kapetanore
Member
- Μηνύματα
- 63
- Likes
- 147
- Επόμενο Ταξίδι
- Κάπου...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κασμίρ - Νεπάλ - Θιβέτ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 5/7/2010
- 6/7/2010
- 7/7/2010
- 8/7/2010
- 9/7/2010
- 10/7/2010
- 11/7/2010]Η Σλοβενία είναι μία χώρα παγκοσμίως γνωστή για τα σπήλαια που διαθέτει. Δεν μπορούσαμε λοιπόν και εμείς να την αποχαιρετήσουμε πριν κάνουμε μία επίσκεψη στο βαθύτερο και πιο εντυπωσιακό σπήλαιο που βρίσκεται στην Postojna ([URL="http://www.postojna-cave.com/"]Postojna cave[/URL
- 12/7/2010]Ξυπνάμε στις 8 και αφού κάνουμε την αλλαγή hostel και αδειάζουμε το αυτοκίνητο από τους σάκους μας φεύγουμε γρήγορα για Γερμανία να παραλάβουμε τον Αχιλλέα από το αεροδρόμιο του Μονάχου. Από το Salzburg υπολογίζουμαι ότι χρειαζόμαστε περίπου 2 ώρες (ας είναι καλά το [URL="http://www.viamichelin.com/"]ViaMichelin: Maps, route planner, route finder, UK maps, European maps, hotel booking, travel guides[/URL
- 13/7/2010]Επιτέλους έφτασε η μέρα που θα υποδεχτούν οι Άλπεις τα ανυπόμονα για καταβρόχθιση υψομετρικών και χιλιομετρικών αποστάσεων και καλά προετοιμασμένα για κάθε δυσκολία πόδια μας! Πρώτα όμως "χρωστάμε" μία επίσκεψη στο παγετωνικό σπήλαιο που βρίκσεται στο Werfen ([URL="http://www.eisriesenwelt.at/site/content/CB_ContentShow.php?coType=home&lang=EN"]EISRIESENWELT WERFEN - Site[/URL
- 14/7/2010
- 15/7/2010
- 16/7/2010
- 17/7/2010
- 18/7/2010
- 19/7/2010
- 20/7/2010
- 21/7/2010
- 22/7/2010
- 23/7/2010
- 24/7/2010
- Σύνοψη ταξιδιού
Αυτή η ημερομηνία είχε καρφωθεί στο μυαλό μου από τις αρχές Ιουνίου που αποφασίσαμε με τον Μανώλη πότε θα ξεκινήσουμε το ταξίδι μας. Επιτέλους λοιπόν η μεγάλη μέρα έφτασε. Φορτώνουμε το αυτοκίνητο με όλα μας τα πράγματα, με την ευχάριστη διάθεσή μας και βέβαια με τις ευχές των δικών μας ανθρώπων για ένα καλό ταξίδι. Το ρολόι δείχνει 7.30, το gps έχει τελικό προορισμό (για Ελλάδα βέβαια) τους Ευζώνους κ η περιπέτειά μας στα Βαλκάνια κ την κεντρική Ευρώπη μόλις ξεκινά. Στο μυαλό μας έχουμε να καλύψουμε τις επόμενες 16 ημέρες την εξής διαδρομή: Ελλάδα, Σκόπια, Κόσοβο, Μαυροβούνιο, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Γερμανία και Ιταλία. Από Βενετία μετά θα μπούμε στο πλοίο και θα γυρίσουμε Ηγουμενίτσα. Η μόνη κράτηση που έχουμε κάνει είναι αυτή της πρώτης βραδιάς στο Κότορ του Μαυροβουνίου, όπου ελπίζουμε να φτάσουμε σύμφωνα με το viamichelin μετά από 10 ώρες και αφού θα έχουμε καλύψει την απόσταση των 730 περίπου χιλιομέτρων!!! Από εκεί και πέρα όπως και όπου μας βγάλει ο δρόμος, πάντα σύμφωνα με ένα γενικό πλανο που έχουμε αφού θέλουμε να αφιερώσουμε κάποιες μέρες στις Άλπεις και στους Δολομίτες...
Φύγαμε λοιπόν και μετά από περίπου μιάμιση ώρα φτάνουμε στους Ευζώνους. Περνάμε πολύ γρήγορα τα σύνορα αφού ο έλεγχος είναι ελάχιστος. Διαβατήρια, πράσινη κάρτα ασφάλισης αυτοκινήτου και τυπικές ερωτήσεις από βαριεστημένους τελωνειακούς που πάμε και αν κουβαλάμε μαζί μας τσιγάρα ή ποτά. Εκτός από κάποιες εξαιρέσεις στις οποίες θα αναφερθώ αργότερα ο έλεγχος σε όλα τα σύνορα που περάσαμε ήταν έτσι ακριβώς. 5 λεπτά και δεν κατεβαίναμε καν από το αυτοκίνητο! Εύκολο λοιπόν το ταξίδι στην Ευρώπη...
Πρώτη εικόνα των Σκοπίων; Άθλια... Όχι ότι φταίνε οι Σκοπιανοί γι'αυτό. Εμείς φταίμε απόλυτα που έχουμε ξεπέσει τελείως σαν λαός. Αμέσως μόλις κάποιος περάσει τα σύνορα και σε απόσταση τριών χιλιομέτρων, το μόνο που αντικρύζει είναι πολλά άθλιας αισθητικής κτίρια που φιλοξενούν καζίνο και clubs στα οποία αφήνουν τα λεφτά τους οι κατά τ'άλλα πατριώτες νεοέλληνες! Και μετά μας φταίει το όνομα...χαχαχα....για κλάματα είμαστε!!! Τελικά όπου και να πάω η Ελλάδα με πληγώνει και αυτό το αντιμετώπισα ουκ ολίγες φορές κατά την διάρκεια του ταξιδιού! Ένα μόνο θα πω για αυτό το θέμα. Είμαστε τόσο ικανοί σαν λαός για το καλύτερο και έχουμε τόσο όμορφη χώρα, αλλά δυστυχώς αδικούμε τους εαυτούς μας και πλέον δεν σεβόμαστε ούτε τον τόπο μας αλλά ούτε και τον ίδιο μας τον λαό...
Ξεπερνάμε λοιπόν με τον ομοϊδεάτη Μανώλη το αρχικό σοκ και ακούγωντας Βαλκανική μουσική με Bregovic και Fanfare Ciocarlia κατευθυνόμαστε βόρεια μέσω της εθνικής οδού προς την πόλη των Σκοπίων που είναι και η πρωτεύουσα. Ο δρόμος είναι 2 λωρίδες και εκτός από ένα κομμάτι λίγων χιλιομέτρων που κάνουν έργα κινούμαστε στο όριο των 120χλμ. που λένε οι προειδοποιητικές ταμπέλες. Πληρώνουμε δύο φορές διόδια του 1 ευρώ. Καλό είναι όποιος σκοπεύει να ταξιδέψει μέσω Σκοπίων να έχει μαζί του κέρματα του ενός ευρώ για να μην τον ρίξουν στα ρέστα! Κάνουμε μια μικρή στάση για τουαλέτα σε ένα υποτυπώδες βενζινάδικο και αντικρύζουμε τις πρώτες ωραίες εικόνες βγαλμένες από τον καιρό των τσιγγάνων. Οικογένεια με ένα κάρο σαν μοναδική περιουσία να περιφέρεται μαζεύοντας ό,τι βρεθεί στον δρόμο της. Τα πρόσωπα των ανθρώπων σκαλισμένα από τα δύσκολα χρόνια και τον καθημερινό κόπο της επιβίωσης. Τους προσφέρουμε ένα χαμόγελο και ένα γρήγορο αντίο και αφού περνάμε έξω από το Veles και την πόλη των Σκοπίων δεν συνεχίζουμε βόρεια προς Βελιγράδι αλλά ακολουθούμε την Μ3 περιφερειακή της πόλης. Ο δρόμος πλέον γίνεται μία λωρίδα και διπλής κατεύθυνσης με πολλά στρατιωτικά οχήματα από το Κόσοβο να έρχονται με τρελή ταχύτητα στο αντίθετο ρεύμα. Η οδήγηση γίνεται πολύ πιο προσεκτική και με σαφώς μικρότερη ταχύτητα αφού μπροστά μας υπάρχουν και πολλά φορτηγά! Φτάνουμε στα σύνορα λοιπόν μετά από περίπου 2 ώρες που χρειαστήκαμε για να διασχίσουμε τα Σκόπια.
Περνώντας στα σύνορα την πλευρά των Σκοπίων και πριν φτάσεις στην πλευρά του Κοσόβου πρέπει, αφού περάσεις από μια τεχνητή λιμνούλα σαν να καθαρίζεις τα λάστιχα του αυτοκινήτου(!!!), να σταματήσεις σε ένα κτίριο αριστερά απ'όπου βγάζεις ασφάλεια. Το Κόσοβο δεν έχει αναγνωριστεί επίσημα σαν κράτος και η πράσινη κάρτα του αυτοκινήτου δεν ισχύει. 40 ευρώ λοιπόν προσφορά στο "κράτος" του Κοσόβου και στις ασφαλιστικές του εταιρίες χωρίς να υπάρχει άλλη επιλογή. Επίσης, μέσω των μελών του travelstories και κάποιου φίλου έχουμε μάθει ότι αν μπεις στο Κόσοβο και σου σφραγίσουν το διαβατήριο, πράγμα το οποίο συνέβη, δεν μπορείς μετά να μπεις στην Σερβία. Ο αστυνομικός που ρωτήσαμε στα σύνορα ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά εμείς προτιμήσαμε την σίγουρη λύση μίας μικρής παράκαμψης παρά την ενδεχόμενη ταλαιπωρία να φτάσουμε στα Κόσοβο-Σερβικά και να μας γυρίσουν πίσω.
Τα πρώτα χιλιόμετρα προς Pristina που είναι η πρωτεύουσα είναι ανάμεσα από καταπράσινα βουνά και δίπλα σε ένα ποτάμι. Ο δρόμος είναι χάλια και κινούμαστε αργά παρατηρώντας γύρω μας τα κατάλοιπα του πολέμου. Βομβαρδισμένα κτίρια, σπίτια καμμένα, εργοστάσια παρατημένα και στρατόπεδα Ελλήνων, Αμερικάνων, Γάλλων και άλλων λαών που έσπευσαν να "βοηθήσουν"... Σταματάμε για πρόχειρο φαγητό, αφού η ώρα περνάει και έχουμε ακόμα πολά χιλιόμετρα, και παρά τις ανησυχίες μας αντιλαμβανόμαστε ότι δέχονται το ευρώ σαν εθνικό τους νόμισμα. Είναι και αυτός ένας τρόπος να ανεξαρτητοποιηθούν από την Σερβία και το δηνάριό της βέβαια!!! Περνάμε έξω από την Pristina όπου επικρατεί κυκλοφοριακό χάος και ρίχνοντας μια ματιά στην πόλη από έναν λόφο εξαφανίζεται γρήγορα κάθε σκέψη να την επισκεφτούμε για λίγο.

Άλλωστε ο χρόνος μας πιέζει και η πόλη φαίνεται πέρα από άσχημη και πολύ δυσπρόσιτη.
Από Pristina φεύγουμε δυτικά για Pec ή αλλιώς Peje. Πιο γρήγορος δρόμος για τα σύνορα με Μαυροβούνιο είναι από Mitrovica αλλά θα πρέπει να περάσουμε από Σερβία και αυτό όπως εξήγησα πριν ίσως να είναι αδύνατο. Και τώρα ξεκινάει το τραγελαφικό κομμάτι της πρώτης ημέρας. Αφού βγαίνουμε 10χλμ. περίπου από Pristina και ενώ κινούμαστε στην, απαρχαιωμένη μεν υπάρχουσα δε, εθνική οδό με μέση ταχύτητα τα 80 βρίσκουμε μπροστά μας έργα. Ξεχάστε κάθε πιθανή εικόνα που μπορεί να έρχεται στο μυαλό σας όταν ακούτε για έργα σε μία εθνική οδό. Ξεχάστε τις παρακάμψεις, τις μονοδρομήσεις, τις λωρίδες διπλής κυκλοφορίας και ό,τι άλλο έχετε συναντήσει ποτέ. Εδώ μιλάμε για έργα 40-50 χιλιομέτρων όπου έχουν καταστρέψει κάθε ίχνος άσφαλτου που μπορεί να υπήρχε εκεί, έχουν πλατύνει τον δρόμο ώστε να φτάνει περίπου τα 30 μέτρα, δεν έχουν τοποθετήσει καμία πινακίδα ή διαχωριστικό και σκάβουν παντού!!!

Τα αυτοκίνητα με τους τρελούς οδηγούς τους κινούνται με ταχύτητα σε όλο το πλάτος του δρόμου χωρίς να λογαριάζουν τίποτα και κανέναν. Άλλωτε με περνάνε από δεξιά, άλλωτε από αριστερά και άλλωτε οδηγούν σαν να είσαι στην Αγγλία! Μέσα σε όλα αυτά βάλτε και άπειρες λακούβες-χαντάκια που ανθίζουν στο περιβόλι των τρελών και βέβαια τα μηχανήματα που σκάβουν μέσα στην μέση σαν να μην συμβαίνει τίποτα.

Δεν πίστευα ποτέ ότι θα μπορούσα να αντικρύσω κάτι πιο παρανοϊκό από την κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας μια ημέρα που απεργούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και γίνεται πορεία με επεισόδια... Ξεπερνάμε αυτό το κομμάτι με μοναδική απώλεια τον πολύτιμο κατά τ'άλλα χρόνο μας αλλά το αυτοκίνητο ακέραιο με τις 4 ρόδες άθικτες από την μεγάλη δοκιμασία! Δεν ήταν λίγοι άλλωστε αυτοί που άλλαζαν λάστιχο στην μέση του "δρόμου".
Λίγο πριν το Pec στρίβουμε δεξιά για να ανέβουμε το βουνό όπου βρίσκονται τα σύνορα με το Μαυροβούνιο. Η διαδρομή είναι εκπληκτική μέσα στο πράσινο με πολλές στροφές και τελικά στα 1800 μέτρα υψόμετρο αποχαιρετούμε το Κόσοβο και μετά από λίγα ακόμα χιλιόμετρα μπαίνουμε στο Μαυροβούνιο. Πληρώνουμε την βινιέτα των 10 ευρώ για μία εβδομάδα και αμέσως μετά αρχίζουμε να κατηφορίζουμε το βουνό προς το Rozaje που είναι το χειμερινό θέρετρο του Μαυροβουνίου. Σταματάμε μόνο για βενζίνη και αφού περνάμε το Berane μπαίνουμε στο εθνικό πάρκο Biogradska Gora. Ο δρόμος είναι μαγικός. Κινούμαστε σε καταπράσινα φαράγγια με τον δρόμο να περνάει από γέφυρες ορμητικών ποταμών και συνεχή τούνελ.

Οι ώρες είναι πολλές όπως και τα φορτηγά που συναντάμε αλλά το τοπίο μας ανταμοίβει για την επιλογή της συγκεκριμένης διαδρομής. Διασχίζουμε την Podgorica που είναι η πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου και μπαίνουμε σε ένα νέο μεγάλο τούνελ (2.50 ευρώ) που μας βγάζει κοντά στην ακτή και γλιτώνουμε ένα ακόμα βουνό. Πιάσαμε παραλία επιτέλους αφού η ώρα έχει περάσει. Διασχίζουμε την κοσμοπολίτικη Budva παρατηρώντας τους τουρίστες-κατοίκους να επιστρέφουν από την θάλασσα και φτάνουμε πάνω από το Sveti Stefan όπου σταματάμε για τις απαραίτητες φωτογραφίες. Θυμίζει κάτι από Μονεμβασιά!

Συνεχίζουμε και πριν το αεροδρόμιο της περιοχής στρίβουμε δεξιά προς Kotor και περνώντας από ένα τούνελ φτάνουμε στον προορισμό της πρώτης ημέρας. 14 ώρες και 900 χιλιόμετρα κάναμε τελικά και ήδη οι πρώτες, μάλλον άδικες τελικά, αμφιβολίες για την εγκυρότητα του viamichelin φτάνουν στο μυαλό μας.
Το Kotor είναι μία μεσαιωνική πολιτεία σαν κάστρο αφού την περιβάλλει ένα ψηλό τείχος και έχει μόνο 2 εισόδους. Χτισμένο στους πρόποδες των βουνών Όριεν και Λόβτσεν βρέχεται από το νοτιότερο φιόρδ της Ευρώπης και το μοναδικό της Μεσογείου.

Αντικρύζουμε λοιπόν ένα πολύ όμορφο θέαμα που αν και είναι πολύ ανεπτυγμένο τουριστικά δεν μας προκαλεί καμία άσχημη εντύπωση. Αφήνουμε το αυτοκίνητο σε ανοιχτό ιδιωτικό πάρκινγκ αφού δεν μπαίνει στην πόλη κανένα όχημα και πηγαίνουμε στο Montenegro Hostel που έχουμε κλείσει 2 κρεβάτια σε έναν 6κλινο κοιτώνα. Το hostel αν και είναι κεντρικά έχει πολύ ησυχία και είναι πολύ καθαρό. Ό,τι πρέπει δηλαδή για ξεκούραση μετά από τόσες ώρες στον δρόμο. Πρώτα όμως βγαίνουμε μια βόλτα στην πόλη για φαγητό και 1-2 μπίρες να χαλαρώσουμε και αμέσως εξακριβώνουμε την πληροφορία ότι οι Μαυροβούνιες είναι πολύ όμορφες γυναίκες. Πραγματικά εντυπωσιακό το ποσοστό τους. Αυτά τα αφήνουμε όμως για τους ελεύθερους...
Χιλιόμετρα 4ης μέρας: 900
Σύνολο: 1530
Φύγαμε λοιπόν και μετά από περίπου μιάμιση ώρα φτάνουμε στους Ευζώνους. Περνάμε πολύ γρήγορα τα σύνορα αφού ο έλεγχος είναι ελάχιστος. Διαβατήρια, πράσινη κάρτα ασφάλισης αυτοκινήτου και τυπικές ερωτήσεις από βαριεστημένους τελωνειακούς που πάμε και αν κουβαλάμε μαζί μας τσιγάρα ή ποτά. Εκτός από κάποιες εξαιρέσεις στις οποίες θα αναφερθώ αργότερα ο έλεγχος σε όλα τα σύνορα που περάσαμε ήταν έτσι ακριβώς. 5 λεπτά και δεν κατεβαίναμε καν από το αυτοκίνητο! Εύκολο λοιπόν το ταξίδι στην Ευρώπη...
Πρώτη εικόνα των Σκοπίων; Άθλια... Όχι ότι φταίνε οι Σκοπιανοί γι'αυτό. Εμείς φταίμε απόλυτα που έχουμε ξεπέσει τελείως σαν λαός. Αμέσως μόλις κάποιος περάσει τα σύνορα και σε απόσταση τριών χιλιομέτρων, το μόνο που αντικρύζει είναι πολλά άθλιας αισθητικής κτίρια που φιλοξενούν καζίνο και clubs στα οποία αφήνουν τα λεφτά τους οι κατά τ'άλλα πατριώτες νεοέλληνες! Και μετά μας φταίει το όνομα...χαχαχα....για κλάματα είμαστε!!! Τελικά όπου και να πάω η Ελλάδα με πληγώνει και αυτό το αντιμετώπισα ουκ ολίγες φορές κατά την διάρκεια του ταξιδιού! Ένα μόνο θα πω για αυτό το θέμα. Είμαστε τόσο ικανοί σαν λαός για το καλύτερο και έχουμε τόσο όμορφη χώρα, αλλά δυστυχώς αδικούμε τους εαυτούς μας και πλέον δεν σεβόμαστε ούτε τον τόπο μας αλλά ούτε και τον ίδιο μας τον λαό...
Ξεπερνάμε λοιπόν με τον ομοϊδεάτη Μανώλη το αρχικό σοκ και ακούγωντας Βαλκανική μουσική με Bregovic και Fanfare Ciocarlia κατευθυνόμαστε βόρεια μέσω της εθνικής οδού προς την πόλη των Σκοπίων που είναι και η πρωτεύουσα. Ο δρόμος είναι 2 λωρίδες και εκτός από ένα κομμάτι λίγων χιλιομέτρων που κάνουν έργα κινούμαστε στο όριο των 120χλμ. που λένε οι προειδοποιητικές ταμπέλες. Πληρώνουμε δύο φορές διόδια του 1 ευρώ. Καλό είναι όποιος σκοπεύει να ταξιδέψει μέσω Σκοπίων να έχει μαζί του κέρματα του ενός ευρώ για να μην τον ρίξουν στα ρέστα! Κάνουμε μια μικρή στάση για τουαλέτα σε ένα υποτυπώδες βενζινάδικο και αντικρύζουμε τις πρώτες ωραίες εικόνες βγαλμένες από τον καιρό των τσιγγάνων. Οικογένεια με ένα κάρο σαν μοναδική περιουσία να περιφέρεται μαζεύοντας ό,τι βρεθεί στον δρόμο της. Τα πρόσωπα των ανθρώπων σκαλισμένα από τα δύσκολα χρόνια και τον καθημερινό κόπο της επιβίωσης. Τους προσφέρουμε ένα χαμόγελο και ένα γρήγορο αντίο και αφού περνάμε έξω από το Veles και την πόλη των Σκοπίων δεν συνεχίζουμε βόρεια προς Βελιγράδι αλλά ακολουθούμε την Μ3 περιφερειακή της πόλης. Ο δρόμος πλέον γίνεται μία λωρίδα και διπλής κατεύθυνσης με πολλά στρατιωτικά οχήματα από το Κόσοβο να έρχονται με τρελή ταχύτητα στο αντίθετο ρεύμα. Η οδήγηση γίνεται πολύ πιο προσεκτική και με σαφώς μικρότερη ταχύτητα αφού μπροστά μας υπάρχουν και πολλά φορτηγά! Φτάνουμε στα σύνορα λοιπόν μετά από περίπου 2 ώρες που χρειαστήκαμε για να διασχίσουμε τα Σκόπια.
Περνώντας στα σύνορα την πλευρά των Σκοπίων και πριν φτάσεις στην πλευρά του Κοσόβου πρέπει, αφού περάσεις από μια τεχνητή λιμνούλα σαν να καθαρίζεις τα λάστιχα του αυτοκινήτου(!!!), να σταματήσεις σε ένα κτίριο αριστερά απ'όπου βγάζεις ασφάλεια. Το Κόσοβο δεν έχει αναγνωριστεί επίσημα σαν κράτος και η πράσινη κάρτα του αυτοκινήτου δεν ισχύει. 40 ευρώ λοιπόν προσφορά στο "κράτος" του Κοσόβου και στις ασφαλιστικές του εταιρίες χωρίς να υπάρχει άλλη επιλογή. Επίσης, μέσω των μελών του travelstories και κάποιου φίλου έχουμε μάθει ότι αν μπεις στο Κόσοβο και σου σφραγίσουν το διαβατήριο, πράγμα το οποίο συνέβη, δεν μπορείς μετά να μπεις στην Σερβία. Ο αστυνομικός που ρωτήσαμε στα σύνορα ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά εμείς προτιμήσαμε την σίγουρη λύση μίας μικρής παράκαμψης παρά την ενδεχόμενη ταλαιπωρία να φτάσουμε στα Κόσοβο-Σερβικά και να μας γυρίσουν πίσω.
Τα πρώτα χιλιόμετρα προς Pristina που είναι η πρωτεύουσα είναι ανάμεσα από καταπράσινα βουνά και δίπλα σε ένα ποτάμι. Ο δρόμος είναι χάλια και κινούμαστε αργά παρατηρώντας γύρω μας τα κατάλοιπα του πολέμου. Βομβαρδισμένα κτίρια, σπίτια καμμένα, εργοστάσια παρατημένα και στρατόπεδα Ελλήνων, Αμερικάνων, Γάλλων και άλλων λαών που έσπευσαν να "βοηθήσουν"... Σταματάμε για πρόχειρο φαγητό, αφού η ώρα περνάει και έχουμε ακόμα πολά χιλιόμετρα, και παρά τις ανησυχίες μας αντιλαμβανόμαστε ότι δέχονται το ευρώ σαν εθνικό τους νόμισμα. Είναι και αυτός ένας τρόπος να ανεξαρτητοποιηθούν από την Σερβία και το δηνάριό της βέβαια!!! Περνάμε έξω από την Pristina όπου επικρατεί κυκλοφοριακό χάος και ρίχνοντας μια ματιά στην πόλη από έναν λόφο εξαφανίζεται γρήγορα κάθε σκέψη να την επισκεφτούμε για λίγο.
Άλλωστε ο χρόνος μας πιέζει και η πόλη φαίνεται πέρα από άσχημη και πολύ δυσπρόσιτη.
Από Pristina φεύγουμε δυτικά για Pec ή αλλιώς Peje. Πιο γρήγορος δρόμος για τα σύνορα με Μαυροβούνιο είναι από Mitrovica αλλά θα πρέπει να περάσουμε από Σερβία και αυτό όπως εξήγησα πριν ίσως να είναι αδύνατο. Και τώρα ξεκινάει το τραγελαφικό κομμάτι της πρώτης ημέρας. Αφού βγαίνουμε 10χλμ. περίπου από Pristina και ενώ κινούμαστε στην, απαρχαιωμένη μεν υπάρχουσα δε, εθνική οδό με μέση ταχύτητα τα 80 βρίσκουμε μπροστά μας έργα. Ξεχάστε κάθε πιθανή εικόνα που μπορεί να έρχεται στο μυαλό σας όταν ακούτε για έργα σε μία εθνική οδό. Ξεχάστε τις παρακάμψεις, τις μονοδρομήσεις, τις λωρίδες διπλής κυκλοφορίας και ό,τι άλλο έχετε συναντήσει ποτέ. Εδώ μιλάμε για έργα 40-50 χιλιομέτρων όπου έχουν καταστρέψει κάθε ίχνος άσφαλτου που μπορεί να υπήρχε εκεί, έχουν πλατύνει τον δρόμο ώστε να φτάνει περίπου τα 30 μέτρα, δεν έχουν τοποθετήσει καμία πινακίδα ή διαχωριστικό και σκάβουν παντού!!!
Τα αυτοκίνητα με τους τρελούς οδηγούς τους κινούνται με ταχύτητα σε όλο το πλάτος του δρόμου χωρίς να λογαριάζουν τίποτα και κανέναν. Άλλωτε με περνάνε από δεξιά, άλλωτε από αριστερά και άλλωτε οδηγούν σαν να είσαι στην Αγγλία! Μέσα σε όλα αυτά βάλτε και άπειρες λακούβες-χαντάκια που ανθίζουν στο περιβόλι των τρελών και βέβαια τα μηχανήματα που σκάβουν μέσα στην μέση σαν να μην συμβαίνει τίποτα.
Δεν πίστευα ποτέ ότι θα μπορούσα να αντικρύσω κάτι πιο παρανοϊκό από την κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας μια ημέρα που απεργούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και γίνεται πορεία με επεισόδια... Ξεπερνάμε αυτό το κομμάτι με μοναδική απώλεια τον πολύτιμο κατά τ'άλλα χρόνο μας αλλά το αυτοκίνητο ακέραιο με τις 4 ρόδες άθικτες από την μεγάλη δοκιμασία! Δεν ήταν λίγοι άλλωστε αυτοί που άλλαζαν λάστιχο στην μέση του "δρόμου".
Λίγο πριν το Pec στρίβουμε δεξιά για να ανέβουμε το βουνό όπου βρίσκονται τα σύνορα με το Μαυροβούνιο. Η διαδρομή είναι εκπληκτική μέσα στο πράσινο με πολλές στροφές και τελικά στα 1800 μέτρα υψόμετρο αποχαιρετούμε το Κόσοβο και μετά από λίγα ακόμα χιλιόμετρα μπαίνουμε στο Μαυροβούνιο. Πληρώνουμε την βινιέτα των 10 ευρώ για μία εβδομάδα και αμέσως μετά αρχίζουμε να κατηφορίζουμε το βουνό προς το Rozaje που είναι το χειμερινό θέρετρο του Μαυροβουνίου. Σταματάμε μόνο για βενζίνη και αφού περνάμε το Berane μπαίνουμε στο εθνικό πάρκο Biogradska Gora. Ο δρόμος είναι μαγικός. Κινούμαστε σε καταπράσινα φαράγγια με τον δρόμο να περνάει από γέφυρες ορμητικών ποταμών και συνεχή τούνελ.
Οι ώρες είναι πολλές όπως και τα φορτηγά που συναντάμε αλλά το τοπίο μας ανταμοίβει για την επιλογή της συγκεκριμένης διαδρομής. Διασχίζουμε την Podgorica που είναι η πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου και μπαίνουμε σε ένα νέο μεγάλο τούνελ (2.50 ευρώ) που μας βγάζει κοντά στην ακτή και γλιτώνουμε ένα ακόμα βουνό. Πιάσαμε παραλία επιτέλους αφού η ώρα έχει περάσει. Διασχίζουμε την κοσμοπολίτικη Budva παρατηρώντας τους τουρίστες-κατοίκους να επιστρέφουν από την θάλασσα και φτάνουμε πάνω από το Sveti Stefan όπου σταματάμε για τις απαραίτητες φωτογραφίες. Θυμίζει κάτι από Μονεμβασιά!
Συνεχίζουμε και πριν το αεροδρόμιο της περιοχής στρίβουμε δεξιά προς Kotor και περνώντας από ένα τούνελ φτάνουμε στον προορισμό της πρώτης ημέρας. 14 ώρες και 900 χιλιόμετρα κάναμε τελικά και ήδη οι πρώτες, μάλλον άδικες τελικά, αμφιβολίες για την εγκυρότητα του viamichelin φτάνουν στο μυαλό μας.
Το Kotor είναι μία μεσαιωνική πολιτεία σαν κάστρο αφού την περιβάλλει ένα ψηλό τείχος και έχει μόνο 2 εισόδους. Χτισμένο στους πρόποδες των βουνών Όριεν και Λόβτσεν βρέχεται από το νοτιότερο φιόρδ της Ευρώπης και το μοναδικό της Μεσογείου.
Αντικρύζουμε λοιπόν ένα πολύ όμορφο θέαμα που αν και είναι πολύ ανεπτυγμένο τουριστικά δεν μας προκαλεί καμία άσχημη εντύπωση. Αφήνουμε το αυτοκίνητο σε ανοιχτό ιδιωτικό πάρκινγκ αφού δεν μπαίνει στην πόλη κανένα όχημα και πηγαίνουμε στο Montenegro Hostel που έχουμε κλείσει 2 κρεβάτια σε έναν 6κλινο κοιτώνα. Το hostel αν και είναι κεντρικά έχει πολύ ησυχία και είναι πολύ καθαρό. Ό,τι πρέπει δηλαδή για ξεκούραση μετά από τόσες ώρες στον δρόμο. Πρώτα όμως βγαίνουμε μια βόλτα στην πόλη για φαγητό και 1-2 μπίρες να χαλαρώσουμε και αμέσως εξακριβώνουμε την πληροφορία ότι οι Μαυροβούνιες είναι πολύ όμορφες γυναίκες. Πραγματικά εντυπωσιακό το ποσοστό τους. Αυτά τα αφήνουμε όμως για τους ελεύθερους...
Χιλιόμετρα 4ης μέρας: 900
Σύνολο: 1530
Attachments
-
213,2 KB Προβολές: 688
Last edited by a moderator: