psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.741
- Likes
- 62.676
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία & σχεδιασμός
- Εν αρχή ην το Vilnius
- Διερεύνησης συνέχεια
- Η βόλτα στο κάστρο
- Στη Δημοκρατία της Ουζούπης
- Λιθουανία, για λίγο ακόμα
- Η πρώτη δόση Λετονίας
- Και η …επιστροφή
- Συνέχεια εντός Vibrant Vecrīga
- Απ’ το σούρουπο ως την αναχώρηση
- Επόμενη στάση: Εσθονία
- Στους πύργους και την κούφια γη
- Παραπλεύρως των τειχών
- Νυχτώνει στην παλιά πόλη του Tallinn
- Δεκαπενταύγουστος εν πλω
- Η συνέχεια στο Helsinki
- Φινλανδία για λίγο κι επιστροφή
- Αποτίμηση, συμπεράσματα & ταξιδιωτικός απολογισμός
Συνέχεια εντός Vibrant Vecrīga
Ένα μίνι σόου της φρουράς μπροστά από το μνημείο της ελευθερίας «Brīvības piemineklis» με οδήγησε κι εμένα μαζί με άλλους τουρίστες προς τα ‘κει, μιας και το ύψους 42 μέτρων δημιούργημα του 1935 είναι σίγουρα το πιο αναγνωρίσιμο της πόλης, όχι μόνο για να τιμήσει τους στρατιώτες του πολέμου της ανεξαρτησίας (λόγος για τον οποίο φτιάχτηκε) αλλά και γιατί αποτελεί το επίκεντρο των δημοσίων εκδηλώσεων:
Ήταν μια καλή ευκαιρία να επιστρέψω προς το κεντρικό πάρκο Bastejkalna περνώντας τη γέφυρα Alexander, με το μεσημέρι να είναι πλέον χαρά θεού και τους ντόπιους να ξεχύνονται μαζί με τους επισκέπτες στα γρασίδια και τα παγκάκια του, απολαμβάνοντας την ομορφιά και τη γαλήνη εντός αστικού ιστού:
Από αυτό το σημείο εκκινούσαν και τα μικρά πλοιάρια που εκτελούν περιηγήσεις στο κανάλι που διέρχεται του πάρκου αλλά και στον κυρίως ποταμό, κάτι που είχε σαφώς ενδιαφέρον αλλά δε προλάβαινα να κάνω:
Έπρεπε βλέπετε να συνεχίσω, περπατώντας προς την οχύρωση της παλιάς πόλης και τον πύργο της πυρίτιδας «Pulvertornis» που χτίστηκε το 1650 και ανακαινίστηκε το 1940 ως μέρος πλέον του Λετονικού πολεμικού μουσείου:
Τα πολύ ωραία μαγαζάκια που βρίσκονται παραπλεύρως των τειχών με τράβηξαν προς στιγμής, έπρεπε όμως να συνεχίσω πιστά το πρόγραμμα μου την εξαιρετικής ομορφιάς αυτή περιοχή:
Ο χάρτης με οδηγούσε στον αρχιεπισκοπικό καθεδρικός ναός της Ρίγας και κύρια καθολική εκκλησία στη Λετονία «svētā Jēkaba katedrāle» που πρωτοαναφέρεται στις γραφές κατά τον 13ο αιώνα:
Ένας εκ των επτά δρόμων που καταλήγουν στην περίφημη πλατεία «Dome» έβγαλε κι εμένα σ’ αυτή, μια πλατεία που θα επανερχόμουν κι άλλες φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς εκτός από το γεγονός ότι είναι η μεγαλύτερη της παλιάς πόλης περιβάλλεται κι από αρχιτεκτονικά μνημεία & κτίρια του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα:
Προείχε σίγουρα μια βόλτα και για φωτογραφικούς μεταξύ άλλων λόγους στην υπέροχη αυτή γειτονιά, ξεκινώντας από τον δρόμο Pils iela που οδηγεί στο ναό «Sāpju Dievmātes baznīca» ,μια Ρωμαιοκαθολική εκκλησία του 1785:
Δύο στενά πιο δίπλα συναντά κανείς ακόμα ένα σπουδαίο ναό με πλούσια ιστορία, τη Λουθηρανική εκκλησία «Reformatu Bralu Evangeliski» που άγνωστο γιατί είχε μπροστά του τη σημαία της Δανίας:
Έχοντας περάσει πλέον οι μέρες, θεωρώ πως στα μάτια μου αυτό ήταν και το καλύτερο σημείο του ιστορικού κέντρου, με τις εικόνες που βλέπω και μοιράζομαι να το επιβεβαιώνουν συνεχώς:
Κάπως έπρεπε να καταλαγιάσει όλη αυτή η συγκίνηση και τι καλύτερο από μια λαχταριστή ΙΡΑ σ’ έναν εκπληκτικό χώρο που δε πρέπει να χάσει κανένας επισκέπτης της Ρίγας, με το όνομα «Ms&Mr Beer» και ομολογουμένως ιδιαίτερη βιομηχανική διακόσμηση. Φαίνεται το ‘χουν έθιμο σ’ αυτήν εδώ την πόλη να κοτσάρουνε κι ένα παλιό αμάξι μέσα σε κάθε μπαρ, δεν εξηγείται αλλιώς:
Αφού ευχαριστήθηκα μπύρα και μουσικές βγήκα έξω συνεχίζοντας τη βόλτα μου, βλέποντας αρκετό κόσμο να έχει στραμμένες τις κάμερες του στα οικήματα που βλέπετε, τα οποία έμαθα αργότερα ότι αφορούν τρία ιστορικά σπίτια της παλιάς πόλης χτισμένα κολλητά και ονομάζονται «τρία αδέλφια» εδώ και αιώνες, μιας και ο θρύλος αναφέρει πως χτίστηκαν από τρεις άνδρες της ίδιας οικογένειας. Σήμερα στεγάζουν το Λετονικό Μουσείο Αρχιτεκτονικής και την Εθνική Διοίκηση Πολιτιστικής Κληρονομιάς:
Είχα σκοπό να ξαναπεράσω από την πλατεία Dome, μόνο που δε σας έδειξα το λόγο για τον οποίον ονομάζεται έτσι που φυσικά δεν είναι άλλος από τον καθεδρικό της Ρίγας «Rīgas Doms» ,έδρα του αρχιεπισκόπου κι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ορόσημα στη Λετονία που κουβαλάει κι αυτός αιώνες ιστορίας μιας και χτίστηκε το 1211!
Στα πλαίσια της ίδιας αναζήτησης κατηφόρισα ακόμη κεντρικότερα και δεν άργησα να φτάσω στον οίκο των Μαυροκέφαλων «Melngalvju nams» ,ένα εξίσου ιστορικό κτήριο που ανακατασκευάστηκε πλήρως καθώς είχε καταστραφεί στον Β’ Π.Π. που αρχικά ανεγέρθηκε το 1334 ως αποθήκη, αλλά κατόπιν καθιερώθηκε ως χώρος συνάντησης κι εορτασμού των εμπόρων, παίρνοντας το τελικό όνομα του κατά τον 15ο αιώνα από την αδελφότητα των Μαυροκέφαλων:
Βρισκόμουν ήδη πολύ κοντά στο ναό «Rīgas Svētā Pētera baznīca» που έβλεπα και ξαναέβλεπα μεταξύ άλλων σημείων και από το παράθυρο του δωματίου μου και σκόπευα να μπω, κάτι που δεν έκανα όμως μόλις διαπίστωσα ότι είχε ακριβή σχετικά είσοδο για μια απλή βόλτα, πολύ κόσμο στην αναμονή κι επίσης έκλεινε σε λίγα λεπτά της ώρας, αρκούμενος μόνο στη φωτογράφιση του, όπως και στου διπλανού ναού «Svētā Jāņa» ,ακόμη ενός που κρατάει από τον 16ο αιώνα κατά τις αναφορές:
Μπορεί να ήθελα να φωτογραφίσω από ψηλά αυτή την πόλη ωστόσο τελικά όσο σκέφτομαι την περιπλάνηση στα πλακόστρωτα της δεν ήταν κάτι που μου κόστισε. Ένα από τα σύμβολα της (χρησιμοποιείται και στο ευρωμπάσκετ του 25) είναι το αγαπημένο μας αιλουροειδές, που μπορεί να δει κάποιος στο οίκημα «Kaķu nams» κτίσης του 1909, με ουκ ολίγες θρυλικές ιστορίες να το συνοδεύουν:
Δίχως να το υπολογίσω έφτασα πάνω στο γνωστό εμπορικό πεζόδρομο Kaļķu, με το μάτι μου να πέφτει κατευθείαν σ’ ένα περίπτερο με πινακίδες οικονομικής υποστήριξης της Ουκρανίας που το δούλευαν αμούστακα παιδιά, στολισμένο σημαίες των ταγμάτων Αζοφ προκειμένου να συνεχίσει το θεάρεστο έργο του. Μεταβολή και πίσω προς το ποτάμι, καθώς ήθελα να υλοποιήσω το επόμενο μου σχέδιο:
Η κατάσταση σήκωνε απεγνωσμένα μία -τουλάχιστον- μπύρα κι αυτό έπρεπε να γίνει σωστά, σε ένα από τα καλύτερα ίσως μπαρ/ρεστοράν της Ρίγας που μεταξύ άλλων είχα διαβάσει κι εδώ μέσα και δεν άργησα να ανακαλύψω βλέποντας τον κόσμο στην είσοδο του:
Το «Ala Pagrabs» είναι από εκείνες τις υπόγειες ατμοσφαιρικές παμπ που πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφτεί όποιος περνάει από τούτη δω την πόλη, φαντάζομαι μπορείτε να καταλάβετε τον λόγο από τις εικόνες. Ο νεαρός σχετικά μπάρμαν κατάλαβε μάλιστα αμέσως ότι είμαι Έλληνας από την προφορά (!) μιας και είχε περάσει ένα χρονικό διάστημα λόγω Erasmus στα μέρη μας. Ήταν καλό παρεάκι για τις απογευματινές μου μπυρίτσες, δε μπορώ να πω:
Βγαίνοντας διαπίστωσα τον πιο σοβαρό λόγο που πρέπει να ταξιδεύει κάποιος με παρέα κι όχι μόνος όπως εγώ:
Ας είναι, είχα βάλει ήδη πλώρη για το ξενοδοχείο
Κάτι καλό είχα κατά νου για τη συνέχεια…
Ένα μίνι σόου της φρουράς μπροστά από το μνημείο της ελευθερίας «Brīvības piemineklis» με οδήγησε κι εμένα μαζί με άλλους τουρίστες προς τα ‘κει, μιας και το ύψους 42 μέτρων δημιούργημα του 1935 είναι σίγουρα το πιο αναγνωρίσιμο της πόλης, όχι μόνο για να τιμήσει τους στρατιώτες του πολέμου της ανεξαρτησίας (λόγος για τον οποίο φτιάχτηκε) αλλά και γιατί αποτελεί το επίκεντρο των δημοσίων εκδηλώσεων:


Ήταν μια καλή ευκαιρία να επιστρέψω προς το κεντρικό πάρκο Bastejkalna περνώντας τη γέφυρα Alexander, με το μεσημέρι να είναι πλέον χαρά θεού και τους ντόπιους να ξεχύνονται μαζί με τους επισκέπτες στα γρασίδια και τα παγκάκια του, απολαμβάνοντας την ομορφιά και τη γαλήνη εντός αστικού ιστού:


Από αυτό το σημείο εκκινούσαν και τα μικρά πλοιάρια που εκτελούν περιηγήσεις στο κανάλι που διέρχεται του πάρκου αλλά και στον κυρίως ποταμό, κάτι που είχε σαφώς ενδιαφέρον αλλά δε προλάβαινα να κάνω:


Έπρεπε βλέπετε να συνεχίσω, περπατώντας προς την οχύρωση της παλιάς πόλης και τον πύργο της πυρίτιδας «Pulvertornis» που χτίστηκε το 1650 και ανακαινίστηκε το 1940 ως μέρος πλέον του Λετονικού πολεμικού μουσείου:


Τα πολύ ωραία μαγαζάκια που βρίσκονται παραπλεύρως των τειχών με τράβηξαν προς στιγμής, έπρεπε όμως να συνεχίσω πιστά το πρόγραμμα μου την εξαιρετικής ομορφιάς αυτή περιοχή:

Ο χάρτης με οδηγούσε στον αρχιεπισκοπικό καθεδρικός ναός της Ρίγας και κύρια καθολική εκκλησία στη Λετονία «svētā Jēkaba katedrāle» που πρωτοαναφέρεται στις γραφές κατά τον 13ο αιώνα:

Ένας εκ των επτά δρόμων που καταλήγουν στην περίφημη πλατεία «Dome» έβγαλε κι εμένα σ’ αυτή, μια πλατεία που θα επανερχόμουν κι άλλες φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς εκτός από το γεγονός ότι είναι η μεγαλύτερη της παλιάς πόλης περιβάλλεται κι από αρχιτεκτονικά μνημεία & κτίρια του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα:


Προείχε σίγουρα μια βόλτα και για φωτογραφικούς μεταξύ άλλων λόγους στην υπέροχη αυτή γειτονιά, ξεκινώντας από τον δρόμο Pils iela που οδηγεί στο ναό «Sāpju Dievmātes baznīca» ,μια Ρωμαιοκαθολική εκκλησία του 1785:

Δύο στενά πιο δίπλα συναντά κανείς ακόμα ένα σπουδαίο ναό με πλούσια ιστορία, τη Λουθηρανική εκκλησία «Reformatu Bralu Evangeliski» που άγνωστο γιατί είχε μπροστά του τη σημαία της Δανίας:

Έχοντας περάσει πλέον οι μέρες, θεωρώ πως στα μάτια μου αυτό ήταν και το καλύτερο σημείο του ιστορικού κέντρου, με τις εικόνες που βλέπω και μοιράζομαι να το επιβεβαιώνουν συνεχώς:

Κάπως έπρεπε να καταλαγιάσει όλη αυτή η συγκίνηση και τι καλύτερο από μια λαχταριστή ΙΡΑ σ’ έναν εκπληκτικό χώρο που δε πρέπει να χάσει κανένας επισκέπτης της Ρίγας, με το όνομα «Ms&Mr Beer» και ομολογουμένως ιδιαίτερη βιομηχανική διακόσμηση. Φαίνεται το ‘χουν έθιμο σ’ αυτήν εδώ την πόλη να κοτσάρουνε κι ένα παλιό αμάξι μέσα σε κάθε μπαρ, δεν εξηγείται αλλιώς:


Αφού ευχαριστήθηκα μπύρα και μουσικές βγήκα έξω συνεχίζοντας τη βόλτα μου, βλέποντας αρκετό κόσμο να έχει στραμμένες τις κάμερες του στα οικήματα που βλέπετε, τα οποία έμαθα αργότερα ότι αφορούν τρία ιστορικά σπίτια της παλιάς πόλης χτισμένα κολλητά και ονομάζονται «τρία αδέλφια» εδώ και αιώνες, μιας και ο θρύλος αναφέρει πως χτίστηκαν από τρεις άνδρες της ίδιας οικογένειας. Σήμερα στεγάζουν το Λετονικό Μουσείο Αρχιτεκτονικής και την Εθνική Διοίκηση Πολιτιστικής Κληρονομιάς:

Είχα σκοπό να ξαναπεράσω από την πλατεία Dome, μόνο που δε σας έδειξα το λόγο για τον οποίον ονομάζεται έτσι που φυσικά δεν είναι άλλος από τον καθεδρικό της Ρίγας «Rīgas Doms» ,έδρα του αρχιεπισκόπου κι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ορόσημα στη Λετονία που κουβαλάει κι αυτός αιώνες ιστορίας μιας και χτίστηκε το 1211!


Στα πλαίσια της ίδιας αναζήτησης κατηφόρισα ακόμη κεντρικότερα και δεν άργησα να φτάσω στον οίκο των Μαυροκέφαλων «Melngalvju nams» ,ένα εξίσου ιστορικό κτήριο που ανακατασκευάστηκε πλήρως καθώς είχε καταστραφεί στον Β’ Π.Π. που αρχικά ανεγέρθηκε το 1334 ως αποθήκη, αλλά κατόπιν καθιερώθηκε ως χώρος συνάντησης κι εορτασμού των εμπόρων, παίρνοντας το τελικό όνομα του κατά τον 15ο αιώνα από την αδελφότητα των Μαυροκέφαλων:


Βρισκόμουν ήδη πολύ κοντά στο ναό «Rīgas Svētā Pētera baznīca» που έβλεπα και ξαναέβλεπα μεταξύ άλλων σημείων και από το παράθυρο του δωματίου μου και σκόπευα να μπω, κάτι που δεν έκανα όμως μόλις διαπίστωσα ότι είχε ακριβή σχετικά είσοδο για μια απλή βόλτα, πολύ κόσμο στην αναμονή κι επίσης έκλεινε σε λίγα λεπτά της ώρας, αρκούμενος μόνο στη φωτογράφιση του, όπως και στου διπλανού ναού «Svētā Jāņa» ,ακόμη ενός που κρατάει από τον 16ο αιώνα κατά τις αναφορές:


Μπορεί να ήθελα να φωτογραφίσω από ψηλά αυτή την πόλη ωστόσο τελικά όσο σκέφτομαι την περιπλάνηση στα πλακόστρωτα της δεν ήταν κάτι που μου κόστισε. Ένα από τα σύμβολα της (χρησιμοποιείται και στο ευρωμπάσκετ του 25) είναι το αγαπημένο μας αιλουροειδές, που μπορεί να δει κάποιος στο οίκημα «Kaķu nams» κτίσης του 1909, με ουκ ολίγες θρυλικές ιστορίες να το συνοδεύουν:


Δίχως να το υπολογίσω έφτασα πάνω στο γνωστό εμπορικό πεζόδρομο Kaļķu, με το μάτι μου να πέφτει κατευθείαν σ’ ένα περίπτερο με πινακίδες οικονομικής υποστήριξης της Ουκρανίας που το δούλευαν αμούστακα παιδιά, στολισμένο σημαίες των ταγμάτων Αζοφ προκειμένου να συνεχίσει το θεάρεστο έργο του. Μεταβολή και πίσω προς το ποτάμι, καθώς ήθελα να υλοποιήσω το επόμενο μου σχέδιο:


Η κατάσταση σήκωνε απεγνωσμένα μία -τουλάχιστον- μπύρα κι αυτό έπρεπε να γίνει σωστά, σε ένα από τα καλύτερα ίσως μπαρ/ρεστοράν της Ρίγας που μεταξύ άλλων είχα διαβάσει κι εδώ μέσα και δεν άργησα να ανακαλύψω βλέποντας τον κόσμο στην είσοδο του:

Το «Ala Pagrabs» είναι από εκείνες τις υπόγειες ατμοσφαιρικές παμπ που πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφτεί όποιος περνάει από τούτη δω την πόλη, φαντάζομαι μπορείτε να καταλάβετε τον λόγο από τις εικόνες. Ο νεαρός σχετικά μπάρμαν κατάλαβε μάλιστα αμέσως ότι είμαι Έλληνας από την προφορά (!) μιας και είχε περάσει ένα χρονικό διάστημα λόγω Erasmus στα μέρη μας. Ήταν καλό παρεάκι για τις απογευματινές μου μπυρίτσες, δε μπορώ να πω:

Βγαίνοντας διαπίστωσα τον πιο σοβαρό λόγο που πρέπει να ταξιδεύει κάποιος με παρέα κι όχι μόνος όπως εγώ:

Ας είναι, είχα βάλει ήδη πλώρη για το ξενοδοχείο

Κάτι καλό είχα κατά νου για τη συνέχεια…
Last edited by a moderator: