travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Βίντεο 3η ημέρα
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Βίντεο δυο τελευταίες μέρες στη Γεωργία
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Βίντεο από Ερεβάν
- Κεφάλαιο 14
- Βίντεο από Αζερμπαϊτζάν
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Βίντεο από Nagorno Karabakh
- Κεφάλαιο 17
- Χάρτες διαδρομών
- Βίντεο από το Ushguli μέχρι τη Vardzia
Κυριακή πρωί και είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση, πηγαίνοντας για το Μπακού του Αζερμπαϊτζάν.
Θα περιγράψω όμως τη χθεσινή μέρα, που ήταν από τις πιο ενδιαφέρουσες πιστεύω που θα έχουμε σε όλο το ταξίδι, αν και δεν ξεκίνησε με τόση αισιοδοξία, γιατί στο πρόγραμμα δεν φαινόταν κάτι το τρομερά ενδιαφέρον, εκτός από την επίσκεψη στα βουνά του Καυκάσου. Βασικά δεν είχε τόσο πολλά για να δούμε. Η ημέρα είχε επίσκεψη στην βόρεια Γεωργία και συγκεκριμένα στο χωριό Stepantsminda στην περιοχή Kazbegi.Αυτά. Αλλά ήταν κάπως μακριά και με κακό δρόμο. Το Google τη δίνει 154 χλμ και τρεις ώρες δρόμο.
Μέχρι να φτάσουμε στον Καύκασο όμως περάσαμε από ορισμένα πολύ όμορφα σημεία, όπως είναι το φρούριο στο Ananuri, η κατασκευή ενός μνημείου για την Γεωργιανή και ρωσική φιλία που ήταν σε ένα βουνό όπου είχες υπέροχη θέα στον Καύκασο. Επίσης σε όλη τη διαδρομή είχε μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπουμε τα βουνά με τις υπέροχες βουνοκορφές και την βλάστηση.
Στις επόμενες φωτογραφίες αποτυπώνεται νομίζω η μαγεία του τοπίου:
Ανανούρι:
Αυτές οι γιαγιάδες!
Και τα παραδοσιακά σουτζούκια:
Και ο Καύκασος:
Σε πολλά σημεία ο δρόμος ήταν σκεπαστός, όπως φαίνεται στην επόμενη φωτογραφία, για προστασία από τα χιόνια, πιστεύω.
Να και το μνημείο Γεωργιανο-Ρωσικής φιλίας. Βέβαια όλοι οι Γεωργιανοί μισούν τους Ρώσους για τις περιοχές που τους έχουν αποσπάσει.
Και σε μια στροφή είδαμε αυτό το υπέροχο θέαμα:
Αυτή η θέση των χωριών με ενθουσίαζε. Ήταν πολλά τέτοια:
Σε όλη τη διαδρομή οι αγελάδες ήταν απαραίτητο συστατικό του υπέροχου τοπίου:
Είχαμε και μοναστήρια - εκκλησίες μπόνους στη διαδρομή:
Τώρα θα σημειώσω ότι σε ένα σημείο της διαδρομής ήθελα να φωτογραφήσω μερικά παλιά εγκαταλειμμένα κτίρια του Κομμουνιστικού καθεστώτος και σταματήσαμε κάπου στην άκρη ενός χωριού και τραβούσαμε φωτογραφίες. Ήρθε στο λεφτό μία γυναίκα (την οποία έκτοτε εμείς ονομάζαμε μπάμπουσκα) και με υποχρέωσε να σβήσω τις φωτογραφίες αυτών των παλιών κτιρίων. Λες και βγήκε από το σπίτι του Στάλιν να τον υπερασπιστεί. Αργότερα που φωτογραφίζαμε τέτοιου είδους κτίρια αστειευόμασταν λέγοντας να προσέχουμε μη μας δει καμιά μπάμπουσκα.
Έχοντας ξεκινήσει στις 7:00 το πρωί φτάσαμε στον τελικό μας προορισμό, στην Stepantsminda στις 12:30 το μεσημέρι, λόγω των πολλών στάσεων. Μόλις παρκάραμε το αυτοκίνητο, από εκεί δίπλα εμφανίστηκε ένας ντόπιος ο οποίος μας είπε να μας ανεβάσει με το δικό του 4x4 αυτοκίνητο σε μία εκκλησία που φαινόταν καταπληκτική, στην κορυφή ενός βουνού απέναντι. Είναι η διάσημη εκκλησία της Αγίας Τριάδας (Gergeti) σε υψόμετρο 2.170 μέτρα.
Έτσι φαίνεται αυτή η εκκλησία από το χωριό:
Από κάτω στο χωριό που στεκόμασταν όταν φτάσαμε, βλέπαμε αυτή την εκκλησία εκεί και δεν υπήρχε περίπτωση να αντισταθούμε και να μην την επισκεφτούμε. Χωρίς πολλή σκέψη η Ντίνα ήθελε οπωσδήποτε να πάμε, ενώ εμείς οι υπόλοιποι αναρωτιόμασταν μήπως το δικό μας τζιπ μπορούσε να κάνει τη διαδρομή. Όμως δεν έμενε πολύς χρόνος και τα χρήματα που ζητούσε ήταν λίγα, συγκεκριμένα 60 λάρι, που σημαίνει λιγότερο από 25 ευρώ για όλους μας. Και πήγαμε τελικά μαζί του. Εκ των υστέρων καταλάβαμε ότι ο τύπος αυτός μας πήρα αρκετά γι αυτούς χρήματα. Το μέρος εκεί ήταν γεμάτο με τουρίστες που πήγαιναν με τα πόδια ή είχαν πάει με άλογα ή άλλα αυτοκίνητα και η θέση της εκκλησίας είναι υπέροχη.
Η κλασική φωτογραφία:
Και από κοντά:
Και από την αντίθετη πλευρά:
Και το χωριό όπως φαίνεται από εκεί ψηλά:
Πράγματι ο δρόμος για να πας ήταν τόσο κακός που δεν μπορούσαμε να πάμε με το δικό μας αυτοκίνητο.
Η ενοικίαση αυτοκινήτου (που έκανα εγώ) στη Γεωργία. Για τους τολμηρούς!
Εγώ ενοικίασα αυτοκίνητο από την: https://www.georentcar.ge/en/
Δεν ζητάνε πιστωτική ή χρεωστική κάρτα καθόλου. Τα λεφτά τους τα έστειλα με έμβασμα με μια μικρή επιβάρυνση μέσω τραπέζης. Έχουν μια εύχρηστη ιστοσελίδα και το καλύτερο είναι να κάνετε chat ζωντανά ώστε να λύσετε όποιες απορίες έχετε. Όταν πάτε στο γραφείο τους, που βρίσκεται στο κέντρο της Τιφλίδας θα τα κανονίσετε με τις προκαταβολές που είναι ελάχιστες, εκτός αν θέτε να πάτε στην Αρμενία. Με νοικιασμένο αυτοκίνητο δεν σας αφήνουν να πάτε στο Αζερμπαϊτζάν. Όμως για να πάτε στο Ναγκόρνο Καραμπάχ με αυτό δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Είναι σα να βρίσκεστε στην Αρμενία.
Η επίσκεψη στην Αρμενία κοστίζει και κάτι παραπάνω. Όμως αν επιστρέψετε το αυτοκίνητο χωρίς βλάβη σας επιστρέφουν τις προκαταβολές σας. Πιστεύω ότι αν έχει βλάβη δε σας ζητάνε κάτι παραπάνω. Κατάλαβα ότι τα υπόλοιπα είναι πληρωμένα από την ασφάλεια.
Είναι εξυπηρετικοί και εγώ τους ρώτησα διάφορα για τη χώρα και με ενημέρωσαν.
Θα περιγράψω όμως τη χθεσινή μέρα, που ήταν από τις πιο ενδιαφέρουσες πιστεύω που θα έχουμε σε όλο το ταξίδι, αν και δεν ξεκίνησε με τόση αισιοδοξία, γιατί στο πρόγραμμα δεν φαινόταν κάτι το τρομερά ενδιαφέρον, εκτός από την επίσκεψη στα βουνά του Καυκάσου. Βασικά δεν είχε τόσο πολλά για να δούμε. Η ημέρα είχε επίσκεψη στην βόρεια Γεωργία και συγκεκριμένα στο χωριό Stepantsminda στην περιοχή Kazbegi.Αυτά. Αλλά ήταν κάπως μακριά και με κακό δρόμο. Το Google τη δίνει 154 χλμ και τρεις ώρες δρόμο.
Μέχρι να φτάσουμε στον Καύκασο όμως περάσαμε από ορισμένα πολύ όμορφα σημεία, όπως είναι το φρούριο στο Ananuri, η κατασκευή ενός μνημείου για την Γεωργιανή και ρωσική φιλία που ήταν σε ένα βουνό όπου είχες υπέροχη θέα στον Καύκασο. Επίσης σε όλη τη διαδρομή είχε μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπουμε τα βουνά με τις υπέροχες βουνοκορφές και την βλάστηση.
Στις επόμενες φωτογραφίες αποτυπώνεται νομίζω η μαγεία του τοπίου:
Ανανούρι:




Αυτές οι γιαγιάδες!

Και τα παραδοσιακά σουτζούκια:

Και ο Καύκασος:

Σε πολλά σημεία ο δρόμος ήταν σκεπαστός, όπως φαίνεται στην επόμενη φωτογραφία, για προστασία από τα χιόνια, πιστεύω.

Να και το μνημείο Γεωργιανο-Ρωσικής φιλίας. Βέβαια όλοι οι Γεωργιανοί μισούν τους Ρώσους για τις περιοχές που τους έχουν αποσπάσει.



Και σε μια στροφή είδαμε αυτό το υπέροχο θέαμα:

Αυτή η θέση των χωριών με ενθουσίαζε. Ήταν πολλά τέτοια:

Σε όλη τη διαδρομή οι αγελάδες ήταν απαραίτητο συστατικό του υπέροχου τοπίου:

Είχαμε και μοναστήρια - εκκλησίες μπόνους στη διαδρομή:


Τώρα θα σημειώσω ότι σε ένα σημείο της διαδρομής ήθελα να φωτογραφήσω μερικά παλιά εγκαταλειμμένα κτίρια του Κομμουνιστικού καθεστώτος και σταματήσαμε κάπου στην άκρη ενός χωριού και τραβούσαμε φωτογραφίες. Ήρθε στο λεφτό μία γυναίκα (την οποία έκτοτε εμείς ονομάζαμε μπάμπουσκα) και με υποχρέωσε να σβήσω τις φωτογραφίες αυτών των παλιών κτιρίων. Λες και βγήκε από το σπίτι του Στάλιν να τον υπερασπιστεί. Αργότερα που φωτογραφίζαμε τέτοιου είδους κτίρια αστειευόμασταν λέγοντας να προσέχουμε μη μας δει καμιά μπάμπουσκα.
Έχοντας ξεκινήσει στις 7:00 το πρωί φτάσαμε στον τελικό μας προορισμό, στην Stepantsminda στις 12:30 το μεσημέρι, λόγω των πολλών στάσεων. Μόλις παρκάραμε το αυτοκίνητο, από εκεί δίπλα εμφανίστηκε ένας ντόπιος ο οποίος μας είπε να μας ανεβάσει με το δικό του 4x4 αυτοκίνητο σε μία εκκλησία που φαινόταν καταπληκτική, στην κορυφή ενός βουνού απέναντι. Είναι η διάσημη εκκλησία της Αγίας Τριάδας (Gergeti) σε υψόμετρο 2.170 μέτρα.
Έτσι φαίνεται αυτή η εκκλησία από το χωριό:

Από κάτω στο χωριό που στεκόμασταν όταν φτάσαμε, βλέπαμε αυτή την εκκλησία εκεί και δεν υπήρχε περίπτωση να αντισταθούμε και να μην την επισκεφτούμε. Χωρίς πολλή σκέψη η Ντίνα ήθελε οπωσδήποτε να πάμε, ενώ εμείς οι υπόλοιποι αναρωτιόμασταν μήπως το δικό μας τζιπ μπορούσε να κάνει τη διαδρομή. Όμως δεν έμενε πολύς χρόνος και τα χρήματα που ζητούσε ήταν λίγα, συγκεκριμένα 60 λάρι, που σημαίνει λιγότερο από 25 ευρώ για όλους μας. Και πήγαμε τελικά μαζί του. Εκ των υστέρων καταλάβαμε ότι ο τύπος αυτός μας πήρα αρκετά γι αυτούς χρήματα. Το μέρος εκεί ήταν γεμάτο με τουρίστες που πήγαιναν με τα πόδια ή είχαν πάει με άλογα ή άλλα αυτοκίνητα και η θέση της εκκλησίας είναι υπέροχη.
Η κλασική φωτογραφία:

Και από κοντά:

Και από την αντίθετη πλευρά:


Και το χωριό όπως φαίνεται από εκεί ψηλά:

Πράγματι ο δρόμος για να πας ήταν τόσο κακός που δεν μπορούσαμε να πάμε με το δικό μας αυτοκίνητο.
Η ενοικίαση αυτοκινήτου (που έκανα εγώ) στη Γεωργία. Για τους τολμηρούς!
Εγώ ενοικίασα αυτοκίνητο από την: https://www.georentcar.ge/en/
Δεν ζητάνε πιστωτική ή χρεωστική κάρτα καθόλου. Τα λεφτά τους τα έστειλα με έμβασμα με μια μικρή επιβάρυνση μέσω τραπέζης. Έχουν μια εύχρηστη ιστοσελίδα και το καλύτερο είναι να κάνετε chat ζωντανά ώστε να λύσετε όποιες απορίες έχετε. Όταν πάτε στο γραφείο τους, που βρίσκεται στο κέντρο της Τιφλίδας θα τα κανονίσετε με τις προκαταβολές που είναι ελάχιστες, εκτός αν θέτε να πάτε στην Αρμενία. Με νοικιασμένο αυτοκίνητο δεν σας αφήνουν να πάτε στο Αζερμπαϊτζάν. Όμως για να πάτε στο Ναγκόρνο Καραμπάχ με αυτό δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Είναι σα να βρίσκεστε στην Αρμενία.
Η επίσκεψη στην Αρμενία κοστίζει και κάτι παραπάνω. Όμως αν επιστρέψετε το αυτοκίνητο χωρίς βλάβη σας επιστρέφουν τις προκαταβολές σας. Πιστεύω ότι αν έχει βλάβη δε σας ζητάνε κάτι παραπάνω. Κατάλαβα ότι τα υπόλοιπα είναι πληρωμένα από την ασφάλεια.
Είναι εξυπηρετικοί και εγώ τους ρώτησα διάφορα για τη χώρα και με ενημέρωσαν.
