Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.541
- Likes
- 8.518
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Trujillo (μέρος 1ο)
Οι διαδρομές στις Άνδεις ήταν δύσκολες γιατί όπως ίσως φαντάζεστε έχουν πολλές στροφές. Αυτό που ανεβάζει τη δυσκολία στους δρόμους του Περού είναι ότι έχουν και πολλά σαμαράκια. Το στομάχι πάει πάνω, κάτω, αριστερά και δεξιά. Ακούγεται διασκεδαστικό; Σίγουρα δεν είναι. Η διαδρομή Huaraz-Trujillo με εξάντλησε. Δεν κατάφερα να κοιμηθώ πολύ, όσο έμενα ξύπνιος υπέφερα από τα σαμαράκια και αυτή τη φορά είχα διπλανό ο οποίος έβλεπε βίντεο στο κινητό του με τη φωτεινότητα στο τέρμα λογικά. Φτάσαμε στο Trujillo κατά τις 6:30. Για μισή ώρα τουλάχιστον έκατσα στο σταθμό για να συνέλθω. Σιγά σιγά είπα να κάνω την ηρωική προσπάθεια να πάω στο κέντρο. Ούτε στο Trujillo εξυπηρετούσε η εφαρμογή της uber. Πήρα ταξί για το κέντρο που νομίζω κόστιζε 15 soles.
Έμεινα στο ξενοδοχείο recreo. Το δωμάτιο ήταν κάπως κρύο και είχε ζεστό νερό. Κι εδώ ο κύριο λόγος που το αναφέρω είναι επειδή έκανα τσεκ ιν κατα τις 7:30. Το δωμάτιο ήταν έτοιμο. Τους χρωστάω μεγάλη χάρη. Δεν ξέρω πόσο θα χειροτέρευε η κατάσταση μου αν είχα αφήσει τα πράγματα κι έκοβα βόλτες όλο το πρωί. Με το που μπαίνω στο δωμάτιο, πέφτω για ύπνο μέχρι τις 10. Καταλαβαίνω όμως ότι ακόμα ζορίζομαι. Κατευθύνομαι προς την κεντρική πλατεία, που ήταν γύρω στο τέταρτο περπάτημα, για να πάρω μια πρώτη γεύση της πόλης. Διασχίζω τον κεντρικό πεζόδρομο Jirón Francisco Pizarro που είχε πολλά μαγαζιά.
Εκεί βλέπω ένα καφέ που μου γέμισε το μάτι, το demarco. Είχε πάρα πολλές πάστες και φαίνονταν λαχταριστές. Αν ήμουν σε καλή κατάσταση δεν θα ήξερα τι να πρωτοπάρω. Τώρα σκέφτηκα τσάι και συμπάθειο. Δεν είχε και σφολιατοειδή και ζήτησα brownie. Έχει τελειώσει μου λένε, μόνο πάστα brownie έχουμε. Άντε φέρε αυτή λέω. Με το που τη βλέπω να ρχεται ακούω μια φωνή στο κεφάλι μου να φωνάζει τι πας να κάνεις! Ήταν νόστιμη, αλλά το στομάχι δεν φάνηκε να την απολαμβάνει.
Αφού τελείωσα με το πρωινό συνέχισα με κατεύθυνση προς την κεντρική πλατεία. Το αρχικό μου πλάνο ήταν αυτή τη μέρα να επισκεφθώ τους αρχαιολογικούς χώρους chan chan και huaca de la luna και την επόμενη ημέρα να πήγαινα εκδρομή με κύριο στόχο να δω τον τάφο του Sipán. Η διάθεση μου όμως δεν ήταν για νέα διαδρομή με λεωφορείο τόσο σύντομα. Παρόλα αυτά σταμάτησα σε πρακτορεία να ρωτήσω για την εκδρομή και είχαν αυτό ακριβώς που ζητούσα, συνδυασμός Chiclayo, Lambayeque με το ξακουστό μουσείο του και Sipán. Αναχώρηση στις 5 τα ξημερώματα κι επιστροφή στις 22:00 λέει. Ακόμα και σε καλή κατάσταση να ήμουν θα με δυσκόλευε πάρα πολύ κάτι τέτοιο, στην κατάσταση που ήμουν έμοιαζε η ιδανική συνταγή για να καταστρέψω το ταξίδι μου. Άσ'το λέω, καλύτερα σε επόμενο ταξίδι να τα δεις με την ησυχία σου και τους ρυθμούς σου.
Το κέντρο του Trujillo μου θύμισε πάρα πολύ αυτό της Λίμα σε μικρότερη έκταση και χωρίς να έχει το ίδιο εντυπωσιακά κτίρια. Κι εδώ ξεχωρίζουν τα χρωματιστά κτίρια και τα όμορφα μπαλκόνια.
Και σε αυτή την πόλη η κεντρική πλατεία είναι πολύ όμορφη. Μοναδικό της μειονέκτημα ότι έχει κυκλική διασταύρωση γύρω της και για να φτάσεις στην πλατεία, με την κίνηση που υπάρχει, παίρνει κάποιο χρόνο.
Είπα να ξεκινήσω με τον αρχαιολογικό χώρο Chan Chan και μετά κινούμαι ανάλογα τα κέφια. Πήρα ταξί για να πάω. Έχει και πάμφθηνα collectivos, αλλά δυστυχώς δεν ήμουν σε θέση για πειραματισμούς. Συνήθως ακολουθούσα την τακτική να σταματάω ταξί κοντά σε αστυνομικούς για να μου λένε λογικές τιμές. Δεν είμαι τύπος του παζαρέματος. Αν μου πουν παράλογη τιμή απλά θα πάω στον επόμενο. Πρέπει να δωσα 10 soles.
Ο αρχαιολογικός χώρος του Chan Chan είναι τεράστιος, βλέπεις ερείπια πολύ πριν φτάσεις στην είσοδο για την οποία χρειάζεται εισιτήριο. Το εισιτήριο κοστίζει μόλις 10 soles, για τέτοιο χώρο το λες και τσάμπα. Οι ξεναγοί ζητάνε πολλά περισσότερα, αν θέλετε ξεναγό μιλήστε με άλλα άτομα για να τον κλείσετε όλοι μαζί. Στον αρχαιολογικό χώρο του Chan Chan δεν υπάρχουν επεξηγηματικές πινακίδες. Μεγάλο φάουλ από τους Περουβιανούς αυτό και δυστυχώς είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση σε όσους χώρους τουλάχιστον επισκέφθηκα. Η πόλη Chan Chan ήταν η μεγαλύτερη πόλη της Αμερικής την προκολομβιανή περίοδο. Ο χώρος υπέστη μεγάλες καταστροφές από φυσικά αίτια, ενώ φυσικά λεηλατήθηκε από τους Ισπανούς. Είχε πάρα πολύ χρυσό και οι Ισπανοί δεν άφησαν ούτε κολυμπηθρόξυλο. Σήμερα βλέπεις κατά κύριο λόγο ερείπια και το παλάτι που είναι το μόνο στο οποίο έχουν κάνει εργασίες αποκατάστασης και βλέπεις ένα πιο ολοκληρωμένο κτίριο. Οι εργασίες αποκατάστασης δεν έχουν ολοκληρωθεί. Μπορεί αν το επισκεφθείτε σε μερικά χρόνια να δείτε πιο εντυπωσιακή εικόνα.
Τα δρομάκια που διασχίζεις εντός του χώρου.
Στην πραγματικότητα λέει τα τείχη έφταναν τα 10 μέτρα. Πρέπει να ήταν επικό παλάτι.
Σε αυτή την αυλή πέρασε από δίπλα μου ένα gallinazo και ο ήχος των φτερών του απ'το πέταγμα μου πάγωσε το αίμα. Σε περίπτωση που πιστεύετε ότι υπερβάλω για το πόσο τρομακτικό είναι το συγκεκριμένο πτηνό. Φώτο από wikipedia και καλούς εφιάλτες!
Δεν έχει νόημα να σταθώ πολύ στον αρχαιολογικό χώρο από την άποψη ότι είναι κύριος λόγος να πας στο Trujillo. Φυσικά αν βρεθείτε στην πόλη δεν χάνεται.
Το εισιτήριο του Chan Chan σου δίνει πρόσβαση σε δύο ακόμα αρχαιολογικούς χώρους (τους οποίους δεν επισκέφθηκα, αν και ειδικά τον έναν ήθελα πολύ) και στο μουσείο. Η απόσταση από τον αρχαιολογικό χώρο μέχρι το μουσείο είναι μεγάλη. Χαλαρά κανα 20λεπτο περπάτημα. Στη διαδρομή προς το μουσείο έκανα μια παράκαμψη για να πάω να δω την πυραμίδα Toledo. Αυτή βρίσκεται εκτός αρχαιολογικού χώρου και δεν υπάρχει κάποιος φύλακας εκεί γύρω. Είχα διαβάσει ότι έχουν γίνει επιθέσεις στην περιοχή επειδή είναι αφύλακτη και είδα ότι έχει και κάτι λοφάκια που είναι ιδανικές καβάτζες για ληστές. Είπα να είμαι όσο πιο προσεκτικός μπορούσα και έτοιμος για τρεχάλα. Ευτυχώς όλα καλά, πάντως δεν είδα άλλον τουρίστα στην περιοχή.
Το μουσείο είναι μικρό και θέλει μπόλικο περπάτημα για να φτάσεις. Για εμένα αξίζει, αν δεν σας τρελαίνουν τα αρχαιολογικά μουσεία ίσως θα ήταν καλύτερο να το προσπεράσετε.
Βγαίνοντας στον κεντρικό δρόμο ήταν πανεύκολο να βρω ταξί για να επιστρέψω στο κέντρο της πόλης. Έπεσα και σε ταξιτζή που μου είπε την ιστορία της ζωής του. Πολλοί Περουβιανοί που γνώρισα δεν είχαν ξαναγνωρίσει Έλληνα και επειδή μιλάω Ισπανικά ήταν η ευκαιρία τους για μπόλικη κουβέντα. Άκουσα και πολλά μαργαριτάρια βέβαια. Ένας μου είπε θέλω πολύ να πάω στην Ελλάδα να δω την Πέτρα. Σκέφτηκα πέτρες θα δεις, αλλά μάλλον όχι αυτή που ψάχνεις. Ο συγκεκριμένος ταξιτζής μάλλον ήταν και τρομερός παραμυθάς. Μου έλεγε για τη ζωή του στη Βενεζουέλα και πως γνώρισε μια πανέμορφη, πάμπλουτη γυναίκα που ήθελε να τον παντρευτεί και αυτός δεν ήθελε να δεσμευτεί και κάτι τέτοια. Αν κρίνω από την εμφάνισή του, μάλλον το είδε στον ύπνο του. Μου θύμισε τους παραμυθάδες στο στρατό.
Παρόλο που ήμουν στο δρόμο απ'το πρωί δεν πεινούσα καθόλου, ήθελα απλά να γυρίσω στο ξενοδοχείο και να ξαπλώσω. Με πήρε ο ύπνος σχεδόν αμέσως. Κατα τις 17:00 σηκώνομαι και αισθάνομαι χάλια. Αυτό ήταν, τρέξιμο στην τουαλέτα και ξέρασμα ακόμα κι απ'τη μύτη. Πρέπει να βγαλα όλα τα φαγητά που είχα φάει μέχρι εκείνη την ημέρα. Άδειασα, ένιωσα κάπως καλύτερα αλλά εξακολουθούσα να μην έχω όρεξη να φάω τίποτα και η ναυτία δεν είχε φύγει. Έκανα μια βραδινή βόλτα στο κέντρο χωρίς να είμαι για πολλά πολλά. Το βράδυ την έβγαλα με μπισκότα, αυτά τα απλά που δεν έχουν ούτε γέμιση ούτε τίποτα. Άκουγα και σε κοντινό μπαρ ένα συγκρότημα να παίζει ροκιές και πόναγε η ψυχή μου που δεν μπορούσα να πάω.
Ξύπνησα σε κάπως καλύτερη κατάσταση, χωρίς ιδιαίτερη διάθεση για φαΐ όμως. Στο πρωινό του ξενοδοχείου έφαγα μόνο κάτι ψωμάκια και αναχώρησα προς εύρεση ταξί για τον επόμενο στόχο που ήταν η Huaca de la Luna. Το ταξί με άφησε στο εκδοτήριο που είναι ακριβώς μπροστά απ'το μουσείο του χώρου. Εκεί με ενημέρωσαν ότι η Huaca de la Luna είναι επισκέψιμη μόνο με ξενάγηση σε συγκεκριμένες ώρες και αν θέλω να δω και το μουσείο καλύτερα να πάω πρώτα στην Huaca de la Luna που η επόμενη ξενάγηση θα ξεκινούσε σύντομα. Η είσοδος στην Huaca de la Luna είναι 10 soles και για το μουσείο 5. Η απόσταση από το μουσείο μέχρι τον αρχαιολογικό χώρο πρέπει να κανά χιλιόμετρο. Όταν φτάνω εκεί κοντά είχε ένα περιπολικό κι ακούω μια αστυνομικό να μου φωνάζει κάτι πανικόβλητη. Δεν άκουγα τι έλεγε και πήγα να πλησιάσω, την βλέπω τότε να δείχνει κάτι στο έδαφος. Μου είχε πέσει το εισιτήριο από την τσέπη.... Αγώνας δρόμου ενάντια στον άνεμο για να το προλάβω. Ευτυχώς τα κατάφερα. Να είναι καλά η γυναίκα όχι μόνο με γλίτωσε άλλες 10 soles, αλλά θα έπρεπε και να ξαναγυρίσω στο εκδοτήριο να βγάλω νέο εισιτήριο.
Η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών ήταν Περουβιανοί και η ξενάγηση έγινε στα Ισπανικά. Δεν ξέρω αν προσφέρεται επιλογή για αγγλόφωνη ξενάγηση από τον ίδιο το χώρο ή πρέπει να έχεις κλείσει κάποιον δικό σου. Πάντως έπρεπε να ακολουθείς τον ξεναγό σε όλη την διάρκεια της επίσκεψης και δεν μπορούσες να κόβεις βόλτες όπου ήθελες. Πράγμα απολύτως φυσιολογικό αφού οι ανασκαφές και οι εργασίες αποκατάστασης συνεχίζονται και πρέπει σαν επισκέπτες να είμαστε προσεκτικοί. Φυσικά δεν έλειψαν οι αμέτρητες καφρίλες. Τι παιδάκια να σκαρφαλώνουν όπου να ναι και οι γονείς να πετάνε χαρταετό, τι άτομα να ξεμένουν πίσω και η ξεναγός να τρέχει να τους μαζέψει. Μέχρι και κάτι γιδοπρόβατα είδα να πηδάνε τα προστατευτικά σχοινιά για να βγάλουν πιο κοντινές φωτογραφίες. Σε πιάνει απελπισία.
Το κύριο επισκέψιμο κομμάτι είναι η πυραμίδα Huaca de la Luna, υπάρχει και δεύτερη μεγάλη πυραμίδα στον χώρο η Huaca del Sol η οποία όμως δεν είναι επισκέψιμη.
Η Huaca del Sol και ο γύρω χώρος από ψηλά.
Το highlight φυσικά είναι η επισκέψιμη Huaca de la Luna και είναι φοβερή! Αν το Chan Chan δεν χάνεται μια φορά, αυτή δεν χάνεται 10.
Η ξεναγός παρομοίωσε αυτό το χώρο με το Teotihuacán. Καταλαβαίνω γιατί το είπε, αλλά οκ τόσο επικός χώρος σαν το Teotihuacán δεν είναι. Όπως γενικά οι αρχαιολογικοί χώροι του Περού που είδα δεν είναι τόσο εντυπωσιακοί όσο αυτοί στο Μεξικό. Δεν παύει πάντως αυτός ο χώρος να είναι φανταστικός. Μην το χάσετε!
Αφού τελείωσε η ξενάγηση επέστρεψα στο μουσείο να το δω κι αυτό. Επίσης πολύ μικρό μουσείο με λίγες αίθουσες. Για εμένα αξίζει σίγουρα για τους φαν του είδους.
Βγαίνοντας απ'το μουσείο έρχεται η δύσκολη ώρα της επιστροφής. Αυτό το κομμάτι είναι κάπως απομακρυσμένο απ'τον πολιτισμό και δεν περνάει κάποιος κεντρικός δρόμος από εκεί. Αν θες να γυρίσεις με ταξί απλά περιμένεις να έρθει κάποιο που φέρνει κόσμο και να φύγεις. Περίμενα μάταια κανα τέταρτο. Ρωτάω έναν σεκιουριτά τι επιλογές έχω. Με συμβουλεύει να ξαναπάω μπροστά απ'τον αρχαιολογικό χώρο από όπου φεύγουν τα collectivos και θα έχει κάποιο σίγουρα μου είπε και θα είναι πολύ πιο φθηνό. Το collectivo ήταν λευκό με μια χρυσή γραμμή. Το κόστος ήταν σχεδόν τσάμπα. Παίζει να δωσα 2 soles ξέρω γω. Δεν κάνει συγκεκριμένες στάσεις, του λες που θες και σε αφήνει στην πιο κοντινή απόσταση σε σχέση με την διαδρομή που κάνει.
Οι διαδρομές στις Άνδεις ήταν δύσκολες γιατί όπως ίσως φαντάζεστε έχουν πολλές στροφές. Αυτό που ανεβάζει τη δυσκολία στους δρόμους του Περού είναι ότι έχουν και πολλά σαμαράκια. Το στομάχι πάει πάνω, κάτω, αριστερά και δεξιά. Ακούγεται διασκεδαστικό; Σίγουρα δεν είναι. Η διαδρομή Huaraz-Trujillo με εξάντλησε. Δεν κατάφερα να κοιμηθώ πολύ, όσο έμενα ξύπνιος υπέφερα από τα σαμαράκια και αυτή τη φορά είχα διπλανό ο οποίος έβλεπε βίντεο στο κινητό του με τη φωτεινότητα στο τέρμα λογικά. Φτάσαμε στο Trujillo κατά τις 6:30. Για μισή ώρα τουλάχιστον έκατσα στο σταθμό για να συνέλθω. Σιγά σιγά είπα να κάνω την ηρωική προσπάθεια να πάω στο κέντρο. Ούτε στο Trujillo εξυπηρετούσε η εφαρμογή της uber. Πήρα ταξί για το κέντρο που νομίζω κόστιζε 15 soles.
Έμεινα στο ξενοδοχείο recreo. Το δωμάτιο ήταν κάπως κρύο και είχε ζεστό νερό. Κι εδώ ο κύριο λόγος που το αναφέρω είναι επειδή έκανα τσεκ ιν κατα τις 7:30. Το δωμάτιο ήταν έτοιμο. Τους χρωστάω μεγάλη χάρη. Δεν ξέρω πόσο θα χειροτέρευε η κατάσταση μου αν είχα αφήσει τα πράγματα κι έκοβα βόλτες όλο το πρωί. Με το που μπαίνω στο δωμάτιο, πέφτω για ύπνο μέχρι τις 10. Καταλαβαίνω όμως ότι ακόμα ζορίζομαι. Κατευθύνομαι προς την κεντρική πλατεία, που ήταν γύρω στο τέταρτο περπάτημα, για να πάρω μια πρώτη γεύση της πόλης. Διασχίζω τον κεντρικό πεζόδρομο Jirón Francisco Pizarro που είχε πολλά μαγαζιά.
Εκεί βλέπω ένα καφέ που μου γέμισε το μάτι, το demarco. Είχε πάρα πολλές πάστες και φαίνονταν λαχταριστές. Αν ήμουν σε καλή κατάσταση δεν θα ήξερα τι να πρωτοπάρω. Τώρα σκέφτηκα τσάι και συμπάθειο. Δεν είχε και σφολιατοειδή και ζήτησα brownie. Έχει τελειώσει μου λένε, μόνο πάστα brownie έχουμε. Άντε φέρε αυτή λέω. Με το που τη βλέπω να ρχεται ακούω μια φωνή στο κεφάλι μου να φωνάζει τι πας να κάνεις! Ήταν νόστιμη, αλλά το στομάχι δεν φάνηκε να την απολαμβάνει.
Αφού τελείωσα με το πρωινό συνέχισα με κατεύθυνση προς την κεντρική πλατεία. Το αρχικό μου πλάνο ήταν αυτή τη μέρα να επισκεφθώ τους αρχαιολογικούς χώρους chan chan και huaca de la luna και την επόμενη ημέρα να πήγαινα εκδρομή με κύριο στόχο να δω τον τάφο του Sipán. Η διάθεση μου όμως δεν ήταν για νέα διαδρομή με λεωφορείο τόσο σύντομα. Παρόλα αυτά σταμάτησα σε πρακτορεία να ρωτήσω για την εκδρομή και είχαν αυτό ακριβώς που ζητούσα, συνδυασμός Chiclayo, Lambayeque με το ξακουστό μουσείο του και Sipán. Αναχώρηση στις 5 τα ξημερώματα κι επιστροφή στις 22:00 λέει. Ακόμα και σε καλή κατάσταση να ήμουν θα με δυσκόλευε πάρα πολύ κάτι τέτοιο, στην κατάσταση που ήμουν έμοιαζε η ιδανική συνταγή για να καταστρέψω το ταξίδι μου. Άσ'το λέω, καλύτερα σε επόμενο ταξίδι να τα δεις με την ησυχία σου και τους ρυθμούς σου.
Το κέντρο του Trujillo μου θύμισε πάρα πολύ αυτό της Λίμα σε μικρότερη έκταση και χωρίς να έχει το ίδιο εντυπωσιακά κτίρια. Κι εδώ ξεχωρίζουν τα χρωματιστά κτίρια και τα όμορφα μπαλκόνια.
Και σε αυτή την πόλη η κεντρική πλατεία είναι πολύ όμορφη. Μοναδικό της μειονέκτημα ότι έχει κυκλική διασταύρωση γύρω της και για να φτάσεις στην πλατεία, με την κίνηση που υπάρχει, παίρνει κάποιο χρόνο.
Είπα να ξεκινήσω με τον αρχαιολογικό χώρο Chan Chan και μετά κινούμαι ανάλογα τα κέφια. Πήρα ταξί για να πάω. Έχει και πάμφθηνα collectivos, αλλά δυστυχώς δεν ήμουν σε θέση για πειραματισμούς. Συνήθως ακολουθούσα την τακτική να σταματάω ταξί κοντά σε αστυνομικούς για να μου λένε λογικές τιμές. Δεν είμαι τύπος του παζαρέματος. Αν μου πουν παράλογη τιμή απλά θα πάω στον επόμενο. Πρέπει να δωσα 10 soles.
Ο αρχαιολογικός χώρος του Chan Chan είναι τεράστιος, βλέπεις ερείπια πολύ πριν φτάσεις στην είσοδο για την οποία χρειάζεται εισιτήριο. Το εισιτήριο κοστίζει μόλις 10 soles, για τέτοιο χώρο το λες και τσάμπα. Οι ξεναγοί ζητάνε πολλά περισσότερα, αν θέλετε ξεναγό μιλήστε με άλλα άτομα για να τον κλείσετε όλοι μαζί. Στον αρχαιολογικό χώρο του Chan Chan δεν υπάρχουν επεξηγηματικές πινακίδες. Μεγάλο φάουλ από τους Περουβιανούς αυτό και δυστυχώς είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση σε όσους χώρους τουλάχιστον επισκέφθηκα. Η πόλη Chan Chan ήταν η μεγαλύτερη πόλη της Αμερικής την προκολομβιανή περίοδο. Ο χώρος υπέστη μεγάλες καταστροφές από φυσικά αίτια, ενώ φυσικά λεηλατήθηκε από τους Ισπανούς. Είχε πάρα πολύ χρυσό και οι Ισπανοί δεν άφησαν ούτε κολυμπηθρόξυλο. Σήμερα βλέπεις κατά κύριο λόγο ερείπια και το παλάτι που είναι το μόνο στο οποίο έχουν κάνει εργασίες αποκατάστασης και βλέπεις ένα πιο ολοκληρωμένο κτίριο. Οι εργασίες αποκατάστασης δεν έχουν ολοκληρωθεί. Μπορεί αν το επισκεφθείτε σε μερικά χρόνια να δείτε πιο εντυπωσιακή εικόνα.
Τα δρομάκια που διασχίζεις εντός του χώρου.
Στην πραγματικότητα λέει τα τείχη έφταναν τα 10 μέτρα. Πρέπει να ήταν επικό παλάτι.
Σε αυτή την αυλή πέρασε από δίπλα μου ένα gallinazo και ο ήχος των φτερών του απ'το πέταγμα μου πάγωσε το αίμα. Σε περίπτωση που πιστεύετε ότι υπερβάλω για το πόσο τρομακτικό είναι το συγκεκριμένο πτηνό. Φώτο από wikipedia και καλούς εφιάλτες!
Δεν έχει νόημα να σταθώ πολύ στον αρχαιολογικό χώρο από την άποψη ότι είναι κύριος λόγος να πας στο Trujillo. Φυσικά αν βρεθείτε στην πόλη δεν χάνεται.
Το εισιτήριο του Chan Chan σου δίνει πρόσβαση σε δύο ακόμα αρχαιολογικούς χώρους (τους οποίους δεν επισκέφθηκα, αν και ειδικά τον έναν ήθελα πολύ) και στο μουσείο. Η απόσταση από τον αρχαιολογικό χώρο μέχρι το μουσείο είναι μεγάλη. Χαλαρά κανα 20λεπτο περπάτημα. Στη διαδρομή προς το μουσείο έκανα μια παράκαμψη για να πάω να δω την πυραμίδα Toledo. Αυτή βρίσκεται εκτός αρχαιολογικού χώρου και δεν υπάρχει κάποιος φύλακας εκεί γύρω. Είχα διαβάσει ότι έχουν γίνει επιθέσεις στην περιοχή επειδή είναι αφύλακτη και είδα ότι έχει και κάτι λοφάκια που είναι ιδανικές καβάτζες για ληστές. Είπα να είμαι όσο πιο προσεκτικός μπορούσα και έτοιμος για τρεχάλα. Ευτυχώς όλα καλά, πάντως δεν είδα άλλον τουρίστα στην περιοχή.
Το μουσείο είναι μικρό και θέλει μπόλικο περπάτημα για να φτάσεις. Για εμένα αξίζει, αν δεν σας τρελαίνουν τα αρχαιολογικά μουσεία ίσως θα ήταν καλύτερο να το προσπεράσετε.
Βγαίνοντας στον κεντρικό δρόμο ήταν πανεύκολο να βρω ταξί για να επιστρέψω στο κέντρο της πόλης. Έπεσα και σε ταξιτζή που μου είπε την ιστορία της ζωής του. Πολλοί Περουβιανοί που γνώρισα δεν είχαν ξαναγνωρίσει Έλληνα και επειδή μιλάω Ισπανικά ήταν η ευκαιρία τους για μπόλικη κουβέντα. Άκουσα και πολλά μαργαριτάρια βέβαια. Ένας μου είπε θέλω πολύ να πάω στην Ελλάδα να δω την Πέτρα. Σκέφτηκα πέτρες θα δεις, αλλά μάλλον όχι αυτή που ψάχνεις. Ο συγκεκριμένος ταξιτζής μάλλον ήταν και τρομερός παραμυθάς. Μου έλεγε για τη ζωή του στη Βενεζουέλα και πως γνώρισε μια πανέμορφη, πάμπλουτη γυναίκα που ήθελε να τον παντρευτεί και αυτός δεν ήθελε να δεσμευτεί και κάτι τέτοια. Αν κρίνω από την εμφάνισή του, μάλλον το είδε στον ύπνο του. Μου θύμισε τους παραμυθάδες στο στρατό.
Παρόλο που ήμουν στο δρόμο απ'το πρωί δεν πεινούσα καθόλου, ήθελα απλά να γυρίσω στο ξενοδοχείο και να ξαπλώσω. Με πήρε ο ύπνος σχεδόν αμέσως. Κατα τις 17:00 σηκώνομαι και αισθάνομαι χάλια. Αυτό ήταν, τρέξιμο στην τουαλέτα και ξέρασμα ακόμα κι απ'τη μύτη. Πρέπει να βγαλα όλα τα φαγητά που είχα φάει μέχρι εκείνη την ημέρα. Άδειασα, ένιωσα κάπως καλύτερα αλλά εξακολουθούσα να μην έχω όρεξη να φάω τίποτα και η ναυτία δεν είχε φύγει. Έκανα μια βραδινή βόλτα στο κέντρο χωρίς να είμαι για πολλά πολλά. Το βράδυ την έβγαλα με μπισκότα, αυτά τα απλά που δεν έχουν ούτε γέμιση ούτε τίποτα. Άκουγα και σε κοντινό μπαρ ένα συγκρότημα να παίζει ροκιές και πόναγε η ψυχή μου που δεν μπορούσα να πάω.
Ξύπνησα σε κάπως καλύτερη κατάσταση, χωρίς ιδιαίτερη διάθεση για φαΐ όμως. Στο πρωινό του ξενοδοχείου έφαγα μόνο κάτι ψωμάκια και αναχώρησα προς εύρεση ταξί για τον επόμενο στόχο που ήταν η Huaca de la Luna. Το ταξί με άφησε στο εκδοτήριο που είναι ακριβώς μπροστά απ'το μουσείο του χώρου. Εκεί με ενημέρωσαν ότι η Huaca de la Luna είναι επισκέψιμη μόνο με ξενάγηση σε συγκεκριμένες ώρες και αν θέλω να δω και το μουσείο καλύτερα να πάω πρώτα στην Huaca de la Luna που η επόμενη ξενάγηση θα ξεκινούσε σύντομα. Η είσοδος στην Huaca de la Luna είναι 10 soles και για το μουσείο 5. Η απόσταση από το μουσείο μέχρι τον αρχαιολογικό χώρο πρέπει να κανά χιλιόμετρο. Όταν φτάνω εκεί κοντά είχε ένα περιπολικό κι ακούω μια αστυνομικό να μου φωνάζει κάτι πανικόβλητη. Δεν άκουγα τι έλεγε και πήγα να πλησιάσω, την βλέπω τότε να δείχνει κάτι στο έδαφος. Μου είχε πέσει το εισιτήριο από την τσέπη.... Αγώνας δρόμου ενάντια στον άνεμο για να το προλάβω. Ευτυχώς τα κατάφερα. Να είναι καλά η γυναίκα όχι μόνο με γλίτωσε άλλες 10 soles, αλλά θα έπρεπε και να ξαναγυρίσω στο εκδοτήριο να βγάλω νέο εισιτήριο.
Η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών ήταν Περουβιανοί και η ξενάγηση έγινε στα Ισπανικά. Δεν ξέρω αν προσφέρεται επιλογή για αγγλόφωνη ξενάγηση από τον ίδιο το χώρο ή πρέπει να έχεις κλείσει κάποιον δικό σου. Πάντως έπρεπε να ακολουθείς τον ξεναγό σε όλη την διάρκεια της επίσκεψης και δεν μπορούσες να κόβεις βόλτες όπου ήθελες. Πράγμα απολύτως φυσιολογικό αφού οι ανασκαφές και οι εργασίες αποκατάστασης συνεχίζονται και πρέπει σαν επισκέπτες να είμαστε προσεκτικοί. Φυσικά δεν έλειψαν οι αμέτρητες καφρίλες. Τι παιδάκια να σκαρφαλώνουν όπου να ναι και οι γονείς να πετάνε χαρταετό, τι άτομα να ξεμένουν πίσω και η ξεναγός να τρέχει να τους μαζέψει. Μέχρι και κάτι γιδοπρόβατα είδα να πηδάνε τα προστατευτικά σχοινιά για να βγάλουν πιο κοντινές φωτογραφίες. Σε πιάνει απελπισία.
Το κύριο επισκέψιμο κομμάτι είναι η πυραμίδα Huaca de la Luna, υπάρχει και δεύτερη μεγάλη πυραμίδα στον χώρο η Huaca del Sol η οποία όμως δεν είναι επισκέψιμη.
Η Huaca del Sol και ο γύρω χώρος από ψηλά.
Το highlight φυσικά είναι η επισκέψιμη Huaca de la Luna και είναι φοβερή! Αν το Chan Chan δεν χάνεται μια φορά, αυτή δεν χάνεται 10.
Η ξεναγός παρομοίωσε αυτό το χώρο με το Teotihuacán. Καταλαβαίνω γιατί το είπε, αλλά οκ τόσο επικός χώρος σαν το Teotihuacán δεν είναι. Όπως γενικά οι αρχαιολογικοί χώροι του Περού που είδα δεν είναι τόσο εντυπωσιακοί όσο αυτοί στο Μεξικό. Δεν παύει πάντως αυτός ο χώρος να είναι φανταστικός. Μην το χάσετε!
Αφού τελείωσε η ξενάγηση επέστρεψα στο μουσείο να το δω κι αυτό. Επίσης πολύ μικρό μουσείο με λίγες αίθουσες. Για εμένα αξίζει σίγουρα για τους φαν του είδους.
Βγαίνοντας απ'το μουσείο έρχεται η δύσκολη ώρα της επιστροφής. Αυτό το κομμάτι είναι κάπως απομακρυσμένο απ'τον πολιτισμό και δεν περνάει κάποιος κεντρικός δρόμος από εκεί. Αν θες να γυρίσεις με ταξί απλά περιμένεις να έρθει κάποιο που φέρνει κόσμο και να φύγεις. Περίμενα μάταια κανα τέταρτο. Ρωτάω έναν σεκιουριτά τι επιλογές έχω. Με συμβουλεύει να ξαναπάω μπροστά απ'τον αρχαιολογικό χώρο από όπου φεύγουν τα collectivos και θα έχει κάποιο σίγουρα μου είπε και θα είναι πολύ πιο φθηνό. Το collectivo ήταν λευκό με μια χρυσή γραμμή. Το κόστος ήταν σχεδόν τσάμπα. Παίζει να δωσα 2 soles ξέρω γω. Δεν κάνει συγκεκριμένες στάσεις, του λες που θες και σε αφήνει στην πιο κοντινή απόσταση σε σχέση με την διαδρομή που κάνει.