Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
ΓΑΝΔΗ
27-12-2018
Γιατί κάποιοι έρωτες δεν είναι εφήμεροι αλλά παντοτινοί!

Ξύπνησα και λαχταρούσα να βρεθώ πάλι στα πλακόστρωτα δρομάκια της, δίπλα στα κανάλια της, μπροστά στους επιβλητικούς ναούς και τα καμπαναριά της. Λαχταρούσα να ξαναδώ τα βαθμιδωτά κουκλίστικα σπίτια της, τις τοξωτές γέφυρες, τους μοναχικούς κωπηλάτες, τους ποδηλάτες να τρέχουν με μανία, την ιστορία να ξεπηδά από τα καλοδιατηρημένα κτίρια, το σφιχταγκάλιασμα των σπιτιών στην άκρη του ποταμού και το θολό νερό των καναλιών να τους βρέχει τα πόδια. Λαχταρούσα να μυρίσω τη χειμωνιάτικη υγρασία να σηκώνεται πάνω από την πόλη, τις τηγανιτές πατάτες των αμέτρητων friteries, τις φρεσκοψημένες μπαγκέτες και τα κρουασάν. Λαχταρούσα να περπατήσω στο Graslei και την Korenmarkt, ενώ μέσα μου ένιωθα την οικειότητα και τη σιγουριά ότι την ξέρω, πλέον, καλά και δεν περιμένω εκπλήξεις.
Δεν ήθελα άλλες εκπλήξεις. Ήθελα μόνο να την ξαναζήσω, ήθελα να ξαναδώ τα ίδια σημεία αναφοράς, ήθελα να με γοητεύσουν οι ίδιες γειτονιές, η ίδια αρχιτεκτονική, τα ίδια κτίρια, οι ίδιοι δρόμοι, και οι ίδιες πλατείες! Αυτήν τη φορά ήθελα να την χαρώ χωρίς τρέξιμο, χωρίς το "άγχος" της νέας ανακάλυψης, χωρίς τον χρόνο να με πιέζει, γιατί πολύ απλά τη γνώριζα και ένιωθα ότι γύρισα στον τόπο μου, σε ένα μέρος που αγάπησα και θα έχω για πάντα μέσα στην καρδιά μου.
Ένιωθα, όμως, και μια άτυπη υποχρέωση. Να ξεναγήσω τον σύζυγο με τον καλύτερο τρόπο χωρίς, όμως, να τον κουράσω τραβολογώντας τον στο κάθε απόμερο σοκάκι ή στην κάθε απομακρυσμένη γειτονιά. Αυτά είναι, κυρίως, δικά μου βίτσια και τα είχα ήδη εκπληρώσει, οπότε χαλαρές βόλτες στα κεντρικά σημεία και αξιοθέατα αρκούσαν.
Περπατώντας δίπλα στο ποτάμι με προορισμό το κέντρο.

Πλησιάζοντας στη γέφυρα του Αγίου Μιχαήλ.

Η Korenmarkt απ΄ όπου ξεκινά η χριστουγεννιάτικη αγορά και η επιβλητική εκκλησία του Αγίου Νικολάου.



Ο κόσμος ήταν ήδη αρκετός στη χριστουγεννιάτικη αγορά της Korenmarkt.
Προχωρήσαμε προς το Κωδωνοστάσιο.

Η χριστουγεννιάτικη αγορά απλωνόταν σε όλη την Πλατεία Sint Baafsplein, μπροστά από τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Bavo, με ξύλινα όμορφα κιόσκια και ένα ιδιαίτερο χριστουγεννιάτικο δέντρο το οποίο λειτουργούσε σαν Λούνα Παρκ, αφού περιστρεφόταν και σηκωνόταν ψηλά, μεταφέροντας τα παιδάκια μέσα σε αυτές τις μεγάλες χριστουγεννιάτικες μπάλες.

Φτάσαμε μέχρι το πίσω μέρος του Καθεδρικού, εκεί που βρίσκεται το μνημείο που είναι αφιερωμένο στους αδελφούς Van Eyck.

Μεταξύ του Καθεδρικού και του μνημείου είχε στηθεί μια λευκή πρόχειρη "αποθήκη" μέσα στην οποία φυλάσσονταν εκατοντάδες βαρέλια μπίρας για την τροφοδοσία της χριστουγεννιάτικης αγοράς.

Χαθήκαμε και στη μικρή μουσική γειτονιά Achtersikkel με τη μεσαιωνική ατμόσφαιρα και τα πανέμορφα κτίρια


και στη συνέχεια φτάσαμε έξω από το Δημαρχείο της πόλης.


Μπήκαμε ξανά μέσα στη χριστουγεννιάτικη αγορά για χάζι στους πάγκους με τα ρούχα και τα φαγητά.




Το παγοδρόμιο προστατευμένο κάτω από τη μεγάλη και ιδιαίτερη στέγη του Stadshal

και ο ναός του Aγίου Nικολάου από το μπαλκόνι, ακριβώς πάνω από το μικρό πάρκο The Green.

Eίχε μεσημεριάσει, πλέον, όταν συναντηθήκαμε με τον γιο μας και την κοπέλα του συνεχίζοντας τη χαλαρή μας βόλτα προς τον εμπορικό δρόμο Langemunt της πόλης. Μερικά ψώνια ήταν επιβεβλημένα. Είχαν ξεκινήσει και οι εκπτώσεις και υπήρχαν, ομολογουμένως, ωραία πράγματα σε πάρα πολύ χαμηλές τιμές. Μετά από αρκετή ώρα που αφιερώσαμε στα ψώνια, κουρασμένοι από το shopping therapy, καταλήξαμε στην Korenmarkt για καφέ. Bρήκαμε ένα συμπαθητικό μαγαζάκι με ελεύθερο τραπέζι και σόμπα εξωτερικού χώρου και καθίσαμε έξω, χαζεύοντας την περατζάδα του κόσμου και ανακουφίζοντας τα πονεμένα μας ποδαράκια από το περπάτημα, αλλά και την ορθοστασία στα μαγαζιά.
Κατά τις 5:00 το απόγευμα αποφασίσαμε να αφήσουμε το κέντρο και να πάμε στη γειτονιά του Πανεπιστημίου, στο δωμάτιο του γιου μας, να μαγειρέψουμε και να φάμε όλοι μαζί. Ακόμη μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι ο σύζυγος δέχτηκε να με ακολουθήσει περπατώντας και δεν εξέφρασε την επιθυμία να πάρει το λεωφορείο μέχρι τη φοιτητική εστία. Τα παιδιά έφυγαν με τα ποδήλατα και εμείς ξεκινήσαμε με τα πόδια.
Η γειτονιά του Πανεπιστημίου βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο της πόλης, όπως επίσης και ο ναός Onze-Lieve-Vrouw-Sint-Pieteskerk. Φτάνοντας στη μεγάλη Πλατεία Sint Pietersplein απολαύσαμε έναν καταπληκτικό ουρανό παραδομένο στη χρωματική παλέτα του γαλάζιου, του ροζ και του φούξια.

Αυτός ο ναός θεωρείται το αριστούργημα του αρχιτέκτονα Pieter Huyssens και ως ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της μπαρόκ αρχιτεκτονικής. Στο προηγούμενο ταξίδι μου στη Γάνδη, αν και η εκκλησία βρισκόταν στο καθημερινό μου δρομολόγιο προς το κέντρο, δεν την πέτυχα ποτέ ανοιχτή για να μπω στο εσωτερικό της. Σήμερα, όμως, στάθηκα πολύ τυχερή και οι πόρτες του ναού ήταν ορθάνοιχτες. Ο σύζυγος δε θέλησε να με ακολουθήσει στο εσωτερικό και έμεινε ακριβώς έξω από την πόρτα, στα σκαλιά της εκκλησίας να με περιμένει. Του έδωσα μάλιστα να κρατάει την τσάντα μου για να μην την κουβαλάω παίρνοντας μαζί μου μόνο τη φωτογραφική μηχανή.
Η εκκλησία είχε κι άλλα άτομα την ώρα που μπήκα. Άρχισα να περιεργάζομαι το εσωτερικό της θαυμάζοντας τα αγάλματα, αλλά κυρίως τους πίνακες ζωγραφικής που ήταν αναρτημένοι τους πλάγιους τοίχους.




Είχα απορροφηθεί εντελώς από τον πλούτο της εκκλησίας φωτογραφίζοντας την κάθε της λεπτομέρεια. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα καταλάβει πόση ώρα ήμουν μέσα στον ναό.

Υπέθεσα ότι θα είχε περάσει αρκετή ώρα και έστρεψα τη φωτογραφική μου μηχανή προς το εντυπωσιακό εκκλησιαστικό όργανο για να πάρω την τελευταία μου φωτογραφία και στη συνέχεια να φύγω. Ταυτόχρονα με το κλικ της μηχανής μου ακούστηκε και ένας πιο δυνατός ήχος-σαν το κατέβασμα ενός διακόπτη-και η εκκλησία βυθίστηκε στο σκοτάδι. Έμεινα ακίνητη, κοκαλωμένη!! Πέρασαν μερικά δευτερόλεπτα, ίσως και λεπτό, μέχρι τα μάτια να συνηθίσουν την απότομη αλλαγή από το φως στο, σχεδόν, απόλυτο σκοτάδι. Κάπου λίγο πιο μακριά από μένα ξεχώρισα άλλη μια ανθρώπινη σιλουέτα να κινείται αργά προς την έξοδο της εκκλησίας. Με πολύ μικρά, προσεκτικά βήματα προχώρησα και εγώ προς την πόρτα.
Η άλλη σκιά ήταν ένας κύριος ο οποίος έσπρωχνε τη δεξιά πόρτα για να ανοίξει, αλλά μάταια…. ήταν κλειδωμένη! Εγώ προσπάθησα να ανοίξω την πόρτα στην αριστερή πλευρά, αλλά και εδώ τίποτα! Εν ολίγοις ήμασταν κλειδωμένοι μέσα στον ναό και είχαν σβήσει και τα φώτα!! Άρχισα να φωνάζω: -"Hello, hello… Open the door, open the door". Ευτυχώς, ο κύριος ήταν ντόπιος και άρχισε να φωνάζει και αυτός στα φλαμανδικά. Κάποια στιγμή μετά από κάμποσα λεπτά, που εμένα μου φάνηκαν "αιώνας", εμφανίστηκε κάποιος από τα "βάθη" του ναού και μας έβγαλε έξω από μια πλαϊνή πόρτα.
Όταν συνάντησα τον άντρα μου στα σκαλιά να χαζεύει στο κινητό του, του τα έψαλα ένα χεράκι: -"Καλά βρε, δεν άκουσες ότι κάποιος κλείδωσε τις πόρτες, ενώ εγώ βρισκόμουν ακόμη μέσα στην εκκλησία"? -"Ναι" μου απάντησε. -"Βγήκε ένα ζευγάρι και μετά άκουσα ότι κάποιος κλείδωσε την πόρτα, αλλά δεν φαντάστηκα ότι κλείδωσε και τις δύο πόρτες και σε άφησε μέσα". -"Δεν είχα καν το κινητό μου μαζί να σε πάρω τηλέφωνο. Πάλι καλά που έβαλα τις φωνές, με άκουσε κάποιος, ήρθε και με έβγαλε στο πλαϊνό δρομάκι".
Το ΄ζησα κι αυτό και τώρα που το θυμάμαι γελάω, αλλά εκείνη τη στιγμή και πανικοβλήθηκα και νευρίασα για την ανευθυνότητα του "υπεύθυνου κλειδοκράτορα" της εκκλησίας ο οποίος χωρίς να ελέγξει, όχι μόνο κλείδωσε, αλλά έσβησε και τα φώτα. Και όχι τίποτ΄ άλλο… δε βγήκε ποτέ και η φωτογραφία με το εκκλησιαστικό όργανο και ήταν τόσο εντυπωσιακό!
Ψωνίσαμε από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς και επιδοθήκαμε σε μαγειρικές και όμορφες οικογενειακές στιγμές στο λιτό δωματιάκι της φοιτητικής εστίας του γιου μας. Επιστρέψαμε πάλι με τα πόδια στο ξενοδοχείο μας γύρω στα μεσάνυχτα.
Last edited: