varioAthens
Member
- Μηνύματα
- 6.660
- Likes
- 13.731
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Με έμπνευση τους Bandeirantes
- Η οργάνωση
- Iguazu I
- Iguazu IΙ
- Belo Horizonte - Minas Gerais: Mariana & Ouro Preto
- Photos Ouro Preto και Mariana
- Minas Gerais: Minas da Passagem
- Fazenda do Paraizo
- Περιπέτειες στον δρόμο για το Paraty & Βραδινό Paraty
- Paraty & νησιά
- Ilha Grande
- Rio De Janeiro Ι
- Rio de Janeiro ΙΙ
- Rio de Janeiro III & μια νύχτα στην φαβέλα [I](α.σ.υ.ν.ό.δ.ε.υ.τ.ο.ι)[/I]
- Μια νύχτα στην φαβέλα (συνέχεια)
- Rio de Janeiro IV
- Santa Marta - η αυθεντική εμπειρία
- Rio De Janeiro V
- Επίλογος - "Τudo bem"
Rio de Janeiro ΙΙ
Ξύπνημα στο Rio de Janeiro ή Xίου τζε Zανέϊροου ή κάπως έτσι τελοσπάντων..
Δύσκολη η πορτογαλοβραζιλιάνικη προφορά... με το -ο- να γίνεται -ου-, το -ου- να γίνεται -ο-, το -ρ- να μην προφέρεται καν και πάει λέγοντας. Δυσκολεύτηκα να προφέρω σωστά το Ouro Preto, το Belo Horizonte αλλά εκεί που στραμπούληξα την γλώσσα μου ήταν προσπαθώντας να πω Xίου τζιε Zανέϊροου, κανονικός γλωσσοδέτης.
Το Rio de Janeiro αποτελεί μια παγκόσμια πρωτοτυπία: υπήρξε για κάποια χρόνια πρωτεύουσα ευρωπαϊκού κράτους, της Πορτογαλίας.
Αυτό δεν είχε ξανασυμβεί ποτέ... πρωτεύουσα ευρωπαϊκού κράτους που βρισκόταν σε άλλη ήπειρο? Πόσω μάλλον σε αποικία?
Συγκεκριμένα, όταν το 1807 ο Ναπολέων έφτασε στην Πορτογαλία η βασιλική οικογένεια "την έκανε" για Ρίο και μαζί μετέφερε και την έδρα της πρωτεύουσας.
Και βέβαια, η πόλη θα έπρεπε να είναι αρκούντως πολυτελής, κόμψη και σοφιστικέ για να "στεγάσει" την "κατατρεγμένη" βασιλική οικογένεια. Έτσι, έγιναν μεγάλα έργα, χτίστηκαν υπέρλαμπρα κτίρια. αριστοκρατικός αέρας έπνεε και για τα χρόνια που υπήρξε πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, το Ρίο ευημερούσε περισσότερο από κάθε άλλη πόλη της Λατινικής Αμερικής.
H μέρα μας ξεκίνησε από τα φαρμακεία της πόλης για να βρω τα κατάλληλα φάρμακα που θα ηρεμούσαν τον αφόρητο βήχα μου που με είχε κρατήσει άυπνη όλη νύχτα. Να 'ναι καλά ποιός άλλος? Ο Emmanuel φυσικά που μας βοήθησε να βρούμε τα βραζιλιάνικα γενόσημα και μάλιστα χωρίς συνταγή γιατρού κάποια από αυτά.
Φορτώθηκα χάπια, σιρόπια και μια αντιβίωση να βρίσκεται και ξεκινήσαμε για την γνωριμία μας με την πόλη.
Μιας και έβρεχε πολύ εκείνο το πρωϊ, έπρεπε να τροποποιήσουμε το πρόγραμμά μας και να πάμε σε κάποιον κλειστό χώρο. Έτσι, χωρίς να μας πολυενδιαφέρει το πού και πώς φτιάχνονται τα κοστούμια και τα άρματα για το διάσημο Καρναβάλι, βρεθήκαμε στο Samba Factory.
Μας έδειξαν κοστούμια από παλαιότερες παρελάσεις, μας έντυσαν κι εμάς, μας φωτογράφησαν (πιο τουριστίκ πεθαίνεις), βγήκε και μια καλλονή να χορέψει σάμπα (πολύ καλτ φάση, ας όψεται η βροχή) κ.λ.π. κ.λ.π.
Ωστόσο για να μην είμαι εντελώς άδικη περάσαμε ευχάριστα και παράλληλα μάθαμε και αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα για την ιστορία του Καρναβαλιού, όπως:
- Το ξεκίνησαν οι Πορτογάλοι το 1723, ωστόσο από τον 20ο αιώνα άρχισαν να παίρνουν μέρος οι απόγονοι των σκλάβων δίνοντάς του σιγά-σιγά την σημερινή του μορφή ως πιο "ξέφρενο" και "σέξι".
- Γίνεται αδιάλειπτα από το 1723 εκτός από τις περιόδους του Α΄ και Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και της πανδημίας.
- Στο Σαμποδρόμιο παρελαύνουν 12 επιλεγμένες σχολές samba ενώ οι υπόλοιπες (πάνω από 100) παρελαύνουν σε άλλες περιοχές του Ριο. Ισχύει ό,τι και στο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου: οι 2 σχολές που θα έρθουν τελευταίες στην βαθμολογία υποβιβάζονται και την επόμενη χρονιά παρελαύνουν εκτός Σαμποδρόμιου, ενώ 2 σχολές που θα πάρουν την μεγαλύτερη βαθμολογία μπαίνουν στο Σαμποδρόμιο.
- Κάθε μία από τις 12 σχολές έχει 5-7 πληρώματα με 2.500-4.000 άτομα το ΚΑΘΕ πλήρωμα.
- Οι σχολές samba στην συντριπτική τους πλειοψηφία προέρχονται από τις φαβέλες και θεωρείται μεγάλη υπόθεση για κάποιον να εργάζεται στην βιομηχανία του Καρναβαλιού.
- Κάθε χρόνο υπάρχει ένα "θέμα", ένα "μήνυμα" που θέλει να παρουσιάσει η κάθε σχολή, δηλαδή δεν είναι απλά "ράβουμε ωραία κοστούμια και τα δίνουμε σε εντυπωσιακές κοπέλες να τα φορέσουν και να λικνιστούν". Αναλόγως του θέματος κυρίως αλλά και της παρουσίασης γίνεται και η βαθμολόγηση της σχολής από την κριτική επιτροπή.
- Κάθε χρόνο, όλες οι σχολές τιμούν (με ένα πλήρωμά τους) την Rosa Maria Egipciaca, η οποία ήταν σκλάβα, έγινε πόρνη και τελικά ανακηρύχθηκε σε Αγία. Αποτελεί μια γυναίκα-σύμβολο για τον αγώνα και τις δυσκολίες των μαύρων γυναικών της Βραζιλίας.
Βγαίνοντας από το Samba Factory είχε σταματήσει η βροχή και μας περίμενε ένας ολόλαμπρος ήλιος και πολλή ζέστη σαν να ήταν καλοκαίρι. Όπως μας είπε και ο Emmanuel στο Ρίο έχουν 2 εποχές "το καλοκαίρι και την κόλαση", δηλαδή όλο τον χρόνο καλοκαίρι και τους θεωρητικά καλοκαιρινούς μήνες μια κανονική κόλαση ζέστης και υγρασίας που δεν αντέχεται.
Στη συνέχεια, περιηγηθήκαμε στην περιοχή Praca Maua, μια περιοχή του λιμανιού που κάποτε ήταν υποβαθμισμένη και μαστιζόταν από εγκληματικότητα, πορνεία, ναρκωτικά και συμμορίες με αποτέλεσμα πολλοί ναυτικοί να μην κατεβαίνουν καν από το καράβι όταν έπιαναν εδώ λιμάνι.
Όμως, λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων του 2016 αναμορφώθηκε ριζικά αποτελώντας σήμερα μια ωραία γειτονιά όπου εδρεύουν πολλές εταιρείες, το "Μουσείο του Μέλλοντος", ένα πολύ φουτουριστικό κτίριο δια χειρός του γνωστού μας Καλατράβα, το "Μουσείο Τέχνης" από την ταράτσα του οποίου έχεις πανοραμική θέα και η Boulevard Olimpico με το χαρακτηριστικό τεράστιο γκράφιτι (το μεγαλύτερο παγκοσμίως) με θέμα "Ethnicities" που δείχνει 5 διαφορετικές φυλές από 5 διαφορετικές ηπείρους.
Γενικώς, η περιοχή προσφέρεται για βόλτα και χάζι αρκεί να μην απαντήσεις στις παρέες των φιλικών και χαμογελαστών 15χρονων που πιθανώς να σου πιάσουν κουβέντα αποσκοπώντας όμως σε κλοπή.
Εδώ, μας κέρασε ο Emmanuel tapiocas γιατί θεωρούσε ότι δεν γίνεται να έρθουμε στο Ριο και να μην δοκιμάσουμε το δημοφιλέστερο street food της πόλης. Tapioca είναι ένα είδος κρέπας (από αλεύρι κασσάβας) που την γεμίζεις με κρέας, τυρί κ.λ.π. Σκέτη είναι λίγο άγευστη, αν την γεμίσεις είναι νόστιμη.
Επίσης μας κέρασε και άλλα σνακ: pipoca δηλαδή ποπ κορν, χειροποίητα πατατάκια που ετοιμάζονταν εκείνη την στιγμή και τα Globo που είναι ένα δημοφιλέστατο σνακ στο Ριο φτιαγμένα από αλεύρι κασσάβας και υπάρχουν και σε αλμυρή και σε γλυκιά εκδοχή. Να πω την αλήθεια είναι σαν να τρως χαρτί... αλλά το ομολογώ, είπα στον Emmanuel ότι ήταν καλό, τον ντράπηκα τον άνθρωπο με τόσα κεράσματα.
Πάνω από την Πλατεία Maua βρίσκεται και ένα ωραίο Μοναστήρι του 1592, το Mosteiro de Sao Bento, το οποίο επισκεφθήκαμε.
Το απόγευμα αποφασίσαμε να πάμε στην φαβέλα Ροσίνια.
Η αλήθεια είναι ότι είχαμε προγραμματίσει να επισκεφθούμε μιαν άλλη φαβέλα την μεθεπόμενη μέρα. Όμως λόγω της έξτρα μέρας που προέκυψε στο Ριο, είπαμε να δούμε και την περιβόητη Ροσίνια.
Ο ξεναγός που βρήκαμε να μας πάει -μέσω tripadvisor- δεν ήταν κάτοικος της φαβέλας και ήταν ό,τι χειρότερο μας έχει τύχει ποτέ σε ξεναγό. Το μεγαλύτερο λαμόγιο ever. Τα παίρνει από τους τουρίστες για την υποτιθέμενη "ξενάγηση", τα παίρνει και από έναν τυπά στην φαβέλα που βάζει κάτι δόλια πιτσιρίκια να κάνουν ένα καποέϊρα-σόου για κάτι χάπατα τουρίστες σαν κι εμάς κι αυτό είναι όλο.
Α! μας ανεβοκατέβασε και 2-3 φορές στον κεντρικό δρόμο υπό τα απειλητικά βλέμματα αρκετών ντόπιων περαστικών, ειδικά με αυτό του μπαρμπέρη σκιαχτήκαμε. Μετά μας έβαλε ξανά στο αμάξι, μας είπε να κατεβάσουμε τα παράθυρα μην τυχόν μας περάσουν για μπάτσους και φάμε καμιά αδέσποτη, και από 'δω παν κι οι άλλοι.
Καμία αυθεντικότητα, καμία επαφή με τον αληθινό τρόπο ζωής της φαβέλας. Δεν ξέρω αν έφταιγε ο δικός μας ξεναγός ή έτσι γίνεται γενικά στη Ροσίνια, αλλά δεν την προτείνω. Επιπλέον, το όλο κλίμα ήταν εχθρικό, σε αντίθεση με την φαβέλα που επισκεφθήκαμε 2 μέρες μετά (και θα αναφερθώ σε επόμενο κεφάλαιο).
Τα μόνα θετικά αυτής της ξενάγησης-παρωδίας στην Ροσίνια ήταν o καλύτερος φούρνος ever με τα νοστιμότερα και φθηνότερα cochinas, pastel και empadas και η απίστευτη πανοραμική θέα όλης της πόλης του Ριο από πάρα πολύ ψηλά.
Ο Emmanuel, αντιλαμβανόμενος το ξενέρωμά μας με τον ξεναγό-λαμόγιο και ενώ δεν ήταν δική του επιλογή αλλά δική μας, μας είπε ότι αισθανόταν πολύ άσχημα να έχουμε τέτοια άποψη για τους βραζιλιάνους και μας έκανε δώρο την ξενάγηση εκείνης της ημέρας. Μάταια προσπαθήσαμε να του εξηγήσουμε ότι δεν ευθύνεται ο ίδιος... δεν έκανε πίσω με τίποτα. Μα ξεναγός που μας κερνάει ΚΑΙ φαγητά ΚΑΙ ώρες εργασίας? Δεν μας είχε ξανατύχει ποτέ κάτι τέτοιο... Μας σκλάβωσε!
Αποχαιρετήσαμε τον Emmanuel αργά το απόγευμα δίνοντας ραντεβού για το επόμενο πρωί.
Περπατήσαμε στην παραλία της Ιπανέμα και καταλήξαμε σε ένα πολύ ωραίο εστιατόριο όπου ευχαριστηθήκαμε το περιβόητο βραζιλιάνικο κρέας σε διάφορες κοπές. Καταπληκτικές γεύσεις, ωραίος κόσμος γεμάτος ζωντάνια και κέφι, αρκετά φασαριόζοι σαν εμάς τους Έλληνες.
Επιστροφή στο ξενοδοχείο πάλι με τα πόδια από την παραλία της Ιπανέμα χωρίς να νιώσουμε ούτε μια στιγμή φόβο ή ανασφάλεια.
**Στα περισσότερα ξενοδοχεία και εστιατόρια εργάζονται άτομα από τις φαβέλες. Μου έκανε κλικ το τατού του νεαρού στον λαιμό "ο άγγελος που κρατάει πολυβόλο"... νομίζω ότι δεν υπάρχει κάτι πιο ταιριαστό να περιγράψει την κοινωνία της φαβέλας.
Ξύπνημα στο Rio de Janeiro ή Xίου τζε Zανέϊροου ή κάπως έτσι τελοσπάντων..
Δύσκολη η πορτογαλοβραζιλιάνικη προφορά... με το -ο- να γίνεται -ου-, το -ου- να γίνεται -ο-, το -ρ- να μην προφέρεται καν και πάει λέγοντας. Δυσκολεύτηκα να προφέρω σωστά το Ouro Preto, το Belo Horizonte αλλά εκεί που στραμπούληξα την γλώσσα μου ήταν προσπαθώντας να πω Xίου τζιε Zανέϊροου, κανονικός γλωσσοδέτης.
Το Rio de Janeiro αποτελεί μια παγκόσμια πρωτοτυπία: υπήρξε για κάποια χρόνια πρωτεύουσα ευρωπαϊκού κράτους, της Πορτογαλίας.
Αυτό δεν είχε ξανασυμβεί ποτέ... πρωτεύουσα ευρωπαϊκού κράτους που βρισκόταν σε άλλη ήπειρο? Πόσω μάλλον σε αποικία?
Συγκεκριμένα, όταν το 1807 ο Ναπολέων έφτασε στην Πορτογαλία η βασιλική οικογένεια "την έκανε" για Ρίο και μαζί μετέφερε και την έδρα της πρωτεύουσας.
Και βέβαια, η πόλη θα έπρεπε να είναι αρκούντως πολυτελής, κόμψη και σοφιστικέ για να "στεγάσει" την "κατατρεγμένη" βασιλική οικογένεια. Έτσι, έγιναν μεγάλα έργα, χτίστηκαν υπέρλαμπρα κτίρια. αριστοκρατικός αέρας έπνεε και για τα χρόνια που υπήρξε πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, το Ρίο ευημερούσε περισσότερο από κάθε άλλη πόλη της Λατινικής Αμερικής.
H μέρα μας ξεκίνησε από τα φαρμακεία της πόλης για να βρω τα κατάλληλα φάρμακα που θα ηρεμούσαν τον αφόρητο βήχα μου που με είχε κρατήσει άυπνη όλη νύχτα. Να 'ναι καλά ποιός άλλος? Ο Emmanuel φυσικά που μας βοήθησε να βρούμε τα βραζιλιάνικα γενόσημα και μάλιστα χωρίς συνταγή γιατρού κάποια από αυτά.
Φορτώθηκα χάπια, σιρόπια και μια αντιβίωση να βρίσκεται και ξεκινήσαμε για την γνωριμία μας με την πόλη.
Μιας και έβρεχε πολύ εκείνο το πρωϊ, έπρεπε να τροποποιήσουμε το πρόγραμμά μας και να πάμε σε κάποιον κλειστό χώρο. Έτσι, χωρίς να μας πολυενδιαφέρει το πού και πώς φτιάχνονται τα κοστούμια και τα άρματα για το διάσημο Καρναβάλι, βρεθήκαμε στο Samba Factory.
Μας έδειξαν κοστούμια από παλαιότερες παρελάσεις, μας έντυσαν κι εμάς, μας φωτογράφησαν (πιο τουριστίκ πεθαίνεις), βγήκε και μια καλλονή να χορέψει σάμπα (πολύ καλτ φάση, ας όψεται η βροχή) κ.λ.π. κ.λ.π.
Ωστόσο για να μην είμαι εντελώς άδικη περάσαμε ευχάριστα και παράλληλα μάθαμε και αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα για την ιστορία του Καρναβαλιού, όπως:
- Το ξεκίνησαν οι Πορτογάλοι το 1723, ωστόσο από τον 20ο αιώνα άρχισαν να παίρνουν μέρος οι απόγονοι των σκλάβων δίνοντάς του σιγά-σιγά την σημερινή του μορφή ως πιο "ξέφρενο" και "σέξι".
- Γίνεται αδιάλειπτα από το 1723 εκτός από τις περιόδους του Α΄ και Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και της πανδημίας.
- Στο Σαμποδρόμιο παρελαύνουν 12 επιλεγμένες σχολές samba ενώ οι υπόλοιπες (πάνω από 100) παρελαύνουν σε άλλες περιοχές του Ριο. Ισχύει ό,τι και στο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου: οι 2 σχολές που θα έρθουν τελευταίες στην βαθμολογία υποβιβάζονται και την επόμενη χρονιά παρελαύνουν εκτός Σαμποδρόμιου, ενώ 2 σχολές που θα πάρουν την μεγαλύτερη βαθμολογία μπαίνουν στο Σαμποδρόμιο.
- Κάθε μία από τις 12 σχολές έχει 5-7 πληρώματα με 2.500-4.000 άτομα το ΚΑΘΕ πλήρωμα.
- Οι σχολές samba στην συντριπτική τους πλειοψηφία προέρχονται από τις φαβέλες και θεωρείται μεγάλη υπόθεση για κάποιον να εργάζεται στην βιομηχανία του Καρναβαλιού.
- Κάθε χρόνο υπάρχει ένα "θέμα", ένα "μήνυμα" που θέλει να παρουσιάσει η κάθε σχολή, δηλαδή δεν είναι απλά "ράβουμε ωραία κοστούμια και τα δίνουμε σε εντυπωσιακές κοπέλες να τα φορέσουν και να λικνιστούν". Αναλόγως του θέματος κυρίως αλλά και της παρουσίασης γίνεται και η βαθμολόγηση της σχολής από την κριτική επιτροπή.
- Κάθε χρόνο, όλες οι σχολές τιμούν (με ένα πλήρωμά τους) την Rosa Maria Egipciaca, η οποία ήταν σκλάβα, έγινε πόρνη και τελικά ανακηρύχθηκε σε Αγία. Αποτελεί μια γυναίκα-σύμβολο για τον αγώνα και τις δυσκολίες των μαύρων γυναικών της Βραζιλίας.


Βγαίνοντας από το Samba Factory είχε σταματήσει η βροχή και μας περίμενε ένας ολόλαμπρος ήλιος και πολλή ζέστη σαν να ήταν καλοκαίρι. Όπως μας είπε και ο Emmanuel στο Ρίο έχουν 2 εποχές "το καλοκαίρι και την κόλαση", δηλαδή όλο τον χρόνο καλοκαίρι και τους θεωρητικά καλοκαιρινούς μήνες μια κανονική κόλαση ζέστης και υγρασίας που δεν αντέχεται.
Στη συνέχεια, περιηγηθήκαμε στην περιοχή Praca Maua, μια περιοχή του λιμανιού που κάποτε ήταν υποβαθμισμένη και μαστιζόταν από εγκληματικότητα, πορνεία, ναρκωτικά και συμμορίες με αποτέλεσμα πολλοί ναυτικοί να μην κατεβαίνουν καν από το καράβι όταν έπιαναν εδώ λιμάνι.
Όμως, λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων του 2016 αναμορφώθηκε ριζικά αποτελώντας σήμερα μια ωραία γειτονιά όπου εδρεύουν πολλές εταιρείες, το "Μουσείο του Μέλλοντος", ένα πολύ φουτουριστικό κτίριο δια χειρός του γνωστού μας Καλατράβα, το "Μουσείο Τέχνης" από την ταράτσα του οποίου έχεις πανοραμική θέα και η Boulevard Olimpico με το χαρακτηριστικό τεράστιο γκράφιτι (το μεγαλύτερο παγκοσμίως) με θέμα "Ethnicities" που δείχνει 5 διαφορετικές φυλές από 5 διαφορετικές ηπείρους.
Γενικώς, η περιοχή προσφέρεται για βόλτα και χάζι αρκεί να μην απαντήσεις στις παρέες των φιλικών και χαμογελαστών 15χρονων που πιθανώς να σου πιάσουν κουβέντα αποσκοπώντας όμως σε κλοπή.
Εδώ, μας κέρασε ο Emmanuel tapiocas γιατί θεωρούσε ότι δεν γίνεται να έρθουμε στο Ριο και να μην δοκιμάσουμε το δημοφιλέστερο street food της πόλης. Tapioca είναι ένα είδος κρέπας (από αλεύρι κασσάβας) που την γεμίζεις με κρέας, τυρί κ.λ.π. Σκέτη είναι λίγο άγευστη, αν την γεμίσεις είναι νόστιμη.
Επίσης μας κέρασε και άλλα σνακ: pipoca δηλαδή ποπ κορν, χειροποίητα πατατάκια που ετοιμάζονταν εκείνη την στιγμή και τα Globo που είναι ένα δημοφιλέστατο σνακ στο Ριο φτιαγμένα από αλεύρι κασσάβας και υπάρχουν και σε αλμυρή και σε γλυκιά εκδοχή. Να πω την αλήθεια είναι σαν να τρως χαρτί... αλλά το ομολογώ, είπα στον Emmanuel ότι ήταν καλό, τον ντράπηκα τον άνθρωπο με τόσα κεράσματα.
Πάνω από την Πλατεία Maua βρίσκεται και ένα ωραίο Μοναστήρι του 1592, το Mosteiro de Sao Bento, το οποίο επισκεφθήκαμε.






Το απόγευμα αποφασίσαμε να πάμε στην φαβέλα Ροσίνια.
Η αλήθεια είναι ότι είχαμε προγραμματίσει να επισκεφθούμε μιαν άλλη φαβέλα την μεθεπόμενη μέρα. Όμως λόγω της έξτρα μέρας που προέκυψε στο Ριο, είπαμε να δούμε και την περιβόητη Ροσίνια.
Ο ξεναγός που βρήκαμε να μας πάει -μέσω tripadvisor- δεν ήταν κάτοικος της φαβέλας και ήταν ό,τι χειρότερο μας έχει τύχει ποτέ σε ξεναγό. Το μεγαλύτερο λαμόγιο ever. Τα παίρνει από τους τουρίστες για την υποτιθέμενη "ξενάγηση", τα παίρνει και από έναν τυπά στην φαβέλα που βάζει κάτι δόλια πιτσιρίκια να κάνουν ένα καποέϊρα-σόου για κάτι χάπατα τουρίστες σαν κι εμάς κι αυτό είναι όλο.
Α! μας ανεβοκατέβασε και 2-3 φορές στον κεντρικό δρόμο υπό τα απειλητικά βλέμματα αρκετών ντόπιων περαστικών, ειδικά με αυτό του μπαρμπέρη σκιαχτήκαμε. Μετά μας έβαλε ξανά στο αμάξι, μας είπε να κατεβάσουμε τα παράθυρα μην τυχόν μας περάσουν για μπάτσους και φάμε καμιά αδέσποτη, και από 'δω παν κι οι άλλοι.
Καμία αυθεντικότητα, καμία επαφή με τον αληθινό τρόπο ζωής της φαβέλας. Δεν ξέρω αν έφταιγε ο δικός μας ξεναγός ή έτσι γίνεται γενικά στη Ροσίνια, αλλά δεν την προτείνω. Επιπλέον, το όλο κλίμα ήταν εχθρικό, σε αντίθεση με την φαβέλα που επισκεφθήκαμε 2 μέρες μετά (και θα αναφερθώ σε επόμενο κεφάλαιο).
Τα μόνα θετικά αυτής της ξενάγησης-παρωδίας στην Ροσίνια ήταν o καλύτερος φούρνος ever με τα νοστιμότερα και φθηνότερα cochinas, pastel και empadas και η απίστευτη πανοραμική θέα όλης της πόλης του Ριο από πάρα πολύ ψηλά.





Ο Emmanuel, αντιλαμβανόμενος το ξενέρωμά μας με τον ξεναγό-λαμόγιο και ενώ δεν ήταν δική του επιλογή αλλά δική μας, μας είπε ότι αισθανόταν πολύ άσχημα να έχουμε τέτοια άποψη για τους βραζιλιάνους και μας έκανε δώρο την ξενάγηση εκείνης της ημέρας. Μάταια προσπαθήσαμε να του εξηγήσουμε ότι δεν ευθύνεται ο ίδιος... δεν έκανε πίσω με τίποτα. Μα ξεναγός που μας κερνάει ΚΑΙ φαγητά ΚΑΙ ώρες εργασίας? Δεν μας είχε ξανατύχει ποτέ κάτι τέτοιο... Μας σκλάβωσε!
Αποχαιρετήσαμε τον Emmanuel αργά το απόγευμα δίνοντας ραντεβού για το επόμενο πρωί.
Περπατήσαμε στην παραλία της Ιπανέμα και καταλήξαμε σε ένα πολύ ωραίο εστιατόριο όπου ευχαριστηθήκαμε το περιβόητο βραζιλιάνικο κρέας σε διάφορες κοπές. Καταπληκτικές γεύσεις, ωραίος κόσμος γεμάτος ζωντάνια και κέφι, αρκετά φασαριόζοι σαν εμάς τους Έλληνες.
Επιστροφή στο ξενοδοχείο πάλι με τα πόδια από την παραλία της Ιπανέμα χωρίς να νιώσουμε ούτε μια στιγμή φόβο ή ανασφάλεια.
**Στα περισσότερα ξενοδοχεία και εστιατόρια εργάζονται άτομα από τις φαβέλες. Μου έκανε κλικ το τατού του νεαρού στον λαιμό "ο άγγελος που κρατάει πολυβόλο"... νομίζω ότι δεν υπάρχει κάτι πιο ταιριαστό να περιγράψει την κοινωνία της φαβέλας.


Last edited: