psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.741
- Likes
- 62.676
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία & σχεδιασμός
- Εν αρχή ην το Vilnius
- Διερεύνησης συνέχεια
- Η βόλτα στο κάστρο
- Στη Δημοκρατία της Ουζούπης
- Λιθουανία, για λίγο ακόμα
- Η πρώτη δόση Λετονίας
- Και η …επιστροφή
- Συνέχεια εντός Vibrant Vecrīga
- Απ’ το σούρουπο ως την αναχώρηση
- Επόμενη στάση: Εσθονία
- Στους πύργους και την κούφια γη
- Παραπλεύρως των τειχών
- Νυχτώνει στην παλιά πόλη του Tallinn
- Δεκαπενταύγουστος εν πλω
- Η συνέχεια στο Helsinki
- Φινλανδία για λίγο κι επιστροφή
- Αποτίμηση, συμπεράσματα & ταξιδιωτικός απολογισμός
Δεκαπενταύγουστος εν πλω
Αυτό συνήθως αποτελεί κανόνα σε κάποιο δρομολόγιο του Αιγαίου, βαριά του Ιονίου, ποτέ όμως μέχρι τώρα στη Βαλτική θάλασσα και τον κόλπο της Φινλανδίας, σε μια σίγουρα περίεργη και πρωτόγνωρη κατάσταση για μένα.
Έφαγα το πρωινό μου κι ετοιμάστηκα, βγαίνοντας για τελευταία φορά στην παλιά πόλη του Tallinn και την εκκλησία «Nikolai» που ως τότε έβλεπα μόνο εκ του μακρόθεν. Είχα αποφασίσει να κατέβω στο λιμάνι με τα πόδια, μιας και η διαδρομή των 2+ χιλιομέτρων ήταν πολύ εύκολη:
Σε καμία περίπτωση όμως δεν είχα φανταστεί αυτό που με περίμενε εκεί, έχοντας ως τώρα εμπειρία μόνο σε Ελληνικά λιμάνια, σ’ αυτούς τους στάβλους δηλαδή που τολμάμε κι αποκαλούμε έτσι. Αυτόματες μηχανές σάρωσης εισιτηρίων, αίθουσες αναμονής, σαλόνια υποδοχής προκαθορισμένες πύλες για κάθε πλοίο αντίστοιχες με αεροδρόμια, καθαριότητα και γενικώς μια κατάσταση που απέχει έτη φωτός απ’ τα δικά μας:
Δεν είναι ότι ζήλεψα τα πολυκαταστήματα που κοιτούσα αποχαυνωμένος μέσα στο πλοίο – πρότυπο. Ούτε η το υπέροχο σαλόνι που μπορούσες να καθίσεις πίνοντας τον καφέ σου. Είναι ο συνδυασμός όλων αυτών και η χαμηλή του τιμή –ειδικά εν συγκρίσει με τη χώρα μας- που με κάνει να ντρέπομαι και να μη θέλω να ξαναπατήσω σε πλοίο της Ελληνικής ακτοπλοΐας…
Εξερευνώντας τους χώρους έφτασα και ως το ανοικτό κατάστρωμα και το ωραίο καφέ μπαρ που βρισκόταν εκεί, με το δρομολόγιο παραδόξως να εκκινεί 15 λεπτά νωρίτερα του προκαθορισμένου χρόνου. Άλλο παράδοξο κι αυτό, προφανώς είχε κλείσει η διαδικασία επιβίβασης.
Δίχως δεύτερη σκέψη άνοιξα το σακίδιο για να βγάλω τη φωτογραφική μηχανή, με την παλιά πόλη του Ταλλίνν να χωράει απ’ άκρη σ’ άκρη στο φακό μου:
Η πλεύση κράτησε δυστυχώς μόνο δύο ώρες, φέρνοντας με ακόμα πιο βόρεια, σε μια καινούργια πόλη και χώρα, με την αποβίβαση να μου κάνει για άλλη μια φορά εντύπωση, καθώς από άλλο υπερυψωμένο χώρο έβγαιναν οι επιβάτες, από άλλο τα αυτοκίνητα, τα βαρέα οχήματα και πάει λέγοντας.
Χωρίς κανείς να μας ελέγξει για ταξιδιωτικά έγγραφα και στοιχεία (το ίδιο και φεύγοντας από την Εσθονία) βγήκα μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες από το λιμάνι, με κατεύθυνση στη διπλανή στάση του τραμ 6Τ, όπου με κόστος 3,20€ μονής διαδρομής θα έφτανα στο κέντρο της πόλης και το ευρισκόμενο σε πολύ κομβικό σημείο ξενοδοχείο.
Γνώριζα βεβαίως πως ο χρόνος μου ήταν αρκετά περιορισμένος για όλα όσα είχα κατά νου, έτσι δίχως πολλές καθυστερήσεις παρέλαβα το δωμάτιο, άφησα τα πράγματα, πήρα τη φωτογραφική μηχανή στο χέρι και βγήκα στους δρόμους του Helsinki, αρχικά από το πάρκο «Vanha kirkko» και την ομώνυμη εκκλησία του 1826 που βρίσκεται σ’ αυτό, η παλαιότερη φυσικά στο κέντρο της πόλης:
Παρά τις αντίθετες προβλέψεις ο καιρός εξακολουθούσε να είναι πολύ καλός και η μέρα ζεστή, ωθώντας όλο και περισσότερους Φινλανδούς στα πάρκα και τα ανοικτά καφέ, όπως αυτό μπροστά από το άγαλμα Lönnrot:
Μέσα από τα στενά του ιστορικού κέντρου κατέβηκα και ως το κτήριο Stockmann ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του χάρτη μου και το πρόγραμμα:
Νομοτελειακά έπεσα πάνω στην πλατεία «Erottaja» με το όνομα της να σημαίνει κυριολεκτικά διαχωρισμός, μιας και σηματοδοτεί τη συμβολή τριών κύριων δρόμων της πρωτεύουσας, των Mannerheimintie, Esplanade & Bulevardi, χωρίς να καταλάβω αυτό το περίεργο σύμβολο – μνημείο:
Συνέχισα ακάθεκτος διαμέσου του πάρκου «Esplanadi» που συγκέντρωνε μεγάλο αριθμό επισκεπτών εκείνη την ώρα, με το μεσημέρι του Σαββάτου να αποτελεί ιδανική αφορμή για ντόπιους και τουρίστες:
Ένας ακόμη λόγος όμως ήταν και κάποιες μουσικές εκδηλώσεις μεταξύ άλλων που λάμβαναν χώρα στο μικρό αυτό πάρκο του κέντρου:
Διασχίζοντας το κατέληξα και στο διάσημο σιντριβάνι – άγαλμα «Havis Amanda» που κατασκευάστηκε κατά το 1908 και βρίσκεται διαγωνίως απέναντι του δημαρχιακού κτηρίου «Helsingin kaupungintalo» με την τεράστια Φινλανδική σημαία:
Ένας από τους επόμενους στόχους μου ήταν και η κλειστή αγορά τροφίμων «Vanha kauppahalli» στην οποία έπρεπε να μπω άμεσα καθώς έκλεινε στις 18:00, βλέποντας αρχικά αρκετά καταστήματα εστίασης που μπορούσε κανείς να δοκιμάσει όλες τις τοπικές γεύσεις:
Κάλλιστα όμως μπορούσε και να ψωνίσει –σε τσουχτερές οφείλω να πω τιμές- αρκετά από τα τοπικά προϊόντα που προσφέρονται, κάτι που δεν έκανα, με τον σολομό, το κρέας ταράνδου και το χαβιάρι να κυριαρχούν στις επιλογές όπως είναι λογικό:
Βγήκα στη μικρή προβλήτα έξω από την αγορά όπου μπορούσες να καθίσεις για να φας, βλέποντας το μικρό νησάκι «Katajanokka» ακριβώς απέναντι μου, στο οποίο είχα σκοπό να κατευθυνθώ:
Είχε αρκετό μέλλον ακόμα η μέρα…
Αυτό συνήθως αποτελεί κανόνα σε κάποιο δρομολόγιο του Αιγαίου, βαριά του Ιονίου, ποτέ όμως μέχρι τώρα στη Βαλτική θάλασσα και τον κόλπο της Φινλανδίας, σε μια σίγουρα περίεργη και πρωτόγνωρη κατάσταση για μένα.
Έφαγα το πρωινό μου κι ετοιμάστηκα, βγαίνοντας για τελευταία φορά στην παλιά πόλη του Tallinn και την εκκλησία «Nikolai» που ως τότε έβλεπα μόνο εκ του μακρόθεν. Είχα αποφασίσει να κατέβω στο λιμάνι με τα πόδια, μιας και η διαδρομή των 2+ χιλιομέτρων ήταν πολύ εύκολη:


Σε καμία περίπτωση όμως δεν είχα φανταστεί αυτό που με περίμενε εκεί, έχοντας ως τώρα εμπειρία μόνο σε Ελληνικά λιμάνια, σ’ αυτούς τους στάβλους δηλαδή που τολμάμε κι αποκαλούμε έτσι. Αυτόματες μηχανές σάρωσης εισιτηρίων, αίθουσες αναμονής, σαλόνια υποδοχής προκαθορισμένες πύλες για κάθε πλοίο αντίστοιχες με αεροδρόμια, καθαριότητα και γενικώς μια κατάσταση που απέχει έτη φωτός απ’ τα δικά μας:

Δεν είναι ότι ζήλεψα τα πολυκαταστήματα που κοιτούσα αποχαυνωμένος μέσα στο πλοίο – πρότυπο. Ούτε η το υπέροχο σαλόνι που μπορούσες να καθίσεις πίνοντας τον καφέ σου. Είναι ο συνδυασμός όλων αυτών και η χαμηλή του τιμή –ειδικά εν συγκρίσει με τη χώρα μας- που με κάνει να ντρέπομαι και να μη θέλω να ξαναπατήσω σε πλοίο της Ελληνικής ακτοπλοΐας…



Εξερευνώντας τους χώρους έφτασα και ως το ανοικτό κατάστρωμα και το ωραίο καφέ μπαρ που βρισκόταν εκεί, με το δρομολόγιο παραδόξως να εκκινεί 15 λεπτά νωρίτερα του προκαθορισμένου χρόνου. Άλλο παράδοξο κι αυτό, προφανώς είχε κλείσει η διαδικασία επιβίβασης.


Δίχως δεύτερη σκέψη άνοιξα το σακίδιο για να βγάλω τη φωτογραφική μηχανή, με την παλιά πόλη του Ταλλίνν να χωράει απ’ άκρη σ’ άκρη στο φακό μου:


Η πλεύση κράτησε δυστυχώς μόνο δύο ώρες, φέρνοντας με ακόμα πιο βόρεια, σε μια καινούργια πόλη και χώρα, με την αποβίβαση να μου κάνει για άλλη μια φορά εντύπωση, καθώς από άλλο υπερυψωμένο χώρο έβγαιναν οι επιβάτες, από άλλο τα αυτοκίνητα, τα βαρέα οχήματα και πάει λέγοντας.

Χωρίς κανείς να μας ελέγξει για ταξιδιωτικά έγγραφα και στοιχεία (το ίδιο και φεύγοντας από την Εσθονία) βγήκα μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες από το λιμάνι, με κατεύθυνση στη διπλανή στάση του τραμ 6Τ, όπου με κόστος 3,20€ μονής διαδρομής θα έφτανα στο κέντρο της πόλης και το ευρισκόμενο σε πολύ κομβικό σημείο ξενοδοχείο.

Γνώριζα βεβαίως πως ο χρόνος μου ήταν αρκετά περιορισμένος για όλα όσα είχα κατά νου, έτσι δίχως πολλές καθυστερήσεις παρέλαβα το δωμάτιο, άφησα τα πράγματα, πήρα τη φωτογραφική μηχανή στο χέρι και βγήκα στους δρόμους του Helsinki, αρχικά από το πάρκο «Vanha kirkko» και την ομώνυμη εκκλησία του 1826 που βρίσκεται σ’ αυτό, η παλαιότερη φυσικά στο κέντρο της πόλης:

Παρά τις αντίθετες προβλέψεις ο καιρός εξακολουθούσε να είναι πολύ καλός και η μέρα ζεστή, ωθώντας όλο και περισσότερους Φινλανδούς στα πάρκα και τα ανοικτά καφέ, όπως αυτό μπροστά από το άγαλμα Lönnrot:


Μέσα από τα στενά του ιστορικού κέντρου κατέβηκα και ως το κτήριο Stockmann ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του χάρτη μου και το πρόγραμμα:


Νομοτελειακά έπεσα πάνω στην πλατεία «Erottaja» με το όνομα της να σημαίνει κυριολεκτικά διαχωρισμός, μιας και σηματοδοτεί τη συμβολή τριών κύριων δρόμων της πρωτεύουσας, των Mannerheimintie, Esplanade & Bulevardi, χωρίς να καταλάβω αυτό το περίεργο σύμβολο – μνημείο:


Συνέχισα ακάθεκτος διαμέσου του πάρκου «Esplanadi» που συγκέντρωνε μεγάλο αριθμό επισκεπτών εκείνη την ώρα, με το μεσημέρι του Σαββάτου να αποτελεί ιδανική αφορμή για ντόπιους και τουρίστες:


Ένας ακόμη λόγος όμως ήταν και κάποιες μουσικές εκδηλώσεις μεταξύ άλλων που λάμβαναν χώρα στο μικρό αυτό πάρκο του κέντρου:


Διασχίζοντας το κατέληξα και στο διάσημο σιντριβάνι – άγαλμα «Havis Amanda» που κατασκευάστηκε κατά το 1908 και βρίσκεται διαγωνίως απέναντι του δημαρχιακού κτηρίου «Helsingin kaupungintalo» με την τεράστια Φινλανδική σημαία:

Ένας από τους επόμενους στόχους μου ήταν και η κλειστή αγορά τροφίμων «Vanha kauppahalli» στην οποία έπρεπε να μπω άμεσα καθώς έκλεινε στις 18:00, βλέποντας αρχικά αρκετά καταστήματα εστίασης που μπορούσε κανείς να δοκιμάσει όλες τις τοπικές γεύσεις:


Κάλλιστα όμως μπορούσε και να ψωνίσει –σε τσουχτερές οφείλω να πω τιμές- αρκετά από τα τοπικά προϊόντα που προσφέρονται, κάτι που δεν έκανα, με τον σολομό, το κρέας ταράνδου και το χαβιάρι να κυριαρχούν στις επιλογές όπως είναι λογικό:



Βγήκα στη μικρή προβλήτα έξω από την αγορά όπου μπορούσες να καθίσεις για να φας, βλέποντας το μικρό νησάκι «Katajanokka» ακριβώς απέναντι μου, στο οποίο είχα σκοπό να κατευθυνθώ:


Είχε αρκετό μέλλον ακόμα η μέρα…
Last edited by a moderator: