Βέλγιο Ολλανδία Γιατί κάποιοι έρωτες δεν είναι εφήμεροι αλλά παντοτινοί!

Klair

Member
Μηνύματα
2.320
Likes
27.659
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός


ΓΑΝΔΗ
29-12-2018

Επίσκεψη στο Μουσείο STAM και βόλτες στο Πάρκο Blaarmeersen.


Ένα μοναστήρι του 14ου αιώνα, ένα μοναστήρι του 17ου αιώνα, και το νέο κτίριο του 21ου αιώνα αποτελούν το Μουσείο της πόλης. Μια γιγαντιαία αεροφωτογραφία, 300 τετραγωνικών μέτρων, παρουσιάζει κάθε λεπτομέρεια της Γάνδης. Με όλες αυτές τις πληροφορίες η επιθυμία μου να επισκεφθώ το STAM ήταν διακαής από την προηγούμενη φορά που βρισκόμουν στην πόλη. Τότε, όμως, είχα αφήσει την επίσκεψη στο εσωτερικό του Μουσείου με το σκεπτικό να έρθουμε μαζί με τον σύζυγο.

Η μέρα ήταν-και σήμερα-ομιχλώδης και ξεκινήσαμε το περπάτημα από το ξενοδοχείο με προορισμό το Μουσείο. Φτάνοντας στην είσοδο:



Τελικά, ο σύζυγος άλλαξε γνώμη και αποφάσισε, τελευταία στιγμή, ότι δε θα με ακολουθήσει στο εσωτερικό. Μου είπε ότι θα τηλεφωνήσει στα παιδιά για να κανονίσει μαζί τους κάποια συνάντηση για καφέ ή βόλτα.



Εγώ απτόητη προχώρησα στην είσοδο, έβγαλα το εισιτήριο των 8 ευρώ, και ανέβηκα στον πρώτο όροφο για να ξεκινήσω από την καινούρια αίθουσα στην οποία στεγάζεται η τεράστια αεροφωτογραφία της πόλης. Πριν μπω στη μεγάλη αίθουσα, με τον τεράστιο χωροταξικό χάρτη της Γάνδης, έπρεπε να φορέσω τα ειδικά πλαστικά προστατευτικά παπουτσάκια (ποδονάρια) για την προστασία του δαπέδου.






Αφήνοντας την αίθουσα του χάρτη πέταξα τα πλαστικά παπουτσάκια στο ειδικό καλάθι και συνέχισα στο κύριο Μουσείο όπου κάθε δωμάτιο αντιπροσωπεύει και μια περίοδο της συναρπαστικής ιστορίας της πόλης. Το μεγαλύτερο μέρος του Μουσείου στεγάζεται στο πρώην αβαείο. Η μόνιμη έκθεση του STAM είναι η ιστορία της Γάνδης. Ένα χρονολογικό μονοπάτι που οδηγεί τους επισκέπτες σε ένα ταξίδι στον χρόνο καθιστώντας την πόλη "ευανάγνωστη", αναλύοντας τις διάφορες περιόδους της ιστορίας της.












Μητρόπολη 1200-1600.

Κατά τον μεσαίωνα η Γάνδη ήταν μια από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης. Ο πλούτος που συσσωρεύτηκε, ως αποτέλεσμα του εμπορίου υφασμάτων και της αποθήκευσης σιτηρών, εκδηλώθηκε με την κατασκευή μεγάλων πέτρινων οικοδομημάτων για τις συντεχνίες και με την ανέγερση μνημειωδών δημόσιων κτιρίων.

Κατά τη διάρκεια του 15ου αιώνα παρατηρήθηκαν μεγάλες αλλαγές στη Γάνδη και στις άλλες φλαμανδικές πόλεις. Αυτήν την περίοδο αντιμετώπισαν τους φιλόδοξους Δούκες της Βουργουνδίας οι οποίοι ήθελαν ένα ισχυρό κεντρικό κράτος.









Το Μουσείο των Όπλων και του Εγκλήματος.

Από τη δεκαετία το ΄30 η μονάδα δικαστικής αστυνομίας της Γάνδης έχει συγκεντρώσει μια αξιόλογη συλλογή φωτογραφιών, αντικειμένων, φακέλων, όπλων και εργαλείων βασανιστηρίων τα οποία απεικονίζουν τον τρόπο με τον οποίο έχουν διαλευκανθεί τα εγκλήματα.















Μια πολύ όμορφη αίθουσα είναι η μεσαιωνική τραπεζαρία που έχει ανακαινιστεί για να αποκαλύψει μια πανέμορφη θολωτή οροφή και τοιχογραφίες. Ο τάφος του Hugo II βρίσκεται στο κέντρο της τραπεζαρίας του μοναστηριού.






Ακόμη διατηρείται και η εκκλησία της μονής.



Άλλη μια αίθουσα του Μουσείου με εξαιρετικό διάκοσμο.






Βγήκα πολύ ευχαριστημένη και χαρούμενη από το Μουσείο και πήρα λίγες φωτογραφίες του χειμωνιάτικου γνώριμου τοπίου γύρω από το STAM.






Τηλεφωνήθηκα με τον σύζυγο για να μάθω πού θα τους βρω. Στο Blaarmeersen Park είχε φτάσει η χάρη τους!



- "Έλα εδώ να μας βρεις" μου είπε ο άντρας μου.
- "Περπάτησες με τα πόδια 3 χιλιόμετρα μέχρι το Πάρκο"? τον ρώτησα.
- "Φυσικά" μου απάντησε. - "Γιατί σου κάνει εντύπωση"?

Γνώριμη η διαδρομή για εμένα, αφού την είχα ξανακάνει τον Οκτώβρη, οπότε ξεκίνησα.






Αυτή ήταν η πρώτη εικόνα του Πάρκου που είχα φωτογραφίσει και την προηγούμενη φορά, μόνο που τότε η μέρα ήταν ηλιόλουστη και η θερμοκρασία στους 24ο C.



Tους βρήκα στο καφέ της λίμνης,



δίπλα στη τζαμαρία να τρώνε pancakes και να πίνουν το καφεδάκι τους.



Εσωτερικά το μαγαζί ήταν πολύ συμπαθητικό και στην ατμόσφαιρα επικρατούσε η μυρωδιά του ξύλου που καίγεται στο τζάκι, αλλά τζάκι δεν είδα να υπάρχει σε κανέναν χώρο του καφέ.



Βγήκαμε να κάνουμε τη βόλτα μας στη νοτισμένη από την υγρασία αμμώδη παραλία της λίμνης. Το τοπίο έβγαζε μια μελαγχολία και το αεράκι ήταν ψυχρό. Μαύρα πουλιά μαζεύτηκαν στο νερό μόλις κατάλαβαν την παρουσία μας.



Τα κλαδιά των δέντρων είχαν απομείνει γυμνά και έμοιαζαν σαν υψωμένα χέρια ικεσίας παραδομένα στην ανελέητη βροχή και στην παγωνιά του άγριου βοριά που, χωρίς καμία λύπηση, πάσχιζαν να αφαιρέσουν από τις φλέβες τους και την τελευταία σταγόνα χυμού. Μόνο η λίμνη απόμενε γαλήνια. Μετρούσε τις ώρες και τις στιγμές, να διαδέχονται η μια την άλλη, και υπομονετικά περίμενε να γυρίσει ξανά η ζωή έτσι όπως τη θέλει ο φυσικός νόμος.







 
Last edited:

paefstra

Member
Μηνύματα
13.708
Likes
44.027
Μετα τα θεματα με τους φοιτητες που φευγουν Ερασμους, πρεπει να ανοιξεις ενα τοπικ "Ελληνιδες Μαμαδες και Ερασμους. Πως να πεισετε τα παιδια να πανε σε εναν προορισμο που θα γουσταρετε κι εσεις."

Τι καταπληκτικες φωτογραφιες!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.320
Likes
27.659
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Μετα τα θεματα με τους φοιτητες που φευγουν Ερασμους, πρεπει να ανοιξεις ενα τοπικ "Ελληνιδες Μαμαδες και Ερασμους. Πως να πεισετε τα παιδια να πανε σε εναν προορισμο που θα γουσταρετε κι εσεις."
Χαχα....άσε μου φαίνεται ότι θα έχει μεγάλη συνέχεια το "έργο", αφού και η κοπέλα του γιου μου ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά τη Γάνδη και ετοιμάζεται στο άμεσο μέλλον και εκείνη να κάνει Erasmus εκεί.
Είναι και αυτή φοιτήτρια Ιατρικής. Κάνουν δε όνειρα με τον γιο μου να καταφέρουν να κάνουν μαζί ειδικότητα σε κάποιο νοσοκομείο της πόλης.
Οπότε με βλέπω "μόνιμο κάτοικο" Γάνδης αν τελικά συμβούν όλα αυτά τα σενάρια. :) :p

Τι καταπληκτικες φωτογραφιες!
Σε ευχαριστώ!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.320
Likes
27.659
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΓΑΝΔΗ
27-12-2018


Γιατί κάποιοι έρωτες δεν είναι εφήμεροι αλλά παντοτινοί!

day 27-2 (1).jpeg


Ξύπνησα και λαχταρούσα να βρεθώ πάλι στα πλακόστρωτα δρομάκια της, δίπλα στα κανάλια της, μπροστά στους επιβλητικούς ναούς και τα καμπαναριά της. Λαχταρούσα να ξαναδώ τα βαθμιδωτά κουκλίστικα σπίτια της, τις τοξωτές γέφυρες, τους μοναχικούς κωπηλάτες, τους ποδηλάτες να τρέχουν με μανία, την ιστορία να ξεπηδά από τα καλοδιατηρημένα κτίρια, το σφιχταγκάλιασμα των σπιτιών στην άκρη του ποταμού και το θολό νερό των καναλιών να τους βρέχει τα πόδια. Λαχταρούσα να μυρίσω τη χειμωνιάτικη υγρασία να σηκώνεται πάνω από την πόλη, τις τηγανιτές πατάτες των αμέτρητων friteries, τις φρεσκοψημένες μπαγκέτες και τα κρουασάν. Λαχταρούσα να περπατήσω στο Graslei και την Korenmarkt, ενώ μέσα μου ένιωθα την οικειότητα και τη σιγουριά ότι την ξέρω, πλέον, καλά και δεν περιμένω εκπλήξεις.

Δεν ήθελα άλλες εκπλήξεις. Ήθελα μόνο να την ξαναζήσω, ήθελα να ξαναδώ τα ίδια σημεία αναφοράς, ήθελα να με γοητεύσουν οι ίδιες γειτονιές, η ίδια αρχιτεκτονική, τα ίδια κτίρια, οι ίδιοι δρόμοι, και οι ίδιες πλατείες! Αυτήν τη φορά ήθελα να την χαρώ χωρίς τρέξιμο, χωρίς το "άγχος" της νέας ανακάλυψης, χωρίς τον χρόνο να με πιέζει, γιατί πολύ απλά τη γνώριζα και ένιωθα ότι γύρισα στον τόπο μου, σε ένα μέρος που αγάπησα και θα έχω για πάντα μέσα στην καρδιά μου.

Ένιωθα, όμως, και μια άτυπη υποχρέωση. Να ξεναγήσω τον σύζυγο με τον καλύτερο τρόπο χωρίς, όμως, να τον κουράσω τραβολογώντας τον στο κάθε απόμερο σοκάκι ή στην κάθε απομακρυσμένη γειτονιά. Αυτά είναι, κυρίως, δικά μου βίτσια και τα είχα ήδη εκπληρώσει, οπότε χαλαρές βόλτες στα κεντρικά σημεία και αξιοθέατα αρκούσαν.

Περπατώντας δίπλα στο ποτάμι με προορισμό το κέντρο.

day 27-2 (21).jpeg


Πλησιάζοντας στη γέφυρα του Αγίου Μιχαήλ.

day 27-2 (20).jpeg


Η Korenmarkt απ΄ όπου ξεκινά η χριστουγεννιάτικη αγορά και η επιβλητική εκκλησία του Αγίου Νικολάου.

day 27-2 (19).jpeg



day 27-2 (16).jpeg



day 27-2 (18).jpeg


Ο κόσμος ήταν ήδη αρκετός στη χριστουγεννιάτικη αγορά της Korenmarkt.

Προχωρήσαμε προς το Κωδωνοστάσιο.

day 27-2 (15).jpeg


Η χριστουγεννιάτικη αγορά απλωνόταν σε όλη την Πλατεία Sint Baafsplein, μπροστά από τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Bavo, με ξύλινα όμορφα κιόσκια και ένα ιδιαίτερο χριστουγεννιάτικο δέντρο το οποίο λειτουργούσε σαν Λούνα Παρκ, αφού περιστρεφόταν και σηκωνόταν ψηλά, μεταφέροντας τα παιδάκια μέσα σε αυτές τις μεγάλες χριστουγεννιάτικες μπάλες.

day 27-2 (13).jpeg


Φτάσαμε μέχρι το πίσω μέρος του Καθεδρικού, εκεί που βρίσκεται το μνημείο που είναι αφιερωμένο στους αδελφούς Van Eyck.

day 27-2 (12).jpeg


Μεταξύ του Καθεδρικού και του μνημείου είχε στηθεί μια λευκή πρόχειρη "αποθήκη" μέσα στην οποία φυλάσσονταν εκατοντάδες βαρέλια μπίρας για την τροφοδοσία της χριστουγεννιάτικης αγοράς.

last day (10).jpeg


Χαθήκαμε και στη μικρή μουσική γειτονιά Achtersikkel με τη μεσαιωνική ατμόσφαιρα και τα πανέμορφα κτίρια

day 27-2 (10).jpeg



day 27-2 (9).jpeg


και στη συνέχεια φτάσαμε έξω από το Δημαρχείο της πόλης.

day 27-2 (8).jpeg



day 27-2 (7).jpeg


Μπήκαμε ξανά μέσα στη χριστουγεννιάτικη αγορά για χάζι στους πάγκους με τα ρούχα και τα φαγητά.

day 27-2 (11).jpeg



day 27-2 (6).jpeg



day 27-2 (4).jpeg



day 27-2 (5).jpeg


Το παγοδρόμιο προστατευμένο κάτω από τη μεγάλη και ιδιαίτερη στέγη του Stadshal

day 27-2 (3).jpeg


και ο ναός του Aγίου Nικολάου από το μπαλκόνι, ακριβώς πάνω από το μικρό πάρκο The Green.

day 27-2 (2).jpeg


Eίχε μεσημεριάσει, πλέον, όταν συναντηθήκαμε με τον γιο μας και την κοπέλα του συνεχίζοντας τη χαλαρή μας βόλτα προς τον εμπορικό δρόμο Langemunt της πόλης. Μερικά ψώνια ήταν επιβεβλημένα. Είχαν ξεκινήσει και οι εκπτώσεις και υπήρχαν, ομολογουμένως, ωραία πράγματα σε πάρα πολύ χαμηλές τιμές. Μετά από αρκετή ώρα που αφιερώσαμε στα ψώνια, κουρασμένοι από το shopping therapy, καταλήξαμε στην Korenmarkt για καφέ. Bρήκαμε ένα συμπαθητικό μαγαζάκι με ελεύθερο τραπέζι και σόμπα εξωτερικού χώρου και καθίσαμε έξω, χαζεύοντας την περατζάδα του κόσμου και ανακουφίζοντας τα πονεμένα μας ποδαράκια από το περπάτημα, αλλά και την ορθοστασία στα μαγαζιά.

Κατά τις 5:00 το απόγευμα αποφασίσαμε να αφήσουμε το κέντρο και να πάμε στη γειτονιά του Πανεπιστημίου, στο δωμάτιο του γιου μας, να μαγειρέψουμε και να φάμε όλοι μαζί. Ακόμη μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι ο σύζυγος δέχτηκε να με ακολουθήσει περπατώντας και δεν εξέφρασε την επιθυμία να πάρει το λεωφορείο μέχρι τη φοιτητική εστία. Τα παιδιά έφυγαν με τα ποδήλατα και εμείς ξεκινήσαμε με τα πόδια.

Η γειτονιά του Πανεπιστημίου βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο της πόλης, όπως επίσης και ο ναός Onze-Lieve-Vrouw-Sint-Pieteskerk. Φτάνοντας στη μεγάλη Πλατεία Sint Pietersplein απολαύσαμε έναν καταπληκτικό ουρανό παραδομένο στη χρωματική παλέτα του γαλάζιου, του ροζ και του φούξια.

day 27-2 (28).jpeg


Αυτός ο ναός θεωρείται το αριστούργημα του αρχιτέκτονα Pieter Huyssens και ως ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της μπαρόκ αρχιτεκτονικής. Στο προηγούμενο ταξίδι μου στη Γάνδη, αν και η εκκλησία βρισκόταν στο καθημερινό μου δρομολόγιο προς το κέντρο, δεν την πέτυχα ποτέ ανοιχτή για να μπω στο εσωτερικό της. Σήμερα, όμως, στάθηκα πολύ τυχερή και οι πόρτες του ναού ήταν ορθάνοιχτες. Ο σύζυγος δε θέλησε να με ακολουθήσει στο εσωτερικό και έμεινε ακριβώς έξω από την πόρτα, στα σκαλιά της εκκλησίας να με περιμένει. Του έδωσα μάλιστα να κρατάει την τσάντα μου για να μην την κουβαλάω παίρνοντας μαζί μου μόνο τη φωτογραφική μηχανή.

Η εκκλησία είχε κι άλλα άτομα την ώρα που μπήκα. Άρχισα να περιεργάζομαι το εσωτερικό της θαυμάζοντας τα αγάλματα, αλλά κυρίως τους πίνακες ζωγραφικής που ήταν αναρτημένοι τους πλάγιους τοίχους.

day 27-2 (26).jpeg



day 27-2 (23).jpeg



day 27-2 (24).jpeg



day 27-2 (25).jpeg


Είχα απορροφηθεί εντελώς από τον πλούτο της εκκλησίας φωτογραφίζοντας την κάθε της λεπτομέρεια. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα καταλάβει πόση ώρα ήμουν μέσα στον ναό.

day 27-2 (22).jpeg


Υπέθεσα ότι θα είχε περάσει αρκετή ώρα και έστρεψα τη φωτογραφική μου μηχανή προς το εντυπωσιακό εκκλησιαστικό όργανο για να πάρω την τελευταία μου φωτογραφία και στη συνέχεια να φύγω. Ταυτόχρονα με το κλικ της μηχανής μου ακούστηκε και ένας πιο δυνατός ήχος-σαν το κατέβασμα ενός διακόπτη-και η εκκλησία βυθίστηκε στο σκοτάδι. Έμεινα ακίνητη, κοκαλωμένη!! Πέρασαν μερικά δευτερόλεπτα, ίσως και λεπτό, μέχρι τα μάτια να συνηθίσουν την απότομη αλλαγή από το φως στο, σχεδόν, απόλυτο σκοτάδι. Κάπου λίγο πιο μακριά από μένα ξεχώρισα άλλη μια ανθρώπινη σιλουέτα να κινείται αργά προς την έξοδο της εκκλησίας. Με πολύ μικρά, προσεκτικά βήματα προχώρησα και εγώ προς την πόρτα.

Η άλλη σκιά ήταν ένας κύριος ο οποίος έσπρωχνε τη δεξιά πόρτα για να ανοίξει, αλλά μάταια…. ήταν κλειδωμένη! Εγώ προσπάθησα να ανοίξω την πόρτα στην αριστερή πλευρά, αλλά και εδώ τίποτα! Εν ολίγοις ήμασταν κλειδωμένοι μέσα στον ναό και είχαν σβήσει και τα φώτα!! Άρχισα να φωνάζω: -"Hello, hello… Open the door, open the door". Ευτυχώς, ο κύριος ήταν ντόπιος και άρχισε να φωνάζει και αυτός στα φλαμανδικά. Κάποια στιγμή μετά από κάμποσα λεπτά, που εμένα μου φάνηκαν "αιώνας", εμφανίστηκε κάποιος από τα "βάθη" του ναού και μας έβγαλε έξω από μια πλαϊνή πόρτα.

Όταν συνάντησα τον άντρα μου στα σκαλιά να χαζεύει στο κινητό του, του τα έψαλα ένα χεράκι: -"Καλά βρε, δεν άκουσες ότι κάποιος κλείδωσε τις πόρτες, ενώ εγώ βρισκόμουν ακόμη μέσα στην εκκλησία"? -"Ναι" μου απάντησε. -"Βγήκε ένα ζευγάρι και μετά άκουσα ότι κάποιος κλείδωσε την πόρτα, αλλά δεν φαντάστηκα ότι κλείδωσε και τις δύο πόρτες και σε άφησε μέσα". -"Δεν είχα καν το κινητό μου μαζί να σε πάρω τηλέφωνο. Πάλι καλά που έβαλα τις φωνές, με άκουσε κάποιος, ήρθε και με έβγαλε στο πλαϊνό δρομάκι".

Το ΄ζησα κι αυτό και τώρα που το θυμάμαι γελάω, αλλά εκείνη τη στιγμή και πανικοβλήθηκα και νευρίασα για την ανευθυνότητα του "υπεύθυνου κλειδοκράτορα" της εκκλησίας ο οποίος χωρίς να ελέγξει, όχι μόνο κλείδωσε, αλλά έσβησε και τα φώτα. Και όχι τίποτ΄ άλλο… δε βγήκε ποτέ και η φωτογραφία με το εκκλησιαστικό όργανο και ήταν τόσο εντυπωσιακό!

Ψωνίσαμε από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς και επιδοθήκαμε σε μαγειρικές και όμορφες οικογενειακές στιγμές στο λιτό δωματιάκι της φοιτητικής εστίας του γιου μας. Επιστρέψαμε πάλι με τα πόδια στο ξενοδοχείο μας γύρω στα μεσάνυχτα.
 
Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.320
Likes
27.659
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΜΠΡΙΖ
28-12-2018


Η Αρχόντισσα της Ομίχλης.

μπριζ 28-12 (46).jpeg


Ξύπνησα και αμέσως προχώρησα προς το παράθυρο του δωματίου. Έσπρωξα τις χοντρές κουρτίνες στην άκρη και με την παλάμη μου σκούπισα την υγρασία που είχε θολώσει όλο το τζάμι. Μικρά ρυάκια από δάκρυα κύλησαν στην παγωμένη επιφάνεια και έβρεξαν τις βαλίτσες που βρίσκονταν ακριβώς από κάτω. Οι στέγες της πόλης είχαν χαθεί μέσα στη βαριά ομίχλη που απλωνόταν χαμηλά, ανάμεσα σε κτίρια και δρόμους. Άνοιξα το παράθυρο και ένα φρέσκο, παγωμένο αεράκι πλημμύρισε το ζεστό δωμάτιο. Αυτή η πόλη είχε επιστρατεύσει όλα τα ατού που διαθέτει για να με υποδουλώσει ολοκληρωτικά.

Πήραμε πρωινό στο δωμάτιο και βγήκαμε στον δρόμο. Ακριβώς έξω από την πόρτα του ξενοδοχείου υπάρχει στάση τραμ το οποίο μας μετέφερε στον σταθμό τρένων Sint Pieters της πόλης.

μπριζ.jpeg


Μπήκαμε στο εσωτερικό του πολυσύχναστου και όμορφου σταθμού και εκδώσαμε τέσσερα εισιτήρια με προορισμό τη Μπριζ. Τις ημέρες των Χριστουγέννων έτρεχε μια προσφορά και η τιμή των εισιτηρίων για τις πόλεις της χώρας ήταν στα 10 ευρώ round trip/άτομο.

Χαζέψαμε λίγο το υπέροχο εσωτερικό του σταθμού

μπριζ 28-12 (78).jpeg



μπριζ..jpeg


και στη συνέχεια βγήκαμε έξω στην πλατεία-πάρκο που βρίσκεται μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό περιμένοντας τα παιδιά να εμφανιστούν, από λεπτό σε λεπτό, με τα ποδήλατα. Η ομίχλη απλωνόταν σε ολόκληρη την πόλη και το σκηνικό ήταν μυστηριώδες και μελαγχολικό. Η ημέρα ήταν κρύα, με ένα ελαφρύ ψυχρό αεράκι, αλλά ευτυχώς δεν έβρεχε.

Βρήκαμε την αποβάθρα μας και μπήκαμε στο τρένο. Φτάνοντας στον σταθμό της Μπριζ ο κόσμος που κατέβηκε δεν είχε καμία σχέση με την κοσμοσυρροή που είχα συναντήσει τον Οκτώβρη. Καλό σημάδι αυτό! Ίσως ήταν μια ένδειξη ότι η πόλη θα ήταν πιο "ανάλαφρη" από τουρίστες και αυτό θα μας χαροποιούσε ιδιαίτερα.

Στην Stationsplein συναντήσαμε το hot spot των ημερών, αφού στην Πλατεία λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο το φεστιβάλ γλυπτικής πάγου, εδώ και 25 χρόνια. Είχε ξεκινήσει το Σάββατο 24 Νοεμβρίου του 2018 και θα διαρκούσε μέχρι την Κυριακή 6 Ιανουαρίου του 2019. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ καλλιτέχνες απ΄ όλο τον κόσμο ταξιδεύουν στη Μπριζ για να δημιουργήσουν έναν φανταστικό κόσμο γεμάτο μαγεία με νερό και πάγο. Χιλιάδες επισκέπτες επιλέγουν αυτό το φεστιβάλ κάθε χρόνο, αλλά το εισιτήριο των 12 ευρώ το άτομο ήταν αποτρεπτικό για εμάς, οπότε προχωρήσαμε για να βρεθούμε στο πρώτο, πανέμορφο και εντυπωσιακό αξιοθέατο που συναντάει ο επισκέπτης της πόλης το οποίο δεν είναι άλλο από το Minnewaterpark με τη Γέφυρα της Αγάπης.

μπριζ 28-12 (47).jpeg


Περπατήσαμε πάνω στη Γέφυρα για να διατηρήσουμε και εμείς την αιώνια αγάπη, όπως η Μinna με τον σύντροφό της πολεμιστή, σύμφωνα με τον μύθο της πόλης. Σταθήκαμε στο κέντρο της με τα μάτια καρφωμένα στο καταπληκτικό ομιχλώδες τοπίο που απλωνόταν μπροστά μας.

μπριζ 28-12 (75).jpeg


Ήταν εικόνες που μας προετοίμασαν για μια τέλεια εισαγωγή στην παραμυθένια πόλη.

μπριζ 28-12 (72).jpeg


Οι σημερινές συνθήκες ήταν πραγματικά οι ιδανικότερες για να χαρακτηρίσουν την πόλη με όλα τα κοσμητικά επίθετα που της ταιριάζουν: μυστηριώδης, παραμυθένια, μαγική, ρομαντική, γραφική, ιστορική, μεθυστική, γοητευτική, μελαγχολική, ονειρεμένη, κουκλίστικη, ειδυλλιακή!!

μπριζ 28-12 (60).jpeg


Ένας πίνακας ζωγραφικής στεκόταν μπροστά στα μάτια μας για να μας θυμίσει πως ο χειμώνας εξουσίαζε το τοπίο. Τα δέντρα είχαν απομείνει γυμνοί σκελετωμένοι στρατιώτες, παγωμένοι στην ακρολιμνιά, ακοίμητοι φρουροί της ομορφιάς της λίμνης.

μπριζ 28-12 (61).jpeg


Καρτ-ποσταλικό τοπίο με τα δέντρα, μέσα στη γύμνια τους, να καθρεφτίζονται πάνω στο νερό ενώ τα υγρά γραφικά μονοπατάκια, αναδύοντας τη μυρωδιά του βρεγμένου χώματος, συνέθεταν ένα φανταστικό σκηνικό που μας συντρόφευε στη βόλτα μας στο χειμωνιάτικο Minnepark.

Μόνη φωτεινή νότα στο μουντό ομιχλώδες τοπίο το σύμβολο της πόλης, οι κατάλευκοι κύκνοι.

μπριζ 28-12 (59).jpeg



μπριζ 28-12 (58).jpeg


Στην Πλατεία Wijngaardplein με την Κρήνη (Horse Head Drinking Fountain) άμαξες, άλογα και αμαξάδες ήταν παρατεταγμένοι στη σειρά, αφού τελικά ο κόσμος δεν ήταν πολύς και η δουλειά ήταν πεσμένη.

bruges 28-12 (98).jpeg



μπριζ 28-12 (57).jpeg



μπριζ 28-12 (55).jpeg


Περάσαμε τη Γέφυρα Begijnhof και μπήκαμε στο Beguinage.

μπριζ 28-12 (56).jpeg


Όσο προχωρούσαμε προς την Church of Our Lady ο κόσμος γινόταν περισσότερος. Λογικό αφού αρχίσαμε να μπαίνουμε για τα καλά στην καρδιά της πόλης.

μπριζ 28-12 (70).jpeg



μπριζ 28-12 (50).jpeg


Επιβεβλημένη η στάση πάνω στη γέφυρα της οδού Mariastraat για τις απαραίτητες φωτογραφίες.

μπριζ 28-12 (52).jpeg



μπριζ 28-12 (53).jpeg


Η Πύλη εισόδου στο Sint Janshospitaal μας οδήγησε στην εσωτερική αυλή ενός από τα παλαιότερα διατηρημένα νοσοκομειακά κτίρια της Ευρώπης.

μπριζ 28-12 (49).jpeg



μπριζ 28-12 (68).jpeg


Στην πίσω πλευρά των κτιρίων του Νοσοκομείου υπάρχει αυτή η "κλειστή λεκάνη" στην οποία βρίσκουν, συνήθως, καταφύγιο ζευγάρια πανέμορφων κύκνων.

μπριζ 28-12 (65).jpeg



μπριζ 28-12 (77).jpeg


Tο Gruuthuse Hof είχε μαζέψει τα τραπεζάκια του.

bruges 28-12 (83).jpeg


Προχωρώντας παράλληλα με το κανάλι αυτήν τη φορά δεν υπήρχε η αγορά των αντικών

μπριζ 28-12 (64).jpeg


και ο κόσμος στον σταθμό των boat tours ήταν ελάχιστος συγκριτικά με τον Οκτώβριο.

μπριζ 28-12 (45).jpeg


Από τη γέφυρα της οδού Wollestraat, με το άγαλμα του Saint Joannes Nepomucenus, πήραμε φωτογραφίες της εκκλησίας της Παναγίας τυλιγμένης στην ομίχλη.

μπριζ 28-12 (42).jpeg



μπριζ 28-12 (44).jpeg


Περπατούσαμε, πλέον, στην οδό Wollestraat, τον πιο πολυπερπατημένο εμπορικό δρόμο της Μπριζ. Άμαξες και κόσμος σε αδιάκοπη κίνηση, αφού πλησιάζαμε στην καρδιά της πόλης και τις διάσημες πλατείες της.

μπριζ 28-12 (43).jpeg



μπριζ 28-12 (41).jpeg


Πριν όμως καταλήξουμε στη Markt δε γινόταν να μην τιμήσουμε, για ακόμη μια φορά, το αγαπημένο μας σουβλατζίδικο Olive Tree. Ήταν όλα, πάλι, εξαιρετικά!

μπριζ 28-12 (1).jpeg



μπριζ 28-12 (40).jpeg
 
Last edited:

North66

Member
Μηνύματα
4.356
Likes
5.207
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Ιεροσυλία οι φριτ αντί να συνοδεύονται από μια σος ανταλούζ να έχουν από πάνω ντομάτα και ρίγανη λες και είναι χωριάτικη.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.320
Likes
27.659
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΜΠΡΙΖ
28-12-2018


Στην υπέρλαμπρη χριστουγεννιάτικη Markt, στη Brug και βόλτες στις απόμερες γειτονιές της Μπριζ.

bruges 28-12 (29).jpeg


Στη σκιά του πανύψηλου επιβλητικού Καμπαναριού, στην Πλατεία Markt, είχε στηθεί η μεγαλοπρεπής και φαντασμαγορική χριστουγεννιάτικη αγορά της πόλης. Η αγορά διέθετε όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε οι επισκέπτες να έχουν την αίσθηση ότι γύρω τους αναβιώνει ένα μεσαιωνικό παραμύθι.

bruges 28-12 (28).jpeg


Δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, αφού καταλάμβανε τον χώρο μπροστά από το Καμπαναριό και την Πλατεία, αλλά τα γύρω επιβλητικά και ιστορικά κτίρια δημιουργούσαν το απαραίτητο μεσαιωνικό σκηνικό το οποίο συνοδευόταν από άμαξες και πανέμορφα άλογα, από ξύλινα σπιτάκια με σοκολάτες και μοσχομυριστές βάφλες, από υπαίθριους πάγκους με λουκάνικα και από κιόσκια με ζεστό μυρωδάτο κρασί.

bruges 28-12 (45).jpeg



bruges 28-12 (31).jpeg


Επιπλέον, ένα υπερυψωμένο μεγάλο παγοδρόμιο, πλαισιωμένο με υπέρλαμπρα ολοφώτιστα λευκά και γαλάζια δέντρα, συμπλήρωνε το παραμυθένιο χριστουγεννιάτικο σκηνικό.

bruges 28-12 (61).jpeg


Τα πολύχρωμα βαθμιδωτά κοσμήματα-κτίρια των συντεχνιών, με τον απίστευτα πλούσιο χριστουγεννιάτικο διάκοσμο, τράβηξαν όχι μόνο τα βλέμματά μας αλλά και εμάς τους ίδιους να πλησιάσουμε κοντά, απλώνοντας τα χέρια και αγγίζοντας τους τοίχους.

bruges 28-12 (30).jpeg



bruges 28-12 (25).jpeg


Τον Οκτώβρη που βρέθηκα εδώ υπήρχαν μεγάλες τέντες και ένας απίστευτα μεγάλος αριθμός από τραπέζια και καρέκλες μπροστά από τα εστιατόρια και τα καφέ που στεγάζονται στα πανέμορφα αυτά σπίτια και η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική. Ναι μεν τα guildhalls ήταν πολύ όμορφα, όμως, όλο αυτό το συνονθύλευμα κόσμου και καθισμάτων χαλούσε-κατά τη γνώμη μου-το κάλλος που αποπνέουν αυτά τα πολύχρωμα οικοδομήματα.

bruges 28-12 (58).jpeg

Οκτώβριος 2018

bruges 28-12 (60).jpeg

Οκτώβριος 2018

Τώρα, όμως, είχαμε τη δυνατότητα να τα πλησιάσουμε και να τα αγγίξουμε, νιώθοντας στα πρόσωπά μας την ανάσα της ιστορίας που εκπνέουν, μέσα στους αιώνες, τα guildhalls της Μπριζ. Ο χριστουγεννιάτικος πλούσιος διάκοσμος δεν με χάλασε καθόλου. Ίσα-ίσα που τον βρήκα πολύ καλόγουστο και ταιριαστό με τα χρώματα και το ύφος των κτιρίων.

bruges 28-12 (26).jpeg



bruges 28-12 (27).jpeg


Γίνομαι γραφική και γλυκανάλατη, αλλά δεν ενοχλήθηκα καθόλου από όλη αυτή τη χριστουγεννιάτικη υπερπαραγωγή με την οποία στολίζονταν οι προσόψεις όλων των εστιατορίων και των καφέ. Και τα λέει όλα αυτά, ποιος? Εγώ!! Που όχι μόνο χριστουγεννιάτικο δέντρο δεν στολίζω ποτέ στο σπίτι μου, αλλά γενικώς αντιπαθώ όλα αυτά τα χριστουγεννιάτικα μπιχλιμπίδια με τις χρυσόσκονες που το μόνο που κάνουν είναι να λερώνουν ό,τι και όπου ακουμπήσουν. Ναι, υπέκυψα και εγώ η σκληρή στη μαγεία των Χριστουγέννων, ή μάλλον, στη μαγεία των Χριστουγέννων στη χριστουγεννιάτικα στολισμένη Μπριζ! Θα μου περάσει…

Στην Πλατεία Brug ο κόσμος ήταν φανερά λιγότερος. Μόνο έξω από τη Βασιλική του Αγίου Αίματος υπήρχε μια αρκετά μεγάλη ουρά.

bruges 28-12 (23).jpeg


Στο κέντρο της Πλατείας υπήρχε ένα πολύ ψηλό, φυσικό, αστόλιστο χριστουγεννιάτικο δέντρο.

bruges 28-12 (24).jpeg


Άλλη μια Πλατεία της Μπριζ γεμάτη ιστορία, με κτίρια που αντιπροσωπεύουν μια ποικιλία από αρχιτεκτονικά στιλ. Γοτθικά, αναγεννησιακά και νεοκλασικά.

bruges 28-12 (21).jpeg


Βρήκαμε καταφύγιο στο ισόγειο του Δημαρχείου, για να συνέλθουμε λίγο από το κρύο και να ξεκουράσουμε τα πόδια μας από το περπάτημα. Το Δημαρχείο είναι ένα από τα πιο όμορφα γοτθικά κτίρια της Πλατείας, κατά κοινή ομολογία, αλλά εμένα πιο πολύ με γοητεύει η Βασιλική του Αγίου Αίματος η οποία έχει αυτό το ιδιαίτερο σκούρο χρώμα, τη σκαλιστή διακόσμηση και τα επιχρυσωμένα αγάλματα των Counts of Flanders.

Aπό την άλλη και το Brugse Vrije (το πρώην Δικαστήριο), με το χρυσό άγαλμα της Lady Justice στην κορυφή, είναι ένα αξιοπρόσεκτο κτίριο με όλη αυτήν τη χρυσοποίκιλτη διακόσμηση.

bruges 28-12 (22).jpeg


Περάσαμε την Πύλη Blinde Ezelstraat με προορισμό τη μικρή κλειστή Πλατεία Huidenvettersplein η οποία περικλείεται από πολλά εστιατόρια. Στο κέντρο της μικρής Πλατείας υπάρχει μια στήλη με δύο λιοντάρια και το έμβλημα των βυρσοδεψών που είχαν εδώ την έδρα τους, τον 14ο αιώνα.

bruges 28-12 (20).jpeg


Στην άκρη της Πλατείας βγήκαμε σε ένα πολύ όμορφο σημείο, απ΄ όπου μπορούσαμε να έχουμε θέα στην πίσω αυλή της γνωστής μπιραρίας THE BEER WALL, η είσοδος της οποίας βρίσκεται στην οδό Wollestraat.

bruges 28-12 (19).jpeg


Από το ίδιο σημείο υπάρχει, εξίσου, όμορφη θέα προς τη γέφυρα της οδού Wollestraat με το άγαλμα του Saint Joannes Nepomucenus και προς την εκκλησία της Παναγίας.

bruges 28-12 (18).jpeg


Δε γινόταν, βέβαια, και αυτήν τη φορά, να μην αφήσουμε τα γνωστά και πολυπερπατημένα σημεία του κέντρου της πόλης προς αναζήτηση άλλων συνοικιών και γειτονιών, λιγότερο τουριστικών και ίσως άγνωστων, στον πολύ κόσμο που επισκέπτεται σε ημερήσιες εκδρομές τη Μπριζ.

bruges 28-12 (17).jpeg



bruges 28-12 (16).jpeg


Ένα από τα πράγματα που λάτρεψα πιο πολύ σε αυτήν την πόλη ήταν να χάνομαι στον λαβύρινθο των στενών και ήσυχων δρόμων οι οποίοι αρκετές φορές ακολουθούν τα κανάλια.

bruges 28-12 (14).jpeg



bruges 28-12 (41).jpeg



bruges 28-12 (39).jpeg



bruges 28-12 (15).jpeg



bruges 28-12 (12).jpeg


Κάθε γωνιά σε αυτές τις απόμερες γειτονιές είναι σαν σκηνικό ταινίας κινηματογράφου

bruges 28-12 (4).jpeg



bruges 28-12 (5).jpeg



bruges 28-12 (10).jpeg



bruges 28-12 (9).jpeg



bruges 28-12 (48).jpeg



bruges 28-12 (1).jpeg


και κάθε ανοιχτό παράθυρο σπιτιού σε αφήνει να κρυφοκοιτάξεις για λίγο τις ζωές των απλών ανθρώπων που κατοικούν σε αυτήν την παραμυθένια πόλη.

bruges 28-12 (7).jpeg


Περάσαμε και από την Jeruzalemkerk, μια από τις λίγες ιδιωτικές εκκλησίες του Βελγίου, από το 15ο αιώνα

bruges 28-12 (13).jpeg


και φυσικά δε γινόταν να μην ξεναγήσουμε και τους νεοφερμένους συνταξιδιώτες μας στο Sint Janshuis, το μεγάλο πράσινο πάρκο με τους ανεμόμυλους δίπλα στο κανάλι.

bruges 28-12 (2).jpeg



bruges 28-12 (3).jpeg


Έρημο, ομιχλώδες και μελαγχολικό το τοπίο με τους ανεμόμυλους να κυριαρχούν πάνω στους καταπράσινους λόφους. Τα δέντρα γυμνά, αφού σκόρπισαν και τα τελευταία τους φύλλα υποταγμένα στην υγρή παγωνιά του χειμώνα.

bruges 28-12 (38).jpeg


Επιστρέψαμε στη χριστουγεννιάτικη Πλατεία τη γλυκιά ώρα που όλα ήταν φωτισμένα, αλλά δεν είχε πέσει ακόμα το σκοτάδι. Ο ζεστός φωτισμός έκανε τα κτίρια και την Πλατεία να μοιάζουν εξωπραγματικά όμορφα και μαγικά.

bruges 28-12 (33).jpeg



bruges 28-12 (36).jpeg



bruges 28-12 (50).jpeg


Ήμασταν παγωμένοι και κουρασμένοι και παρόλο που δε θέλαμε να ξεκολλήσουμε από τη μαγεία της Markt αναζητήσαμε κάποιο καφέ για να πιούμε ζεστές σοκολάτες και τσάι. Nα φάμε και κανένα γλυκάκι. Στο πρώτο καφέ μας είπαν ότι κλείνουν σε λίγα λεπτά, στο δεύτερο-το Vero caffe-σταθήκαμε πιο τυχεροί και καθίσαμε. Αυτό έκλεινε στις 18:00 οπότε είχαμε περιθώριο για λίγη ζεστασιά και ξεκούραση.

Νύχτα, πλέον, κάναμε μερικές γύρες ακόμα στη χριστουγεννιάτικη αγορά

bruges 28-12 (52).jpeg


και στη συνέχεια πήραμε σιγά σιγά τον δρόμο της επιστροφής προς τον σταθμό του τρένου.

Φτάνοντας στο εστιατόριο Gruuthuse Hof στρίψαμε στο στενάκι Heilige Geeststraat, περάσαμε έξω από το ξενοδοχείο Het Gheestelic Hof με τον υπέρλαμπρο έως κιτς στολισμό της εσωτερικής αυλής του,

bruges 28-12 (56).jpeg


και συναντήσαμε το πίσω μέρος του πραγματικά τεράστιου Καθεδρικού Ναού της πόλης, Sint Salvatorskathedraal. Κάναμε όλο τον γύρο και βγήκαμε μπροστά στον Καθεδρικό και στην οδό Steenstraat. Αυτός ο ναός είναι ένα από τα λίγα κτίρια στη Μπριζ που έχουν επιζήσει χωρίς ζημιές.

bruges 28-12 (53).jpeg



bruges 28-12 (54).jpeg


Η οδός Steenstraat είναι ένας σημαντικός εμπορικός δρόμος και ένας από τους παλαιότερους της πόλης. Τα καταστήματα ήταν ανοιχτά και αρκετός κόσμος κυκλοφορούσε χαζεύοντας τις βιτρίνες.

bruges 28-12 (55).jpeg


Και κάπου εδώ άρχισαν να χτυπάνε τα καμπανάκια της κούρασης από τον εξαντλητικό ποδαρόδρομο και το κρύο. Χωρίς άλλες καθυστερήσεις και παρακάμψεις φτάσαμε στον σταθμό και πήραμε το τρένο της επιστροφής για τη Γάνδη. Φτάνοντας στον σταθμό Sint Pieters, ο σύζυγος και εγώ, κάναμε τη διαδρομή μέχρι το φοιτητικό δωμάτιο του γιου μας με τα πόδια, ενώ τα παιδιά μας άφησαν πολύ πίσω πάνω στα ποδήλατά τους. Η βραδιά συνεχίστηκε με φαγητό και η αναχώρηση για το ξενοδοχείο μας έγινε πολύ μετά τα μεσάνυχτα, με τα πόδια φυσικά.
 
Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.320
Likes
27.659
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΓΑΝΔΗ
29-12-2018


Επίσκεψη στο Μουσείο STAM και βόλτες στο Πάρκο Blaarmeersen.

Ένα μοναστήρι του 14ου αιώνα, ένα μοναστήρι του 17ου αιώνα, και το νέο κτίριο του 21ου αιώνα αποτελούν το Μουσείο της πόλης. Μια γιγαντιαία αεροφωτογραφία, 300 τετραγωνικών μέτρων, παρουσιάζει κάθε λεπτομέρεια της Γάνδης. Με όλες αυτές τις πληροφορίες η επιθυμία μου να επισκεφθώ το STAM ήταν διακαής από την προηγούμενη φορά που βρισκόμουν στην πόλη. Τότε, όμως, είχα αφήσει την επίσκεψη στο εσωτερικό του Μουσείου με το σκεπτικό να έρθουμε μαζί με τον σύζυγο.

Η μέρα ήταν-και σήμερα-ομιχλώδης και ξεκινήσαμε το περπάτημα από το ξενοδοχείο με προορισμό το Μουσείο. Φτάνοντας στην είσοδο:

STAM (46).jpeg


Τελικά, ο σύζυγος άλλαξε γνώμη και αποφάσισε, τελευταία στιγμή, ότι δε θα με ακολουθήσει στο εσωτερικό. Μου είπε ότι θα τηλεφωνήσει στα παιδιά για να κανονίσει μαζί τους κάποια συνάντηση για καφέ ή βόλτα.

STAM (45).jpeg


Εγώ απτόητη προχώρησα στην είσοδο, έβγαλα το εισιτήριο των 8 ευρώ, και ανέβηκα στον πρώτο όροφο για να ξεκινήσω από την καινούρια αίθουσα στην οποία στεγάζεται η τεράστια αεροφωτογραφία της πόλης. Πριν μπω στη μεγάλη αίθουσα, με τον τεράστιο χωροταξικό χάρτη της Γάνδης, έπρεπε να φορέσω τα ειδικά πλαστικά προστατευτικά παπουτσάκια (ποδονάρια) για την προστασία του δαπέδου.

STAM 1 (11).jpeg



STAM 1 (12).jpeg


Αφήνοντας την αίθουσα του χάρτη πέταξα τα πλαστικά παπουτσάκια στο ειδικό καλάθι και συνέχισα στο κύριο Μουσείο όπου κάθε δωμάτιο αντιπροσωπεύει και μια περίοδο της συναρπαστικής ιστορίας της πόλης. Το μεγαλύτερο μέρος του Μουσείου στεγάζεται στο πρώην αβαείο. Η μόνιμη έκθεση του STAM είναι η ιστορία της Γάνδης. Ένα χρονολογικό μονοπάτι που οδηγεί τους επισκέπτες σε ένα ταξίδι στον χρόνο καθιστώντας την πόλη "ευανάγνωστη", αναλύοντας τις διάφορες περιόδους της ιστορίας της.

STAM (39).jpeg



STAM (35).jpeg



STAM (32).jpeg



STAM (31).jpeg


Μητρόπολη 1200-1600.

Κατά τον μεσαίωνα η Γάνδη ήταν μια από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης. Ο πλούτος που συσσωρεύτηκε, ως αποτέλεσμα του εμπορίου υφασμάτων και της αποθήκευσης σιτηρών, εκδηλώθηκε με την κατασκευή μεγάλων πέτρινων οικοδομημάτων για τις συντεχνίες και με την ανέγερση μνημειωδών δημόσιων κτιρίων.

Κατά τη διάρκεια του 15ου αιώνα παρατηρήθηκαν μεγάλες αλλαγές στη Γάνδη και στις άλλες φλαμανδικές πόλεις. Αυτήν την περίοδο αντιμετώπισαν τους φιλόδοξους Δούκες της Βουργουνδίας οι οποίοι ήθελαν ένα ισχυρό κεντρικό κράτος.

STAM 1 (6).jpeg



STAM 1 (4).jpeg



STAM (33).jpeg


Το μουσείο των Όπλων και του Εγκλήματος.

Από τη δεκαετία το ΄30 η μονάδα δικαστικής αστυνομίας της Γάνδης έχει συγκεντρώσει μια αξιόλογη συλλογή φωτογραφιών, αντικειμένων, φακέλων, όπλων και εργαλείων βασανιστηρίων τα οποία απεικονίζουν τον τρόπο με τον οποίο έχουν διαλευκανθεί τα εγκλήματα.

STAM (26).jpeg



STAM (27).jpeg



STAM (24).jpeg



STAM (25).jpeg



STAM (30).jpeg


Μια πολύ όμορφη αίθουσα είναι η μεσαιωνική τραπεζαρία που έχει ανακαινιστεί για να αποκαλύψει μια πανέμορφη θολωτή οροφή και τοιχογραφίες. Ο τάφος του Hugo II βρίσκεται στο κέντρο της τραπεζαρίας του μοναστηριού.

STAM 1 (9).jpeg



STAM (37).jpeg


Ακόμη διατηρείται και η εκκλησία της μονής.

STAM 1 (10).jpeg


Άλλη μια αίθουσα του Μουσείου με εξαιρετικό διάκοσμο.

STAM 1 (8).jpeg



STAM 1 (7).jpeg


Βγήκα πολύ ευχαριστημένη και χαρούμενη από το Μουσείο και πήρα λίγες φωτογραφίες του χειμωνιάτικου γνώριμου τοπίου γύρω από το STAM.

STAM (44).jpeg



STAM (43).jpeg


Τηλεφωνήθηκα με τον σύζυγο για να μάθω πού θα τους βρω. Στο Blaarmeersen Park είχε φτάσει η χάρη τους!

STAM 1 (16).jpeg


- "Έλα εδώ να μας βρεις" μου είπε ο άντρας μου.
- "Περπάτησες με τα πόδια 3 χιλιόμετρα μέχρι το Πάρκο"? τον ρώτησα.
- "Φυσικά" μου απάντησε. - "Γιατί σου κάνει εντύπωση"?

Γνώριμη η διαδρομή για εμένα, αφού την είχα ξανακάνει τον Οκτώβρη, οπότε ξεκίνησα.

STAM (1).jpg



STAM (2).jpg


Αυτή ήταν η πρώτη εικόνα του Πάρκου που είχα φωτογραφίσει και την προηγούμενη φορά, μόνο που τότε η μέρα ήταν ηλιόλουστη και η θερμοκρασία στους 24ο C.

STAM (23).jpeg


Tους βρήκα στο καφέ της λίμνης,

STAM (17).jpeg


δίπλα στη τζαμαρία να τρώνε pancakes και να πίνουν το καφεδάκι τους.

STAM (21).jpeg


Εσωτερικά το μαγαζί ήταν πολύ συμπαθητικό και στην ατμόσφαιρα επικρατούσε η μυρωδιά του ξύλου που καίγεται στο τζάκι, αλλά τζάκι δεν είδα να υπάρχει σε κανέναν χώρο του καφέ.

STAM (22).jpeg


Βγήκαμε να κάνουμε τη βόλτα μας στη νοτισμένη από την υγρασία αμμώδη παραλία της λίμνης. Το τοπίο έβγαζε μια μελαγχολία και το αεράκι ήταν ψυχρό. Μαύρα πουλιά μαζεύτηκαν στο νερό μόλις κατάλαβαν την παρουσία μας.

STAM (16).jpeg


Τα κλαδιά των δέντρων είχαν απομείνει γυμνά και έμοιαζαν σαν υψωμένα χέρια ικεσίας παραδομένα στην ανελέητη βροχή και στην παγωνιά του άγριου βοριά που, χωρίς καμία λύπηση, πάσχιζαν να αφαιρέσουν από τις φλέβες τους και την τελευταία σταγόνα χυμού. Μόνο η λίμνη απόμενε γαλήνια. Μετρούσε τις ώρες και τις στιγμές, να διαδέχονται η μια την άλλη, και υπομονετικά περίμενε να γυρίσει ξανά η ζωή έτσι όπως τη θέλει ο φυσικός νόμος.

STAM (19).jpeg



STAM (18).jpeg
 
Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.320
Likes
27.659
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΓΑΝΔΗ
29-12-2018


Στη γειτονιά Bij Sint Jacobs.

Αφήσαμε το Πάρκο Blaarmeersen και σταθήκαμε στη στάση δίπλα στο κανάλι περιμένοντας το λεωφορείο.

STAM (15).jpeg


Με το λεωφορείο ο σύζυγος και εγώ, με τα ποδήλατα τα παιδιά επιστρέψαμε πίσω στην πόλη. Δώσαμε ραντεβού έξω από την εκκλησία Sint Jacobskerk.

STAM 1 (1).jpeg



STAM 1 (2).jpeg


Kάναμε βόλτα στην όμορφη Πλατεία Bij Sint Jacobs, το hot spot των κυνηγών αντικών αλλά και κέντρο των καλοκαιρινών εκδηλώσεων (Ghent Festival)

STAM (10).jpeg



STAM (11).jpeg



STAM (12).jpeg



STAM 1 (14).jpeg


και στη συνέχεια μπήκαμε στην κλειστή αγορά Holy Food Market η οποία στεγάζεται στο πρώην αβαείο Baudelo για να τσιμπήσουμε κάτι και να ζεσταθούμε.

STAM 1 (3).jpeg



STAM (8).jpeg



STAM (7).jpeg


Η βραδιά συνεχίστηκε με ατελείωτες βόλτες στην Friday Market όπου πάλι ήταν στημένη αγορά με ρούχα,

STAM (5).jpeg


αλλά και στην οδό Langemunt όπου γινόταν ένας μικρός πανικός, αφού τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά. Eπιδoθήκαμε και εμείς σε shopping μέχρι τελικής πτώσης.

STAM (4).jpeg



STAM (3).jpeg


Στη συνέχεια καταλήξαμε, για άλλη μια φορά, στην Πλατεία Korenmarkt και κάναμε πάλι ένα πέρασμα από τη χριστουγεννιάτικη αγορά. Η ζωντάνια και η μαγεία της πόλης δεν σε άφηναν να χαλαρώσεις παρόλη την κούραση και το κρύο που μας είχαν καταβάλει. Δεν μπορούσαμε να ξεκολλήσουμε με τίποτα και συνεχώς θέλαμε να περπατάμε και να απολαμβάνουμε αυτό το πάρτι που επικρατούσε στους κεντρικούς δρόμους και τις πλατείες της πόλης.

STAM 1 (15).jpeg



Γάνδη 26-12 (10).jpeg


Όπως κάθε βράδυ καταλήξαμε κατά τις 22:00 στο δωματιάκι του γιου μας για κουβεντούλα και χαλάρωση και μετά τα μεσάνυχτα, ο σύζυγος και εγώ, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο.
 
Last edited:

escursione

Member
Μηνύματα
1.435
Likes
4.557
Τέλεια η ιστορία σε αγαπημένες σε όλους μας πόλεις που ποτέ δεν τις βαριέσαι! Αν και τη διάβασα από το κινητό τέλειες οι φώτο σου, περιμένω να ολοκληρωθεί για να τη διαβάσω άλλη μια φορά από την οθόνη του pc για να απολαύσω τις φωτογραφίες στη μεγάλη οθόνη.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.320
Likes
27.659
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Τέλεια η ιστορία σε αγαπημένες σε όλους μας πόλεις που ποτέ δεν τις βαριέσαι! Αν και τη διάβασα από το κινητό τέλειες οι φώτο σου, περιμένω να ολοκληρωθεί για να τη διαβάσω άλλη μια φορά από την οθόνη του pc για να απολαύσω τις φωτογραφίες στη μεγάλη οθόνη.
Σε ευχαριστώ πολύ που διαβάζεις την ιστορία μου και την σχολιάζεις με τόσο όμορφα λόγια.
 

PhysioDuck

Member
Μηνύματα
287
Likes
491
Επόμενο Ταξίδι
Είναι τόσο πολλά...
Ταξίδι-Όνειρο
Warwick, NY
Υπέροχα μέρη και πολύ όμορφη αφήγηση! Ευχαριστούμε για τον χρόνο σου και το κέφι σου! Δεν τα είχα δει ποτέ έτσι στολισμένα. Μου θύμισες ότι πρέπει να ξαναπάω κάποια στιγμή...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.549
Μηνύματα
900.613
Μέλη
39.281
Νεότερο μέλος
sylvia216

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom