taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία
- Ημέρα 1η, Σάββατο
- Ημέρα 2η, Κυριακή
- Ημέρα 3η, Δευτέρα
- Ημέρα 4η, Τρίτη
- Ημέρα 5η, Τετάρτη
- Ημέρα 6η, Πέμπτη
- Ημέρα 7η, Παρασκευή
- Ημέρα 8η, Σάββατο
- Ημέρα 9η, Κυριακή
- Ημέρα 10η, Δευτέρα
- Ημέρα 11η, Τρίτη
- Ημέρα 12η, Τετάρτη
- Ημέρα 13η, Πέμπτη
- Ημέρα 14η, Παρασκευή
- Ημέρα 15η, Σάββατο
- Φωτογραφίες
Η επόμενη μέρα ξεκινάει με Alcatraz! Περπατάμε μέχρι την προβλήτα 33, και παίρνουμε από κει το καραβάκι για το νησί. Τα εισιτήρια τα έχουμε κλείσει online από την πρώτη μέρα μόλις φτάσαμε, γιατί τελειώνουν γρήγορα (και σίγουρα δε θα βρίσκαμε επιτόπου). Παίρνουμε το καραβάκι (η εταιρία είναι η Statue Cruises, η ίδια που κάνει και τα δρομολόγια για άγαλμα Ελευθερίας και Ellis Island στη Ν. Υόρκη), και σαλπάρουμε για Alcatraz. Στη διαδρομή απολαμβάνουμε μια πανοραμική θέα της πόλης του San Francisco και της Golden Gate bridge.

Μετά από λίγο, φτάνουμε στο Alcatraz, και αμέσως στην προβλήτα ακούμε τις οδηγίες ασφαλείας από ένα ranger (το νησί, ως μέρος του Golden Gate National Park, φυλάσσεται από park rangers) και παίρνουμε audioguides (κάκιστα και φαφλατάδικα, ως συνήθως). Μπαίνουμε σε μια αίθουσα όπου προβάλλεται ένα σύντομο φιλμ για την ιστορία του νησιού. Μετά από 10 λεπτά, βγαίνουμε από την άλλη πόρτα, και ανηφορίζουμε προς το κέντρο του νησιού, όπου βρίσκεται η ομώνυμη φυλακή (δεν ήταν όλο το νησί φυλακή, όπως ο περισσότερος κόσμος νομίζει, είχε και υποστηρικτικές λειτουργίες, σπίτια για τις οικογένειες των υπαλλήλων κλπ).
Μπαίνουμε μέσα ακολουθώντας το audioguide. Βρισκόμαστε σε μια και μοναδική τεράστια αίθουσα με διαδρόμους στους οποίους βρίσκονται τα κελιά, αντικριστά στις δυο πλευρές. Ο αριθμός των τουριστών – επισκεπτών δεν επιτρέπει στη σκέψη να ξεφύγει, να βρεθεί κανείς εκεί, αλλά ακόμα κι έτσι αξίζει τον κόπο. Μαθαίνουμε για την ιστορία της φυλακής, τον τρόπο διαβίωσης των κρατουμένων, τις εξεγέρσεις τους, κλπ. Βγάζουμε, όπως όλοι οι καλοί τουρίστες, φωτογραφίες με τις αφεντιές μας πίσω από τις πόρτες των κελιών, και βγαίνουμε στο μπροστινό προαύλιο, αυτό που ήταν για τους φύλακες και τη διοίκηση, από το οποίο η θέα στην πόλη και όλο σχεδόν το bay area είναι πανοραμική. Μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες, πάμε και μια γρήγορη βόλτα στο πίσω προαύλιο, αυτό που ήταν για τους κρατούμενους. Τι πίκρα πρέπει να ήταν, να βλέπεις κάθε μέρα τόσο όμορφα μέρη κι εσύ να είσαι κλεισμένος σ’ ένα μπουντρούμι... Επιστροφή στο καραβάκι, και πίσω στο pier33.
Από κει, πάμε στο pier39, που προχθές το επισκεφτήκαμε πολύ νωρίς το πρωί και δεν είχε πολύ κόσμο, και καθόμαστε για ένα καφέ με θέα τη θάλασσα και τα sea lions. Πιάνουμε και κουβέντα με το μπάρμαν, που μας δίνει κάποιες συμβουλές για το υπόλοιπο ταξίδι (αχρείαστες, τα ξέραμε ήδη
). Τώρα το tourist trap σφύζει από τουρίστες, και σε λίγο η κατάσταση θα γίνει ανυπόφορη. Μετά τον καφέ, ψωνίζουμε κι εμείς λίγα souvenirs, και πάλι σαν καλοί τουρίστες που κάνουν το χρέος τους, και στη συνέχεια προχωράμε στη γωνία Taylor & Bay, όπου βρίσκεται το Powel-Mason cable car turnaround, την αφετηρία ενός cable car.
Στο σημείο αυτό, να εξηγήσω λίγο τα μέσα συγκοινωνίας της πόλης. Η πόλη διαθέτει τον προαστιακό της (BART – Bay Area Rapid Transit), και το MUNI, το δημοτικό σύστημα. Το τελευταίο αναλύεται σε Streetcars, όρος που περιλαμβάνει από κοινού το μετρό και τα τραμ, σε λεωφορεία, και στα cable cars. Τα τελευταία, ήταν ένα σύστημα που αναπτύχθηκε στην πόλη, όπου υπήρχε η ανάγκη τα μέσα μεταφοράς να ανεβοκατεβαίνουν τις απότομες πλαγιές των λόφων της πόλης. Ένα καλώδιο κινείται κάτω από το οδόστρωμα, και το βαγόνι (που βρίσκεται πάνω σε ράγες) αγκιστρώνεται σ’ αυτό για να κινηθεί. Τα έχουμε δει σε ταινίες, να κινούνται στους βαθμιδωτά ανηφορικούς δρόμους του San Francisco, με τους επιβάτες να κρέμονται απ’ έξω. Είναι αρκετά μικρά και με μικρή χωρητικότητα, και έχουν σήμερα πολύ αυξημένο κόστος λειτουργίας, γι αυτό και τα χρησιμοποιούν πλέον μόνο τουρίστες.

Πληρώνουμε λοιπόν $5.00 ο καθένας για ένα εισιτήριο one-way με το cable car, και ξεκινάμε. Το πλάνο λέει ότι θα κατέβουμε σε μια στάση στην Powel Street, και θα περπατήσουμε μέχρι το ξενοδοχείο μας περνώντας μέσα από την Chinatown, ωστόσο μια από τις συχνές βλάβες που παθαίνουν τα Cable Cars, μας αναγκάζει να κατέβουμε λίγο νωρίτερα και να συνεχίσουμε με τα πόδια (το Cable Car έμεινε σε μια στροφή, και χρειάστηκε να έρθει ένα ειδικό μηχάνημα να το σπρώξει).

Περνάμε μέσα από την Chinatown, επεξεργαζόμενοι τα εκατοντάδες μικρομάγαζα που πουλούν κάθε λογής πραμάτεια, τρόφιμα που μυρίζουν περίεργα, κλπ. Η Chinatown του San Francisco είναι η παλιότερη στην Αμερική, και μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, αν και φαίνεται - και πρέπει να είναι, δεν έχω πάει στην Κίνα - πολύ αμερικανοποιημένη. Και σε ένα βαθμό τουριστική. Διασχίζουμε τα στενάκια που είναι σα να βγήκαν από το Karate Kid (ίσως επειδή εδώ γυρίστηκε...), προσπερνάμε και κάποια τηλεοπτικά γυρίσματα που έχουν καταλάβει ένα πεζοδρόμιο, και φτάνουμε στο ξενοδοχείο, για μια μίνι ανασύνταξη. Μετά από λίγο, και ξεκινάμε και πάλι το περπάτημα.

Και πάλι Chinatown, όπου περπατάμε τη Grand και τη Stockton, σταματάμε για γρήγορα ψώνια (junk food) σε ένα supermarket-φαρμακείο Walgreens [εκείνο το banana nut muffin έγραψε ιστορία...], και ανεβαίνουμε προς το Russian Hill, έναν από τους πιο κεντρικούς και πιο "upper class” λόφους πάνω στους οποίους εκτείνεται η πόλη. Πικνίκ με θέα στο Ina Coolbrith Park, και βόλτα ανάμεσα στα πολυτελέστατα σπίτια του λόφου… Από παντού η θέα είναι φοβερή, φυσάει καθαρό θαλασσινό αεράκι, ενώ ιδιαίτερα εδώ η πόλη αποπνέει μια αίσθηση καθαριότητας και αρχοντιάς. Σαν τα Brooklyn Heights στη Νέα Υόρκη, αλλά σε μεγαλύτερη και εντονότερη κλίμακα. Η θέα από το Sterling park είναι τελικώς ανύπαρκτη (μπούρδες έγραφε το Lonely Planet), αλλά από δω ξεκινάει το «στραβό» κομμάτι της Lombard Street, ενός δρόμου που μόλις για ένα τετράγωνο πηγαίνει ζικ-ζακ με συνεχείς στροφές, για να κατέβει την απότομη πλαγιά. Και ανάμεσα στα στροφιλίκια, ο δρόμος είναι γεμάτος από παρτέρια με λουλούδια. Η για την ακρίβεια, λουλούδια και τουρίστες, μια και όλοι έρχονται εδώ για να δουν αυτό το κομμάτι δρόμου. Συνεχίζουμε την κατάβαση, περνώντας από το San Francisco Art Institute, και το Diego Rivera Gallery (δυστυχώς η παρέα δεν είναι φιλότεχνοι), για να καταλήξουμε στην Columbus Avenue κι από κει στο ξενοδοχείο.

Σουρουπώνει, και οι 2 φωτογράφοι της παρέας αποφασίζουμε σχεδόν δικτατορικά την επόμενη δραστηριότητα. Παίρνουμε το αυτοκίνητο, τηλεφακούς και τρίποδα, και πάμε και τη στήνουμε στην απέναντι πλευρά και λίγο δυτικά της Golden Gate bridge. Θα τη δούμε ημέρα, στο σούρουπο, και θα βγάλουμε και νυκτερινές φωτογραφίες της γέφυρας με τα φώτα της πόλης στο βάθος. Μένουμε εκεί για περίπου μια ώρα, ώσπου μας κυνηγάει μια περίπολος των rangers (ο χώρος κλείνει με τη δύση του ηλίου, δεν το ξέραμε).
Πληρώνουμε τα διόδια στη Golden Gate bridge, και συνεχίζουμε για την πόλη, προσπερνώντας το κέντρο για να φτάσουμε στην περιοχή Mission, θέλοντας να πάμε για φαγητό σε μια περιοχή λίγο πιο μακριά από το κέντρο. Το εστιατόριο μας λέγεται Range, ευτυχώς έχει τραπέζια χωρίς κράτηση. Η κουζίνα καλή, αλλά λιτή, και οι τιμές κάθε άλλο παρά λιτές. Μάλλον ακατάλληλο για τη συγκεκριμένη παρέα. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, καταγραφή, ύπνος.
Μόνο μια μέρα ακόμη στην πόλη, και τόσα ακόμη να δεις, κάνεις, νιώσεις…

Μετά από λίγο, φτάνουμε στο Alcatraz, και αμέσως στην προβλήτα ακούμε τις οδηγίες ασφαλείας από ένα ranger (το νησί, ως μέρος του Golden Gate National Park, φυλάσσεται από park rangers) και παίρνουμε audioguides (κάκιστα και φαφλατάδικα, ως συνήθως). Μπαίνουμε σε μια αίθουσα όπου προβάλλεται ένα σύντομο φιλμ για την ιστορία του νησιού. Μετά από 10 λεπτά, βγαίνουμε από την άλλη πόρτα, και ανηφορίζουμε προς το κέντρο του νησιού, όπου βρίσκεται η ομώνυμη φυλακή (δεν ήταν όλο το νησί φυλακή, όπως ο περισσότερος κόσμος νομίζει, είχε και υποστηρικτικές λειτουργίες, σπίτια για τις οικογένειες των υπαλλήλων κλπ).
Μπαίνουμε μέσα ακολουθώντας το audioguide. Βρισκόμαστε σε μια και μοναδική τεράστια αίθουσα με διαδρόμους στους οποίους βρίσκονται τα κελιά, αντικριστά στις δυο πλευρές. Ο αριθμός των τουριστών – επισκεπτών δεν επιτρέπει στη σκέψη να ξεφύγει, να βρεθεί κανείς εκεί, αλλά ακόμα κι έτσι αξίζει τον κόπο. Μαθαίνουμε για την ιστορία της φυλακής, τον τρόπο διαβίωσης των κρατουμένων, τις εξεγέρσεις τους, κλπ. Βγάζουμε, όπως όλοι οι καλοί τουρίστες, φωτογραφίες με τις αφεντιές μας πίσω από τις πόρτες των κελιών, και βγαίνουμε στο μπροστινό προαύλιο, αυτό που ήταν για τους φύλακες και τη διοίκηση, από το οποίο η θέα στην πόλη και όλο σχεδόν το bay area είναι πανοραμική. Μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες, πάμε και μια γρήγορη βόλτα στο πίσω προαύλιο, αυτό που ήταν για τους κρατούμενους. Τι πίκρα πρέπει να ήταν, να βλέπεις κάθε μέρα τόσο όμορφα μέρη κι εσύ να είσαι κλεισμένος σ’ ένα μπουντρούμι... Επιστροφή στο καραβάκι, και πίσω στο pier33.
Από κει, πάμε στο pier39, που προχθές το επισκεφτήκαμε πολύ νωρίς το πρωί και δεν είχε πολύ κόσμο, και καθόμαστε για ένα καφέ με θέα τη θάλασσα και τα sea lions. Πιάνουμε και κουβέντα με το μπάρμαν, που μας δίνει κάποιες συμβουλές για το υπόλοιπο ταξίδι (αχρείαστες, τα ξέραμε ήδη
Στο σημείο αυτό, να εξηγήσω λίγο τα μέσα συγκοινωνίας της πόλης. Η πόλη διαθέτει τον προαστιακό της (BART – Bay Area Rapid Transit), και το MUNI, το δημοτικό σύστημα. Το τελευταίο αναλύεται σε Streetcars, όρος που περιλαμβάνει από κοινού το μετρό και τα τραμ, σε λεωφορεία, και στα cable cars. Τα τελευταία, ήταν ένα σύστημα που αναπτύχθηκε στην πόλη, όπου υπήρχε η ανάγκη τα μέσα μεταφοράς να ανεβοκατεβαίνουν τις απότομες πλαγιές των λόφων της πόλης. Ένα καλώδιο κινείται κάτω από το οδόστρωμα, και το βαγόνι (που βρίσκεται πάνω σε ράγες) αγκιστρώνεται σ’ αυτό για να κινηθεί. Τα έχουμε δει σε ταινίες, να κινούνται στους βαθμιδωτά ανηφορικούς δρόμους του San Francisco, με τους επιβάτες να κρέμονται απ’ έξω. Είναι αρκετά μικρά και με μικρή χωρητικότητα, και έχουν σήμερα πολύ αυξημένο κόστος λειτουργίας, γι αυτό και τα χρησιμοποιούν πλέον μόνο τουρίστες.

Πληρώνουμε λοιπόν $5.00 ο καθένας για ένα εισιτήριο one-way με το cable car, και ξεκινάμε. Το πλάνο λέει ότι θα κατέβουμε σε μια στάση στην Powel Street, και θα περπατήσουμε μέχρι το ξενοδοχείο μας περνώντας μέσα από την Chinatown, ωστόσο μια από τις συχνές βλάβες που παθαίνουν τα Cable Cars, μας αναγκάζει να κατέβουμε λίγο νωρίτερα και να συνεχίσουμε με τα πόδια (το Cable Car έμεινε σε μια στροφή, και χρειάστηκε να έρθει ένα ειδικό μηχάνημα να το σπρώξει).

Περνάμε μέσα από την Chinatown, επεξεργαζόμενοι τα εκατοντάδες μικρομάγαζα που πουλούν κάθε λογής πραμάτεια, τρόφιμα που μυρίζουν περίεργα, κλπ. Η Chinatown του San Francisco είναι η παλιότερη στην Αμερική, και μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, αν και φαίνεται - και πρέπει να είναι, δεν έχω πάει στην Κίνα - πολύ αμερικανοποιημένη. Και σε ένα βαθμό τουριστική. Διασχίζουμε τα στενάκια που είναι σα να βγήκαν από το Karate Kid (ίσως επειδή εδώ γυρίστηκε...), προσπερνάμε και κάποια τηλεοπτικά γυρίσματα που έχουν καταλάβει ένα πεζοδρόμιο, και φτάνουμε στο ξενοδοχείο, για μια μίνι ανασύνταξη. Μετά από λίγο, και ξεκινάμε και πάλι το περπάτημα.

Και πάλι Chinatown, όπου περπατάμε τη Grand και τη Stockton, σταματάμε για γρήγορα ψώνια (junk food) σε ένα supermarket-φαρμακείο Walgreens [εκείνο το banana nut muffin έγραψε ιστορία...], και ανεβαίνουμε προς το Russian Hill, έναν από τους πιο κεντρικούς και πιο "upper class” λόφους πάνω στους οποίους εκτείνεται η πόλη. Πικνίκ με θέα στο Ina Coolbrith Park, και βόλτα ανάμεσα στα πολυτελέστατα σπίτια του λόφου… Από παντού η θέα είναι φοβερή, φυσάει καθαρό θαλασσινό αεράκι, ενώ ιδιαίτερα εδώ η πόλη αποπνέει μια αίσθηση καθαριότητας και αρχοντιάς. Σαν τα Brooklyn Heights στη Νέα Υόρκη, αλλά σε μεγαλύτερη και εντονότερη κλίμακα. Η θέα από το Sterling park είναι τελικώς ανύπαρκτη (μπούρδες έγραφε το Lonely Planet), αλλά από δω ξεκινάει το «στραβό» κομμάτι της Lombard Street, ενός δρόμου που μόλις για ένα τετράγωνο πηγαίνει ζικ-ζακ με συνεχείς στροφές, για να κατέβει την απότομη πλαγιά. Και ανάμεσα στα στροφιλίκια, ο δρόμος είναι γεμάτος από παρτέρια με λουλούδια. Η για την ακρίβεια, λουλούδια και τουρίστες, μια και όλοι έρχονται εδώ για να δουν αυτό το κομμάτι δρόμου. Συνεχίζουμε την κατάβαση, περνώντας από το San Francisco Art Institute, και το Diego Rivera Gallery (δυστυχώς η παρέα δεν είναι φιλότεχνοι), για να καταλήξουμε στην Columbus Avenue κι από κει στο ξενοδοχείο.


Σουρουπώνει, και οι 2 φωτογράφοι της παρέας αποφασίζουμε σχεδόν δικτατορικά την επόμενη δραστηριότητα. Παίρνουμε το αυτοκίνητο, τηλεφακούς και τρίποδα, και πάμε και τη στήνουμε στην απέναντι πλευρά και λίγο δυτικά της Golden Gate bridge. Θα τη δούμε ημέρα, στο σούρουπο, και θα βγάλουμε και νυκτερινές φωτογραφίες της γέφυρας με τα φώτα της πόλης στο βάθος. Μένουμε εκεί για περίπου μια ώρα, ώσπου μας κυνηγάει μια περίπολος των rangers (ο χώρος κλείνει με τη δύση του ηλίου, δεν το ξέραμε).
Πληρώνουμε τα διόδια στη Golden Gate bridge, και συνεχίζουμε για την πόλη, προσπερνώντας το κέντρο για να φτάσουμε στην περιοχή Mission, θέλοντας να πάμε για φαγητό σε μια περιοχή λίγο πιο μακριά από το κέντρο. Το εστιατόριο μας λέγεται Range, ευτυχώς έχει τραπέζια χωρίς κράτηση. Η κουζίνα καλή, αλλά λιτή, και οι τιμές κάθε άλλο παρά λιτές. Μάλλον ακατάλληλο για τη συγκεκριμένη παρέα. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, καταγραφή, ύπνος.
Μόνο μια μέρα ακόμη στην πόλη, και τόσα ακόμη να δεις, κάνεις, νιώσεις…
Attachments
-
135,5 KB Προβολές: 3.443