Απόκρυψη ανακοίνωσης
Με την πλοήγησή σας στο Travelstories.gr αποδέχεστε τη χρήστη cookies που ενισχύουν την εμπειρία χρήσης. -- ΟΚ --

Βέλγιο Ολλανδία Γιατί κάποιοι έρωτες δεν είναι εφήμεροι αλλά παντοτινοί!

Συζήτηση στο φόρουμ 'Ταξιδιωτικές Ιστορίες - Ευρώπη' που ξεκίνησε από το μέλος Klair, στις 1 Μαρτίου 2019.

  1. Γάνδη-Μπριζ: Η επιστροφή! Αλλά και νέες περιπλανήσεις σε: Βρυξέλλες, Αμβέρσα και Άμστερνταμ!


    ΓΑΝΔΗ
    26-12-2018


    Η επιστροφή

    gent 1.jpeg

    Απέμεναν λίγες μέρες μέχρι να εκπνεύσει ο Οκτώβρης του 2018, όταν επέστρεψα καταγοητευμένη από το πολυήμερο ταξίδι μου στη Γάνδη. Στην πανέμορφη πόλη του Βελγίου βρέθηκα, βοηθώντας τον γιο μου να εγκατασταθεί για ένα πρόγραμμα Erasmus, διάρκειας τεσσάρων μηνών.

    Πριν καλά-καλά επανακτήσω τους κανονικούς μου ρυθμούς ξεκίνησα να γράφω την ιστορία μου, για αυτή την υπέροχη εμπειρία που έζησα, θέλοντας να κρατήσω ζωντανή την ανάμνηση, αλλά και να γεμίσω δημιουργικά τον χρόνο μου, μέχρι την προγραμματισμένη επιστροφή μου στη Γάνδη μαζί με τον σύζυγο, στις 26 Δεκεμβρίου 2018.

    Παράλληλα έκανα προετοιμασία και για το επικείμενο ταξίδι μας, στο οποίο είχαμε σκοπό να εντάξουμε κάποιους καινούργιους προορισμούς όπως: Βρυξέλλες, Αμβέρσα και Άμστερνταμ. Επίσης σκεφτόμασταν να επισκεφθούμε ξανά την κουκλίστικη Μπριζ, γιατί μια φορά ποτέ δεν είναι αρκετή, για έναν τόσο όμορφο προορισμό.

    Τελείωσα την ιστορία μου λίγες μέρες πριν ξαναβρεθώ στο Βέλγιο, οπότε μέσα μου ένιωθα σαν να μην έφυγα ποτέ. Ο νους μου περιφερόταν κάθε μέρα στα όμορφα πλακόστρωτα δρομάκια της Γάνδης, στα κανάλια με τα λουλούδια να κρέμονται πάνω από το νερό, στους επιβλητικούς ναούς και τα καμπαναριά, στις μεσαιωνικές πλατείες και τα βαθμιδωτά χρωματιστά κτίρια. Και οι νοερές εικόνες μου συμπληρώνονταν από τοξωτές γέφυρες και καταπράσινα περιποιημένα πάρκα, ποδήλατα και τραμ να διασχίζουν τους πολυσύχναστους και πολυπερπατημένους δρόμους της καρδιάς της πόλης.

    Έδωσα τον καλύτερό μου εαυτό στη συγγραφή εκείνης της ιστορίας, θέλοντας να καταγράψω και να αποτυπώσω με κάθε λεπτομέρεια όλα μου τα βιώματα, όχι μόνο από τη Γάνδη αλλά και από τους άλλους προορισμούς που γνώρισα σε εκείνο το ταξίδι (Λιλ, Μπριζ και Οστάνδη).

    Κατέθεσα απλόχερα όλα τα συναισθήματα που μου δημιούργησε αυτή η πόλη, από την πρώτη κιόλας στιγμή που περιπλανήθηκα στους δρόμους και τις γειτονιές της και ποτέ δεν καταλάγιασε η επιθυμία μου να ξαναβρεθώ εκεί, να περπατήσω δίπλα στα κανάλια, να χαθώ σε γνώριμες γειτονιές και να νιώσω τη ζεστασιά και την οικειότητα που προσφέρει ένας τόπος, ο οποίος κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας.

    Ποτέ δεν έκρυψα τον ενθουσιασμό μου και την αγάπη μου για αυτή την πόλη και όσο πλησίαζαν οι μέρες του ταξιδιού μας, η προσμονή μου κορυφωνόταν και η χαρά μου πολλαπλασιαζόταν σε υπερθετικό βαθμό. Ήθελα να δείξω και στον σύζυγό μου, όλες τις γωνιές της πόλης και είχα μια μικρή αγωνία, αν θα συμμεριζόταν και εκείνος, αυτή τη σχεδόν παιδική συμπεριφορά που με κατέκλυζε, όταν του περιέγραφα που σκόπευα να τον ξεναγήσω και πόσο όμορφα πράγματα επρόκειτο να δει.

    Υ.Γ. Στην παρούσα ιστορία, για τις πόλεις Γάνδη και Μπριζ δεν θα γίνει καμία εκτεταμένη ανάλυση ή ιστορική αναφορά στα αξιοθέατα της πόλης, αφού όλα αυτά έχουν καταγραφεί με πολύ αναλυτικό τρόπο την προηγούμενη φορά.

    Εδώ μπορείτε να βρείτε την προηγούμενη ιστορία:

    https://www.travelstories.gr/community/threads/Μαζί-με-τον-βασιλικό-ποτίζεται-και-η-γλάστρα.60337/


    Η επομένη των Χριστουγέννων μας βρήκε στο Ελευθέριος Βενιζέλος να περιμένουμε την πτήση μας για το αεροδρόμιο Σαρλερουά.
    Ώρα αναχώρησης 13:50. Ακριβέστατη η πτήση της Ryanair απογειώθηκε στην ώρα της και η προσγείωση έγινε στις 16:24 τοπική ώρα.

    Κατεβήκαμε από το αεροπλάνο

    η επιστροφη.jpeg

    και προχωρώντας για να εισέλθουμε στον χώρο του αεροδρομίου απολαύσαμε έναν πορτοκαλοκόκκινο ουρανό με φόντο ένα αεροσκάφος της εταιρείας, αφού ο ήλιος μόλις είχε δύσει στο βάθος του ορίζοντα.

    βελγιο.jpeg


    βελγιο 1.jpeg

    Πήραμε τις αποσκευές μας γρήγορα και βγήκαμε έξω. Αναζητήσαμε το λεωφορείο της Flibco για Γάνδη, αλλά δεν είχε φτάσει ακόμη στην αφετηρία του, οπότε περιμέναμε για λίγη ώρα. Το εισιτήριο το είχαμε κλείσει λίγες μέρες νωρίτερα στα 16,20 ευρώ/ανά άτομο.

    Aναχωρήσαμε στις 17:37 και στη Γάνδη φτάσαμε γύρω στις 19:00. Η Flibco κάνει στάση στην οδό Sint Denijslaan, πίσω από τον σταθμό τρένων Sint Pieters της πόλης.
    Στη στάση μας περίμεναν ο γιος μας και η κοπέλα του, η οποία βρισκόταν ήδη στη Γάνδη από τις 19 Δεκεμβρίου. Είχαν έρθει με τα ποδήλατά τους φυσικά!

    Μετά από αγκαλιές, φιλιά και πάλι αγκαλιές…... πήραμε το τραμ, το οποίο κάνει στάση δίπλα στον σταθμό Sint Pieters, για να φτάσουμε στο Ibis Gent Centrum Opera, το ξενοδοχείο που θα μας φιλοξενούσε για τις επόμενες 5 βραδιές (500 ευρώ το δίκλινο δωμάτιο, για τα 5 βράδια).

    Νομίζω ότι οι περισσότεροι έχουμε μια εμπειρία από αυτή την αλυσίδα ξενοδοχείων. Είναι μια αξιοπρεπής επιλογή, με καθαρά αλλά λίγο μικρά δωμάτια. Εμείς το επιλέξαμε για δύο λόγους: Πρώτος και πολύ βασικός λόγος ήταν, ότι αυτό το ξενοδοχείο βρίσκεται σε πολύ κεντρικό σημείο και σε 10 λεπτά με τα πόδια φτάνεις στο κέντρο, οπότε θα μπορούσαμε να πεταχτούμε για μια μικρή ανάπαυλα, όταν και αν θα την είχαμε ανάγκη.
    Ο δεύτερος λόγος ήταν, ότι το ξενοδοχείο βρίσκεται σε σχετικά κοντινή, περπατήσιμη απόσταση από τη γειτονιά του Πανεπιστημίου και τη φοιτητική εστία στην οποία διέμενε ο γιος μας, οπότε πάλι θα μπορούσαμε να τον επισκεφθούμε, χωρίς να είναι απαραίτητο να πάρουμε κάποιο μεταφορικό μέσο.

    Τα παιδιά μας ακολούθησαν με τα ποδήλατα και φτάσαμε σχεδόν ταυτόχρονα στο ξενοδοχείο. Είχα κάνει ήδη το check-in ηλεκτρονικά, οπότε το μόνο που κάναμε ήταν να πληρώσουμε στη ρεσεψιόν και να πάρουμε την κάρτα του δωματίου μας, εύκολα και πολύ γρήγορα.

    Ανεβήκαμε και οι τέσσερις στο δωμάτιο, αφήσαμε τις αποσκευές, κάναμε ένα γρήγορο φρεσκάρισμα και βγήκαμε στον δρόμο με προορισμό το κέντρο φυσικά.

    Δώσαμε ραντεβού με τα παιδιά στην πλατεία Korenmarkt και τα ακολούθησα με το βλέμμα μου να χάνονται στο βάθος του δρόμου με τα ποδήλατα.
    Ένιωθα υπέροχα. Ήμουν πάλι κοντά στο παιδί μου και περπατούσα μαζί με τον σύζυγό μου δίπλα στο ποτάμι, φτάνοντας στη γέφυρα του Αγίου Μιχαήλ.

    Ανεβήκαμε πάνω στη γέφυρα για να έχουμε μια πρώτη πανοραμική θέα της πόλης.
    Πρώτα προς το Graslei και τo Korenlei και στη συνέχεια ρίξαμε το βλέμμα μας αντικρίζοντας τη διάσημη σειρά των τριών πιο ιστορικών κτιρίων της πόλης, τα καμπαναριά των οποίων ορίζουν από τον μεσαίωνα μέχρι και σήμερα, τον ορίζοντα της Γάνδης.

    Γάνδη 26-12 (9).jpeg

    Η Korenmarkt μου φάνηκε αγνώριστη.

    Γάνδη 26-12 (4).jpeg

    Eδώ είχε στηθεί μια απέραντη χριστουγεννιάτικη αγορά, με αμέτρητα ξύλινα σπιτάκια σε σειρές. Όλα ήταν στολισμένα με πλούσιες γιρλάντες, πολλά λαμπιόνια, χριστουγεννιάτικα δέντρα, ενώ μια τεράστια ρόδα έφτανε σε ύψος τον ναό του Αγίου Νικολάου.

    Γάνδη 26-12 (3).jpeg


    Γάνδη 26-12 (5).jpeg


    Γάνδη 26-12 (14).jpeg

    Τα παιδιά άφησαν τα ποδήλατα σε ένα parking ποδηλάτων και όλοι μαζί πλέον ξεκινήσαμε να βολτάρουμε, μαζί με πλήθος κόσμου στη χριστουγεννιάτικη αγορά της Γάνδης.

    Τα τραπεζάκια από τα καφέ και τα εστιατόρια της πλατείας δεν υπήρχαν πλέον απλωμένα εδώ ή μάλλον ο αριθμός τους ήταν πολύ λιγότερος σε σχέση με τον προηγούμενο καιρό, αφού τη θέση τους είχαν πλέον καταλάβει τα όμορφα ξύλινα σπιτάκια της αγοράς.

    Γάνδη 26-12 (15).jpeg


    Γάνδη 26-12 (16).jpeg


    Γάνδη 26-12 (17).jpeg

    Χρώματα και αρώματα μπερδεύονταν με ανθρώπους και μεσαιωνικά κτίρια γύρω από την πλατεία. Το κλίμα ήταν άκρως εορταστικό. Μυρωδιές από ατελείωτη ποικιλία φαγητών και γλυκών, ζεστά κρασιά με μπαχαρικά για να ξεγελάσουν το κρύο, αλλά και κιόσκια με παγωμένη μπύρα, τυριά, πατάτες, βάφλες μέχρι σουβλάκια από Κρητικούς και τεράστια φιλέτα ψαριού να ψήνονται σε στυλ “αντικριστό” απέναντι από δυνατές φλόγες. Όλα σε αφθονία και τσιμπημένες τιμές.

    gent 2.jpeg


    gent 3.jpeg


    Γάνδη 26-12 (12).jpeg

    Κλειστοί χώροι με δυνατή μουσική και βαρέλια μπύρας, όπου γινόταν το αδιαχώρητο.
    Ακριβώς κάτω από το Stadshal είχε στηθεί το παγοδρόμιο και η αγορά απλωνόταν μέχρι την είσοδο του καθεδρικού ναού, γύρω από το Κωδωνοστάσιο και τελείωνε στο Δημαρχείο της πόλης. Η πολύ μεγάλη αυτή αγορά καταλάμβανε όλο το ιστορικό κέντρο της πόλης.

    Γάνδη 26-12 (11).jpeg


    Γάνδη 26-12 (2).jpeg

    Φυσικά δεν κυριαρχούσε μόνο το φαγητό, αλλά και άφθονα κιόσκια με ρούχα, καπέλα, σκουφιά, γούνες, σουβενίρ και είδη τέχνης.
    Η απόλυτη ευτυχία για τα πιτσιρίκια που έβγαζαν κραυγές ευτυχίας, μόλις έβλεπαν τους πάγκους με τα μπιχλιμπίδια και τα παιχνίδια.

    Αυτή η πόλη σίγουρα εκπληρώνει το χριστουγεννιάτικο, παραμυθένιο όνειρο του κάθε ανθρώπου που πιστεύει σε αυτό και θέλει να το ζήσει με πάθος, είτε δοκιμάζοντας διαφορετικά είδη φαγητού, είτε ψωνίζοντας διάφορα μικροαντικείμενα, ρούχα και αξεσουάρ, είτε πίνοντας μπύρες και κρασιά μέχρι τελικής πτώσης.

    Γάνδη 26-12 (19).jpeg

    Όλα τα ιστορικά κτίρια της καρδιάς της πόλης είχαν περάσει σε δεύτερη θέση και ο κύριος πρωταγωνιστής ήταν πλέον αυτή η πολύ εκτεταμένη χριστουγεννιάτικη αγορά.
    Εγώ πάντως δεν είμαι και πολύ φαν όλου αυτού του πανηγυριού. Όχι ότι θα το αποφύγω αλλά δεν τρελαίνομαι κιόλας. Δεν μου αρέσει όλος αυτός ο συνωστισμός.

    Συνεχίσαμε τη βόλτα μας προς το Gravensteen, το Κάστρο της Αρίθμησης

    Γάνδη 26-12 (1).jpeg

    στη συνέχεια ακολουθώντας την οδό Geldmunt βγήκαμε στο ποτάμι

    Γάνδη 12 (3).jpeg

    και περπατήσαμε μέχρι την Friday Market, στην οποία ήταν στημένη άλλη αγορά, με ρούχα και ένα μίνι Λούνα Παρκ.

    Γάνδη 26-12 (20).jpeg

    Ένιωθα φοβερά οικεία και χαλαρά, παρ΄όλο που η πόλη μου έδειχνε ένα άλλο καινούργιο και διαφορετικό πρόσωπο. Γενικά παντού επικρατούσε ένα πολύ χαρούμενο εορταστικό κλίμα, με πάρα πολύ κόσμο που κυκλοφορούσε σε όλα τα μέρη της πόλης και κατέκλυζε όχι μόνο τους πολύ κεντρικούς δρόμους και την αγορά, αλλά και σημεία λιγότερο κεντρικά και τουριστικά.

    Αφού είχαμε περιπλανηθεί κάμποσες ώρες στη νυχτερινή γιορτινή Γάνδη γυρίσαμε πάλι στην Korenmarkt, αφού εκεί χτυπούσε η καρδιά των Χριστουγέννων και όλη η κίνηση και ο κόσμος κρατούσαν ζωντανή την πλατεία μέχρι πολύ αργά.

    Γάνδη 26-12 (6).jpeg


    Γάνδη 26-12 (7).jpeg

    Πεινάσαμε και κουραστήκαμε, αφού ήμασταν από το πρωί στο πόδι και αποφασίσαμε να πάμε στο δωμάτιο του γιου μας, παίρνοντας πίτσες από μια πολύ καλή πιτσαρία της οδού Overpoort, στη φοιτητική συνοικία. Δεν είχαμε όρεξη και κουράγιο να μαγειρέψουμε στην κουζίνα της εστίας, οπότε για σήμερα διαλέξαμε την εύκολη λύση.

    Ο σύζυγος πήρε από το κέντρο το λεωφορείο, τα παιδιά τα ποδήλατά τους και εγώ απαρνούμενη τον σύζυγο, αλλά μη μπορώντας να απαρνηθώ την αγαπημένη μου συνήθεια έκανα τη διαδρομή με τα πόδια.

    Το ραντεβού μας ήταν έξω από την πιτσαρία. Τα παιδιά έφτασαν φυσικά πρώτα και έδωσαν την παραγγελία. Στη συνέχεια όλοι μαζί ανεβήκαμε στο φοιτητικό δωμάτιο του γιου μας και απολαύσαμε χαρούμενες οικογενειακές στιγμές, με φαγητό και κουβέντα μέχρι πολύ αργά το βράδυ.
    Μετά τα μεσάνυχτα, με τον σύζυγο πήραμε ποδαράτοι τον δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο. Ήμασταν όλοι πολύ χαρούμενοι για αυτό που ζούσαμε!
     
    #1
    Last edited: 13 Απριλίου 2019
    jmar, karfitsa, vivasil and 20 others like this.

  2. paefstra

    paefstra Member

    Μηνύματα:
    5.283
    Likes:
    10.667
    Επόμενο Ταξίδι:
    Λιθουανια
    Μετα τα θεματα με τους φοιτητες που φευγουν Ερασμους, πρεπει να ανοιξεις ενα τοπικ "Ελληνιδες Μαμαδες και Ερασμους. Πως να πεισετε τα παιδια να πανε σε εναν προορισμο που θα γουσταρετε κι εσεις."

    Τι καταπληκτικες φωτογραφιες!
     
    #2
  3. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    803
    Likes:
    4.834
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    Χαχα....άσε μου φαίνεται ότι θα έχει μεγάλη συνέχεια το "έργο", αφού και η κοπέλα του γιου μου ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά τη Γάνδη και ετοιμάζεται στο άμεσο μέλλον και εκείνη να κάνει Erasmus εκεί.
    Είναι και αυτή φοιτήτρια Ιατρικής. Κάνουν δε όνειρα με τον γιο μου να καταφέρουν να κάνουν μαζί ειδικότητα σε κάποιο νοσοκομείο της πόλης.
    Οπότε με βλέπω "μόνιμο κάτοικο" Γάνδης αν τελικά συμβούν όλα αυτά τα σενάρια. :) :p

    Σε ευχαριστώ!
     
    #3
  4. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    803
    Likes:
    4.834
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    ΓΑΝΔΗ
    27-12-2018


    Γιατί κάποιοι έρωτες δεν είναι εφήμεροι αλλά παντοτινοί!

    day 27-2 (1).jpeg

    Ξύπνησα και λαχταρούσα να βρεθώ πάλι στα πλακόστρωτα δρομάκια της, δίπλα στα κανάλια της, μπροστά στους επιβλητικούς ναούς και τα καμπαναριά της.

    Λαχταρούσα να ξαναδώ τα βαθμιδωτά κουκλίστικα σπίτια της, τις τοξωτές γέφυρες, τους μοναχικούς κωπηλάτες, τους ποδηλάτες να τρέχουν με μανία, την ιστορία να ξεπηδά από τα καλοδιατηρημένα κτίρια, το σφιχταγκάλιασμα των σπιτιών στην άκρη του ποταμού και το θολό νερό των καναλιών να τους βρέχει τα πόδια.

    Λαχταρούσα να μυρίσω τη χειμωνιάτικη υγρασία να σηκώνεται πάνω από την πόλη, τις τηγανιτές πατάτες των αμέτρητων friteries, τις φρεσκοψημένες μπαγκέτες και τα κρουασάν.
    Λαχταρούσα να περπατήσω στο Graslei και την Korenmarkt, ενώ μέσα μου ένιωθα την οικειότητα και τη σιγουριά, ότι την ξέρω πλέον καλά και δεν περιμένω εκπλήξεις.

    Δεν ήθελα άλλες εκπλήξεις…... ήθελα μόνο να την ξαναζήσω, ήθελα να ξαναδώ τα ίδια σημεία αναφοράς, ήθελα να με γοητεύσουν οι ίδιες γειτονιές, η ίδια αρχιτεκτονική, τα ίδια κτίρια, οι ίδιοι δρόμοι, και οι ίδιες πλατείες!

    Αυτή τη φορά ήθελα να την χαρώ, χωρίς τρέξιμο, χωρίς το “άγχος” της νέας ανακάλυψης, χωρίς τον χρόνο να με πιέζει, γιατί πολύ απλά τη γνώριζα και ένιωθα ότι γύρισα στον τόπο μου, σε ένα μέρος που αγάπησα και θα έχω για πάντα μέσα στην καρδιά μου.

    Ένιωθα όμως και μια άτυπη υποχρέωση. Να ξεναγήσω τον σύζυγο με τον καλύτερο τρόπο, χωρίς όμως να τον κουράσω, τραβολογώντας τον στο κάθε απόμερο σοκάκι ή στην κάθε απομακρυσμένη γειτονιά. Αυτά είναι κυρίως δικά μου βίτσια και τα είχα ήδη εκπληρώσει, οπότε χαλαρές βόλτες στα κεντρικά σημεία και αξιοθέατα αρκούσαν.

    Περπατώντας δίπλα στο ποτάμι με προορισμό το κέντρο.

    day 27-2 (21).jpeg

    Πλησιάζοντας στη γέφυρα του Αγίου Μιχαήλ.

    day 27-2 (20).jpeg

    Η Korenmarkt απ΄όπου ξεκινά η χριστουγεννιάτικη αγορά και η επιβλητική εκκλησία του Αγίου Νικολάου.

    day 27-2 (19).jpeg


    day 27-2 (16).jpeg


    day 27-2 (18).jpeg

    Ο κόσμος ήταν ήδη αρκετός στη χριστουγεννιάτικη αγορά της Korenmarkt.

    Προχωρήσαμε προς το Κωδωνοστάσιο.

    day 27-2 (15).jpeg

    Η χριστουγεννιάτικη αγορά απλωνόταν σε όλη την πλατεία Sint Baafsplein, μπροστά από τον καθεδρικό ναό του Αγίου Bavo, με ξύλινα όμορφα κιόσκια και ένα ιδιαίτερο χριστουγεννιάτικο δέντρο, το οποίο λειτουργούσε σαν Λούνα Παρκ, αφού περιστρεφόταν και σηκωνόταν ψηλά, μεταφέροντας τα παιδάκια μέσα σε αυτές τις μεγάλες χριστουγεννιάτικες μπάλες.

    day 27-2 (13).jpeg

    Φτάσαμε μέχρι το πίσω μέρος του καθεδρικού, εκεί που βρίσκεται το μνημείο που είναι αφιερωμένο στους αδελφούς Van Eyck.

    day 27-2 (12).jpeg

    Μεταξύ του καθεδρικού και του μνημείου είχε στηθεί μια λευκή πρόχειρη “αποθήκη” μέσα στην οποία φυλάσσονταν εκατοντάδες βαρέλια μπύρας, για την τροφοδοσία της χριστουγεννιάτικης αγοράς.

    last day (10).jpeg

    Χαθήκαμε και στη μικρή μουσική γειτονιά Achtersikkel, με τη μεσαιωνική ατμόσφαιρα και τα πανέμορφα κτίρια

    day 27-2 (10).jpeg


    day 27-2 (9).jpeg

    και στη συνέχεια φτάσαμε έξω από το Δημαρχείο της πόλης.

    day 27-2 (8).jpeg


    day 27-2 (7).jpeg

    Μπήκαμε ξανά μέσα στη χριστουγεννιάτικη αγορά για χάζι στους πάγκους με τα ρούχα και τα φαγητά.

    day 27-2 (11).jpeg


    day 27-2 (6).jpeg


    day 27-2 (4).jpeg


    day 27-2 (5).jpeg

    Το παγοδρόμιο προστατευμένο κάτω από τη μεγάλη και ιδιαίτερη στέγη του Stadshal

    day 27-2 (3).jpeg

    και ο ναός του Aγίου Nικολάου από το μπαλκόνι, ακριβώς πάνω από το μικρό πάρκο The Green.

    day 27-2 (2).jpeg

    Eίχε μεσημεριάσει πλέον όταν συναντηθήκαμε με τον γιο μας και την κοπέλα του, συνεχίζοντας τη χαλαρή μας βόλτα προς τον εμπορικό δρόμο Langemunt της πόλης.
    Μερικά ψώνια ήταν επιβεβλημένα. Είχαν ξεκινήσει και οι εκπτώσεις και υπήρχαν ομολογουμένως ωραία πράγματα σε πάρα πολύ χαμηλές τιμές.

    Μετά από αρκετή ώρα που αφιερώσαμε στα μαγαζιά, κουρασμένοι από το shopping therapy καταλήξαμε στην Korenmarkt για καφέ. Bρήκαμε ένα συμπαθητικό μαγαζάκι με ελεύθερο τραπέζι και σόμπα εξωτερικού χώρου και καθίσαμε έξω, χαζεύοντας την περατζάδα του κόσμου και ανακουφίζοντας τα πονεμένα μας ποδαράκια από το περπάτημα, αλλά και την ορθοστασία στα μαγαζιά.

    Κατά τις 5:00 το απόγευμα αποφασίσαμε να αφήσουμε το κέντρο και να πάμε στη γειτονιά του Πανεπιστημίου, στο δωμάτιο του γιου μας, να μαγειρέψουμε και να φάμε όλοι μαζί.
    Ακόμη μου κάνει εντύπωση το γεγονός, ότι ο σύζυγος δέχτηκε να με ακολουθήσει περπατώντας και δεν εξέφρασε την επιθυμία να πάρει το λεωφορείο μέχρι τη φοιτητική εστία. Τα παιδιά έφυγαν με τα ποδήλατα και εμείς ξεκινήσαμε με τα πόδια.

    Η γειτονιά του Πανεπιστημίου βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο της πόλης, όπως επίσης και ο ναός Onze-Lieve-Vrouw-Sint-Pieteskerk.
    Φτάνοντας στη μεγάλη πλατεία Sint Pietersplein απολαύσαμε έναν καταπληκτικό ουρανό, παραδομένο στη χρωματική παλέτα του ροζ και του φούξια.

    day 27-2 (28).jpeg

    Αυτός ο ναός θεωρείται ένα αριστούργημα του αρχιτέκτονα Pieter Huyssens και ως ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της μπαρόκ αρχιτεκτονικής.
    Στο προηγούμενο ταξίδι μου στη Γάνδη, αν και η εκκλησία βρισκόταν στο καθημερινό μου δρομολόγιο, δεν την πέτυχα ποτέ ανοιχτή για να μπω στο εσωτερικό της.
    Σήμερα όμως στάθηκα πολύ τυχερή και οι πόρτες του ναού ήταν ορθάνοιχτες.

    Ο σύζυγος δεν θέλησε να με ακολουθήσει στο εσωτερικό και έμεινε ακριβώς έξω από την πόρτα, στα σκαλιά της εκκλησίας να με περιμένει.
    Του έδωσα μάλιστα και την τσάντα μου, για να μην την κουβαλάω και πήρα μαζί μου μόνο τη φωτογραφική μηχανή.

    Η εκκλησία είχε κι άλλα άτομα την ώρα που μπήκα. Άρχισα να περιεργάζομαι το εσωτερικό της, θαυμάζοντας τα αγάλματα αλλά κυρίως τους πίνακες ζωγραφικής, που ήταν αναρτημένοι τους πλάγιους τοίχους του ναού.

    day 27-2 (26).jpeg


    day 27-2 (23).jpeg


    day 27-2 (24).jpeg


    day 27-2 (25).jpeg

    Είχα απορροφηθεί εντελώς από τον πλούτο της εκκλησίας φωτογραφίζοντας την κάθε της λεπτομέρεια. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα καταλάβει πόση ώρα ήμουν μέσα στον ναό.

    day 27-2 (22).jpeg

    Υπέθεσα ότι θα είχε περάσει αρκετή ώρα και έστρεψα τη φωτογραφική μου μηχανή προς το εντυπωσιακό εκκλησιαστικό όργανο, για να πάρω την τελευταία μου φωτογραφία και στη συνέχεια να φύγω.

    Ταυτόχρονα με το κλικ της μηχανής μου ακούστηκε και ένας πιο δυνατός ήχος-σαν το κατέβασμα ενός διακόπτη-και η εκκλησία βυθίστηκε στο σκοτάδι.

    Έμεινα ακίνητη, κοκαλωμένη!!!

    Πέρασαν μερικά δευτερόλεπτα, ίσως και λεπτό μέχρι τα μάτια να συνηθίσουν την απότομη αλλαγή από το φως, στο σχεδόν απόλυτο σκοτάδι.
    Κάπου λίγο πιο μακριά από μένα ξεχώρισα άλλη μια ανθρώπινη σιλουέτα, να κινείται αργά προς την έξοδο της εκκλησίας. Με πολύ μικρά, προσεκτικά βήματα προχώρησα και εγώ προς την πόρτα.

    Η άλλη σκιά ήταν ένας κύριος, ο οποίος έσπρωχνε τη δεξιά πόρτα για να ανοίξει, αλλά μάταια…... ήταν κλειδωμένη!
    Εγώ προσπάθησα να ανοίξω την πόρτα στην αριστερή πλευρά, αλλά και εδώ τίποτα!!
    Εν ολίγοις ήμασταν κλειδωμένοι μέσα στον ναό και είχαν σβήσει και τα φώτα!!!!

    Άρχισα να φωνάζω: - “Hello, hello…. Open the door, open the door”.
    Ευτυχώς ο κύριος ήταν ντόπιος και άρχισε να φωνάζει και αυτός στα φλαμανδικά.

    Κάποια στιγμή, μετά από κάμποσα λεπτά, που εμένα μου φάνηκαν “αιώνας” εμφανίστηκε κάποιος, από τα “βάθη” του ναού και μας έβγαλε έξω, από μια πλαϊνή πόρτα.

    Όταν συνάντησα τον άντρα μου στα σκαλιά να χαζεύει στο κινητό του, του τα έψαλα ένα χεράκι:
    - “Καλά βρε, δεν άκουσες ότι κάποιος κλείδωσε τις πόρτες, ενώ εγώ βρισκόμουν ακόμη μέσα στην εκκλησία”?

    -“Ναι” μου απάντησε. -“Βγήκε ένα ζευγάρι και μετά άκουσα ότι κάποιος κλείδωσε την πόρτα, αλλά δεν φαντάστηκα ότι κλείδωσε και τις δύο πόρτες και σε άφησε μέσα”.

    “Δεν είχα και το κινητό μου μαζί να σε πάρω τηλέφωνο. Πάλι καλά που έβαλα τις φωνές, με άκουσε κάποιος, ήρθε και με έβγαλε στο πλαϊνό δρομάκι”.

    Το΄ζησα κι αυτό και τώρα που το θυμάμαι γελάω, αλλά εκείνη τη στιγμή και πανικοβλήθηκα και νευρίασα για την ανευθυνότητα του “υπεύθυνου κλειδοκράτορα” της εκκλησίας, ο οποίος χωρίς να ελέγξει, όχι μόνο κλείδωσε, αλλά έσβησε και τα φώτα.
    Και όχι τίποτα άλλο…... δεν βγήκε ποτέ και η φωτογραφία με το εκκλησιαστικό όργανο και ήταν τόσο εντυπωσιακό!!

    Ψωνίσαμε από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς και επιδοθήκαμε σε μαγειρικές και όμορφες οικογενειακές στιγμές στο λιτό δωματιάκι της φοιτητικής εστίας του γιου μας.
    Επιστρέψαμε πάλι με τα πόδια στο ξενοδοχείο μας, γύρω στα μεσάνυχτα.
     
    #4
    Last edited: 5 Μαρτίου 2019
    jmar, Elena2508, Sassenach77 and 8 others like this.
  5. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    803
    Likes:
    4.834
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός

    ΜΠΡΙΖ
    28-12-2018


    Η Αρχόντισσα της Ομίχλης.

    μπριζ 28-12 (46).jpeg

    Ξύπνησα και αμέσως προχώρησα προς το παράθυρο του δωματίου. Έσπρωξα τις χοντρές κουρτίνες στην άκρη και με την παλάμη μου σκούπισα την υγρασία που είχε θολώσει όλο το τζάμι. Μικρά ρυάκια από δάκρυα κύλησαν στην παγωμένη επιφάνεια και έβρεξαν τις βαλίτσες που βρίσκονταν ακριβώς από κάτω.

    Οι στέγες της πόλης είχαν χαθεί μέσα στη βαριά ομίχλη που απλωνόταν χαμηλά, ανάμεσα σε κτίρια και δρόμους. Άνοιξα το παράθυρο και ένα φρέσκο, παγωμένο αεράκι πλημμύρισε το ζεστό δωμάτιο.
    Αυτή η πόλη είχε επιστρατεύσει όλα τα ατού που διαθέτει για να με υποδουλώσει ολοκληρωτικά.

    Πήραμε πρωινό στο δωμάτιο και βγήκαμε στον δρόμο. Ακριβώς έξω από την πόρτα του ξενοδοχείου υπάρχει στάση τραμ, το οποίο μας μετέφερε στον σταθμό τρένων, Sint Pieters της πόλης.

    μπριζ.jpeg

    Μπήκαμε στο εσωτερικό του πολυσύχναστου και όμορφου σταθμού και εκδώσαμε τέσσερα εισιτήρια, με προορισμό την Μπριζ. Τις ημέρες των Χριστουγέννων έτρεχε μια προσφορά και η τιμή των εισιτηρίων για τις πόλεις της χώρας ήταν στα 10 ευρώ round trip/άτομο.

    Χαζέψαμε λίγο το υπέροχο εσωτερικό του σταθμού

    μπριζ 28-12 (78).jpeg


    μπριζ..jpeg

    και στη συνέχεια βγήκαμε έξω στην πλατεία-πάρκο που βρίσκεται μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό, περιμένοντας τα παιδιά να εμφανιστούν από λεπτό σε λεπτό με τα ποδήλατα.

    Η ομίχλη απλωνόταν σε ολόκληρη την πόλη και το σκηνικό ήταν μυστηριώδες και μελαγχολικό. Η ημέρα ήταν κρύα, με ένα ελαφρύ, ψυχρό αεράκι αλλά ευτυχώς δεν έβρεχε.

    Βρήκαμε την αποβάθρα μας και μπήκαμε στο τρένο. Φτάνοντας στον σταθμό της Μπριζ, ο κόσμος που κατέβηκε δεν είχε καμία σχέση με την κοσμοσυρροή που είχα συναντήσει τον Οκτώβρη. Καλό σημάδι αυτό!!
    Ίσως ήταν μια ένδειξη, ότι η πόλη θα ήταν πιο “ανάλαφρη” από τουρίστες και αυτό θα μας χαροποιούσε ιδιαίτερα.

    Στην Stationsplein συναντήσαμε το hot spot των ημερών, αφού στην πλατεία λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο, το φεστιβάλ γλυπτικής πάγου εδώ και 25 χρόνια.

    Είχε ξεκινήσει το Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2018 και θα διαρκούσε μέχρι την Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, καλλιτέχνες απ΄όλο τον κόσμο ταξιδεύουν στην Μπριζ για να δημιουργήσουν έναν φανταστικό κόσμο γεμάτο μαγεία, με νερό και πάγο.

    Χιλιάδες επισκέπτες επιλέγουν αυτό το φεστιβάλ κάθε χρόνο, αλλά το εισιτήριο των 12 ευρώ το άτομο ήταν αποτρεπτικό για εμάς, οπότε προχωρήσαμε για να βρεθούμε στο πρώτο, πανέμορφο και εντυπωσιακό αξιοθέατο που συναντάει ο επισκέπτης της πόλης, το οποίο δεν είναι άλλο από το Minnewaterpark με τη γέφυρα της Αγάπης.

    μπριζ 28-12 (47).jpeg

    Περπατήσαμε πάνω στη γέφυρα, για να διατηρήσουμε και εμείς την αιώνια αγάπη, όπως η Μinna με τον σύντροφό της πολεμιστή, σύμφωνα με τον μύθο της πόλης.
    Σταθήκαμε στο κέντρο της γέφυρας, με τα μάτια καρφωμένα στο καταπληκτικό ομιχλώδες τοπίο που απλωνόταν μπροστά μας.

    μπριζ 28-12 (75).jpeg

    Ήταν εικόνες που μας προετοίμασαν για μια τέλεια εισαγωγή, στην παραμυθένια πόλη.

    μπριζ 28-12 (72).jpeg

    Οι σημερινές συνθήκες ήταν πραγματικά οι ιδανικότερες, για να χαρακτηρίσουν την πόλη με όλα τα κοσμητικά επίθετα που της ταιριάζουν: μυστηριώδης, παραμυθένια, μαγική, ρομαντική, γραφική, ιστορική, μεθυστική, γοητευτική, μελαγχολική, ονειρεμένη, κουκλίστικη, ειδυλλιακή!!

    μπριζ 28-12 (60).jpeg

    Ένας πίνακας ζωγραφικής στεκόταν μπροστά στα μάτια μας, για να μας θυμίσει πως ο χειμώνας εξουσιάζει το τοπίο. Τα δέντρα απόμειναν γυμνοί, σκελετωμένοι στρατιώτες, παγωμένοι στην ακρολιμνιά, ακοίμητοι φρουροί της ομορφιάς της λίμνης.

    μπριζ 28-12 (61).jpeg

    Καρτ-ποσταλικό τοπίο με τα δέντρα να καθρεφτίζονται πάνω στο νερό, μέσα στη γύμνια τους και υγρά γραφικά μονοπατάκια, τα οποία ανέδυαν τη μυρωδιά του βρεγμένου χώματος συνέθεταν ένα φανταστικό σκηνικό, που μας συντρόφευε στη βόλτα μας στο χειμωνιάτικο Minnepark.

    Μόνη φωτεινή νότα στο μουντό, ομιχλώδες τοπίο το σύμβολο της πόλης, οι κατάλευκοι κύκνοι.

    μπριζ 28-12 (59).jpeg


    μπριζ 28-12 (58).jpeg

    Στην πλατεία Wijngaardplein με την κρήνη (Horse Head Drinking Fountain) άμαξες, άλογα και αμαξάδες ήταν παρατεταγμένοι στη σειρά, αφού τελικά ο κόσμος δεν ήταν πολύς και η δουλειά ήταν πεσμένη.

    bruges 28-12 (98).jpeg


    μπριζ 28-12 (57).jpeg


    μπριζ 28-12 (55).jpeg

    Περάσαμε τη γέφυρα Begijnhof και μπήκαμε στο Beguinage.

    μπριζ 28-12 (56).jpeg

    Όσο προχωρούσαμε προς την Church of Our Lady, ο κόσμος γινόταν περισσότερος.
    Λογικό αφού αρχίσαμε να μπαίνουμε για τα καλά στην καρδιά της πόλης.

    μπριζ 28-12 (70).jpeg


    μπριζ 28-12 (50).jpeg

    Επιβεβλημένη στάση πάνω στη γέφυρα της οδού Mariastraat για τις απαραίτητες φωτογραφίες.

    μπριζ 28-12 (52).jpeg


    μπριζ 28-12 (53).jpeg

    Η Πύλη εισόδου στο Sint Janshospitaal μας οδήγησε στην εσωτερική αυλή, ενός από τα παλαιότερα διατηρημένα νοσοκομειακά κτίρια της Ευρώπης.

    μπριζ 28-12 (49).jpeg


    μπριζ 28-12 (68).jpeg

    Στην πίσω πλευρά των κτιρίων του Νοσοκομείου υπάρχει αυτή η “κλειστή λεκάνη” στην οποία βρίσκουν συνήθως καταφύγιο ζευγάρια πανέμορφων κύκνων.

    μπριζ 28-12 (65).jpeg


    μπριζ 28-12 (77).jpeg

    Tο Gruuthuse Hof είχε μαζέψει τα τραπεζάκια του.

    bruges 28-12 (83).jpeg

    Προχωρώντας παράλληλα με το κανάλι, αυτή τη φορά δεν υπήρχε η αγορά των αντικών

    μπριζ 28-12 (64).jpeg

    και ο κόσμος στον σταθμό των boat tours ήταν ελάχιστος συγκριτικά με την προηγούμενη φορά.

    μπριζ 28-12 (45).jpeg

    Από τη γέφυρα της οδού Wollestraat με το άγαλμα του Saint Joannes Nepomucenus πήραμε φωτογραφίες της εκκλησίας της Παναγίας τυλιγμένης στην ομίχλη.

    μπριζ 28-12 (42).jpeg


    μπριζ 28-12 (44).jpeg

    Περπατούσαμε πλέον στην οδό Wollestraat, τον πιο πολυπερπατημένο εμπορικό δρόμο της Μπριζ. Άμαξες και κόσμος σε αδιάκοπη κίνηση, αφού πλέον πλησιάζαμε στην καρδιά της πόλης και τις διάσημες πλατείες της.

    μπριζ 28-12 (43).jpeg


    μπριζ 28-12 (41).jpeg

    Πριν όμως καταλήξουμε στην Markt δεν γινόταν να μην τιμήσουμε, για ακόμη μια φορά το αγαπημένο μας σουβλατζίδικο Olive Tree. Ήταν όλα πάλι εξαιρετικά!!

    μπριζ 28-12 (1).jpeg


    μπριζ 28-12 (40).jpeg
     
    #5
    Last edited: 5 Μαρτίου 2019
    jmar, angelo_kav, PhysioDuck and 12 others like this.
  6. North66

    North66 Member

    Μηνύματα:
    3.818
    Likes:
    2.672
    Επόμενο Ταξίδι:
    Ολλανδία
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Γροιλανδία
    Ιεροσυλία οι φριτ αντί να συνοδεύονται από μια σος ανταλούζ να έχουν από πάνω ντομάτα και ρίγανη λες και είναι χωριάτικη.
     
    #6
  7. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    803
    Likes:
    4.834
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    ΜΠΡΙΖ
    28-12-2018


    Στην υπέρλαμπρη χριστουγεννιάτικη Markt, στη Brug και βόλτες στις απόμερες γειτονιές της Μπριζ.

    bruges 28-12 (29).jpeg

    Στη σκιά του πανύψηλου επιβλητικού Καμπαναριού, στην πλατεία Markt είχε στηθεί η μεγαλοπρεπής και φαντασμαγορική χριστουγεννιάτικη αγορά της πόλης. Η αγορά διέθετε όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία, ώστε οι επισκέπτες να έχουν την αίσθηση ότι γύρω τους αναβιώνει ένα μεσαιωνικό παραμύθι.

    bruges 28-12 (28).jpeg

    Δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, αφού καταλάμβανε τον χώρο μπροστά από το Καμπαναριό και την πλατεία, αλλά τα γύρω επιβλητικά και ιστορικά κτίρια δημιουργούσαν αυτό το μεσαιωνικό σκηνικό, σε συνδυασμό με άμαξες και πανέμορφα άλογα, ξύλινα σπιτάκια με σοκολάτες και μοσχομυριστές βάφλες, υπαίθριους πάγκους με λουκάνικα και κιόσκια με ζεστό μυρωδάτο κρασί.

    bruges 28-12 (45).jpeg


    bruges 28-12 (31).jpeg

    Επιπλέον ένα υπερυψωμένο μεγάλο παγοδρόμιο, πλαισιωμένο με υπέρλαμπρα ολοφώτιστα λευκά και γαλάζια δέντρα συμπλήρωνε το παραμυθένιο χριστουγεννιάτικο σκηνικό.

    bruges 28-12 (61).jpeg

    Τα πολύχρωμα βαθμιδωτά κοσμήματα-κτίρια των συντεχνιών, με τον απίστευτα πλούσιο χριστουγεννιάτικο διάκοσμο τράβηξαν όχι μόνο τα βλέμματά μας, αλλά και εμάς τους ίδιους να πλησιάσουμε κοντά, απλώνοντας τα χέρια και αγγίζοντας τους τοίχους.

    bruges 28-12 (30).jpeg


    bruges 28-12 (25).jpeg

    Τον Οκτώβρη που βρέθηκα εδώ υπήρχαν μεγάλες τέντες και ένας απίστευτα μεγάλος αριθμός από τραπέζια και καρέκλες, μπροστά από τα εστιατόρια και τα καφέ που στεγάζονται στα πανέμορφα αυτά σπίτια και η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική.
    Ναι μεν τα guildhalls ήταν πολύ όμορφα, όμως όλο αυτό το συνονθύλευμα κόσμου και καθισμάτων χαλούσε
    -κατά τη γνώμη μου-το κάλλος που αποπνέουν αυτά τα πολύχρωμα οικοδομήματα.

    bruges 28-12 (58).jpeg
    Οκτώβριος 2018

    bruges 28-12 (60).jpeg
    Οκτώβριος 2018

    Τώρα όμως είχαμε τη δυνατότητα να τα πλησιάσουμε και να τα αγγίξουμε, νιώθοντας στα πρόσωπά μας την ανάσα της ιστορίας που κουβαλούν μέσα στους αιώνες, τα guildhalls της Μπριζ.
    Ο χριστουγεννιάτικος πλούσιος διάκοσμος δεν με χάλασε καθόλου. Ίσα-ίσα που τον βρήκα πολύ καλόγουστο και ταιριαστό με τα χρώματα και το ύφος των κτιρίων.

    bruges 28-12 (26).jpeg


    bruges 28-12 (27).jpeg

    Γίνομαι γραφική και γλυκανάλατη, αλλά δεν ενοχλήθηκα καθόλου από όλη αυτή τη χριστουγεννιάτικη υπερπαραγωγή, με την οποία στολίζονταν οι προσόψεις όλων των εστιατορίων και των καφέ.

    Και τα λέει όλα αυτά, ποιος?

    Εγώ!!! Που όχι μόνο χριστουγεννιάτικο δέντρο δεν στολίζω σπίτι μου, αλλά γενικώς αντιπαθώ όλα αυτά τα χριστουγεννιάτικα μπιχλιμπίδια με τις χρυσόσκονες, που το μόνο που κάνουν είναι να λερώνουν ό,τι και όπου ακουμπήσουν. Ναι υπέκυψα και εγώ η σκληρή, στη μαγεία των Χριστουγέννων ή μάλλον στη μαγεία των Χριστουγέννων, στη χριστουγεννιάτικα στολισμένη Μπριζ!!

    Θα μου περάσει……..

    Στην πλατεία Brug ο κόσμος ήταν φανερά λιγότερος. Μόνο έξω από τη Βασιλική του Αγίου Αίματος υπήρχε μια αρκετά μεγάλη ουρά.

    bruges 28-12 (23).jpeg

    Στο κέντρο της πλατείας υπήρχε ένα πολύ ψηλό, φυσικό, χριστουγεννιάτικο αστόλιστο δέντρο.

    bruges 28-12 (24).jpeg

    Άλλη μια πλατεία της Μπριζ γεμάτη ιστορία, με κτίρια που αντιπροσωπεύουν μια ποικιλία από αρχιτεκτονικά στυλ. Γοτθικά, αναγεννησιακά και νεοκλασικά.

    bruges 28-12 (21).jpeg

    Βρήκαμε καταφύγιο στο ισόγειο του Δημαρχείου, για να συνέλθουμε λίγο από το κρύο και να ξεκουράσουμε τα πόδια μας από το περπάτημα.

    Το Δημαρχείο είναι ένα από τα πιο όμορφα γοτθικά κτίρια της πλατείας, κατά κοινή ομολογία, αλλά εμένα πιο πολύ με γοητεύει η Βασιλική του Αγίου Αίματος, η οποία έχει αυτό το ιδιαίτερο σκούρο χρώμα, τη σκαλιστή διακόσμηση και τα επιχρυσωμένα αγάλματα των Counts of Flanders.

    Aπό την άλλη και το Brugse Vrije (το πρώην Δικαστήριο) με το χρυσό άγαλμα της Lady Justice στην κορυφή είναι ένα αξιοπρόσεκτο κτίριο, με όλη αυτή τη χρυσοποίκιλτη διακόσμηση.

    bruges 28-12 (22).jpeg

    Περάσαμε την Πύλη Blinde Ezelstraat με προορισμό τη μικρή κλειστή πλατεία Huidenvettersplein, η οποία περικλείεται από πολλά εστιατόρια. Στο κέντρο της μικρής πλατείας υπάρχει μια στήλη με δύο λιοντάρια και το έμβλημα των βυρσοδεψών, που είχαν εδώ την έδρα τους τον 14ο αιώνα.

    bruges 28-12 (20).jpeg

    Στην άκρη της πλατείας βγήκαμε σε ένα πολύ όμορφο σημείο, απ΄όπου μπορούσαμε να έχουμε θέα στην πίσω αυλή της γνωστής μπυραρίας THE BEER WALL, η είσοδος της οποίας βρίσκεται στην οδό Wollestraat.

    bruges 28-12 (19).jpeg

    Από το ίδιο σημείο υπάρχει εξίσου όμορφη θέα προς τη γέφυρα της οδού Wollestraat με το άγαλμα του Saint Joannes Nepomucenus και προς την εκκλησία της Παναγίας.

    bruges 28-12 (18).jpeg

    Δεν γινόταν βέβαια και αυτή τη φορά, να μην αφήσουμε τα γνωστά και πολυπερπατημένα σημεία του κέντρου της πόλης, προς αναζήτηση άλλων συνοικιών και γειτονιών, λιγότερο τουριστικών και ίσως άγνωστων, στον πολύ κόσμο που επισκέπτεται σε ημερήσιες εκδρομές την πόλη.

    bruges 28-12 (17).jpeg


    bruges 28-12 (16).jpeg

    Ένα από τα πράγματα που λάτρεψα πιο πολύ σε αυτή την πόλη ήταν να χάνομαι στον λαβύρινθο, των στενών και ήσυχων δρόμων, οι οποίοι αρκετές φορές ακολουθούν τα κανάλια.

    bruges 28-12 (14).jpeg


    bruges 28-12 (41).jpeg


    bruges 28-12 (39).jpeg


    bruges 28-12 (15).jpeg


    bruges 28-12 (12).jpeg

    Κάθε γωνιά σε αυτές τις απόμερες γειτονιές είναι σαν σκηνικό ταινίας κινηματογράφου

    bruges 28-12 (4).jpeg


    bruges 28-12 (5).jpeg


    bruges 28-12 (10).jpeg


    bruges 28-12 (9).jpeg


    bruges 28-12 (48).jpeg


    bruges 28-12 (1).jpeg

    και κάθε ανοιχτό παράθυρο σπιτιού, σε αφήνει να κρυφοκοιτάξεις για λίγο τις ζωές των απλών ανθρώπων, που κατοικούν σε αυτή την παραμυθένια πόλη.

    bruges 28-12 (7).jpeg

    Περάσαμε και από την Jeruzalemkerk, μια από τις λίγες ιδιωτικές εκκλησίες του Βελγίου, από το 15ο αιώνα

    bruges 28-12 (13).jpeg

    και φυσικά δεν γινόταν να μην ξεναγήσουμε και τους νεοφερμένους συνταξιδιώτες μας στο Sint Janshuis, το μεγάλο πράσινο πάρκο με τους ανεμόμυλους, δίπλα στο κανάλι.

    bruges 28-12 (2).jpeg


    bruges 28-12 (3).jpeg

    Έρημο, ομιχλώδες και μελαγχολικό το τοπίο, με τους ανεμόμυλους να κυριαρχούν πάνω στους καταπράσινους λόφους. Τα δέντρα γυμνά, αφού σκόρπισαν και τα τελευταία τους φύλλα υποταγμένα στην υγρή παγωνιά του χειμώνα.

    bruges 28-12 (38).jpeg

    Επιστρέψαμε στη χριστουγεννιάτικη πλατεία, τη γλυκιά ώρα που όλα ήταν φωτισμένα, αλλά δεν είχε πέσει ακόμα το σκοτάδι. Ο ζεστός φωτισμός έκανε τα κτίρια και την πλατεία να μοιάζουν εξωπραγματικά όμορφα και μαγικά.

    bruges 28-12 (33).jpeg


    bruges 28-12 (36).jpeg


    bruges 28-12 (50).jpeg

    Ήμασταν παγωμένοι και κουρασμένοι και παρ΄όλο που δεν θέλαμε να ξεκολλήσουμε από τη μαγεία της Markt αναζητήσαμε κάποιο καφέ, για να πιούμε ζεστές σοκολάτες και τσάι. Nα φάμε και κανένα γλυκάκι.
    Στο πρώτο καφέ μας είπαν ότι κλείνουν σε λίγα λεπτά, στο δεύτερο-το Vero caffe-σταθήκαμε πιο τυχεροί και καθίσαμε. Αυτό έκλεινε στις 18:00 οπότε είχαμε περιθώριο για λίγη ζεστασιά και ξεκούραση.

    Νύχτα πλέον κάναμε μερικές γύρες ακόμα στη χριστουγεννιάτικη αγορά

    bruges 28-12 (52).jpeg

    και στη συνέχεια πήραμε σιγά σιγά τον δρόμο της επιστροφής προς τον σταθμό του τρένου.

    Φτάνοντας στο εστιατόριο Gruuthuse Hof στρίψαμε στο στενάκι Heilige Geeststraat, περάσαμε έξω από το ξενοδοχείο Het Gheestelic Hof με τον υπέρλαμπρο έως κιτς στολισμό της εσωτερικής αυλής του

    bruges 28-12 (56).jpeg

    και συναντήσαμε το πίσω μέρος του πραγματικά τεράστιου καθεδρικού ναού της πόλης Sint Salvatorskathedraal. Κάναμε όλο τον γύρο και βγήκαμε μπροστά στον καθεδρικό και στην οδό Steenstraat.
    Αυτός ο ναός είναι ένα από τα λίγα κτίρια στην Μπριζ που έχουν επιζήσει χωρίς ζημιές.

    bruges 28-12 (53).jpeg


    bruges 28-12 (54).jpeg

    Η οδός Steenstraat είναι ένας σημαντικός εμπορικός δρόμος και ένας από τους παλαιότερους της πόλης.
    Τα καταστήματα ήταν ανοιχτά και αρκετός κόσμος κυκλοφορούσε χαζεύοντας τις βιτρίνες.

    bruges 28-12 (55).jpeg

    Και κάπου εδώ άρχισαν να χτυπάνε τα καμπανάκια της κούρασης από τον εξαντλητικό ποδαρόδρομο και το κρύο. Χωρίς άλλες καθυστερήσεις και παρακάμψεις φτάσαμε στον σταθμό και πήραμε το τρένο της επιστροφής για τη Γάνδη.

    Φτάνοντας στον σταθμό Sint Pieters, ο σύζυγος και εγώ κάναμε τη διαδρομή μέχρι το φοιτητικό δωμάτιο του γιου μας με τα πόδια, ενώ τα παιδιά μας άφησαν πολύ πίσω, πάνω στα ποδήλατά τους.
    Η βραδιά συνεχίστηκε με φαγητό και η αναχώρηση για το ξενοδοχείο μας έγινε πολύ μετά τα μεσάνυχτα, με τα πόδια φυσικά.
     
    #7
    Last edited: 13 Απριλίου 2019
  8. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    803
    Likes:
    4.834
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    ΓΑΝΔΗ
    29-12-2018


    Επίσκεψη στο Μουσείο STAM και βόλτες στο Πάρκο Blaarmeersen.

    Ένα μοναστήρι του 14ου αιώνα, ένα μοναστήρι του 17ου αιώνα και το νέο κτίριο του 21ου αιώνα αποτελούν το μουσείο της πόλης. Μια γιγαντιαία αεροφωτογραφία, 300 τετραγωνικών μέτρων παρουσιάζει κάθε λεπτομέρεια της Γάνδης.

    Με όλες αυτές τις πληροφορίες, η επιθυμία μου να επισκεφθώ το STAM ήταν διακαής από την προηγούμενη φορά που βρισκόμουν στην πόλη. Τότε όμως είχα αφήσει την επίσκεψη στο εσωτερικό του μουσείου, με το σκεπτικό να έρθουμε μαζί με τον σύζυγο.

    Η μέρα ήταν επίσης ομιχλώδης και ξεκινήσαμε το περπάτημα από το ξενοδοχείο με προορισμό το μουσείο.
    Φτάνοντας στην είσοδο:

    STAM (46).jpeg

    Τελικά ο σύζυγος άλλαξε γνώμη και αποφάσισε τελευταία στιγμή ότι δεν θα με ακολουθήσει στο εσωτερικό. Μου είπε ότι θα τηλεφωνήσει στα παιδιά, για να κανονίσει μαζί τους κάποια συνάντηση για καφέ ή βόλτα.

    STAM (45).jpeg

    Εγώ απτόητη προχώρησα στην είσοδο, έβγαλα το εισιτήριο των 8 ευρώ και ανέβηκα στον πρώτο όροφο για να ξεκινήσω από την καινούργια αίθουσα, στην οποία στεγάζεται η τεράστια αεροφωτογραφία της πόλης.
    Πριν μπω στη μεγάλη αίθουσα με τον τεράστιο χωροταξικό χάρτη της Γάνδης, έπρεπε να φορέσω τα ειδικά πλαστικά προστατευτικά παπουτσάκια, για την προστασία του δαπέδου.

    STAM 1 (11).jpeg


    STAM 1 (12).jpeg

    Αφήνοντας την αίθουσα του χάρτη έριξα τα πλαστικά παπουτσάκια στον ειδικό χώρο και συνέχισα στο κύριο μουσείο, όπου κάθε δωμάτιο αντιπροσωπεύει και μια περίοδο της συναρπαστικής ιστορίας της πόλης. Το μεγαλύτερο μέρος του μουσείου στεγάζεται στο πρώην αββαείο.
    Η μόνιμη έκθεση του STAM είναι η ιστορία της Γάνδης. Ένα χρονολογικό μονοπάτι που οδηγεί τους επισκέπτες, σε ένα ταξίδι στον χρόνο καθιστώντας την πόλη “ευανάγνωστη”, αναλύοντας τις διάφορες περιόδους της ιστορίας της.

    STAM (39).jpeg


    STAM (35).jpeg


    STAM (32).jpeg


    STAM (31).jpeg

    Μητρόπολη 1200-1600.

    Κατά τον μεσαίωνα η Γάνδη ήταν μια από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης. Ο πλούτος που συσσωρεύτηκε, ως αποτέλεσμα του εμπορίου υφασμάτων και η αποθήκευση σιτηρών εκδηλώθηκε με την κατασκευή μεγάλων πέτρινων κατοικιών με σπίτια συντεχνιών και μνημειώδη δημόσια κτίρια.

    Κατά τη διάρκεια του 15ου αιώνα παρατηρήθηκαν μεγάλες αλλαγές στη Γάνδη και στις άλλες φλαμανδικές πόλεις. Αυτή την περίοδο αντιμετώπισαν τους φιλόδοξους δούκες της Βουργουνδίας, οι οποίοι ήθελαν ένα ισχυρό κεντρικό κράτος.

    STAM 1 (6).jpeg


    STAM 1 (4).jpeg


    STAM (33).jpeg

    Το μουσείο των Όπλων και του Εγκλήματος.

    Από τη δεκαετία του΄30 η μονάδα δικαστικής αστυνομίας της Γάνδης έχει συγκεντρώσει μια αξιόλογη συλλογή φωτογραφιών, αντικειμένων, φακέλων, όπλων, αντικειμένων βασανιστηρίων, τα οποία απεικονίζουν τον τρόπο με τον οποίο έχουν διαλευκανθεί τα εγκλήματα.

    STAM (26).jpeg


    STAM (27).jpeg


    STAM (24).jpeg


    STAM (25).jpeg


    STAM (30).jpeg

    Μια πολύ όμορφη αίθουσα είναι η μεσαιωνική τραπεζαρία, που έχει ανακαινιστεί για να αποκαλύψει μια πανέμορφη θολωτή οροφή και τοιχογραφίες. Ο τάφος του Hugo II βρίσκεται στο κέντρο της τραπεζαρίας του μοναστηριού.

    STAM 1 (9).jpeg


    STAM (37).jpeg

    Ακόμη διατηρείται και η εκκλησία της μονής.

    STAM 1 (10).jpeg

    Άλλη μια αίθουσα του μουσείου με εξαιρετικό διάκοσμο.

    STAM 1 (8).jpeg


    STAM 1 (7).jpeg

    Βγήκα πολύ ευχαριστημένη και χαρούμενη από το μουσείο και πήρα λίγες φωτογραφίες του χειμωνιάτικου γνώριμου τοπίου γύρω από το STAM.

    STAM (44).jpeg


    STAM (43).jpeg

    Τηλεφωνήθηκα με τον σύζυγο, για να μάθω που θα τους βρω.
    Στο Blaarmeersen Park είχε φτάσει η χάρη τους!

    STAM 1 (16).jpeg

    - “Έλα εδώ να μας βρεις” μου είπε ο άντρας μου.
    - “Περπάτησες με τα πόδια 3 χιλιόμετρα μέχρι το πάρκο”? τον ρώτησα.
    - “Φυσικά” μου απάντησε. - “Γιατί σου κάνει εντύπωση”?

    Γνώριμη η διαδρομή για εμένα, αφού την είχα ξανακάνει τον Οκτώβρη, οπότε ξεκίνησα.

    STAM (1).jpg


    STAM (2).jpg

    Αυτή ήταν η πρώτη εικόνα του πάρκου που είχα φωτογραφίσει και την προηγούμενη φορά, μόνο που τότε η μέρα ήταν ηλιόλουστη και η θερμοκρασία στους 24ο C.

    STAM (23).jpeg

    Tους βρήκα στο καφέ της λίμνης,

    STAM (17).jpeg

    δίπλα στη τζαμαρία να τρώνε pancakes και να πίνουν το καφεδάκι τους.

    STAM (21).jpeg

    Εσωτερικά το μαγαζί ήταν πολύ συμπαθητικό και στην ατμόσφαιρα επικρατούσε η μυρωδιά του ξύλου που καίγεται στο τζάκι, αλλά τζάκι δεν είδα να υπάρχει σε κανέναν χώρο του καφέ.

    STAM (22).jpeg

    Βγήκαμε να κάνουμε τη βόλτα μας στη νοτισμένη από την υγρασία αμμώδη παραλία της λίμνης. Το τοπίο έβγαζε μια μελαγχολία και το αεράκι ήταν ψυχρό. Μαύρα πουλιά μαζεύτηκαν στη λίμνη μόλις κατάλαβαν την παρουσία μας.

    STAM (16).jpeg

    Τα κλαδιά των δέντρων είχαν απομείνει γυμνά και έμοιαζαν σαν υψωμένα ικεσίας χέρια, που η βροχή θα τα δέρνει ανελέητα και ο άγριος βοριάς θα τα παγώνει, αφαιρώντας από τις φλέβες τους και την τελευταία σταγόνα χυμού.
    Μόνο η λίμνη απόμενε γαλήνια. Μετράει τις ώρες και τις στιγμές, να διαδέχονται η μια την άλλη και υπομονετικά περιμένει να γυρίσει ξανά η ζωή, έτσι όπως τη θέλει ο φυσικός νόμος.

    STAM (19).jpeg


    STAM (18).jpeg
     
    #8
    Last edited: 13 Απριλίου 2019
  9. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    803
    Likes:
    4.834
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    ΓΑΝΔΗ
    29-12-2018


    Στη γειτονιά Bij Sint Jacobs.

    Αφήσαμε το πάρκο Blaarmeersen και σταθήκαμε στη στάση δίπλα στο κανάλι περιμένοντας το λεωφορείο.

    STAM (15).jpeg

    Με το λεωφορείο ο σύζυγος και εγώ, με τα ποδήλατα τα παιδιά επιστρέψαμε πίσω στην πόλη. Δώσαμε ραντεβού έξω από την εκκλησία Sint Jacobskerk.

    STAM 1 (1).jpeg


    STAM 1 (2).jpeg

    Kάναμε βόλτα στην όμορφη πλατεία Bij Sint Jacobs, το hot spot των κυνηγών αντικών αλλά και κέντρο των καλοκαιρινών εκδηλώσεων (Ghent Festival)

    STAM (10).jpeg


    STAM (11).jpeg


    STAM (12).jpeg


    STAM 1 (14).jpeg

    και στη συνέχεια μπήκαμε στην κλειστή αγορά Holy Food Market, η οποία στεγάζεται στο πρώην αββαείο Baudelo για να τσιμπήσουμε κάτι και να ζεσταθούμε.

    STAM 1 (3).jpeg


    STAM (8).jpeg


    STAM (7).jpeg

    Η βραδιά συνεχίστηκε με ατελείωτες βόλτες στην Friday Market, όπου πάλι ήταν στημένη αγορά με ρούχα,

    STAM (5).jpeg

    αλλά και στην οδό Langemunt, όπου γινόταν ένας μικρός πανικός, αφού τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά.
    Eπιδoθήκαμε και εμείς σε shopping μέχρι τελικής πτώσης.

    STAM (4).jpeg


    STAM (3).jpeg

    Στη συνέχεια καταλήξαμε για άλλη μια φορά στην πλατεία Korenmarkt και κάναμε πάλι ένα πέρασμα από τη χριστουγεννιάτικη αγορά. Η ζωντάνια και η μαγεία της πόλης δεν σε άφηναν να χαλαρώσεις, παρ΄όλη την κούραση και το κρύο που μας είχαν καταβάλει.
    Δεν μπορούσαμε να ξεκολλήσουμε με τίποτα και συνεχώς θέλαμε να περπατάμε και να απολαμβάνουμε αυτό το πάρτι που επικρατούσε στους κεντρικούς δρόμους και τις πλατείες της πόλης.

    STAM 1 (15).jpeg


    Γάνδη 26-12 (10).jpeg

    Όπως κάθε βράδυ καταλήξαμε κατά τις 22:00 στο δωματιάκι του γιου μας, για κουβεντούλα και χαλάρωση και μετά τα μεσάνυχτα, ο σύζυγος και εγώ πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο.
     
    #9
    Last edited: 13 Απριλίου 2019
    jmar, Alcheste, Elena2508 and 10 others like this.
  10. escursione

    escursione Member

    Μηνύματα:
    764
    Likes:
    2.018
    Επόμενο Ταξίδι:
    ?????
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    ΙΟΡΔΑΝΙΑ
    Τέλεια η ιστορία σε αγαπημένες σε όλους μας πόλεις που ποτέ δεν τις βαριέσαι! Αν και τη διάβασα από το κινητό τέλειες οι φώτο σου, περιμένω να ολοκληρωθεί για να τη διαβάσω άλλη μια φορά από την οθόνη του pc για να απολαύσω τις φωτογραφίες στη μεγάλη οθόνη.
     
    #10
  11. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    803
    Likes:
    4.834
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    Σε ευχαριστώ πολύ που διαβάζεις την ιστορία μου και την σχολιάζεις με τόσο όμορφα λόγια.
     
    #11
    PhysioDuck likes this.
  12. PhysioDuck

    PhysioDuck Member

    Μηνύματα:
    93
    Likes:
    93
    Επόμενο Ταξίδι:
    ό,τι πει το skyscanner...
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Warwick
    Υπέροχα μέρη και πολύ όμορφη αφήγηση! Ευχαριστούμε για τον χρόνο σου και το κέφι σου! Δεν τα είχα δει ποτέ έτσι στολισμένα. Μου θύμισες ότι πρέπει να ξαναπάω κάποια στιγμή...
     
    #12
    Alcheste, Klair and escursione like this.