travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Βίντεο 3η ημέρα
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Βίντεο δυο τελευταίες μέρες στη Γεωργία
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Βίντεο από Ερεβάν
- Κεφάλαιο 14
- Βίντεο από Αζερμπαϊτζάν
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Βίντεο από Nagorno Karabakh
- Κεφάλαιο 17
- Χάρτες διαδρομών
- Βίντεο από το Ushguli μέχρι τη Vardzia
Μοναστήρια (Khor Virap, Noravank) και Λουτρόπολη (Jermuk )
Τώρα βρισκόμαστε στο Jermuk και είναι Τρίτη βράδυ, 31/7/2018.
Σε λίγο θα πέσουμε για ύπνο. Μόλις τελειώσαμε ένα αρκετά ωραίο δείπνο σε ένα εστιατόριο αυτής της πόλης. Ουσιαστικά είναι το εστιατόριο του ξενοδοχείου που μένουμε. Όταν τρώμε έξω τρώμε όλοι μαζί, παρέα και οι τέσσερις, όπως έγινε και πριν από λίγο. Εγώ με τη Ντίνα φάγαμε μία μπριζόλα και ένα εστραγκόν και ήπιαμε και τρεις μπύρες. Μαζί και με μία πατάτες τηγανιτές το κόστος ήταν για μας περίπου 11 ευρώ. Είναι πολύ φθηνό το φαγητό εδώ σε αυτή τη χώρα, όπως έχω ξαναπεί. Και δε θα κουραστώ να το λέω γιατί σε μερικά ταξίδια δεν έχουμε πατήσει όχι μόνο σε εστιατόριο αλλά ούτε και σε πιτσαρία ή φαστφουντάδικο.
Στην πόλη εδώ βρεθήκαμε με προτροπή του Αρτούρ. Φυσικά στο δικό μου πρόγραμμα την είχα βάλει να την επισκεφτούμε, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα το προλαβαίναμε. Στο Ερεβάν μας έκλεισε δωμάτια στο ξενοδοχείο Verona τούτης της πόλης. Είναι το ακριβότερο από όλα που πήγαμε (και θα πάμε) και κοστίζει περίπου 60 ευρώ η βραδιά. Όμως είναι πολύ ωραία και μεγάλα τα δωμάτια και το ξενοδοχείο σε περίοπτη θέση, δίπλα σε μία λίμνη.
Εδώ η πόλη έχει ζεστά λουτρά για τον κόσμο και είναι άλλη μία πόλη του είδους που την εποχή των σοβιετικών σίγουρα θα είχε τρομερή άνθιση και κόσμο. Ενώ σήμερα ίσως τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν λειτουργούν ή υπολειτουργούν. Η κίνηση πρέπει να έχει μειωθεί αλλά να μην οφείλεται αποκλειστικά στην πτώση του σοβιετικού καθεστώτος αλλά ίσως και στον πόλεμο στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, που βρίσκεται κοντά. Πάντως εδώ βλέπεις τεράστια ξενοδοχεία τα οποία είναι άδεια ή μισό-εγκαταλειμμένα με πολύ λίγα δωμάτια να λειτουργούν.
Να ένα:
Όμως είναι μία πολύ όμορφη πόλη, με πράσινο και πολλά νερά. Συν το ότι έχει πολύ δροσιά αφού βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου δύο χιλιομέτρων. Εμείς πριν φτάσουμε εδώ λέγαμε ότι θα φύγουμε το απόγευμα για να πάμε να κάνουμε κάποιο δρομολόγιο λίγο πιο μακριά, όμως βλέποντας αυτή την ομορφιά αποφασίσαμε να μείνουμε εδώ. Αφού ξεκουραστήκαμε περίπου δύο ώρες στα δωμάτιά μας, πήγαμε όλοι μαζί μία βόλτα. Όμως τότε άρχισε να ψιχαλίζει κατά διαστήματα, αλλά αυτό δεν μας πτόησε. Συνεχίσαμε τη βόλτα μας έστω και με ομπρέλες.Δίπλα στην πόλη εδώ, ένας δρόμος οδηγεί στο κάτω μέρος του φαραγγιού όπου ένα μικρό ποτάμι τρέχει και υπάρχει και ένας καταρράκτης. Γι αυτό πήραμε το αυτοκίνητο και κατεβήκαμε να απολαύσουμε το όμορφο τοπίο. Μετά γυρίσαμε και κάναμε βόλτα στο χωριό όπου συναντήσαμε και έναν Αρμένιο ο οποίος ζει στην Αθήνα και ήρθε εδώ για διακοπές. Δεν είπαμε και πολλά γιατί κοίταζε να μας βάλει να ψωνίσουμε από κάτι γνωστές του που είχαν ένα υπαίθριο μαγαζάκι.
Η μικρή αυτή πόλη έχει τουριστική κίνηση αλλά ο κόσμος που μένει στα ξενοδοχεία καταλάβαμε ότι δεν απομακρύνεται και πολύ από αυτά. Δεν ξέρουμε το λόγο αλλά ψάχνοντας για εστιατόριο το βράδυ δεν βρήκαμε κάποιο που να έχει κόσμο, γι αυτό και καταλήξαμε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου μας και φάγαμε δίπλα στην όμορφη λίμνη. Αν και με το σκοτάδι δεν βλέπαμε από τις θέσεις μας και πολλά πράγματα από αυτήν.
Το πρωί είχαμε αφήσει την όμορφη πόλη του Ερεβάν και ως πρώτο προορισμό θέσαμε την παλιά πόλη με το όνομα Dvin. Μας ταλαιπώρησε λίγο το GPS για να μας οδηγήσει εκεί, αλλά αυτό που είδαμε ήταν απογοητευτικό, δηλαδή λίγα εγκαταλειμμένα αρχαία, χωρίς κανένα ενδιαφέρον για μας. Έτσι φύγαμε άμεσα από εκεί με κατεύθυνση το Khor Virap. Αυτό ήταν αρκετά όμορφο και συγκεκριμένα ήταν ένα μοναστήρι πάνω σε ένα λόφο. Σιγά το περίεργο θα μου πεις. Σίγουρα δεν είναι αλλά το ιδιαίτερο ήταν για μας ότι από εκεί καταφέραμε και είδαμε έστω και αμυδρά το όρος Αραράτ. Ήταν όντως θεαματικό με το ύψος του (ύψος 5137 μέτρα), τα σχήμα του (κώνος, σχεδόν τέλειος), και τα λίγα χιόνια που το σκέπαζαν. Ίσως αυτή η καταχνιά που το περιέβαλε να ήταν και το μυστηριακό που έχει γιατί δε σου δίνεται εύκολα. Όπως το Φούτζι στην Ιαπωνία, πας δεκαπέντε μέρες και δεν το βλέπεις. Όταν κοιτάς στην Ελλάδα τις φωτογραφίες στα περιοδικά λες, εντάξει, πάω να το δω. Αμ δε!
Η διαδρομή μέχρι εκεί, λίγο μετά που φύγαμε από το Ερεβάν, ήταν πεδινή με πολλά χωράφια που είχαν δέντρα με φρούτα και λαχανικά. Επιτέλους είδαμε και λίγο πράσινο σε αυτήν τη χώρα. Μάλλον ήταν αρκετό αυτό το πράσινο που είδαμε. Στην άκρη των δρόμων εννοείται ότι έχουν στημένα μαγαζάκια οι μικροπωλητές των γεωργικών προϊόντων της περιοχής, πράγμα που γινόταν και στην Γεωργία που ήμασταν πριν φτάσουμε εδώ. Στη Γεωργία κυριαρχούσαν καρπούζια και πεπόνια και δευτερευόντως τα ροδάκινα και οι ντομάτες. Εδώ προτεραιότητα έχουν τα τελευταία.
Η Τελευταία στάση που κάναμε πριν φτάσουμε εδώ ήταν σε άλλο ένα μοναστήρι με το όνομα Noravank. Αυτό το μοναστήρι πραγματικά βρισκόταν σε μία καταπληκτική τοποθεσία. Αφού περάσαμε ένα μεγάλο και όμορφο φαράγγι φτάσαμε στο μοναστήρι. Αν και το φαράγγι συνεχιζόταν και πιο μετά, εμείς δε συνεχίσαμε. Μείναμε για λίγο στο μοναστήρι. Σαν εκκλησία δεν έλεγε και τόσα πολλά, όπως γενικότερα όλες οι εκκλησίες αυτής της εκδρομής. Όμως το σημαντικό τελικά είναι η διαδρομή μέχρι να φτάσεις εκεί και η θέα που έχεις. Σημαντικό επίσης είναι και το αν σου προκαλεί κάποιο δέος όταν βλέπεις από λίγο μακριά το μέρος αυτό. Και αυτό τις περισσότερες φορές υπήρχε. Όχι για θρησκευτικούς λόγους αλλά για φυσιολατρικούς.
Τώρα βρισκόμαστε στο Jermuk και είναι Τρίτη βράδυ, 31/7/2018.
Σε λίγο θα πέσουμε για ύπνο. Μόλις τελειώσαμε ένα αρκετά ωραίο δείπνο σε ένα εστιατόριο αυτής της πόλης. Ουσιαστικά είναι το εστιατόριο του ξενοδοχείου που μένουμε. Όταν τρώμε έξω τρώμε όλοι μαζί, παρέα και οι τέσσερις, όπως έγινε και πριν από λίγο. Εγώ με τη Ντίνα φάγαμε μία μπριζόλα και ένα εστραγκόν και ήπιαμε και τρεις μπύρες. Μαζί και με μία πατάτες τηγανιτές το κόστος ήταν για μας περίπου 11 ευρώ. Είναι πολύ φθηνό το φαγητό εδώ σε αυτή τη χώρα, όπως έχω ξαναπεί. Και δε θα κουραστώ να το λέω γιατί σε μερικά ταξίδια δεν έχουμε πατήσει όχι μόνο σε εστιατόριο αλλά ούτε και σε πιτσαρία ή φαστφουντάδικο.
Στην πόλη εδώ βρεθήκαμε με προτροπή του Αρτούρ. Φυσικά στο δικό μου πρόγραμμα την είχα βάλει να την επισκεφτούμε, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα το προλαβαίναμε. Στο Ερεβάν μας έκλεισε δωμάτια στο ξενοδοχείο Verona τούτης της πόλης. Είναι το ακριβότερο από όλα που πήγαμε (και θα πάμε) και κοστίζει περίπου 60 ευρώ η βραδιά. Όμως είναι πολύ ωραία και μεγάλα τα δωμάτια και το ξενοδοχείο σε περίοπτη θέση, δίπλα σε μία λίμνη.

Εδώ η πόλη έχει ζεστά λουτρά για τον κόσμο και είναι άλλη μία πόλη του είδους που την εποχή των σοβιετικών σίγουρα θα είχε τρομερή άνθιση και κόσμο. Ενώ σήμερα ίσως τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν λειτουργούν ή υπολειτουργούν. Η κίνηση πρέπει να έχει μειωθεί αλλά να μην οφείλεται αποκλειστικά στην πτώση του σοβιετικού καθεστώτος αλλά ίσως και στον πόλεμο στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, που βρίσκεται κοντά. Πάντως εδώ βλέπεις τεράστια ξενοδοχεία τα οποία είναι άδεια ή μισό-εγκαταλειμμένα με πολύ λίγα δωμάτια να λειτουργούν.
Να ένα:

Όμως είναι μία πολύ όμορφη πόλη, με πράσινο και πολλά νερά. Συν το ότι έχει πολύ δροσιά αφού βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου δύο χιλιομέτρων. Εμείς πριν φτάσουμε εδώ λέγαμε ότι θα φύγουμε το απόγευμα για να πάμε να κάνουμε κάποιο δρομολόγιο λίγο πιο μακριά, όμως βλέποντας αυτή την ομορφιά αποφασίσαμε να μείνουμε εδώ. Αφού ξεκουραστήκαμε περίπου δύο ώρες στα δωμάτιά μας, πήγαμε όλοι μαζί μία βόλτα. Όμως τότε άρχισε να ψιχαλίζει κατά διαστήματα, αλλά αυτό δεν μας πτόησε. Συνεχίσαμε τη βόλτα μας έστω και με ομπρέλες.Δίπλα στην πόλη εδώ, ένας δρόμος οδηγεί στο κάτω μέρος του φαραγγιού όπου ένα μικρό ποτάμι τρέχει και υπάρχει και ένας καταρράκτης. Γι αυτό πήραμε το αυτοκίνητο και κατεβήκαμε να απολαύσουμε το όμορφο τοπίο. Μετά γυρίσαμε και κάναμε βόλτα στο χωριό όπου συναντήσαμε και έναν Αρμένιο ο οποίος ζει στην Αθήνα και ήρθε εδώ για διακοπές. Δεν είπαμε και πολλά γιατί κοίταζε να μας βάλει να ψωνίσουμε από κάτι γνωστές του που είχαν ένα υπαίθριο μαγαζάκι.







Η μικρή αυτή πόλη έχει τουριστική κίνηση αλλά ο κόσμος που μένει στα ξενοδοχεία καταλάβαμε ότι δεν απομακρύνεται και πολύ από αυτά. Δεν ξέρουμε το λόγο αλλά ψάχνοντας για εστιατόριο το βράδυ δεν βρήκαμε κάποιο που να έχει κόσμο, γι αυτό και καταλήξαμε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου μας και φάγαμε δίπλα στην όμορφη λίμνη. Αν και με το σκοτάδι δεν βλέπαμε από τις θέσεις μας και πολλά πράγματα από αυτήν.

Το πρωί είχαμε αφήσει την όμορφη πόλη του Ερεβάν και ως πρώτο προορισμό θέσαμε την παλιά πόλη με το όνομα Dvin. Μας ταλαιπώρησε λίγο το GPS για να μας οδηγήσει εκεί, αλλά αυτό που είδαμε ήταν απογοητευτικό, δηλαδή λίγα εγκαταλειμμένα αρχαία, χωρίς κανένα ενδιαφέρον για μας. Έτσι φύγαμε άμεσα από εκεί με κατεύθυνση το Khor Virap. Αυτό ήταν αρκετά όμορφο και συγκεκριμένα ήταν ένα μοναστήρι πάνω σε ένα λόφο. Σιγά το περίεργο θα μου πεις. Σίγουρα δεν είναι αλλά το ιδιαίτερο ήταν για μας ότι από εκεί καταφέραμε και είδαμε έστω και αμυδρά το όρος Αραράτ. Ήταν όντως θεαματικό με το ύψος του (ύψος 5137 μέτρα), τα σχήμα του (κώνος, σχεδόν τέλειος), και τα λίγα χιόνια που το σκέπαζαν. Ίσως αυτή η καταχνιά που το περιέβαλε να ήταν και το μυστηριακό που έχει γιατί δε σου δίνεται εύκολα. Όπως το Φούτζι στην Ιαπωνία, πας δεκαπέντε μέρες και δεν το βλέπεις. Όταν κοιτάς στην Ελλάδα τις φωτογραφίες στα περιοδικά λες, εντάξει, πάω να το δω. Αμ δε!


Η διαδρομή μέχρι εκεί, λίγο μετά που φύγαμε από το Ερεβάν, ήταν πεδινή με πολλά χωράφια που είχαν δέντρα με φρούτα και λαχανικά. Επιτέλους είδαμε και λίγο πράσινο σε αυτήν τη χώρα. Μάλλον ήταν αρκετό αυτό το πράσινο που είδαμε. Στην άκρη των δρόμων εννοείται ότι έχουν στημένα μαγαζάκια οι μικροπωλητές των γεωργικών προϊόντων της περιοχής, πράγμα που γινόταν και στην Γεωργία που ήμασταν πριν φτάσουμε εδώ. Στη Γεωργία κυριαρχούσαν καρπούζια και πεπόνια και δευτερευόντως τα ροδάκινα και οι ντομάτες. Εδώ προτεραιότητα έχουν τα τελευταία.
Η Τελευταία στάση που κάναμε πριν φτάσουμε εδώ ήταν σε άλλο ένα μοναστήρι με το όνομα Noravank. Αυτό το μοναστήρι πραγματικά βρισκόταν σε μία καταπληκτική τοποθεσία. Αφού περάσαμε ένα μεγάλο και όμορφο φαράγγι φτάσαμε στο μοναστήρι. Αν και το φαράγγι συνεχιζόταν και πιο μετά, εμείς δε συνεχίσαμε. Μείναμε για λίγο στο μοναστήρι. Σαν εκκλησία δεν έλεγε και τόσα πολλά, όπως γενικότερα όλες οι εκκλησίες αυτής της εκδρομής. Όμως το σημαντικό τελικά είναι η διαδρομή μέχρι να φτάσεις εκεί και η θέα που έχεις. Σημαντικό επίσης είναι και το αν σου προκαλεί κάποιο δέος όταν βλέπεις από λίγο μακριά το μέρος αυτό. Και αυτό τις περισσότερες φορές υπήρχε. Όχι για θρησκευτικούς λόγους αλλά για φυσιολατρικούς.



