giannismits
Member
- Μηνύματα
- 3.494
- Likes
- 11.681
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Στοκχόλμη: Η αρχή! (περιοχή Norrmalm)
- Στοκχόλμη: Kungsholmen ως το Δημαρχείο
- Στοκχόλμη: Sodermalm!
- Στοκχόλμη: Το Globen, η Eurovision και το νεκροταφείο!
- Στοκχόλμη: Mot mig i Gamla Stan! Στην παλιά πόλη
- Στοκχόλμη:Skeppsholmen, Μουσείο Vasa και Skansen!
- Στοκχόλμη: Ο πύργος, το ηλιοβασίλεμα, το μετρό και το αντίο!
- Κρουαζιέρα θα σε πάω!
- Ελσίνκι express σε 7 ώρες!
- Κοπεγχάγη πρεμιέρα!
- Κοπεγχάγη κεντρικά
- Κοπεγχάγη: Μάθημα αρχιτεκτονικής!
- Κοπεγχάγη: Το φρούριο, το γοργονάκι, τα κανάλια και πέριξ!
- Κοπεγχάγη: Christiania.
- Επίλογος: Από Κοπεγχάγη στο Nykoping.
Κοπεγχάγη πρεμιέρα!
Φτάσαμε αισίως στην 6η ημέρα του ταξιδιού μας και σειρά έχει άλλη μια χώρα άλλη μια πρωτεύουσα. Κοπεγχάγη ή αλλιώς η πόλη του ποδηλάτου. Επίσης σειρά έχει άλλο ένα διαφορετικό μεταφορικό μέσο. Το τρένο. Για να σας βάλω ξανά στο κλίμα επιστρέφω στη Στοκχόλμη και στην αναχώρησή μας.
Ξυπνήσαμε πουρνό πουρνό στις 7 παρά, φάγαμε λίγο στην αίθουσα του πρωινού και σέρνοντας τις βαλίτσες μας αποχωρήσαμε από το hotel. Πήραμε την μπλε γραμμή του μετρό από τον σταθμό Fridhemsplan και κατεβήκαμε T-Centralen. Μπήκαμε ξανά στο χάος όπως την πρώτη μέρα και σαν τους τρελούς αναπτύξαμε ταχύτητα ακολουθώντας τις πινακίδες, περνώντας διαδρόμους, κυλιόμενες σκάλες και ρωτώντας τουλάχιστον 3 υπαλλήλους προς τα πού είναι ο σταθμός τρένων.
Με λίγο τρέξιμο και άγχος βρήκαμε την αποβάθρα που θα ξεκινούσε το τρένο μας για Κοπεγχάγη. Τα εισιτήρια τα είχα αγοράσει από το επίσημο sitehttp://www.sj.se/start/startpage/index.form?l=en και η τιμή του εισιτηρίου για μονή διαδρομή ήταν 24€ το άτομο 2 μήνες πριν το ταξίδι. Τα εισιτήρια τα είχα εκτυπώσει και η ώρα αναχώρησης μας ήταν 08:21. Μπήκαμε στο βαγόνι μας και ψάξαμε τις θέσεις μας. Το τρένο ξεκίνησε και για 5 ώρες θα χαλαρώναμε και θα απολαμβάναμε όμορφα αλλά και βαρετά τοπία κάτω από έναν ηλιόλουστο σουηδικό ήλιο! Λίμνες, βουνά, λιβάδια, λαγκάδια, δάση ήταν σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής και η ώρα πέρασε ευχάριστα σε ένα γρήγορο και πεντακάθαρο τρένο.
Αν και είχαμε πει να κρατηθούμε και να μη κάνουμε έξοδα πάνω στο τρένο, η λαιμαργία μας και πάλι μας νίκησε. Και μάφιν φάγαμε, και κρύα σάντουιτς και πιάτο με σουηδικά κεφτεδάκια και πουρέ και 180 κορώνες τις δώσαμε!
Απέναντί μας κάθονταν μια τετραμελή καλοβαλμένη οικογένεια απίστευτα οργανωμένη. Είχαν τα ταπεράκια τους, το μαγειρεμένο σπιτικό φαγητό τους, σαλάτες, χυμούς σε παγούρια, νερό και όμορφα και ήσυχα πήραν το γεύμα τους. Μια εικόνα που αν τη βλέπαμε σε ελληνικό τρένο πολλοί θα σνόμπαραν ή θα κορόιδευαν. Εμείς πάλι χλαπακιάσαμε τα σουηδικά κεφτεδάκια που δεν ήταν καθόλου άσχημα σε χρόνο ντε τε!
Είχα μια προσμονή γι’ αυτή τη διαδρομή που ονομάζεται γέφυρα Oresund! Την ξακουστή γέφυρα η οποία συνδέει το νοτιότερο τμήμα της Σουηδίας με την Δανία με σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο διπλής κατεύθυνσης. Το τρένο περνάει έξω από το Μάλμε της Σουηδίας, περνάει τη γέφυρα και μετά από 30 λεπτά μπαίνει στην Δανία. Ήλπιζα πως από τα παράθυρα του τρένου θα είχαμε την ευκαιρία να τη θαυμάσουμε αλλά τελικά τζάμπα ανυπομονούσα αφού το τρένο μπαίνει σε τούνελ, βγαίνει πάνω στο δεύτερο επίπεδο της γέφυρας και το μόνο που βλέπεις είναι να περνούν από τα παράθυρα γρήγορα τα σίδερα της γέφυρας. Δεν είδαμε τίποτα παρά το θαλάσσιο στενό του Όρεσουντ. Η γέφυρα φυσικά έχει και διόδια και το κόστος για μια διέλευση με Ι.Χ. ανέρχεται στο ποσό των 43€!
Η είσοδος στην Κοπεγχάγη με τις αμέτρητες ανεμογεννήτριες μας υπενθύμισε πως η Δανία χτίζει το μέλλον της στην Αιολική Ενέργεια. Μας θύμισε γιατί η Κοπεγχάγη βρίσκεται μονίμως στην 5αδα των πόλεων με το υψηλότερο βιοτικό επίπεδο στον κόσμο, κοιτάει στο μέλλον και εκτός από την αιολική ενέργεια όλοι υποστηρίζουν και την διαχείριση των απορριμμάτων και την χρήση ποδηλάτου και γενικά προσπαθούν να υιοθετήσουν μια νοοτροπία εξοικονόμησης ενέργειας για μια καλύτερη ποιότητα ζωής αλλά και για μείωση του κόστους των πάγιων λογαριασμών τους. Έτη φωτός μακριά δηλαδή από Ελλάδα.
Αξίζει μια εισαγωγή και ένα αφιέρωμα σ’ αυτή την πόλη πρότυπο που εξελίσσεται, μεταμορφώνεται και αλλάζει συνεχώς. Έκανα ειδική έρευνα γιατί πραγματικά αυτή η μικρή χώρα έχει κάνει άλματα όταν άλλες μένουν στάσιμες. Με εντυπωσίασε τόσο πολύ και ομολογουμένως είναι μια πρωτεύουσα που προσφέρει στους κατοίκους της αμέτρητους χώρους πρασίνου και για το λόγο αυτό έχει επενδύσει στην βελτίωση του αστικού τοπίου της με λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον με αύξηση της χρήσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ώστε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Τα πάντα στην Κοπεγχάγη είναι αξιοποιημένα άριστα με πρώτο και καλύτερο το λιμάνι που εξελίσσεται συνεχώς με έργα που το διατηρούν πάντα καθαρό με χώρους αναψυχής ακόμα και με πισίνες. Μάλιστα το νερό είναι ασφαλές για κολύμπι και ψάρεμα και η περιοχή γύρω από το Λιμάνι βελτίωσε την επιχειρηματικότητα και δημιούργησε πολλές θέσεις εργασίας.
Αμέτρητοι ποδηλατοδρόμοι έχουν μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την ατμοσφαιρική ρύπανση και κατά συνέπεια έχει βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των πολιτών. Είναι απίστευτο ότι το 50% των κατοίκων χρησιμοποιεί ποδήλατο για να πάει στην εργασία του. Μια πόλη μιας τόσο διαφορετικής νοοτροπίας από τη δική μας που οι αρχές ενημερώνουν και παροτρύνουν τους κατοίκους να περπατούν και να ακολουθούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής για κοινωνική και πνευματική ευημερία και για να έχουν μια διαφορετική προσέγγιση της πόλης που ζούνε. Εντυπωσιακό ότι η Κοπεγχάγη είναι η πιο πράσινη πόλη και αυτό οφείλεται κυρίως από πρωτοβουλία των ίδιων των κατοίκων σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και επιχειρηματίες.
Όλα αυτά βέβαια με λύπησαν και με προβλημάτισαν σκεπτόμενος πως πολλές Ελληνικές πόλεις που σαν την Κοπεγχάγη είναι περιστοιχισμένες από νερό θα μπορούσαν να επενδύσουν σε τέτοιες αλλαγές του αστικού τοπίου ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής μας. Αλλά αυτό είναι μια πονεμένη ιστορία. Εγώ πάντως ζήλεψα.
Για την αρχιτεκτονική πάλι τι να πω. Είχα σημειώσει κάποια συγκεκριμένα κτίρια που ήθελα να θαυμάσω από κοντά αλλά έτσι κι αλλιώς όπου κι αν κοιτούσα έβλεπα κάτι καινούριο. Έβλεπα την εξέλιξη της σύγχρονης αρχιτεκτονικής. Αν με ρωτήσετε τι μου έμεινε από την Κοπεγχάγη αυτό θα πω. Η μοντέρνα και συγχρόνως λειτουργική καινούρια αρχιτεκτονική σε συνδυασμό με τους αξιοποιήσιμους χώρους στη θάλασσα και τα κανάλια σε κάθε γωνιά της πόλης.
Πάντως σχεδόν όλο το κέντρο βρίσκεται σε οργασμό έργων και παντού υπάρχουν γερανοί και σκαλωσιές κυρίως για τη νέα γραμμή μετρό που γίνεται και βέβαια αυτό ήταν κάτι που μείωνε σημαντικά την αισθητική και την ομορφιά της πόλης.
Πήραμε το μάθημα μας όλοι οπότε ας συνεχίσω!
Η Κοπεγχάγη μας περίμενε ηλιόλουστη. Ο καλός καιρός ξεπέρασε κάθε προσδοκία μου σε αυτό το ταξίδι. Σούπερ. Στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό Kobenhavn H φτάσαμε 13.22. Η απόσταση μέχρι το ξενοδοχείο μας ήταν μόνο 5 λεπτά και το βρήκαμε πολύ εύκολα. Τοhttps://www.booking.com/hotel/dk/ho...k;sid=071e39e917ad739ab7ed9862154bb164;dcid=2 μας ικανοποίησε σε όλους τους τομείς γιατί βρίσκεται σε πολύ βολική τοποθεσία και είναι ένα 3στερο αξιοπρεπέστατο ξενοδοχείο. Το δωμάτιο ήταν άνετο αλλά το μπάνιο μπορεί να χωρέσει μόνο αδύνατους ανθρώπους και μάλιστα με τα βίας! Για δύο διανυκτερεύσεις πληρώσαμε 210€. Φτηνό δεν το λες.
Άφιξη στον σταθμό
Έξω από το Hotel Ansgar
Το ξενοδοχείο βρίσκεται στην περιοχή του Vesterbro στα σύνορα με το Indre By δηλαδή δυτικά του κέντρου της πόλης . Παρ’ ότι το Vesterbro είναι η ανερχόμενη συνοικία της Κοπεγχάγης, μια μοντέρνα περιοχή αγαπημένη της νεολαίας και όχι μόνο, δεν καταφέραμε να τη ζήσουμε ούτε καν να την περπατήσουμε κι ας ήμασταν ουσιαστικά μια ανάσα κοντά της. Ο χρόνος ήταν πολύς λίγος οπότε και κινηθήκαμε ως επί το πλείστον στο κεντρικό κομμάτι της Κοπεγχάγης. Γι’ αυτό και θα ήθελα άλλη 1 ή 2 μέρες ακόμα στην Βασιλική πρωτεύουσα της Δανίας!
Εξ αρχής θα πω πως η Κοπεγχάγη μου άρεσε πάρα πολύ. Πήγα με μικρό καλάθι και τελικά με εντυπωσίασε και δεν το περίμενα. Ακόμα και με χαλασμένες πλατείες και δρόμους λόγω έργων η πόλη έχει μια ιδιαίτερη ομορφιά. Τα ιστορικά κτίρια και τα στενά πεζοδρόμια γεμάτα ζωή, ο πολυπολιτισμικός της χαρακτήρας, το street food, τα νέα πρωτοποριακά κτίρια απίστευτης έμπνευσης και σύγχρονης αρχιτεκτονικής, τα παλάτια, οι εκκλησιές και πάνω απ’ όλα τα κανάλια της και το φιλικό περιβάλλον σε όλους του τομείς κάνουν την Κοπεγχάγη έναν θαυμάσιο προορισμό. Η πόλη Οκτώβριο μήνα είχε τουρισμό. Είχε έντονη κίνηση στο κέντρο, είχε ζωή και το είχαμε ανάγκη μετά την ηρεμία των προηγούμενων ημερών. Σ’ αυτό το κομμάτι Στοκχόλμη – Κοπεγχάγη 0-1! Δεν περίμενα τόσο ζωηρή την Κοπεγχάγη και τόσο τουριστική. Άπειρες επιλογές σε φαγητό του δρόμου σε όλες τις κουζίνες του κόσμου και σε τιμές ελαφρώς φθηνότερες από Στοκχόλμη. Δηλαδή με 5 ευρώ τρως κρέπα ή γεμίζεις ένα κουπάκι με κινέζικο.
Όλες οι φυλές τις γης επίσης ζουν εδώ όπως και στη Στοκχόλμη και έχουν ανοίξει επιχειρήσεις. Ζητιανιά όμως δεν είδα. Όπως μας είπε μια κοπέλα κάτοικος της Κοπεγχάγης, η Δανία μπορεί να είναι μια ανοιχτή κοινωνία σε όλα, αλλά όσον αφορά τους μετανάστες δεν τρέφει ιδιαίτερη συμπάθεια σε αντίθεση με τους Σουηδούς. Δηλαδή δέχεται μετανάστες αλλά δεν τρελαίνονται καθόλου ούτε χαίρονται που έχουν εισχωρήσει στην κοινωνία τους τόσοι πολλοί. Το αντίθετο συμβαίνει με την ομοφυλοφιλία που το δέχονται σαν κάτι φυσικό Είναι μια απόλυτα απελευθερωμένη κοινωνία στις σχέσεις ατόμων του ίδιου φίλου και το είδαμε και στους δρόμους χαλαρά και άνετα χωρίς να ενοχλείται κανείς. Ολλανδία και Δανία κατέχουν τα σκήπτρα στην ψήφιση νόμων για την εξασφάλιση της ισότητας για τους ομοφυλόφιλους άνδρες και γυναίκες. Είναι η πλέον φιλελεύθερη και ανοιχτόμυαλη πόλη όπου όλοι απολαμβάνουν την ισότητα και την ελευθερία. Ακόμα και η τσαχπίνα όμορφη δανέζα πρωθυπουργός το υποστηρίζει με σθένος και γενικά όλοι ζουν free και χαρούμενοι!
Με ήλιο αλλά με 6 βαθμούς περίπου απολαύσαμε ατελείωτες βόλτες και το ευχαριστηθήκαμε. Τη δεύτερη μέρα μόνο αγοράσαμε και μια ημερήσια κάρτα μεταφορών για ζώνες 1-4 για το κέντρο. Το εισιτήριο 24 ωρών κοστίζει DKK 80 (10€) και για όλες τις ζώνες έξω από την Κοπεγχάγη κοστίζει DKK 130 (17€).
Περισσότερες πληροφορίες για τα εισιτήρια:
http://www.visitcopenhagen.com/copenhagen/transportation/tickets-prices
Κανονικά θα έπρεπε να γίνουμε ένα με τους δανούς και να κυκλοφορούμε κι εμείς με ποδήλατο αλλά τελικά δεν μπήκαμε στη διαδικασία αν και το σκεφτόμασταν. Έχει άπειρες επιλογές για ενοικίαση σε πολλά σημεία της πόλης ηλεκτρικών ποδηλάτων του δήμου και κλασικών από πολλές εταιρείες ενοικίασης με τιμές από 25 DKK την ώρα και 75 DKK / 100 DKK την ημέρα. Πάντως αυτό που συμβαίνει με τα ποδήλατα στην Κοπεγχάγη είναι κάτι το τρελό. Άπειρα ποδήλατα περνούν ξυστά από δίπλα σου, περιμένουν τα φανάρια, στους δρόμους στα πάρκα, σε διαδρόμους και πρέπει να έχεις τον νου σου. Για μας που δεν έχουμε ποδηλατική κουλτούρα προκαλεί σύγχυση η διέλευση ποδηλάτων σε κάθε σημείο της πόλης και θέλει προσοχή. Πιο πολύ κινδυνεύεις να πατηθείς από τα ποδήλατα παρά από τα αυτοκίνητα.
Είπα πολλά! Απομένουν οι δύο υπέροχες μέρες στην Κοπεγχάγη για τον επίλογο αυτού του ταξιδιού. Έρχονται πολλές εικόνες!
Φτάσαμε αισίως στην 6η ημέρα του ταξιδιού μας και σειρά έχει άλλη μια χώρα άλλη μια πρωτεύουσα. Κοπεγχάγη ή αλλιώς η πόλη του ποδηλάτου. Επίσης σειρά έχει άλλο ένα διαφορετικό μεταφορικό μέσο. Το τρένο. Για να σας βάλω ξανά στο κλίμα επιστρέφω στη Στοκχόλμη και στην αναχώρησή μας.
Ξυπνήσαμε πουρνό πουρνό στις 7 παρά, φάγαμε λίγο στην αίθουσα του πρωινού και σέρνοντας τις βαλίτσες μας αποχωρήσαμε από το hotel. Πήραμε την μπλε γραμμή του μετρό από τον σταθμό Fridhemsplan και κατεβήκαμε T-Centralen. Μπήκαμε ξανά στο χάος όπως την πρώτη μέρα και σαν τους τρελούς αναπτύξαμε ταχύτητα ακολουθώντας τις πινακίδες, περνώντας διαδρόμους, κυλιόμενες σκάλες και ρωτώντας τουλάχιστον 3 υπαλλήλους προς τα πού είναι ο σταθμός τρένων.

Με λίγο τρέξιμο και άγχος βρήκαμε την αποβάθρα που θα ξεκινούσε το τρένο μας για Κοπεγχάγη. Τα εισιτήρια τα είχα αγοράσει από το επίσημο sitehttp://www.sj.se/start/startpage/index.form?l=en και η τιμή του εισιτηρίου για μονή διαδρομή ήταν 24€ το άτομο 2 μήνες πριν το ταξίδι. Τα εισιτήρια τα είχα εκτυπώσει και η ώρα αναχώρησης μας ήταν 08:21. Μπήκαμε στο βαγόνι μας και ψάξαμε τις θέσεις μας. Το τρένο ξεκίνησε και για 5 ώρες θα χαλαρώναμε και θα απολαμβάναμε όμορφα αλλά και βαρετά τοπία κάτω από έναν ηλιόλουστο σουηδικό ήλιο! Λίμνες, βουνά, λιβάδια, λαγκάδια, δάση ήταν σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής και η ώρα πέρασε ευχάριστα σε ένα γρήγορο και πεντακάθαρο τρένο.


Αν και είχαμε πει να κρατηθούμε και να μη κάνουμε έξοδα πάνω στο τρένο, η λαιμαργία μας και πάλι μας νίκησε. Και μάφιν φάγαμε, και κρύα σάντουιτς και πιάτο με σουηδικά κεφτεδάκια και πουρέ και 180 κορώνες τις δώσαμε!

Απέναντί μας κάθονταν μια τετραμελή καλοβαλμένη οικογένεια απίστευτα οργανωμένη. Είχαν τα ταπεράκια τους, το μαγειρεμένο σπιτικό φαγητό τους, σαλάτες, χυμούς σε παγούρια, νερό και όμορφα και ήσυχα πήραν το γεύμα τους. Μια εικόνα που αν τη βλέπαμε σε ελληνικό τρένο πολλοί θα σνόμπαραν ή θα κορόιδευαν. Εμείς πάλι χλαπακιάσαμε τα σουηδικά κεφτεδάκια που δεν ήταν καθόλου άσχημα σε χρόνο ντε τε!
Είχα μια προσμονή γι’ αυτή τη διαδρομή που ονομάζεται γέφυρα Oresund! Την ξακουστή γέφυρα η οποία συνδέει το νοτιότερο τμήμα της Σουηδίας με την Δανία με σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο διπλής κατεύθυνσης. Το τρένο περνάει έξω από το Μάλμε της Σουηδίας, περνάει τη γέφυρα και μετά από 30 λεπτά μπαίνει στην Δανία. Ήλπιζα πως από τα παράθυρα του τρένου θα είχαμε την ευκαιρία να τη θαυμάσουμε αλλά τελικά τζάμπα ανυπομονούσα αφού το τρένο μπαίνει σε τούνελ, βγαίνει πάνω στο δεύτερο επίπεδο της γέφυρας και το μόνο που βλέπεις είναι να περνούν από τα παράθυρα γρήγορα τα σίδερα της γέφυρας. Δεν είδαμε τίποτα παρά το θαλάσσιο στενό του Όρεσουντ. Η γέφυρα φυσικά έχει και διόδια και το κόστος για μια διέλευση με Ι.Χ. ανέρχεται στο ποσό των 43€!
Η είσοδος στην Κοπεγχάγη με τις αμέτρητες ανεμογεννήτριες μας υπενθύμισε πως η Δανία χτίζει το μέλλον της στην Αιολική Ενέργεια. Μας θύμισε γιατί η Κοπεγχάγη βρίσκεται μονίμως στην 5αδα των πόλεων με το υψηλότερο βιοτικό επίπεδο στον κόσμο, κοιτάει στο μέλλον και εκτός από την αιολική ενέργεια όλοι υποστηρίζουν και την διαχείριση των απορριμμάτων και την χρήση ποδηλάτου και γενικά προσπαθούν να υιοθετήσουν μια νοοτροπία εξοικονόμησης ενέργειας για μια καλύτερη ποιότητα ζωής αλλά και για μείωση του κόστους των πάγιων λογαριασμών τους. Έτη φωτός μακριά δηλαδή από Ελλάδα.

Αξίζει μια εισαγωγή και ένα αφιέρωμα σ’ αυτή την πόλη πρότυπο που εξελίσσεται, μεταμορφώνεται και αλλάζει συνεχώς. Έκανα ειδική έρευνα γιατί πραγματικά αυτή η μικρή χώρα έχει κάνει άλματα όταν άλλες μένουν στάσιμες. Με εντυπωσίασε τόσο πολύ και ομολογουμένως είναι μια πρωτεύουσα που προσφέρει στους κατοίκους της αμέτρητους χώρους πρασίνου και για το λόγο αυτό έχει επενδύσει στην βελτίωση του αστικού τοπίου της με λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον με αύξηση της χρήσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ώστε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Τα πάντα στην Κοπεγχάγη είναι αξιοποιημένα άριστα με πρώτο και καλύτερο το λιμάνι που εξελίσσεται συνεχώς με έργα που το διατηρούν πάντα καθαρό με χώρους αναψυχής ακόμα και με πισίνες. Μάλιστα το νερό είναι ασφαλές για κολύμπι και ψάρεμα και η περιοχή γύρω από το Λιμάνι βελτίωσε την επιχειρηματικότητα και δημιούργησε πολλές θέσεις εργασίας.
Αμέτρητοι ποδηλατοδρόμοι έχουν μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την ατμοσφαιρική ρύπανση και κατά συνέπεια έχει βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των πολιτών. Είναι απίστευτο ότι το 50% των κατοίκων χρησιμοποιεί ποδήλατο για να πάει στην εργασία του. Μια πόλη μιας τόσο διαφορετικής νοοτροπίας από τη δική μας που οι αρχές ενημερώνουν και παροτρύνουν τους κατοίκους να περπατούν και να ακολουθούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής για κοινωνική και πνευματική ευημερία και για να έχουν μια διαφορετική προσέγγιση της πόλης που ζούνε. Εντυπωσιακό ότι η Κοπεγχάγη είναι η πιο πράσινη πόλη και αυτό οφείλεται κυρίως από πρωτοβουλία των ίδιων των κατοίκων σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και επιχειρηματίες.
Όλα αυτά βέβαια με λύπησαν και με προβλημάτισαν σκεπτόμενος πως πολλές Ελληνικές πόλεις που σαν την Κοπεγχάγη είναι περιστοιχισμένες από νερό θα μπορούσαν να επενδύσουν σε τέτοιες αλλαγές του αστικού τοπίου ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής μας. Αλλά αυτό είναι μια πονεμένη ιστορία. Εγώ πάντως ζήλεψα.
Για την αρχιτεκτονική πάλι τι να πω. Είχα σημειώσει κάποια συγκεκριμένα κτίρια που ήθελα να θαυμάσω από κοντά αλλά έτσι κι αλλιώς όπου κι αν κοιτούσα έβλεπα κάτι καινούριο. Έβλεπα την εξέλιξη της σύγχρονης αρχιτεκτονικής. Αν με ρωτήσετε τι μου έμεινε από την Κοπεγχάγη αυτό θα πω. Η μοντέρνα και συγχρόνως λειτουργική καινούρια αρχιτεκτονική σε συνδυασμό με τους αξιοποιήσιμους χώρους στη θάλασσα και τα κανάλια σε κάθε γωνιά της πόλης.




Πάντως σχεδόν όλο το κέντρο βρίσκεται σε οργασμό έργων και παντού υπάρχουν γερανοί και σκαλωσιές κυρίως για τη νέα γραμμή μετρό που γίνεται και βέβαια αυτό ήταν κάτι που μείωνε σημαντικά την αισθητική και την ομορφιά της πόλης.


Πήραμε το μάθημα μας όλοι οπότε ας συνεχίσω!
Η Κοπεγχάγη μας περίμενε ηλιόλουστη. Ο καλός καιρός ξεπέρασε κάθε προσδοκία μου σε αυτό το ταξίδι. Σούπερ. Στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό Kobenhavn H φτάσαμε 13.22. Η απόσταση μέχρι το ξενοδοχείο μας ήταν μόνο 5 λεπτά και το βρήκαμε πολύ εύκολα. Τοhttps://www.booking.com/hotel/dk/ho...k;sid=071e39e917ad739ab7ed9862154bb164;dcid=2 μας ικανοποίησε σε όλους τους τομείς γιατί βρίσκεται σε πολύ βολική τοποθεσία και είναι ένα 3στερο αξιοπρεπέστατο ξενοδοχείο. Το δωμάτιο ήταν άνετο αλλά το μπάνιο μπορεί να χωρέσει μόνο αδύνατους ανθρώπους και μάλιστα με τα βίας! Για δύο διανυκτερεύσεις πληρώσαμε 210€. Φτηνό δεν το λες.
Άφιξη στον σταθμό

Έξω από το Hotel Ansgar


Το ξενοδοχείο βρίσκεται στην περιοχή του Vesterbro στα σύνορα με το Indre By δηλαδή δυτικά του κέντρου της πόλης . Παρ’ ότι το Vesterbro είναι η ανερχόμενη συνοικία της Κοπεγχάγης, μια μοντέρνα περιοχή αγαπημένη της νεολαίας και όχι μόνο, δεν καταφέραμε να τη ζήσουμε ούτε καν να την περπατήσουμε κι ας ήμασταν ουσιαστικά μια ανάσα κοντά της. Ο χρόνος ήταν πολύς λίγος οπότε και κινηθήκαμε ως επί το πλείστον στο κεντρικό κομμάτι της Κοπεγχάγης. Γι’ αυτό και θα ήθελα άλλη 1 ή 2 μέρες ακόμα στην Βασιλική πρωτεύουσα της Δανίας!
Εξ αρχής θα πω πως η Κοπεγχάγη μου άρεσε πάρα πολύ. Πήγα με μικρό καλάθι και τελικά με εντυπωσίασε και δεν το περίμενα. Ακόμα και με χαλασμένες πλατείες και δρόμους λόγω έργων η πόλη έχει μια ιδιαίτερη ομορφιά. Τα ιστορικά κτίρια και τα στενά πεζοδρόμια γεμάτα ζωή, ο πολυπολιτισμικός της χαρακτήρας, το street food, τα νέα πρωτοποριακά κτίρια απίστευτης έμπνευσης και σύγχρονης αρχιτεκτονικής, τα παλάτια, οι εκκλησιές και πάνω απ’ όλα τα κανάλια της και το φιλικό περιβάλλον σε όλους του τομείς κάνουν την Κοπεγχάγη έναν θαυμάσιο προορισμό. Η πόλη Οκτώβριο μήνα είχε τουρισμό. Είχε έντονη κίνηση στο κέντρο, είχε ζωή και το είχαμε ανάγκη μετά την ηρεμία των προηγούμενων ημερών. Σ’ αυτό το κομμάτι Στοκχόλμη – Κοπεγχάγη 0-1! Δεν περίμενα τόσο ζωηρή την Κοπεγχάγη και τόσο τουριστική. Άπειρες επιλογές σε φαγητό του δρόμου σε όλες τις κουζίνες του κόσμου και σε τιμές ελαφρώς φθηνότερες από Στοκχόλμη. Δηλαδή με 5 ευρώ τρως κρέπα ή γεμίζεις ένα κουπάκι με κινέζικο.
Όλες οι φυλές τις γης επίσης ζουν εδώ όπως και στη Στοκχόλμη και έχουν ανοίξει επιχειρήσεις. Ζητιανιά όμως δεν είδα. Όπως μας είπε μια κοπέλα κάτοικος της Κοπεγχάγης, η Δανία μπορεί να είναι μια ανοιχτή κοινωνία σε όλα, αλλά όσον αφορά τους μετανάστες δεν τρέφει ιδιαίτερη συμπάθεια σε αντίθεση με τους Σουηδούς. Δηλαδή δέχεται μετανάστες αλλά δεν τρελαίνονται καθόλου ούτε χαίρονται που έχουν εισχωρήσει στην κοινωνία τους τόσοι πολλοί. Το αντίθετο συμβαίνει με την ομοφυλοφιλία που το δέχονται σαν κάτι φυσικό Είναι μια απόλυτα απελευθερωμένη κοινωνία στις σχέσεις ατόμων του ίδιου φίλου και το είδαμε και στους δρόμους χαλαρά και άνετα χωρίς να ενοχλείται κανείς. Ολλανδία και Δανία κατέχουν τα σκήπτρα στην ψήφιση νόμων για την εξασφάλιση της ισότητας για τους ομοφυλόφιλους άνδρες και γυναίκες. Είναι η πλέον φιλελεύθερη και ανοιχτόμυαλη πόλη όπου όλοι απολαμβάνουν την ισότητα και την ελευθερία. Ακόμα και η τσαχπίνα όμορφη δανέζα πρωθυπουργός το υποστηρίζει με σθένος και γενικά όλοι ζουν free και χαρούμενοι!
Με ήλιο αλλά με 6 βαθμούς περίπου απολαύσαμε ατελείωτες βόλτες και το ευχαριστηθήκαμε. Τη δεύτερη μέρα μόνο αγοράσαμε και μια ημερήσια κάρτα μεταφορών για ζώνες 1-4 για το κέντρο. Το εισιτήριο 24 ωρών κοστίζει DKK 80 (10€) και για όλες τις ζώνες έξω από την Κοπεγχάγη κοστίζει DKK 130 (17€).
Περισσότερες πληροφορίες για τα εισιτήρια:
http://www.visitcopenhagen.com/copenhagen/transportation/tickets-prices
Κανονικά θα έπρεπε να γίνουμε ένα με τους δανούς και να κυκλοφορούμε κι εμείς με ποδήλατο αλλά τελικά δεν μπήκαμε στη διαδικασία αν και το σκεφτόμασταν. Έχει άπειρες επιλογές για ενοικίαση σε πολλά σημεία της πόλης ηλεκτρικών ποδηλάτων του δήμου και κλασικών από πολλές εταιρείες ενοικίασης με τιμές από 25 DKK την ώρα και 75 DKK / 100 DKK την ημέρα. Πάντως αυτό που συμβαίνει με τα ποδήλατα στην Κοπεγχάγη είναι κάτι το τρελό. Άπειρα ποδήλατα περνούν ξυστά από δίπλα σου, περιμένουν τα φανάρια, στους δρόμους στα πάρκα, σε διαδρόμους και πρέπει να έχεις τον νου σου. Για μας που δεν έχουμε ποδηλατική κουλτούρα προκαλεί σύγχυση η διέλευση ποδηλάτων σε κάθε σημείο της πόλης και θέλει προσοχή. Πιο πολύ κινδυνεύεις να πατηθείς από τα ποδήλατα παρά από τα αυτοκίνητα.






Είπα πολλά! Απομένουν οι δύο υπέροχες μέρες στην Κοπεγχάγη για τον επίλογο αυτού του ταξιδιού. Έρχονται πολλές εικόνες!
Last edited: