Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.320
- Likes
- 27.659
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
ΓΑΝΔΗ
29-12-2018
Επίσκεψη στο Μουσείο STAM και βόλτες στο Πάρκο Blaarmeersen.
Ένα μοναστήρι του 14ου αιώνα, ένα μοναστήρι του 17ου αιώνα, και το νέο κτίριο του 21ου αιώνα αποτελούν το Μουσείο της πόλης. Μια γιγαντιαία αεροφωτογραφία, 300 τετραγωνικών μέτρων, παρουσιάζει κάθε λεπτομέρεια της Γάνδης. Με όλες αυτές τις πληροφορίες η επιθυμία μου να επισκεφθώ το STAM ήταν διακαής από την προηγούμενη φορά που βρισκόμουν στην πόλη. Τότε, όμως, είχα αφήσει την επίσκεψη στο εσωτερικό του Μουσείου με το σκεπτικό να έρθουμε μαζί με τον σύζυγο.
Η μέρα ήταν-και σήμερα-ομιχλώδης και ξεκινήσαμε το περπάτημα από το ξενοδοχείο με προορισμό το Μουσείο. Φτάνοντας στην είσοδο:
Τελικά, ο σύζυγος άλλαξε γνώμη και αποφάσισε, τελευταία στιγμή, ότι δε θα με ακολουθήσει στο εσωτερικό. Μου είπε ότι θα τηλεφωνήσει στα παιδιά για να κανονίσει μαζί τους κάποια συνάντηση για καφέ ή βόλτα.
Εγώ απτόητη προχώρησα στην είσοδο, έβγαλα το εισιτήριο των 8 ευρώ, και ανέβηκα στον πρώτο όροφο για να ξεκινήσω από την καινούρια αίθουσα στην οποία στεγάζεται η τεράστια αεροφωτογραφία της πόλης. Πριν μπω στη μεγάλη αίθουσα, με τον τεράστιο χωροταξικό χάρτη της Γάνδης, έπρεπε να φορέσω τα ειδικά πλαστικά προστατευτικά παπουτσάκια (ποδονάρια) για την προστασία του δαπέδου.
Αφήνοντας την αίθουσα του χάρτη πέταξα τα πλαστικά παπουτσάκια στο ειδικό καλάθι και συνέχισα στο κύριο Μουσείο όπου κάθε δωμάτιο αντιπροσωπεύει και μια περίοδο της συναρπαστικής ιστορίας της πόλης. Το μεγαλύτερο μέρος του Μουσείου στεγάζεται στο πρώην αβαείο. Η μόνιμη έκθεση του STAM είναι η ιστορία της Γάνδης. Ένα χρονολογικό μονοπάτι που οδηγεί τους επισκέπτες σε ένα ταξίδι στον χρόνο καθιστώντας την πόλη "ευανάγνωστη", αναλύοντας τις διάφορες περιόδους της ιστορίας της.
Μητρόπολη 1200-1600.
Κατά τον μεσαίωνα η Γάνδη ήταν μια από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης. Ο πλούτος που συσσωρεύτηκε, ως αποτέλεσμα του εμπορίου υφασμάτων και της αποθήκευσης σιτηρών, εκδηλώθηκε με την κατασκευή μεγάλων πέτρινων οικοδομημάτων για τις συντεχνίες και με την ανέγερση μνημειωδών δημόσιων κτιρίων.
Κατά τη διάρκεια του 15ου αιώνα παρατηρήθηκαν μεγάλες αλλαγές στη Γάνδη και στις άλλες φλαμανδικές πόλεις. Αυτήν την περίοδο αντιμετώπισαν τους φιλόδοξους Δούκες της Βουργουνδίας οι οποίοι ήθελαν ένα ισχυρό κεντρικό κράτος.
Το Μουσείο των Όπλων και του Εγκλήματος.
Από τη δεκαετία το ΄30 η μονάδα δικαστικής αστυνομίας της Γάνδης έχει συγκεντρώσει μια αξιόλογη συλλογή φωτογραφιών, αντικειμένων, φακέλων, όπλων και εργαλείων βασανιστηρίων τα οποία απεικονίζουν τον τρόπο με τον οποίο έχουν διαλευκανθεί τα εγκλήματα.
Μια πολύ όμορφη αίθουσα είναι η μεσαιωνική τραπεζαρία που έχει ανακαινιστεί για να αποκαλύψει μια πανέμορφη θολωτή οροφή και τοιχογραφίες. Ο τάφος του Hugo II βρίσκεται στο κέντρο της τραπεζαρίας του μοναστηριού.
Ακόμη διατηρείται και η εκκλησία της μονής.
Άλλη μια αίθουσα του Μουσείου με εξαιρετικό διάκοσμο.
Βγήκα πολύ ευχαριστημένη και χαρούμενη από το Μουσείο και πήρα λίγες φωτογραφίες του χειμωνιάτικου γνώριμου τοπίου γύρω από το STAM.
Τηλεφωνήθηκα με τον σύζυγο για να μάθω πού θα τους βρω. Στο Blaarmeersen Park είχε φτάσει η χάρη τους!
- "Έλα εδώ να μας βρεις" μου είπε ο άντρας μου.
- "Περπάτησες με τα πόδια 3 χιλιόμετρα μέχρι το Πάρκο"? τον ρώτησα.
- "Φυσικά" μου απάντησε. - "Γιατί σου κάνει εντύπωση"?
Γνώριμη η διαδρομή για εμένα, αφού την είχα ξανακάνει τον Οκτώβρη, οπότε ξεκίνησα.
Αυτή ήταν η πρώτη εικόνα του Πάρκου που είχα φωτογραφίσει και την προηγούμενη φορά, μόνο που τότε η μέρα ήταν ηλιόλουστη και η θερμοκρασία στους 24ο C.
Tους βρήκα στο καφέ της λίμνης,
δίπλα στη τζαμαρία να τρώνε pancakes και να πίνουν το καφεδάκι τους.
Εσωτερικά το μαγαζί ήταν πολύ συμπαθητικό και στην ατμόσφαιρα επικρατούσε η μυρωδιά του ξύλου που καίγεται στο τζάκι, αλλά τζάκι δεν είδα να υπάρχει σε κανέναν χώρο του καφέ.
Βγήκαμε να κάνουμε τη βόλτα μας στη νοτισμένη από την υγρασία αμμώδη παραλία της λίμνης. Το τοπίο έβγαζε μια μελαγχολία και το αεράκι ήταν ψυχρό. Μαύρα πουλιά μαζεύτηκαν στο νερό μόλις κατάλαβαν την παρουσία μας.
Τα κλαδιά των δέντρων είχαν απομείνει γυμνά και έμοιαζαν σαν υψωμένα χέρια ικεσίας παραδομένα στην ανελέητη βροχή και στην παγωνιά του άγριου βοριά που, χωρίς καμία λύπηση, πάσχιζαν να αφαιρέσουν από τις φλέβες τους και την τελευταία σταγόνα χυμού. Μόνο η λίμνη απόμενε γαλήνια. Μετρούσε τις ώρες και τις στιγμές, να διαδέχονται η μια την άλλη, και υπομονετικά περίμενε να γυρίσει ξανά η ζωή έτσι όπως τη θέλει ο φυσικός νόμος.
Last edited: