Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
ΜΠΡΙΖ
28-12-2018
Στην υπέρλαμπρη χριστουγεννιάτικη Markt, στη Brug και βόλτες στις απόμερες γειτονιές της Μπριζ.

Στη σκιά του πανύψηλου επιβλητικού Καμπαναριού, στην Πλατεία Markt, είχε στηθεί η μεγαλοπρεπής και φαντασμαγορική χριστουγεννιάτικη αγορά της πόλης. Η αγορά διέθετε όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε οι επισκέπτες να έχουν την αίσθηση ότι γύρω τους αναβιώνει ένα μεσαιωνικό παραμύθι.

Δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, αφού καταλάμβανε τον χώρο μπροστά από το Καμπαναριό και την Πλατεία, αλλά τα γύρω επιβλητικά και ιστορικά κτίρια δημιουργούσαν το απαραίτητο μεσαιωνικό σκηνικό το οποίο συνοδευόταν από άμαξες και πανέμορφα άλογα, από ξύλινα σπιτάκια με σοκολάτες και μοσχομυριστές βάφλες, από υπαίθριους πάγκους με λουκάνικα και από κιόσκια με ζεστό μυρωδάτο κρασί.


Επιπλέον, ένα υπερυψωμένο μεγάλο παγοδρόμιο, πλαισιωμένο με υπέρλαμπρα ολοφώτιστα λευκά και γαλάζια δέντρα, συμπλήρωνε το παραμυθένιο χριστουγεννιάτικο σκηνικό.

Τα πολύχρωμα βαθμιδωτά κοσμήματα-κτίρια των συντεχνιών, με τον απίστευτα πλούσιο χριστουγεννιάτικο διάκοσμο, τράβηξαν όχι μόνο τα βλέμματά μας αλλά και εμάς τους ίδιους να πλησιάσουμε κοντά, απλώνοντας τα χέρια και αγγίζοντας τους τοίχους.


Τον Οκτώβρη που βρέθηκα εδώ υπήρχαν μεγάλες τέντες και ένας απίστευτα μεγάλος αριθμός από τραπέζια και καρέκλες μπροστά από τα εστιατόρια και τα καφέ που στεγάζονται στα πανέμορφα αυτά σπίτια και η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική. Ναι μεν τα guildhalls ήταν πολύ όμορφα, όμως, όλο αυτό το συνονθύλευμα κόσμου και καθισμάτων χαλούσε-κατά τη γνώμη μου-το κάλλος που αποπνέουν αυτά τα πολύχρωμα οικοδομήματα.

Οκτώβριος 2018

Οκτώβριος 2018
Τώρα, όμως, είχαμε τη δυνατότητα να τα πλησιάσουμε και να τα αγγίξουμε, νιώθοντας στα πρόσωπά μας την ανάσα της ιστορίας που εκπνέουν, μέσα στους αιώνες, τα guildhalls της Μπριζ. Ο χριστουγεννιάτικος πλούσιος διάκοσμος δεν με χάλασε καθόλου. Ίσα-ίσα που τον βρήκα πολύ καλόγουστο και ταιριαστό με τα χρώματα και το ύφος των κτιρίων.


Γίνομαι γραφική και γλυκανάλατη, αλλά δεν ενοχλήθηκα καθόλου από όλη αυτή τη χριστουγεννιάτικη υπερπαραγωγή με την οποία στολίζονταν οι προσόψεις όλων των εστιατορίων και των καφέ. Και τα λέει όλα αυτά, ποιος? Εγώ!! Που όχι μόνο χριστουγεννιάτικο δέντρο δεν στολίζω ποτέ στο σπίτι μου, αλλά γενικώς αντιπαθώ όλα αυτά τα χριστουγεννιάτικα μπιχλιμπίδια με τις χρυσόσκονες που το μόνο που κάνουν είναι να λερώνουν ό,τι και όπου ακουμπήσουν. Ναι, υπέκυψα και εγώ η σκληρή στη μαγεία των Χριστουγέννων, ή μάλλον, στη μαγεία των Χριστουγέννων στη χριστουγεννιάτικα στολισμένη Μπριζ! Θα μου περάσει…
Στην Πλατεία Brug ο κόσμος ήταν φανερά λιγότερος. Μόνο έξω από τη Βασιλική του Αγίου Αίματος υπήρχε μια αρκετά μεγάλη ουρά.

Στο κέντρο της Πλατείας υπήρχε ένα πολύ ψηλό, φυσικό, αστόλιστο χριστουγεννιάτικο δέντρο.

Άλλη μια Πλατεία της Μπριζ γεμάτη ιστορία, με κτίρια που αντιπροσωπεύουν μια ποικιλία από αρχιτεκτονικά στιλ. Γοτθικά, αναγεννησιακά και νεοκλασικά.

Βρήκαμε καταφύγιο στο ισόγειο του Δημαρχείου, για να συνέλθουμε λίγο από το κρύο και να ξεκουράσουμε τα πόδια μας από το περπάτημα. Το Δημαρχείο είναι ένα από τα πιο όμορφα γοτθικά κτίρια της Πλατείας, κατά κοινή ομολογία, αλλά εμένα πιο πολύ με γοητεύει η Βασιλική του Αγίου Αίματος η οποία έχει αυτό το ιδιαίτερο σκούρο χρώμα, τη σκαλιστή διακόσμηση και τα επιχρυσωμένα αγάλματα των Counts of Flanders.
Aπό την άλλη και το Brugse Vrije (το πρώην Δικαστήριο), με το χρυσό άγαλμα της Lady Justice στην κορυφή, είναι ένα αξιοπρόσεκτο κτίριο με όλη αυτήν τη χρυσοποίκιλτη διακόσμηση.

Περάσαμε την Πύλη Blinde Ezelstraat με προορισμό τη μικρή κλειστή Πλατεία Huidenvettersplein η οποία περικλείεται από πολλά εστιατόρια. Στο κέντρο της μικρής Πλατείας υπάρχει μια στήλη με δύο λιοντάρια και το έμβλημα των βυρσοδεψών που είχαν εδώ την έδρα τους, τον 14ο αιώνα.

Στην άκρη της Πλατείας βγήκαμε σε ένα πολύ όμορφο σημείο, απ΄ όπου μπορούσαμε να έχουμε θέα στην πίσω αυλή της γνωστής μπιραρίας THE BEER WALL, η είσοδος της οποίας βρίσκεται στην οδό Wollestraat.

Από το ίδιο σημείο υπάρχει, εξίσου, όμορφη θέα προς τη γέφυρα της οδού Wollestraat με το άγαλμα του Saint Joannes Nepomucenus και προς την εκκλησία της Παναγίας.

Δε γινόταν, βέβαια, και αυτήν τη φορά, να μην αφήσουμε τα γνωστά και πολυπερπατημένα σημεία του κέντρου της πόλης προς αναζήτηση άλλων συνοικιών και γειτονιών, λιγότερο τουριστικών και ίσως άγνωστων, στον πολύ κόσμο που επισκέπτεται σε ημερήσιες εκδρομές τη Μπριζ.


Ένα από τα πράγματα που λάτρεψα πιο πολύ σε αυτήν την πόλη ήταν να χάνομαι στον λαβύρινθο των στενών και ήσυχων δρόμων οι οποίοι αρκετές φορές ακολουθούν τα κανάλια.





Κάθε γωνιά σε αυτές τις απόμερες γειτονιές είναι σαν σκηνικό ταινίας κινηματογράφου






και κάθε ανοιχτό παράθυρο σπιτιού σε αφήνει να κρυφοκοιτάξεις για λίγο τις ζωές των απλών ανθρώπων που κατοικούν σε αυτήν την παραμυθένια πόλη.

