varioAthens
Member
- Μηνύματα
- 6.660
- Likes
- 13.731
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Με έμπνευση τους Bandeirantes
- Η οργάνωση
- Iguazu I
- Iguazu IΙ
- Belo Horizonte - Minas Gerais: Mariana & Ouro Preto
- Photos Ouro Preto και Mariana
- Minas Gerais: Minas da Passagem
- Fazenda do Paraizo
- Περιπέτειες στον δρόμο για το Paraty & Βραδινό Paraty
- Paraty & νησιά
- Ilha Grande
- Rio De Janeiro Ι
- Rio de Janeiro ΙΙ
- Rio de Janeiro III & μια νύχτα στην φαβέλα [I](α.σ.υ.ν.ό.δ.ε.υ.τ.ο.ι)[/I]
- Μια νύχτα στην φαβέλα (συνέχεια)
- Rio de Janeiro IV
- Santa Marta - η αυθεντική εμπειρία
- Rio De Janeiro V
- Επίλογος - "Τudo bem"
Ilha Grande
Ανάμεσα στο Paraty και στο Ριο ντε Τζανέϊρο υπάρχει ένας από τους τελευταίους εναπομείναντες επίγειους παραδείσους που λέγεται Ilha Grande.
Είναι ένα παρθένο τροπικό νησί και αποτελεί προστατευόμενο Εθνικό Πάρκο.
Πώς κατάφερε να μείνει ανέγγιχτο? Γιατί μέχρι το 1994 απαγορευόταν όχι μόνο το να κατοικείς αλλά και η ελεύθερη μετακίνηση από/προς το νησί αφού εκεί λειτουργούσε φυλακή υψίστης ασφαλείας και πολύ πιο πριν ήταν καραντίνα για τους μετανάστες.
Αν μη τι άλλο, ωραιότατο μέρος να εκτίσει κάποιος την ποινή του ή την καραντίνα του!
Για να πάμε στο Ilha Grande έπρεπε να πάρουμε το φέρυ από το Angra dos Reis. To φέρυ δεν είναι αυτό που έχουμε στο μυαλό μας από την Ελλάδα, ένα τεράστιο πλοίο με υπόγειο πάρκινγκ για αυτοκίνητα, δεν μοιάζει ούτε καν με την περίφημη "παντόφλα". Το φέρυ για Ίλα Γκράντε μεταφέρει μόνο ανθρώπους, καμιά 50αριά επιβάτες και θυμίζει περισσότερο θαλάσσιο ταξί.
Θα ρωτήσει κανείς: "Και τα αυτοκίνητα πώς πάνε?". Μα αυτό είναι το καλύτερο! Στο νησί δεν επιτρέπονται αυτοκίνητα.
Μπήκαμε λοιπόν στο φέρυ, μετά βίας στριμώξαμε τα πράγματά μας ανάμεσα στα μπαγκάζια των άλλων τουριστών και στα ψώνια των ντόπιων... οι ντόπιοι πάνε στο Angra dos Reis για τα ψώνια τους καθώς στο Ilha Grande δεν υπάρχει ούτε σούπερ μάρκετ.
Μετά από μια σύντομη διαδρομή φτάσαμε στo λιμάνι και πρωτεύουσα Abraao.
Αποβιβαστήκαμε και ξεκινήσαμε να βρούμε το δωμάτιό μας.
Στην αρχή το να σέρνουμε τις χειραποσκευές μας πάνω στον πλακόστρωτο παραλιακό δρόμο ήταν εύκολο και διασκεδαστικό αφού χαζεύαμε τριγύρω μας.
Τα πράγματα δυσκόλεψαν όταν αναγκαστήκαμε να στρίψουμε στον εσωτερικό δρόμο του νησιού που ήταν χωματόδρομος και τα μπαγκάζια σέρνονταν πιο δύσκολα. Ωστόσο το να βλέπουμε ξυπόλητα πιτσιρίκια να τρέχουν, να παίζουν ποδόσφαιρο και να μας πετάνε την μπάλα στο κεφάλι γελώντας, είχε την πλάκα του.
Το λέβελ δυσκολίας ανέβηκε κι άλλο στο σημείο όπου ο χωματόδρομος τελειώνει. Εκεί αναγκαστικά πρέπει να φορτωθείς όλα σου τα υπάρχοντα και να περπατήσεις από την αμμουδιά ενώ βουλιάζεις σε κάθε σου βήμα.
Για κερασάκι στην τούρτα το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής προς τον ξενώνα ήταν μια τεράστια ανηφόρα γιατί είχαμε κλείσει δωμάτιο στην κορυφή του βουνού.
Φτάνοντας ξέπνοοι και καταϊδρωμένοι, η ρεσεψιονίστ μας έβαλε να καθίσουμε, μας έφερε νερά και ως άλλη "πάστα-φλώρα" θυμήθηκε να μας πει "μα καλά γιατί δεν μας είπατε ότι έρχεστε να στείλουμε τον κύριο τάδε με το καρότσι του να μεταφέρει τις αποσκευές σας?" ...Τι να της απαντήσεις τώρα? Πώς μόλις χτες της είχαμε επιβεβαιώσει την ώρα που θα φτάναμε και μας έστειλε αναλυτικότατες οδηγίες για το πώς θα βρούμε το κατάλυμα?
Ο ξενώνας ωστόσο ήταν μια μαγεία… χωμένος στην πλαγιά του βουνού, μέσα στο τροπικό δάσος και με πανοραμική θέα σε όλο τον κόλπο. Ωστόσο, μια εσάνς μούχλας αναδιδόταν από το δωμάτιο.
Φορέσαμε αμέσως μαγιό, πήραμε τις πετσέτες μας και ξεκινήσαμε για εξερεύνηση. Κατηφορίσαμε τον δρόμο που πριν είχαμε ανέβει αγκομαχώντας και φτάσαμε στην θάλασσα. Ακριβώς κάτω από τους ξενώνες γινόταν χαμός: κόσμος που έπαιζε ποδόσφαιρο (άντρες-γυναίκες, μικροί-μεγάλοι), άλλοι άκουγαν μουσικές και χόρευαν, άλλοι έπιναν, φλέρταραν και γελούσαν δυνατά. Ωραία τα party vibes αλλά εμείς θέλαμε κάτι πιο ήσυχο και κυρίως να ανακαλύψουμε το νησί.
Έτσι, ξεκινήσαμε να περπατάμε αρχικά παραλία-παραλία, στη συνέχεια ο δρόμος ανηφόριζε και ξεμάκραινε από την θάλασσα... βρεθήκαμε να περπατάμε σε ένα μονοπάτι στο βουνό, το μονοπάτι μας έβαζε όλο και περισσότερο μέσα στο δάσος που ήταν τόσο πυκνό που έμοιαζε εκεί μέσα σαν να είχε ήδη νυχτώσει. Συνεχίσαμε κι άλλο μέχρι που φτάσαμε σε ένα ξέφωτο και ακριβώς από κάτω μας βρισκόταν ένας μικρός ορμίσκος όπου ήταν "κρυμμένη" μια φανταστική παραλία. Ο κόσμος που είχε καταφέρει να φτάσει μέχρι εδώ ήταν ελάχιστος οπότε την απολαύσαμε σχεδόν πριβέ.
Μείναμε μέχρι αργά το απόγευμα και σε όλο τον δρόμο της επιστροφής βλέπαμε τον ήλιο να δύει και να λούζει το Abraao στα χρώματα του πορτοκαλί και του χρυσού.
To βράδι το νησί ησύχαζε... πυρσοί άναβαν στην παραλία, μπορούσες να κάτσεις για φαγητό ή ποτό σε μαγαζάκια πάνω στην άμμο με την θάλασσα να σκάει στα πόδια σου. Φάγαμε θαλασσινά, ακούσαμε live μουσική και βολτάραμε στο νησί μέχρι που δεν άντεχαν άλλο τα πόδια μας.
- - -
Την επόμενη μέρα κάναμε εκδρομή με σκάφος ώστε να ανακαλύψουμε τις παραλίες του νησιού που είναι άπειρες και δεν είναι προσβάσιμες με άλλον τρόπο αφού, όπως ήδη ανέφερα, δεν κυκλοφορούν αυτοκίνητα.
Tο ποιες θα καταφέρεις να προσεγγίσεις εξαρτάται από τον καιρό. Πάντως όλες έχουν κρυστάλλινα, καταπράσινα νερά, πορτοκαλί αμμουδιά και τόσο πυκνή τροπική βλάστηση που σχεδόν μπαίνει μέσα στο νερό.
Σε κάποιες παραλίες ήμασταν εντελώς μόνοι μας, δεν ξέρω πώς συνέβη αυτό... ειδικά σε μία από τις πιο "διάσημες" την Praia dos Meros πραγματικά δεν μπορούσαμε να το πιστέψουμε πώς ήταν δυνατόν να μην υπάρχουν άλλοι τουρίστες.
Σε κάποια στάση μας, εκτός από κολύμπι κάναμε και πεζοπορία μέσα στο δάσος και ήταν μια ονειρική διαδρομή ακούγοντας πουλιά και μαϊμούδες, προσπερνώντας ένα εγκαταλειμμένο σχολείο και φτάνοντας τελικά σε μία από τις παλαιότερες εκκλησίες όλης της Βραζιλίας, στην μέση του πουθενά.
Αν και είχαμε προγραμματίσει να μείνουμε παραπάνω στο Ilha Grande δυστυχώς αναγκαστήκαμε να φύγουμε εσπευσμένα μια μέρα νωρίτερα... Η υγρασία του Paraty είχε πυροδοτήσει τον αλλεργικό μου βήχα και εδώ έγινε τρισχειρότερος. Η μούχλα που είχε διαποτίσει όλα τα έπιπλα, τις πόρτες και τα κλινοσκεπάσματα του δωματίου και την ανέπνεα όλη την νύχτα ενώ κοιμόμουν, με διέλυσε κυριολεκτικά. Αλλά δεν ήταν έτσι μόνο το δικό μας κατάλυμμα, είναι χαρακτηριστικό όλου του νησιού. Το να φύγουμε ήταν μονόδρομος...
Ωστόσο, αν δεν υπάρχει ανάλογο θέμα υγείας, το Ilha Grande προσφέρεται άνετα και για μία εβδομάδα διακοπών... είναι ένας μαγικός τόπος!
Ανάμεσα στο Paraty και στο Ριο ντε Τζανέϊρο υπάρχει ένας από τους τελευταίους εναπομείναντες επίγειους παραδείσους που λέγεται Ilha Grande.
Είναι ένα παρθένο τροπικό νησί και αποτελεί προστατευόμενο Εθνικό Πάρκο.
Πώς κατάφερε να μείνει ανέγγιχτο? Γιατί μέχρι το 1994 απαγορευόταν όχι μόνο το να κατοικείς αλλά και η ελεύθερη μετακίνηση από/προς το νησί αφού εκεί λειτουργούσε φυλακή υψίστης ασφαλείας και πολύ πιο πριν ήταν καραντίνα για τους μετανάστες.
Αν μη τι άλλο, ωραιότατο μέρος να εκτίσει κάποιος την ποινή του ή την καραντίνα του!
Για να πάμε στο Ilha Grande έπρεπε να πάρουμε το φέρυ από το Angra dos Reis. To φέρυ δεν είναι αυτό που έχουμε στο μυαλό μας από την Ελλάδα, ένα τεράστιο πλοίο με υπόγειο πάρκινγκ για αυτοκίνητα, δεν μοιάζει ούτε καν με την περίφημη "παντόφλα". Το φέρυ για Ίλα Γκράντε μεταφέρει μόνο ανθρώπους, καμιά 50αριά επιβάτες και θυμίζει περισσότερο θαλάσσιο ταξί.
Θα ρωτήσει κανείς: "Και τα αυτοκίνητα πώς πάνε?". Μα αυτό είναι το καλύτερο! Στο νησί δεν επιτρέπονται αυτοκίνητα.
Μπήκαμε λοιπόν στο φέρυ, μετά βίας στριμώξαμε τα πράγματά μας ανάμεσα στα μπαγκάζια των άλλων τουριστών και στα ψώνια των ντόπιων... οι ντόπιοι πάνε στο Angra dos Reis για τα ψώνια τους καθώς στο Ilha Grande δεν υπάρχει ούτε σούπερ μάρκετ.
Μετά από μια σύντομη διαδρομή φτάσαμε στo λιμάνι και πρωτεύουσα Abraao.
Αποβιβαστήκαμε και ξεκινήσαμε να βρούμε το δωμάτιό μας.
Στην αρχή το να σέρνουμε τις χειραποσκευές μας πάνω στον πλακόστρωτο παραλιακό δρόμο ήταν εύκολο και διασκεδαστικό αφού χαζεύαμε τριγύρω μας.
Τα πράγματα δυσκόλεψαν όταν αναγκαστήκαμε να στρίψουμε στον εσωτερικό δρόμο του νησιού που ήταν χωματόδρομος και τα μπαγκάζια σέρνονταν πιο δύσκολα. Ωστόσο το να βλέπουμε ξυπόλητα πιτσιρίκια να τρέχουν, να παίζουν ποδόσφαιρο και να μας πετάνε την μπάλα στο κεφάλι γελώντας, είχε την πλάκα του.
Το λέβελ δυσκολίας ανέβηκε κι άλλο στο σημείο όπου ο χωματόδρομος τελειώνει. Εκεί αναγκαστικά πρέπει να φορτωθείς όλα σου τα υπάρχοντα και να περπατήσεις από την αμμουδιά ενώ βουλιάζεις σε κάθε σου βήμα.
Για κερασάκι στην τούρτα το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής προς τον ξενώνα ήταν μια τεράστια ανηφόρα γιατί είχαμε κλείσει δωμάτιο στην κορυφή του βουνού.
Φτάνοντας ξέπνοοι και καταϊδρωμένοι, η ρεσεψιονίστ μας έβαλε να καθίσουμε, μας έφερε νερά και ως άλλη "πάστα-φλώρα" θυμήθηκε να μας πει "μα καλά γιατί δεν μας είπατε ότι έρχεστε να στείλουμε τον κύριο τάδε με το καρότσι του να μεταφέρει τις αποσκευές σας?" ...Τι να της απαντήσεις τώρα? Πώς μόλις χτες της είχαμε επιβεβαιώσει την ώρα που θα φτάναμε και μας έστειλε αναλυτικότατες οδηγίες για το πώς θα βρούμε το κατάλυμα?
Ο ξενώνας ωστόσο ήταν μια μαγεία… χωμένος στην πλαγιά του βουνού, μέσα στο τροπικό δάσος και με πανοραμική θέα σε όλο τον κόλπο. Ωστόσο, μια εσάνς μούχλας αναδιδόταν από το δωμάτιο.
Φορέσαμε αμέσως μαγιό, πήραμε τις πετσέτες μας και ξεκινήσαμε για εξερεύνηση. Κατηφορίσαμε τον δρόμο που πριν είχαμε ανέβει αγκομαχώντας και φτάσαμε στην θάλασσα. Ακριβώς κάτω από τους ξενώνες γινόταν χαμός: κόσμος που έπαιζε ποδόσφαιρο (άντρες-γυναίκες, μικροί-μεγάλοι), άλλοι άκουγαν μουσικές και χόρευαν, άλλοι έπιναν, φλέρταραν και γελούσαν δυνατά. Ωραία τα party vibes αλλά εμείς θέλαμε κάτι πιο ήσυχο και κυρίως να ανακαλύψουμε το νησί.
Έτσι, ξεκινήσαμε να περπατάμε αρχικά παραλία-παραλία, στη συνέχεια ο δρόμος ανηφόριζε και ξεμάκραινε από την θάλασσα... βρεθήκαμε να περπατάμε σε ένα μονοπάτι στο βουνό, το μονοπάτι μας έβαζε όλο και περισσότερο μέσα στο δάσος που ήταν τόσο πυκνό που έμοιαζε εκεί μέσα σαν να είχε ήδη νυχτώσει. Συνεχίσαμε κι άλλο μέχρι που φτάσαμε σε ένα ξέφωτο και ακριβώς από κάτω μας βρισκόταν ένας μικρός ορμίσκος όπου ήταν "κρυμμένη" μια φανταστική παραλία. Ο κόσμος που είχε καταφέρει να φτάσει μέχρι εδώ ήταν ελάχιστος οπότε την απολαύσαμε σχεδόν πριβέ.

Μείναμε μέχρι αργά το απόγευμα και σε όλο τον δρόμο της επιστροφής βλέπαμε τον ήλιο να δύει και να λούζει το Abraao στα χρώματα του πορτοκαλί και του χρυσού.

To βράδι το νησί ησύχαζε... πυρσοί άναβαν στην παραλία, μπορούσες να κάτσεις για φαγητό ή ποτό σε μαγαζάκια πάνω στην άμμο με την θάλασσα να σκάει στα πόδια σου. Φάγαμε θαλασσινά, ακούσαμε live μουσική και βολτάραμε στο νησί μέχρι που δεν άντεχαν άλλο τα πόδια μας.
- - -
Την επόμενη μέρα κάναμε εκδρομή με σκάφος ώστε να ανακαλύψουμε τις παραλίες του νησιού που είναι άπειρες και δεν είναι προσβάσιμες με άλλον τρόπο αφού, όπως ήδη ανέφερα, δεν κυκλοφορούν αυτοκίνητα.
Tο ποιες θα καταφέρεις να προσεγγίσεις εξαρτάται από τον καιρό. Πάντως όλες έχουν κρυστάλλινα, καταπράσινα νερά, πορτοκαλί αμμουδιά και τόσο πυκνή τροπική βλάστηση που σχεδόν μπαίνει μέσα στο νερό.
Σε κάποιες παραλίες ήμασταν εντελώς μόνοι μας, δεν ξέρω πώς συνέβη αυτό... ειδικά σε μία από τις πιο "διάσημες" την Praia dos Meros πραγματικά δεν μπορούσαμε να το πιστέψουμε πώς ήταν δυνατόν να μην υπάρχουν άλλοι τουρίστες.
Σε κάποια στάση μας, εκτός από κολύμπι κάναμε και πεζοπορία μέσα στο δάσος και ήταν μια ονειρική διαδρομή ακούγοντας πουλιά και μαϊμούδες, προσπερνώντας ένα εγκαταλειμμένο σχολείο και φτάνοντας τελικά σε μία από τις παλαιότερες εκκλησίες όλης της Βραζιλίας, στην μέση του πουθενά.
Αν και είχαμε προγραμματίσει να μείνουμε παραπάνω στο Ilha Grande δυστυχώς αναγκαστήκαμε να φύγουμε εσπευσμένα μια μέρα νωρίτερα... Η υγρασία του Paraty είχε πυροδοτήσει τον αλλεργικό μου βήχα και εδώ έγινε τρισχειρότερος. Η μούχλα που είχε διαποτίσει όλα τα έπιπλα, τις πόρτες και τα κλινοσκεπάσματα του δωματίου και την ανέπνεα όλη την νύχτα ενώ κοιμόμουν, με διέλυσε κυριολεκτικά. Αλλά δεν ήταν έτσι μόνο το δικό μας κατάλυμμα, είναι χαρακτηριστικό όλου του νησιού. Το να φύγουμε ήταν μονόδρομος...
Ωστόσο, αν δεν υπάρχει ανάλογο θέμα υγείας, το Ilha Grande προσφέρεται άνετα και για μία εβδομάδα διακοπών... είναι ένας μαγικός τόπος!






Last edited: