themischar
Member
- Μηνύματα
- 489
- Likes
- 4.569
- Επόμενο Ταξίδι
- Έλα (μου) ντε
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Εδιμβούργο - στην Αθήνα του Βορρά
- Εδιμβούργο ΙΙ
- Εδιμβούργο ΙΙΙ
- Εδιμβούργο ΙV
- Εδιμβούργο V
- Εδιμβούργο VI
- Εδιμβούργο VII
- Εδιμβούργο VIII
- Εδιμβούργο VIIII
- Edinburgh - Callander
- Stirling Castle
- Callander
- Callander - Drumnadrochit
- Στο δρόμο για το Drumnadrochit
- Drumnadrochit
- Drumnadrochit - John o' Croats - Wick
- Lairg
- John o' Groates - Wick
- Wick - Laide
- Durness - Smoo Cave
- Στο δρόμο για το Leide
- Laide - Portree ([I]Isle of Skye)[/I]
- Portree
- Portree - Trotternish - The Pier - Dunvegan - Carbost - Portree
- Isle of Skye
- Portree II
- Portree - Inveraray
- Oban - Inveraray
- Inveraray - Loch Lomond
- Balmaha
- Inveraray
- Inveraray - Glasgow
- Γλασκώβη
- Γλασκώβη ΙΙ
- Γλασκώβη ΙΙΙ
- Γλασκώβη ΙV
- Γλασκώβη V
- Γλασκώβη VI
- Γλασκώβη VIII
- Γλασκώβη - Χανιά
Ανηφορίσαμε στα βράχια αφήνοντας τους ντόπιους να βολοδέρνουν στην ¨τρύπα¨ τους και μπαίνουμε ξανά στο δρόμο.
Από το σημείο εκείνο και μετά η διαδρομή είναι όπως ακριβώς μπορείς να τη φανταστείς για τα Highlands. Δρόμοι μίας λωρίδας, με ελάχιστη κίνηση χαραγμένοι μέσα σε πράσινο όλων των αποχρώσεων και με πολλές, διάσπαρτες μικρές λίμνες.
Κάθε τόσο, όλο και κάποιος οδηγός μπαίνει έγκαιρα σε ένα Passing Place είτε στα αριστερά είτε στα δεξιά του δρόμου όταν θεωρεί ότι έτσι θα διευκολύνει το αντιθέτως διερχόμενο αυτοκίνητο.
Ευτυχώς, η οδική τους παιδεία είναι μακράν ότι καλύτερο έχουμε συναντήσει. Παράδειγμα αποτελούν και τα πάσης φύσεως φορτηγάκια, πούλμαν αυτοκινούμενα που πηγαίνουν σχετικά αργά και όταν σε αντιληφθούν να εμφανίζεσαι στον καθρέπτη τους, μπαίνουν στο πρώτο Passing Place για να περάσεις.
Ήλθε, επιτέλους, και η σειρά μας να δείξουμε τι τέλος πάντων μάθαμε μετά από τόσα μίλια στους Σκωτσέζικους δρόμους !
Από ώρα λέγαμε να κάνουμε μια στάση για έναν, ιδἰοις χερσίν, καφεδάκι στα μέτρα μας. Έτσι, με το που εμφανίστηκε αυτή η άπλα σταματήσαμε χωρίς δευτερολογίες.
Ο καιρός καλά κρατεί και τα σύννεφα που εναλλάσσονται συνεχώς το μόνο που καταφέρνουν είναι να δίνουν ασημομπλέ χρώματα στον ουρανό και διαφορετικές λάμψεις πρασίνου στη γη.
Μετά τη χθεσινή ¨παρατήρηση¨ που δεχτήκαμε για το email που ολημερίς δεν κοιτάξαμε, συμφωνήσαμε να ελέγχουμε την κατάσταση όποτε μας δινόταν η ευκαιρία, αφού οι ιδιοκτήτες των airbnb και των B+B έδιναν το ακριβές στίγμα τους την τελευταία στιγμή και θα έπρεπε εμείς να είμασταν προετοιμασμένοι για όλα.
Διαφωνούσαμε με αυτόν τον τρόπο που το διαχειρίζονταν και αυτή μας η διαφωνία είχε σαν αποτέλεσμα να περάσουμε στα δεξιά μας το κάστρο Ardwreck που θέλαμε να επισκεφθούμε.
Το αντιλήφθηκα λίγο αργότερα σε μια στροφή, βλέποντας το, από τον καθρέπτη !
Φτου !
Σταμάτησα, πήρα την φωτογραφική γιατί ήταν από την πλευρά μου, το φωτογράφησα εκ του μακρόθεν, μονολογώντας : <<Πίσω δεν γυρνάω>> κι εκείνη σιωπηρά, συμφώνησε.
Τα ερείπια του κάστρου Ardvreck -του 15ου αιώνα- , βρίσκονται σε ένα βραχώδες κομμάτι γης που ξεκινά από τη Loch Assynt. Ο θρύλος λέει ότι μια γοργόνα κατοικεί στη λίμνη και τα δάκρυα της είναι η αιτία της περιστασιακής αύξησης των επιπέδων των υδάτων.
Η αλήθεια είναι πως ψυχρανθήκαμε εκείνη την ώρα και με το γνωστό μούγκα στην στρούγκα φθάσαμε στην Ullapool την ώρα που βλέπετε.
Γραφικό ψαροχώρι η Ullapool, βρίσκεται στις όχθες του Lochbroom και είναι ένας εξαιρετικός προορισμός διακοπών αλλά και μια πύλη προς τα βόρεια Highlands γι´αυτούς που προέρχονται από τα κεντρο-δυτικά.
Χαρακτηρισμένη ως ένας υπαίθριος παράδεισος με «Σκανδιναβική λάμψη το χειμώνα και Καναδικό στυλ ως προς την αδρεναλίνη το καλοκαίρι» αποτελεί έναν από τους δέκα κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς του Ηνωμένου Βασιλείου .
Το Museum Taigh tasgaidsh, στεγάζεται σε διατηρητέο κτίριο πρώην εκκλησία του Thomas Telford και είναι ένα μικρό αρχιτεκτονικό στολίδι.
Είναι ένας εκτενής χώρος ανάγνωσης γενεαλογικών αρχείων, με αναφορές στην κοινωνική ιστορία του Lochbroom. Ενώ μέσω διαδραστικών οθονών ενημερώνει για τα αθλήματα που μπορούν να διεξαχθούν στη γύρω περιοχή μαζί με κάποια παλιά αντίγραφα των παιχνιδιών. Παράλληλα είναι ένας συναρπαστικός χώρος δραστηριοτήτων για τα παιδιά.
Μια μικρή ανάπαυλα τριγυρνώντας ανέμελα μέσα στο ψαροχώρι χωρίς να παίρνουμε στα σοβαρά το απογευματινό αεράκι που ολοένα θέριεβε καθώς ερχόταν φουριόζικο από τη θάλασσα.
Αφήσαμε την Ullapool και βγαίνοντας ξανά στο δρόμο παρατητήσαμε πως ξαφνικά άνοιξε κατά πολύ σε σχεση με πριν ενώ οι πολλές καθοδηγητικές πινακίδες μας κατηύθυναν προς το φαράγγι Corrieshalloch Gorge.
Το Corrieshalloch Gorge National Nature Reserve μέσα από το οποίο διέρχεται ο ποταμός Droma, παίρνει το όνομά του από τη γαελική <<ugly hollow - άσχημο κοίλο». Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά φαράγγια του είδους του στη Βρετανία και αποδεικνύει πώς τα παγωμένα νερά μπορεί να δημιουργήσουν βαθιά φαράγγια.
Το φαράγγι Corrieshalloch έχει χαρακτηρισθεί, ως Εθνικό Αποθεματικό της Φύσης.
Από το δρόμο ακούγεται ο ήχος του νερού και για να απολαύσεις το θέαμα θα πρέπει να περπατήσεις μέχρι τη γέφυρα.
Η γέφυρα ανάρτησης χτίστηκε από τον John Fowler, τον πρωτοπόρο μηχανικό που ήταν υπεύθυνος για τον πρώτο υπόγειο σιδηρόδρομο στον κόσμο και τον αρχιτέκτονα της φημισμένης σιδηροδρομικής γέφυρας Forth.
Η βόλτα μας περνά από τη γέφυρα όπου μια πινακίδα ενημερώνει “μέγιστος αριθμός ατόμων 6” και δεν παίζεται το όλο σκηνικό πάνω στη γέφυρα.
Από τη μια η καλή θέα προς την σειρά των καταρρακτών και από την άλλη η αναπνοή που εμπλουτίζεται από μυρωδιές πεύκου μιξαρισμένες με σταγονίδια νερού που ερχόταν από τον αέρα του δάσους Corrieshalloch,
Μπαίνουμε με κεκτειμένη φόρα στην περιοχή Achnasheen που εκτείνεται στο κέντρο των βόρειων υψιπέδων, στο δρόμο προς Lochcarron, την διαδρομή προς Kyle του Lochalsh και Skye.
Σ´ αυτήν την περιοχή τα βοοειδή εκτρέφονται παραδοσιακά και τροφοδοτούν τις αγορές του Dingwall ή του Inverness.
Το μήνυμα που λάβαμε, καθ´ οδόν, από το κατάλυμα B+B αντί για κάποια διεύθυνση στο χωριό προορισμού μας -το Laide- μας έδινε συντεταγμένες και μια κάκιστη φωτογραφία του αγροκτήματος για να το εντοπίσουμε ευκολότερα.
Ωχ, ωχ, και σταματάμε, ευτυχώς όχι και οι δορυφόροι του GPS, για να προσανατολισθούμε γιατί όλα έδειχναν πως δεν ήταν ένα κατάλυμα μέσα στο χωριό.
Ψάξε, ψάξε, σαν τα προσκοπάκια εν ώρα μαθήματος, με τα πολλά το εντοπίσαμε.
Ξεκινήσαμε, ελαφρώς προβληματισμένοι, και μετά από πέντε-έξι μiλια βγήκαμε από τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο ακολουθόντας εναν χωμάτινο λασπωμένο κακοτράχαλο ιδιωτικό δρόμο στο βάθος του οποίου, όμως, φάνηκε το δίφατσο αγρόκτημα !
Το δωμάτιο στη σοφίτα, που έβλεπε με το ζόρι στην πίσω πλευρά ήταν μικρό, να μη ξεχνιόμαστε στη Σκωτία είμαστε, αλλά είχε τη θαλπωρή του.
Aν μη τι άλλο, αυτό μπορούμε να του το αναγνωρίσουμε.
Από το σημείο εκείνο και μετά η διαδρομή είναι όπως ακριβώς μπορείς να τη φανταστείς για τα Highlands. Δρόμοι μίας λωρίδας, με ελάχιστη κίνηση χαραγμένοι μέσα σε πράσινο όλων των αποχρώσεων και με πολλές, διάσπαρτες μικρές λίμνες.
Κάθε τόσο, όλο και κάποιος οδηγός μπαίνει έγκαιρα σε ένα Passing Place είτε στα αριστερά είτε στα δεξιά του δρόμου όταν θεωρεί ότι έτσι θα διευκολύνει το αντιθέτως διερχόμενο αυτοκίνητο.
Ευτυχώς, η οδική τους παιδεία είναι μακράν ότι καλύτερο έχουμε συναντήσει. Παράδειγμα αποτελούν και τα πάσης φύσεως φορτηγάκια, πούλμαν αυτοκινούμενα που πηγαίνουν σχετικά αργά και όταν σε αντιληφθούν να εμφανίζεσαι στον καθρέπτη τους, μπαίνουν στο πρώτο Passing Place για να περάσεις.
Ήλθε, επιτέλους, και η σειρά μας να δείξουμε τι τέλος πάντων μάθαμε μετά από τόσα μίλια στους Σκωτσέζικους δρόμους !
Από ώρα λέγαμε να κάνουμε μια στάση για έναν, ιδἰοις χερσίν, καφεδάκι στα μέτρα μας. Έτσι, με το που εμφανίστηκε αυτή η άπλα σταματήσαμε χωρίς δευτερολογίες.
Ο καιρός καλά κρατεί και τα σύννεφα που εναλλάσσονται συνεχώς το μόνο που καταφέρνουν είναι να δίνουν ασημομπλέ χρώματα στον ουρανό και διαφορετικές λάμψεις πρασίνου στη γη.
Μετά τη χθεσινή ¨παρατήρηση¨ που δεχτήκαμε για το email που ολημερίς δεν κοιτάξαμε, συμφωνήσαμε να ελέγχουμε την κατάσταση όποτε μας δινόταν η ευκαιρία, αφού οι ιδιοκτήτες των airbnb και των B+B έδιναν το ακριβές στίγμα τους την τελευταία στιγμή και θα έπρεπε εμείς να είμασταν προετοιμασμένοι για όλα.
Διαφωνούσαμε με αυτόν τον τρόπο που το διαχειρίζονταν και αυτή μας η διαφωνία είχε σαν αποτέλεσμα να περάσουμε στα δεξιά μας το κάστρο Ardwreck που θέλαμε να επισκεφθούμε.
Το αντιλήφθηκα λίγο αργότερα σε μια στροφή, βλέποντας το, από τον καθρέπτη !
Φτου !
Σταμάτησα, πήρα την φωτογραφική γιατί ήταν από την πλευρά μου, το φωτογράφησα εκ του μακρόθεν, μονολογώντας : <<Πίσω δεν γυρνάω>> κι εκείνη σιωπηρά, συμφώνησε.
Τα ερείπια του κάστρου Ardvreck -του 15ου αιώνα- , βρίσκονται σε ένα βραχώδες κομμάτι γης που ξεκινά από τη Loch Assynt. Ο θρύλος λέει ότι μια γοργόνα κατοικεί στη λίμνη και τα δάκρυα της είναι η αιτία της περιστασιακής αύξησης των επιπέδων των υδάτων.
Η αλήθεια είναι πως ψυχρανθήκαμε εκείνη την ώρα και με το γνωστό μούγκα στην στρούγκα φθάσαμε στην Ullapool την ώρα που βλέπετε.
Γραφικό ψαροχώρι η Ullapool, βρίσκεται στις όχθες του Lochbroom και είναι ένας εξαιρετικός προορισμός διακοπών αλλά και μια πύλη προς τα βόρεια Highlands γι´αυτούς που προέρχονται από τα κεντρο-δυτικά.
Χαρακτηρισμένη ως ένας υπαίθριος παράδεισος με «Σκανδιναβική λάμψη το χειμώνα και Καναδικό στυλ ως προς την αδρεναλίνη το καλοκαίρι» αποτελεί έναν από τους δέκα κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς του Ηνωμένου Βασιλείου .
Το Museum Taigh tasgaidsh, στεγάζεται σε διατηρητέο κτίριο πρώην εκκλησία του Thomas Telford και είναι ένα μικρό αρχιτεκτονικό στολίδι.
Είναι ένας εκτενής χώρος ανάγνωσης γενεαλογικών αρχείων, με αναφορές στην κοινωνική ιστορία του Lochbroom. Ενώ μέσω διαδραστικών οθονών ενημερώνει για τα αθλήματα που μπορούν να διεξαχθούν στη γύρω περιοχή μαζί με κάποια παλιά αντίγραφα των παιχνιδιών. Παράλληλα είναι ένας συναρπαστικός χώρος δραστηριοτήτων για τα παιδιά.
Μια μικρή ανάπαυλα τριγυρνώντας ανέμελα μέσα στο ψαροχώρι χωρίς να παίρνουμε στα σοβαρά το απογευματινό αεράκι που ολοένα θέριεβε καθώς ερχόταν φουριόζικο από τη θάλασσα.
Αφήσαμε την Ullapool και βγαίνοντας ξανά στο δρόμο παρατητήσαμε πως ξαφνικά άνοιξε κατά πολύ σε σχεση με πριν ενώ οι πολλές καθοδηγητικές πινακίδες μας κατηύθυναν προς το φαράγγι Corrieshalloch Gorge.
Το Corrieshalloch Gorge National Nature Reserve μέσα από το οποίο διέρχεται ο ποταμός Droma, παίρνει το όνομά του από τη γαελική <<ugly hollow - άσχημο κοίλο». Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά φαράγγια του είδους του στη Βρετανία και αποδεικνύει πώς τα παγωμένα νερά μπορεί να δημιουργήσουν βαθιά φαράγγια.
Το φαράγγι Corrieshalloch έχει χαρακτηρισθεί, ως Εθνικό Αποθεματικό της Φύσης.
Από το δρόμο ακούγεται ο ήχος του νερού και για να απολαύσεις το θέαμα θα πρέπει να περπατήσεις μέχρι τη γέφυρα.
Η γέφυρα ανάρτησης χτίστηκε από τον John Fowler, τον πρωτοπόρο μηχανικό που ήταν υπεύθυνος για τον πρώτο υπόγειο σιδηρόδρομο στον κόσμο και τον αρχιτέκτονα της φημισμένης σιδηροδρομικής γέφυρας Forth.
Η βόλτα μας περνά από τη γέφυρα όπου μια πινακίδα ενημερώνει “μέγιστος αριθμός ατόμων 6” και δεν παίζεται το όλο σκηνικό πάνω στη γέφυρα.
Από τη μια η καλή θέα προς την σειρά των καταρρακτών και από την άλλη η αναπνοή που εμπλουτίζεται από μυρωδιές πεύκου μιξαρισμένες με σταγονίδια νερού που ερχόταν από τον αέρα του δάσους Corrieshalloch,
Μπαίνουμε με κεκτειμένη φόρα στην περιοχή Achnasheen που εκτείνεται στο κέντρο των βόρειων υψιπέδων, στο δρόμο προς Lochcarron, την διαδρομή προς Kyle του Lochalsh και Skye.
Σ´ αυτήν την περιοχή τα βοοειδή εκτρέφονται παραδοσιακά και τροφοδοτούν τις αγορές του Dingwall ή του Inverness.
Το μήνυμα που λάβαμε, καθ´ οδόν, από το κατάλυμα B+B αντί για κάποια διεύθυνση στο χωριό προορισμού μας -το Laide- μας έδινε συντεταγμένες και μια κάκιστη φωτογραφία του αγροκτήματος για να το εντοπίσουμε ευκολότερα.
Ωχ, ωχ, και σταματάμε, ευτυχώς όχι και οι δορυφόροι του GPS, για να προσανατολισθούμε γιατί όλα έδειχναν πως δεν ήταν ένα κατάλυμα μέσα στο χωριό.
Ψάξε, ψάξε, σαν τα προσκοπάκια εν ώρα μαθήματος, με τα πολλά το εντοπίσαμε.
Ξεκινήσαμε, ελαφρώς προβληματισμένοι, και μετά από πέντε-έξι μiλια βγήκαμε από τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο ακολουθόντας εναν χωμάτινο λασπωμένο κακοτράχαλο ιδιωτικό δρόμο στο βάθος του οποίου, όμως, φάνηκε το δίφατσο αγρόκτημα !
Το δωμάτιο στη σοφίτα, που έβλεπε με το ζόρι στην πίσω πλευρά ήταν μικρό, να μη ξεχνιόμαστε στη Σκωτία είμαστε, αλλά είχε τη θαλπωρή του.
Aν μη τι άλλο, αυτό μπορούμε να του το αναγνωρίσουμε.
Last edited: