Ηνωμένο Βασίλειο Road trip in the Scottish Highlands & Along the North Coast 500 (The Scottish Route 66)

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε

Ανηφορίσαμε στα βράχια αφήνοντας τους ντόπιους να βολοδέρνουν στην ¨τρύπα¨ τους και μπαίνουμε ξανά στο δρόμο.
Από το σημείο εκείνο και μετά η διαδρομή είναι όπως ακριβώς μπορείς να τη φανταστείς για τα Highlands. Δρόμοι μίας λωρίδας, με ελάχιστη κίνηση χαραγμένοι μέσα σε πράσινο όλων των αποχρώσεων και με πολλές, διάσπαρτες μικρές λίμνες.

Κάθε τόσο, όλο και κάποιος οδηγός μπαίνει έγκαιρα σε ένα Passing Place είτε στα αριστερά είτε στα δεξιά του δρόμου όταν θεωρεί ότι έτσι θα διευκολύνει το αντιθέτως διερχόμενο αυτοκίνητο.
Ευτυχώς, η οδική τους παιδεία είναι μακράν ότι καλύτερο έχουμε συναντήσει. Παράδειγμα αποτελούν και τα πάσης φύσεως φορτηγάκια, πούλμαν αυτοκινούμενα που πηγαίνουν σχετικά αργά και όταν σε αντιληφθούν να εμφανίζεσαι στον καθρέπτη τους, μπαίνουν στο πρώτο Passing Place για να περάσεις.











Ήλθε, επιτέλους, και η σειρά μας να δείξουμε τι τέλος πάντων μάθαμε μετά από τόσα μίλια στους Σκωτσέζικους δρόμους !



Από ώρα λέγαμε να κάνουμε μια στάση για έναν, ιδἰοις χερσίν, καφεδάκι στα μέτρα μας. Έτσι, με το που εμφανίστηκε αυτή η άπλα σταματήσαμε χωρίς δευτερολογίες.







Ο καιρός καλά κρατεί και τα σύννεφα που εναλλάσσονται συνεχώς το μόνο που καταφέρνουν είναι να δίνουν ασημομπλέ χρώματα στον ουρανό και διαφορετικές λάμψεις πρασίνου στη γη.







Μετά τη χθεσινή ¨παρατήρηση¨ που δεχτήκαμε για το email που ολημερίς δεν κοιτάξαμε, συμφωνήσαμε να ελέγχουμε την κατάσταση όποτε μας δινόταν η ευκαιρία, αφού οι ιδιοκτήτες των airbnb και των B+B έδιναν το ακριβές στίγμα τους την τελευταία στιγμή και θα έπρεπε εμείς να είμασταν προετοιμασμένοι για όλα.

Διαφωνούσαμε με αυτόν τον τρόπο που το διαχειρίζονταν και αυτή μας η διαφωνία είχε σαν αποτέλεσμα να περάσουμε στα δεξιά μας το κάστρο Ardwreck που θέλαμε να επισκεφθούμε.
Το αντιλήφθηκα λίγο αργότερα σε μια στροφή, βλέποντας το, από τον καθρέπτη !
Φτου !
Σταμάτησα, πήρα την φωτογραφική γιατί ήταν από την πλευρά μου, το φωτογράφησα εκ του μακρόθεν, μονολογώντας : <<Πίσω δεν γυρνάω>> κι εκείνη σιωπηρά, συμφώνησε.

Τα ερείπια του κάστρου Ardvreck -του 15ου αιώνα- , βρίσκονται σε ένα βραχώδες κομμάτι γης που ξεκινά από τη Loch Assynt. Ο θρύλος λέει ότι μια γοργόνα κατοικεί στη λίμνη και τα δάκρυα της είναι η αιτία της περιστασιακής αύξησης των επιπέδων των υδάτων.



Η αλήθεια είναι πως ψυχρανθήκαμε εκείνη την ώρα και με το γνωστό μούγκα στην στρούγκα φθάσαμε στην Ullapool την ώρα που βλέπετε.



Γραφικό ψαροχώρι η Ullapool, βρίσκεται στις όχθες του Lochbroom και είναι ένας εξαιρετικός προορισμός διακοπών αλλά και μια πύλη προς τα βόρεια Highlands γι´αυτούς που προέρχονται από τα κεντρο-δυτικά.
Χαρακτηρισμένη ως ένας υπαίθριος παράδεισος με «Σκανδιναβική λάμψη το χειμώνα και Καναδικό στυλ ως προς την αδρεναλίνη το καλοκαίρι» αποτελεί έναν από τους δέκα κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς του Ηνωμένου Βασιλείου .

Το Museum Taigh tasgaidsh, στεγάζεται σε διατηρητέο κτίριο πρώην εκκλησία του Thomas Telford και είναι ένα μικρό αρχιτεκτονικό στολίδι.
Είναι ένας εκτενής χώρος ανάγνωσης γενεαλογικών αρχείων, με αναφορές στην κοινωνική ιστορία του Lochbroom. Ενώ μέσω διαδραστικών οθονών ενημερώνει για τα αθλήματα που μπορούν να διεξαχθούν στη γύρω περιοχή μαζί με κάποια παλιά αντίγραφα των παιχνιδιών. Παράλληλα είναι ένας συναρπαστικός χώρος δραστηριοτήτων για τα παιδιά.





Μια μικρή ανάπαυλα τριγυρνώντας ανέμελα μέσα στο ψαροχώρι χωρίς να παίρνουμε στα σοβαρά το απογευματινό αεράκι που ολοένα θέριεβε καθώς ερχόταν φουριόζικο από τη θάλασσα.











Αφήσαμε την Ullapool και βγαίνοντας ξανά στο δρόμο παρατητήσαμε πως ξαφνικά άνοιξε κατά πολύ σε σχεση με πριν ενώ οι πολλές καθοδηγητικές πινακίδες μας κατηύθυναν προς το φαράγγι Corrieshalloch Gorge.



Το Corrieshalloch Gorge National Nature Reserve μέσα από το οποίο διέρχεται ο ποταμός Droma, παίρνει το όνομά του από τη γαελική <<ugly hollow - άσχημο κοίλο». Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά φαράγγια του είδους του στη Βρετανία και αποδεικνύει πώς τα παγωμένα νερά μπορεί να δημιουργήσουν βαθιά φαράγγια.
Το φαράγγι Corrieshalloch έχει χαρακτηρισθεί, ως Εθνικό Αποθεματικό της Φύσης.



Από το δρόμο ακούγεται ο ήχος του νερού και για να απολαύσεις το θέαμα θα πρέπει να περπατήσεις μέχρι τη γέφυρα.
Η γέφυρα ανάρτησης χτίστηκε από τον John Fowler, τον πρωτοπόρο μηχανικό που ήταν υπεύθυνος για τον πρώτο υπόγειο σιδηρόδρομο στον κόσμο και τον αρχιτέκτονα της φημισμένης σιδηροδρομικής γέφυρας Forth.

Η βόλτα μας περνά από τη γέφυρα όπου μια πινακίδα ενημερώνει “μέγιστος αριθμός ατόμων 6” και δεν παίζεται το όλο σκηνικό πάνω στη γέφυρα.
Από τη μια η καλή θέα προς την σειρά των καταρρακτών και από την άλλη η αναπνοή που εμπλουτίζεται από μυρωδιές πεύκου μιξαρισμένες με σταγονίδια νερού που ερχόταν από τον αέρα του δάσους Corrieshalloch,









Μπαίνουμε με κεκτειμένη φόρα στην περιοχή Achnasheen που εκτείνεται στο κέντρο των βόρειων υψιπέδων, στο δρόμο προς Lochcarron, την διαδρομή προς Kyle του Lochalsh και Skye.
Σ´ αυτήν την περιοχή τα βοοειδή εκτρέφονται παραδοσιακά και τροφοδοτούν τις αγορές του Dingwall ή του Inverness.





Το μήνυμα που λάβαμε, καθ´ οδόν, από το κατάλυμα B+B αντί για κάποια διεύθυνση στο χωριό προορισμού μας -το Laide- μας έδινε συντεταγμένες και μια κάκιστη φωτογραφία του αγροκτήματος για να το εντοπίσουμε ευκολότερα.

Ωχ, ωχ, και σταματάμε, ευτυχώς όχι και οι δορυφόροι του GPS, για να προσανατολισθούμε γιατί όλα έδειχναν πως δεν ήταν ένα κατάλυμα μέσα στο χωριό.
Ψάξε, ψάξε, σαν τα προσκοπάκια εν ώρα μαθήματος, με τα πολλά το εντοπίσαμε.

Ξεκινήσαμε, ελαφρώς προβληματισμένοι, και μετά από πέντε-έξι μiλια βγήκαμε από τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο ακολουθόντας εναν χωμάτινο λασπωμένο κακοτράχαλο ιδιωτικό δρόμο στο βάθος του οποίου, όμως, φάνηκε το δίφατσο αγρόκτημα !







Το δωμάτιο στη σοφίτα, που έβλεπε με το ζόρι στην πίσω πλευρά ήταν μικρό, να μη ξεχνιόμαστε στη Σκωτία είμαστε, αλλά είχε τη θαλπωρή του.
Aν μη τι άλλο, αυτό μπορούμε να του το αναγνωρίσουμε.




 
Last edited:

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
4.332
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Και είτε γίνεται πιστευτό είτε όχι εμείς μείναμε στην ουρά μαζί με τους Εγγλέζους που επέστρεφαν από τις οικογενειακές διακοπές τους και ἀνετοι χαχάνιζαν με την αγωνία μας. Μάλιστα, ένας από αυτούς έλεγε στην παρέα του << Μπορούν να πάρουν το βραδυνό τραίνο >>.
Τι να σχολιάσει κανείς; :oops:
Σημασία έχει πως η περιπέτεια σας είχε αίσιο τέλος. Περιμένω με ενδιαφέρον την συνέχεια.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.129
Likes
20.384
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Είναι δύσκολο να μείνω ασυγκίνητη απο οδικά, ειδικά απο το συγκεκριμένο!!!
Τα βόρεια Χάιλαντς είναι διαμαντάκι για μένα....

Όπως αποδείχθηκε, ωστόσο, το κατακαλόκαιρο με τα κλειστά σχολεία και τις διακοπές και τα φεστιβάλ σε εγρήγορση, γίνεται κακός χαμός τηρουμένων των αναλογιών περισσότερο στις τουριστικές υποδομές.
Αυτό που περιγράφεις αφορά και τις περιοχές βόρεια του Ινβερνές; Εννοώ, διασχίζοντας τον NC500; Γιατί εμείς τέλη Ιουνίου εκεί συναντούσαμε αυτοκίνητα στη χάση και στη φέξη και τα κάμπινγκ που περάσαμε (πχ Durness) δεν τα έλεγες και γεμάτα. Ένας μήνας κάνει τόσο μεγάλη διαφορά;
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.005
Likes
40.909
Γιατί εμείς τέλη Ιουνίου εκεί συναντούσαμε αυτοκίνητα στη χάση και στη φέξη και τα κάμπινγκ που περάσαμε (πχ Durness) δεν τα έλεγες και γεμάτα. Ένας μήνας κάνει τόσο μεγάλη διαφορά;
Οι σχολικες διακοπες ξεκινουν τελος Ιουλη στην Αγγλια. Η διαφορα ειναι χαωδης, απο τις τιμες των πτησεων μεχρι τη διαμονη.
 

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Είναι δύσκολο να μείνω ασυγκίνητη απο οδικά, ειδικά απο το συγκεκριμένο!!!
Τα βόρεια Χάιλαντς είναι διαμαντάκι για μένα....


Αυτό που περιγράφεις αφορά και τις περιοχές βόρεια του Ινβερνές; Εννοώ, διασχίζοντας τον NC500; Γιατί εμείς τέλη Ιουνίου εκεί συναντούσαμε αυτοκίνητα στη χάση και στη φέξη και τα κάμπινγκ που περάσαμε (πχ Durness) δεν τα έλεγες και γεμάτα. Ένας μήνας κάνει τόσο μεγάλη διαφορά;
Το ταξίδι μας πραγματοποίηθηκε 27/07 - 09/08 δηλ. στο απόγειο των καλοκαιρινών διακοπών όπου η ζήτηση ήταν αυξημένη και η προσφορά μικρή.
Και στη διαδρομή μας μετά το Inverness, ενώ θα θέλαμε να διανυκτερεύσουμε στο John O' Croats ή στο Thurso δεν τα καταφέραμε και μείναμε στο Wick.
Το ίδιο συνέβη και στην Ullapool και καταλήξαμε στο Laide.
Στο Applecross, αφήσαμε κατα μέρος τα θέλω μας αφού δεν τελεσφόρησε συνεχίζοντας στο Portree.
Όλα αυτά, δυο μήνες πριν την αναχώρισή μας, τότε που το αποφασίσαμε μιας και δεν υπήρχε ως πλάνο γρηγορότερα, και εξυπακούεται πως σκηνή και παρελκόμενα δεν είχαμε για υπαίθρια διανυκτέρευση.
Σαφέστατα δε, δεν είμασταν διατεθειμένοι να πληρώσουμε για ένα βράδυ >140 € και μάλιστα χωρίς πρωϊνό σε ένα οδικό ταξίδι.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.129
Likes
20.384
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Οι σχολικες διακοπες ξεκινουν τελος Ιουλη στην Αγγλια. Η διαφορα ειναι χαωδης, απο τις τιμες των πτησεων μεχρι τη διαμονη.
Το ταξίδι μας πραγματοποίηθηκε 27/07 - 09/08 δηλ. στο απόγειο των καλοκαιρινών διακοπών όπου η ζήτηση ήταν αυξημένη και η προσφορά μικρή.
Και στη διαδρομή μας μετά το Inverness, ενώ θα θέλαμε να διανυκτερεύσουμε στο John O' Croats ή στο Thurso δεν τα καταφέραμε και μείναμε στο Wick.
Το ίδιο συνέβη και στην Ullapool και καταλήξαμε στο Laide.
Στο Applecross, αφήσαμε κατα μέρος τα θέλω μας αφού δεν τελεσφόρησε συνεχίζοντας στο Portree.
Όλα αυτά, δυο μήνες πριν την αναχώρισή μας, τότε που το αποφασίσαμε μιας και δεν υπήρχε ως πλάνο γρηγορότερα, και εξυπακούεται πως σκηνή και παρελκόμενα δεν είχαμε για υπαίθρια διανυκτέρευση.
Σαφέστατα δε, δεν είμασταν διατεθειμένοι να πληρώσουμε για ένα βράδυ >140 € και μάλιστα χωρίς πρωϊνό σε ένα οδικό ταξίδι.
Μάλιστα....θα το έχω υπ 'οψιν μου αυτό, καθώς θέλω να ξαναπάω! Διάλεξα τη σωστή εποχή χωρίς να το ξέρω. Φαντάσου στα νησιά πως θα είναι το θέμα της διαμονής....θα πρέπει να το ψάξω πολύ πιο νωρίς για να βρω αυτό που θέλω.
Ευχαριστώ και τους δύο και αναμένω τη συνέχεια του οδικού!!!
 

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
28/07, Εδιμβούργο, στην Αθήνα του Βορρά.

Αν και η μέρα βιάστηκε να φωτίσει το δωμάτιο μας καταφέραμε με δυό-τρία παραπάνω στριφογυρίσματα να παρατείνουμε την παραμονή μας σε οριζόντια θέση μήπως και με αυτόν τον τρόπο απαλύνουμε λίγο ακόμη τη φόρτισή μας από τη χθεσινή παραφορτωμένη μέρα.
Ούτως ή άλλως για πρωινό δεν είχαμε εξασφαλίσει κάτι τις και φυσικά δεν υπήρχε ως επιλογή στην πολιτική του καταλύματος. Έτσι κάπως βιαστικά κοντρολαριστήκαμε και βγήκαμε, αργούτσικα βέβαια, στο δρόμο για την πρώτη γνωριμία μας με την πόλη.









Και σαν πρώτο αξιοθέατο είχαμε αποφασίσει να επισκεφτούμε το γοητευτικό κάστρο αφού από ¨κάτω¨ του διαμέναμε.



Η Βικιπαίδεια γράφει:
Το Εδιμβούργο συχνά αποκαλείται “Αθήνα του Βορρά” για πολλούς λόγους. Μια πρώτη σύγκριση μεταξύ των δυο πόλεων φανέρωνε ότι είχαν την ίδια τοπογραφία, καθώς η Παλιά Πόλη του Εδιμβούργου αντιστοιχούσε με την Ακρόπολη στην Αθήνα. Κι οι δυο πόλεις βρίσκονταν σε πεδιάδα, που κατέληγε σε λιμάνι: ο Πειραιάς στην Αθήνα και το Λίθ στο Εδιμβούργο. Επίσης, όντας η πόλη του Εδιμβούργου κέντρο του διαφωτισμού, με προσωπικότητες όπως ο Ντέιβιντ Χιουμ κι ο Άνταμ Σμιθ, πολλοί ήλπιζαν πως θα επηρέαζε πολιτισμικά το Λονδίνο με τον ίδιο τρόπο που η Αθήνα επηρέασε τη Ρώμη.

Πραγματικά, αυτές και μόνο αυτές είναι ομοιότητες μεταξύ των δύο πόλεων. Σε όλα τα υπόλοιπα ισχύει το καμία μα καμία σχέση. Η πόλη είναι απίστευτα διατηρημένη με τα μεσαιωνικά της κτίρια (αριθμούνται γύρω στις 4.500) και σοκάκια που σε ταξιδεύουν, με περισσή ευκολία, σε άλλες εποχές. Στα παραπάνω προστίθενται αρκετά απέραντα πάρκα, το επιβλητικό κάστρο, ένα πολυσχιδές μουσείο και μερικές δεκάδες άλλα μικρότερα αλλά σημαντικά αξιοθέατα.



Το κάστρο-σήμα κατατεθέν του Εδιμβούργου που ίσως και να είναι και το πιο iconic φρούριο της Σκωτίας, μας υποδέχεται με το Fàilte gu Dùn Èideann δηλ. "καλώς ήρθατε στο Εδιμβούργο" όπως λέγεται στη Σκωτσέζικη γαελική γλώσσα. Σκαρφαλωμένο για αιώνες πάνω στον επιβλητικό βράχο σε περίοπτη θέση δεσπόζει στον ορίζοντα της πόλης διαθέτοντας μακρά ιστορία. Ανηφορίζουμε προς το κάστρο και φθάνουμε στην Esplanade την περιοχή που είναι ελεύθερη σε οποιονδήποτε να την επισκεφθεί και να δει.

Σ' αυτόν το χώρο διοργανώνονται διάφορες εκδηλώσεις, κυρίως την καλοκαιρινή περίοδο, και στον οποίο έχει ήδη σχηματισθεί μια ουρά πάνω από 80-100 άτομα για την είσοδο τους στο κυρίως κάστρο.



Όντας στην ουρά παρατηρούμε πως είναι ήδη σε πλήρη εξέλιξη οι ετοιμασίες για το Royal Edinburgh Military Tattoo που ξεκινά, στις αρχές Αυγούστου.
Πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή show της πόλης και οι επισκέπτες καταφθάνουν από όλο τον κόσμο για να το παρακολουθήσουν, γι´αυτό, και που να βρείς εύκολα κατάλυμα για να μείνεις αυτή την περίοδο και να το θες μάλιστα και προσιτό !



Το κάστρο είναι επισκέψιμο 9.30π.μ. - 6.00μ.μ. για Απρίλιο-Σεπτέμβριο και για Οκτώβριο-Μάρτιο ... δε θυμάμαι.
Το κάστρο, έχει εξυπηρετήσει διάφορους σκοπούς καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας του. Η τωρινή του μορφή είναι ένα σύμπλεγμα κτιρίων και πύργων από τα οποία τα περισσότερα είναι ανακατασκευασμένα λόγω αφενός της φθοράς και αφετέρου των μαχών που έλαβαν μέρος σε αυτό.





Η θέα, για όλους τους επισκέπτες, από τον περιβάλλοντα χώρο του κάστρου -τις καλές μέρες όπως μας έτυχε- είναι με μια λέξη απερίγραπτη.













Οι προσκεκλημένοι με την επίσημη ενδυμασία τους συγκεντρώνονται με τον γαμπρό, στη μέση, ντυμένο με την κόκκινη καρό φούστα. Η νύφη, όπως συνήθως συμβαίνει, αργεί παντού.





Θα πρέπει να διαθέτεις, ουκ ολίγη, υπομονή στην κάθε ουρά για να καταφέρεις να δεις με σειρά όλα τα εκθέματα στα διάφορα κτίρια. Διαφορετικά, αν χρησιμοποιήσεις τη μέθοδο, όπως εμείς, δεν έχει μεγάλη ουρά πάω εδώ στο τέλος δε θα θυμάσαι από ποια αίθουσα πέρασες και από ποια δεν πέρασες.

Η αίθουσα The Queen's Embroideries, με τα εξαιρετικά αντίγραφα - ρεπλίκα ενός σετ κεντημάτων που δημιούργησε η Mary Queen of Scots κατά τη διάρκεια της εξορίας της στην Αγγλία που εκτίθενται στον προθάλαμο των Βασιλικών Διαμερισμάτων. Υπάρχουν 37 εικόνες με κεντήματα, κάθε μία με μια ιστορία που πρέπει να πουν.
Τα κεντήματα ρεπλίκα έγιναν από 33 εθελοντές, της Σχολής Αρχαίας Τέχνης, που πέρασαν περισσότερες από 7.300 ώρες εργασίας για αυτό το έργο μεταξύ των ετών 2014-17, χρησιμοποιώντας μόνο αυθεντικά υλικά, εργαλεία και τεχνικές.















 

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Το Scottish National War Memorial, είναι ένα όμορφο κτίριο βρίσκεται στο πάνω μέρος του Κάστρου και αρχικά άνοιξε το 1927. Το μνημείο αποτίει φόρο τιμής στους Σκωτσέζους (συνολικά δώδεκα Συντάγματα) που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του Πρώτου και του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου.











Η είσοδος στο The Great Hall, γίνεται από την πλατεία όπου βρίσκονται τα κοσμήματα Crown Jewels και το Scottish War Memorial και είναι πολύ πιθανόν να είναι το πλέον αγαπημένο μέρος σε όλο το κάστρο. Το μέγεθός του, η άριστη κατάστασή του, ο πολεμικός εξοπλισμός του κατά μήκος των τειχών, οι τεράστιες και περίπλοκοι ξύλινοι δοκοί στην οροφή με την υπέροχη επεξεργασία ξύλου αποπνέουν μια ξεχωριστή γοητεία.











Τα εκθετήρια με σουβενίρ, που συνεισφέρουν με τον τρόπο τους στη μαγεία του κάστρου, είναι αρκετά αλλά όχι αδιάφορα στην πλειονότητά τους.





Το παρεκκλήσι St Margaret’s Chapel θεωρείται ως το παλαιότερο διατηρητέο κτίριο του κάστρου και αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο Ροβέρτος Α΄ της Σκωτίας (Robert the Bruce) κατέστρεψε όλα τα κτίρια στο κάστρο, αλλά έσωσε αυτό το μικρό παρεκκλήσι. Ένα γιατί άραγε εξακολουθεί και πλανάται . . .
Είναι ένα πολύ μικρό κτίσμα και δέχεται μέσα, ταυτόχρονα, ένα μικρό αριθμό επισκεπτών.











Αλλοίμονο, από ένα κάστρο, δε θα μπορούσε να λείπει η σημαία της χώρας.



Το Museum of The Royal Scots (The Royal Regiment) μοιράζεται το κτίριο με το Μουσείο του Βασιλικού συντάγματος της Σκωτίας, που είναι το νεώτερο Σκωτσέζικο σύνταγμα και σχηματίστηκε στις 28/03/2006.

Η ιστορία του Συντάγματος αναγράφεται με χρονολογική σειρά σε πίνακες εικονογραφημένων τοίχων που υποστηρίζονται από χάρτες, θήκες για προβολές και πίνακες. Επίσης πολλές είναι και οι περιγραφές της σύγχρονης ζωής στον Στρατό και τα πάνελ που δείχνουν σημαντικά εθνικά και παγκόσμια γεγονότα της σχετικής περιόδου.









Ξαφνικά !
Οι ομιλίες των επισκεπτών στο κάστρο εντείνονται στους υπαίθριους χώρους, αφού η μεγάλη πλειοψηφία από αυτούς βρίσκεται εκτός των αιθουσών, και προχωρούν βιαστικά πάνω στα επιμελώς ακατάστατα λιθόστρωτα μονοπάτια προσπερνώντας και σπρώχνοντας μάλιστα μετακινούμενοι προς αυτό το σημείο.



Ακριβώς στη 01.00μ.μ.(κάθε μέρα εκτός Κυριακής) για να ακούσουν να ηχεί από το Κάστρο το One o’ Clock Gun. Ένα παλιό κανόνι να ρίχνει μια συμβολική βολή.
Ο χώρος, όπως ήταν κάποια στιγμή, παντελώς άδειος !



Και γιατί επέλεξαν στις 01.00μ.μ και όχι στις 12.00 π.μ. πιθανά θα αναρωτηθείτε ? Μα, εντελώς φυσικά, γιατί στις 12.00 π.μ. θα χρειαζόταν δώδεκα βλήματα ενώ στις 01.00 μ.μ μόνο ένα !
Σκωτσέζοι τσιφούτηδες, αλλά με αστείρευτο χιούμορ καθώς τα προαναφερθέντα είναι η δικιά τους εκδοχή.
Πρόκειται, για μια τελετουργική παράδοση που χρονολογείται από το 1861, τότε που τα πλοία στο Firth of Forth ρύθμιζαν αναλόγως τα ρολόγια τους για να πλεύσουν στους ωκεανούς.
Και ο χώρος, λίγο αργότερα, όπως ήταν στην ¨ώρα¨ του !



Το βλέμμα του επισκέπτη με τη βοήθεια της μεσημεριανής λιακάδας που πότε-πότε συρρικνώνεται από τα πλανώμενα στον ορίζοντα σύννεφα, εύκολα, αγναντεύει έως και το λιμάνι του Leith.







 

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Κατά την έξοδο μας από το κάστρο αν και είπαμε πολύ διακριτικά το <<άρατε πύλας>>, ακούσθηκε ηχηρά εξ᾽αιτίας της αντήχησης και αφού αλληλοκοιταχθήκαμε, σιωπώντας, βγήκαμε από το στολίδι του Εδιμβούργου.



Ο δρόμος του κάστρου, λίγο μετά, ενώνεται με τον ιστορικό δρόμο Βασιλικό Μίλι (Royal Mile) και είναι εκείνος απο τον μεσαίωνα δρόμος που στη συνέχειά του ενώνει το κάστρο με το παλάτι του Χόλιρουντ, ένα ακόμη από τα «εξοχικά» της Βασιλικής οικογένειας.

Ο δρόμος είναι πλέον πεζόδρομος και είναι ένα ζωντανό υπαίθριο μουσείο με φόντο τόσο τα ιστορικά κτίρια που τον περιβάλλουν όσο και τον ναό του St. Giles.





Το The Scotch Whisky Experience, είναι λίγο απ᾽ όλα;
- Mουσείο με μια συλλογή πάνω από 3.500 συλλεκτικά μπουκάλια ουίσκι.
- Μπαρ για να δοκιμάσεις ουίσκι όλων των κατηγοριών ή και να αγοράσεις αν θέλεις.
- Εστιατόριο για να φας με τιμές αρκετά ακριβές.
- Ξενάγηση στους χώρους παρασκευής - απόσταξης ουίσκι έναντι τιμήματος.





Ο 2χλμ περίπου πεζόδρομος Royal Mile, της παλιάς πόλης, είναι μία διαδρομή που ενώνει τέσσερις δρόμους, και οδηγεί τα βήματα των επισκεπτών από την κορυφή του κάστρου έως χαμηλά στο Κοινοβούλιο της Σκωτίας. Και στο ενδιάμεσο πολλά κι ενδιαφέροντα όπως υπόγειες pub, μικρομάγαζα με σουβενίρ, μικρά μουσεία, στενάκια με hipster καταστήματα και στο μέσο περίπου της διαδρομής δεσπόζει περήφανα, ο Καθεδρικός του St Giles.

Άρτος και θεάματα, καταμεσίς του πεζόδρομου προς τέρψη, από ¨star¨ του δρόμου που δίνουν και κλεβουν την παράσταση χάριν του τουρισμού και όχι μόνον.















Ο St Giles' Cathedral ναός ξεχωρίζει με την λεπτομερή αρχιτεκτονική του. Το εσωτερικό είναι ωραίο με το χαρακτηριστικό παρεκκλήσι Thistle. Το ξυλόγλυπτο τέμπλο είναι εξαιρετικό όπως και η οροφή. Αλλά χρειάζεται και κάποιο ποσό ? για άδεια εσωτερικής φωτογράφισης ! ! !
Ακούσαμε, ακούσαμε και δεν . .





Είχα, κάποια στιγμή, την ιδέα να τα φωτογραφίσω όλα μα όλα τα closes της Royal Mile, όπως αυτά και να ήταν, μικρά, στενά, διατηρημένα ή όχι όμως γρήγορα ξενέρωσα. Γιατί δε θέλει και πολύ να σου ξεφύγει και κάποιο σαν το παρακάτω και άντε ξεμπέρδευε μετά.





Το επιβλητικό σύμπλεγμα City Chambers στεγάζει Δημόσιες Υπηρεσίες (Δημαρχείο, Επιμελητήρια κλπ), είναι ένα νεοκλασικό μεγάλο κτίριο που κατασκευάστηκε στα μέσα του 18ου αιώνα από τον διάσημο αρχιτέκτονα John Adam και αρχικά χρησιμοποιήθηκε ως κατοικία.



Το μνημείο του Adam Smith είναι ένα χάλκινο άγαλμα (ύψους 3μ) πάνω στην τεράστια πέτρινη πλίνθο, βρίσκεται ακριβώς στην καρδιά της πρωτεύουσας όπου ο πρωτοπόρος της πολιτικής οικονομίας εργάστηκε και πέθανε. Το άγαλμα δημιουργήθηκε από τον Alexander Stoddart, κορυφαίο γλύπτη της Σκωτίας.



Αν η εξωτερική αισθητική σε προδιαθέτει να τρέχουν τα ¨σάλια¨ σου, τότε φαντάζεσαι και το τι μπορεί να περιμένεις από τη μπάρα του.



Που θα πάει, οσονούπω, έτσι θα καταλήξουν να γίνουν και τα περιβόητα δικά μας Εξάρχεια, με ενδελεχή έλεγχο, όταν και εφόσον χρειάζεται . . . εδώ πάντως ενεργοποιούνται κατά τη διάρκεια των φεστιβάλ.













 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.518
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Με ταξίδεψες 8 χρόνια πίσω στο δικό μου ταξίδι στο Εδιμβούργο, από τα πρώτα ταξίδια που έκανα στο εξωτερικό και που θυμάμαι με χαρά και νοσταλγία! Τόσο που σκέφτομαι να γράψω ιστορία για εκείνο το ταξίδι. Φοβερές οι φωτογραφίες σου και η περιγραφή, ανυπομονώ για Highlands! :)
 

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Με ταξίδεψες 8 χρόνια πίσω στο δικό μου ταξίδι στο Εδιμβούργο, από τα πρώτα ταξίδια που έκανα στο εξωτερικό και που θυμάμαι με χαρά και νοσταλγία! Τόσο που σκέφτομαι να γράψω ιστορία για εκείνο το ταξίδι. Φοβερές οι φωτογραφίες σου και η περιγραφή, ανυπομονώ για Highlands! :)
Μεγάλη η χαρά μου που κατάφερα να "σκαλίσω" ωραίες ταξιδιωτικές αναμνήσεις.
Και βέβαια να μπεις στον πειρασμό να γράψεις και για εκείνο το ταξίδι.:xalara:
 

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Τι κι´αν έχει φθάσει το μεσημέρι οι τουρίστες δε λείπουν, τουναντίον δείχνουν να βρίσκονται παντού !







Το Μουσείο του Εδιμβούργου φιλοξενεί ένα μεγάλο μέρος των αντικειμένων που ανήκουν στην πόλη και αφορούν τις βιομηχανίες, την αστική ανάπτυξη και τους πολίτες της.



H Canongate Kirk εκκλησία, oλοκληρώθηκε το 1691, κατόπιν εντολής του Bασιλιά James VII. Το μεικτό αρχιτεκτονικό στυλ περιλαμβάνει οροφή Ολλανδικού στυλ και Δωρική στήλη στην είσοδο. Ο σταυροειδής σχεδιασμός είναι συνηθισμένος στους Καθολικούς καθεδρικούς ναούς, αλλά πολύ λιγότερο συνηθισμένος στα κτίρια της Εκκλησίας της Σκωτίας. Ο άμβωνας εσωτερικά και το εκκλησιαστικό όργανο προστέθηκαν αργότερα, στα τέλη του 19ου αιώνα, και έγιναν επανειλημμένες μοντελοποιήσεις και αποκαταστάσεις πολλές φορές κατά τον 20ο αιώνα.



Τίποτα δεν προμήνυε τι θα γινόταν σε κλάσμα του δευτερολέπτου, αφού δεν διαφαινόταν κάτι στον προαύλιο χώρο.
Ξάφνου ανοίγει η πόρτα και μέρα μεσημέρι τα φλας των επαγγελματιών φωτογράφων άστραψαν για να αποθανατίσουν τη ¨στιγμή¨ μαζί βέβαια, διακριτικά πάντα, και το δικό μου.



Απ᾽ότι όμως βλέπετε δε φύγαμε, από εκεί, χέρι με χέρι . . .



The Queen's Gallery, Palace of Holyroodhouse, βρίσκεται ακριβώς δυτικά του παλατιού Holyroodhouse και στο κάτω μέρος του Royal Mile. Άνοιξε από την HM Queen Elizabeth II το Νοέμβριο του 2002.
Η γκαλερί είναι ο πρώτος μόνιμος εκθεσιακός χώρος στη Σκωτία για τη Βασιλική συλλογή της Βασίλισσας και φιλοξενεί εκθέσεις βασισμένες στην τέχνη, τα κοσμήματα και τα έπιπλα της Royal Collection.




Το Κοινοβούλιο της Σκωτίας είναι το νομοθετικό σκέλος της κυβέρνησης της Σκωτίας. Το συγκρότημα κτιρίων βρίσκεται απέναντι από το παλάτι Holyrood και στο χαμηλότερο άκρο του πεζόδρομου Royal Mile.
Αυτή η σύγχρονη δομή ολοκληρώθηκε το 2004 και είναι ανοιχτό στους επισκέπτες όλο το χρόνο, εκτός εάν το Κοινοβούλιο συνεδριάζει.



Η έδρα του Σκωτσέζικου Κοινοβουλίου.



Το καλλιτεχνικό μονοπάτι, μπροστά μας, οδηγεί μετά από λίγο στο χωμάτινο μονοπάτι της διαδρομής που, ύστερα από 45λεπτη χαλαρή πεζοπορία, σε ανεβάζει στο Arthur's Seat στο οποίο όμως δεν προχωρήσαμε μιας και δεν ήταν στο σχεδιασμό μας και εξαίσια θέα της πόλης θα βρίσκαμε και αλλού (στο μέσον της πλαγιάς διακρίνονται αμυδρά, μερικοί που το επιχειρούν).



Το θερινό ανάκτορο Holyrood βρίσκεται βέβαια στην άλλη άκρη από το κάστρο, αλλά απέναντι από Κοινοβούλιο της Σκωτίας. Το κτήριο είναι επιβλητικό απ'έξω (17ου αι.) με κλασική πολυτέλεια αλλά και απλότητα μέσα. Οι κήποι και τα ερείπεια του αββαείου συμπληρώνουν το μέρος όπου έζησε η Βασίλισσα Μαρία Στιούαρτ κατά τη σύντομη θητεία της στο θρόνο της Σκωτίας. Είναι το παλάτι όπου γράφτηκαν τα σημαντικότερα κεφάλαια της Σκωτσέζικης Ιστορίας, διαθέτει 14 ιστορικές πολυτελείς αίθουσες, υπέροχους κήπους και περιλαμβάνει τα ερείπια του Αββαείου του Holyrood, από τον 12ο αιώνα.





Τερματίσαμε τον πολυφημσμένο πεζόδρομο και αργά και σταθερά, μαζί με άλλους πολλούς σαν κι´εμάς, παίρνουμε το δρόμο προς τα πίσω.











Η Fabhatrix, φτιάχνει καπέλα χειροποίητα κάθε είδους στο εργαστήρι της που βρίσκεται στο υπόγειο, και κάτι μοντελἀκια που θα μπορούσε να λατρέψει ο υποψήφιος πελάτης.
Τα καπέλα τους είναι ένα μείγμα παραδοσιακών σχεδίων και μοναδικών σχεδίων του Fabhatrix. Εμπορεύονται επίσης, πανέμορφα Σκωτσέζικα tweeds, κερωμένο βαμβάκι, βελούδο και vintage υφάσματα.







To Burke & Hare, είναι το πιο γνωστό stripbar του Εδιμβούργου που βρίσκεται στο επωνομαζόμενο "ηβικό τρίγωνο". Το όνομά του προέρχεται από τους περιβόητους δολοφόνους του 19ου αιώνα της πόλης, ο πρώτος από τους οποίους κρεμάστηκε κατά μήκος του δρόμου στο Lawnmarket.



Η Grassmarket είναι πολυ όμορφη συνοικία στο κέντρο της πόλης με πάρα πολλά μαγαζιά και εστιατόρια, κοντολογίς, για ολα τα γούστα !







Στη συμβολή των οδών West Bow & Victoria St , υπάρχει το πρώτο πηγάδι χτισμένο από το 1681 που τροφοδοτούσε την περιοχή Grassmarket με νερό και συχνά τραβάει το βλέμμα των επισκεπτών για φωτογραφίες.



Υπάρχουν, όπως ισχυρίζονται, πολλοί λόγοι για να επεισκεφθεί κανείς την ιστορική Victoria St, που κατασκευάτσηκε μεταξύ 1829 και 1834, από τον αριστουργηματικό αρχιτέκτονα Thomas Hamilton που είναι ο άνθρωπος πίσω από το δίκτυο των περισσότερων νεοκλασικών της πόλης.



Τα πολλά καταστήματα στην Victoria St, αποτελούν ένα μαγικό εμπορικό κέντρο. Στο Νο 40 δε, όπου πωλούνται τα επίσημα εμπορεύματα του Χάρι Πότερ δημιουργούνται σκηνές πανικού κάποιες ώρες της ημέρας.



 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.788
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom