kapetanore
Member
- Μηνύματα
- 63
- Likes
- 147
- Επόμενο Ταξίδι
- Κάπου...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κασμίρ - Νεπάλ - Θιβέτ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 5/7/2010
- 6/7/2010
- 7/7/2010
- 8/7/2010
- 9/7/2010
- 10/7/2010
- 11/7/2010]Η Σλοβενία είναι μία χώρα παγκοσμίως γνωστή για τα σπήλαια που διαθέτει. Δεν μπορούσαμε λοιπόν και εμείς να την αποχαιρετήσουμε πριν κάνουμε μία επίσκεψη στο βαθύτερο και πιο εντυπωσιακό σπήλαιο που βρίσκεται στην Postojna ([URL="http://www.postojna-cave.com/"]Postojna cave[/URL
- 12/7/2010]Ξυπνάμε στις 8 και αφού κάνουμε την αλλαγή hostel και αδειάζουμε το αυτοκίνητο από τους σάκους μας φεύγουμε γρήγορα για Γερμανία να παραλάβουμε τον Αχιλλέα από το αεροδρόμιο του Μονάχου. Από το Salzburg υπολογίζουμαι ότι χρειαζόμαστε περίπου 2 ώρες (ας είναι καλά το [URL="http://www.viamichelin.com/"]ViaMichelin: Maps, route planner, route finder, UK maps, European maps, hotel booking, travel guides[/URL
- 13/7/2010]Επιτέλους έφτασε η μέρα που θα υποδεχτούν οι Άλπεις τα ανυπόμονα για καταβρόχθιση υψομετρικών και χιλιομετρικών αποστάσεων και καλά προετοιμασμένα για κάθε δυσκολία πόδια μας! Πρώτα όμως "χρωστάμε" μία επίσκεψη στο παγετωνικό σπήλαιο που βρίκσεται στο Werfen ([URL="http://www.eisriesenwelt.at/site/content/CB_ContentShow.php?coType=home&lang=EN"]EISRIESENWELT WERFEN - Site[/URL
- 14/7/2010
- 15/7/2010
- 16/7/2010
- 17/7/2010
- 18/7/2010
- 19/7/2010
- 20/7/2010
- 21/7/2010
- 22/7/2010
- 23/7/2010
- 24/7/2010
- Σύνοψη ταξιδιού
Το πρώτο πρωινό στις Άλπεις μας βρίσκει όρθιους από τις 6.30, να ετοιμάζουμε τα πράγματά μας και να απολαμβάνουμε ένα πλούσιο πρωινό, παρατηρώντας τα παιχνίδια του ήλιου με τις πλαγιές και τις κορυφές της εντυπωσιακής οροσειράς.

Η διαδρομή μας σήμερα υπολογίζεται να διαρκέσει περίπου 9 ώρες σύμφωνα με τους ορειβατικούς χάρτες και η συνολική ανάβαση είναι 1100 μέτρα με ενδιάμεση κατάβαση 600 μέτρα! Φορτίζουμε λοιπόν με ενέργεια τις κυψέλες των σωμάτων μας, γεμίζουμε τα μπουκάλια μας νερό, φορτωνόμαστε τις γεμάτες τσάντες μας και να 'μαστε στις 7.30 να ανεβαίνουμε αγκομαχώντας την πρώτη απότομη ανηφόρα της ημέρας. Αυτό πιστεύω ότι είναι το χειρότερο σενάριο πρωινού ζεστάματος για έναν ορειβάτη. Όπως και να 'χει όμως άλλος δρόμος δεν υπάρχει, οπότε θέλοντας και μη το ζέσταμά μας είναι σε μία ανηφορική κλίση περίπου 30-40%. Φτάνοντας όμως στην κορυφή αυτής της απότομης πλαγιάς η ανταμοιβή είναι πλούσια αφού ενώ έχουμε ακόμα οπτική επαφή με το καταφύγιο που μείναμε, απλώνεται πλέον μπροστά μας σε καταπράσινο περιβάλλον ένα μεγάλο κομμάτι της σημερινής μας διαδρομής που κινείται σε σχετικά ίσιο και εύκολο πεδίο.Μετά από 3 ώρες πεζοπορίας και έχοντας περάσει από λιβάδια, δάση, χείμαρρους, καταρράκτες και φάρμες φτάνουμε στον μοναδικό σταθμό-καταφύγιο ανάγκης της διαδρομής.

Έχουμε καλύψει περίπου την μισή χιλιομετρική απόσταση, αλλά όπως προανέφερα αυτό ήταν το εύκολο κομμάτι της ημέρας. Από εδώ και ως το καταφύγιο Friesenberghaus που είναι ο σημερινός μας προορισμός έχουμε το δύσκολο κομμάτι που περιλαμβάνει πολλές απότομες ανηφόρες σε γυμνό από δέντρα τοπίο αφού μπαίνουμε στην Αλπική Ζώνη και περάσματα από πολλες σάρες (περιοχές με πετρώδες και ανώμαλο έδαφος) που καταπονούν ιδιαίτερα τα πόδια. Καθόμαστε λοιπόν περίπου 15 λεπτά στον σταθμό, όπου μία πολύ εξυπηρετική κυρία που βρίσκεται μόνη με το 4χρονο παιδί της εκεί μας προσφέρει ψωμί και τυρί να φάμε και γεμίζει τα μπουκάλια μας νερό για το υπόλοιπο της διαδρομής. Καλό το διάλειμμα αλλά όσο περισσότερο καθόμαστε τόσο πιο δύσκολα θα σηκωθούμε μετά, οπότε φεύγουμε λίγο βιαστικά χωρίς καν να ολοκληρώσουμε το υποτυπώδες γεύμα προς απογοήτευση της οικοδέσποινας!
Λίγο μετά την στάση μας βγαίνουμε οριστικά πλέον από το δάσος και ξεπερνώντας τα 2200 μέτρα υψόμετρο το τοπίο αλλάζει και από πράσινο και ήπιο γίνεται γκρι, βραχώδες και άγριο. Μια αγριάδα που μετουσιώνεται σε απίστευτη ομορφιά στα μάτια μας αφού και οι τρεις της παρέας αρεσκόμαστε σε τέτοιου είδους τοπία! Κάποια σημεία είναι απίστευτα απότομα ανηφορικά και ο συνδυασμός των πολλών ωρών πεζοπορίας και του μεγάλου υψομέτρου που δυσχεραίνει την αναπνοή, μας αναγκάζει να κινούμαστε σχετικά αργά και να κάνουμε πολλές μικρές στάσεις. Άλλωστε δεν είμαστε τίποτα έμπειροι ορειβάτες, παρά μόνο τρεις φίλοι που μοιράζονται το ίδιο πάθος για τα βουνά! Περίπου στις 6 ώρες συναντάμε μία υπέροχη αλπική λίμνη που την περιβάλλουν ψηλές χιονισμένες βουνοκορφές και το ηθικό μας αναπτερώνεται αφού ξέρουμε σύμφωνα με τις πληροφορίες μας ότι δεν είμαστε πλέον ιδιαίτερα μακρυά.

Τελικά και μετά από ένα σύνολο 8 ωρών κουραστικής πεζοπορίας φτάνουμε στο πολυπόθητο Friesenberghaus (friesenberghaus.navigation.frame). Το καταφύγιο βρίσκεται στα 2498 μέτρα, δίπλα σε μία άλλη υπέροχη αλπική λίμνη και έχει εκπληκτική θέα στην τεχνητη λίμνη Schlegeis με το τεράστιο φράγμα και το υπέροχο πράσινο χρώμα της. Φτάνοντας συνειδητοποιούμε ότι είναι πολύ μεγαλύτερο από οτιδήποτε είχαμε φανταστεί ως καταφύγιο και έχει πολύ κόσμο που φιλοξενεί. Επίσης επί περίπου 1 ώρα ένα ελικόπτερο φέρνει συνεχώς πράγματα στον προαύλιο χώρο του καταφυγίου, ενδεικτικό των αναγκών σε προμήθειες και υλικό που έχει.

Προτιμούσαμε βέβαια να είναι κάτι πιο χαλαρό και με λιγότερο κόσμο αλλά δεν απογοητευόμαστε και μετά από μία ώρα απαραίτητου ύπνου βρισκόμαστε στην τραπεζαρία, όπου απολαμβάνουμε το δείπνο μας (στις 6.30 το απόγευμα!!) παρέα με ένα ζευγάρι Γερμανών. Η κουβέντα μας κινείται γύρω από τα βουνά, την Ελλάδα, την Βαυαρία, την κρίση, την κουλτούρα του φραπέ και πολλά άλλα καλά και κακά των 2 χωρών, το τσάϊ αντικαθιστά τις μπίρες, η ώρα περνάει γρήγορα και κατά τις 10 ανεβαίνουμε στους κοιτώνες μας. Με τον Μάνο αποφασίζουμε την επόμενη να ξυπνήσουμε κατά τις 5 για να κάνουμε μία "έκτατη" ανάβαση προς την κορυφή Hohher Riffler που είναι κοντά μας και στην διαδρομή περνάς από ένα σημείο που έχει τεράστιες κάθετες πέτρες που λέγεται ότι τις τοποθέτησαν οι Εβραίοι όταν τους κυνήγησαν οι Ναζί και η κάθε μία αντιστοιχεί σε έναν νεκρό τους!
Η διαδρομή μας σήμερα υπολογίζεται να διαρκέσει περίπου 9 ώρες σύμφωνα με τους ορειβατικούς χάρτες και η συνολική ανάβαση είναι 1100 μέτρα με ενδιάμεση κατάβαση 600 μέτρα! Φορτίζουμε λοιπόν με ενέργεια τις κυψέλες των σωμάτων μας, γεμίζουμε τα μπουκάλια μας νερό, φορτωνόμαστε τις γεμάτες τσάντες μας και να 'μαστε στις 7.30 να ανεβαίνουμε αγκομαχώντας την πρώτη απότομη ανηφόρα της ημέρας. Αυτό πιστεύω ότι είναι το χειρότερο σενάριο πρωινού ζεστάματος για έναν ορειβάτη. Όπως και να 'χει όμως άλλος δρόμος δεν υπάρχει, οπότε θέλοντας και μη το ζέσταμά μας είναι σε μία ανηφορική κλίση περίπου 30-40%. Φτάνοντας όμως στην κορυφή αυτής της απότομης πλαγιάς η ανταμοιβή είναι πλούσια αφού ενώ έχουμε ακόμα οπτική επαφή με το καταφύγιο που μείναμε, απλώνεται πλέον μπροστά μας σε καταπράσινο περιβάλλον ένα μεγάλο κομμάτι της σημερινής μας διαδρομής που κινείται σε σχετικά ίσιο και εύκολο πεδίο.Μετά από 3 ώρες πεζοπορίας και έχοντας περάσει από λιβάδια, δάση, χείμαρρους, καταρράκτες και φάρμες φτάνουμε στον μοναδικό σταθμό-καταφύγιο ανάγκης της διαδρομής.
Έχουμε καλύψει περίπου την μισή χιλιομετρική απόσταση, αλλά όπως προανέφερα αυτό ήταν το εύκολο κομμάτι της ημέρας. Από εδώ και ως το καταφύγιο Friesenberghaus που είναι ο σημερινός μας προορισμός έχουμε το δύσκολο κομμάτι που περιλαμβάνει πολλές απότομες ανηφόρες σε γυμνό από δέντρα τοπίο αφού μπαίνουμε στην Αλπική Ζώνη και περάσματα από πολλες σάρες (περιοχές με πετρώδες και ανώμαλο έδαφος) που καταπονούν ιδιαίτερα τα πόδια. Καθόμαστε λοιπόν περίπου 15 λεπτά στον σταθμό, όπου μία πολύ εξυπηρετική κυρία που βρίσκεται μόνη με το 4χρονο παιδί της εκεί μας προσφέρει ψωμί και τυρί να φάμε και γεμίζει τα μπουκάλια μας νερό για το υπόλοιπο της διαδρομής. Καλό το διάλειμμα αλλά όσο περισσότερο καθόμαστε τόσο πιο δύσκολα θα σηκωθούμε μετά, οπότε φεύγουμε λίγο βιαστικά χωρίς καν να ολοκληρώσουμε το υποτυπώδες γεύμα προς απογοήτευση της οικοδέσποινας!
Λίγο μετά την στάση μας βγαίνουμε οριστικά πλέον από το δάσος και ξεπερνώντας τα 2200 μέτρα υψόμετρο το τοπίο αλλάζει και από πράσινο και ήπιο γίνεται γκρι, βραχώδες και άγριο. Μια αγριάδα που μετουσιώνεται σε απίστευτη ομορφιά στα μάτια μας αφού και οι τρεις της παρέας αρεσκόμαστε σε τέτοιου είδους τοπία! Κάποια σημεία είναι απίστευτα απότομα ανηφορικά και ο συνδυασμός των πολλών ωρών πεζοπορίας και του μεγάλου υψομέτρου που δυσχεραίνει την αναπνοή, μας αναγκάζει να κινούμαστε σχετικά αργά και να κάνουμε πολλές μικρές στάσεις. Άλλωστε δεν είμαστε τίποτα έμπειροι ορειβάτες, παρά μόνο τρεις φίλοι που μοιράζονται το ίδιο πάθος για τα βουνά! Περίπου στις 6 ώρες συναντάμε μία υπέροχη αλπική λίμνη που την περιβάλλουν ψηλές χιονισμένες βουνοκορφές και το ηθικό μας αναπτερώνεται αφού ξέρουμε σύμφωνα με τις πληροφορίες μας ότι δεν είμαστε πλέον ιδιαίτερα μακρυά.
Τελικά και μετά από ένα σύνολο 8 ωρών κουραστικής πεζοπορίας φτάνουμε στο πολυπόθητο Friesenberghaus (friesenberghaus.navigation.frame). Το καταφύγιο βρίσκεται στα 2498 μέτρα, δίπλα σε μία άλλη υπέροχη αλπική λίμνη και έχει εκπληκτική θέα στην τεχνητη λίμνη Schlegeis με το τεράστιο φράγμα και το υπέροχο πράσινο χρώμα της. Φτάνοντας συνειδητοποιούμε ότι είναι πολύ μεγαλύτερο από οτιδήποτε είχαμε φανταστεί ως καταφύγιο και έχει πολύ κόσμο που φιλοξενεί. Επίσης επί περίπου 1 ώρα ένα ελικόπτερο φέρνει συνεχώς πράγματα στον προαύλιο χώρο του καταφυγίου, ενδεικτικό των αναγκών σε προμήθειες και υλικό που έχει.
Προτιμούσαμε βέβαια να είναι κάτι πιο χαλαρό και με λιγότερο κόσμο αλλά δεν απογοητευόμαστε και μετά από μία ώρα απαραίτητου ύπνου βρισκόμαστε στην τραπεζαρία, όπου απολαμβάνουμε το δείπνο μας (στις 6.30 το απόγευμα!!) παρέα με ένα ζευγάρι Γερμανών. Η κουβέντα μας κινείται γύρω από τα βουνά, την Ελλάδα, την Βαυαρία, την κρίση, την κουλτούρα του φραπέ και πολλά άλλα καλά και κακά των 2 χωρών, το τσάϊ αντικαθιστά τις μπίρες, η ώρα περνάει γρήγορα και κατά τις 10 ανεβαίνουμε στους κοιτώνες μας. Με τον Μάνο αποφασίζουμε την επόμενη να ξυπνήσουμε κατά τις 5 για να κάνουμε μία "έκτατη" ανάβαση προς την κορυφή Hohher Riffler που είναι κοντά μας και στην διαδρομή περνάς από ένα σημείο που έχει τεράστιες κάθετες πέτρες που λέγεται ότι τις τοποθέτησαν οι Εβραίοι όταν τους κυνήγησαν οι Ναζί και η κάθε μία αντιστοιχεί σε έναν νεκρό τους!
Attachments
-
213,2 KB Προβολές: 688
Last edited by a moderator: