Βέλγιο Ολλανδία Γιατί κάποιοι έρωτες δεν είναι εφήμεροι αλλά παντοτινοί!

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.354
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός


ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
30-12-2018

Monts des Arts-Place Royale-Petit Sablon-Place Poelaert.




Πρωί-πρωί βρεθήκαμε, για μια ακόμα φορά, στον σταθμό Sint Pieters της Γάνδης με προορισμό τις Βρυξέλλες. Πολλά έχουν ειπωθεί για αυτήν την πόλη. Άλλοι τη θεωρούν βαρετή και άσχημη. Άλλοι τη χρησιμοποιούν σαν έναν ενδιάμεσο σταθμό για τις πιο γραφικές πόλεις όπως είναι η Γάνδη ή η Μπριζ. Κάποιοι άλλοι είχαν την ατυχία να τη γνωρίσουν μόνον υπό βροχή και τσουχτερό κρύο και να τη χαρακτηρίσουν καταθλιπτική. Άλλοι πάλι της πλέκουν το εγκώμιο χαρακτηρίζοντάς την ζωντανή, αρχοντική, πολυεθνική, κοσμοπολίτικη, πόλη όπου συνυπάρχουν πολύ διαφορετικοί πολιτισμοί. Οι μουσειολάτρεις δε, πίνουν νερό στο όνομά της, αφού η πόλη διαθέτει πλήθος αξιόλογων μουσείων με θεματολογία που ποικίλει: από Μουσείο Μουσικών Οργάνων ή Βελγικό Κέντρο Κόμικς μέχρι Βασιλικά Μουσεία Καλών Τεχνών ή Βασιλικό Μουσείο Ενόπλων Δυνάμεων και Στρατιωτικής Ιστορίας ή Μουσείο Κακάο και Σοκολάτας. Άλλοι πάλι εκείνο που θυμούνται πιο πολύ από την επίσκεψή τους στις Βρυξέλλες είναι ο ανεξάντλητος αριθμός ετικετών μπίρας ή η απίστευτη ποικιλία σοκολάτας και βάφλας.

Είναι τελικά ένας παρεξηγημένος προορισμός οι Βρυξέλλες?

Δεν ξέρω αν ποτέ δοθεί "τεκμηριωμένη" απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Εκείνο που ξέρω είναι ότι εγώ προτιμώ να ξεποδαριάζομαι και να ανακαλύπτω μόνη μου αυτά που έχει να μου προσφέρει ο κάθε προορισμός, κλείνοντας τα αυτιά και τα μάτια μου σε ό,τι αρνητικό διαβάζω ή ακούω. Και είμαι, επίσης, της άποψης ότι τα αρνητικά του κάθε προορισμού δεν παύουν να είναι εμπειρίες, βιώματα και γνώση τα οποία μας ακολουθούν, και μαζί με τα θετικά και τα όμορφα, συνθέτουν την ταυτότητα και την προσωπικότητα του τόπου που επιλέγουμε να γνωρίσουμε. Γι΄ αυτό πολύ δύσκολα θα χαρακτηρίσω έναν προορισμό άσχημο ή χάλια και ποτέ δε θα πω σε κάποιον: μην πας εκεί θα χάσεις τον χρόνο σου ή τα χρήματά σου.

Kάθε άνθρωπος έχει διαφορετική αισθητική του ωραίου ή του μη ωραίου, του ενδιαφέροντος ή του μη ενδιαφέροντος, και κάθε ταξιδιώτης θέτει τα δικά του θέλω και τις δικές του επιθυμίες όταν σχεδιάζει το ταξίδι του. Το τί αποκομίζει από αυτά που έχει θέσει ως επιλογές είναι καθαρά προσωπική του υπόθεση. Και το πιθανότερο είναι, οι εμπειρίες του να διαφέρουν από τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει κάποιος άλλος που πιθανόν να έχει δει τα ίδια πράγματα, αλλά κάτω από διαφορετικές συνθήκες ή ψυχολογία.

Εγώ και οι συνταξιδιώτες μου, πάντως, ήμασταν σε μεγάλα κέφια και καλή διάθεση ξεκινώντας να γνωρίσουμε την πόλη των Βρυξελλών η οποία είναι το διοικητικό κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ένα γεγονός που συχνά της δίνει τον τίτλο της πρωτεύουσας της Ε.Ε. Και αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που βρεθήκαμε στις Βρυξέλλες.

Ο γιος μας είχε επισκεφθεί την πόλη πριν λίγα χρόνια, φιλοξενούμενος από συμφοιτήτριά του, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε στις Βρυξέλλες. Οι γονείς της ζουν σε κάποιο προάστιο και εργάζονται στην πόλη. Ο σύζυγος και εγώ είχαμε ξαναβρεθεί στην πόλη, κάνοντας μια διανυκτέρευση, στα πλαίσια ενός πολυήμερου road trip στην Ευρώπη πριν πολλά χρόνια.

Τότε, εκτός από τα βασικά αξιοθέατα που είχαμε δει,



είχαμε πάει και στο Atomium,






αλλά και στο Waterloo. Στο Panorama, το κυκλικό κτίριο, είχαμε δει την απεικόνιση της μάχης που έλαβε χώρα στις 18-6-1815.






Μόλις βγήκαμε έξω από τον σταθμό Bruxelles Central-έναν από τους τρεις κύριους σταθμούς των Βρυξελλών-η πρώτη εικόνα που μας καλωσόρισε στην πόλη ήταν ένα σταθμευμένο στρατιωτικό όχημα με αρκετούς στρατιώτες να στέκονται γύρω από αυτό με τα όπλα στα χέρια.



Ο καιρός ήταν μουντός και ο ουρανός συννεφιασμένος, αλλά ευτυχώς δεν έβρεχε. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε τη βόλτα μας από τα "ψηλά" σημεία της πόλης οπότε μόλις αντικρίσαμε το έφιππο άγαλμα του Roi Albert I, τρίτου βασιλιά των Βέλγων και επονομαζόμενου "Βασιλιά Ιππότη",



προχωρήσαμε μπαίνοντας στον όμορφο Κήπο Monts des Arts.



Αυτή η ιστορική τοποθεσία στο κέντρο της πόλης συμπεριλαμβάνει τη Βασιλική Bιβλιοθήκη (La Bibliothèque Royale de Belgique) με πάνω από 6 εκατομμύρια τόμους,



το Εθνικό Αρχείο του Βελγίου (Les Archives Générales du Royaume) και το Συνεδριακό Μέγαρο το οποίο στεγάζεται στο πρώην Palais des Congrés.



Ο Κήπος αποτελεί μια πολύτιμη πράσινη περιοχή στην καρδιά της πρωτεύουσας και η θέα που προσφέρει το μπαλκόνι του λόφου είναι μια από τις καλύτερες των Βρυξελλών. Σε πρώτο πλάνο είναι ο διάσημος Πύργος του Δημαρχείου της Grand Place. Όταν η μέρα είναι ηλιόλουστη, με καθαρή ατμόσφαιρα, φαίνεται μέχρι και το Atomium. Εμείς, λόγω συννεφιάς, καταφέραμε να δούμε από το μπαλκόνι μόνο τον ψηλό Πύργο του Δημαρχείου. Μετά, όλη η υπόλοιπη πόλη χανόταν μέσα στη συννεφιά και τη θολούρα.



Ανηφορίσαμε για την ιστορική νεοκλασική Place Royale στην οποία πραγματοποιήθηκε, το 1831, η στέψη του βασιλιά Leopold I, πρώτου βασιλιά των Βέλγων. Αυτή η Πλατεία χτίστηκε, τον 18ο αιώνα, στα ερείπια του ανακτόρου Coudenberg το οποίο καταστράφηκε από πυρκαγιά το 1731.



Πριν, όμως, φτάσουμε στην όμορφη Place Royale, στα αριστερά μας, είδαμε το Μουσείο Μουσικών Οργάνων το οποίο διαθέτει μια εντυπωσιακή συλλογή από 8.000 μουσικά όργανα. Αρχικά ξεκίνησε, το 1877, με μια μικρή συλλογή ινδικών οργάνων που δόθηκαν στον βασιλιά Λεοπόλδο ΙΙ από έναν Ινδό μουσικολόγο. Τα επόμενα χρόνια, μέχρι και σήμερα, η συλλογή μεγάλωσε και αντιπροσωπεύει τη μουσική ιστορία της χώρας. Ένα σύστημα ακουστικών επιτρέπει στους επισκέπτες να ακούσουν, σχεδόν, 200 μουσικά αποσπάσματα από τα μουσικά όργανα που διαθέτει το Μουσείο.



Φτάσαμε στην κορυφή του λόφου ακριβώς μπροστά από το άγαλμα του Godefroy de Bouillon-ηγέτη της πρώτης σταυροφορίας το 1096-που βρίσκεται στο κέντρο της Πλατείας.



Ρίξαμε πάλι τη ματιά μας προς την Grand Place για να απολαύσουμε τη θέα.



Όλα τα γύρω κτίρια μοιάζουν μεταξύ τους με εξαίρεση τη νεοκλασική εκκλησία Saint Jacques sur Coudenberg. Η μεσαιωνική εκκλησία που βρισκόταν αρχικά σε αυτήν τη θέση κατεδαφίστηκε, παρόλο που δεν καταστράφηκε από τη μεγάλη πυρκαγιά του 1731, η οποία κατέστρεψε όπως ήδη αναφέρθηκε το Παλάτι Coudenberg.



Στα αριστερά της εκκλησίας βρίσκεται το Hôtel Bellevue, το οποίο μετατράπηκε σε κτίριο μουσείων, όπου στεγάζεται μια συλλογή που επικεντρώνεται στην ιστορία του Βελγίου παρουσιάζοντας μια χρονολογική έκθεση για την ιστορία του έθνους από το 1830.



Ακριβώς απέναντι, στην αριστερή γωνία της Πλατείας, στο νεοκλασικό Hôtel Altenloh στεγάζεται το Musée Magritte το οποίο άνοιξε στο κοινό στις 30 Mαΐου του 2009. Στο Μουσείο παρουσιάζονται περίπου 200 αυθεντικοί πίνακες του Magritte, σχέδια αλλά και γλυπτά. Επίσης, ο χώρος περιλαμβάνει φωτογραφίες από το 1920 όταν ο καλλιτέχνης πειραματιζόταν και με τη φωτογραφία.



Ρίξαμε το βλέμμα μας στην οδό Rue de la Régence και στο βάθος είδαμε να ορθώνεται το επιβλητικό Δικαστικό Μέγαρο (Palais de Justice). H θολούρα στην ατμόσφαιρα δεν μας εμπόδισε να διαπιστώσουμε ότι ολόκληρο το τεράστιο οικοδόμημα ήταν καλυμμένο με σκαλωσιές.



Προχωρώντας στη Rue de la Régence περάσαμε έξω από το Musées Royaux des Beaux Arts. Τέσσερα μουσεία συνδέονται με το Βασιλικό Μουσείο και δύο εξ αυτών (το Μουσείο Αρχαίας Τέχνης και το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης) βρίσκονται στο κεντρικό κτίριο. Τα άλλα δύο (το Μουσείο Constantin Meunier και το Μουσείο Antoine Wiertz) είναι αφιερωμένα σε συγκεκριμένους Βέλγους καλλιτέχνες, είναι αρκετά μικρότερα, και βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία της πόλης.



Τα Musées Royaux des Beaux Arts περιλαμβάνουν πάνω από 20.000 σχέδια, γλυπτά και έργα ζωγραφικής τα οποία χρονολογούνται από τις αρχές του 15ου αιώνα έως σήμερα. Το μεγαλύτερο μέρος της συλλογής αποτελείται από φλαμανδική ζωγραφική που παρουσιάζεται με χρονολογική σειρά. Το Μουσείο είναι, επίσης, υπερήφανο για το "Δωμάτιο Ρούμπενς" το οποίο φιλοξενεί περισσότερους από 20 πίνακες του καλλιτέχνη. Επιπλέον, στεγάζει τον διάσημο πίνακα "Ο θάνατος του Μαρά" του Ζακ Λουί Νταβίντ (Jacques Louis David). Στο πλάι του Μουσείου υπάρχει ένας κήπος (Le Jardin de Sculptures) και κάναμε μια μικρή στάση για να θαυμάσουμε τα αγάλματα και το σιντριβάνι.






Πήραμε μερικές ανάσες ξεκούρασης και συνεχίσαμε, στον ίδιο δρόμο, φτάνοντας στην περιοχή Sablon. Η συνοικία Sablon περιλαμβάνει την πλατεία-πάρκο Petit Sablon, την εκκλησία της Παναγίας (Notre Dame du Sablon), την Place du Grand Sablon και τους γύρω δρόμους. Με θέα προς την εκκλησία, η Petit Sablon είναι ένα κόσμημα του κέντρου των Βρυξελλών.



Mπήκαμε μέσα στον πολύ περιποιημένο κήπο ο οποίος περιβάλλεται από υπέροχο κιγκλίδωμα από σφυρήλατο σίδερο και είδαμε κίονες που πάνω τους στέκονται χάλκινα αγαλματίδια τα οποία αντιπροσωπεύουν τις αρχαίες τέχνες που κάποτε ασκούνταν στην πόλη.









Χωμάτινα δρομάκια, ανάμεσα από καταπράσινα παρτέρια, μας οδήγησαν σε ένα υψωμένο σιντριβάνι του οποίου η κυκλική λεκάνη κυριαρχείται από τα αγάλματα των Counts Egmont και Hornes που συμβολίζουν τον αγώνα κατά της Ισπανικής τυραννίας, κατά τον 16ο αιώνα.



Προχωρήσαμε στο πλάι του σιντριβανιού και είδαμε ότι ο κήπος στολίζεται με μερικά ακόμη αγάλματα Βέλγων καλλιτεχνών, του 19ου αιώνα.



Πίσω από το σιντριβάνι υπάρχουν σκάλες οι οποίες μας οδήγησαν έξω από τον κήπο, μπροστά από το Παλάτι Egmont. Το Παλάτι εξακολουθεί να δίνει την καλύτερη ένδειξη για το τί ήταν η περιοχή από άποψη μεγαλοπρέπειας. Η άλλοτε αχρησιμοποίητη γειτονιά των υγροτόπων, των βοσκοτόπων και της άμμου έγινε, κατά τον 17ο αιώνα, η πιο αριστοκρατική και ευημερούσα περιοχή της πόλης. Την ίδια εικόνα δίνουν και τα μεγαλοπρεπή αρχοντικά των δρόμων της συνοικίας.






Η Notre Dame du Sablon υποστηριζόταν από τους ευγενείς και τους πλούσιους πολίτες των Βρυξελλών. Aυτή η εκκλησία χαρακτηρίζεται από τον ρυθμό Brabantine Gothic (παραλλαγή της γοτθικής αρχιτεκτονικής, χαρακτηριστική για τις Kάτω Xώρες) και έχει δύο μπαρόκ παρεκκλήσια.



Και φυσικά δε θα μπορούσαν να λείπουν οι μύθοι που, συνήθως, ακολουθούν αυτά τα οικοδομήματα μέσα στους αιώνες. Μόνο που αυτός ο μύθος που θα σας διηγηθώ αποτέλεσε την αφορμή για να γεννηθεί μια μεσαιωνική γιορτή που γιορτάζεται μέχρι και σήμερα στις Βρυξέλλες.

Ο μύθος, λοιπόν, αναφέρεται σε μια γυναίκα που είδε ένα όραμα στο οποίο η Παναγία της έδωσε εντολή να κλέψει το άγαλμα η "Παναγία με το μικρό ραβδί" από την Αμβέρσα και να το φέρει στις Βρυξέλλες. Πράγματι αυτό έγινε, και το άγαλμα, εν μέσω θαυματουργών γεγονότων, μπόρεσε και ήρθε με βάρκα το 1348. Τοποθετήθηκε επίσημα στο παρεκκλήσι και ήταν προστάτης των συντεχνιών της συνοικίας. Η Ommegang, η μεσαιωνική γιορτή που στηρίχτηκε σε αυτόν τον μύθο, γιορτάζεται ακόμη στις Βρυξέλλες.

Η συντεχνία-προστάτης της εκκλησίας υποσχέθηκε να πραγματοποιεί μια ετήσια πομπή για τη μεταφορά του αγάλματος. Στα επόμενα χρόνια η θρησκευτική αυτή πομπή έγινε μια πιο κοσμική γιορτή και εξελίχθηκε σε ένα σημαντικό θρησκευτικό και αστικό γεγονός. Όμως, από το 1930, έχει πάρει τη μορφή μιας ιστορικής ανανέωσης της εισόδου του αυτοκράτορα Καρόλου Β΄ στις Βρυξέλλες. Σήμερα, λοιπόν, γιορτάζεται δύο φορές τον χρόνο: Ιούνιο και Ιούλιο. Ξεκινάει από την Grand Sablon και τελειώνει με ένα μεγάλο θέαμα στην Grand Place.


Φωτογραφία από το Internet.

Στη συνέχεια περάσαμε από το Βασιλικό Ωδείο (Koninklijk Conservatorium Brussel) το οποίο βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην Petit Sablon. Είναι ένα κτίριο σε αναγεννησιακό στιλ επηρεασμένο από την πτέρυγα του Lescot του Λούβρου. Έχει πλούσια μουσική βιβλιοθήκη καθώς και συλλογή από ηχογραφήσεις (κυρίως βινύλια).



Κολλητά στο Βασιλικό Ωδείο είδαμε να ορθώνεται το κτίριο της Μεγάλης Συναγωγής της Ευρώπης (Grande Synagogne de Bruxelles), Έδρα της Κεντρικής Εβραϊκής Ομοσπονδίας του Βελγίου. Πλησιάσαμε σε απόσταση αναπνοής το Palais de Justice (Δικαστικό Μέγαρο) και η εικόνα με τις σκαλωσιές ήταν δυστυχώς αποκαρδιωτική.

Το Παλάτι της Δικαιοσύνης, το οποίο είναι μεγαλύτερο από τη Βασιλική του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη, βρίσκεται σε εκτεταμένες ανακαινίσεις. Η πρόοδος-απ΄ ότι διάβασα-είναι αργή και ολόκληρο το επιβλητικό κτίριο θα βρίσκεται για αρκετό καιρό ακόμη καλυμμένο από σκαλωσιές. Παρόλα αυτά αξίζει να μάθουμε λίγα ιστορικά πράγματα για αυτό το αριστουργηματικό και μεγαλύτερο οικοδομικό έργο της εποχής του.

Κατασκευασμένο από το 1866 έως το 1883 είναι το κύριο έργο του αρχιτέκτονα Joseph Poelaert και ένα αξιοσημείωτο ορόσημο των Βρυξελλών. Για να κατασκευαστεί αυτό το κτίριο ένα τμήμα της συνοικίας Marollen κατεδαφίστηκε, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του πάρκου απαλλοτριώθηκε. Oι ιδιοκτήτες των κατοικιών έλαβαν μεγάλες αποζημιώσεις, ενώ άλλοι αναγκάστηκαν να μετακινηθούν από τη βελγική κυβέρνηση. O ίδιος o Poelaert έζησε στη συνοικία Marollen, σε μια κατοικία πολύ κοντά στο κτίριο.

Στο τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου οι Γερμανοί, αποχωρώντας, έβαλαν πυρκαγιά στο Παλάτι της Δικαιοσύνης με αποτέλεσμα να καταρρεύσει ο τρούλος και μέρος του κτιρίου να υποστεί σοβαρές ζημιές. Η Πλατεία, έξω από το Δικαστικό Παλάτι, ονομάστηκε Place Poelaert. Εδώ βρίσκεται, επίσης, μια Στήλη η οποία ανεγέρθηκε με πρωτοβουλία ομάδας βετεράνων στη δόξα των Βέλγων στρατιωτών πεζικού που έπεσαν κατά τη διάρκεια του πολέμου (1914-1918).

Πολύ θα θέλαμε να είχαμε μια όμορφη θέα της πόλης από την Πλατεία, αλλά η συννεφιά, ο μουντός καιρός και η ομίχλη δεν μας έδωσαν αυτήν την ευχαρίστηση. Έτσι, αφήσαμε πίσω μας την Place Poelaert και το Παλάτι της Δικαιοσύνης και αρχίσαμε να κατηφορίζουμε προς την Place du Grand Sablon, στα βορειοδυτικά της εκκλησίας Notre Dame du Sablon.




 
Last edited:

paefstra

Member
Μηνύματα
12.922
Likes
40.755
Μετα τα θεματα με τους φοιτητες που φευγουν Ερασμους, πρεπει να ανοιξεις ενα τοπικ "Ελληνιδες Μαμαδες και Ερασμους. Πως να πεισετε τα παιδια να πανε σε εναν προορισμο που θα γουσταρετε κι εσεις."

Τι καταπληκτικες φωτογραφιες!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.354
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Μετα τα θεματα με τους φοιτητες που φευγουν Ερασμους, πρεπει να ανοιξεις ενα τοπικ "Ελληνιδες Μαμαδες και Ερασμους. Πως να πεισετε τα παιδια να πανε σε εναν προορισμο που θα γουσταρετε κι εσεις."
Χαχα....άσε μου φαίνεται ότι θα έχει μεγάλη συνέχεια το "έργο", αφού και η κοπέλα του γιου μου ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά τη Γάνδη και ετοιμάζεται στο άμεσο μέλλον και εκείνη να κάνει Erasmus εκεί.
Είναι και αυτή φοιτήτρια Ιατρικής. Κάνουν δε όνειρα με τον γιο μου να καταφέρουν να κάνουν μαζί ειδικότητα σε κάποιο νοσοκομείο της πόλης.
Οπότε με βλέπω "μόνιμο κάτοικο" Γάνδης αν τελικά συμβούν όλα αυτά τα σενάρια. :) :p

Τι καταπληκτικες φωτογραφιες!
Σε ευχαριστώ!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.354
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
ΓΑΝΔΗ
27-12-2018


Γιατί κάποιοι έρωτες δεν είναι εφήμεροι αλλά παντοτινοί!

day 27-2 (1).jpeg


Ξύπνησα και λαχταρούσα να βρεθώ πάλι στα πλακόστρωτα δρομάκια της, δίπλα στα κανάλια της, μπροστά στους επιβλητικούς ναούς και τα καμπαναριά της. Λαχταρούσα να ξαναδώ τα βαθμιδωτά κουκλίστικα σπίτια της, τις τοξωτές γέφυρες, τους μοναχικούς κωπηλάτες, τους ποδηλάτες να τρέχουν με μανία, την ιστορία να ξεπηδά από τα καλοδιατηρημένα κτίρια, το σφιχταγκάλιασμα των σπιτιών στην άκρη του ποταμού και το θολό νερό των καναλιών να τους βρέχει τα πόδια. Λαχταρούσα να μυρίσω τη χειμωνιάτικη υγρασία να σηκώνεται πάνω από την πόλη, τις τηγανιτές πατάτες των αμέτρητων friteries, τις φρεσκοψημένες μπαγκέτες και τα κρουασάν. Λαχταρούσα να περπατήσω στο Graslei και την Korenmarkt, ενώ μέσα μου ένιωθα την οικειότητα και τη σιγουριά ότι την ξέρω, πλέον, καλά και δεν περιμένω εκπλήξεις.

Δεν ήθελα άλλες εκπλήξεις. Ήθελα μόνο να την ξαναζήσω, ήθελα να ξαναδώ τα ίδια σημεία αναφοράς, ήθελα να με γοητεύσουν οι ίδιες γειτονιές, η ίδια αρχιτεκτονική, τα ίδια κτίρια, οι ίδιοι δρόμοι, και οι ίδιες πλατείες! Αυτήν τη φορά ήθελα να την χαρώ χωρίς τρέξιμο, χωρίς το "άγχος" της νέας ανακάλυψης, χωρίς τον χρόνο να με πιέζει, γιατί πολύ απλά τη γνώριζα και ένιωθα ότι γύρισα στον τόπο μου, σε ένα μέρος που αγάπησα και θα έχω για πάντα μέσα στην καρδιά μου.

Ένιωθα, όμως, και μια άτυπη υποχρέωση. Να ξεναγήσω τον σύζυγο με τον καλύτερο τρόπο χωρίς, όμως, να τον κουράσω τραβολογώντας τον στο κάθε απόμερο σοκάκι ή στην κάθε απομακρυσμένη γειτονιά. Αυτά είναι, κυρίως, δικά μου βίτσια και τα είχα ήδη εκπληρώσει, οπότε χαλαρές βόλτες στα κεντρικά σημεία και αξιοθέατα αρκούσαν.

Περπατώντας δίπλα στο ποτάμι με προορισμό το κέντρο.

day 27-2 (21).jpeg


Πλησιάζοντας στη γέφυρα του Αγίου Μιχαήλ.

day 27-2 (20).jpeg


Η Korenmarkt απ΄ όπου ξεκινά η χριστουγεννιάτικη αγορά και η επιβλητική εκκλησία του Αγίου Νικολάου.

day 27-2 (19).jpeg



day 27-2 (16).jpeg



day 27-2 (18).jpeg


Ο κόσμος ήταν ήδη αρκετός στη χριστουγεννιάτικη αγορά της Korenmarkt.

Προχωρήσαμε προς το Κωδωνοστάσιο.

day 27-2 (15).jpeg


Η χριστουγεννιάτικη αγορά απλωνόταν σε όλη την Πλατεία Sint Baafsplein, μπροστά από τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Bavo, με ξύλινα όμορφα κιόσκια και ένα ιδιαίτερο χριστουγεννιάτικο δέντρο το οποίο λειτουργούσε σαν Λούνα Παρκ, αφού περιστρεφόταν και σηκωνόταν ψηλά, μεταφέροντας τα παιδάκια μέσα σε αυτές τις μεγάλες χριστουγεννιάτικες μπάλες.

day 27-2 (13).jpeg


Φτάσαμε μέχρι το πίσω μέρος του Καθεδρικού, εκεί που βρίσκεται το μνημείο που είναι αφιερωμένο στους αδελφούς Van Eyck.

day 27-2 (12).jpeg


Μεταξύ του Καθεδρικού και του μνημείου είχε στηθεί μια λευκή πρόχειρη "αποθήκη" μέσα στην οποία φυλάσσονταν εκατοντάδες βαρέλια μπίρας για την τροφοδοσία της χριστουγεννιάτικης αγοράς.

last day (10).jpeg


Χαθήκαμε και στη μικρή μουσική γειτονιά Achtersikkel με τη μεσαιωνική ατμόσφαιρα και τα πανέμορφα κτίρια

day 27-2 (10).jpeg



day 27-2 (9).jpeg


και στη συνέχεια φτάσαμε έξω από το Δημαρχείο της πόλης.

day 27-2 (8).jpeg



day 27-2 (7).jpeg


Μπήκαμε ξανά μέσα στη χριστουγεννιάτικη αγορά για χάζι στους πάγκους με τα ρούχα και τα φαγητά.

day 27-2 (11).jpeg



day 27-2 (6).jpeg



day 27-2 (4).jpeg



day 27-2 (5).jpeg


Το παγοδρόμιο προστατευμένο κάτω από τη μεγάλη και ιδιαίτερη στέγη του Stadshal

day 27-2 (3).jpeg


και ο ναός του Aγίου Nικολάου από το μπαλκόνι, ακριβώς πάνω από το μικρό πάρκο The Green.

day 27-2 (2).jpeg


Eίχε μεσημεριάσει, πλέον, όταν συναντηθήκαμε με τον γιο μας και την κοπέλα του συνεχίζοντας τη χαλαρή μας βόλτα προς τον εμπορικό δρόμο Langemunt της πόλης. Μερικά ψώνια ήταν επιβεβλημένα. Είχαν ξεκινήσει και οι εκπτώσεις και υπήρχαν, ομολογουμένως, ωραία πράγματα σε πάρα πολύ χαμηλές τιμές. Μετά από αρκετή ώρα που αφιερώσαμε στα ψώνια, κουρασμένοι από το shopping therapy, καταλήξαμε στην Korenmarkt για καφέ. Bρήκαμε ένα συμπαθητικό μαγαζάκι με ελεύθερο τραπέζι και σόμπα εξωτερικού χώρου και καθίσαμε έξω, χαζεύοντας την περατζάδα του κόσμου και ανακουφίζοντας τα πονεμένα μας ποδαράκια από το περπάτημα, αλλά και την ορθοστασία στα μαγαζιά.

Κατά τις 5:00 το απόγευμα αποφασίσαμε να αφήσουμε το κέντρο και να πάμε στη γειτονιά του Πανεπιστημίου, στο δωμάτιο του γιου μας, να μαγειρέψουμε και να φάμε όλοι μαζί. Ακόμη μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι ο σύζυγος δέχτηκε να με ακολουθήσει περπατώντας και δεν εξέφρασε την επιθυμία να πάρει το λεωφορείο μέχρι τη φοιτητική εστία. Τα παιδιά έφυγαν με τα ποδήλατα και εμείς ξεκινήσαμε με τα πόδια.

Η γειτονιά του Πανεπιστημίου βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο της πόλης, όπως επίσης και ο ναός Onze-Lieve-Vrouw-Sint-Pieteskerk. Φτάνοντας στη μεγάλη Πλατεία Sint Pietersplein απολαύσαμε έναν καταπληκτικό ουρανό παραδομένο στη χρωματική παλέτα του γαλάζιου, του ροζ και του φούξια.

day 27-2 (28).jpeg


Αυτός ο ναός θεωρείται το αριστούργημα του αρχιτέκτονα Pieter Huyssens και ως ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της μπαρόκ αρχιτεκτονικής. Στο προηγούμενο ταξίδι μου στη Γάνδη, αν και η εκκλησία βρισκόταν στο καθημερινό μου δρομολόγιο προς το κέντρο, δεν την πέτυχα ποτέ ανοιχτή για να μπω στο εσωτερικό της. Σήμερα, όμως, στάθηκα πολύ τυχερή και οι πόρτες του ναού ήταν ορθάνοιχτες. Ο σύζυγος δε θέλησε να με ακολουθήσει στο εσωτερικό και έμεινε ακριβώς έξω από την πόρτα, στα σκαλιά της εκκλησίας να με περιμένει. Του έδωσα μάλιστα να κρατάει την τσάντα μου για να μην την κουβαλάω παίρνοντας μαζί μου μόνο τη φωτογραφική μηχανή.

Η εκκλησία είχε κι άλλα άτομα την ώρα που μπήκα. Άρχισα να περιεργάζομαι το εσωτερικό της θαυμάζοντας τα αγάλματα, αλλά κυρίως τους πίνακες ζωγραφικής που ήταν αναρτημένοι τους πλάγιους τοίχους.

day 27-2 (26).jpeg



day 27-2 (23).jpeg



day 27-2 (24).jpeg



day 27-2 (25).jpeg


Είχα απορροφηθεί εντελώς από τον πλούτο της εκκλησίας φωτογραφίζοντας την κάθε της λεπτομέρεια. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα καταλάβει πόση ώρα ήμουν μέσα στον ναό.

day 27-2 (22).jpeg


Υπέθεσα ότι θα είχε περάσει αρκετή ώρα και έστρεψα τη φωτογραφική μου μηχανή προς το εντυπωσιακό εκκλησιαστικό όργανο για να πάρω την τελευταία μου φωτογραφία και στη συνέχεια να φύγω. Ταυτόχρονα με το κλικ της μηχανής μου ακούστηκε και ένας πιο δυνατός ήχος-σαν το κατέβασμα ενός διακόπτη-και η εκκλησία βυθίστηκε στο σκοτάδι. Έμεινα ακίνητη, κοκαλωμένη!! Πέρασαν μερικά δευτερόλεπτα, ίσως και λεπτό, μέχρι τα μάτια να συνηθίσουν την απότομη αλλαγή από το φως στο, σχεδόν, απόλυτο σκοτάδι. Κάπου λίγο πιο μακριά από μένα ξεχώρισα άλλη μια ανθρώπινη σιλουέτα να κινείται αργά προς την έξοδο της εκκλησίας. Με πολύ μικρά, προσεκτικά βήματα προχώρησα και εγώ προς την πόρτα.

Η άλλη σκιά ήταν ένας κύριος ο οποίος έσπρωχνε τη δεξιά πόρτα για να ανοίξει, αλλά μάταια…. ήταν κλειδωμένη! Εγώ προσπάθησα να ανοίξω την πόρτα στην αριστερή πλευρά, αλλά και εδώ τίποτα! Εν ολίγοις ήμασταν κλειδωμένοι μέσα στον ναό και είχαν σβήσει και τα φώτα!! Άρχισα να φωνάζω: -"Hello, hello… Open the door, open the door". Ευτυχώς, ο κύριος ήταν ντόπιος και άρχισε να φωνάζει και αυτός στα φλαμανδικά. Κάποια στιγμή μετά από κάμποσα λεπτά, που εμένα μου φάνηκαν "αιώνας", εμφανίστηκε κάποιος από τα "βάθη" του ναού και μας έβγαλε έξω από μια πλαϊνή πόρτα.

Όταν συνάντησα τον άντρα μου στα σκαλιά να χαζεύει στο κινητό του, του τα έψαλα ένα χεράκι: -"Καλά βρε, δεν άκουσες ότι κάποιος κλείδωσε τις πόρτες, ενώ εγώ βρισκόμουν ακόμη μέσα στην εκκλησία"? -"Ναι" μου απάντησε. -"Βγήκε ένα ζευγάρι και μετά άκουσα ότι κάποιος κλείδωσε την πόρτα, αλλά δεν φαντάστηκα ότι κλείδωσε και τις δύο πόρτες και σε άφησε μέσα". -"Δεν είχα καν το κινητό μου μαζί να σε πάρω τηλέφωνο. Πάλι καλά που έβαλα τις φωνές, με άκουσε κάποιος, ήρθε και με έβγαλε στο πλαϊνό δρομάκι".

Το ΄ζησα κι αυτό και τώρα που το θυμάμαι γελάω, αλλά εκείνη τη στιγμή και πανικοβλήθηκα και νευρίασα για την ανευθυνότητα του "υπεύθυνου κλειδοκράτορα" της εκκλησίας ο οποίος χωρίς να ελέγξει, όχι μόνο κλείδωσε, αλλά έσβησε και τα φώτα. Και όχι τίποτ΄ άλλο… δε βγήκε ποτέ και η φωτογραφία με το εκκλησιαστικό όργανο και ήταν τόσο εντυπωσιακό!

Ψωνίσαμε από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς και επιδοθήκαμε σε μαγειρικές και όμορφες οικογενειακές στιγμές στο λιτό δωματιάκι της φοιτητικής εστίας του γιου μας. Επιστρέψαμε πάλι με τα πόδια στο ξενοδοχείο μας γύρω στα μεσάνυχτα.
 
Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.354
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
ΜΠΡΙΖ
28-12-2018


Η Αρχόντισσα της Ομίχλης.

μπριζ 28-12 (46).jpeg


Ξύπνησα και αμέσως προχώρησα προς το παράθυρο του δωματίου. Έσπρωξα τις χοντρές κουρτίνες στην άκρη και με την παλάμη μου σκούπισα την υγρασία που είχε θολώσει όλο το τζάμι. Μικρά ρυάκια από δάκρυα κύλησαν στην παγωμένη επιφάνεια και έβρεξαν τις βαλίτσες που βρίσκονταν ακριβώς από κάτω. Οι στέγες της πόλης είχαν χαθεί μέσα στη βαριά ομίχλη που απλωνόταν χαμηλά, ανάμεσα σε κτίρια και δρόμους. Άνοιξα το παράθυρο και ένα φρέσκο, παγωμένο αεράκι πλημμύρισε το ζεστό δωμάτιο. Αυτή η πόλη είχε επιστρατεύσει όλα τα ατού που διαθέτει για να με υποδουλώσει ολοκληρωτικά.

Πήραμε πρωινό στο δωμάτιο και βγήκαμε στον δρόμο. Ακριβώς έξω από την πόρτα του ξενοδοχείου υπάρχει στάση τραμ το οποίο μας μετέφερε στον σταθμό τρένων Sint Pieters της πόλης.

μπριζ.jpeg


Μπήκαμε στο εσωτερικό του πολυσύχναστου και όμορφου σταθμού και εκδώσαμε τέσσερα εισιτήρια με προορισμό τη Μπριζ. Τις ημέρες των Χριστουγέννων έτρεχε μια προσφορά και η τιμή των εισιτηρίων για τις πόλεις της χώρας ήταν στα 10 ευρώ round trip/άτομο.

Χαζέψαμε λίγο το υπέροχο εσωτερικό του σταθμού

μπριζ 28-12 (78).jpeg



μπριζ..jpeg


και στη συνέχεια βγήκαμε έξω στην πλατεία-πάρκο που βρίσκεται μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό περιμένοντας τα παιδιά να εμφανιστούν, από λεπτό σε λεπτό, με τα ποδήλατα. Η ομίχλη απλωνόταν σε ολόκληρη την πόλη και το σκηνικό ήταν μυστηριώδες και μελαγχολικό. Η ημέρα ήταν κρύα, με ένα ελαφρύ ψυχρό αεράκι, αλλά ευτυχώς δεν έβρεχε.

Βρήκαμε την αποβάθρα μας και μπήκαμε στο τρένο. Φτάνοντας στον σταθμό της Μπριζ ο κόσμος που κατέβηκε δεν είχε καμία σχέση με την κοσμοσυρροή που είχα συναντήσει τον Οκτώβρη. Καλό σημάδι αυτό! Ίσως ήταν μια ένδειξη ότι η πόλη θα ήταν πιο "ανάλαφρη" από τουρίστες και αυτό θα μας χαροποιούσε ιδιαίτερα.

Στην Stationsplein συναντήσαμε το hot spot των ημερών, αφού στην Πλατεία λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο το φεστιβάλ γλυπτικής πάγου, εδώ και 25 χρόνια. Είχε ξεκινήσει το Σάββατο 24 Νοεμβρίου του 2018 και θα διαρκούσε μέχρι την Κυριακή 6 Ιανουαρίου του 2019. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ καλλιτέχνες απ΄ όλο τον κόσμο ταξιδεύουν στη Μπριζ για να δημιουργήσουν έναν φανταστικό κόσμο γεμάτο μαγεία με νερό και πάγο. Χιλιάδες επισκέπτες επιλέγουν αυτό το φεστιβάλ κάθε χρόνο, αλλά το εισιτήριο των 12 ευρώ το άτομο ήταν αποτρεπτικό για εμάς, οπότε προχωρήσαμε για να βρεθούμε στο πρώτο, πανέμορφο και εντυπωσιακό αξιοθέατο που συναντάει ο επισκέπτης της πόλης το οποίο δεν είναι άλλο από το Minnewaterpark με τη Γέφυρα της Αγάπης.

μπριζ 28-12 (47).jpeg


Περπατήσαμε πάνω στη Γέφυρα για να διατηρήσουμε και εμείς την αιώνια αγάπη, όπως η Μinna με τον σύντροφό της πολεμιστή, σύμφωνα με τον μύθο της πόλης. Σταθήκαμε στο κέντρο της με τα μάτια καρφωμένα στο καταπληκτικό ομιχλώδες τοπίο που απλωνόταν μπροστά μας.

μπριζ 28-12 (75).jpeg


Ήταν εικόνες που μας προετοίμασαν για μια τέλεια εισαγωγή στην παραμυθένια πόλη.

μπριζ 28-12 (72).jpeg


Οι σημερινές συνθήκες ήταν πραγματικά οι ιδανικότερες για να χαρακτηρίσουν την πόλη με όλα τα κοσμητικά επίθετα που της ταιριάζουν: μυστηριώδης, παραμυθένια, μαγική, ρομαντική, γραφική, ιστορική, μεθυστική, γοητευτική, μελαγχολική, ονειρεμένη, κουκλίστικη, ειδυλλιακή!!

μπριζ 28-12 (60).jpeg


Ένας πίνακας ζωγραφικής στεκόταν μπροστά στα μάτια μας για να μας θυμίσει πως ο χειμώνας εξουσίαζε το τοπίο. Τα δέντρα είχαν απομείνει γυμνοί σκελετωμένοι στρατιώτες, παγωμένοι στην ακρολιμνιά, ακοίμητοι φρουροί της ομορφιάς της λίμνης.

μπριζ 28-12 (61).jpeg


Καρτ-ποσταλικό τοπίο με τα δέντρα, μέσα στη γύμνια τους, να καθρεφτίζονται πάνω στο νερό ενώ τα υγρά γραφικά μονοπατάκια, αναδύοντας τη μυρωδιά του βρεγμένου χώματος, συνέθεταν ένα φανταστικό σκηνικό που μας συντρόφευε στη βόλτα μας στο χειμωνιάτικο Minnepark.

Μόνη φωτεινή νότα στο μουντό ομιχλώδες τοπίο το σύμβολο της πόλης, οι κατάλευκοι κύκνοι.

μπριζ 28-12 (59).jpeg



μπριζ 28-12 (58).jpeg


Στην Πλατεία Wijngaardplein με την Κρήνη (Horse Head Drinking Fountain) άμαξες, άλογα και αμαξάδες ήταν παρατεταγμένοι στη σειρά, αφού τελικά ο κόσμος δεν ήταν πολύς και η δουλειά ήταν πεσμένη.

bruges 28-12 (98).jpeg



μπριζ 28-12 (57).jpeg



μπριζ 28-12 (55).jpeg


Περάσαμε τη Γέφυρα Begijnhof και μπήκαμε στο Beguinage.

μπριζ 28-12 (56).jpeg


Όσο προχωρούσαμε προς την Church of Our Lady ο κόσμος γινόταν περισσότερος. Λογικό αφού αρχίσαμε να μπαίνουμε για τα καλά στην καρδιά της πόλης.

μπριζ 28-12 (70).jpeg



μπριζ 28-12 (50).jpeg


Επιβεβλημένη η στάση πάνω στη γέφυρα της οδού Mariastraat για τις απαραίτητες φωτογραφίες.

μπριζ 28-12 (52).jpeg



μπριζ 28-12 (53).jpeg


Η Πύλη εισόδου στο Sint Janshospitaal μας οδήγησε στην εσωτερική αυλή ενός από τα παλαιότερα διατηρημένα νοσοκομειακά κτίρια της Ευρώπης.

μπριζ 28-12 (49).jpeg



μπριζ 28-12 (68).jpeg


Στην πίσω πλευρά των κτιρίων του Νοσοκομείου υπάρχει αυτή η "κλειστή λεκάνη" στην οποία βρίσκουν, συνήθως, καταφύγιο ζευγάρια πανέμορφων κύκνων.

μπριζ 28-12 (65).jpeg



μπριζ 28-12 (77).jpeg


Tο Gruuthuse Hof είχε μαζέψει τα τραπεζάκια του.

bruges 28-12 (83).jpeg


Προχωρώντας παράλληλα με το κανάλι αυτήν τη φορά δεν υπήρχε η αγορά των αντικών

μπριζ 28-12 (64).jpeg


και ο κόσμος στον σταθμό των boat tours ήταν ελάχιστος συγκριτικά με τον Οκτώβριο.

μπριζ 28-12 (45).jpeg


Από τη γέφυρα της οδού Wollestraat, με το άγαλμα του Saint Joannes Nepomucenus, πήραμε φωτογραφίες της εκκλησίας της Παναγίας τυλιγμένης στην ομίχλη.

μπριζ 28-12 (42).jpeg



μπριζ 28-12 (44).jpeg


Περπατούσαμε, πλέον, στην οδό Wollestraat, τον πιο πολυπερπατημένο εμπορικό δρόμο της Μπριζ. Άμαξες και κόσμος σε αδιάκοπη κίνηση, αφού πλησιάζαμε στην καρδιά της πόλης και τις διάσημες πλατείες της.

μπριζ 28-12 (43).jpeg



μπριζ 28-12 (41).jpeg


Πριν όμως καταλήξουμε στη Markt δε γινόταν να μην τιμήσουμε, για ακόμη μια φορά, το αγαπημένο μας σουβλατζίδικο Olive Tree. Ήταν όλα, πάλι, εξαιρετικά!

μπριζ 28-12 (1).jpeg



μπριζ 28-12 (40).jpeg
 
Last edited:

North66

Member
Μηνύματα
4.297
Likes
5.032
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γροιλανδία
Ιεροσυλία οι φριτ αντί να συνοδεύονται από μια σος ανταλούζ να έχουν από πάνω ντομάτα και ρίγανη λες και είναι χωριάτικη.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.354
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
ΜΠΡΙΖ
28-12-2018


Στην υπέρλαμπρη χριστουγεννιάτικη Markt, στη Brug και βόλτες στις απόμερες γειτονιές της Μπριζ.

bruges 28-12 (29).jpeg


Στη σκιά του πανύψηλου επιβλητικού Καμπαναριού, στην Πλατεία Markt, είχε στηθεί η μεγαλοπρεπής και φαντασμαγορική χριστουγεννιάτικη αγορά της πόλης. Η αγορά διέθετε όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε οι επισκέπτες να έχουν την αίσθηση ότι γύρω τους αναβιώνει ένα μεσαιωνικό παραμύθι.

bruges 28-12 (28).jpeg


Δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, αφού καταλάμβανε τον χώρο μπροστά από το Καμπαναριό και την Πλατεία, αλλά τα γύρω επιβλητικά και ιστορικά κτίρια δημιουργούσαν το απαραίτητο μεσαιωνικό σκηνικό το οποίο συνοδευόταν από άμαξες και πανέμορφα άλογα, από ξύλινα σπιτάκια με σοκολάτες και μοσχομυριστές βάφλες, από υπαίθριους πάγκους με λουκάνικα και από κιόσκια με ζεστό μυρωδάτο κρασί.

bruges 28-12 (45).jpeg



bruges 28-12 (31).jpeg


Επιπλέον, ένα υπερυψωμένο μεγάλο παγοδρόμιο, πλαισιωμένο με υπέρλαμπρα ολοφώτιστα λευκά και γαλάζια δέντρα, συμπλήρωνε το παραμυθένιο χριστουγεννιάτικο σκηνικό.

bruges 28-12 (61).jpeg


Τα πολύχρωμα βαθμιδωτά κοσμήματα-κτίρια των συντεχνιών, με τον απίστευτα πλούσιο χριστουγεννιάτικο διάκοσμο, τράβηξαν όχι μόνο τα βλέμματά μας αλλά και εμάς τους ίδιους να πλησιάσουμε κοντά, απλώνοντας τα χέρια και αγγίζοντας τους τοίχους.

bruges 28-12 (30).jpeg



bruges 28-12 (25).jpeg


Τον Οκτώβρη που βρέθηκα εδώ υπήρχαν μεγάλες τέντες και ένας απίστευτα μεγάλος αριθμός από τραπέζια και καρέκλες μπροστά από τα εστιατόρια και τα καφέ που στεγάζονται στα πανέμορφα αυτά σπίτια και η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική. Ναι μεν τα guildhalls ήταν πολύ όμορφα, όμως, όλο αυτό το συνονθύλευμα κόσμου και καθισμάτων χαλούσε-κατά τη γνώμη μου-το κάλλος που αποπνέουν αυτά τα πολύχρωμα οικοδομήματα.

bruges 28-12 (58).jpeg

Οκτώβριος 2018

bruges 28-12 (60).jpeg

Οκτώβριος 2018

Τώρα, όμως, είχαμε τη δυνατότητα να τα πλησιάσουμε και να τα αγγίξουμε, νιώθοντας στα πρόσωπά μας την ανάσα της ιστορίας που εκπνέουν, μέσα στους αιώνες, τα guildhalls της Μπριζ. Ο χριστουγεννιάτικος πλούσιος διάκοσμος δεν με χάλασε καθόλου. Ίσα-ίσα που τον βρήκα πολύ καλόγουστο και ταιριαστό με τα χρώματα και το ύφος των κτιρίων.

bruges 28-12 (26).jpeg



bruges 28-12 (27).jpeg


Γίνομαι γραφική και γλυκανάλατη, αλλά δεν ενοχλήθηκα καθόλου από όλη αυτή τη χριστουγεννιάτικη υπερπαραγωγή με την οποία στολίζονταν οι προσόψεις όλων των εστιατορίων και των καφέ. Και τα λέει όλα αυτά, ποιος? Εγώ!! Που όχι μόνο χριστουγεννιάτικο δέντρο δεν στολίζω ποτέ στο σπίτι μου, αλλά γενικώς αντιπαθώ όλα αυτά τα χριστουγεννιάτικα μπιχλιμπίδια με τις χρυσόσκονες που το μόνο που κάνουν είναι να λερώνουν ό,τι και όπου ακουμπήσουν. Ναι, υπέκυψα και εγώ η σκληρή στη μαγεία των Χριστουγέννων, ή μάλλον, στη μαγεία των Χριστουγέννων στη χριστουγεννιάτικα στολισμένη Μπριζ! Θα μου περάσει…

Στην Πλατεία Brug ο κόσμος ήταν φανερά λιγότερος. Μόνο έξω από τη Βασιλική του Αγίου Αίματος υπήρχε μια αρκετά μεγάλη ουρά.

bruges 28-12 (23).jpeg


Στο κέντρο της Πλατείας υπήρχε ένα πολύ ψηλό, φυσικό, αστόλιστο χριστουγεννιάτικο δέντρο.

bruges 28-12 (24).jpeg


Άλλη μια Πλατεία της Μπριζ γεμάτη ιστορία, με κτίρια που αντιπροσωπεύουν μια ποικιλία από αρχιτεκτονικά στιλ. Γοτθικά, αναγεννησιακά και νεοκλασικά.

bruges 28-12 (21).jpeg


Βρήκαμε καταφύγιο στο ισόγειο του Δημαρχείου, για να συνέλθουμε λίγο από το κρύο και να ξεκουράσουμε τα πόδια μας από το περπάτημα. Το Δημαρχείο είναι ένα από τα πιο όμορφα γοτθικά κτίρια της Πλατείας, κατά κοινή ομολογία, αλλά εμένα πιο πολύ με γοητεύει η Βασιλική του Αγίου Αίματος η οποία έχει αυτό το ιδιαίτερο σκούρο χρώμα, τη σκαλιστή διακόσμηση και τα επιχρυσωμένα αγάλματα των Counts of Flanders.

Aπό την άλλη και το Brugse Vrije (το πρώην Δικαστήριο), με το χρυσό άγαλμα της Lady Justice στην κορυφή, είναι ένα αξιοπρόσεκτο κτίριο με όλη αυτήν τη χρυσοποίκιλτη διακόσμηση.

bruges 28-12 (22).jpeg


Περάσαμε την Πύλη Blinde Ezelstraat με προορισμό τη μικρή κλειστή Πλατεία Huidenvettersplein η οποία περικλείεται από πολλά εστιατόρια. Στο κέντρο της μικρής Πλατείας υπάρχει μια στήλη με δύο λιοντάρια και το έμβλημα των βυρσοδεψών που είχαν εδώ την έδρα τους, τον 14ο αιώνα.

bruges 28-12 (20).jpeg


Στην άκρη της Πλατείας βγήκαμε σε ένα πολύ όμορφο σημείο, απ΄ όπου μπορούσαμε να έχουμε θέα στην πίσω αυλή της γνωστής μπιραρίας THE BEER WALL, η είσοδος της οποίας βρίσκεται στην οδό Wollestraat.

bruges 28-12 (19).jpeg


Από το ίδιο σημείο υπάρχει, εξίσου, όμορφη θέα προς τη γέφυρα της οδού Wollestraat με το άγαλμα του Saint Joannes Nepomucenus και προς την εκκλησία της Παναγίας.

bruges 28-12 (18).jpeg


Δε γινόταν, βέβαια, και αυτήν τη φορά, να μην αφήσουμε τα γνωστά και πολυπερπατημένα σημεία του κέντρου της πόλης προς αναζήτηση άλλων συνοικιών και γειτονιών, λιγότερο τουριστικών και ίσως άγνωστων, στον πολύ κόσμο που επισκέπτεται σε ημερήσιες εκδρομές τη Μπριζ.

bruges 28-12 (17).jpeg



bruges 28-12 (16).jpeg


Ένα από τα πράγματα που λάτρεψα πιο πολύ σε αυτήν την πόλη ήταν να χάνομαι στον λαβύρινθο των στενών και ήσυχων δρόμων οι οποίοι αρκετές φορές ακολουθούν τα κανάλια.

bruges 28-12 (14).jpeg



bruges 28-12 (41).jpeg



bruges 28-12 (39).jpeg



bruges 28-12 (15).jpeg



bruges 28-12 (12).jpeg


Κάθε γωνιά σε αυτές τις απόμερες γειτονιές είναι σαν σκηνικό ταινίας κινηματογράφου

bruges 28-12 (4).jpeg



bruges 28-12 (5).jpeg



bruges 28-12 (10).jpeg



bruges 28-12 (9).jpeg



bruges 28-12 (48).jpeg



bruges 28-12 (1).jpeg


και κάθε ανοιχτό παράθυρο σπιτιού σε αφήνει να κρυφοκοιτάξεις για λίγο τις ζωές των απλών ανθρώπων που κατοικούν σε αυτήν την παραμυθένια πόλη.

bruges 28-12 (7).jpeg


Περάσαμε και από την Jeruzalemkerk, μια από τις λίγες ιδιωτικές εκκλησίες του Βελγίου, από το 15ο αιώνα

bruges 28-12 (13).jpeg


και φυσικά δε γινόταν να μην ξεναγήσουμε και τους νεοφερμένους συνταξιδιώτες μας στο Sint Janshuis, το μεγάλο πράσινο πάρκο με τους ανεμόμυλους δίπλα στο κανάλι.

bruges 28-12 (2).jpeg



bruges 28-12 (3).jpeg


Έρημο, ομιχλώδες και μελαγχολικό το τοπίο με τους ανεμόμυλους να κυριαρχούν πάνω στους καταπράσινους λόφους. Τα δέντρα γυμνά, αφού σκόρπισαν και τα τελευταία τους φύλλα υποταγμένα στην υγρή παγωνιά του χειμώνα.

bruges 28-12 (38).jpeg


Επιστρέψαμε στη χριστουγεννιάτικη Πλατεία τη γλυκιά ώρα που όλα ήταν φωτισμένα, αλλά δεν είχε πέσει ακόμα το σκοτάδι. Ο ζεστός φωτισμός έκανε τα κτίρια και την Πλατεία να μοιάζουν εξωπραγματικά όμορφα και μαγικά.

bruges 28-12 (33).jpeg



bruges 28-12 (36).jpeg



bruges 28-12 (50).jpeg


Ήμασταν παγωμένοι και κουρασμένοι και παρόλο που δε θέλαμε να ξεκολλήσουμε από τη μαγεία της Markt αναζητήσαμε κάποιο καφέ για να πιούμε ζεστές σοκολάτες και τσάι. Nα φάμε και κανένα γλυκάκι. Στο πρώτο καφέ μας είπαν ότι κλείνουν σε λίγα λεπτά, στο δεύτερο-το Vero caffe-σταθήκαμε πιο τυχεροί και καθίσαμε. Αυτό έκλεινε στις 18:00 οπότε είχαμε περιθώριο για λίγη ζεστασιά και ξεκούραση.

Νύχτα, πλέον, κάναμε μερικές γύρες ακόμα στη χριστουγεννιάτικη αγορά

bruges 28-12 (52).jpeg


και στη συνέχεια πήραμε σιγά σιγά τον δρόμο της επιστροφής προς τον σταθμό του τρένου.

Φτάνοντας στο εστιατόριο Gruuthuse Hof στρίψαμε στο στενάκι Heilige Geeststraat, περάσαμε έξω από το ξενοδοχείο Het Gheestelic Hof με τον υπέρλαμπρο έως κιτς στολισμό της εσωτερικής αυλής του,

bruges 28-12 (56).jpeg


και συναντήσαμε το πίσω μέρος του πραγματικά τεράστιου Καθεδρικού Ναού της πόλης, Sint Salvatorskathedraal. Κάναμε όλο τον γύρο και βγήκαμε μπροστά στον Καθεδρικό και στην οδό Steenstraat. Αυτός ο ναός είναι ένα από τα λίγα κτίρια στη Μπριζ που έχουν επιζήσει χωρίς ζημιές.

bruges 28-12 (53).jpeg



bruges 28-12 (54).jpeg


Η οδός Steenstraat είναι ένας σημαντικός εμπορικός δρόμος και ένας από τους παλαιότερους της πόλης. Τα καταστήματα ήταν ανοιχτά και αρκετός κόσμος κυκλοφορούσε χαζεύοντας τις βιτρίνες.

bruges 28-12 (55).jpeg


Και κάπου εδώ άρχισαν να χτυπάνε τα καμπανάκια της κούρασης από τον εξαντλητικό ποδαρόδρομο και το κρύο. Χωρίς άλλες καθυστερήσεις και παρακάμψεις φτάσαμε στον σταθμό και πήραμε το τρένο της επιστροφής για τη Γάνδη. Φτάνοντας στον σταθμό Sint Pieters, ο σύζυγος και εγώ, κάναμε τη διαδρομή μέχρι το φοιτητικό δωμάτιο του γιου μας με τα πόδια, ενώ τα παιδιά μας άφησαν πολύ πίσω πάνω στα ποδήλατά τους. Η βραδιά συνεχίστηκε με φαγητό και η αναχώρηση για το ξενοδοχείο μας έγινε πολύ μετά τα μεσάνυχτα, με τα πόδια φυσικά.
 
Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.354
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
ΓΑΝΔΗ
29-12-2018


Επίσκεψη στο Μουσείο STAM και βόλτες στο Πάρκο Blaarmeersen.

Ένα μοναστήρι του 14ου αιώνα, ένα μοναστήρι του 17ου αιώνα, και το νέο κτίριο του 21ου αιώνα αποτελούν το Μουσείο της πόλης. Μια γιγαντιαία αεροφωτογραφία, 300 τετραγωνικών μέτρων, παρουσιάζει κάθε λεπτομέρεια της Γάνδης. Με όλες αυτές τις πληροφορίες η επιθυμία μου να επισκεφθώ το STAM ήταν διακαής από την προηγούμενη φορά που βρισκόμουν στην πόλη. Τότε, όμως, είχα αφήσει την επίσκεψη στο εσωτερικό του Μουσείου με το σκεπτικό να έρθουμε μαζί με τον σύζυγο.

Η μέρα ήταν-και σήμερα-ομιχλώδης και ξεκινήσαμε το περπάτημα από το ξενοδοχείο με προορισμό το Μουσείο. Φτάνοντας στην είσοδο:

STAM (46).jpeg


Τελικά, ο σύζυγος άλλαξε γνώμη και αποφάσισε, τελευταία στιγμή, ότι δε θα με ακολουθήσει στο εσωτερικό. Μου είπε ότι θα τηλεφωνήσει στα παιδιά για να κανονίσει μαζί τους κάποια συνάντηση για καφέ ή βόλτα.

STAM (45).jpeg


Εγώ απτόητη προχώρησα στην είσοδο, έβγαλα το εισιτήριο των 8 ευρώ, και ανέβηκα στον πρώτο όροφο για να ξεκινήσω από την καινούρια αίθουσα στην οποία στεγάζεται η τεράστια αεροφωτογραφία της πόλης. Πριν μπω στη μεγάλη αίθουσα, με τον τεράστιο χωροταξικό χάρτη της Γάνδης, έπρεπε να φορέσω τα ειδικά πλαστικά προστατευτικά παπουτσάκια (ποδονάρια) για την προστασία του δαπέδου.

STAM 1 (11).jpeg



STAM 1 (12).jpeg


Αφήνοντας την αίθουσα του χάρτη πέταξα τα πλαστικά παπουτσάκια στο ειδικό καλάθι και συνέχισα στο κύριο Μουσείο όπου κάθε δωμάτιο αντιπροσωπεύει και μια περίοδο της συναρπαστικής ιστορίας της πόλης. Το μεγαλύτερο μέρος του Μουσείου στεγάζεται στο πρώην αβαείο. Η μόνιμη έκθεση του STAM είναι η ιστορία της Γάνδης. Ένα χρονολογικό μονοπάτι που οδηγεί τους επισκέπτες σε ένα ταξίδι στον χρόνο καθιστώντας την πόλη "ευανάγνωστη", αναλύοντας τις διάφορες περιόδους της ιστορίας της.

STAM (39).jpeg



STAM (35).jpeg



STAM (32).jpeg



STAM (31).jpeg


Μητρόπολη 1200-1600.

Κατά τον μεσαίωνα η Γάνδη ήταν μια από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης. Ο πλούτος που συσσωρεύτηκε, ως αποτέλεσμα του εμπορίου υφασμάτων και της αποθήκευσης σιτηρών, εκδηλώθηκε με την κατασκευή μεγάλων πέτρινων οικοδομημάτων για τις συντεχνίες και με την ανέγερση μνημειωδών δημόσιων κτιρίων.

Κατά τη διάρκεια του 15ου αιώνα παρατηρήθηκαν μεγάλες αλλαγές στη Γάνδη και στις άλλες φλαμανδικές πόλεις. Αυτήν την περίοδο αντιμετώπισαν τους φιλόδοξους Δούκες της Βουργουνδίας οι οποίοι ήθελαν ένα ισχυρό κεντρικό κράτος.

STAM 1 (6).jpeg



STAM 1 (4).jpeg



STAM (33).jpeg


Το μουσείο των Όπλων και του Εγκλήματος.

Από τη δεκαετία το ΄30 η μονάδα δικαστικής αστυνομίας της Γάνδης έχει συγκεντρώσει μια αξιόλογη συλλογή φωτογραφιών, αντικειμένων, φακέλων, όπλων και εργαλείων βασανιστηρίων τα οποία απεικονίζουν τον τρόπο με τον οποίο έχουν διαλευκανθεί τα εγκλήματα.

STAM (26).jpeg



STAM (27).jpeg



STAM (24).jpeg



STAM (25).jpeg



STAM (30).jpeg


Μια πολύ όμορφη αίθουσα είναι η μεσαιωνική τραπεζαρία που έχει ανακαινιστεί για να αποκαλύψει μια πανέμορφη θολωτή οροφή και τοιχογραφίες. Ο τάφος του Hugo II βρίσκεται στο κέντρο της τραπεζαρίας του μοναστηριού.

STAM 1 (9).jpeg



STAM (37).jpeg


Ακόμη διατηρείται και η εκκλησία της μονής.

STAM 1 (10).jpeg


Άλλη μια αίθουσα του Μουσείου με εξαιρετικό διάκοσμο.

STAM 1 (8).jpeg



STAM 1 (7).jpeg


Βγήκα πολύ ευχαριστημένη και χαρούμενη από το Μουσείο και πήρα λίγες φωτογραφίες του χειμωνιάτικου γνώριμου τοπίου γύρω από το STAM.

STAM (44).jpeg



STAM (43).jpeg


Τηλεφωνήθηκα με τον σύζυγο για να μάθω πού θα τους βρω. Στο Blaarmeersen Park είχε φτάσει η χάρη τους!

STAM 1 (16).jpeg


- "Έλα εδώ να μας βρεις" μου είπε ο άντρας μου.
- "Περπάτησες με τα πόδια 3 χιλιόμετρα μέχρι το Πάρκο"? τον ρώτησα.
- "Φυσικά" μου απάντησε. - "Γιατί σου κάνει εντύπωση"?

Γνώριμη η διαδρομή για εμένα, αφού την είχα ξανακάνει τον Οκτώβρη, οπότε ξεκίνησα.

STAM (1).jpg



STAM (2).jpg


Αυτή ήταν η πρώτη εικόνα του Πάρκου που είχα φωτογραφίσει και την προηγούμενη φορά, μόνο που τότε η μέρα ήταν ηλιόλουστη και η θερμοκρασία στους 24ο C.

STAM (23).jpeg


Tους βρήκα στο καφέ της λίμνης,

STAM (17).jpeg


δίπλα στη τζαμαρία να τρώνε pancakes και να πίνουν το καφεδάκι τους.

STAM (21).jpeg


Εσωτερικά το μαγαζί ήταν πολύ συμπαθητικό και στην ατμόσφαιρα επικρατούσε η μυρωδιά του ξύλου που καίγεται στο τζάκι, αλλά τζάκι δεν είδα να υπάρχει σε κανέναν χώρο του καφέ.

STAM (22).jpeg


Βγήκαμε να κάνουμε τη βόλτα μας στη νοτισμένη από την υγρασία αμμώδη παραλία της λίμνης. Το τοπίο έβγαζε μια μελαγχολία και το αεράκι ήταν ψυχρό. Μαύρα πουλιά μαζεύτηκαν στο νερό μόλις κατάλαβαν την παρουσία μας.

STAM (16).jpeg


Τα κλαδιά των δέντρων είχαν απομείνει γυμνά και έμοιαζαν σαν υψωμένα χέρια ικεσίας παραδομένα στην ανελέητη βροχή και στην παγωνιά του άγριου βοριά που, χωρίς καμία λύπηση, πάσχιζαν να αφαιρέσουν από τις φλέβες τους και την τελευταία σταγόνα χυμού. Μόνο η λίμνη απόμενε γαλήνια. Μετρούσε τις ώρες και τις στιγμές, να διαδέχονται η μια την άλλη, και υπομονετικά περίμενε να γυρίσει ξανά η ζωή έτσι όπως τη θέλει ο φυσικός νόμος.

STAM (19).jpeg



STAM (18).jpeg
 
Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.354
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
ΓΑΝΔΗ
29-12-2018


Στη γειτονιά Bij Sint Jacobs.

Αφήσαμε το Πάρκο Blaarmeersen και σταθήκαμε στη στάση δίπλα στο κανάλι περιμένοντας το λεωφορείο.

STAM (15).jpeg


Με το λεωφορείο ο σύζυγος και εγώ, με τα ποδήλατα τα παιδιά επιστρέψαμε πίσω στην πόλη. Δώσαμε ραντεβού έξω από την εκκλησία Sint Jacobskerk.

STAM 1 (1).jpeg



STAM 1 (2).jpeg


Kάναμε βόλτα στην όμορφη Πλατεία Bij Sint Jacobs, το hot spot των κυνηγών αντικών αλλά και κέντρο των καλοκαιρινών εκδηλώσεων (Ghent Festival)

STAM (10).jpeg



STAM (11).jpeg



STAM (12).jpeg



STAM 1 (14).jpeg


και στη συνέχεια μπήκαμε στην κλειστή αγορά Holy Food Market η οποία στεγάζεται στο πρώην αβαείο Baudelo για να τσιμπήσουμε κάτι και να ζεσταθούμε.

STAM 1 (3).jpeg



STAM (8).jpeg



STAM (7).jpeg


Η βραδιά συνεχίστηκε με ατελείωτες βόλτες στην Friday Market όπου πάλι ήταν στημένη αγορά με ρούχα,

STAM (5).jpeg


αλλά και στην οδό Langemunt όπου γινόταν ένας μικρός πανικός, αφού τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά. Eπιδoθήκαμε και εμείς σε shopping μέχρι τελικής πτώσης.

STAM (4).jpeg



STAM (3).jpeg


Στη συνέχεια καταλήξαμε, για άλλη μια φορά, στην Πλατεία Korenmarkt και κάναμε πάλι ένα πέρασμα από τη χριστουγεννιάτικη αγορά. Η ζωντάνια και η μαγεία της πόλης δεν σε άφηναν να χαλαρώσεις παρόλη την κούραση και το κρύο που μας είχαν καταβάλει. Δεν μπορούσαμε να ξεκολλήσουμε με τίποτα και συνεχώς θέλαμε να περπατάμε και να απολαμβάνουμε αυτό το πάρτι που επικρατούσε στους κεντρικούς δρόμους και τις πλατείες της πόλης.

STAM 1 (15).jpeg



Γάνδη 26-12 (10).jpeg


Όπως κάθε βράδυ καταλήξαμε κατά τις 22:00 στο δωματιάκι του γιου μας για κουβεντούλα και χαλάρωση και μετά τα μεσάνυχτα, ο σύζυγος και εγώ, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο.
 
Last edited:

escursione

Member
Μηνύματα
1.412
Likes
4.501
Τέλεια η ιστορία σε αγαπημένες σε όλους μας πόλεις που ποτέ δεν τις βαριέσαι! Αν και τη διάβασα από το κινητό τέλειες οι φώτο σου, περιμένω να ολοκληρωθεί για να τη διαβάσω άλλη μια φορά από την οθόνη του pc για να απολαύσω τις φωτογραφίες στη μεγάλη οθόνη.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.354
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Τέλεια η ιστορία σε αγαπημένες σε όλους μας πόλεις που ποτέ δεν τις βαριέσαι! Αν και τη διάβασα από το κινητό τέλειες οι φώτο σου, περιμένω να ολοκληρωθεί για να τη διαβάσω άλλη μια φορά από την οθόνη του pc για να απολαύσω τις φωτογραφίες στη μεγάλη οθόνη.
Σε ευχαριστώ πολύ που διαβάζεις την ιστορία μου και την σχολιάζεις με τόσο όμορφα λόγια.
 

PhysioDuck

Member
Μηνύματα
286
Likes
489
Επόμενο Ταξίδι
Είναι τόσο πολλά...
Ονειρεμένο Ταξίδι
Warwick, NY
Υπέροχα μέρη και πολύ όμορφη αφήγηση! Ευχαριστούμε για τον χρόνο σου και το κέφι σου! Δεν τα είχα δει ποτέ έτσι στολισμένα. Μου θύμισες ότι πρέπει να ξαναπάω κάποια στιγμή...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.108
Μηνύματα
880.540
Μέλη
38.837
Νεότερο μέλος
koliswa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom