Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.611
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Huaraz (μέρος 1ο)
Τη διαδρομή Lima-Huaraz την έκανα με το βραδινό λεωφορείο της Cruz del sur. Τα εισιτήρια μπορείς να τα αγοράσεις online και θέλει προσοχή γιατί οι τιμές αλλάζουν από θέση σε θέση! Μπορεί μία συγκεκριμένη θέση από όλο το λεωφορείο να είναι σε προσφορά και η διαφορά να είναι σημαντική. Αναγκαστικά πρέπει να τσεκάρεις μία μία τις θέσεις για να συγκρίνεις τις τιμές. Για τα δεδομένα του Περού δεν τα λες φτηνά τα εισιτήρια τους. Περίμενα λοιπόν ότι ο σταθμός τους θα ήταν κάπως οργανωμένος και δεν είδα κάτι τέτοιο. Υπήρχε μια οθόνη που έδειχνε τις αναχωρήσεις και είχε προφανή λάθη και το χειρότερο είναι ότι η εικόνα έμενε για λίγο και μετά για αρκετή ώρα έπαιζαν διαφημίσεις της εταιρείας. Διαφημίσεις της εταιρείας που για να είσαι εκεί έχεις ήδη αγοράσει εισιτήριο, ποια διάνοια το σκέφτηκε αυτό; Για τις αποσκευές σου έδιναν ένα χαρτάκι που έπρεπε να τους το δώσεις στο τέλος για να τις πάρεις. Τις αποσκευές τις πέταγαν σαν σακιά με πατάτες. Ευτυχώς είχα ένα μικρό σακβουαγιάζ χωρίς ρόδες και χωρίς κάτι εύθραυστο μέσα. Αν είχα καμιά βαλίτσα με ρόδες ή με χερούλια θα ανησυχούσα αρκετά. Οι ανακοινώσεις έγιναν μόνο στα Ισπανικά και φωναχτά.
Η μία σειρά του λεωφορείου είχε μονές θέσεις και επέλεξα μία τέτοια. Φοβερά άνετη. Κοιμήθηκα σαν πουλάκι. Καλό θα είναι να έχετε κοντά σας κάποιο μπουφάν, γιατί οι θερμοκρασίες μπορεί να γίνουν πολικές. Έφτασα στη Huaraz ξημερώματα και πέταγα. Ούτε πρόβλημα με το υψόμετρο ούτε τίποτα. Η Huaraz είναι μια πόλη των Άνδεων με υψόμετρο γύρω στα 3000μ η οποία έχει υποφέρει από φυσικές καταστροφές με τελευταία ένα σεισμό την δεκαετία του 70 που την ισοπέδωσε. Το σύγχρονο κομμάτι που έχει χτιστεί θα το χαρακτήριζα επιεικώς κακάσχημο. Πολλές γειτονιές θυμίζουν εργοτάξιο. Πήγα από τον σταθμό μέχρι το χόστελ με τα πόδια για να πάρω μια πρώτη γεύση από την πόλη.
Νομίζω ότι αυτή η εικόνα είναι αρκετά αντιπροσωπευτική του τι εστί Huaraz.
Εδώ η κεντρική λεωφόρος με τα μαγαζιά που βγάζει στο κέντρο. Ήταν γεμάτη πρακτορεία που οργανώνουν τουρ.
Το μεγαλύτερο κομμάτι του πεζοδρομίου ήταν σκεπαστό.
Άσχημη πόλη με κλασσικά όμορφη πλατεία.
Και γύρω απ'την πλατεία είχε όμορφα σημεία.
Το χόστελ που έμεινα ήταν το lhotse (hostel-lhotse το πιάσατε; ). Δεν το αναφέρω επειδή είχε ζεστό δωμάτιο και ζεστό νερό αν και είναι βασικά στο Περού αυτά και ήταν τα κύρια κριτήρια μου για να κλείσω ένα μέρος. Το αναφέρω επειδή με άφησε να κάνω τσεκ-ιν 7 η ώρα το πρωί. Το δωμάτιο ήταν έτοιμο! Πάω κατευθείαν στον υπεύθυνο στη ρεσεψιόν να τον ρωτήσω για κάποιο τουρ. Με λύπη μου επιβεβαίωσα ότι το Chavin de Huantar ήταν κλειστό και άγνωστο πότε θα ξανάνοιγε. Η επόμενη επιλογή μου ήταν το εθνικό πάρκο Huascarán (ανήκει στη λίστα της Ουνέσκο) και συγκεκριμένα ο παγετώνας Pastoruri. 80 soles έκανε η μεταφορά και η ξενάγηση και δεν περιλάμβανε φαγητό ή τον είσοδο στον χώρο του παγετώνα. Πληρώνω και δεν μου δίνει τίποτα. Του λέω δεν θα μου δώσεις ένα χαρτί που να επιβεβαιώνει ότι έχω κλείσει το τουρ; Δεν περίμενα απόδειξη, αλλά έστω ένα παλιόχαρτο από καμιά σκισμένη εφημερίδα να γράφει το όνομα μου και ποιο τουρ έχω κλείσει. Τίποτα! Μην ανησυχείς, μου λέει, ξέρουν αυτοί. Τώρα με καθησύχασες σκέφτηκα και πήγα να ξαπλώσω αφού το τουρ έφευγε στις 9.
Κατά τις 8 και κάτι βγαίνω απ'το ξενοδοχείο να φάω κάτι κι εκεί επιβεβαίωσα κάτι που είχα δει καθώς περνούσα απ'το κέντρο νωρίτερα. Η πόλη έχει άπειρα αδέσποτα σκυλιά και σε μερικές περιπτώσεις κινούνται σε ομάδες. Καθώς γύριζα στο ξενοδοχείο, κοντά στην είσοδο είχε 4 αδέσποτα που με το που με είδαν να πλησιάζω άρχισαν να ρχονται κατα πάνω μου γαυγίζοντας. Μεταβολή και κύκλος του στενού για να μπω στο ξενοδοχείο. Στη ρεσεψιόν πλέον δεν υπήρχε κανένας. Κάθομαι στον καναπέ που υπήρχε εκεί και περιμένω το τουρ μου. Κατα τις 9 εμφανίζεται μια γυναίκα και χτυπάει το κουδούνι. Δεν εμφανίστηκε κανείς στη ρεσεψιόν. Κολλάει το πρόσωπο της στο τζάμι (ήταν απ'τις πόρτες-καθρέφτης) με βλέπει και μου κάνει νόημα να πάω. Pastoruri με ρωτάει. Ναι της λέω, είναι να κάνω τουρ σήμερα. Εμείς είμαστε μου λέει και με πηγαίνει στο λεωφορείο. Ούτε όνομα με ρώτησε ούτε τίποτα. Σε κάποιο σημείο μας έδωσε μια φόρμα να συμπληρώσουμε τα στοιχεία μας. Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στο τουρ ήταν όλοι απ'το Περού και η ξενάγηση και όλες οι ανακοινώσεις ήταν μόνο στα Ισπανικά. Η ξεναγός ήταν συμπαθέστατη. Και μόνο που χρησιμοποιούσε λέξεις όπως chiquitito με αυτή την τέλεια Περουβιανή προφορά είχε κερδίσει την καρδιά μου. Κάναμε μια στάση να κανονίσουμε το μεσημεριανό και να αγοράσουμε αν θέλουμε τσάι με φύλλα κόκας. Πήρα, καλό ήταν και λογικά με βοήθησε με το υψόμετρο. Πραγματικά δεν είχα κανένα θέμα σε όλη την εκδρομή.
Η πρώτη στάση ήταν για να δούμε φυσική πηγή ανθρακούχου νερού. Προσέξτε αριστερά στη φωτογραφία που μια Περουβιανή έχει ντύσει καρνάβαλους 2 άλπακα και οι τουρίστες όχι μόνο δεν βρίσκουν αποκρουστικό το θέαμα, αλλά πληρώνουν για να βγουν φωτογραφία μαζί τους. Δεν θέλω να χρησιμοποιήσω κάποιον χαρακτηρισμό, απλά θα πω μια φράση που λέμε στο χωριό μου "hay gente y gente". Όμορφο τοπίο κατά τ'άλλα.
Εδώ η πηγή από κοντά.
Στη διαδρομή είδαμε και μερικές απ'τις κατοικίες όταν ζούσαν άνθρωποι στην περιοχή. Η κουρτίνα του λεωφορείου μπήκε στη μέση!
Η είσοδος στον χώρο του παγετώνα κοστίζει 30 soles και στο συγκεκριμένο τουρ τουλάχιστον δέχονταν μόνο μετρητά που τα μάζεψε από όλους για να πληρώσει. Στο τελευταίο χιλιόμετρο και κάτι μέχρι τον παγετώνα δεν πηγαίνει όχημα. Οι επιλογές είναι είτε με τα πόδια είτε με άλογο μέχρι κάποιο σημείο και φυσικά αφού πληρώσεις. Το τοπίο άλλαξε τελείως, έγινε απόκοσμο, ενώ άρχισε και να χιονίζει.
Η διαδρομή είναι κάπως έτσι. Έχει διάφορα σημεία με παγκάκια για να ξαποστάσεις. Εγώ έπινα όσο πιο συχνά μπορούσα νερό και βοηθούσε πολύ. Όπως βλέπετε είναι στρωμένο δρομάκι, δεν είναι trekking.
Ο παγετώνας Pastoruri είναι από τους λίγους παγετώνες των Άνδεων που διατηρούνται μέχρι σήμερα και δυστυχώς όπως φαίνεται δεν θα υπάρχει για πολύ ακόμα. Τα τελευταία τριάντα χρόνια έχει μείνει το 1/3, ενώ πιθανολογείται ότι ίσως να μην υπάρχει την επόμενη δεκαετία. Δεν υπάρχει κλιματική αλλαγή, είναι κοροϊδοϊός κλπ. Η πρώτη εικόνα του παγετώνα που αντικρίζεις.
Και πλησιάζοντας.
Και πλησιάζοντας.
Αυτό το τοπίο το βάζω σίγουρα στα highlights του ταξιδιού μου. Το ότι κανένα από τα υπόλοιπα μέρη που είδα στο Περού δεν μοιάζει με αυτό, το ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά.
Τα χείλη μου ξεράθηκαν σε χρόνο ρεκόρ! Από τα πρώτα πράγματα που έκανα όταν επέστρεψα στην πόλη ήταν να αγοράσω lipsaliv (δεν είχαν liposan). Έτσι έσωσα τα χείλη μου, διαφορετικά θα φεύγανε κομμάτια από την πρώτη μέρα.
Γυρίσαμε αργά το απόγευμα και δεν είχα διάθεση για τίποτα άλλο πέρα απ'το να κάνω ντουζ και να ξαπλώσω. Α και να κανονίσω το τουρ της επόμενης ημέρας στη λίμνη Parón. Φυσικά πάλι με συμφωνία στο μιλητό.
Τη διαδρομή Lima-Huaraz την έκανα με το βραδινό λεωφορείο της Cruz del sur. Τα εισιτήρια μπορείς να τα αγοράσεις online και θέλει προσοχή γιατί οι τιμές αλλάζουν από θέση σε θέση! Μπορεί μία συγκεκριμένη θέση από όλο το λεωφορείο να είναι σε προσφορά και η διαφορά να είναι σημαντική. Αναγκαστικά πρέπει να τσεκάρεις μία μία τις θέσεις για να συγκρίνεις τις τιμές. Για τα δεδομένα του Περού δεν τα λες φτηνά τα εισιτήρια τους. Περίμενα λοιπόν ότι ο σταθμός τους θα ήταν κάπως οργανωμένος και δεν είδα κάτι τέτοιο. Υπήρχε μια οθόνη που έδειχνε τις αναχωρήσεις και είχε προφανή λάθη και το χειρότερο είναι ότι η εικόνα έμενε για λίγο και μετά για αρκετή ώρα έπαιζαν διαφημίσεις της εταιρείας. Διαφημίσεις της εταιρείας που για να είσαι εκεί έχεις ήδη αγοράσει εισιτήριο, ποια διάνοια το σκέφτηκε αυτό; Για τις αποσκευές σου έδιναν ένα χαρτάκι που έπρεπε να τους το δώσεις στο τέλος για να τις πάρεις. Τις αποσκευές τις πέταγαν σαν σακιά με πατάτες. Ευτυχώς είχα ένα μικρό σακβουαγιάζ χωρίς ρόδες και χωρίς κάτι εύθραυστο μέσα. Αν είχα καμιά βαλίτσα με ρόδες ή με χερούλια θα ανησυχούσα αρκετά. Οι ανακοινώσεις έγιναν μόνο στα Ισπανικά και φωναχτά.
Η μία σειρά του λεωφορείου είχε μονές θέσεις και επέλεξα μία τέτοια. Φοβερά άνετη. Κοιμήθηκα σαν πουλάκι. Καλό θα είναι να έχετε κοντά σας κάποιο μπουφάν, γιατί οι θερμοκρασίες μπορεί να γίνουν πολικές. Έφτασα στη Huaraz ξημερώματα και πέταγα. Ούτε πρόβλημα με το υψόμετρο ούτε τίποτα. Η Huaraz είναι μια πόλη των Άνδεων με υψόμετρο γύρω στα 3000μ η οποία έχει υποφέρει από φυσικές καταστροφές με τελευταία ένα σεισμό την δεκαετία του 70 που την ισοπέδωσε. Το σύγχρονο κομμάτι που έχει χτιστεί θα το χαρακτήριζα επιεικώς κακάσχημο. Πολλές γειτονιές θυμίζουν εργοτάξιο. Πήγα από τον σταθμό μέχρι το χόστελ με τα πόδια για να πάρω μια πρώτη γεύση από την πόλη.
Νομίζω ότι αυτή η εικόνα είναι αρκετά αντιπροσωπευτική του τι εστί Huaraz.

Εδώ η κεντρική λεωφόρος με τα μαγαζιά που βγάζει στο κέντρο. Ήταν γεμάτη πρακτορεία που οργανώνουν τουρ.

Το μεγαλύτερο κομμάτι του πεζοδρομίου ήταν σκεπαστό.

Άσχημη πόλη με κλασσικά όμορφη πλατεία.

Και γύρω απ'την πλατεία είχε όμορφα σημεία.

Το χόστελ που έμεινα ήταν το lhotse (hostel-lhotse το πιάσατε; ). Δεν το αναφέρω επειδή είχε ζεστό δωμάτιο και ζεστό νερό αν και είναι βασικά στο Περού αυτά και ήταν τα κύρια κριτήρια μου για να κλείσω ένα μέρος. Το αναφέρω επειδή με άφησε να κάνω τσεκ-ιν 7 η ώρα το πρωί. Το δωμάτιο ήταν έτοιμο! Πάω κατευθείαν στον υπεύθυνο στη ρεσεψιόν να τον ρωτήσω για κάποιο τουρ. Με λύπη μου επιβεβαίωσα ότι το Chavin de Huantar ήταν κλειστό και άγνωστο πότε θα ξανάνοιγε. Η επόμενη επιλογή μου ήταν το εθνικό πάρκο Huascarán (ανήκει στη λίστα της Ουνέσκο) και συγκεκριμένα ο παγετώνας Pastoruri. 80 soles έκανε η μεταφορά και η ξενάγηση και δεν περιλάμβανε φαγητό ή τον είσοδο στον χώρο του παγετώνα. Πληρώνω και δεν μου δίνει τίποτα. Του λέω δεν θα μου δώσεις ένα χαρτί που να επιβεβαιώνει ότι έχω κλείσει το τουρ; Δεν περίμενα απόδειξη, αλλά έστω ένα παλιόχαρτο από καμιά σκισμένη εφημερίδα να γράφει το όνομα μου και ποιο τουρ έχω κλείσει. Τίποτα! Μην ανησυχείς, μου λέει, ξέρουν αυτοί. Τώρα με καθησύχασες σκέφτηκα και πήγα να ξαπλώσω αφού το τουρ έφευγε στις 9.
Κατά τις 8 και κάτι βγαίνω απ'το ξενοδοχείο να φάω κάτι κι εκεί επιβεβαίωσα κάτι που είχα δει καθώς περνούσα απ'το κέντρο νωρίτερα. Η πόλη έχει άπειρα αδέσποτα σκυλιά και σε μερικές περιπτώσεις κινούνται σε ομάδες. Καθώς γύριζα στο ξενοδοχείο, κοντά στην είσοδο είχε 4 αδέσποτα που με το που με είδαν να πλησιάζω άρχισαν να ρχονται κατα πάνω μου γαυγίζοντας. Μεταβολή και κύκλος του στενού για να μπω στο ξενοδοχείο. Στη ρεσεψιόν πλέον δεν υπήρχε κανένας. Κάθομαι στον καναπέ που υπήρχε εκεί και περιμένω το τουρ μου. Κατα τις 9 εμφανίζεται μια γυναίκα και χτυπάει το κουδούνι. Δεν εμφανίστηκε κανείς στη ρεσεψιόν. Κολλάει το πρόσωπο της στο τζάμι (ήταν απ'τις πόρτες-καθρέφτης) με βλέπει και μου κάνει νόημα να πάω. Pastoruri με ρωτάει. Ναι της λέω, είναι να κάνω τουρ σήμερα. Εμείς είμαστε μου λέει και με πηγαίνει στο λεωφορείο. Ούτε όνομα με ρώτησε ούτε τίποτα. Σε κάποιο σημείο μας έδωσε μια φόρμα να συμπληρώσουμε τα στοιχεία μας. Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στο τουρ ήταν όλοι απ'το Περού και η ξενάγηση και όλες οι ανακοινώσεις ήταν μόνο στα Ισπανικά. Η ξεναγός ήταν συμπαθέστατη. Και μόνο που χρησιμοποιούσε λέξεις όπως chiquitito με αυτή την τέλεια Περουβιανή προφορά είχε κερδίσει την καρδιά μου. Κάναμε μια στάση να κανονίσουμε το μεσημεριανό και να αγοράσουμε αν θέλουμε τσάι με φύλλα κόκας. Πήρα, καλό ήταν και λογικά με βοήθησε με το υψόμετρο. Πραγματικά δεν είχα κανένα θέμα σε όλη την εκδρομή.
Η πρώτη στάση ήταν για να δούμε φυσική πηγή ανθρακούχου νερού. Προσέξτε αριστερά στη φωτογραφία που μια Περουβιανή έχει ντύσει καρνάβαλους 2 άλπακα και οι τουρίστες όχι μόνο δεν βρίσκουν αποκρουστικό το θέαμα, αλλά πληρώνουν για να βγουν φωτογραφία μαζί τους. Δεν θέλω να χρησιμοποιήσω κάποιον χαρακτηρισμό, απλά θα πω μια φράση που λέμε στο χωριό μου "hay gente y gente". Όμορφο τοπίο κατά τ'άλλα.

Εδώ η πηγή από κοντά.

Στη διαδρομή είδαμε και μερικές απ'τις κατοικίες όταν ζούσαν άνθρωποι στην περιοχή. Η κουρτίνα του λεωφορείου μπήκε στη μέση!

Η είσοδος στον χώρο του παγετώνα κοστίζει 30 soles και στο συγκεκριμένο τουρ τουλάχιστον δέχονταν μόνο μετρητά που τα μάζεψε από όλους για να πληρώσει. Στο τελευταίο χιλιόμετρο και κάτι μέχρι τον παγετώνα δεν πηγαίνει όχημα. Οι επιλογές είναι είτε με τα πόδια είτε με άλογο μέχρι κάποιο σημείο και φυσικά αφού πληρώσεις. Το τοπίο άλλαξε τελείως, έγινε απόκοσμο, ενώ άρχισε και να χιονίζει.

Η διαδρομή είναι κάπως έτσι. Έχει διάφορα σημεία με παγκάκια για να ξαποστάσεις. Εγώ έπινα όσο πιο συχνά μπορούσα νερό και βοηθούσε πολύ. Όπως βλέπετε είναι στρωμένο δρομάκι, δεν είναι trekking.

Ο παγετώνας Pastoruri είναι από τους λίγους παγετώνες των Άνδεων που διατηρούνται μέχρι σήμερα και δυστυχώς όπως φαίνεται δεν θα υπάρχει για πολύ ακόμα. Τα τελευταία τριάντα χρόνια έχει μείνει το 1/3, ενώ πιθανολογείται ότι ίσως να μην υπάρχει την επόμενη δεκαετία. Δεν υπάρχει κλιματική αλλαγή, είναι κοροϊδοϊός κλπ. Η πρώτη εικόνα του παγετώνα που αντικρίζεις.

Και πλησιάζοντας.

Και πλησιάζοντας.

Αυτό το τοπίο το βάζω σίγουρα στα highlights του ταξιδιού μου. Το ότι κανένα από τα υπόλοιπα μέρη που είδα στο Περού δεν μοιάζει με αυτό, το ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά.
Τα χείλη μου ξεράθηκαν σε χρόνο ρεκόρ! Από τα πρώτα πράγματα που έκανα όταν επέστρεψα στην πόλη ήταν να αγοράσω lipsaliv (δεν είχαν liposan). Έτσι έσωσα τα χείλη μου, διαφορετικά θα φεύγανε κομμάτια από την πρώτη μέρα.

Γυρίσαμε αργά το απόγευμα και δεν είχα διάθεση για τίποτα άλλο πέρα απ'το να κάνω ντουζ και να ξαπλώσω. Α και να κανονίσω το τουρ της επόμενης ημέρας στη λίμνη Parón. Φυσικά πάλι με συμφωνία στο μιλητό.