Περάσαμε και από την Jeruzalemkerk, μια από τις λίγες ιδιωτικές εκκλησίες του Βελγίου, από το 15ο αιώνα

και φυσικά δε γινόταν να μην ξεναγήσουμε και τους νεοφερμένους συνταξιδιώτες μας στο Sint Janshuis, το μεγάλο πράσινο πάρκο με τους ανεμόμυλους δίπλα στο κανάλι.


Έρημο, ομιχλώδες και μελαγχολικό το τοπίο με τους ανεμόμυλους να κυριαρχούν πάνω στους καταπράσινους λόφους. Τα δέντρα γυμνά, αφού σκόρπισαν και τα τελευταία τους φύλλα υποταγμένα στην υγρή παγωνιά του χειμώνα.

Επιστρέψαμε στη χριστουγεννιάτικη Πλατεία τη γλυκιά ώρα που όλα ήταν φωτισμένα, αλλά δεν είχε πέσει ακόμα το σκοτάδι. Ο ζεστός φωτισμός έκανε τα κτίρια και την Πλατεία να μοιάζουν εξωπραγματικά όμορφα και μαγικά.



Ήμασταν παγωμένοι και κουρασμένοι και παρόλο που δε θέλαμε να ξεκολλήσουμε από τη μαγεία της Markt αναζητήσαμε κάποιο καφέ για να πιούμε ζεστές σοκολάτες και τσάι. Nα φάμε και κανένα γλυκάκι. Στο πρώτο καφέ μας είπαν ότι κλείνουν σε λίγα λεπτά, στο δεύτερο-το Vero caffe-σταθήκαμε πιο τυχεροί και καθίσαμε. Αυτό έκλεινε στις 18:00 οπότε είχαμε περιθώριο για λίγη ζεστασιά και ξεκούραση.
Νύχτα, πλέον, κάναμε μερικές γύρες ακόμα στη χριστουγεννιάτικη αγορά

και στη συνέχεια πήραμε σιγά σιγά τον δρόμο της επιστροφής προς τον σταθμό του τρένου.
Φτάνοντας στο εστιατόριο Gruuthuse Hof στρίψαμε στο στενάκι Heilige Geeststraat, περάσαμε έξω από το ξενοδοχείο Het Gheestelic Hof με τον υπέρλαμπρο έως κιτς στολισμό της εσωτερικής αυλής του,

και συναντήσαμε το πίσω μέρος του πραγματικά τεράστιου Καθεδρικού Ναού της πόλης, Sint Salvatorskathedraal. Κάναμε όλο τον γύρο και βγήκαμε μπροστά στον Καθεδρικό και στην οδό Steenstraat. Αυτός ο ναός είναι ένα από τα λίγα κτίρια στη Μπριζ που έχουν επιζήσει χωρίς ζημιές.


Η οδός Steenstraat είναι ένας σημαντικός εμπορικός δρόμος και ένας από τους παλαιότερους της πόλης. Τα καταστήματα ήταν ανοιχτά και αρκετός κόσμος κυκλοφορούσε χαζεύοντας τις βιτρίνες.

Και κάπου εδώ άρχισαν να χτυπάνε τα καμπανάκια της κούρασης από τον εξαντλητικό ποδαρόδρομο και το κρύο. Χωρίς άλλες καθυστερήσεις και παρακάμψεις φτάσαμε στον σταθμό και πήραμε το τρένο της επιστροφής για τη Γάνδη. Φτάνοντας στον σταθμό Sint Pieters, ο σύζυγος και εγώ, κάναμε τη διαδρομή μέχρι το φοιτητικό δωμάτιο του γιου μας με τα πόδια, ενώ τα παιδιά μας άφησαν πολύ πίσω πάνω στα ποδήλατά τους. Η βραδιά συνεχίστηκε με φαγητό και η αναχώρηση για το ξενοδοχείο μας έγινε πολύ μετά τα μεσάνυχτα, με τα πόδια φυσικά.
Last edited: