kapetanore
Member
- Μηνύματα
- 63
- Likes
- 147
- Επόμενο Ταξίδι
- Κάπου...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κασμίρ - Νεπάλ - Θιβέτ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 5/7/2010
- 6/7/2010
- 7/7/2010
- 8/7/2010
- 9/7/2010
- 10/7/2010
- 11/7/2010]Η Σλοβενία είναι μία χώρα παγκοσμίως γνωστή για τα σπήλαια που διαθέτει. Δεν μπορούσαμε λοιπόν και εμείς να την αποχαιρετήσουμε πριν κάνουμε μία επίσκεψη στο βαθύτερο και πιο εντυπωσιακό σπήλαιο που βρίσκεται στην Postojna ([URL="http://www.postojna-cave.com/"]Postojna cave[/URL
- 12/7/2010]Ξυπνάμε στις 8 και αφού κάνουμε την αλλαγή hostel και αδειάζουμε το αυτοκίνητο από τους σάκους μας φεύγουμε γρήγορα για Γερμανία να παραλάβουμε τον Αχιλλέα από το αεροδρόμιο του Μονάχου. Από το Salzburg υπολογίζουμαι ότι χρειαζόμαστε περίπου 2 ώρες (ας είναι καλά το [URL="http://www.viamichelin.com/"]ViaMichelin: Maps, route planner, route finder, UK maps, European maps, hotel booking, travel guides[/URL
- 13/7/2010]Επιτέλους έφτασε η μέρα που θα υποδεχτούν οι Άλπεις τα ανυπόμονα για καταβρόχθιση υψομετρικών και χιλιομετρικών αποστάσεων και καλά προετοιμασμένα για κάθε δυσκολία πόδια μας! Πρώτα όμως "χρωστάμε" μία επίσκεψη στο παγετωνικό σπήλαιο που βρίκσεται στο Werfen ([URL="http://www.eisriesenwelt.at/site/content/CB_ContentShow.php?coType=home&lang=EN"]EISRIESENWELT WERFEN - Site[/URL
- 14/7/2010
- 15/7/2010
- 16/7/2010
- 17/7/2010
- 18/7/2010
- 19/7/2010
- 20/7/2010
- 21/7/2010
- 22/7/2010
- 23/7/2010
- 24/7/2010
- Σύνοψη ταξιδιού
Ξυπνάμαι στις 8 και με έναν καφέ στο χέρι φεύγουμε αμέσως από το Sibenik με προορισμό το Plitvice Lakes. Εκεί βρίσκεται η ομορφότερη ίσως τοποθεσία της Κροατίας, κάτι που επιβεβαιώνουν και οι αριθμοί αφού είναι το πρώτο σε επισκεψιμότητα μέρος της. Πρόκειται για ένα Εθνικό Πάρκο που περιλαμβάνει 16 λίμνες σε διαφορετικά επίπεδα που ενώνονται με καταρράκτες και χειμάρρους, σκοτεινά σπήλαια, υπέροχα μονοπάτια σε καταπράσινα δάση και πολλούς μεγάλους καταρράκτες που ορμούν με μανία από τις Διναρικές Άλπεις που περιβάλλουν το μαγευτικό αυτό τοπίο! Η έρευνα που είχα κάνει πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι ουσιαστικά μας επέβαλε μία επίσκεψη έστω και αν βγαίναμε λίγο εκτός δρόμου...
Από το Sibenik λοιπόν και ακολουθώντας την χτεσινή πρόταση του πλανόδιου Κροάτη μανάβη δεν ακολουθήσαμε την εθνική οδό προς βορρά, αλλά μπήκαμε σε πιο επαρχιακό δρόμο που μας οδήγησε ανατολικά και έτσι πήραμε μια ωραία γεύση της Κροατικής, λιγότερο ανεπτυγμένης, επαρχίας. Η διαδρομή κινείται σε κάμπους και βουνά και είναι πολύ όμορφη, ενώ διασχίσαμε και διάφορα μικρά χωριά που το καθένα είχε κάτι όμορφο να μας προσφέρει. Το μόνο αρνητικό της διαδρομής αυτής είναι ότι τα βενζινάδικα είναι σε μεγάλη απόσταση το ένα από το άλλο (μπορεί και 120 χλμ.) και επειδή δεν είχαμε γεμίσει ρεζερβουάρ, κάποια στιγμή άρχισα να παρακαλάω απλά να ξεφυτρώσει κάποιο μέσα στην μέση του δρόμου. Τελικά γλιτώσαμε την περιπέτεια του να μείνουμε από βενζίνη στην μέση του πουθενά κυριολεκτικά στο τσακ...
Φτάνοντας στο Plitvice Lakes νιώσαμε αμέσως την μαγεία αυτού του τόπου αφού το σκηνικό γύρω μας έγινε καταπράσινο και η μυρωδιά του δάσους και του νερού μας τρυπούσε τα ρουθούνια! Μπαίνουμε στο πρώτο οργανωμένο Parking που συναντάμε, αφήνουμε το αυτοκίνητο και βλέπουμε ότι το μέρος είναι τρομερά ανεπτυγμένο τουριστικά. Υπάρχουν διάφορα "προγράμματα" που μπορούμε να επιλέξουμε αναλόγως τα χρήματα και τις ώρες που διαθέτουμε και τελικά αποφασίζουμε να δώσουμε περίπου 20 Ευρώ ο καθένας που για τις επόμενες 3-4 ώρες θα μας προσφέρουν βόλτα με 2 καραβάκια στις λίμνες και περπάτημα στα καλοφτιαγμένα μονοπάτια του πάρκου. Λέω "περίπου 20 Ευρώ" γιατί οι έξυπνοι φίλοι μας Κροάτες αποφασίσανε να δέχονται μόνο το εθνικό τους νόμισμα την Κούνα εκεί. Οπότε κάποιος ανυποψίαστος όπως εμείς που παντού στην Κροατία πληρώναμε με Ευρώ είναι πλέον αναγκασμένος να πάει στα ανταλλακτήρια που έχουν και να πληρώσει βέβαια την υψηλή προμήθεια, αφού εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι δεν υπάρχει κοντά τράπεζα. Το ξεπερνάμε όμως γρήγορα και αφηνόμαστε στην μαγεία της φύσης...
Μπαίνουμε σε ένα καραβάκι που μας πηγαίνει στην απέναντι πλευρά της πρώτης λίμνης και χαζεύουμε τις πάπιες και τα ψάρια που απολαμβάνουν το νερό. Δυστυχώς για εμάς αλλά ευτυχώς για την φύση δεν επιτρέπεται να βουτήξουμε στα πράσινα νερά των λιμνών οπότε απολαμβάνουμε μόνο οπτικά το θέαμα! Ένα άλλο καραβάκι μας παραλαμβάνει και μας πηγαίνει μια διαδρομή 20 λεπτών στην πιο μεγάλη από τις λίμνες του πάρκου.
Μετά περπατάμε πάνω σε ξύλινους διαδρόμους που μας οδηγούν μέσα από τις λίμνες σε ένα ωραίο σπήλαιο και στον μεγάλο καταρράκτη που μας αφήνει με το στόμα ανοιχτό!
Ο κόσμος δυστυχώς είναι πολύς αφού είναι Σάββατο και είναι δύσκολο να μπορέσεις να αφεθείς ήσυχος στον κόσμο των ξωτικών... Τελικά και μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες αποφασίζουμε να επιστρέψουμε στο αυτοκίνητο μέσω ενός παραλίμνιου και πολύ ήσυχου μονοπατιού. Λίγοι είναι αυτοί που ακολουθούν αυτή την διαδρομή οπότε επιτέλους είμαστε μόνοι με την φύση και ελεύθεροι πλέον να ονειρευτούμε τις όμορφες νεράιδες των παραμυθιών! 1 ακόμα ώρα πεζοπορίας λοιπόν και φτάνουμε στο αυτοκίνητο λίγο κουρασμένοι και πολύ πεινασμένοι. Φεύγουμε από το πάρκο και στο πρώτο εστιατόριο που βρίσκουμε στον δρόμο μας σταματάμε για φαγητό και ξεκούραση. Η επιλογή μας αν και βιαστική και τυχαία αποδυκνείεται πολύ καλή αφού το φαγητό είναι τέλειο και επιπλέον βρίσκουμε wi-fi internet για πρώτη φορά στο ταξίδι μας, κάτι πολύ χρήσιμο για συλλογή πληροφοριών για τα hostel της Ljubljana που θα κοιμηθούμε το βράδυ και για σύντομη οπτική επικοινωνία μέσω skype με κάποιους δικούς μας ανθρώπους.
Συνεχίζοντας στον επαρχιακό δρόμο προς Σλοβενία συναντάμε την εθνική οδό που κατευθύνεται ανατολικά προς το Zagreb και μετά συνεχιζει βορειοδυτικά προς Ljubljana, αλλά επιλέγουμε να συνεχίσουμε το οδοιπορικό μας στην επαρχία της Κροατίας και να μπούμε στην Σλοβενία μέσω όμορφων διαδρομών σε καταπράσινα βουνά και όχι μέσω της γρήγορης μεν άχαρης δε εθνικής. Για μια ακόμα φορά η επιλογή μας είναι θαυμάσια, αποχαιρετάμε την Κροατία και μαζί της τα Βαλκάνια, πληρώνουμε την βινιέτα των 15 Ευρώ για την Σλοβενία και στρίβωντας γρήγορα πάνω στην πιο καλοφτιαγμένη άσφαλτο που είχα οδηγήσει (ως τότε...) φτάνουμε στην Ljubljana κατά τις 8 το απόγευμα. Το πρώτο hostel (Zeppelin) που βρίσκουμε είναι γεμάτο αλλά μας σώζουν οι πληροφορίες που συλλέξαμε νωρίτερα μέσω internet και δεν δυσκολευόμαστε να βρούμε την δεύτερη επιλογή μας (H2ostel) που μας ανταμοίβει με την κεντρική και παραποτάμια τοποθεσία του. Δυστυχώς είναι σχεδόν γεμάτο και η μοναδική μας επιλογή είναι το τελευταίο δίκλινο δωμάτιο χωρίς μπάνιο που είναι ελεύθερο και μας κοστίζει 45 Ευρώ. Μας φαίνεται ακριβό αλλά δεν έχουμε άλλη επιλογή!!!
Βολευόμαστε στα γρήγορα και φεύγουμε σφαίρα να προλάβουμε να δούμε την πόλη υπό το τελευταίο φως του ήλιου. Ανεβαίνουμε με ένα τελεφερίκ "στυλ Λυκαβηττός" στο κάστρο της πόλης που είναι καλοδιατηρημένο και μας προσφέρει πανοραμική άποψη της πρωτεύουσας της Σλοβενίας.
Όμορφα καλοδιατηρημένα κτίρια σε μια πεντακάθαρη και ολοζώντανη πόλη που ζει το καλοκαίρι της δίπλα στο ποτάμι σε μικρά και καλόγουστα μπαρ, καφέ και εστιατόρια. Κατεβαίνουμε από το κάστρο και περπατάμε δίπλα στο ποτάμι όπου είναι ανεπτυγμένη όλη η διασκέδαση. Είναι Σάββατο βράδυ και όλοι είναι στους δρόμους δίνοντάς μας την αίσθηση ότι υπάρχει μια γιορτή ή ένα φεστιβάλ. Στημένα γήπεδα μπάσκετ όπου γίνοντα διάφοροι αγώνες και σόου από επαγγελματίες αθλητές, μικροπωλητές να πουλάνε ήσυχα και νόμιμα ρούχα και κοσμήματα, ζογκλέρ και μουσικοί στις γέφυρες του ποταμού Ljubljanica και πλήθος κόσμου να δισκεδάζει. Είμαστε πραγματικά εντυπωσιασμένοι αφού περιμέναμε πολύ πιο ήπιους τους Σλοβένους αλλά ευτυχώς πέσαμε έξω. Καθόμαστε σε ένα από τα bar δίπλα στο ποτάμι και απολαμβάνουμε ντόπια μπίρα ακούγοντας ανάμικτες μουσικές, χαζεύοντας τον νεαρόκοσμο να περπατάει ασταμάτητα και συζητώντας όσα έχουμε δει μέχρι τώρα στο ταξίδι μας. Οι αντοχές μας όμως μας αφήνουν γρήγορα και όσο και αν θέλουμε να παρατείνουμε την βραδινή μας διασκέδαση μετά τις 12 τα μάτια μας κλείνουν και μας επιβάλουν την άνευ όρων παράδοση στην αγκαλιά του Μορφέα...
Χιλιόμετρα 6ης μέρας: 460
Σύνολο: 2320
Από το Sibenik λοιπόν και ακολουθώντας την χτεσινή πρόταση του πλανόδιου Κροάτη μανάβη δεν ακολουθήσαμε την εθνική οδό προς βορρά, αλλά μπήκαμε σε πιο επαρχιακό δρόμο που μας οδήγησε ανατολικά και έτσι πήραμε μια ωραία γεύση της Κροατικής, λιγότερο ανεπτυγμένης, επαρχίας. Η διαδρομή κινείται σε κάμπους και βουνά και είναι πολύ όμορφη, ενώ διασχίσαμε και διάφορα μικρά χωριά που το καθένα είχε κάτι όμορφο να μας προσφέρει. Το μόνο αρνητικό της διαδρομής αυτής είναι ότι τα βενζινάδικα είναι σε μεγάλη απόσταση το ένα από το άλλο (μπορεί και 120 χλμ.) και επειδή δεν είχαμε γεμίσει ρεζερβουάρ, κάποια στιγμή άρχισα να παρακαλάω απλά να ξεφυτρώσει κάποιο μέσα στην μέση του δρόμου. Τελικά γλιτώσαμε την περιπέτεια του να μείνουμε από βενζίνη στην μέση του πουθενά κυριολεκτικά στο τσακ...
Φτάνοντας στο Plitvice Lakes νιώσαμε αμέσως την μαγεία αυτού του τόπου αφού το σκηνικό γύρω μας έγινε καταπράσινο και η μυρωδιά του δάσους και του νερού μας τρυπούσε τα ρουθούνια! Μπαίνουμε στο πρώτο οργανωμένο Parking που συναντάμε, αφήνουμε το αυτοκίνητο και βλέπουμε ότι το μέρος είναι τρομερά ανεπτυγμένο τουριστικά. Υπάρχουν διάφορα "προγράμματα" που μπορούμε να επιλέξουμε αναλόγως τα χρήματα και τις ώρες που διαθέτουμε και τελικά αποφασίζουμε να δώσουμε περίπου 20 Ευρώ ο καθένας που για τις επόμενες 3-4 ώρες θα μας προσφέρουν βόλτα με 2 καραβάκια στις λίμνες και περπάτημα στα καλοφτιαγμένα μονοπάτια του πάρκου. Λέω "περίπου 20 Ευρώ" γιατί οι έξυπνοι φίλοι μας Κροάτες αποφασίσανε να δέχονται μόνο το εθνικό τους νόμισμα την Κούνα εκεί. Οπότε κάποιος ανυποψίαστος όπως εμείς που παντού στην Κροατία πληρώναμε με Ευρώ είναι πλέον αναγκασμένος να πάει στα ανταλλακτήρια που έχουν και να πληρώσει βέβαια την υψηλή προμήθεια, αφού εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι δεν υπάρχει κοντά τράπεζα. Το ξεπερνάμε όμως γρήγορα και αφηνόμαστε στην μαγεία της φύσης...
Μπαίνουμε σε ένα καραβάκι που μας πηγαίνει στην απέναντι πλευρά της πρώτης λίμνης και χαζεύουμε τις πάπιες και τα ψάρια που απολαμβάνουν το νερό. Δυστυχώς για εμάς αλλά ευτυχώς για την φύση δεν επιτρέπεται να βουτήξουμε στα πράσινα νερά των λιμνών οπότε απολαμβάνουμε μόνο οπτικά το θέαμα! Ένα άλλο καραβάκι μας παραλαμβάνει και μας πηγαίνει μια διαδρομή 20 λεπτών στην πιο μεγάλη από τις λίμνες του πάρκου.
Μετά περπατάμε πάνω σε ξύλινους διαδρόμους που μας οδηγούν μέσα από τις λίμνες σε ένα ωραίο σπήλαιο και στον μεγάλο καταρράκτη που μας αφήνει με το στόμα ανοιχτό!
Ο κόσμος δυστυχώς είναι πολύς αφού είναι Σάββατο και είναι δύσκολο να μπορέσεις να αφεθείς ήσυχος στον κόσμο των ξωτικών... Τελικά και μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες αποφασίζουμε να επιστρέψουμε στο αυτοκίνητο μέσω ενός παραλίμνιου και πολύ ήσυχου μονοπατιού. Λίγοι είναι αυτοί που ακολουθούν αυτή την διαδρομή οπότε επιτέλους είμαστε μόνοι με την φύση και ελεύθεροι πλέον να ονειρευτούμε τις όμορφες νεράιδες των παραμυθιών! 1 ακόμα ώρα πεζοπορίας λοιπόν και φτάνουμε στο αυτοκίνητο λίγο κουρασμένοι και πολύ πεινασμένοι. Φεύγουμε από το πάρκο και στο πρώτο εστιατόριο που βρίσκουμε στον δρόμο μας σταματάμε για φαγητό και ξεκούραση. Η επιλογή μας αν και βιαστική και τυχαία αποδυκνείεται πολύ καλή αφού το φαγητό είναι τέλειο και επιπλέον βρίσκουμε wi-fi internet για πρώτη φορά στο ταξίδι μας, κάτι πολύ χρήσιμο για συλλογή πληροφοριών για τα hostel της Ljubljana που θα κοιμηθούμε το βράδυ και για σύντομη οπτική επικοινωνία μέσω skype με κάποιους δικούς μας ανθρώπους.
Συνεχίζοντας στον επαρχιακό δρόμο προς Σλοβενία συναντάμε την εθνική οδό που κατευθύνεται ανατολικά προς το Zagreb και μετά συνεχιζει βορειοδυτικά προς Ljubljana, αλλά επιλέγουμε να συνεχίσουμε το οδοιπορικό μας στην επαρχία της Κροατίας και να μπούμε στην Σλοβενία μέσω όμορφων διαδρομών σε καταπράσινα βουνά και όχι μέσω της γρήγορης μεν άχαρης δε εθνικής. Για μια ακόμα φορά η επιλογή μας είναι θαυμάσια, αποχαιρετάμε την Κροατία και μαζί της τα Βαλκάνια, πληρώνουμε την βινιέτα των 15 Ευρώ για την Σλοβενία και στρίβωντας γρήγορα πάνω στην πιο καλοφτιαγμένη άσφαλτο που είχα οδηγήσει (ως τότε...) φτάνουμε στην Ljubljana κατά τις 8 το απόγευμα. Το πρώτο hostel (Zeppelin) που βρίσκουμε είναι γεμάτο αλλά μας σώζουν οι πληροφορίες που συλλέξαμε νωρίτερα μέσω internet και δεν δυσκολευόμαστε να βρούμε την δεύτερη επιλογή μας (H2ostel) που μας ανταμοίβει με την κεντρική και παραποτάμια τοποθεσία του. Δυστυχώς είναι σχεδόν γεμάτο και η μοναδική μας επιλογή είναι το τελευταίο δίκλινο δωμάτιο χωρίς μπάνιο που είναι ελεύθερο και μας κοστίζει 45 Ευρώ. Μας φαίνεται ακριβό αλλά δεν έχουμε άλλη επιλογή!!!
Βολευόμαστε στα γρήγορα και φεύγουμε σφαίρα να προλάβουμε να δούμε την πόλη υπό το τελευταίο φως του ήλιου. Ανεβαίνουμε με ένα τελεφερίκ "στυλ Λυκαβηττός" στο κάστρο της πόλης που είναι καλοδιατηρημένο και μας προσφέρει πανοραμική άποψη της πρωτεύουσας της Σλοβενίας.
Όμορφα καλοδιατηρημένα κτίρια σε μια πεντακάθαρη και ολοζώντανη πόλη που ζει το καλοκαίρι της δίπλα στο ποτάμι σε μικρά και καλόγουστα μπαρ, καφέ και εστιατόρια. Κατεβαίνουμε από το κάστρο και περπατάμε δίπλα στο ποτάμι όπου είναι ανεπτυγμένη όλη η διασκέδαση. Είναι Σάββατο βράδυ και όλοι είναι στους δρόμους δίνοντάς μας την αίσθηση ότι υπάρχει μια γιορτή ή ένα φεστιβάλ. Στημένα γήπεδα μπάσκετ όπου γίνοντα διάφοροι αγώνες και σόου από επαγγελματίες αθλητές, μικροπωλητές να πουλάνε ήσυχα και νόμιμα ρούχα και κοσμήματα, ζογκλέρ και μουσικοί στις γέφυρες του ποταμού Ljubljanica και πλήθος κόσμου να δισκεδάζει. Είμαστε πραγματικά εντυπωσιασμένοι αφού περιμέναμε πολύ πιο ήπιους τους Σλοβένους αλλά ευτυχώς πέσαμε έξω. Καθόμαστε σε ένα από τα bar δίπλα στο ποτάμι και απολαμβάνουμε ντόπια μπίρα ακούγοντας ανάμικτες μουσικές, χαζεύοντας τον νεαρόκοσμο να περπατάει ασταμάτητα και συζητώντας όσα έχουμε δει μέχρι τώρα στο ταξίδι μας. Οι αντοχές μας όμως μας αφήνουν γρήγορα και όσο και αν θέλουμε να παρατείνουμε την βραδινή μας διασκέδαση μετά τις 12 τα μάτια μας κλείνουν και μας επιβάλουν την άνευ όρων παράδοση στην αγκαλιά του Μορφέα...
Χιλιόμετρα 6ης μέρας: 460
Σύνολο: 2320
Attachments
-
213,2 KB Προβολές: 688
Last edited by a moderator: