psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.741
- Likes
- 62.676
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία & σχεδιασμός
- Εν αρχή ην το Vilnius
- Διερεύνησης συνέχεια
- Η βόλτα στο κάστρο
- Στη Δημοκρατία της Ουζούπης
- Λιθουανία, για λίγο ακόμα
- Η πρώτη δόση Λετονίας
- Και η …επιστροφή
- Συνέχεια εντός Vibrant Vecrīga
- Απ’ το σούρουπο ως την αναχώρηση
- Επόμενη στάση: Εσθονία
- Στους πύργους και την κούφια γη
- Παραπλεύρως των τειχών
- Νυχτώνει στην παλιά πόλη του Tallinn
- Δεκαπενταύγουστος εν πλω
- Η συνέχεια στο Helsinki
- Φινλανδία για λίγο κι επιστροφή
- Αποτίμηση, συμπεράσματα & ταξιδιωτικός απολογισμός
Φινλανδία για λίγο κι επιστροφή
Ένα πρωινό – υπερπαραγωγή το οποίο μάλιστα σερβίρεται έως τις 12:00 τα Σαββατοκύριακα στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο ήταν η καλύτερη αφορμή εκκίνησης της τελευταίας ημέρας του δεύτερου αυτού σκέλους της εκδρομής:
16 του Αυγούστου, 16 και οι βαθμοί εκείνης της ημέρας στο Ελσίνκι, έχοντας μάλιστα την εντύπωση πως είμαι ο μόνος που κυκλοφορούσε με βερμούδα. Αφού κανόνισα τις αποσκευές στον ειδικό χώρο φύλαξης ξεχύθηκα με την πρώτη στάση να μη γίνεται καθόλου μακριά, αλλά στον τελευταίο όροφο του γειτονικού ξενοδοχείου Torni:
Μιλάω για το μπαρ «Ateljee» , σύσταση και αυτό της @paefstra ως ένα από τα μέρη του κέντρου που έχεις την ευκαιρία να καθίσεις (ή απλά να βγεις) σ’ ένα από τα δύο μπαλκόνια του και να φωτογραφίσεις περιμετρικά την πόλη του Ελσίνκι, πίνοντας απλά έναν καφέ κόστους 4,80€ (δηλαδή με τιμή Θεσσαλονίκης) καλή ώρα:
Είχα σκοπό να ξοδέψω το διαθέσιμο χρόνο μου σε όσα μπορούσα και δεν είδα την προηγούμενη μέρα, ξεκινώντας από αντίθετη κατεύθυνση και την κλειστή αγορά «Hietalahdentori» ,με τον ήλιο που έβγαινε δειλά να δίνει μια νότα αισιοδοξίας για το υπόλοιπο της ημέρας:
Τελικά επρόκειτο για μια αγορά που διέθετε αποκλειστικά καταστήματα εστίασης και τίποτε για αγορά, βρίσκοντας σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον στον εξωτερικό χώρο και τους πάγκους με τα ρούχα και τις μεταχειρισμένες πορσελάνες:
Ακολουθώντας πιστά τον χάρτη που κατά κύριο λόγο ξεσήκωσα από την υπέροχη ιστορία της @Klair μεταξύ άλλων, μπήκα και στο πάρκο «Sinebrychoffin» ξεκινώντας ν’ ανεβαίνω, αφού διαπίστωσα παράλληλα πως μια μουσική σκηνή είχε ήδη στηθεί στο πολύ ωραίο πάρκο:
Στην κορυφή του λόφου βρίσκει κανείς και τον «Sinebrychoffinpuiston» ,έναν οκταγωνικό πύργο από κόκκινα τούβλα του 1865:
Κατέβηκα προχωρώντας στην περιοχή «Ullanlinna» ,από τις πιο ωραίες γειτονιές οφείλω να πω, με τον καιρό ευτυχώς να δείχνει ότι στρώνει ευνοώντας τα επόμενα μου σχέδια:
Ένα εξ αυτών ήταν η επίσκεψη στο νεογοτθικό ναό «Johanneksenkirkko» φημισμένο μεταξύ άλλων για τους 74ων μέτρων πύργους του αλλά και για την περίφημη ακουστική του, καθώς από το 1891 που χτίστηκε και μετά φιλοξενεί πέρα από γάμους και εκκλησιαστικές συναυλίες, γεγονός στο οποίο βοηθάει και η χωρητικότητα των 2600 ατόμων. Όχι που δε θα πετύχαινα γάμο σε άλλη μια εκδρομή…
Επίσης υπερυψωμένο –σε μια περιοχή με αρκετούς λοφίσκους- ήταν και το γειτονικό πάρκο «Tähtitorninvuori» που προχωρούσα συνεχίζοντας την εξερεύνηση. Φάνηκε ότι πέρα από τις εξαιρετικές λήψεις που έδινε από το σημείο που βρισκόταν, αποτελούσε και χώρο δεξιώσεων (νομίζω βάφτισης) με πολύ μα πολύ αλκοόλ για τους καλεσμένους, που δυστυχώς μ’ άφησαν στην απέξω.
Όλα αυτά συνέβαιναν δίπλα σ’ έναν ακόμη ναό από τους πολλούς της εκδρομής, τον εντυπωσιακό Λουθηρανικό του 1809 με όνομα «Suomen evankelis-luterilainen»
Είχε μεσημεριάσει και διψούσα μετά από τόση περιήγηση, έτσι χωρίς να το πολυσκεφτώ προχώρησα προς το κέντρο περνώντας δίχως να το ξέρω και από το μνημείο του χειμερινού πολέμου ή «Talvisodan kansallinen muistomerkki» σε απλά Φινλανδικά:
Η καταπληκτική παμπ με το όνομα «Black Door» και τα εξαιρετικά βαρέλια της ήταν από αυτές που ήθελα έτσι κι αλλιώς να περάσω και να κάνω ένα σύντομο διάλειμμα:
Έξω από τη μπυραρία θα βρει κανείς και το έργο «Whistling City-Dweller» που βάσει του κατασκευαστή του (πιθανώς κάτι θα ξέρει παραπάνω) απεικονίζει την άνετη και χιουμοριστική στάση ζωής των κατοίκων του Ελσίνκι!
Ο χρόνος μου μετρούσε ήδη αντίστροφα, έτσι διαμέσου του μικρού πάρκου «Diana-puisto» έφτασα κι ως το κτήριο του θεάτρου «Svenska Teatern» που εικάζω πως είναι κατά πολύ ωραιότερο μέσα παρά έξω:
Ο καιρός όμως σε τούτα δω τα μέρη είναι μυστήριος! Πάλι καλά να λέω που πρόλαβα να προφυλαχτώ από την ξαφνική μπόρα βρίσκοντας θαλπωρή στην πρώτη πόρτα που βρέθηκε μπροστά μου, η οποία αναπάντεχα και εντελώς τυχαία ήταν του «Beer Restaurant Villi Wäinö» με την εξίσου σπουδαία ποικιλία του σε μπύρες:
Είχα πετύχει όσα ήθελα και μπορούσα, έτσι ευρισκόμενος δίπλα στο ξενοδοχείο μου πήγα να πάρω την αποσκευή μου συνεχίζοντας και πάλι με τα πόδια, με το κρύο να ενισχύει τις πολλές ψιχάλες που αραιά και που έπεφταν.
Όμως έστω και με αυτό τον τρόπο είχα σχεδιάσει να περάσω διαδοχικά από την πλατεία «Narinkkatori» που διεξάγονταν μια γιορτή αφιερωμένη στο Βιετνάμ, αλλά και το έξω μέρος του μουσείου τέχνης «Amos Rex» που αμφότερα δε πρόλαβα να κάνω την προηγούμενη μέρα:
Ήταν ώρα να μπω στον σταθμό «päärautatieasema» την κατάλληλη θα έλεγε κανείς στιγμή, την ώρα που η βροχή αποφάσισε να δυναμώσει, ένα κτήριο που δε γνώριζα ότι ο εσωτερικός του χώρος που έβλεπα θα ήταν πιο ωραίος απ’ τον εξωτερικό :
Ομολογώ δυσκολεύτηκα λίγο στην αρχή να βρω το τρένο που πάει προς αεροδρόμιο, όμως ρωτώντας (και βλέποντας) παν’ στην πόλη. Ακόμη πιο δύσκολο ήταν να βγάλω το σωστό εισιτήριο εντός του βαγονιού καθώς δε μπορούσα να μαντέψω τι από τα Zone 1,2,3 ήταν το σωστό αλλά ποσώς με ένοιαξε, πρόβλημα τους. Μισή ώρα μετά ανέβαινα τις απότομες σκάλες του ωραίου κατά τα άλλα αεροδρομίου, άδειου ευτυχώς από κόσμο, δίνοντας μου περίσσιο χρόνο για βόλτα και ψώνια.
Η αγαπημένη εταιρεία, αυτή που μας έκανε ανθρώπους πηγαίνοντας μας στη μισή Ευρώπη με τσαμπέ τιμές και μόνο οι αφελείς κράζουν, η ίδια που αποφάσισε να ενώσει για καλή μας τύχη το Ελσίνκι με τη Θεσσαλονίκη αναχώρησε με εξωφρενική συνέπεια στην ώρα της:
Ώρα που ξεκίνησαν ν’ ανάβουν τα φώτα στη Φινλανδία μέχρι πέρα τη Βαλτική,
σημαίνοντας το τέλος μιας ακόμη συναρπαστικής περιπλάνησης...
Ένα πρωινό – υπερπαραγωγή το οποίο μάλιστα σερβίρεται έως τις 12:00 τα Σαββατοκύριακα στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο ήταν η καλύτερη αφορμή εκκίνησης της τελευταίας ημέρας του δεύτερου αυτού σκέλους της εκδρομής:

16 του Αυγούστου, 16 και οι βαθμοί εκείνης της ημέρας στο Ελσίνκι, έχοντας μάλιστα την εντύπωση πως είμαι ο μόνος που κυκλοφορούσε με βερμούδα. Αφού κανόνισα τις αποσκευές στον ειδικό χώρο φύλαξης ξεχύθηκα με την πρώτη στάση να μη γίνεται καθόλου μακριά, αλλά στον τελευταίο όροφο του γειτονικού ξενοδοχείου Torni:


Μιλάω για το μπαρ «Ateljee» , σύσταση και αυτό της @paefstra ως ένα από τα μέρη του κέντρου που έχεις την ευκαιρία να καθίσεις (ή απλά να βγεις) σ’ ένα από τα δύο μπαλκόνια του και να φωτογραφίσεις περιμετρικά την πόλη του Ελσίνκι, πίνοντας απλά έναν καφέ κόστους 4,80€ (δηλαδή με τιμή Θεσσαλονίκης) καλή ώρα:


Είχα σκοπό να ξοδέψω το διαθέσιμο χρόνο μου σε όσα μπορούσα και δεν είδα την προηγούμενη μέρα, ξεκινώντας από αντίθετη κατεύθυνση και την κλειστή αγορά «Hietalahdentori» ,με τον ήλιο που έβγαινε δειλά να δίνει μια νότα αισιοδοξίας για το υπόλοιπο της ημέρας:


Τελικά επρόκειτο για μια αγορά που διέθετε αποκλειστικά καταστήματα εστίασης και τίποτε για αγορά, βρίσκοντας σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον στον εξωτερικό χώρο και τους πάγκους με τα ρούχα και τις μεταχειρισμένες πορσελάνες:



Ακολουθώντας πιστά τον χάρτη που κατά κύριο λόγο ξεσήκωσα από την υπέροχη ιστορία της @Klair μεταξύ άλλων, μπήκα και στο πάρκο «Sinebrychoffin» ξεκινώντας ν’ ανεβαίνω, αφού διαπίστωσα παράλληλα πως μια μουσική σκηνή είχε ήδη στηθεί στο πολύ ωραίο πάρκο:


Στην κορυφή του λόφου βρίσκει κανείς και τον «Sinebrychoffinpuiston» ,έναν οκταγωνικό πύργο από κόκκινα τούβλα του 1865:

Κατέβηκα προχωρώντας στην περιοχή «Ullanlinna» ,από τις πιο ωραίες γειτονιές οφείλω να πω, με τον καιρό ευτυχώς να δείχνει ότι στρώνει ευνοώντας τα επόμενα μου σχέδια:


Ένα εξ αυτών ήταν η επίσκεψη στο νεογοτθικό ναό «Johanneksenkirkko» φημισμένο μεταξύ άλλων για τους 74ων μέτρων πύργους του αλλά και για την περίφημη ακουστική του, καθώς από το 1891 που χτίστηκε και μετά φιλοξενεί πέρα από γάμους και εκκλησιαστικές συναυλίες, γεγονός στο οποίο βοηθάει και η χωρητικότητα των 2600 ατόμων. Όχι που δε θα πετύχαινα γάμο σε άλλη μια εκδρομή…


Επίσης υπερυψωμένο –σε μια περιοχή με αρκετούς λοφίσκους- ήταν και το γειτονικό πάρκο «Tähtitorninvuori» που προχωρούσα συνεχίζοντας την εξερεύνηση. Φάνηκε ότι πέρα από τις εξαιρετικές λήψεις που έδινε από το σημείο που βρισκόταν, αποτελούσε και χώρο δεξιώσεων (νομίζω βάφτισης) με πολύ μα πολύ αλκοόλ για τους καλεσμένους, που δυστυχώς μ’ άφησαν στην απέξω.


Όλα αυτά συνέβαιναν δίπλα σ’ έναν ακόμη ναό από τους πολλούς της εκδρομής, τον εντυπωσιακό Λουθηρανικό του 1809 με όνομα «Suomen evankelis-luterilainen»

Είχε μεσημεριάσει και διψούσα μετά από τόση περιήγηση, έτσι χωρίς να το πολυσκεφτώ προχώρησα προς το κέντρο περνώντας δίχως να το ξέρω και από το μνημείο του χειμερινού πολέμου ή «Talvisodan kansallinen muistomerkki» σε απλά Φινλανδικά:


Η καταπληκτική παμπ με το όνομα «Black Door» και τα εξαιρετικά βαρέλια της ήταν από αυτές που ήθελα έτσι κι αλλιώς να περάσω και να κάνω ένα σύντομο διάλειμμα:

Έξω από τη μπυραρία θα βρει κανείς και το έργο «Whistling City-Dweller» που βάσει του κατασκευαστή του (πιθανώς κάτι θα ξέρει παραπάνω) απεικονίζει την άνετη και χιουμοριστική στάση ζωής των κατοίκων του Ελσίνκι!

Ο χρόνος μου μετρούσε ήδη αντίστροφα, έτσι διαμέσου του μικρού πάρκου «Diana-puisto» έφτασα κι ως το κτήριο του θεάτρου «Svenska Teatern» που εικάζω πως είναι κατά πολύ ωραιότερο μέσα παρά έξω:


Ο καιρός όμως σε τούτα δω τα μέρη είναι μυστήριος! Πάλι καλά να λέω που πρόλαβα να προφυλαχτώ από την ξαφνική μπόρα βρίσκοντας θαλπωρή στην πρώτη πόρτα που βρέθηκε μπροστά μου, η οποία αναπάντεχα και εντελώς τυχαία ήταν του «Beer Restaurant Villi Wäinö» με την εξίσου σπουδαία ποικιλία του σε μπύρες:

Είχα πετύχει όσα ήθελα και μπορούσα, έτσι ευρισκόμενος δίπλα στο ξενοδοχείο μου πήγα να πάρω την αποσκευή μου συνεχίζοντας και πάλι με τα πόδια, με το κρύο να ενισχύει τις πολλές ψιχάλες που αραιά και που έπεφταν.
Όμως έστω και με αυτό τον τρόπο είχα σχεδιάσει να περάσω διαδοχικά από την πλατεία «Narinkkatori» που διεξάγονταν μια γιορτή αφιερωμένη στο Βιετνάμ, αλλά και το έξω μέρος του μουσείου τέχνης «Amos Rex» που αμφότερα δε πρόλαβα να κάνω την προηγούμενη μέρα:


Ήταν ώρα να μπω στον σταθμό «päärautatieasema» την κατάλληλη θα έλεγε κανείς στιγμή, την ώρα που η βροχή αποφάσισε να δυναμώσει, ένα κτήριο που δε γνώριζα ότι ο εσωτερικός του χώρος που έβλεπα θα ήταν πιο ωραίος απ’ τον εξωτερικό :


Ομολογώ δυσκολεύτηκα λίγο στην αρχή να βρω το τρένο που πάει προς αεροδρόμιο, όμως ρωτώντας (και βλέποντας) παν’ στην πόλη. Ακόμη πιο δύσκολο ήταν να βγάλω το σωστό εισιτήριο εντός του βαγονιού καθώς δε μπορούσα να μαντέψω τι από τα Zone 1,2,3 ήταν το σωστό αλλά ποσώς με ένοιαξε, πρόβλημα τους. Μισή ώρα μετά ανέβαινα τις απότομες σκάλες του ωραίου κατά τα άλλα αεροδρομίου, άδειου ευτυχώς από κόσμο, δίνοντας μου περίσσιο χρόνο για βόλτα και ψώνια.

Η αγαπημένη εταιρεία, αυτή που μας έκανε ανθρώπους πηγαίνοντας μας στη μισή Ευρώπη με τσαμπέ τιμές και μόνο οι αφελείς κράζουν, η ίδια που αποφάσισε να ενώσει για καλή μας τύχη το Ελσίνκι με τη Θεσσαλονίκη αναχώρησε με εξωφρενική συνέπεια στην ώρα της:

Ώρα που ξεκίνησαν ν’ ανάβουν τα φώτα στη Φινλανδία μέχρι πέρα τη Βαλτική,

σημαίνοντας το τέλος μιας ακόμη συναρπαστικής περιπλάνησης...
Last edited by a moderator: