varioAthens
Member
- Μηνύματα
- 6.660
- Likes
- 13.731
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Με έμπνευση τους Bandeirantes
- Η οργάνωση
- Iguazu I
- Iguazu IΙ
- Belo Horizonte - Minas Gerais: Mariana & Ouro Preto
- Photos Ouro Preto και Mariana
- Minas Gerais: Minas da Passagem
- Fazenda do Paraizo
- Περιπέτειες στον δρόμο για το Paraty & Βραδινό Paraty
- Paraty & νησιά
- Ilha Grande
- Rio De Janeiro Ι
- Rio de Janeiro ΙΙ
- Rio de Janeiro III & μια νύχτα στην φαβέλα [I](α.σ.υ.ν.ό.δ.ε.υ.τ.ο.ι)[/I]
- Μια νύχτα στην φαβέλα (συνέχεια)
- Rio de Janeiro IV
- Santa Marta - η αυθεντική εμπειρία
- Rio De Janeiro V
- Επίλογος - "Τudo bem"
Rio de Janeiro IV
H επόμενη μέρα, Κυριακή, μας βρήκε κατάκοπους.
Κάτι που ήμασταν στο πόδι όλη την προηγούμενη μέρα, κάτι οι ατελείωτες αναμονές στο Sugarloaf, κάτι οι νυχτερινές μας περιπέτειες, ε μια κάποια κούραση μας βγήκε οπότε αποφασίσαμε να ρίξουμε ρυθμούς και να ακολουθήσουμε ένα πιο χαλαρό πρόγραμμα.
H μέρα ήταν ηλιόλουστη και θύμιζε καλοκαίρι... όλοι είχαν ξεχυθεί στην παραλία. Άλλοι έτρεχαν, άλλοι έπαιζαν beach volley, άλλοι beach soccer... Οι καριόκας έχουν "τρέλα" με την φυσική άσκηση και ειδικά στην παραλία, ακόμα και στις 6 το πρωί θα δεις κόσμο να τρέχει, να περπατάει, να αθλείται. Πόσω μάλλον τις Κυριακές που κλείνει ο παραλιακός δρόμος στην Copacabana για τα αυτοκίνητα και γίνεται πεζόδρομος.
Ωστόσο, εμείς αποφασίσαμε να επισκεφθούμε πρώτα 2 γραφικές γειτονιές, την Lapa και την Santa Teresa και να καταλήξουμε αργότερα το μεσημέρι στην παραλία.
H Lapa είναι μια πολύ ζωντανή συνοικία με έντονη νυχτερινή ζωή και καλλιτεχνικά δρώμενα. Εμείς, βέβαια, επειδή πήγαμε πρωϊ και μάλιστα Κυριακή, ήταν πολύ ήσυχα.
Το 1ο σήμα κατατεθέν της περιοχής είναι το πολύ εντυπωσιακό υδραγωγείο με τις 42 καμάρες. Η πλατεία στην οποία βρίσκεται είναι το επίκεντρο της διασκέδασης κάθε βράδυ με street parties, πάγκους με street food και πολύ κόσμο.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τον Καθεδρικό του Sao Sebastiao, δηλαδή την Μητρόπολη. Σαν κτίριο μόνο εκκλησία δεν θυμίζει, εξωτερικά μοιάζει με βιομηχανικό κτίριο, πανύψηλο και σε κωνικό σχήμα. Μπαίνοντας, ο ναός είναι εντυπωσιακός, όχι τόσο λόγω της κατάνυξης που προκαλεί αλλά λόγω του τεράστιου μεγέθους του, χωρά 20.000 κόσμο. Πετύχαμε και την κυριακάτικη Θεία Λειτουργία (σε αυτό το ταξίδι με τις εκκλησίες πια... έχω εκκλησιαστεί για έναν χρόνο νομίζω) και είχε πολύ ενδιαφέρον.
Βγαίνοντας από τον Καθεδρικό, και ενώ θεωρητικά πρόκειται για μια ήσυχη περιοχή με μεγάλες εταιρείες τριγύρω, μας ήρθε μια πολύ άσχημη μυρωδιά σαν να καιγόταν πλαστικό. Ψάξαμε να δούμε από που ερχόταν και είδαμε ότι καιγόταν κάτι στο προαύλιο μιας πολυεθνικής εταιρείας.
-"Drugs" μας εξήγησε ο Emmanuel "και μάλιστα κακής ποιότητας, καίνε διάφορα υλικά από πλαστικά, βενζίνες κι ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς για να τα φτιάξουν. Αυτοί που θα τα πάρουν θα πρέπει να είναι τυχεροί για να μην πέσουν σε κώμα ή και να πεθάνουν ακόμα".
-"Μα καλά βρε Emmanuel, αυτή η δουλειά να γίνεται μέρα-μεσημέρι? δίπλα στον Καθεδρικό, μέσα στο προαύλιο της εταιρείας και μπροστά στα μάτια, όχι μόνο των περαστικών, αλλά κυρίως του φύλακα της εταιρείας? Και ο φύλακας δεν μπορεί να φωνάξει την αστυνομία?".
-"Δεν είναι τόσο απλό... μπορεί αυτοί που τα φτιάχνουν να είναι από την ίδια γειτονιά (δηλ. φαβέλα) άρα πώς θα συνεχίσει να ζει εκεί αυτός και η οικογένειά του? Και οι αστυνομικοί που θα έρθουν τι θα κάνουν? Τίποτα! Στην αστυνομία κυριαρχεί η διαφθορά και όσοι δεν είναι διεφθαρμένοι φοβούνται να κάνουν την δουλειά τους".
Κατάλαβε το σοκ μου και συμπλήρωσε χαμογελώντας:
- "Το Ριο δεν κρύβει κινδύνους μόνο για εσάς, κρύβει και για εμάς".
Στη συνέχεια πήγαμε στο 2ο σήμα κατατεθέν της περιοχής, τα Selarοn Steps. Πρόκειται για μια σκάλα με 215 σκαλιά που κοσμούνται από χρωματιστά πλακάκια. Το έργο αυτό είναι του Χιλιανού καλλιτέχνη Σελαρόν, που ζούσε σε αυτόν τον δρόμο και το δημιούργησε ως "φόρο τιμής" προς στον βραζιλιάνικο λαό. Το συγκεκριμένο μέρος έχει αναδειχθεί τα τελευταία λίγα χρόνια σε ινσταγκραμικό σποτ με αποτέλεσμα να γίνεται ο κακός χαμός. Τα Selarοn Steps συνδέουν την Lapa με την Santa Teresa, τον επόμενο σταθμό της βόλτας μας.
Η Santa Teresa είναι μια καλλιτεχνική μποεμ γειτονιά με παλιά αρχοντικά και στενούς γραφικούς δρόμους, χτισμένη σε έναν καταπράσινο λόφο με ωραία θέα.
Εδώ παλιά υπήρχε ένα μοναστήρι και απ' το 1750 άρχιζαν να χτίζουν τις βίλες τους και να ζουν εδώ οι πλούσιοι ευρωπαίοι. Το 1872 κατασκευάστηκε και γραμμή τραμ για να συνδεθεί το αριστοκρατικό αυτό προάστιο με το Ριο. Κάποια στιγμή η συνοικία παρήκμασε αλλά τα τελευταία χρόνια βιώνει μια αναγέννηση χάρη στα πολλά καλλιτεχνικά δρώμενα, τα μουσεία, τα εστιατόρια και τα boutique hotels που ξεφυτρώνουν το ένα μετά το άλλο.
Μια βόλτα με το ιστορικό τραμ είναι must και αυτό κάναμε κι εμείς. Το τραμ κάνει τον γύρο του λόφου της Σάντα Τερέζα οπότε είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε το Ριο από ψηλά καθώς και τα γραφικά δρομάκια και τα όμορφα αρχοντικά της περιοχής. Εντυπωσιακό επίσης είναι το σημείο της διαδρομής που το τραμ περνάει πάνω από τις αψίδες του υδραγωγείου στην Lapa. Οι συνεπιβάτες μας ήταν στην πλειοψηφία τους ντόπιοι, κυρίως οικογένειες με μικρά παιδιά, που έκαναν την κυριακάτικη βόλτα τους.
Welcome! | Bondes de Santa Teresa
Κόντευε μεσημέρι και ένα διάλειμμα για ξεκούραση ήταν απαραίτητο. Το Aprazivel, φωλιασμένο μέσα στον καταπράσινο λόφο, ήταν ό,τι ακριβώς χρειαζόμασταν: μια δροσερή αυλή με υπέροχη θέα και καλό φαγητό. Território Aprazível | Mais que um restaurante no Rio de Janeiro (aprazivel.com.br)
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, χαιρετήσαμε τον Emmanuel που έτρεχε να προλάβει το ντέρμπι της αγαπημένης του ομάδας Botafogo και αποφασίσαμε για την υπόλοιπη μέρα να χαλαρώσουμε και να κάνουμε ό,τι και οι ντόπιοι: άραγμα και βόλτες στην παραλία. Ήμασταν τυχεροί γιατί ήταν η μοναδική μέρα από όσες μείναμε που ο καιρός ήταν ευνοϊκός για βουτιά στην θάλασσα και ηλιοθεραπεία.
Κατεβήκαμε, λοιπόν, στην Copacabana, νοικιάσαμε καρέκλες παραλίας, εφοδιαστήκαμε με ποτά και τα τυπικά snacks της παραλίας globo και αράξαμε μέχρι το απόγευμα. Εννοείται βουτήξαμε με βάρδιες γιατί εκεί δεν αφήνεις τα πράγματά σου χωρίς επιτήρηση για κανέναν λόγο.
Το να κάνεις την βουτιά σου στην Copacabana είναι εμπειρία... δεν μπορούσα να πιστέψω ότι αυτό το φανταστικό τοπίο είναι μέρος μιας αστικής παραλίας... επιπλέον, ένιωθα σαν να είμαι μέσα σε μια ζωντανή καρτ ποστάλ.
Το ότι η παραλία δε, είναι δημόσια και ανακατεύονται όλοι με όλους, τουρίστες-ντόπιοι-ευκατάστατοι και μη, την κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα.
Καθίσαμε μέχρι που ψύχρανε ο καιρός και αποφασίσαμε να πιούμε μια καϊπιρίνια στο rooftop bar του εμβληματικού Hilton Copacabana, το Isabel Lounge . Οι τιμές ήταν παραδόξως λογικές και η θέα συγκλονιστική.
Κατεβαίνοντας, βράδυ πια, ο παραλιακός δρόμος έσφυζε ακόμα περισσότερο από ζωή. Εξακολουθούσε να είναι κλειστός για τα αυτοκίνητα και να λειτουργεί μόνο ως πεζόδρομος και έμοιαζε σαν να είχε κατέβει όλη η πόλη για περίπατο, για συναντήσεις με φίλους στα κιόσκια που υπάρχουν στην παραλία και για την συναυλία που γινόταν. Δεν ξέρω ποιος ήταν ο καλλιτέχνης που τραγουδούσε στην υπερυψωμένη εξέδρα αλλά είχε μαζευτεί πάρα πολύς κόσμος να τον ακούσει και είχε τρομερό γκελ στο κοινό. Κάτσαμε αρκετή ώρα και παρασυρμένοι από τον ρυθμό και την μουσική δεν καταλάβαμε ότι είχε περάσει αρκετή ώρα και είχαμε περικυκλωθεί από πάρα πολύ κόσμο που χόρευε και τραγουδούσε ξέφρενα. Αν και δεν ένιωσα κάποιο ιδιαίτερο κίνδυνο, σκέφτηκα ότι καλό θα ήταν να μην προκαλούμε άλλο την τύχη μας σε αυτό το ταξίδι οπότε σιγά-σιγά ανεβήκαμε από την αμμουδιά προς το πεζοδρόμιο που θεωρείται πιο ασφαλές για περπάτημα και συνεχίσαμε την βόλτα μας ως το ξενοδοχείο μας στην Ιπανέμα.
H επόμενη μέρα, Κυριακή, μας βρήκε κατάκοπους.
Κάτι που ήμασταν στο πόδι όλη την προηγούμενη μέρα, κάτι οι ατελείωτες αναμονές στο Sugarloaf, κάτι οι νυχτερινές μας περιπέτειες, ε μια κάποια κούραση μας βγήκε οπότε αποφασίσαμε να ρίξουμε ρυθμούς και να ακολουθήσουμε ένα πιο χαλαρό πρόγραμμα.
H μέρα ήταν ηλιόλουστη και θύμιζε καλοκαίρι... όλοι είχαν ξεχυθεί στην παραλία. Άλλοι έτρεχαν, άλλοι έπαιζαν beach volley, άλλοι beach soccer... Οι καριόκας έχουν "τρέλα" με την φυσική άσκηση και ειδικά στην παραλία, ακόμα και στις 6 το πρωί θα δεις κόσμο να τρέχει, να περπατάει, να αθλείται. Πόσω μάλλον τις Κυριακές που κλείνει ο παραλιακός δρόμος στην Copacabana για τα αυτοκίνητα και γίνεται πεζόδρομος.
Ωστόσο, εμείς αποφασίσαμε να επισκεφθούμε πρώτα 2 γραφικές γειτονιές, την Lapa και την Santa Teresa και να καταλήξουμε αργότερα το μεσημέρι στην παραλία.
H Lapa είναι μια πολύ ζωντανή συνοικία με έντονη νυχτερινή ζωή και καλλιτεχνικά δρώμενα. Εμείς, βέβαια, επειδή πήγαμε πρωϊ και μάλιστα Κυριακή, ήταν πολύ ήσυχα.
Το 1ο σήμα κατατεθέν της περιοχής είναι το πολύ εντυπωσιακό υδραγωγείο με τις 42 καμάρες. Η πλατεία στην οποία βρίσκεται είναι το επίκεντρο της διασκέδασης κάθε βράδυ με street parties, πάγκους με street food και πολύ κόσμο.


Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τον Καθεδρικό του Sao Sebastiao, δηλαδή την Μητρόπολη. Σαν κτίριο μόνο εκκλησία δεν θυμίζει, εξωτερικά μοιάζει με βιομηχανικό κτίριο, πανύψηλο και σε κωνικό σχήμα. Μπαίνοντας, ο ναός είναι εντυπωσιακός, όχι τόσο λόγω της κατάνυξης που προκαλεί αλλά λόγω του τεράστιου μεγέθους του, χωρά 20.000 κόσμο. Πετύχαμε και την κυριακάτικη Θεία Λειτουργία (σε αυτό το ταξίδι με τις εκκλησίες πια... έχω εκκλησιαστεί για έναν χρόνο νομίζω) και είχε πολύ ενδιαφέρον.
Βγαίνοντας από τον Καθεδρικό, και ενώ θεωρητικά πρόκειται για μια ήσυχη περιοχή με μεγάλες εταιρείες τριγύρω, μας ήρθε μια πολύ άσχημη μυρωδιά σαν να καιγόταν πλαστικό. Ψάξαμε να δούμε από που ερχόταν και είδαμε ότι καιγόταν κάτι στο προαύλιο μιας πολυεθνικής εταιρείας.
-"Drugs" μας εξήγησε ο Emmanuel "και μάλιστα κακής ποιότητας, καίνε διάφορα υλικά από πλαστικά, βενζίνες κι ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς για να τα φτιάξουν. Αυτοί που θα τα πάρουν θα πρέπει να είναι τυχεροί για να μην πέσουν σε κώμα ή και να πεθάνουν ακόμα".
-"Μα καλά βρε Emmanuel, αυτή η δουλειά να γίνεται μέρα-μεσημέρι? δίπλα στον Καθεδρικό, μέσα στο προαύλιο της εταιρείας και μπροστά στα μάτια, όχι μόνο των περαστικών, αλλά κυρίως του φύλακα της εταιρείας? Και ο φύλακας δεν μπορεί να φωνάξει την αστυνομία?".
-"Δεν είναι τόσο απλό... μπορεί αυτοί που τα φτιάχνουν να είναι από την ίδια γειτονιά (δηλ. φαβέλα) άρα πώς θα συνεχίσει να ζει εκεί αυτός και η οικογένειά του? Και οι αστυνομικοί που θα έρθουν τι θα κάνουν? Τίποτα! Στην αστυνομία κυριαρχεί η διαφθορά και όσοι δεν είναι διεφθαρμένοι φοβούνται να κάνουν την δουλειά τους".
Κατάλαβε το σοκ μου και συμπλήρωσε χαμογελώντας:
- "Το Ριο δεν κρύβει κινδύνους μόνο για εσάς, κρύβει και για εμάς".


Στη συνέχεια πήγαμε στο 2ο σήμα κατατεθέν της περιοχής, τα Selarοn Steps. Πρόκειται για μια σκάλα με 215 σκαλιά που κοσμούνται από χρωματιστά πλακάκια. Το έργο αυτό είναι του Χιλιανού καλλιτέχνη Σελαρόν, που ζούσε σε αυτόν τον δρόμο και το δημιούργησε ως "φόρο τιμής" προς στον βραζιλιάνικο λαό. Το συγκεκριμένο μέρος έχει αναδειχθεί τα τελευταία λίγα χρόνια σε ινσταγκραμικό σποτ με αποτέλεσμα να γίνεται ο κακός χαμός. Τα Selarοn Steps συνδέουν την Lapa με την Santa Teresa, τον επόμενο σταθμό της βόλτας μας.

Η Santa Teresa είναι μια καλλιτεχνική μποεμ γειτονιά με παλιά αρχοντικά και στενούς γραφικούς δρόμους, χτισμένη σε έναν καταπράσινο λόφο με ωραία θέα.
Εδώ παλιά υπήρχε ένα μοναστήρι και απ' το 1750 άρχιζαν να χτίζουν τις βίλες τους και να ζουν εδώ οι πλούσιοι ευρωπαίοι. Το 1872 κατασκευάστηκε και γραμμή τραμ για να συνδεθεί το αριστοκρατικό αυτό προάστιο με το Ριο. Κάποια στιγμή η συνοικία παρήκμασε αλλά τα τελευταία χρόνια βιώνει μια αναγέννηση χάρη στα πολλά καλλιτεχνικά δρώμενα, τα μουσεία, τα εστιατόρια και τα boutique hotels που ξεφυτρώνουν το ένα μετά το άλλο.
Μια βόλτα με το ιστορικό τραμ είναι must και αυτό κάναμε κι εμείς. Το τραμ κάνει τον γύρο του λόφου της Σάντα Τερέζα οπότε είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε το Ριο από ψηλά καθώς και τα γραφικά δρομάκια και τα όμορφα αρχοντικά της περιοχής. Εντυπωσιακό επίσης είναι το σημείο της διαδρομής που το τραμ περνάει πάνω από τις αψίδες του υδραγωγείου στην Lapa. Οι συνεπιβάτες μας ήταν στην πλειοψηφία τους ντόπιοι, κυρίως οικογένειες με μικρά παιδιά, που έκαναν την κυριακάτικη βόλτα τους.
Welcome! | Bondes de Santa Teresa

Κόντευε μεσημέρι και ένα διάλειμμα για ξεκούραση ήταν απαραίτητο. Το Aprazivel, φωλιασμένο μέσα στον καταπράσινο λόφο, ήταν ό,τι ακριβώς χρειαζόμασταν: μια δροσερή αυλή με υπέροχη θέα και καλό φαγητό. Território Aprazível | Mais que um restaurante no Rio de Janeiro (aprazivel.com.br)

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, χαιρετήσαμε τον Emmanuel που έτρεχε να προλάβει το ντέρμπι της αγαπημένης του ομάδας Botafogo και αποφασίσαμε για την υπόλοιπη μέρα να χαλαρώσουμε και να κάνουμε ό,τι και οι ντόπιοι: άραγμα και βόλτες στην παραλία. Ήμασταν τυχεροί γιατί ήταν η μοναδική μέρα από όσες μείναμε που ο καιρός ήταν ευνοϊκός για βουτιά στην θάλασσα και ηλιοθεραπεία.
Κατεβήκαμε, λοιπόν, στην Copacabana, νοικιάσαμε καρέκλες παραλίας, εφοδιαστήκαμε με ποτά και τα τυπικά snacks της παραλίας globo και αράξαμε μέχρι το απόγευμα. Εννοείται βουτήξαμε με βάρδιες γιατί εκεί δεν αφήνεις τα πράγματά σου χωρίς επιτήρηση για κανέναν λόγο.
Το να κάνεις την βουτιά σου στην Copacabana είναι εμπειρία... δεν μπορούσα να πιστέψω ότι αυτό το φανταστικό τοπίο είναι μέρος μιας αστικής παραλίας... επιπλέον, ένιωθα σαν να είμαι μέσα σε μια ζωντανή καρτ ποστάλ.
Το ότι η παραλία δε, είναι δημόσια και ανακατεύονται όλοι με όλους, τουρίστες-ντόπιοι-ευκατάστατοι και μη, την κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα.

Καθίσαμε μέχρι που ψύχρανε ο καιρός και αποφασίσαμε να πιούμε μια καϊπιρίνια στο rooftop bar του εμβληματικού Hilton Copacabana, το Isabel Lounge . Οι τιμές ήταν παραδόξως λογικές και η θέα συγκλονιστική.
Κατεβαίνοντας, βράδυ πια, ο παραλιακός δρόμος έσφυζε ακόμα περισσότερο από ζωή. Εξακολουθούσε να είναι κλειστός για τα αυτοκίνητα και να λειτουργεί μόνο ως πεζόδρομος και έμοιαζε σαν να είχε κατέβει όλη η πόλη για περίπατο, για συναντήσεις με φίλους στα κιόσκια που υπάρχουν στην παραλία και για την συναυλία που γινόταν. Δεν ξέρω ποιος ήταν ο καλλιτέχνης που τραγουδούσε στην υπερυψωμένη εξέδρα αλλά είχε μαζευτεί πάρα πολύς κόσμος να τον ακούσει και είχε τρομερό γκελ στο κοινό. Κάτσαμε αρκετή ώρα και παρασυρμένοι από τον ρυθμό και την μουσική δεν καταλάβαμε ότι είχε περάσει αρκετή ώρα και είχαμε περικυκλωθεί από πάρα πολύ κόσμο που χόρευε και τραγουδούσε ξέφρενα. Αν και δεν ένιωσα κάποιο ιδιαίτερο κίνδυνο, σκέφτηκα ότι καλό θα ήταν να μην προκαλούμε άλλο την τύχη μας σε αυτό το ταξίδι οπότε σιγά-σιγά ανεβήκαμε από την αμμουδιά προς το πεζοδρόμιο που θεωρείται πιο ασφαλές για περπάτημα και συνεχίσαμε την βόλτα μας ως το ξενοδοχείο μας στην Ιπανέμα.



Last edited: