varioAthens
Member
- Μηνύματα
- 6.660
- Likes
- 13.731
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Με έμπνευση τους Bandeirantes
- Η οργάνωση
- Iguazu I
- Iguazu IΙ
- Belo Horizonte - Minas Gerais: Mariana & Ouro Preto
- Photos Ouro Preto και Mariana
- Minas Gerais: Minas da Passagem
- Fazenda do Paraizo
- Περιπέτειες στον δρόμο για το Paraty & Βραδινό Paraty
- Paraty & νησιά
- Ilha Grande
- Rio De Janeiro Ι
- Rio de Janeiro ΙΙ
- Rio de Janeiro III & μια νύχτα στην φαβέλα [I](α.σ.υ.ν.ό.δ.ε.υ.τ.ο.ι)[/I]
- Μια νύχτα στην φαβέλα (συνέχεια)
- Rio de Janeiro IV
- Santa Marta - η αυθεντική εμπειρία
- Rio De Janeiro V
- Επίλογος - "Τudo bem"
Rio De Janeiro Ι
Το πρόβλημα υγείας που προέκυψε μας άλλαξε όλα τα σχέδια:
Έπρεπε:
1)να ακυρώσουμε την τελευταία διανυκτέρευση στο Ίλα Γκράντε
2)να δούμε αν το ξενοδοχείο στο Ριο είχε διαθεσιμότητα ώστε να πάμε μια μέρα νωρίτερα
3)να δούμε αν ο Emmanuel (ο οδηγός/ξεναγός που είχαμε κλείσει για Ριο) ήταν επίσης διάθεσιμος μια μέρα νωρίτερα
4)να βρούμε τρόπο μεταφοράς από το λιμάνι μέχρι το Ριο, 2 ώρες δρόμος.
Όμως, προέκυψαν νέα προβλήματα:
1)το ξενοδοχείο στο Ίλα Γκράντε δεν μας έδινε πίσω τα χρήματά μας
2)το ξενοδοχείο στο Ριο δεν είχε διαθεσιμότητα
3)ο Emmanuel είχε μια άλλη δουλειά
4)για πολύ λίγο δεν προλαβαίναμε το τελευταίο λεωφορείο για Ριο, οπότε θα έπρεπε είτε να μείνουμε αμανάτι στο λιμάνι όλη νύχτα είτε να νοικιάσουμε αυτοκίνητο και να οδηγήσουμε βραδιάτικα μέχρι το Ριο. Μετά την πρόσφατη περιπέτειά μας δεν υπήρχε ουδεμία περίπτωση να οδηγήσουμε μέσα στα μαύρα τα σκοτάδια.
Εν τέλει:
1)το ξενοδοχείο στο Ίλα Γκράντε, μετά από μαραθώνιο διαπραγματεύσεων (ε ρε κάτι μηνύσεις που θα πέσουν) μας επέστρεψε τα χρήματά μας και για τα υπόλοιπα φρόντισε ο Εμμανουελ ο οποίος προφανώς συναισθάνθηκε όλο το άγχος και την απόγνωσή μας και ανέλαβε δράση, έτσι:
2)κατάφερε να μας βρει δωμάτιο στο ξενοδοχείο του Ριο
3)άλλαξε το πρόγραμμά του προκειμένου να μας κάνει ξενάγηση την έξτρα μέρα που προέκυψε
4)έστειλε έναν συνεργάτη του να έρθει να μας παραλάβει από το λιμάνι με Ι.Χ. και να μας μεταφέρει στο Ριο.
Και κάπως έτσι... μέσα στην μαύρη νύχτα και σαν τους κυνηγημένους φτάσαμε στα πρώτα προάστια στην είσοδο του Ριο όπου μας περίμενε ο Emmanuel, ο φύλακας-άγγελος μας, η πιο "ευγενική" φυσιογνωμία που έχω δει στα χρόνια που ταξιδεύουμε.
Μας περίμενε χαμογελαστός-χαμογελαστός με νερά και σνακ γιατί ήξερε την ταλαιπωρία που είχαμε τραβήξει φεύγοντας εσπευσμένα από το νησί και υποθέτοντας (πολύ σωστά) ότι θα ήμασταν πεινασμένοι.
Αν και ήταν αργά τη νύχτα, το μποτιλιάρισμα ήταν απίστευτο.
Όσο ήμασταν μέσα στο αυτοκίνητο εγκλωβισμένοι στην κίνηση, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και να γνωριστούμε καλύτερα.
Κάποια στιγμή, βλέποντας πέρα μακριά να έχει πιάσει φωτιά σε μια φαβέλα και να τρέχουν περιπολικά και πυροσβεστικά με τις σειρήνες τέρμα, άρπαξα την ευκαιρία να ρωτήσω και αυτό που μας "έκαιγε", δηλαδή αν ήταν ασφαλές να περπατήσουμε στην πόλη.
Γιατί κακά τα ψέματα, με αυτά που ακούς για το Ριο νομίζεις ότι ανά πάσα στιγμή θα πέσεις θύμα ένοπλης ληστείας, απαγωγής ή ανθρωποκτονίας έστω κι εξ' αμέλειας από καμιά αδέσποτη σφαίρα.
Αυτό που με είχε προβληματίσει ιδιαίτερα ήταν ότι σε διάφορα sites ή στις επικοινωνίες που είχα μέσω whatsapp, οι ίδιοι οι ντόπιοι με είχαν φοβίσει πάρα πολύ σχετικά με την επικινδυνότητα του Ριο και με είχαν παροτρύνει να μην πολυκυκλοφορούμε. Δεν ήθελα σε καμία περίπτωση να θέσω τα παιδιά μου σε κίνδυνο, δεν ήθελα όμως και να εγκλωβιστούμε σ' ένα ξενοδοχείο.
Ο Emmanuel μας ηρέμησε σε μεγάλο βαθμό... μας είπε ότι δεν είναι τόσο χάλια τα πράγματα ωστόσο ταυτόχρονα μας έδωσε σαφείς οδηγίες: "μην περπατάτε στην κάτω πλευρά της παραλίας αφού νυχτώσει", "μην απαντάτε σε 15χρονους που θα σας ρωτήσουν το ο,τιδήποτε", "μην έχετε ανοιχτό το παράθυρο του αυτοκινήτου ούτε εν κινήσει ούτε σε φανάρι", "για τις βραδινές μετακινήσεις σας μόνο ταξί συγκεκριμένης εταιρείας ή uber", δηλαδή πάνω-κάτω όσα με είχαν συμβουλέψει και τα μέλη εδώ στο φόρουμ.
Αυτό που είναι κάπως ανησυχητικό στο Ριο είναι ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένες γειτονιές που είναι πιο επικίνδυνες για να τις αποφύγεις κι άλλες πιο ασφαλείς για να τις επιλέξεις...
Η "φάση" μπορεί να σου κάτσει οπουδήποτε... από την φτωχογειτονιά μέχρι το πιο τουριστικό σημείο στην Κοπακαμπάνα ή σε ακριβή γειτονιά που ζουν/κυκλοφορούν οι πλούσιοι.
Προσωπικά είδα στην φαβέλα πιτσιρικάδες να παίζουν με τα όπλα τους και να μας τα επιδεικνύουν, είδα όμως και σε απολύτως κυριλέ περιοχή μέρα μεσημέρι Κυριακής και μέσα στο προαύλιο πολυεθνικής εταιρείας (παρακαλώ) να παρασκευάζουν ναρκωτικά καίγοντας δύσοσμα χημικά-πρώτες ύλες, μπροστά στα μάτια μάλιστα τόσο του θυρωρού όσο και των περαστικών.
Επίσης, τα όρια των περιοχών είναι ρευστά που σημαίνει ότι εκεί που περπατάς χαλαρά κι ανέμελα μπορεί σε μια στροφή του δρόμου να βρεθείς στις παρυφές μιας φαβέλας.
Με τα πολλά, μπήκαμε στην πόλη... και ξαφνικά άκουσα τις φωνούλες ενθουσιασμού των παιδιών μας μόλις εντόπισαν φωτισμένο να στέκεται αγέρωχος στην κορυφή του βράχου ο εμβληματικός Χριστός Λυτρωτής.
Ο ενθουσιασμός τους με παρέσυρε... Αχ αυτή η εικόνα! Που την είχα δει τόσες φορές στη ζωή μου από φωτογραφίες και ταινίες και τώρα ήμουν εδώ... σε απόσταση αναπνοής...
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας, αυτό στο οποίο μας είχε εξασφαλίσει εκπτωσάρα ο συνάδελφος του husband, το οποίο ήταν ό,τι καλύτερο... ντιζαινάτο, μοντέρνο, ακριβώς πάνω στην Ιπανέμα και απ' ότι καταλάβαμε το bar-restaurant του ξενοδοχείου αποτελεί τόπο συνάντησης της upper class των ντόπιων.
Μετά από τόσες μέρες στα βουνά και τις επαρχίες της Βραζιλίας και όντας ξεμαλλιασμένοι, ατημέλητοι από την ταλαιπωρία της ημέρας, φορώντας ακόμη τα μαγιό μας και κουβαλώντας την άμμο και την αρμύρα του Ilha Grande, όταν μπήκαμε σε αυτό το περιβάλλον νιώσαμε λίγο σαν τον Χατζηχρήστο όταν έφτασε με το ταγάρι από το χωριό του στην πρωτεύουσα...
Αφού αφήσαμε τα πράγματα στο δωμάτιο, πλυθήκαμε, σουλουπωθήκαμε, κάναμε μια σύντομη βόλτα γύρω από το τετράγωνο και καταλήξαμε στο μπαρ του ξενοδοχείου μας όπου συμπτωματικά είχε live μια μπάντα και γινόταν κι ένα πάρτυ γενεθλίων... απολαύσαμε καϊπιρίνια κάνοντας people watching τους προνομιούχους cariocas και απολαμβάνοντας την υπέροχη θέα της νυχτερινής Ιπανέμα...
Το πρόβλημα υγείας που προέκυψε μας άλλαξε όλα τα σχέδια:
Έπρεπε:
1)να ακυρώσουμε την τελευταία διανυκτέρευση στο Ίλα Γκράντε
2)να δούμε αν το ξενοδοχείο στο Ριο είχε διαθεσιμότητα ώστε να πάμε μια μέρα νωρίτερα
3)να δούμε αν ο Emmanuel (ο οδηγός/ξεναγός που είχαμε κλείσει για Ριο) ήταν επίσης διάθεσιμος μια μέρα νωρίτερα
4)να βρούμε τρόπο μεταφοράς από το λιμάνι μέχρι το Ριο, 2 ώρες δρόμος.
Όμως, προέκυψαν νέα προβλήματα:
1)το ξενοδοχείο στο Ίλα Γκράντε δεν μας έδινε πίσω τα χρήματά μας
2)το ξενοδοχείο στο Ριο δεν είχε διαθεσιμότητα
3)ο Emmanuel είχε μια άλλη δουλειά
4)για πολύ λίγο δεν προλαβαίναμε το τελευταίο λεωφορείο για Ριο, οπότε θα έπρεπε είτε να μείνουμε αμανάτι στο λιμάνι όλη νύχτα είτε να νοικιάσουμε αυτοκίνητο και να οδηγήσουμε βραδιάτικα μέχρι το Ριο. Μετά την πρόσφατη περιπέτειά μας δεν υπήρχε ουδεμία περίπτωση να οδηγήσουμε μέσα στα μαύρα τα σκοτάδια.
Εν τέλει:
1)το ξενοδοχείο στο Ίλα Γκράντε, μετά από μαραθώνιο διαπραγματεύσεων (ε ρε κάτι μηνύσεις που θα πέσουν) μας επέστρεψε τα χρήματά μας και για τα υπόλοιπα φρόντισε ο Εμμανουελ ο οποίος προφανώς συναισθάνθηκε όλο το άγχος και την απόγνωσή μας και ανέλαβε δράση, έτσι:
2)κατάφερε να μας βρει δωμάτιο στο ξενοδοχείο του Ριο
3)άλλαξε το πρόγραμμά του προκειμένου να μας κάνει ξενάγηση την έξτρα μέρα που προέκυψε
4)έστειλε έναν συνεργάτη του να έρθει να μας παραλάβει από το λιμάνι με Ι.Χ. και να μας μεταφέρει στο Ριο.
Και κάπως έτσι... μέσα στην μαύρη νύχτα και σαν τους κυνηγημένους φτάσαμε στα πρώτα προάστια στην είσοδο του Ριο όπου μας περίμενε ο Emmanuel, ο φύλακας-άγγελος μας, η πιο "ευγενική" φυσιογνωμία που έχω δει στα χρόνια που ταξιδεύουμε.
Μας περίμενε χαμογελαστός-χαμογελαστός με νερά και σνακ γιατί ήξερε την ταλαιπωρία που είχαμε τραβήξει φεύγοντας εσπευσμένα από το νησί και υποθέτοντας (πολύ σωστά) ότι θα ήμασταν πεινασμένοι.
Αν και ήταν αργά τη νύχτα, το μποτιλιάρισμα ήταν απίστευτο.
Όσο ήμασταν μέσα στο αυτοκίνητο εγκλωβισμένοι στην κίνηση, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και να γνωριστούμε καλύτερα.
Κάποια στιγμή, βλέποντας πέρα μακριά να έχει πιάσει φωτιά σε μια φαβέλα και να τρέχουν περιπολικά και πυροσβεστικά με τις σειρήνες τέρμα, άρπαξα την ευκαιρία να ρωτήσω και αυτό που μας "έκαιγε", δηλαδή αν ήταν ασφαλές να περπατήσουμε στην πόλη.
Γιατί κακά τα ψέματα, με αυτά που ακούς για το Ριο νομίζεις ότι ανά πάσα στιγμή θα πέσεις θύμα ένοπλης ληστείας, απαγωγής ή ανθρωποκτονίας έστω κι εξ' αμέλειας από καμιά αδέσποτη σφαίρα.
Αυτό που με είχε προβληματίσει ιδιαίτερα ήταν ότι σε διάφορα sites ή στις επικοινωνίες που είχα μέσω whatsapp, οι ίδιοι οι ντόπιοι με είχαν φοβίσει πάρα πολύ σχετικά με την επικινδυνότητα του Ριο και με είχαν παροτρύνει να μην πολυκυκλοφορούμε. Δεν ήθελα σε καμία περίπτωση να θέσω τα παιδιά μου σε κίνδυνο, δεν ήθελα όμως και να εγκλωβιστούμε σ' ένα ξενοδοχείο.
Ο Emmanuel μας ηρέμησε σε μεγάλο βαθμό... μας είπε ότι δεν είναι τόσο χάλια τα πράγματα ωστόσο ταυτόχρονα μας έδωσε σαφείς οδηγίες: "μην περπατάτε στην κάτω πλευρά της παραλίας αφού νυχτώσει", "μην απαντάτε σε 15χρονους που θα σας ρωτήσουν το ο,τιδήποτε", "μην έχετε ανοιχτό το παράθυρο του αυτοκινήτου ούτε εν κινήσει ούτε σε φανάρι", "για τις βραδινές μετακινήσεις σας μόνο ταξί συγκεκριμένης εταιρείας ή uber", δηλαδή πάνω-κάτω όσα με είχαν συμβουλέψει και τα μέλη εδώ στο φόρουμ.
Αυτό που είναι κάπως ανησυχητικό στο Ριο είναι ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένες γειτονιές που είναι πιο επικίνδυνες για να τις αποφύγεις κι άλλες πιο ασφαλείς για να τις επιλέξεις...
Η "φάση" μπορεί να σου κάτσει οπουδήποτε... από την φτωχογειτονιά μέχρι το πιο τουριστικό σημείο στην Κοπακαμπάνα ή σε ακριβή γειτονιά που ζουν/κυκλοφορούν οι πλούσιοι.
Προσωπικά είδα στην φαβέλα πιτσιρικάδες να παίζουν με τα όπλα τους και να μας τα επιδεικνύουν, είδα όμως και σε απολύτως κυριλέ περιοχή μέρα μεσημέρι Κυριακής και μέσα στο προαύλιο πολυεθνικής εταιρείας (παρακαλώ) να παρασκευάζουν ναρκωτικά καίγοντας δύσοσμα χημικά-πρώτες ύλες, μπροστά στα μάτια μάλιστα τόσο του θυρωρού όσο και των περαστικών.
Επίσης, τα όρια των περιοχών είναι ρευστά που σημαίνει ότι εκεί που περπατάς χαλαρά κι ανέμελα μπορεί σε μια στροφή του δρόμου να βρεθείς στις παρυφές μιας φαβέλας.
Με τα πολλά, μπήκαμε στην πόλη... και ξαφνικά άκουσα τις φωνούλες ενθουσιασμού των παιδιών μας μόλις εντόπισαν φωτισμένο να στέκεται αγέρωχος στην κορυφή του βράχου ο εμβληματικός Χριστός Λυτρωτής.
Ο ενθουσιασμός τους με παρέσυρε... Αχ αυτή η εικόνα! Που την είχα δει τόσες φορές στη ζωή μου από φωτογραφίες και ταινίες και τώρα ήμουν εδώ... σε απόσταση αναπνοής...
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας, αυτό στο οποίο μας είχε εξασφαλίσει εκπτωσάρα ο συνάδελφος του husband, το οποίο ήταν ό,τι καλύτερο... ντιζαινάτο, μοντέρνο, ακριβώς πάνω στην Ιπανέμα και απ' ότι καταλάβαμε το bar-restaurant του ξενοδοχείου αποτελεί τόπο συνάντησης της upper class των ντόπιων.
Μετά από τόσες μέρες στα βουνά και τις επαρχίες της Βραζιλίας και όντας ξεμαλλιασμένοι, ατημέλητοι από την ταλαιπωρία της ημέρας, φορώντας ακόμη τα μαγιό μας και κουβαλώντας την άμμο και την αρμύρα του Ilha Grande, όταν μπήκαμε σε αυτό το περιβάλλον νιώσαμε λίγο σαν τον Χατζηχρήστο όταν έφτασε με το ταγάρι από το χωριό του στην πρωτεύουσα...
Αφού αφήσαμε τα πράγματα στο δωμάτιο, πλυθήκαμε, σουλουπωθήκαμε, κάναμε μια σύντομη βόλτα γύρω από το τετράγωνο και καταλήξαμε στο μπαρ του ξενοδοχείου μας όπου συμπτωματικά είχε live μια μπάντα και γινόταν κι ένα πάρτυ γενεθλίων... απολαύσαμε καϊπιρίνια κάνοντας people watching τους προνομιούχους cariocas και απολαμβάνοντας την υπέροχη θέα της νυχτερινής Ιπανέμα...



Last edited: