Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.611
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Ollantaytambo
Το επόμενο πρωί πακέταρα για να φύγω από Κούσκο. Θα επέστρεφα μετά από 2 μέρες και θα είχα περισσότερο χρόνο να το χαρώ. Ρώτησα την ιδιοκτήτρια στο χόστελ ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να πάω στο Ollantaytambo και μου είπε με colectivo, το οποίο παίρνεις απ'το τέλος του δρόμου Pavitos. Είναι τέτοια η υπερπροσφορά που σου κάνουν αυτοί παζάρια για την χαμηλότερη τιμή! Από αυτά που είδα η συνηθισμένη τιμή για όλους (και για τους ντόπιους) είναι 10 soles. Το colectivo τερματίζει κοντά στο σταθμό των τρένων του Ollantaytambo. Φυσικά κι εδώ μπορείτε να ζητήσετε να σας αφήσει σε άλλο σημείο.
Απ'ότι είδα οι περισσότεροι το Ollantaytambo το βάζουν την ίδια μέρα με Pisaq, Moray και άλλα μέρη σαν ολιγόωρη εκδρομή. Εγώ το ήθελα μόνο του, να το δω με την ησυχία μου καθώς και τα άλλα μέρη δεν με τράβαγαν ιδιαίτερα (Moray δεν ήταν καν επισκέψιμο όταν βρέθηκα στην περιοχή). Έμεινα σε ένα πανέμορφο χόστελ το las portadas.
Το δωμάτιο ήταν ζεστό και επίσης είχε και ζεστό νερό. Στα αρνητικά του ότι είχε μόνο μια υποδοχή για πρίζα και η οποία δεν έκανε καλή σύνδεση. Οι υποδοχές στο Περού είναι συνδυασμός Αμερικάνικων και Ευρωπαϊκών, κάποιες φορές η σύνδεση με τις Ευρωπαϊκές πρίζες δεν είναι η καλύτερη. Ευτυχώς κατάφερα να φορτίσω το κινητό. Άλλο αρνητικό ότι έμπαινε φως στο δωμάτιο από πολλές μεριές, για να κοιμηθώ θέλω απόλυτο σκότος σαν βαμπίρ. Τέλος είχε πολλά κοκόρια και γαϊδούρια κοντά και για το πρωινό ξύπνημα δεν χρειαζόταν ξυπνητήρι. Στην τιμή περιλαμβανόταν το πρωινό, αλλά της είχα πει ότι την επόμενη μέρα φεύγω νωρίς για Machu Picchu και δεν θα προλάβω.
Άφησα τα πράγματα μου και δεν έχασα χρόνο κάνοντας την πρώτη αναγνωριστική βόλτα στην πόλη και μου έπεσε το σαγόνι! Ένα γραφικό χωριό χτισμένο στα θεμέλια των Ίνκας που περιτριγυρίζεται από βουνά και σε δύο από αυτά βρίσκονται αρχαιολογικοί χώροι. Ένα μαγικό σκηνικό.
Πλακόστρωτοι δρόμοι, καναλάκια με τρεχούμενο νερό, πανέμορφα κτίρια.
Είναι πολύ πιο μικρό απ'το Κούσκο και περπατιέται όλο εύκολα.
Εδώ έκανα μια λάθος κίνηση απ'το άγχος μου μήπως χάσω πράγματα. Η ώρα είχε πάει ήδη 2 και σκεφτόμουν ότι θα προλάβω να δω και τα ερείπια του Ollantaytambo και αυτά του Pinkylluna στο απέναντι βουνό. Ξεκίνησα με αυτά του Ollantaytambo και ήταν ξεκάθαρο λάθος. Είχε άπειρα γκρουπ που είχαν φτάσει εκείνη την ώρα και γινόταν χαμός στο χώρο. Έπρεπε να είχα κάνει μεταβολή με το που είδα το χαμό και να πήγαινα στο Pinkylluna. Ο αρχαιολογικός χώρος του Ollantaytambo δεν έχει μεμονωμένο εισιτήριο, υποχρεωτικά πρέπει να βγάλεις το boleto turistico που περιλαμβάνει κι άλλους χώρους. Και σαν να μην έφτανε αυτή η μπινιά που έχουν κάνει, αυτό το εισιτήριο έχει και την απαράδεκτη διάκριση για 2 μέρες διάρκεια 70 soles και για 10 μέρες 130. Σαν να τιμωρούν όσους θέλουν να πάρουν το χρόνο τους. Απορώ τι θα προλάβει να δει κάποιος σε 2 μέρες από αυτή τη λίστα.
Προφανώς πήρα το 10ήμερο ενώ γνώριζα ότι θα επισκεφθώ λίγα μέρη της λίστας. Δεν γινόταν να χάσω αυτά τα λίγα. Τα ερείπια του Ollantaytambo είναι ένας καταπληκτικός αρχαιολογικός χώρος και αρκετά εκτεταμένος. Θέλει μπόλικη ώρα να τον γυρίσεις. Δυστυχώς ούτε εδώ υπάρχουν επεξηγηματικές πινακίδες.
Η πόλη από ψηλά και στο απέναντι βουνό φαίνεται και ο αρχαιολογικός χώρος Pinkuylluna.
Κι από άλλη οπτική.
Ακριβώς έξω απ'τα ερείπια υπήρχε μεγάλη υπαίθρια αγορά. Όταν πέρασα το βράδυ ήταν ένα έρημο τοπίο. Δεν το αναγνώρισα.
Μετά την επίσκεψη έκατσα να φάω στο Chuncho. Πολύ καλό εστιατόριο κι αυτό. Μου άρεσαν πολύ τα συνοδευτικά του κι ένα πολύ νόστιμο επιδόρπιο με κινόα. Όταν αποφάσισα να πάω στο Pinkuylluna είχε ήδη κλείσει. Έκλεινε στις 16:00. Όταν το επισκέφθηκα την μεθεπόμενη ημέρα κατάλαβα το λόγο. Έχει πολλές γκρεμίλες, δεν είναι τόσο εύκολη ούτε η ανάβαση ούτε η κατάβαση και θα ήταν επικίνδυνο να σε βρει το σκοτάδι εκεί.
Η κεντρική πλατεία της πόλης.
Και η θέα από την πλατεία λίγες ώρες μετά.
Κοντά στην πλατεία βρίσκεται μια κλειστή αγορά με χυμούς εντελώς τσάμπα. Δυστυχώς είχα αποφασίσει να κινηθώ συντηρητικά και δεν τους τίμησα.
Καθαρισμός των δρόμων αργά το απόγευμα που έχουν φύγει οι ορδές.
Του πάει πολύ το σούρουπο.
Με τι χαρακτηρισμούς μπορείς να περιγράψεις αυτή την είσοδο; Τα λόγια είναι περιττά.
Όσο νυχτώνει ο κόσμος αραιώνει. Κάνεις βόλτες σε άδειους δρόμους κατά κύριο λόγο.
Ξέρω ότι η περιοχή και γενικότερα το Περού είναι φορτωμένο με πράγματα και πρέπει να πάρεις τις δύσκολες αποφάσεις του τι θα δεις και για πόσο. Χαίρομαι πάρα πολύ που έδωσα λίγο παραπάνω χρόνο σε αυτό το μέρος. Αναμφισβήτητα και αυτό μπαίνει στα highlights του ταξιδιού.
Πρέπει να γύρισα στο χόστελ κατά τις 23.00 αφού είχα αγοράσει κάτι σκατολοΐδια για να φάω το επόμενο πρωί. Αφού έχω μπει στο δωμάτιο και ετοιμάζομαι να ξαπλώσω ακούω χτύπημα στην πόρτα. Ποιος είναι; Ακούω κάτι σπαστά Αγγλικά, δεν κατάλαβα και πολλά. Ανοίγω και είναι η ιδιοκτήτρια του χόστελ που μου έχει φέρει μία σακούλα με πρωινό για την επόμενη μέρα! Με άφησε άφωνο. Είχε και νερό και μπάρες και φρούτα. Με έφτιαξε καλά.
Το επόμενο πρωί ξύπνησα το μαυροχάραμα μετά από μια επική γαϊδαρογκαρίδα (είχε ξυπνήσει ορεξάτος) και άρχισα να μετράω αντίστροφα για να δω από κοντά τον σημαντικότερο λόγο αυτού του ταξιδιού. Μερικές ώρες μετά θα ήμουν στο Machu Picchu.
Το επόμενο πρωί πακέταρα για να φύγω από Κούσκο. Θα επέστρεφα μετά από 2 μέρες και θα είχα περισσότερο χρόνο να το χαρώ. Ρώτησα την ιδιοκτήτρια στο χόστελ ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να πάω στο Ollantaytambo και μου είπε με colectivo, το οποίο παίρνεις απ'το τέλος του δρόμου Pavitos. Είναι τέτοια η υπερπροσφορά που σου κάνουν αυτοί παζάρια για την χαμηλότερη τιμή! Από αυτά που είδα η συνηθισμένη τιμή για όλους (και για τους ντόπιους) είναι 10 soles. Το colectivo τερματίζει κοντά στο σταθμό των τρένων του Ollantaytambo. Φυσικά κι εδώ μπορείτε να ζητήσετε να σας αφήσει σε άλλο σημείο.
Απ'ότι είδα οι περισσότεροι το Ollantaytambo το βάζουν την ίδια μέρα με Pisaq, Moray και άλλα μέρη σαν ολιγόωρη εκδρομή. Εγώ το ήθελα μόνο του, να το δω με την ησυχία μου καθώς και τα άλλα μέρη δεν με τράβαγαν ιδιαίτερα (Moray δεν ήταν καν επισκέψιμο όταν βρέθηκα στην περιοχή). Έμεινα σε ένα πανέμορφο χόστελ το las portadas.

Το δωμάτιο ήταν ζεστό και επίσης είχε και ζεστό νερό. Στα αρνητικά του ότι είχε μόνο μια υποδοχή για πρίζα και η οποία δεν έκανε καλή σύνδεση. Οι υποδοχές στο Περού είναι συνδυασμός Αμερικάνικων και Ευρωπαϊκών, κάποιες φορές η σύνδεση με τις Ευρωπαϊκές πρίζες δεν είναι η καλύτερη. Ευτυχώς κατάφερα να φορτίσω το κινητό. Άλλο αρνητικό ότι έμπαινε φως στο δωμάτιο από πολλές μεριές, για να κοιμηθώ θέλω απόλυτο σκότος σαν βαμπίρ. Τέλος είχε πολλά κοκόρια και γαϊδούρια κοντά και για το πρωινό ξύπνημα δεν χρειαζόταν ξυπνητήρι. Στην τιμή περιλαμβανόταν το πρωινό, αλλά της είχα πει ότι την επόμενη μέρα φεύγω νωρίς για Machu Picchu και δεν θα προλάβω.
Άφησα τα πράγματα μου και δεν έχασα χρόνο κάνοντας την πρώτη αναγνωριστική βόλτα στην πόλη και μου έπεσε το σαγόνι! Ένα γραφικό χωριό χτισμένο στα θεμέλια των Ίνκας που περιτριγυρίζεται από βουνά και σε δύο από αυτά βρίσκονται αρχαιολογικοί χώροι. Ένα μαγικό σκηνικό.
Πλακόστρωτοι δρόμοι, καναλάκια με τρεχούμενο νερό, πανέμορφα κτίρια.


Είναι πολύ πιο μικρό απ'το Κούσκο και περπατιέται όλο εύκολα.
Εδώ έκανα μια λάθος κίνηση απ'το άγχος μου μήπως χάσω πράγματα. Η ώρα είχε πάει ήδη 2 και σκεφτόμουν ότι θα προλάβω να δω και τα ερείπια του Ollantaytambo και αυτά του Pinkylluna στο απέναντι βουνό. Ξεκίνησα με αυτά του Ollantaytambo και ήταν ξεκάθαρο λάθος. Είχε άπειρα γκρουπ που είχαν φτάσει εκείνη την ώρα και γινόταν χαμός στο χώρο. Έπρεπε να είχα κάνει μεταβολή με το που είδα το χαμό και να πήγαινα στο Pinkylluna. Ο αρχαιολογικός χώρος του Ollantaytambo δεν έχει μεμονωμένο εισιτήριο, υποχρεωτικά πρέπει να βγάλεις το boleto turistico που περιλαμβάνει κι άλλους χώρους. Και σαν να μην έφτανε αυτή η μπινιά που έχουν κάνει, αυτό το εισιτήριο έχει και την απαράδεκτη διάκριση για 2 μέρες διάρκεια 70 soles και για 10 μέρες 130. Σαν να τιμωρούν όσους θέλουν να πάρουν το χρόνο τους. Απορώ τι θα προλάβει να δει κάποιος σε 2 μέρες από αυτή τη λίστα.
Προφανώς πήρα το 10ήμερο ενώ γνώριζα ότι θα επισκεφθώ λίγα μέρη της λίστας. Δεν γινόταν να χάσω αυτά τα λίγα. Τα ερείπια του Ollantaytambo είναι ένας καταπληκτικός αρχαιολογικός χώρος και αρκετά εκτεταμένος. Θέλει μπόλικη ώρα να τον γυρίσεις. Δυστυχώς ούτε εδώ υπάρχουν επεξηγηματικές πινακίδες.


Η πόλη από ψηλά και στο απέναντι βουνό φαίνεται και ο αρχαιολογικός χώρος Pinkuylluna.

Κι από άλλη οπτική.

Ακριβώς έξω απ'τα ερείπια υπήρχε μεγάλη υπαίθρια αγορά. Όταν πέρασα το βράδυ ήταν ένα έρημο τοπίο. Δεν το αναγνώρισα.

Μετά την επίσκεψη έκατσα να φάω στο Chuncho. Πολύ καλό εστιατόριο κι αυτό. Μου άρεσαν πολύ τα συνοδευτικά του κι ένα πολύ νόστιμο επιδόρπιο με κινόα. Όταν αποφάσισα να πάω στο Pinkuylluna είχε ήδη κλείσει. Έκλεινε στις 16:00. Όταν το επισκέφθηκα την μεθεπόμενη ημέρα κατάλαβα το λόγο. Έχει πολλές γκρεμίλες, δεν είναι τόσο εύκολη ούτε η ανάβαση ούτε η κατάβαση και θα ήταν επικίνδυνο να σε βρει το σκοτάδι εκεί.
Η κεντρική πλατεία της πόλης.

Και η θέα από την πλατεία λίγες ώρες μετά.

Κοντά στην πλατεία βρίσκεται μια κλειστή αγορά με χυμούς εντελώς τσάμπα. Δυστυχώς είχα αποφασίσει να κινηθώ συντηρητικά και δεν τους τίμησα.

Καθαρισμός των δρόμων αργά το απόγευμα που έχουν φύγει οι ορδές.

Του πάει πολύ το σούρουπο.

Με τι χαρακτηρισμούς μπορείς να περιγράψεις αυτή την είσοδο; Τα λόγια είναι περιττά.

Όσο νυχτώνει ο κόσμος αραιώνει. Κάνεις βόλτες σε άδειους δρόμους κατά κύριο λόγο.

Ξέρω ότι η περιοχή και γενικότερα το Περού είναι φορτωμένο με πράγματα και πρέπει να πάρεις τις δύσκολες αποφάσεις του τι θα δεις και για πόσο. Χαίρομαι πάρα πολύ που έδωσα λίγο παραπάνω χρόνο σε αυτό το μέρος. Αναμφισβήτητα και αυτό μπαίνει στα highlights του ταξιδιού.
Πρέπει να γύρισα στο χόστελ κατά τις 23.00 αφού είχα αγοράσει κάτι σκατολοΐδια για να φάω το επόμενο πρωί. Αφού έχω μπει στο δωμάτιο και ετοιμάζομαι να ξαπλώσω ακούω χτύπημα στην πόρτα. Ποιος είναι; Ακούω κάτι σπαστά Αγγλικά, δεν κατάλαβα και πολλά. Ανοίγω και είναι η ιδιοκτήτρια του χόστελ που μου έχει φέρει μία σακούλα με πρωινό για την επόμενη μέρα! Με άφησε άφωνο. Είχε και νερό και μπάρες και φρούτα. Με έφτιαξε καλά.
Το επόμενο πρωί ξύπνησα το μαυροχάραμα μετά από μια επική γαϊδαρογκαρίδα (είχε ξυπνήσει ορεξάτος) και άρχισα να μετράω αντίστροφα για να δω από κοντά τον σημαντικότερο λόγο αυτού του ταξιδιού. Μερικές ώρες μετά θα ήμουν στο Machu Picchu.
