travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Novi Sad και Fruska Gora
Ξεκίνημα πολύ νωρίς για εκτός Βελιγραδίου εξόρμηση.
Αρχικά βάλαμε στον πλοηγό ένα σημείο κοντά στο Δούναβη για να δούμε το μεγάλο ποτάμι που περνάει από το Βελιγράδι. Όμως δεν υπήρχε πρόσβαση για να τον δούμε και έτσι φύγαμε κατευθείαν για την πόλη Νόβι Σαντ, που βρίσκεται περίπου 100 km βόρεια του Βελιγραδίου. Εννοείται ότι μπήκαμε στην εθνική οδό. Πληρώσαμε κάποια λίγα διόδια και φτάσαμε σχετικά σύντομα, κάπου στις 9 το πρωί, στην πόλη, όπου είχαμε πάλι το μαρτύριο του παρκαρίσματος. Δεκάδες αυτοκίνητα ή και περισσότερα να ψάχνουν για να παρκάρουν. Αλλά η ώρα πια ήταν περασμένη και δεν ήταν εύκολο να βρεθούν θέσεις. Γι’ αυτό και εμείς απομακρυνθήκαμε από το κέντρο της πόλης και σε ένα απόμερο σημείο αφήσαμε το αυτοκίνητο χωρίς καν να πληρώσουμε πάρκινγκ. Περπατήσαμε 20 λεπτά για να φτάσουμε στο κέντρο, όμως είδαμε κάποια πράγματα και σε αυτά τα 20 λεπτά.



Το Νόβι Σαντ είναι μια πολύ όμορφη πόλη με ενδιαφέροντα κτίρια, κυρίως εκκλησίες. Έχει ένα άλλο χρώμα, διαφορετικό και από το Βελιγράδι και από τη Νις και φυσικά πολύ διαφορετικό από τα Σκόπια. Είναι εμφανής η επίδραση της Αυστροουγγαρίας στην διαμόρφωση των κτηρίων και το σχεδιασμό της πόλης. Μας άρεσε πολύ. Κάναμε βόλτα και στον Δούναβη όπου απέναντι φαινόταν το κάστρο της πόλης, το οποίο όμως δεν επισκεφθήκαμε. Πήγαμε φυσικά στην περίφημη Πλατεία Ελευθερίας με το Δημαρχείο και την εκκλησία Mary Church. Περπατήσαμε στους πεζόδρομους και ίσα που μπήκαμε στο Dunavski Park, αλλά δε θέλαμε να σπαταλήσουμε χρόνο σε πάρκα. Όλα αυτά τα σημεία είναι σχετικά κοντά. Μόνο το κάστρο είναι σε κάποια απόσταση και πρέπει να περάσεις γέφυρα Varadin στο Δούναβη. Από μακριά φαινόταν και το ρολόι του Πετροβαραντίν.









Μετά από περίπου 2 ώρες περιήγηση πήγαμε στο αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε μια βόλτα στην κοντινή περιοχή Fruska Gora. Εκεί υποτίθεται ότι υπάρχει μια πολύ όμορφη φύση και υπάρχουν σχεδόν 20 μοναστήρια, μερικά από τα οποία θέλαμε να επισκεφθούμε. Δεν ξέραμε κανένα που να είναι ιδιαίτερα όμορφο και γι αυτό έβαλα στον πλοηγό ένα στην τύχη και πήγαμε. Ήταν το Beočin Monastery. Μετά από αυτό πήγαμε και σε δύο άλλα, το Rakovac και στο Ravanica-Vrdnik, αλλά δεν μας εντυπωσίασαν. Εξωτερικά ήταν όμορφα αλλά εσωτερικά φαινόταν ότι είναι σε περίοδο ανακαίνισης. Η φύση βέβαια ήταν όμορφη αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο.












Και τα τρία μοναστήρια ήταν κοντά στο Δούναβη, όπως φαίνεται και στον επόμενο αριστερό χάρτη. Στον άλλο δεξιά φαίνεται η συνολική διαδρομή της ημέρας: 216 χιλιόμετρα.


Πήραμε το δρόμο της επιστροφής μετά από τις βόλτες στα 3 μοναστήρια που επισκεφθήκαμε.
Βελιγράδι, δεύτερη μέρα
Στις 14:30 είχαμε φτάσει στο δωμάτιο. Δεν ήθελα να πάω κάπου να παρκάρω για να συνεχίσουμε την βόλτα με τα πόδια στο Βελιγράδι, διότι ήξερα ότι θα ήταν μεγάλη ταλαιπωρία. Πάρκαρα στο μέρος που μέναμε με την ησυχία μου και ξεκινήσαμε λίγο πριν τις 3 για τις βόλτες στην πόλη. Όμως επειδή βράδιαζε νωρίς, δηλαδή περίπου στις 16:30 δεν προλάβαμε και πάρα πολλά πράγματα να δούμε με το φως. Όμως η βόλτα ήταν πολύ όμορφη γιατί είδαμε καταπληκτικά κτίρια και όμορφες εκκλησίες. Επίσης ο φωτισμός τους ήταν εντυπωσιακός. Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στους δρόμους με τις καφετέριες και τα όμορφα κτίρια.
Το Βελιγράδι είναι μια τεράστια πόλη σε έκταση με πληθυσμό σχεδόν 1,5 εκατομμύριο και δεν είναι εύκολο να δεις σε λίγες ώρες όλα τα ενδιαφέροντα που έχει. Μάλιστα είναι και διάσπαρτα σε μερικές περιοχές. Εμείς γυρνούσαμε μόνο στην περιοχή του κέντρου σε μια ακτίνα κάπου ένα με δύο χιλιόμετρα. Περάσαμε πολύ κοντά από το φρούριο του Βελιγραδίου, Kalemegdan Fortress, αφού επισκεφτήκαμε τον Καθεδρικό Ναό του Αρχαγγέλου Μιχαήλ, αλλά ήθελε πολύ χρόνο για επίσκεψη και το προσπεράσαμε. Η Πλατεία Δημοκρατίας στο κέντρο της πόλης έχει υπέροχα κτήρια, όπως το Εθνικό Μουσείο και το Εθνικό Θέατρο που δέσποζε η φωτογραφία της Μαρίας Κάλας. Είδαμε το ωραία φωτισμένο Παλιό Παλάτι και το κτήριο της Εθνοσυνέλευσης. Στις φωτογραφίες θα δείτε και ένα σωρό άλλα κτήρια που δεν είναι εύκολο να θυμόμαστε τα ονόματά τους.








Η πόλη έχει τρομαχτική πολεμικά ιστορία, με κατακτήσεις και επανακατακτήσεις από Οθωμανούς και άλλους λαούς. Έχει καταστραφεί πάνω από σαράντα φορές και είναι αξιοσημείωτο ότι μέχρι το 1918 την συνοικία Ζέμουν την κατείχαν οι Αυστρουγγαροί. Εδώ είναι, πραγματικά, Βαλκάνια! Το Ζέμουν θεωρείται ενδιαφέρουσα περιοχή για βραδινή επίσκεψη.






Όταν νύχτωσε και είχαμε δει ό,τι μπορούσαμε, ήταν νωρίς ακόμα για να επιστρέψουμε στο δωμάτιο. Γι’ αυτό καθίσαμε σε μια καφετέρια να πιούμε μπύρες.

Δεν είναι και πολύ φθηνό το Βελιγράδι. Πέρασε η ώρα μας σχετικά ευχάριστα. Οι περισσότεροι αυτή τη μέρα κάθονταν έξω αφού η θερμοκρασία δεν ήταν κάτω από τους 10°C. Ο ουρανός βέβαια ήταν συννεφιασμένος, αλλά ούτε στο Νόβι Σαντ ούτε στο Βελιγράδι είδαμε βροχή πέρα από λίγες ψιχάλες. Είναι εντυπωσιακό που στο Βελιγράδι ο κόσμος καθόταν έξω, έστω με κάποια μικρή θέρμανση, και πριν από μερικές μέρες στην Ελλάδα, στη Βέροια και στη Φλώρινα, είχαμε θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν. Όμως και στα Σκόπια έκανε αρκετό κρύο.
Εκεί που πίναμε τις μπύρες στην καφετέρια, κλείσαμε δωμάτιο και στο Σαράγεβο αλλά και στο Μόσταρ. Ήταν σχετικά φθηνά: στο Σαράγεβο περίπου 35€ και στο Μόσταρ 10€ λιγότερα, αλλά φαίνονταν καλοί χώροι. Ήταν οι επόμενοι σταθμοί μας.
Και μια ερώτηση κρίσεως: Από τι υλικό είναι φτιαγμένη η γλάστρα της επόμενης φωτογραφίας; Αν είστε παρατηρητικοί θα το καταλάβετε από το ανάγλυφό του.

Από μερικά άχρηστα πράγματα γίνονται όμορφες κατασκευές.