Αλβανία Βοσνία-Ερζεγοβίνη Κροατία Μαυροβούνιο Π.Γ.Δ.Μ. Σερβία Εδώ είναι (λίγα) Βαλκάνια, οδικώς και ωδικώς

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.767
Likes
14.585
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Μαυροβούνιο: Λίμνη Σκόδρα και Ποντγκόριτσα
Επανήλθα από την Κρήτη που επισκέφτηκα για μια εβδομάδα και συνεχίζω με το ταξίδι μας. Βρισκόμαστε στο Μαυροβούνιο.
Στο Petrovats δεν κάναμε καμία άλλη βόλτα και συνεχίσαμε το δρόμο μας για τη λίμνη Σκόδρα. Εκεί δεν ξέραμε τι ακριβώς θα συναντήσουμε και μόλις φτάσαμε είδαμε τη λίμνη με τις δαιδαλώδεις όχθες, τις γεμάτες με φυτά μέσα στο νερό. Μας άρεσε πάρα πολύ και για αυτό κάναμε βόλτα ίσως και πάνω από μία ώρα με το αυτοκίνητο. Η λίμνη είναι τεράστια και μοιράζεται ανάμεσα σε Μαυροβούνιο και Αλβανία. (Την άλλη μέρα την είδαμε και στην γειτονική χώρα.) Σταματήσαμε για φωτογραφήσεις σε πολλά σημεία. Είχε πολλά χιλιόμετρα που μπορούσες να κάνεις για να επισκεφθείς τα χωριά της περιοχής και τις όχθες, αλλά εμείς επισκεφθήκαμε μονάχα ένα χωριό, το Godinje. Όχι βέβαια ότι πήγαμε να πιούμε και καφέ, αλλά το είδαμε από λίγο μακριά. Η λίμνη πραγματικά αξίζει μια καλή επίσκεψη. Θα μπορούσαμε να κάνουμε βαρκάδα αλλά δεν το αποφασίσαμε γιατί αφενός μεν φοβηθήκαμε το κρύο, αφετέρου πολλά από τα ενδιαφέροντα σημεία τα είδαμε με το αυτοκίνητο. Η λίμνη είναι τεράστια οπότε μπορείς να κάνεις βόλτα με το αυτοκίνητο για πολλές ώρες, εμείς όμως πήραμε το δρόμο για την Ποντγκόριτσα.

DSC_0029.JPG



DSC_0036.JPG



DSC_0037.JPG



DSC_0047.JPG



DSC_0054.JPG



DSC_0060.JPG



DSC_0064.JPG



DSC_0074.JPG



DSC_0086.JPG



DSC_0098.JPG


Ακολουθεί στα αριστερά ο χάρτης της περιοχής με τα μέρη που επισκεφτήκαμε σε κύκλους. Είναι τα μέρη που είδαμε εκείνη τη μέρα και η πόλη Σκόδρα της Αλβανίας. Δίπλα είναι ο χάρτης με τη διαδρομή που κάναμε εκείνη τη μέρα.


1706209805386.png



1706209817325.png


DSC_0111.JPG


Προφανώς θέλαμε να πάμε γρήγορα στο διαμέρισμα για να έχουμε χρόνο να δούμε λίγο την πόλη. Το πρόβλημα είναι ότι φτάνοντας στο δρόμο πού βρισκόταν το διαμέρισμα, εμείς ψάχναμε το νούμερο 86. Όμως ο δρόμος σταματούσε στο νούμερο 62. Προσπαθούσα να βρω ανθρώπους να ρωτήσω, αλλά 3 που ρώτησα ήταν οι 2 τουρίστες και ο άλλος δεν ήξερε καθόλου αγγλικά. Προσπαθούσα περίπου 15 λεπτά να βρω άκρη αλλά δεν μπορούσα μέχρι που στο τέλος ήρθε ένας άνθρωπος, που μόλις του είπα ότι ψάχνω το διαμέρισμα sweet dreams με πήρε από το χέρι για να με βοηθήσει. Αφού περάσαμε πολύ σύντομα δύο δρόμους, διαφορετικούς από αυτόν που έψαχνα εγώ το διαμέρισμα, αλλά στην ίδια ευθεία, ξαφνικά βλέπω μπροστά μου τα νούμερα να γίνονται 82 μετά 84 και μετά 86. Δηλαδή στην ουσία ο δρόμος διακοπτόταν από δυο άλλους δρόμους και συνεχιζόταν με τα νούμερα πιο κάτω. Ο τύπος αυτός με οδήγησε σε ένα σημείο που πράγματι είχε μια πολύ μικρή ταμπελίτσα γράφοντας το όνομα που έψαχνα.

Όντως πήγα το αυτοκίνητο, το έβαλα μέσα σε ένα παρκινγκ που είχε στην αυλή και χτυπούσα τις πόρτες μήπως και μας ανοίξει κάποιος. Αλλά κανένας δεν άνοιγε, μέχρι που στο τέλος άρχισαν κάτι σκυλιά να γαβγίζουν και ήρθε ο άνθρωπος που είχε το διαμέρισμα.
Δυστυχώς ούτε στο Μαυροβούνιο αγόρασα κάρτα sim. Έτσι δεν μπορούσα να συνεννοηθώ από πριν με τον ιδιοκτήτη του διαμερίσματος. Μείναμε σε ένα διαμέρισμα που ήταν τουλάχιστον 60 τετραγωνικά. Δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο αλλά ήταν πολύ άνετο. Εννοείται ότι είχε κουζίνα, τραπεζαρία και όλα αυτά.

DSC_0131.JPG



DSC_0138.JPG


Πολύ γρήγορα ξεφορτώσαμε τα πράγματα από το αυτοκίνητο και φύγαμε για μια βόλτα στην πόλη. Το διαμέρισμα που μείναμε απείχε (σύμφωνα με τις πληροφορίες για την ενοικίαση) από το κέντρο περίπου 1 χιλιόμετρο, αλλά δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε που είναι το κέντρο γιατί ήταν πολύ υποτονικό. Κάνοντας βόλτα ρωτήσαμε έναν νεαρό και μας είπε για τα ενδιαφέροντα, που ήταν μονάχα η παλιά πόλη και το κέντρο. Μας είπε που θα τα βρούμε και αρχικά πήγαμε στην παλιά πόλη που δεν άξιζε τίποτα. Μόνο το όνομα είχε δηλαδή, γιατί δεν ήταν και τόσο παλιά. Άξιζε λίγο το ποτάμι και ένα παλιό γεφύρι.

Μετά πήγαμε στο κέντρο που είχε κάποιους πεζόδρομους. Σκεφτόμασταν να καθίσουμε να πιούμε ένα ποτό για να περάσει λίγο και η ώρα αλλά τα μαγαζιά του είδους ήταν σχεδόν άδεια. Αποφασίσαμε λοιπόν να πάμε στο δωμάτιο και να τελειώσουμε τη μέρα μας εκεί. Κάπως έτσι έγινε και καταλήξαμε να πίνουμε μια τεράστια μπύρα των 2 λίτρων και να τρώμε διάφορα στο ζεστό δωμάτιο.

DSC_0145.JPG



DSC_0148.JPG



DSC_0149.JPG



DSC_0160.JPG



DSC_0161.JPG



DSC_0162.JPG



DSC_0163.JPG



DSC_0170.JPG



DSC_0171.JPG


Η αλήθεια είναι ότι η Ποντγκόριτσα μας απογοήτευσε τελείως ως πρωτεύουσα ενός κράτους. Περιμέναμε να δούμε κάποια καλά κτίρια αλλά δεν είδαμε σχεδόν τίποτα. 200 μέτρα από το κέντρο μπορεί να νομίζεις ότι είσαι σε μια κωμόπολη και όχι σε μια πόλη. Στο κέντρο υπάρχουν κάποια καινούργια καλά κτίρια και μια τουλάχιστον πολύ καλή γέφυρα, στο ποτάμι που διασχίζει την πόλη και λέγεται Μοράτσα.

DSC_0141.JPG



DSC_0173.JPG


Το βράδυ κλείσαμε ένα διαμέρισμα για την επόμενη μέρα στα Τίρανα. Ευτυχώς έχουν καλές τιμές και μπορέσαμε να κλείσουμε ένα πολύ καλό με 34€. Στην Ποντγκόριτσα κόστιζε 27€. Στο Μαυροβούνιο το επίσημο νόμισμα της χώρας είναι το ευρώ. Δεν μπορώ να καταλάβω βέβαια ακριβώς πώς γίνεται μια χώρα που δεν είναι καν στην Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει το ευρώ ως νόμισμά της. Έχουμε δει βέβαια και άλλες χώρες να παίρνουν συνήθως το νόμισμα ας πούμε των Ηνωμένων Πολιτειών. Μία από αυτές τις χώρες είναι ο Ισημερινός. Παλιότερα το είχε κάνει και η Αργεντινή. Τέλος πάντων στο Μαυροβούνιο πληρώναμε τα πάντα με ευρώ. Αποφεύγω να χρησιμοποιώ τις κάρτες εφόσον έχω νόμισμα της χώρας.

 

evaT

Member
Μηνύματα
1.572
Likes
12.779
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Πολύ καλά κάνεις και τα γράφεις! δεν υπάρχει άλλη μία ιστορία. Καθένας έχει την ξεχωριστή του ματιά και η δική σου είναι αναλυτική και πολύτιμη. Παρακολουθώ με προσοχή :)
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Πολυ ωραία εισαγωγή. Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.
Τα Βαλκάνια εχουν πολυ υλικό αρκει να τα δούμε με άλλη ματιά και οχι οπως τη δική μου που πρωτοπάτησα το πόδι μου το 2018 σκεφτόμενη 'ελα μωρέ τι να μας πουν οι γείτονες". Αλλαξα γνώμη και το 2019 πήγα άλλες τρεις φορές ανακαλύπτοντας συνέχεια πολυ ενδιαφέροντα μέρη και τώρα ξέρω οτι εχω ακόμα πολλά να επισκεφτώ.
 
Last edited:

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.767
Likes
14.585
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πολυ ωραία εισαγωγή. Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.
Τα Βαλκάνια εχουν πολυ υλικό αρκει να τα δούμε με άλλη ματιά και οχι οπως τη δική μου που πρωτοπάτησα το πόδι μου το 2018 και μετά το 2019 πήγα άλλες τρεις φορές ανακαλύπτοντας συνέχεια πολυ ενδιαφέροντα μέρη και τώρα έχω ακόμα πολλά να επισκεφτώ.
Επειδή είναι η περιοχή μας, είναι ενδιαφέρον να γνωρίζουμε την ιστορία της. Εγώ αφού γύρισα διάβασα μερικά ιστορικά στοιχεία της δεκαετίας του 1990. Δεν θυμάμαι πολλά από εκείνη την περίοδο, αν και τα έζησα έντονα.
Όμως σε ένα ταξίδι δρόμου, δεν έχεις το χρόνο να μπεις όσο χρειάζεται στην ιστορία ενός τόπου. Είναι όμως η ταξιδιωτική επιλογή μας.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.767
Likes
14.585
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Βόρεια Μακεδονία

Την επόμενη μέρα το πρωί ξεκινήσαμε νωρίς για να μπούμε στη γειτονική χώρα, την Βόρεια Μακεδονία δηλαδή (ή ΠΓΔΜ ή Σκόπια). Τα χαρτιά που χρειάζονταν ήταν τα διαβατήρια ή ταυτότητες, η άδεια του αυτοκινήτου και από την ασφάλειά του να έχουμε την λεγόμενη πράσινη κάρτα, η οποία μας κάλυπτε σε περίπτωση συμβάντος μόνο τα έξοδα του άλλου αυτοκινήτου και γενικότερα οχήματος. Με την κάρτα λοιπόν και τα διαβατήριά μας μπήκαμε στη χώρα. Την πράσινη κάρτα την είχα βγάλει μερικές μέρες πριν, πηγαίνοντας επί τόπου στην ασφαλιστική εταιρεία του αυτοκινήτου μου. Όμως θα μπορούσε να γίνει και ηλεκτρονικά, αλλά η διαδικασία θα ήταν λίγο πιο μπερδεμένη. Για μένα ήταν εύκολο να πάω μέχρι τα γραφεία τους και να πάρω το χαρτί. Εκεί όμως καταλαβαίνεις τους άχρηστους υπαλλήλους. Μου είπε ότι για Σερβία και Κροατία θέλει άλλη κάρτα, στην οποία οι ημερομηνίες που θα έβαζα δε θα έπρεπε να επικαλύπτονται με εκείνες των άλλων χωρών. Βασικά ήταν δυο ομάδες χωρών σε ένα έντυπο που μου έδωσε. Σε άλλη ομάδα ήταν η Σερβία. Αποφάσισα να μην ασχοληθώ στο ταξίδι με τη Σερβία, αφού ήθελε μια άλλη διαδικασία επιπλέον. Όταν όμως έφυγα με την πράσινη κάρτα είδα ότι στις χώρες στις οποίες ίσχυε ήταν και η Σερβία, όπως και το Μαυροβούνιο, τα Σκόπια, η Αλβανία, η Βοσνία και διάφορες άλλες. Καλού κακού πήρα τηλέφωνο τις πρεσβείες της Κροατίας και της Σερβίας και μου είπαν ότι δε χρειάζονται καν πράσινη κάρτα. Μετά πήρα και την ασφαλιστική και στις πληροφορίες μου επιβεβαίωσαν όλα αυτά. Ο αρμόδιος όμως υπάλληλος δεν τα ήξερε. Και όχι μόνο αυτό, αλλά σου έδινε και λάθος πληροφορίες. Για την ιστορία αναφέρω ότι μόνο στην Βόρεια Μακεδονία μας τη ζήτησαν. Πουθενά αλλού.

Η χώρα έχει έκταση 26.000 τ.χ. (λίγο μεγαλύτερη από την Πελοπόννησο με 21.500 τ.χ.) και πληθυσμό κάτι λιγότερο από δύο εκατομμύρια. Δυστυχώς βαίνει μειούμενος. Η Ελληνική Μακεδονία έχει έκταση 34.000 τχ και πληθυσμό κοντά στα δυόμισι εκατομμύρια. Τα Σκόπια έχουν πληθυσμό κάπου μισό εκατομμύριο και η Μπίτολα (Bitola) όπως και το Κουμάνοβο περίπου 100.000. Η Οχρίδα 42.000 και το Τέτοβο που πήγαμε αργότερα 52.000.

Μπίτολα και Οχρίδα

Τα σύνορα τα περάσαμε νωρίς χωρίς κίνηση και μέσα σε λίγα λεπτά είχαν τελειώσει οι διαδικασίες. Η πρώτη στάση που κάναμε ήταν στην πόλη Μπίτολα (Μοναστήρι στα Ελληνικά) που είχαμε εντοπίσει κάποια σημεία για να δούμε εκεί. Με την κάρτα Revolut τράβηξα 5000 δηνάρια από ΑΤΜ και η ισοτιμία ήταν περίπου 60 δηνάρια το 1€. Τα ήθελα για τα πρώτα έξοδα.

Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η διαδρομή της ημέρας.

1704520029480.png

Η κυκλοφορία με το αυτοκίνητό μου ήταν άνετη, αφού οι οδηγοί στη χώρα οδηγούσαν όπως και στην Ελλάδα και μάλλον καλύτερα θα έλεγα.
Στην Μπίτολα είδαμε τα σημεία που είχα σημειώσει καθώς και εκείνα που πηγαίνουν τα πρακτορεία από την Ελλάδα. Παρκάραμε το αυτοκίνητο σε ένα κεντρικό σημείο πληρώνοντας κάποια χρήματα που ήταν πολύ λίγα. Απλά εγώ έδωσα 2€ γιατί δεν είχα πιο ψιλά. Κανονικά ήθελε 40 δηνάρια για τρεις ώρες. Δεν είχα πάρει ακόμα από το μηχάνημα τα ντόπια χρήματα.
DSC_0149.JPG
DSC_0151.JPG

Σάββατο πρωί, ερημιά στους εμπορικούς κεντρικούς δρόμους:
DSC_0157.JPG
DSC_0165.JPG
DSC_0170.JPG
DSC_0174.JPG
DSC_0185.JPG


Τα γύρω βουνά είχαν αρκετό χιόνι:
DSC_0186.JPG

Μας έκανε εντύπωση ότι στην πόλη υπήρχαν πολλά τζαμιά. Αργότερα βέβαια διαπιστώσαμε ότι η χώρα έχει πάρα πολλά παντού, αφού έχει μεγάλο ποσοστό σε μουσουλμάνους, 33,3% και 65% Χριστιανούς. Εμείς πιστεύαμε ότι θα είχε μόνο χριστιανούς. Η Μπίτολα είναι πολύ κοντά στα σύνορα με την Ελλάδα γι αυτό και έχει πολλούς επισκέπτες Έλληνες. Ακούσαμε συχνά να μιλούν ελληνικά γύρω μας. Επισκεφτήκαμε το Ναό του Αγίου Δημητρίου, τον πεζόδρομο Σιρόκ Σοκάκ, τον Πύργο του Ρολογιού, την Σκεπαστή Αγορά και κάποια τζαμιά απέξω. Δεν θα έλεγα η πόλη ότι έχει μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά αφού περνούσαμε, η στάση ήταν επιβεβλημένη.
 

cosafiv

Member
Μηνύματα
224
Likes
475
εισαι πολυ καλος, τοχεις με το γραψιμο , συνεχισε , διαβαζουμε... εχω κανει με μηχανη ακριβως την ιδια διαδρομη, σε ενα απο τα ταξιδια μου στα Βαλκανια , τα οποια λατρευω...
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.767
Likes
14.585
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
εισαι πολυ καλος, τοχεις με το γραψιμο , συνεχισε , διαβαζουμε... εχω κανει με μηχανη ακριβως την ιδια διαδρομη, σε ενα απο τα ταξιδια μου στα Βαλκανια , τα οποια λατρευω...
Σε ευχαριστώ για τους επαίνους. Θα ήταν ωραίο ταξίδι και με μηχανή. Σε μια παλιότερη εποχή θα το έκανα ευχαρίστως. Κι εμείς λέμε να το επιχειρήσουμε ξανά.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.767
Likes
14.585
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περιοχή Οχρίδας

Όταν τελειώσαμε τις επισκέψεις που θέλαμε στην Bitola, φύγαμε και από ένα μερικώς χιονισμένο τοπίο φτάσαμε στην Οχρίδα.
DSC_0190.JPG
DSC_0191.JPG
DSC_0194.JPG

Ήταν το μέρος που θα μέναμε το βράδυ. Όμως νότια της πόλης και σε απόσταση 30 km βρίσκεται το μοναστήρι του Αγίου (ή Οσίου;) Ναούμ (ιδρύθηκε το 10ο αιώνα), το οποίο αποφασίσαμε να επισκεφθούμε πριν πάμε στο δωμάτιο. Στο δρόμο όμως συναντήσαμε το μουσείο νερού και γι’ αυτό κάναμε μια στάση να το δούμε. Χωρίς να μας εντυπωσιάσει, ήταν κάτι ιδιαίτερο.
DSC_0196.JPG
DSC_0207.JPG
DSC_0210.JPG
DSC_0211.JPG
DSC_0223.JPG

Ο χώρος όμως του μοναστηριού ήταν εντυπωσιακός δίπλα στη λίμνη Οχρίδα. ο ίδιο το μοναστήρι δεν έλεγε και πολλά. Είδαμε ένα ποτάμι να ρίχνει το νερό του μέσα στη λίμνη. Το ποτάμι σαν να έπαιρνε το νερό του από μια άλλη λίμνη δίπλα στην μεγάλη λίμνη της Οχρίδας. Είχε κάποιες βάρκες εκεί που έλεγαν ότι κάνουν βαρκάδα μέχρι τις πηγές του νερού. Αποφασίσαμε να πάρουμε και εμείς μια βάρκα, δίνοντας 1000 δηνάρια, όπου για μισή ώρα μας έκανε βόλτα στη λίμνη αυτή δίπλα στην Οχρίδα. Ο βαρκάρης, που έκανε κουπιά με τα χέρια, μας έδειχνε τις πηγές από τις οποίες ανάβλυζε το νερό που έμπαινε μετά στην Οχρίδα. Η βαρκάδα ήταν πολύ όμορφη και στη βάρκα ήμασταν μόνο εγώ με την Ντίνα.
DSC_0237.JPG
DSC_0242.JPG
DSC_0255.JPG
DSC_0261.JPG
DSC_0269.JPG
DSC_0279.JPG
DSC_0287.JPG
DSC_0290.JPG
DSC_0298.JPG
DSC_0302.JPG
DSC_0312.JPG


Η περιοχή έχει αρκετά όμορφα εστιατόρια για φαγητό. Όμως το χειμώνα όσο έχει φως δεν τρώμε ούτε πίνουμε καφέ. Τρέχουμε να προλάβουμε.
DSC_0338.JPG

Από την Μπίτολα είχα αγοράσει μία κάρτα sim για το τηλέφωνο, αλλά δεν είχα καταφέρει να την ενεργοποιήσω. Για να μην τα πολυλογώ, ποτέ δεν την ενεργοποίησα, παρ’ ό,τι προσπάθησαν πολύ σοβαρά τουλάχιστον 3 ντόπια άτομα, μεταξύ αυτών και ο βαρκάρης μας. Στο τέλος για να έχω ίντερνετ στη χώρα αυτή, αναγκάστηκα να αγοράσω μια άλλη, της εταιρείας Α1, ενώ η πρώτη ήταν της εταιρείας Λάικα. Η πρώτη έκανε 200 δηνάρια ενώ η δεύτερη έκανε 300. Η δεύτερη τελικά δούλεψε. Την πήρα το βράδυ εκείνης της μέρας από την Οχρίδα που κάναμε βόλτα.

Όταν επιστρέψαμε στην Οχρίδα από το μοναστήρι του Αγίου Ναούμ, πήγαμε όσο είχε φως, να δούμε πρώτα την παλιά πόλη και το φρούριο. Όντως ήταν πολύ όμορφα αν και το φρούριο ήταν κλειστό. Όμως η θέα από ψηλά ήταν υπέροχη.
DSC_0340.JPG
DSC_0345.JPG
DSC_0348.JPG
DSC_0351.JPG
DSC_0356.JPG
DSC_0358.JPG
DSC_0374.JPG
DSC_0376.JPG

Αφού περπατήσαμε πάνω από μία ώρα, αποφασίσαμε επιτέλους να πάμε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, βράδιασε κιόλας. Βάζω την διεύθυνση στον πλοηγό (που δεν απαιτεί ίντερνετ) και διαπιστώνω ότι ήταν πολύ κοντά στο σημείο που βρισκόμασταν, μέσα στην παλιά πόλη. Μας άρεσε πολύ αυτό. Το πρόβλημα ήταν ότι δεν ήταν στο κατάλυμα κάποιος να μας περιμένει και όπως είπα εγώ τότε δεν είχα κάρτα στο κινητό που να λειτουργεί. Όμως είπαμε σε κάποιον γείτονα να πάρει το τηλέφωνο του καταλύματος και ευτυχώς ένας νεαρός ήρθε πολύ σύντομα και μας άνοιξε το δωμάτιο.

Ουσιαστικά ήταν ένα στούντιο με κουζίνα και όλα τα απαραίτητα, πολύ καλά τακτοποιημένο, και ευχαρίστως θα μέναμε μερικές μέρες ακόμα αφού ήταν πολύ άνετο. Ο νεαρός που μου άνοιξε μου πρότεινε να μου κάνει ένα μικρό δώρο αν του βάλω δέκα στην πλατφόρμα ενοικίασης. Εγώ του είπα ότι θα του βάλω δέκα έτσι κι αλλιώς. Άλλωστε φαινόταν υπέροχο το μέρος και η τοποθεσία καταπληκτική. Τελικά μου έκανε και το δωράκι.

Μετά από λίγη ξεκούραση βγήκαμε βόλτα. Αρχικά κατεβήκαμε μέχρι την παραλία της λίμνης μέσα από την παλιά πόλη και μετά καταλήξαμε στην καινούργια πόλη. Οι αποστάσεις ήταν μικρές και η βόλτα ενδιαφέρουσα. Η καινούργια πόλη ήταν στολισμένη λόγω των Χριστουγέννων. Αφού κάναμε τις βόλτες μας επιστρέψαμε για την τελική ξεκούραση.
IMG_20231209_185550.jpg
IMG_20231209_190825.jpg
IMG_20231209_191046.jpg
IMG_20231209_192101.jpg
IMG_20231209_202754.jpg

Πρωινή βόλτα στην Οχρίδα

Το πρωί στην Οχρίδα, ξυπνήσαμε αρκετά νωρίς. Στις 7 τοπική ώρα, την ώρα που ξημέρωνε, ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Πρώτα πήγαμε σε μια εκκλησία πίσω από το φρούριο και κάτω στη θάλασσα, σε ένα υπέροχο σημείο. Ήταν η εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου. Περπατήσαμε λίγο μέχρι να φτάσουμε, αλλά επειδή η μέρα ήταν υπέροχη, ήταν και η διαδρομή ωραία, απολαύσαμε όλη αυτή τη βόλτα. Πράγματι ήταν ένα από τα ωραιότερα σημεία της παλιάς πόλης. Τα ενδιαφέροντα της παλιάς πόλης είναι όλα εκκλησίες και επί πλέον το φρούριο του Σαμουήλ. Ο Σαμουήλ ήταν ο Τσάρος της Βουλγαρικής αυτοκρατορίας γύρω στο 1000 μ.Χ. όταν η Οχρίδα ήταν η πρωτεύουσα της.
IMG_20231210_071331.jpg
IMG_20231210_073302.jpg
IMG_20231210_073812.jpg
IMG_20231210_074349.jpg


Μετά πήγαμε πάλι προς τη νέα πόλη της Οχρίδας για να βγάλουμε κάποιες φωτογραφίες με το φως του ήλιου και επιστρέψαμε στο δωμάτιο για να φύγουμε.
IMG_20231210_081128.jpg
IMG_20231210_081337.jpg
 

Attachments

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.767
Likes
14.585
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
αν εχεις την καλοσυνη , βαλε και ονοματα καταλυματων , που ειναι καλα, για να τα εχουμε στα υπ'οψιν...
Παρακάτω δίνω τις πληροφορίες που ζητάς. Το αν είναι καλά ή όχι θα το δεις και στη συνέχεια της ιστορίας μου. Αλλά να ξέρεις, ό,τι αρέσει σε μένα εσένα μπορεί να μη σου αρέσει. Αν θες κάτι συγκεκριμένο για κάποιο με ρωτάς.
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
  • Βέροια, la Bijou, 61 ευρώ, μία μέρα.
  • Ikaron 4, Φλώρινα, 53100, Ελλάδα, «Φιλαρέτη», 35,5 ευρώ, μία μέρα.
  • Old City House. st. Ilindenska 56 st. Ilindenska 56, Οχρίδα, 6000, Βόρεια Μακεδονία, 25 ευρώ, μία μέρα.
  • Hotel Fama, 74 Boulevard Krste Petkov Misirkov 74 Boulevard Krste Petkov Misirkov, Σκόπια, 1000, Βόρεια Μακεδονία, 41 ευρώ, δύο μέρες, με πρωινό.
  • Colorway Appartment, Šantićeva 13 02, Stari Grad, Βελιγράδι, 11000, Σερβία, 100 euros, δύο μέρες, με πρωινό.
  • Hotel Hayat, Abdesthana 47, Σαράγεβο, 71000, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, 35 euros, μία μέρα.
  • Art House, Rade Bitange 26 , Μόσταρ, 88000, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, 21,6 euros, μία μέρα.
  • Opus One Apartment Dubrovnik, 32 Ulica Andrije Hebranga, Gruz, Ντουμπρόβνικ, 20000, Κροατία, 40 euros, μία μέρα.
  • Lux Hotel, Jadranski put, Μπούντβα, 85310, Μαυροβούνιο, 27,5 euros, μία μέρα, με πρωινό.
  • Sweet Dreams Rooms, Slobodana Skerovica 86, Ποντγκόριτσα, 81000, Μαυροβούνιο, 26 euros, μία μέρα.
  • Florent's Superb Studio, free parking & garden!!, 6 Rruga Zenel Baboçi, Τίρανα, 1001, Aλβανία, 34 euros, μία μέρα.
 

cosafiv

Member
Μηνύματα
224
Likes
475
Παρακάτω δίνω τις πληροφορίες που ζητάς. Το αν είναι καλά ή όχι θα το δεις και στη συνέχεια της ιστορίας μου. Αλλά να ξέρεις, ό,τι αρέσει σε μένα εσένα μπορεί να μη σου αρέσει. Αν θες κάτι συγκεκριμένο για κάποιο με ρωτάς.
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
  • Βέροια, la Bijou, 61 ευρώ, μία μέρα.
  • Ikaron 4, Φλώρινα, 53100, Ελλάδα, «Φιλαρέτη», 35,5 ευρώ, μία μέρα.
  • Old City House. st. Ilindenska 56 st. Ilindenska 56, Οχρίδα, 6000, Βόρεια Μακεδονία, 25 ευρώ, μία μέρα.
  • Hotel Fama, 74 Boulevard Krste Petkov Misirkov 74 Boulevard Krste Petkov Misirkov, Σκόπια, 1000, Βόρεια Μακεδονία, 41 ευρώ, δύο μέρες, με πρωινό.
  • Colorway Appartment, Šantićeva 13 02, Stari Grad, Βελιγράδι, 11000, Σερβία, 100 euros, δύο μέρες, με πρωινό.
  • Hotel Hayat, Abdesthana 47, Σαράγεβο, 71000, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, 35 euros, μία μέρα.
  • Art House, Rade Bitange 26 , Μόσταρ, 88000, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, 21,6 euros, μία μέρα.
  • Opus One Apartment Dubrovnik, 32 Ulica Andrije Hebranga, Gruz, Ντουμπρόβνικ, 20000, Κροατία, 40 euros, μία μέρα.
  • Lux Hotel, Jadranski put, Μπούντβα, 85310, Μαυροβούνιο, 27,5 euros, μία μέρα, με πρωινό.
  • Sweet Dreams Rooms, Slobodana Skerovica 86, Ποντγκόριτσα, 81000, Μαυροβούνιο, 26 euros, μία μέρα.
  • Florent's Superb Studio, free parking & garden!!, 6 Rruga Zenel Baboçi, Τίρανα, 1001, Aλβανία, 34 euros, μία μέρα.
ευχαριστω φιλε
οι αμεσες απαντησεις σου, δειχνουν οτι εισαι σωστος ταξιδευτης
νασαι παντα καλα και να ταξιδευεις
 
Μηνύματα
22
Likes
16
Σε πόσες μέρες το έκανες αυτό το ταξίδι; Σκέφτομαι να το κάνω και εγώ οδικώς την άνοιξη μόνο όμως Αλβανία, Μαυροβούνιο, Ντουμπρόβνικ, Βοσνία Ερζεγοβίνη. Στα άλλα μέρη έχω πάει. Επίσης απ' το να αγοράζεις sim σε κάθε χώρα, υπάρχει η e-sim ( εφόσον δέχεται το κινητό σου). Με πράσινη κάρτα μπορείς να γυρίσεις όλη την Ευρώπη και σε πολλές χώρες ούτε την κοιτάνε.
Κόσοβο αξίζει; έχω ακούσει έχει ωραία φύση και επίσης το Σαράγεβο αξίζει;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.228
Μηνύματα
884.347
Μέλη
38.919
Νεότερο μέλος
ArgiroPappa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom