουλάχιστον όνομα του σημείου και αρίθμηση, η οποία με τη σειρά της συμφωνεί απόλυτα αυτή στο χάρτη. Δίπλα σε καθένα υπάρχει χώρος στάθμευσης και βασικές υπηρεσίες για τους επισκέπτες (τουαλέτες, σκουπίδια κλπ). Σε όλο το πάρκο, οι κάδοι σκουπιδιών είναι με καπάκι που πρέπει να κλείνει πάντοτε, για να μην τρώνε από κει οι αρκούδες (και να μη γίνουν εξαρτημένες από τον άνθρωπο, αλλά να κυνηγούν μόνες την τροφή τους). Οι τουαλέτες, πάλι, είναι απλώς ένα ξύλινο κλουβί που καλύπτει μια βρωμερή τρύπα στο χώμα, χωρίς νερό και αποχέτευση…
Το Yosemite National park (προφέρεται Γιοσήμιτη) είναι μια μεγάλη έκταση πάνω στα όρη της Sierra Nevada, αλλά το επίκεντρο του κι αυτό που το κάνει μοναδικό είναι μια κοιλάδα στο κέντρο, η Yosemite Valley. Στο λίγο χρόνο που έχουμε, μόνο αυτή θα μπορέσουμε να δούμε από το πάρκο.

Η πρώτη μας στάση, έτσι όπως μπαίνουμε στο πάρκο από την «πίσω» πλευρά, είναι στο παρατηρητήριο του Big Oak Flat Road. Μάλλον δεν είναι ακριβώς παρατηρητήριο, δεν έχει αρίθμηση ως σημείο ενδιαφέροντος, αλλά πρέπει να το έχουν δημιουργήσει εξ ανάγκης για τους οδηγούς που όπως κι εμείς σταματούν στην προσταγή "Σταμάτα ΤΩΡΑ!" του συνοδηγού, ο οποίος κρέμεται σχεδόν από το παράθυρο με τη φωτογραφική. Δεν έχουμε μπει καλά-καλά στο πάρκο ακόμα, και η θέα κόβει την ανάσα ήδη. Μερικά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του πάρκου, όπως ο βράχος El Capitan, το ύψωμα Half Dome, φαίνονται ήδη από δω.

Απολαμβάνουμε τη θέα, βγάζουμε τις φωτογραφίες μας, και πιο κάτω κάνουμε και τη δεύτερη στάση, σε ένα δεύτερο vista point στον ίδιο δρόμο, ακριβώς στο μέσο της κοιλάδας Yosemite, κάθετα στην κοίτη του ποταμού Merced. Η θέα στην κοιλάδα από ψηλά, με τον καταρράκτη Bridalveil στο βάθος, κάτω από χιονισμένες βουνοκορφές (παρότι έχουμε μέσα Απριλίου) και τον ποταμό Merced να διατρέχει όλη την καταπράσινη κοιλάδα, είναι και πάλι καταπληκτική.

Λες και τα μάτια μας δεν είχαν χορτάσει ανοιξιάτικο καταπράσινο τοπίο βουνού, η επόμενη στάση είναι και πάλι σε σημείο με θέα. Το Tunnel View, ένα σημείο με την καλύτερη ίσως θέα σε όλη την κοιλάδα. Εδώ πια, έχουμε το κάτι άλλο. Εικόνα, σαν από postcard. Οι φωτογραφίες αδικούν πολύ, πάρα πολύ αυτό που βλέπουμε. Εκπληκτική πανοραμική θέα, με πανύψηλα απότομα βράχια, καταρράκτες, χιόνια, και όλο το βάθος και το πλάτος μια κοιλάδας μπροστά μας, με τα δέντρα να σχηματίζουν ένα πράσινο χαλί που κρύβει το έδαφος. Από δω και κάτω, τα δέντρα είναι πανύψηλες σεκόγιες, που όταν περπατάς κάτω από μια συστοιχία τους νιώθεις σα νάνος, ενώ νομίζεις κι ότι νύχτωσε έτσι όπως κρύβουν το φως. Δε λέμε να χορτάσουμε τη θέα, και παρατείνουμε την παραμονή μας εδώ σκαρφιζόμενοι διάφορες ιδέες και περίεργες φωτογραφίες. Μέχρι και φακούς ανταλλάσσουμε με το Β (έχουμε και οι 2 Canon DSLR) για "δοκιμές"…
Μετά από μερικές εκατοντάδες φωτογραφίες (χωρίς υπερβολή), συνεχίζουμε στην επόμενή μας στάση, το Bridalveil fall. Το να φτάσεις στη βάση του καταρράκτη δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση. Η υγρασία εδώ χτυπάει κόκκινο. 50 μέτρα μακριά και είναι ήδη σα να βρέχει, αλλά με το νερό να έρχεται από όλες τις κατευθύνσεις. Με πολλή δυσκολία, και με παρολίγον απώλεια του GPS (έσβησε μόνο του, μάλλον από την υγρασία, και δεν άναβε μέχρι που στέγνωσε λίγο), καταφέρνουμε και φτάνουμε μέχρι τη βάση του καταρράκτη. Γίναμε λίγο μούσκεμα, βέβαια, από την υγρασία, αλλά χαλάλι.

Η συνέχεια είναι παρόμοια. Αυτοκίνητο, περπάτημα, κι άλλοι καταρράκτες (Yosemite falls, μεγάλος και μικρός), πράσινο, γέφυρες, πανύψηλα δέντρα. Στάσεις σε Sentinel Beach, Swinging & sentinel bridges. Σταματάμε και για πίτσα to go (το γεύμα της ημέρας…), σουβενίρ και κανονική τουαλέτα με νερό στο Curry Village, όπου βρίσκεται και ένα από τα 2 κάμπινγκ του πάρκου (αρκετά καλών προδιαγραφών). Τα σκουπίδια πάντα με προσοχή σε κλειστούς κάδους (σώστε κι εσείς μια αρκουδίτσα), και συνεχίζουμε.

Η ώρα έχει περάσει και δεν προλαβαίνουμε να ανέβουμε ως τους καταρράκτες Vernal & Nevada, ένα ακόμη από τα highlights του πάρκου. Έτσι, παρκάρουμε ημιπαράνομα το αυτοκίνητο στο parking ενός ράντσου ιππασίας, και περπατάμε τα 2 χιλιόμετρα ως τη mirror lake. Τόσο η λίμνη, όσο και η διαδρομή ως εκεί, είναι μαγικά. Το τοπίο είναι κλασσικά ορεινό βόρειο-αμερικάνικο, όπως στις ταινίες.
Επιστρέφουμε πάλι πίσω στο αυτοκίνητο, συναντώντας και μια ομάδα από συμπαθέστατα ελαφάκια στη διαδρομή να γευματίζουν (τι καλά που δεν είναι συμπαθέστατες αρκουδίτσες...). Μετά από μια ακόμη γύρα του πάρκου με το αυτοκίνητο, ξεκινάμε το δρόμο της επιστροφής. Το GPS μας στέλνει στο San Francisco από άλλη διαδρομή, αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα, αλλά η διαδρομή κατά μήκος της κοιλάδας του Merced και μετά πάνω μια ορεινή διάβαση είναι επίσης καταπληκτική. Για όσο είναι μέρα ακόμη δηλαδή, γιατί μετά από λίγο έρχεται η νύκτα. Και η νύστα, μαζί της. Οι οδηγοί κάνουν βάρδιες σε οδήγημα και ύπνο (ο συνοδηγός είμαι συνεχώς σε εγρήγορση για το GPS και για να μιλάω στον οδηγό..). Στο τέλος, ο Χ. αποδείχτηκε ήρωας, κατάφερε μόνος του τα τελευταία 150 χιλιόμετρα. Ούτε καν εγώ δεν άντεξα στο ρόλο μου... Αργά το βράδυ φτάνουμε πίσω στο San Francisco, και πάμε αμέσως στο ξενοδοχείο. Και ναι, είμαι μέγας σπασίκλας, μετά από όλα αυτά τους μάζεψα για να κάνουμε την ιεροτελεστία της καταγραφής των εξόδων και των φωτογραφιών (backup!!!), προτού πάρουν την άδεια μου να πέσουν για ύπνο
Για το επόμενο πρωί, έχουμε κλείσει εισιτήρια για το Alcatraz!
Attachments
-
135,5 KB Προβολές: 3.443