kapetanore
Member
- Μηνύματα
- 63
- Likes
- 147
- Επόμενο Ταξίδι
- Κάπου...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κασμίρ - Νεπάλ - Θιβέτ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 5/7/2010
- 6/7/2010
- 7/7/2010
- 8/7/2010
- 9/7/2010
- 10/7/2010
- 11/7/2010]Η Σλοβενία είναι μία χώρα παγκοσμίως γνωστή για τα σπήλαια που διαθέτει. Δεν μπορούσαμε λοιπόν και εμείς να την αποχαιρετήσουμε πριν κάνουμε μία επίσκεψη στο βαθύτερο και πιο εντυπωσιακό σπήλαιο που βρίσκεται στην Postojna ([URL="http://www.postojna-cave.com/"]Postojna cave[/URL
- 12/7/2010]Ξυπνάμε στις 8 και αφού κάνουμε την αλλαγή hostel και αδειάζουμε το αυτοκίνητο από τους σάκους μας φεύγουμε γρήγορα για Γερμανία να παραλάβουμε τον Αχιλλέα από το αεροδρόμιο του Μονάχου. Από το Salzburg υπολογίζουμαι ότι χρειαζόμαστε περίπου 2 ώρες (ας είναι καλά το [URL="http://www.viamichelin.com/"]ViaMichelin: Maps, route planner, route finder, UK maps, European maps, hotel booking, travel guides[/URL
- 13/7/2010]Επιτέλους έφτασε η μέρα που θα υποδεχτούν οι Άλπεις τα ανυπόμονα για καταβρόχθιση υψομετρικών και χιλιομετρικών αποστάσεων και καλά προετοιμασμένα για κάθε δυσκολία πόδια μας! Πρώτα όμως "χρωστάμε" μία επίσκεψη στο παγετωνικό σπήλαιο που βρίκσεται στο Werfen ([URL="http://www.eisriesenwelt.at/site/content/CB_ContentShow.php?coType=home&lang=EN"]EISRIESENWELT WERFEN - Site[/URL
- 14/7/2010
- 15/7/2010
- 16/7/2010
- 17/7/2010
- 18/7/2010
- 19/7/2010
- 20/7/2010
- 21/7/2010
- 22/7/2010
- 23/7/2010
- 24/7/2010
- Σύνοψη ταξιδιού
Ξυπνάμε στις 8 μετά από έναν στεγνό ύπνο και επιτέλους ο ήλιος λάμπει πάνω από τους Δολομίτες! Φτιάχνουμε πρωινό στο camping και κάνουμε τα τελευταία σχέδια επί χάρτου για την πρώτη μας via ferrata. Λέγεται Fermanton και ξεκινάει από το Tofana di Mezzo όπου θα φτάσουμε με 3 lifts, περνάει από το Tofana di Dentro και θα καταλήξουμε στο μεσαίο lift το Ra Vales. Η διαδρομή θεωρείται εύκολη με πολύ όμορφα τοπία και ενδύκνειται για μια πρώτη επαφή με την όλη διαδικασία. Περνάμε λοιπόν από ένα super market, εφοδιαζόμαστε με ξηρά τροφή και νερό και πάμε στο πρώτο lift που είναι στο άκρο της Cortina d'Ampezzo. Μετά από 3 αναβάσεις με μεγάλα lift της τάξεως των 25-30 ατόμων, που μας πρόσφεραν εκπληκτική θέα στα βουνά και στην πόλη, φτάνουμε σε υψόμετρο 3.150 μέτρων απ'όπου ξεκινάει η διαδρομή μας. Ο καιρός είναι πολύ κλειστός και εμείς βρισκόμαστε μέσα στα σύννεφα να προσπαθούμε να βρούμε την αρχή της via ferrata. Τελικά μετά από λίγο ψάξιμο έρχεται η στιγμη να ασφαλιστούμε και να ξεκινήσει το ειδύλλιό μας με τις "σιδερένιες οδούς".
Οι πρώτες κινήσεις μας είναι πολύ αργές και απόλυτα αναγνωριστικές. Ελέγχουμε τον εξοπλισμό μας με κάθε πιθανό τρόπο, ώστε να αποκτήσουμε την απαραίτητη ψυχολογία και βεβαιότητα ότι μία πιθανή πτώση θα σταματήσει σίγουρα εν τη γεννέσει της! Ο εξοπλισμός είναι απλός και πολύ εύχρηστος. Περιλαμβάνει γάντια, ένα κράνος, ένα μποντριέ (ζώνη αναρρίχησης) και ένα σύστημα 2 σχοινιών μήκους ενός μέτρου σε σχήμα Υ με καραμπίνερ και ασφάλιση με ειδικό κρίκο 8άρι που φρενάρει πιο ήπια την πιθανή πτώση. Η κίνηση στις via ferrata γίνεται με τον εξής τρόπο: περνάς τα καραμπίνερ των 2 σχοινιών στο ειδικό συρματόσχοινο που βρίσκεται πάντα δίπλα σου ή από πάνω σου και κινείσαι χωρίς να κρατάς τα σχοινιά σου αφού τα τραβάς με το σώμα. Κάθε 2 μέτρα περίπου, μπορεί λιγότερο αν είναι δύσκολο και επικίνδυνο το σημείο, το συρματόσχοινο περνάει από τις ειδικές ασφάλειες που είναι καρφωμένες στα βράχια και εκεί είσαι αναγκασμένος να βγάλεις πρώτα το ένα καραμπίνερ να το περάσεις από την άλλη μεριά της ασφάλειας και μετά την ίδια διαδικασία με το άλλο, ώστε να είσαι σίγουρα ασφαλισμένος τουλάχιστον με ένα από τα δύο. Μέχρι να το συνηθίσουμε κινούμασταν πολύ αργά, αλλά δεν μας πήρε πολύ χρόνο να γίνει η κίνηση ένας αυτοματισμός.
Το πιο εντυπωσιακό σίγουρα σε μία via ferrata είναι τα τοπία που αντικρύζεις και οι κορυφές που καταφέρνεις να φτάσεις! Η αίσθηση είναι τελείως πρωτόγνωρη αφού δεν κινούμαστε σε μονοπάτι αλλά στην κόψη κάθετων βράχων και σε στενές κορυφογραμμές με ανεπανάληπτη θέα...

Η πολύ εύκολη τελικά ferrata, μετά από μιάμιση ώρα μας οδηγεί σε μία κορυφή των 3.238 μέτρων. Είναι το ψηλότερο σημείο που έχουμε φτάσει, έχουμε τελειώσει επιτυχώς την πρώτη μας "σιδερένια οδό" και απολαμβάνουμε την κορυφή ολομόναχοι μέσα σε πυκνή συννεφιά. Είναι μία από τις στιγμές...
Η κατάβαση που ξεκινάει από την άλλη πλευρά της κορυφής είναι επίπονη και δύσκολη. Η κλίση σε κάποια σημεία είναι μεγάλη και το έδαφος γεμάτο μικρές πέτρες που δεν βοηθάνε τα πόδια να κοντράρουν και να ισορροπούν καλά. Είμαστε πολύ προσεκτικοί αφού πλέον δεν υπάρχει ασφάλιση, ενώ συναντάμε και χιονούρα που για να την αποφύγουμε κάνουμε μία μεγάλη παράκαμψη, χωρίς καν να υπάρχει ένα υποτιθέμενο μονοπάτι. Αποτέλεσμα; Να ανέβουμε σχεδόν όσο κατεβήκαμε, σε κακοτράχαλο έδαφος που κάθε πάτημα είναι και γλίστρημα, για να βρούμε πάλι το μονοπάτι απαλλαγμένο όμως από την χιονούρα!

Αργότερα κατεβαίνοντας πιο ήπια και εύκολα πλέον μία ωραία κορυφογραμμή συναντάμε ένα κτίριο χτισμένο πραγματικά μέσα στον βράχο. Είναι ένα υποτυπώδες καταφύγιο χτισμένο κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, που τώρα χρησιμοποιείται μόνο ως καταφύγιο έκτακτης ανάγκης. Τουλάχιστον ξέραμε πλέον ότι αν γίνει κάτι θα μπορέσουμε να βγάλουμε το βράδυ κάπου προστατευμένοι
. Μετά την επίσκεψη στο εσωτερικό του που είναι βγαλμένο από άλλη εποχή με κρυφές κρύπτες και αποθήκες, συνεχίζουμε το μονοπάτι που μας οδηγεί σε ένα πολύ δύσκολο σημείο.

Μία χιονούρα έχει καλύψει περίπου 20 μέτρα από το μονοπάτι που κινείται σε αρκετά κεκλιμένο επίπεδο. Μαζί μας είναι ένας πενηντάρης Ιταλός που μας είχε προσπεράσει αλλά τώρα έχουμε μείνει όλοι μαζί και συζητάμε πιθανές εκδοχές. Τελικά αποφασίζω να πάω να δω την κατάσταση του χιονιού, αν μπορέσω να περάσω και να βοηθήσω τους άλλους, που μένουν ψηλότερα για να με παρακολουθούν με θέα! Υπάρχουν κάποιες πατημασιές στο χιόνι που διευκολύνουν κάπως την κατάσταση στην αρχή αλλά μετά το μέσο της τα πράγματα δυσκολεύουν. Το χιόνι έχει γίνει πάγος, δεν υπάρχει κανένα ίσιο σημείο να πατήσεις για 5 μέτρα και επιπλέον ένας μικρός παγωμένος βράχος ξεπροβάλλει από το χιόνι! Κοιτάζοντας πίσω αντιλαμβάνομαι ότι μάλλον δεν μπορώ να γυρίσω, οπότε αποφεύγοντας να κοιτάξω κάτω και να σκεφτώ που μπορεί να καταλήξω αν πέσω (θα έφτανα πολύ μακρυά σίγουρα), κάνω 3 μεγάλα, γρήγορα, ασταθή και χωρίς περιθώριο λάθους βήματα και φτάνω στην άλλη άκρη προσπαθώντας να ξαναβάλω την καρδιά μου στην θέση της
! Οι άλλοι μόνο που με είδανε απορρίψανε αμέσως την εκδοχή του να περάσουν όπως εγώ και αποφασίσαμε να προσπαθήσουν να παρακάμψουν σιγά σιγά την χιονούρα από κάτω. Πρώτος ο Μανώλης που σχετικά γρήγορα φτάνει σε εμένα και συνεχίζουν ο Ιταλός με τον Αχιλλέα, που έρχονται μαζί για να βοηθάνε ο ένας τον άλλο. Αργούνε πολύ, αφού η κλίση της πλαγιάς είναι μεγάλη και το έδαφος σαθρό με αποτέλεσμα να γλιστράνε συνέχεια ακόμα και όταν κάθονται! Τελικά μετά από μισή ώρα φτάνουν και αυτοί σε εμάς σώοι και αβλαβείς και χωρίς άλλες περιπέτειες φτάνουμε στο μεσαίο lift και κατεβαίνουμε στην Cortina.
Πηγαίνουμε αμέσως στο camping για μπανάκι και ξεκούραση. Ικανοποιούμε τα άδεια μας στομάχια με ωραία pizza από το διπλανό camping και κατά τις 8.30 ανεβαίνουμε στην πόλη για βόλτα. Δεν χορταίνουμε να περπατάμε τον πεζόδρομο, να χαζεύουμε όλα τα μαγαζιά και να φωτογραφίζουμε τους Δολομίτες γύρω μας που αλλάζουν χρώματα κάθε 5 λεπτά με την δύση του ήλιου!

Μετά από λίγη ακόμα pizza
στο "στέκι φαγητού" πηγαίνουμε στο "στέκι ποτού", όπου καταναλώνουμε αρκετή μπίρα και ποτά, συζητώντας με πολύ χαβαλέ όσα ωραία και δύσκολα περάσαμε! Είναι η τελευταία μας βραδιά με αυτή την σύνθεση άλλωστε, αφού αύριο το πρωί ο Αχιλλέας φεύγει για Τσεχία και μένουμε εγώ με τον Μανώλη να εξερευνήσουμε όρια και αντοχές σε δύσκολες "σιδερένιες οδούς" που έχουμε ήδη επιλέξει...
Χιλιόμετρα 15ης μέρας: 20
Σύνολο: 3750
Οι πρώτες κινήσεις μας είναι πολύ αργές και απόλυτα αναγνωριστικές. Ελέγχουμε τον εξοπλισμό μας με κάθε πιθανό τρόπο, ώστε να αποκτήσουμε την απαραίτητη ψυχολογία και βεβαιότητα ότι μία πιθανή πτώση θα σταματήσει σίγουρα εν τη γεννέσει της! Ο εξοπλισμός είναι απλός και πολύ εύχρηστος. Περιλαμβάνει γάντια, ένα κράνος, ένα μποντριέ (ζώνη αναρρίχησης) και ένα σύστημα 2 σχοινιών μήκους ενός μέτρου σε σχήμα Υ με καραμπίνερ και ασφάλιση με ειδικό κρίκο 8άρι που φρενάρει πιο ήπια την πιθανή πτώση. Η κίνηση στις via ferrata γίνεται με τον εξής τρόπο: περνάς τα καραμπίνερ των 2 σχοινιών στο ειδικό συρματόσχοινο που βρίσκεται πάντα δίπλα σου ή από πάνω σου και κινείσαι χωρίς να κρατάς τα σχοινιά σου αφού τα τραβάς με το σώμα. Κάθε 2 μέτρα περίπου, μπορεί λιγότερο αν είναι δύσκολο και επικίνδυνο το σημείο, το συρματόσχοινο περνάει από τις ειδικές ασφάλειες που είναι καρφωμένες στα βράχια και εκεί είσαι αναγκασμένος να βγάλεις πρώτα το ένα καραμπίνερ να το περάσεις από την άλλη μεριά της ασφάλειας και μετά την ίδια διαδικασία με το άλλο, ώστε να είσαι σίγουρα ασφαλισμένος τουλάχιστον με ένα από τα δύο. Μέχρι να το συνηθίσουμε κινούμασταν πολύ αργά, αλλά δεν μας πήρε πολύ χρόνο να γίνει η κίνηση ένας αυτοματισμός.
Το πιο εντυπωσιακό σίγουρα σε μία via ferrata είναι τα τοπία που αντικρύζεις και οι κορυφές που καταφέρνεις να φτάσεις! Η αίσθηση είναι τελείως πρωτόγνωρη αφού δεν κινούμαστε σε μονοπάτι αλλά στην κόψη κάθετων βράχων και σε στενές κορυφογραμμές με ανεπανάληπτη θέα...
Η πολύ εύκολη τελικά ferrata, μετά από μιάμιση ώρα μας οδηγεί σε μία κορυφή των 3.238 μέτρων. Είναι το ψηλότερο σημείο που έχουμε φτάσει, έχουμε τελειώσει επιτυχώς την πρώτη μας "σιδερένια οδό" και απολαμβάνουμε την κορυφή ολομόναχοι μέσα σε πυκνή συννεφιά. Είναι μία από τις στιγμές...
Η κατάβαση που ξεκινάει από την άλλη πλευρά της κορυφής είναι επίπονη και δύσκολη. Η κλίση σε κάποια σημεία είναι μεγάλη και το έδαφος γεμάτο μικρές πέτρες που δεν βοηθάνε τα πόδια να κοντράρουν και να ισορροπούν καλά. Είμαστε πολύ προσεκτικοί αφού πλέον δεν υπάρχει ασφάλιση, ενώ συναντάμε και χιονούρα που για να την αποφύγουμε κάνουμε μία μεγάλη παράκαμψη, χωρίς καν να υπάρχει ένα υποτιθέμενο μονοπάτι. Αποτέλεσμα; Να ανέβουμε σχεδόν όσο κατεβήκαμε, σε κακοτράχαλο έδαφος που κάθε πάτημα είναι και γλίστρημα, για να βρούμε πάλι το μονοπάτι απαλλαγμένο όμως από την χιονούρα!
Αργότερα κατεβαίνοντας πιο ήπια και εύκολα πλέον μία ωραία κορυφογραμμή συναντάμε ένα κτίριο χτισμένο πραγματικά μέσα στον βράχο. Είναι ένα υποτυπώδες καταφύγιο χτισμένο κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, που τώρα χρησιμοποιείται μόνο ως καταφύγιο έκτακτης ανάγκης. Τουλάχιστον ξέραμε πλέον ότι αν γίνει κάτι θα μπορέσουμε να βγάλουμε το βράδυ κάπου προστατευμένοι

Μία χιονούρα έχει καλύψει περίπου 20 μέτρα από το μονοπάτι που κινείται σε αρκετά κεκλιμένο επίπεδο. Μαζί μας είναι ένας πενηντάρης Ιταλός που μας είχε προσπεράσει αλλά τώρα έχουμε μείνει όλοι μαζί και συζητάμε πιθανές εκδοχές. Τελικά αποφασίζω να πάω να δω την κατάσταση του χιονιού, αν μπορέσω να περάσω και να βοηθήσω τους άλλους, που μένουν ψηλότερα για να με παρακολουθούν με θέα! Υπάρχουν κάποιες πατημασιές στο χιόνι που διευκολύνουν κάπως την κατάσταση στην αρχή αλλά μετά το μέσο της τα πράγματα δυσκολεύουν. Το χιόνι έχει γίνει πάγος, δεν υπάρχει κανένα ίσιο σημείο να πατήσεις για 5 μέτρα και επιπλέον ένας μικρός παγωμένος βράχος ξεπροβάλλει από το χιόνι! Κοιτάζοντας πίσω αντιλαμβάνομαι ότι μάλλον δεν μπορώ να γυρίσω, οπότε αποφεύγοντας να κοιτάξω κάτω και να σκεφτώ που μπορεί να καταλήξω αν πέσω (θα έφτανα πολύ μακρυά σίγουρα), κάνω 3 μεγάλα, γρήγορα, ασταθή και χωρίς περιθώριο λάθους βήματα και φτάνω στην άλλη άκρη προσπαθώντας να ξαναβάλω την καρδιά μου στην θέση της

Πηγαίνουμε αμέσως στο camping για μπανάκι και ξεκούραση. Ικανοποιούμε τα άδεια μας στομάχια με ωραία pizza από το διπλανό camping και κατά τις 8.30 ανεβαίνουμε στην πόλη για βόλτα. Δεν χορταίνουμε να περπατάμε τον πεζόδρομο, να χαζεύουμε όλα τα μαγαζιά και να φωτογραφίζουμε τους Δολομίτες γύρω μας που αλλάζουν χρώματα κάθε 5 λεπτά με την δύση του ήλιου!
Μετά από λίγη ακόμα pizza

Χιλιόμετρα 15ης μέρας: 20
Σύνολο: 3750
Attachments
-
213,2 KB Προβολές: 688
Last edited by a moderator: