psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.741
- Likes
- 62.676
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία & σχεδιασμός
- Εν αρχή ην το Vilnius
- Διερεύνησης συνέχεια
- Η βόλτα στο κάστρο
- Στη Δημοκρατία της Ουζούπης
- Λιθουανία, για λίγο ακόμα
- Η πρώτη δόση Λετονίας
- Και η …επιστροφή
- Συνέχεια εντός Vibrant Vecrīga
- Απ’ το σούρουπο ως την αναχώρηση
- Επόμενη στάση: Εσθονία
- Στους πύργους και την κούφια γη
- Παραπλεύρως των τειχών
- Νυχτώνει στην παλιά πόλη του Tallinn
- Δεκαπενταύγουστος εν πλω
- Η συνέχεια στο Helsinki
- Φινλανδία για λίγο κι επιστροφή
- Αποτίμηση, συμπεράσματα & ταξιδιωτικός απολογισμός
Παραπλεύρως των τειχών
Μια πόρτα στο τέλος των στοών μ’ επανάφερε ξαφνικά στη ζέστη και τον πολιτισμό, έξω ακριβώς από την πλατεία «Vabaduse väljak» και το λουθηρανικό ναό «Jaani kirik» ,όπου είχαν στηθεί επιμελώς κερκίδες, γήπεδο beach volley αλλά κι ένα ωραιότατο του μπάσκετ που με μεγάλη δυσκολία κρατήθηκα να μην μπω να ρίξω ένα σουτάκι, μιας και με άρεσε:
Αντ’ αυτού αρκέστηκα στην παρακολούθηση μερικών πόντων και στα δύο, με φόντο τον λόφο και τον σταυρό «Vabadussõja võidusammas» ,μνημείο του πολέμου ανεξαρτησίας το 1920, αλλά και την είσοδο στο ναό:
Η κατάσταση σήκωνε επειγόντως διάλειμμα δροσιάς, έτσι προχώρησα παράλληλα έχοντας από την προηγούμενη σταμπάρει μια Βαυαρική μπυραρία, όμως η αίσθηση εστιατορίου που έδινε δε μ’ έψησε καθόλου. Μικρό το κακό, ασήμαντο εφόσον ακριβώς από πάνω υπήρχε η Ιρλανδική «The Dubliner» ,πάντα ευπρόσδεκτη τέτοιες δύσκολες ώρες:
Έχοντας καταρτίσει ένα πλάνο για τη συνέχεια, κατευθύνθηκα παράλληλα των τειχών προς την καινούργια πόλη, με σκοπό να φτάσω ως το ναό «Kaarli» που όμως βρήκα κλειστό προς ανακατασκευή:
Έτσι, εξακολουθώντας να κινούμαι περιμετρικά και κάτω από τους πύργους της οχύρωσης, σκέφτηκα να κάνω ένα πέρασμα κι από τα διάσημα πάρκα της στις παρυφές του λόφου, με τα γήπεδα του εθνικού σπορ να μη λείπουν ούτε εδώ:
Το «Toompark» με τη μικρή του λίμνη πλάι στην οποία περπατούσα, είναι ένα από τα πάρκα – πρότυπα και πόλος έλξης αρκετών ντόπιων που είτε ξεκουραζόντουσαν σε παγκάκια και γρασίδια διαβάζοντας το βιβλίο τους, είτε περπατούσαν και ποδηλατούσαν:
Η διαδρομή με έβγαλε κάτω από το σημείο θέασης που βρισκόμουν το προηγούμενο απόγευμα, αποφασίζοντας αμέσως να ανέβω τις σκάλες και να φτάσω ως εκεί, ως προτιμότερο τρόπο πρόσβασης προς την παλιά πόλη:
Δεν έμεινα καθόλου πάνω στο λόφο όμως, ανοίγοντας κατευθείαν το χάρτη για να προσπαθήσω να βρω διαδρομές στο ιστορικό κέντρο από τις οποίες δεν είχα περάσει και ήθελα, κατεβαίνοντας παράλληλα το πλακόστρωτο δρομάκι:
Ακολουθώντας για άλλη μια φορά τα τείχη κατευθύνθηκα προς την «Oleviste kirik» ,μια βαπτιστική εκκλησία που πιστεύεται ότι χτίστηκε τον 12ο αιώνα και ανακατασκευάστηκε κατά τον 14ο, αποτελώντας το κέντρο της παλιάς σκανδιναβικής κοινότητας του Ταλλίνν πριν κατακτηθεί από το Βασίλειο της Δανίας. Μπήκα στον κυρίως χώρο του ναού, όχι όμως στον πύργο του που απαιτούσε ξεχωριστή είσοδο 9€ αν θυμάμαι καλά:
Σκέφτηκα έτσι να κατέβω νοτιότερα με σκοπό να παρατηρήσω την ιδιαίτερη κι εδώ αρχιτεκτονική της παλιάς πόλης, με κάποια κτίσματα ακόμα να στέκουν εδώ φτιαγμένα με τον παραδοσιακό ξύλινο τρόπο των περασμένων αιώνων:
Μεγάλη σημασία στην πολύ ωραία αυτή γειτονιά είχε και ο τρόπος που πλαισιώνονται οι πύργοι της οχύρωσης (έχουν μείνει νομίζω κοντά στους 25) με τα οικήματα και τα καταστήματα στο ισόγειο:
Ένα στίγμα στο χάρτη με οδήγησε πάλι εκτός της περιμέτρου, περπατώντας μέχρι το Ρωσικό πολιτιστικό κέντρο, χώρο πλέον για εκδηλώσεις, θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, προκειμένου να περάσω απέναντι για την επόμενη μου στάση:
Η Pub «Scotland Yard» μπορεί να είχε ελαφρώς τσιμπημένες για Εσθονία τιμές, ωστόσο ήταν ένα αριστούργημα που διέθετε από μια εντυπωσιακή βιβλιοθήκη, απλωμένη μουσική σκηνή, μέχρι ένα μεγάλο ενυδρείο. Ήταν δυνατόν να μη κάνω στάση;
Χορτασμένος από το πρόχειρο γεύμα αλλά και λίγο ταλαιπωρημένος από ένα ξαφνικό αυχενικό, ανέβαινα περνώντας πάλι από την πύλη «Viru» και την πολυκοσμία του πεζόδρομου.
Ήταν ώρα επιστροφής στο μπουντρούμι που είχα για δωμάτιο, για να κουμπώσω ένα χάπι και να ανασυνταχθώ.
Υπήρχε λόγος.
Μια πόρτα στο τέλος των στοών μ’ επανάφερε ξαφνικά στη ζέστη και τον πολιτισμό, έξω ακριβώς από την πλατεία «Vabaduse väljak» και το λουθηρανικό ναό «Jaani kirik» ,όπου είχαν στηθεί επιμελώς κερκίδες, γήπεδο beach volley αλλά κι ένα ωραιότατο του μπάσκετ που με μεγάλη δυσκολία κρατήθηκα να μην μπω να ρίξω ένα σουτάκι, μιας και με άρεσε:


Αντ’ αυτού αρκέστηκα στην παρακολούθηση μερικών πόντων και στα δύο, με φόντο τον λόφο και τον σταυρό «Vabadussõja võidusammas» ,μνημείο του πολέμου ανεξαρτησίας το 1920, αλλά και την είσοδο στο ναό:


Η κατάσταση σήκωνε επειγόντως διάλειμμα δροσιάς, έτσι προχώρησα παράλληλα έχοντας από την προηγούμενη σταμπάρει μια Βαυαρική μπυραρία, όμως η αίσθηση εστιατορίου που έδινε δε μ’ έψησε καθόλου. Μικρό το κακό, ασήμαντο εφόσον ακριβώς από πάνω υπήρχε η Ιρλανδική «The Dubliner» ,πάντα ευπρόσδεκτη τέτοιες δύσκολες ώρες:


Έχοντας καταρτίσει ένα πλάνο για τη συνέχεια, κατευθύνθηκα παράλληλα των τειχών προς την καινούργια πόλη, με σκοπό να φτάσω ως το ναό «Kaarli» που όμως βρήκα κλειστό προς ανακατασκευή:


Έτσι, εξακολουθώντας να κινούμαι περιμετρικά και κάτω από τους πύργους της οχύρωσης, σκέφτηκα να κάνω ένα πέρασμα κι από τα διάσημα πάρκα της στις παρυφές του λόφου, με τα γήπεδα του εθνικού σπορ να μη λείπουν ούτε εδώ:


Το «Toompark» με τη μικρή του λίμνη πλάι στην οποία περπατούσα, είναι ένα από τα πάρκα – πρότυπα και πόλος έλξης αρκετών ντόπιων που είτε ξεκουραζόντουσαν σε παγκάκια και γρασίδια διαβάζοντας το βιβλίο τους, είτε περπατούσαν και ποδηλατούσαν:

Η διαδρομή με έβγαλε κάτω από το σημείο θέασης που βρισκόμουν το προηγούμενο απόγευμα, αποφασίζοντας αμέσως να ανέβω τις σκάλες και να φτάσω ως εκεί, ως προτιμότερο τρόπο πρόσβασης προς την παλιά πόλη:


Δεν έμεινα καθόλου πάνω στο λόφο όμως, ανοίγοντας κατευθείαν το χάρτη για να προσπαθήσω να βρω διαδρομές στο ιστορικό κέντρο από τις οποίες δεν είχα περάσει και ήθελα, κατεβαίνοντας παράλληλα το πλακόστρωτο δρομάκι:


Ακολουθώντας για άλλη μια φορά τα τείχη κατευθύνθηκα προς την «Oleviste kirik» ,μια βαπτιστική εκκλησία που πιστεύεται ότι χτίστηκε τον 12ο αιώνα και ανακατασκευάστηκε κατά τον 14ο, αποτελώντας το κέντρο της παλιάς σκανδιναβικής κοινότητας του Ταλλίνν πριν κατακτηθεί από το Βασίλειο της Δανίας. Μπήκα στον κυρίως χώρο του ναού, όχι όμως στον πύργο του που απαιτούσε ξεχωριστή είσοδο 9€ αν θυμάμαι καλά:



Σκέφτηκα έτσι να κατέβω νοτιότερα με σκοπό να παρατηρήσω την ιδιαίτερη κι εδώ αρχιτεκτονική της παλιάς πόλης, με κάποια κτίσματα ακόμα να στέκουν εδώ φτιαγμένα με τον παραδοσιακό ξύλινο τρόπο των περασμένων αιώνων:


Μεγάλη σημασία στην πολύ ωραία αυτή γειτονιά είχε και ο τρόπος που πλαισιώνονται οι πύργοι της οχύρωσης (έχουν μείνει νομίζω κοντά στους 25) με τα οικήματα και τα καταστήματα στο ισόγειο:


Ένα στίγμα στο χάρτη με οδήγησε πάλι εκτός της περιμέτρου, περπατώντας μέχρι το Ρωσικό πολιτιστικό κέντρο, χώρο πλέον για εκδηλώσεις, θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, προκειμένου να περάσω απέναντι για την επόμενη μου στάση:


Η Pub «Scotland Yard» μπορεί να είχε ελαφρώς τσιμπημένες για Εσθονία τιμές, ωστόσο ήταν ένα αριστούργημα που διέθετε από μια εντυπωσιακή βιβλιοθήκη, απλωμένη μουσική σκηνή, μέχρι ένα μεγάλο ενυδρείο. Ήταν δυνατόν να μη κάνω στάση;

Χορτασμένος από το πρόχειρο γεύμα αλλά και λίγο ταλαιπωρημένος από ένα ξαφνικό αυχενικό, ανέβαινα περνώντας πάλι από την πύλη «Viru» και την πολυκοσμία του πεζόδρομου.

Ήταν ώρα επιστροφής στο μπουντρούμι που είχα για δωμάτιο, για να κουμπώσω ένα χάπι και να ανασυνταχθώ.

Υπήρχε λόγος.
Last edited by a moderator: