Γαλλία Ασπρόμαυρη Χριστουγεννιάτικη ιστορία (Γαλλική κουλτούρα στο Παρίσι)

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.322
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland

Η νύχτα της παραμονής


Κοιτάω το ρολόι ξανά όντας πλέον απόγευμα, με μία το πολύ μιάμιση ώρα φωτός ακόμα διαθέσιμη, έτσι αν και έχω τσεκάρει τα δρομολόγια του λεωφορείου προτιμώ να συνεχίσω ποδαράτος κάθετα προς το 9ο διαμέρισμα. Δεν ήταν καθόλου λίγα όσα είχα δει έως τώρα, ωστόσο αυτή η πόλη σε τραβάει να τη περπατήσεις και να την ανακαλύψεις.

Κινούμαι ανάμεσα σε υπέροχα κτήρια και όμορφες μεγάλες γειτονιές, στις οποίες η παρουσία του κόσμου είναι ελάχιστη, σε σημείο να αναρωτιέμαι αν πρόκειται για περιοχή γραφείων ή κατοικιών. Κάθε τόσο ξεπροβάλει κανένα καφέ ή κάποιο ξέμπαρκο εστιατόριο που ετοιμάζει το μενού της βραδιάς και προετοιμάζεται να υποδεχτεί τον κόσμο.

Όσο πλησιάζω προς τη πλατεία d'Estienne d'Orves βέβαια η κίνηση σε πεζούς και αυτοκίνητα αυξάνεται γεωμετρικά. Βλέπω την εκκλησία Sainte Trinité σκεπασμένη μ’ ένα καλαίσθητο ύφασμα για λόγους συντήρησης και συνεχίζω, μιας και τα καφέ τριγύρω παραείναι τουριστικά για τα γούστα μου, παρόλο που είναι αρκετά γεμάτα στον εξωτερικό τους χώρο.

Εξακολουθώ περπατώντας τη Rue de la Chau που σφύζει από ζωή, μιας και τα πολλά εμπορικά της καταστήματα λειτουργούν κανονικά, με τον κόσμο να πραγματοποιεί τα γιορτινά του ψώνια. Σε κάποια φάση μου έρχονται αστραπιαία θύμησες από το Βιετνάμ και τη πόλη του Χο τσι Μινχ, κάτι που διαπίστωσα ότι οφείλεται στα αρώματα που έρχονταν από ένα κάθετο στενάκι γεμάτο Ασιατικά εστιατόρια. Χαμογελάω.

Αυτό δεν είναι άλλωστε τα ταξίδια; Αναμνήσεις ανακατεμένες με εικόνες και μυρωδιές…

Ο δρόμος με βγάζει στο κτήριο της όπερας Palais Garnier, που είχα έτσι κι αλλιώς περασμένο στους χάρτες μου, έτσι κάνω το γύρο φωτογραφίζοντας την ώρα που τα φώτα ανάβουν. Αρκετοί κάθονται στα σκαλιά του κτηρίου πίνοντας μπυρίτσες και τραγουδώντας μαζί με τον πλανόδιο καλλιτέχνη που έχει στήσει τη κιθάρα του με μικρόφωνο κι ενισχυτή ακριβώς μπροστά στη μικρή πλατεία. Το γεγονός δε ότι ακούω τραγούδι των Beatles μου προκαλεί ευχαρίστηση & το χαίρομαι ιδιαίτερα.

Τα φώτα της πόλης πλέον έχουν ανάψει για τα καλά, μαζί με τα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια στις διπλανές λεωφόρους κάτι που σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα αυξημένη πλέον κίνηση στους δρόμους και τα μαγαζιά δημιουργεί μια αίσθηση ευφορίας, τέτοια που έχουμε να δούμε πριν απ’ όλη αυτή την υγειονομική κρίση.

Είναι ώρα να χαθώ κι εγώ από προσώπου γης, κατεβαίνοντας στο σταθμό ‘’Opéra’’ χρησιμοποιώντας τη ροζ γραμμή Μ7 του Παριζιάνικου μετρό, εμφανώς αρκετά πιο απαρχαιωμένου από αυτό που πήρα νωρίτερα το μεσημέρι. Τσεκάρω το όνομα Censier-Daubenton ως τη στάση που κατεβαίνω και περιμένω να φτάσω εν μέσω βαβούρας από την απέναντι αγγλόφωνη οικογένεια.

Προφανώς και δε πάω στο ξενοδοχείο αλλά ξεχύνομαι με φόρα και πάλι στη Mouffetard για τη βόλτα, αλλά και προς αναζήτηση κάποιου μπαρ μιας και διψούσα ασύστολα. Εντυπωσιάζομαι που βλέπω κόσμο να ψωνίζει ακόμα κατά συρροή και σκαλώνω σε μια βιτρίνα με γαλλικά τυριά, νιώθοντας ξαφνικά νοσταλγία για Χριστουγεννιάτικο τραπέζι, που θα καθυστερούσε ευτυχώς μόνο δυο μέρες.

Το happy hour είναι πάντα λόγος να πιείς στο Παρίσι, όχι ότι έχω τέτοια προβλήματα άλλα όπως να το κάνεις αποτελεί το έξτρα κίνητρο. Αρκετός κόσμος στα καφέ περιμετρικά της πλατείας έπαιρνε ένα απεριτίφ πριν το γιορτινό τραπέζι. Εγώ πάλι πήρα το δρόμο λίγη ώρα μετά για το ξενοδοχείο, αφού ξεδίψασα ως όφειλα.

Κατεβαίνω βεβαίως τον ίδιο πεζόδρομο και κάνω στάση για Panini με μοτσαρέλα μιας και ξαφνικά είχε κόψει η πείνα, όταν περιμένοντας καρτερικά τη σειρά μου ακούω ένα «καλησπέρα, να ρωτήσω κάτι;» απαντώντας «παρακαλώ» διερωτώμενος παράλληλα αν έχω αρχίσει να καταλαβαίνω ξαφνικά τα Γαλλικά…

«Εσύ δεν είσαι ο Psilos από το travelstories;» ακούω με την έκπληξη μου να μεγαλώνει περισσότερο με αυτές τις απίστευτες συμπτώσεις, κάτι που λογικά θα αποτυπώθηκε και στη φάτσα μου. Η ατάκα « @Señor_Nada από το forum » μου λύνει επιτέλους την απορία και με χαροποιεί ιδιαίτερα, γνωρίζοντας από κοντά ένα πολύ ωραίο τύπο τα γραφόμενα του οποίου παρακολουθώ πιστά. Τι να πω, στο χωριό μου και δε θα με πετύχαινε τόσο εύκολα όσο με πέτυχε σε ολόκληρο Παρίσι! Το κρίμα ήταν που δεν ήπιαμε εν τέλει μια μπύρα αλλά δε πειράζει, ευελπιστώ να δοθεί η ευκαιρία σε άλλο ταξίδι. Λίγα μέτρα πιο κάτω επιβεβαιώνω ότι όντως βρίσκομαι σε οικείο περιβάλλον, ακούγοντας πατροπαράδοτα ελληνικότατα μπινελίκια από ένα τύπο που μιλούσε στο τηλέφωνο σχετικά με τις ετοιμασίες της βραδιάς. Πλησιάζω, βλέπω το ρεστοραντ το όνομα «La Crète» και αντιλαμβάνομαι απόλυτα.

Όχι πολλή ώρα μετά βρίσκομαι στη στάση του λεωφορείου με τον αριθμό 47 που θα με οδηγήσει στο κέντρο της πόλης, έχοντας μεσολαβήσει ένα φρεσκάρισμα στο ξενοδοχείο, μιας και στη γειτονιά μου δεν είχε και πολλά να κάνεις τα βράδια των εορτών απ’ ότι είχα ήδη καταλάβει.
Μια φασαριόζικη παρέα Γάλλων μου παίρνει τ’ αυτιά μέχρι να φτάσω στη στάση μου, την οποία δεν έχω αντιληφθεί ακριβώς στο χάρτη και αγχώνομαι (χωρίς λόγο) όταν διαπιστώνω ότι το τέρμα είναι από την άλλη πλευρά του ποταμού, έτσι κατεβαίνω αρκετά μέτρα μακρύτερα μετά και το νησί de la Cité του Σηκουάνα. Από τα πρώτα όμως βήματα καταλαβαίνω ότι αυτή η μικρή «αναποδιά» ήταν τελικά για καλό.

Το ταρακούνημα που τρώω διαβαίνοντας τη γέφυρα Pont au Change είναι τεράστιο, καθώς για πρώτη φορά καταλαβαίνω τι εστί νυχτερινή ομορφιά του Παρισίου η οποία εκείνη τη στιγμή ξεδιπλώνεται στα πόδια μου, τα υπέροχα κτήρια που αγκαλιάζουν το ποτάμι, τα φωτορυθμικά απέναντι στο πύργο του Άιφελ, η επόμενη γέφυρα Saint-Michel, ο καθεδρικός ναός του Notre-Dame στη πλάτη μου, όλα απόλυτα εναρμονισμένα και άψογα φωτισμένα με το τοπίο. Οι αισθήσεις μου σε όξυνση προσπαθούν να ρουφήξουν το απόλυτο αυτό σκηνικό καταμεσής της όμορφης νύχτας.

Προχωράω αργά προς το προορισμό μου κάνοντας συχνά πυκνά στάση για φωτογραφία, ειδικότερα πάνω στις γέφυρες αν και δεν είμαι ο μόνος. Τι θα μπορούσε να ανατρέψει το δεδομένο της Ιρλανδικής μπυραρίας όταν όλες είναι κλειστές λόγω Χριστουγέννων; Μα μια Σκωτσέζικη μπυραρία βεβαίως, στην οποία αν δε πήγαινα συστημένος από τον @Señor_Nada δε θα έβρισκα.

Η δοκιμή των βαρελιών παράλληλα με τη παρατήρηση των Γάλλων αποδεικνύεται πολύ ενδιαφέρον χόμπι κατά τη διάρκεια της βραδιάς, μέχρι ν’ αποφασίσω να επιστρέψω με το ίδιο λεωφορείο στη βάση μου, κάτι που αναβάλλω διαρκώς και αποφασίζω τελικά όταν αρχίζει η βροχή.

Αν σας πω ότι δε μ’ ένοιαζε καθόλου;

 
Last edited:

Iris_90

Member
Μηνύματα
760
Likes
3.839
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Γιάννη μπράβο !!! Μου άρεσε αυτό που πες πως σε τέτοιες εποχές δύσκολες λόγω πανδημίας η ατάκα '' άστο για αργότερα'' δεν ισχύει πια ... Τώρα που μπορούμε τώρα θα πάμε ... Ε όπως και να το κάνουμε το Παρίσι έχει μια αίγλη , μια κομψότητα ... Δεν μας κουράζεις καθόλου με τις φωτογραφίες ίσα ίσα εμένα προσωπικά με ξαναταξιδεύεις εκεί και οι ασπρόμαυρες θα είναι πιο καλλιτεχνικές ... Ελπίζω να ανέβηκες στη Μονμάρτη ...
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.322
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
η ατάκα '' άστο για αργότερα'' δεν ισχύει πια ... Τώρα που μπορούμε τώρα θα πάμε ...
Νομίζω ότι αυτό θα υιοθετηθεί γενικότερα ως στάση ζωής. ;)
... Ε όπως και να το κάνουμε το Παρίσι έχει μια αίγλη , μια κομψότητα
Το Παρίσι ήταν απίστευτο, θα προσπαθήσω να το περάσω μέσα από την ιστορία μου.
Δεν μας κουράζεις καθόλου με τις φωτογραφίες ίσα ίσα εμένα προσωπικά με ξαναταξιδεύεις εκεί και οι ασπρόμαυρες θα είναι πιο καλλιτεχνικές ...
Για να δούμε, διατηρώ τις επιφυλάξεις μου...
Ελπίζω να ανέβηκες στη Μονμάρτη
Ασφαλώς!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.322
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Προετοιμασία και σχεδιασμός


Πάνω που άρχισα να πιστεύω (με το όποιο ρίσκο) ότι οι πτήσεις στο διάστημα των εορτών του 2021 θα διεξάγονταν υπό κανονικές συνθήκες, ξεκίνησε και το ψαχτήρι εισιτηρίων, μέσα σε μία έντονη ταξιδιωτική περίοδο απανωτών εκδρομών. Μια μικρή καθυστέρηση στη κράτηση μου στοίχησε γύρω στα 20 ευρώ, κλείνοντας τελικά στη τιμή των 112 ευρώ συνολικά για απευθείας πτήση στις 23 και επιστροφή στις 26 του Δεκέμβρη, ποσό το οποίο θεωρώ αρκετά ικανοποιητικό για τη περίοδο αυτή.

Στο συγκεκριμένο κόστος προστέθηκε και αυτό των 7€ για fast track επιβίβαση λίγο καιρό πριν το ταξίδι, κάτι που αποδείχτηκε παντελώς άχρηστο, καθώς δεν προσφέρονταν εμφανώς τουλάχιστον τέτοια υπηρεσία στο αεροδρόμιο Orly, που χρησιμοποιεί η Transavia για τις πτήσεις της.

Δεν υπήρχε η ανάγκη προσθήκης κάποιας επιπλέον αποσκευής, μιας και η συγκεκριμένη εταιρεία είναι η μόνη low cost που ‘χω δει εγώ τουλάχιστον που διατήρησε τη δυνατότητα της χειραποσκευής μαζί με προσωπικό αντικείμενο, υπέρ αρκετά για ταξίδι 3 ημερών, που δε τα χρησιμοποίησα κιόλας ταξιδεύοντας μ’ ένα σακίδιο.

Στο περίπλοκο θέμα της διαμονής τώρα, θα μπορούσα κανονικά να αφιερώσω ολόκληρο κεφάλαιο. Από τη μία οι υπερβολικές τιμές της πόλης για διαμονή σε βολικό σημείο, από την άλλη το πολυεπίπεδο θέμα της ασφάλειας και των μετακινήσεων, μαζί με μια πρωινή πτήση κατά την αναχώρηση. Έπρεπε να συνδυαστούν πολλά και διάφορα.

Τελικώς αφού το σκέφτηκα όσο πιο λογικά γινόταν έκανα δύο κρατήσεις με δωρεάν ακύρωση, ποντάροντας στο γεγονός ότι η δυσκολία στα ταξίδια λόγω της πανδημίας θα ευνοήσει τελικά όσους το αποφασίσουν όσο θα πλησιάζει ο καιρός.

Και να που δικαιώθηκα πανηγυρικά, μιας που όσο περνούσαν οι μέρες οι τιμές έπεφταν και οι διαθεσιμότητες μαζί με τις παροχές ανέβαιναν κατακόρυφα. Έτσι κατόπιν και των συζητήσεων μας στο αντίστοιχο νήμα και των πολύ εύστοχων υποδείξεων του @interted ,κατέληξα στο Hôtel de France Quartier-Latin ,ένα αρκετά νορμάλ ξενοδοχείο στο 5ο διαμέρισμα της πόλης, στη συνολική τιμή των 186€ με πρωινό. Μπορεί να ακούγεται λίγο τσιμπημένο αλλά μη ξεχνάμε τα βασικά. Παρίσι, Χριστούγεννα, μονόκλινο και σε τρομερά βολική τοποθεσία!

map1.jpg


Γνωρίζοντας ότι φτάνω με μεγάλη κούραση, θεώρησα σωστό να αποφύγω τη ταλαιπωρία αλλαγής μέσων και το ψάξιμο (που τελικά δεν ήταν τίποτα δύσκολο), δίνοντας 6 ευρώ παραπάνω για ένα transfer που μου πρότεινε η transavia μέσω email, κάτι που εκ του αποτελέσματος δεν άξιζε και τόσο. Για την επιστροφή μου στο αεροδρόμιο θα αποφάσιζα επιτόπου, ανάλογα με τα πρωινά δρομολόγια.

Επιτόπου θα έκλεινα και τις εντός πόλης μετακινήσεις μου, μιας και η τριήμερη κάρτα δεν είχε νόημα για το πλάνο που είχα κατά νου και σημείωσα για άλλη μια φορά στο χάρτη. Διαβάζοντας πολύ μέσα στο φόρουμ, οδηγούς, αλλά κυριότερα με τη βοήθεια της @Pel ,έστησα ένα πρόγραμμα που έπρεπε να ακολουθήσω πιστά για να δω όσο δυνατόν περισσότερα στο λίγο χρόνο που είχα.

map2.jpg


Αυτός ήταν ο λόγος που δεν έκανα κράτηση για κάποιο αξιοθέατο, όταν ψάχνοντας για το Λούβρο (παρόλο που έχω τις ενστάσεις μου) διαπίστωσα ότι δεν είχε είσοδο για το κοινό μετά τις τρεις το μεσημέρι. Ήταν το μόνο άλλωστε που ήθελα να αφιερώσω χρόνο. Ευτυχώς στο όλο εγχείρημα βοήθησε ο καιρός. Ένας πολύ καλός για τα δεδομένα της εποχής καιρός!
 
Last edited:

Iris_90

Member
Μηνύματα
760
Likes
3.839
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Τελικά στο Λούβρο πήγες ;;;
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
991
Likes
2.089
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Πηγα - πέρασα - έφυγα.
Θα τα αναφέρω αναλυτικά. :)
έλα, μη μας κρατάς σε αγωνία! και μόνο που βρήκες σ΄εκείνη την περιοχή ξενοδοχείο, ήσουν υπερτυχερός!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.322
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
και μόνο που βρήκες σ΄εκείνη την περιοχή ξενοδοχείο, ήσουν υπερτυχερός!
Παραγγελία να το χα κάνει δε θα μπορούσε να είναι καλύτερα!
Είναι οι λεγόμενες «ευκαιρίες» που προέκυψαν τους περασμένους μήνες με την όλη κατάσταση.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.444
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Βρε Γιάννη, να σου πω, του χωνεύεις εσυ τους Γάλλους ; 😂😂
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.000
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom